Täällä kasvaa pieni mutta pitkä poika (56 cm oli 6 vko neuvolassa) kun ei vieläkään ole 5 kiloa täynnä ja eilen täytti 2 kk.. nyt siirrytään pikkuhiljaa 60-62 cm vaatteisiin.
Ensi viikolla on neuvola ja jos vielä menee paljon miinuskäyrillä, ollut -10 - -13, lisään varmaan korvikkeen määrää, ei toista nyt nälässäkään viitsi pitää kun sen olen huomannut että kaikki itkut loppuu meillä kun saa maitoa, omaa tai korviketta, olen antanut päivällä ja mies alkuillasta lisänä, yhteensä noin 100 - 150 ml koko päivän aikana.
Mies tahtoisi antaa enemmänkin, pelkää että poijasta tulee kitukasvuinen.. :/
Mies haluaisi lisäksi itsekin ruokkia kun tottui esikoisen aikaa että pystyi hoitamaan yhtä lailla kuin minä.
Esikoistyttö oli tyytyväinen vauva ja lopetin aikoinaan osittaisimetyksen 2 kk seutuvilla.. tyttö ei juuri itkeskellyt, saattoi mennä päiväkin ilman itkua, sai 3 tunnin välein aina maitoa.
Poika olisi samoin tyytyväinen kun vaan masu olisi aina täynnä joten ei varmaan saa imettyä aina tarpeeksi vaan nukahtelee rinnalle ja roikkuisi siinä koko päivän johon minulla taas ei ole aikaa kun esikkoakin täytyy hoitaa.
Kävin tänään lääkärissä ja mies oli antanut pumpattua maitoa ja korviketta yhteensä 140 ml puoli yhden maissa ja vieläkin poika tuhisee tyytyväisenä tuolla kapalossa, ei ole tainnut kertaakaan vetää näin pitkiä päikkyjä. Täytyy aloittaa kapaloimaan säännöllisesti kun kädet ja jalat viuhuu niin että häiritsee molempien unia kun vieressä nukkuu. Ja tuo korvike lisänä..
Jotkut taitaa päästä täällä kohta aloittamaan kiinteitä kun litra menee kerran jo korviketta päivässä..
Meille suositeltiin esikon kohdalla 3 kk neuvolassa aloittamaan vellit vaikkei mennyt kuin keskimäärin 800 ml korviketta päivässä. Ei ilmeisesti tee munuaisille hyvää liian iso maitomäärä.
Täällä siirrettiin tyttö vuoden iässä omaan huoneeseen ja 1v 3 kk takaisin meidän viereen..
Menin vuoden alussa takaisin töihin käymään + alkoi lisäksi takertumisvaihe joten mentiin taas siitä missä aita matalin.. nyt taas tytön mielikuvitus laukkaa valtoimenaan ja kaikkea pelätään joten katsotaan omaa huonetta sitten kun en imetä enää vauvaa niin saa seuraa, siirtyvät sitten yhtä aikaa jossain vaiheessa lasten huoneeseen, mitähän siitäkin tulee..
Meillä myös poika nukkuu hyvin vaunuissa ja autossa turvakaukalossa kunhan masu on täysi.
Jonkin verran myös jokellellaan ja yritetään tarttua sitterin lelukaaren leluihin. Nyt on onneksi ruvennut viihtymään enemmän sitterissäkin niin jää itsellä enemmän kädet vapaiksi. Huomattava helpotus.
Poika kastettiin sitten sunnuntaina ja nimeksi tuli Nooa.. =)
äää & Nooa 2 kk :heart: