*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
en saa ees nukuttua ku niin kova vauvakuume jyllää |O
:LOL: Mun vauvakuume tössäs just ainakin päiväksi. Anopin mukaan kersa nukahti klo 22 (oltiin kotona leffasta 22.15), mutta heräsikin 1.40 ja taas 4, ja äsken (6.20) oli taas silmät auki önisemässä. Mies teeskenteli nukkuvaa, vaikka oli hänen "vuoronsa" hoitaa viime yö. Eli siis sovitaan aina etukäteen, varsinkin jos miehellä on iltavuoro, niin hän hoitaa ekan (yleensä 4-5 aikaan) yösyötön, minä sitten aamulla herään aikaisin että saa unta. Päätin sitten nousta ylös kun jatkoikin, ainakin hetkeksi, untansa.

Masu on ihan löysällä lääkärin takia :ashamed: Tyhmiä mäkin jännitän.

Huomenta!

Oon tyhmä, kun vertaan Millaa muihin vauvoihin. Täälläkin tuntuu kaikki vauvat kasvavan ihan älytöntä vauhtia. Meillä siis nyt 5+ kiloa...Ja miehen siskon 3kk painaa 8kg. Mietinkin, että kurriako (rasvatonta maitoa) mun tisseistä tulee... Tuntus kumminkin tyhmältä antaa vastikettakaan, kun kerran maitoa tulee itseltäkin... Nuo meidän muut vauvat (jotka tuossa tekee lähtöä kouluun!) on kasvanu paljon nopeammin aikoinaan. Mut vauvathan on yksilöitä, pieninhän hää oli meidän porukasta syntyessäänkin.... Pitää vaan stressata :headwall:

Ammu minäkin katselin tossa esikon neuvolakorttia ( pikkukeskosena syntyny) ja totesin, että korjatussa iässä, nyt Viivin iässä, esikko oli jo isompi :eek: vaikka oli keskonen B) Mutta Viivi oli kyllä syntyessään pienempi kun esikko laskettuna aikana. Kai ne vaan kasvaa eri tahtiin? Tai sitte mulla ja tulee kurria :LOL:

Onnea Elpalle uudesta asunnosta!

Omaan huoneeseen siirtämisestä...Meillä esikko siirrettiin reilu 4kk vanhana omaan huoneeseen. Aloin itsekin nukkumaan paremmin,kun en joka inahdukseen heränny. Jostain olen lukenut, että ennen puolen vuoden ikää on ihanteellisinta siirtää omaan huoneeseen, jos mahdollista, sen jälkeen vauva alkaa enemmän tiedostamaan ympäristöään.

Vaunuissa meillä viihdytään hyvin liikkuivat tai eivät. Ajattelin tänään mennä ostamaan esikolle seisomatelineen noihin vaunuihin niin päästään lenkkeilemään vähän pidempiä matkoja ja onnistuu noi isojen teiden ylitykset helpommin.

Nyt meillä väännetään tavaraa pöksyyn...

Onnea Elpalle uudesta asunnosta!

Me asutaan vaasas, 7km keskustaan. 3H+k+iso lasitettu parveke,83neliöä, vuokra 598euroa. Ollaan asuttu täällä vuoden, muutettiin keskustasta kun sielä vuokrat nousivat, saatiin samalla vuokralla 20neliöö enemmän :D

Omaan huoneeseen tyttö siirrettiin on oli 4vkonen, miehen tietsapöytä siirrettiin olkkariin. Meillä tuo siirto meni helposti ja on ihana nukkua joka toinen yö kunnolla, heräämättä :)

Vaunuissa, tyttö viihtyy hyvin liikkui tai ei, nukkuu erinomaisesti partsilla parvekevaunuissa päikkärit..

Kuullostaa muuten tyhmältä, mutta mä haluun mun menkat nyt!!!...alavatsaa on tänä aamuna vähän jomottanu...

Vauvakuumesta, täällä on kanss aivan kamala, mutta hätäsektiolla niin on pakko se vuosi odottaa... :kieh:

Heippa!

Huommenna tulee tytolle 6vk tayteen ja nyt loysin aikaa tulla tanne katteleen mita taalla kirjoitellaan. Ella siis syntyi tasan kaksi viikkoa yli lasketun ajan leikkaamalla pe illasta. Kaynnistamaan oli alettu jo ke joten pika oli aika. Painoa 4320 ja pituutta 55cm. Pari viikkoa sitten punnituksessa oli 4880. Tanaan olisi taas punnitukselle meno jos varaan ajan. taalla ei pituutta mitata. Taalla on vastaanotto pari kertaa kuussa ja sen on vapaaehtoista et jos haluaa kayda punnituksella. Se on aivan tassa kylassa joten hyva kavella rattailla ja siella nakee muita aiteja. Meilla on ollut vaivana ilmaa mahassa ja ei tunnu tulevan ylos. Olen vahan ajatellut etta syon jotain mika sen aiheuttaa kun ei joka paiva yhta paha. Sen tiedan et olen valttanut mausteisia ruokia, sipulia, hedelmia joissa kivi.
Onko kellaan vinkkeja mika auttaisi ilmavaivoihin?
Taalla on nyt alettu jo paljon liikkumaan. Ensimmaiset pari viikkoa olin koko ajan kotona. Leikkaushaava oli kipeana ja soin parit antibiootti kuurit siihen. Olihan se rankkaa, kun puoliso oli koko ajan toissa ja olin tyton kanssa kahden koko ajan. Mulla kun ei ole perhetta lahella joka voisi auttaa. Kotiin tulin kaksi paivaa leikkauksen jalkeen. Olishan sita varmaan voinut olla kauemmin vaan itse kysyin et voinko lahta kotiin. Siella oli niin stressaavaa ja en koko aikana saanut oita nukuttua. Ensin kun oli synnytys paalla ja sitten tytto oli niin stressaantunut ja halusi tissia koko ajan. Joten paatin et nyt lahden kotiin nukkumaan ja niin siina kavikin. Tytto soi ja nukkui joten molemmat sit nukuttiin. Eli taysin oli vastakohta mita sairaalassa. Alusta lahtien on ollut sama rytmi et pari kertaa yossa herataan. Nykyaan aina komelta ja toisen kerran seitseman kahdenksan maissa. Pari kertaa on nukuttu koko yo.
Paivalla nukutaan valista pitkiakin paiva unia joten tulee itsekkin valista paljon nukuttua.
Vaan nyt katon et haluaako tytto nukkua sangyssa kun nukahti sitteriin.
Tasta tuli nyt aika pitka selostus vaan sellaista tanne kuuluu

Meillä on siirretty nämä nuoremmat noin vuoden ikäisenä. Ei ole ollut mitään ongelmaa, kun ovat menneet sisarusten kans samaan huoneeseen. Vanhimmat lapset joutuivat oleen meidän kans samassa huoneessa, kun silloin tässä talossa ei ollut asumiskelpoisia huoneita mihin sijoittaa. Ollaan siis asuttu tässä talossa jo 5 vuotta, mutta nyt vasta ollaan tekemässä viimeisiä huoneita. Välillä oli kyllä pari vuotta sellaista aikaa, ettei remontoitu/rakennettu yhtään. Siis me laajennettiin heti alkuun tätä rintamamiestaloa saunalla ja kolmella makuuhuoneella. Ja viime talvena tehtiin uusipuoli yläkerrasta käyttökuntoon. Vanhanpuolen makuuhuoneet yläkerrassa odottaa vielä pintaremonttia. (ei paha juttu enää ) Ovat nyt meillä varastona. Meillä jossakin vaiheessa nukkui 5 henkeä samassa huoneessa, siis isä, äiti ja 3 lasta. Sopu tilaa antaa.. :whistle:

Meillä viihdytään vaunuissa lenkin ajan ihan hyvin. Yleensä syötän tytön ihan ähkyyn, laitan vaunukoppaan ja yritän päästä lähtee mahdollisimman pian ettei ala möky. Hän nukahtaa viimeistään kun vaunut on liikkeessä. Parvekkeella ei kopassa nukahda, kun se on paikallaan. Pitäis varmaan ostaa partsivaunut et sais heijattuu siinä nukutuksessa.

Meillä tytön kasvuvauhti on ollu neuvolan mukaan hyvää. Mulla ei nyt tässä ole noita tarkkoja arvoja, mutta pituutta on tullut 1 cm viikossa.

Meillä on alkanut viime viikolla vatsavaivat, eli 5 viikon iässä. Oon menny ihan normaalilla ruokavaliolla itse. Kai sitä vois pitää jotain ruokapäiväkirjaa muutama päivä ja kattoo lisääkö joku ruoka ilmavaivoja. Miten teillä kahvinjuonti? Montako kuppia menee päivässä? Mulla se on ryöstäytynyt käsistä.. Odotusaikana en juonut ollenkaan kun ällötti hajukin, mutta nyt menee ihan liikaa. Sekin kai voi aiheuttaa tota ilmaa. Mut miks se nyt yht´äkkiä alkais vaikuttaa.

Lääkärissä käyty:

Poika kasvanut hyvin, painoa nyt vk7+1 5610g ja pituus 59cm, pipo 41cm. Hirmu hyvin nosti päätään, lääkäri ihan nauroi kun silmät supersuurina ja pää hullun koholla tönötti hoitotasolla :D (siis poika, ei lääkäri :LOL: )
Mulla itselläni kaikki hyvin, otin minipillerit käyttöön Smile Lääkäri sanoi kondomin käytöstä sen verran, että olisi turvallisin käyttää kumia sen viikon pillereiden kanssa aloituksessa, varmuuden vuoksi, vaikkei menkat olisi alkaneet. Eppariarpikin oli kuulemma lähes plastikkakirurgin työtä.

Neuvolan th vaan jaksoi jankuttaa siitä kahdeksan kertaa päivässä imettämisestä.. Argh, kun meillä tuo imetys on lähestulkoon enää aamuisin läheisyyden luomiseksi, ja iltaisin tyhjennysmielessä.. :eek: Hyvin kasvaa, antais olla jo.

Vuokrasopimus allekirjoitettu! Syys-lokakuun vaihteessa muutetaan päittäin, jEE!

Hei mun piti vielä kysellä, että onko noissa korvikkeissa jotain eroa toisiinsa nähden? Mitä merkkiä te käytätte? En tiiä onko mulla ihan väärä mielikuva, mut tuntuu et useempi käyttää Nannia (mitä näiltä nettipalstoilta olen lukenut). Ja eilen Prismassa katoin et Nan on kalliimpaa kuin esim. Tutteli. Mietin vaan et onks se sit parempaa..

Toinen kysymys oiskin koskenu tota pullojen keittämistä, mut siitä olikin jo juteltu

=) :/

Niin, ja kiitos onnitteluista! :flower: :heart:

Nyt on sitten miehen tulo joka neuvolaan taattu: osoitteenmuutoksen myötä uusi th on sellanen hirmu nätti 175cm pitkä, tumma neitokainen, meikäläisen ikäinen. Miehellä on kattokaas silmää naiskauneudelle (duh, minä :D) :LOL:

Menkat alko eilen :kieh: ja tänää ol jälkitarkastus sekä Viljamin neuvola.
Miulle lekuri sano painostain ku sen paljoudesta valitin et ei oo kiirus pudotuksen suhteen että kerkee sitä myöhemmin...ihanaa ku sellain lääkäri joka ei saarnaa.

Painoo ol pojalla 5370g (3870g ) ja pituutta 55 (51,5) Sulissa mitat kk:den iässä. Hyvin kasvaa täysimetyksellä vaik välil tuntuu ettei oo tissil ku 10min kerral,mut yhä syöp 2 tunni välein.

Tänää haen sen Manduca repun postista...tuun sit kertoo mielipiteeni.

ursula ja Viljami 2kk

Ai niin Elppa

(imetysangsteissani unohdin tyystin onnitella uudesta asunnosta, nythän on tilaa vaikka pikkukakkosellekin ;) )

Miten muuten... leena80 sanoi vauvansa täyttävän huomenna 6vk eli eikös hää ole sillon syntynyt 27.6. Niin olin laskevinani... etten väärää päivää tällää tuonne listalle....

Onnea Elpalle kolmiosta ja uudesta neukkatädistä. Josko tuo uusi täti ei nyt siitä imetyksestäkään hokisi. Itse tokaisin neukkatädille eilen reseptiä hakiessa, että "juu, syö tissiä". Määrästä en maininnut mitään. Olkoon vaan siinä uskossa, että lisämaidon määrä on vähäinen :whistle: Aivan sama. Ei paljoa sen mielipiteet jaksa kiinnostaa, kun vaavin kanssa sujuu hyvin.

Japoni: Meillä syödään Nania sen merkittävän seikan takia, kun sairaalassa hoitaja kertoi sen haisevan puglattuna vähemmän kuin Tutteli :LOL:

Kahvinjuonnista:
Mä en juo kahvia lainkaan. Ei ole tullut opeteltua. Hankin oman kofeeniiniannokseni mielummin suklaasta. :D

Ja juu, vaunuihin meilläkin neiti tuupataan hyvin syöneenä.

Onpa ollut kumma päivä eilen ja tänään. Tyttö on nukkunut päivällä vaan lyhyitä torkkuja, ja pitkä päikkärijakso jäi eilen kokonaan nukkumatta. Ja sen kyllä huomasi illalla. AIVAN yliväsynyt |O Tänään jatkui sama peli. Monta kertaa sain käydä rauhoittelemassa uudelleen unille. Nyt on vihdoin tainnut vaipua syvempään uneen, kun ei ole kuulunut inahdustakaan. Huoh! Saisi nyt nukkua, jotta ilta menisi mukavasti.

Me päätettiin miehen kanssa, että meidän tyttöä ei totuteta sylissä kanniskeluun rauhoittamis- ja nukuttamistarkoituksessa. Todettiin sen olevan loputon suo. Ja päätös on ainakin toistaiseksi pitänyt. Vain yhtenä iltana juuri kotiuduttuamme mies kanteli neitiä jonkin aikaa. Mutta tuloksena on nyt vauva, joka nukahtaa ja rauhoittuu istuvaan syliin. :) Saattaa olla, että tilanne tosin olisi toinen, jos olisi koliikki alkanut... :/

Itkeekö teidän vauvat muuten suoraa huutoa, siis ihan tavallisesti (en tarkoita masuvaivaisia)? Meillä kuuluu vaan lähinnä kitinää. Mietin vaan kun jossakin luki, että 6 vkon iässä vauvat on itkuisimmillaan ja itkevät n. 2h päivästä. Jaa. Ei täällä ainakaan. Vai tulkitaanko tuo kitinä itkuksi?

Tiivari ja Tyyppi 6+6

Tiivari- meillä on tosiaan nyt parin viikon aikana itkun määrä lisääntynyt, varsinkin iltaa myöten. Alkaa sellasella komentelulla, äää, ääääÄÄÄ! Jos jos ei tajua esim. avata takaa sälekaihtimia (rakastaa valoa), niin sitten tulee "jumankekka teitä, nyt tuli rangaistus, tästä lähtee, kuunnelkaa.. alkaa.... NYT! MWHÄÄÄÄÄÄÄ!". Yleensä kun nousee ylös, iskee jätkän naama menosuuntaan ja keksii jotain katsottavaa, niin rauhoittuu. Mitään hyssyttelyä tmv. ei harrasteta, eikä tosiaan syliin nukutusta (en edes tietäis miten se tehdään :D). Sänkyyn, peitto päälle ja tutti suuhun (ja tutista pidetään kiinni kunnes ottaa kunnon otteen ja rauhoittuu). Äijä on vaan ruvennut nyt tappelemaan sängyssä; kädet ja jalat käy kuin viimeistän päivää, peitto lähtee päältä lähes heti, kädet huitoo tutin alimpaan helvettiin, samoin kaiken mahdolliseen muun lähellä olevan.. Ja sitten kun nukahtaa, niin olis kun sormia napsauttais, koko äijä pysähtyy kun seinään ja tuhisee tyytyväisenä. Miksi sitä unta vastaan pitää taistella niin kovin?

Äskenkin leikkasin vanhan ohuen lakanan puoliksi pituussuunnassa ja käärin jätkän siihen. 1,5h on nukkunut jo hyvin. Yöllä on nukutus joskus ihan kaaosmaista, mikään syliinnostaminen ei auta, herättää vaan enemmän.

Olisittepa nähneet pari yötä sitten kun meikäläinen lähes itki kun nauratti niin paljon. Yritä siinä laittaa klo 5 kikattava ja hirmu leveästi hymyilevä (täynnä ruokaa) tyyppi nukkumaan. EI nukuttanut, ei sitten ollenkaan.. paitsi äitiä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Miksi sitä unta vastaan pitää taistella niin kovin?
Joo, meillä on kans tullut kuvioihin tuo unta vastaan taisteleminen. Voi herran jestas, kun itsekin ottais tavaksi huutopotkuraivarit ennen yöunia. Saattais olla hankaluuksia ainakin työmatkoilla, kun joutuu yöpymään samassa hotellihuoneessa työkaverin kanssa :LOL:

Itkusta meillä huutaa oikein kiljumalla aina, mikä tahansa hätänä onki, nälkä, vaippa, epämukava asenti, masuvaivat jne. Alotti ton kiljumisen toissapäivänä eikä loppua näy :eek:

Japoni Meillä käytetään tuttelia ja joskus nannia, th sanoi ettei noilla mitään eroa ole, käski oikein kattoo pakkausselosteesta, ovat kuulema melkein identtiset. En oo kuitenkaa kattonu varsinki ku meillä mennään ainaki vielä noilla erikoisvalmisteilla, nannin joku allergia juttu ja tuttelin omneolla, enempi omneo käytössä kun on halvempi ja suomalainen.

Meilkii herra taistelee unta vastaa välillä hyvinkin raivokkaasti.
Oon kyl nyt pidelly sylis ja nukuttanu sylis,vatsanpääl ja vaik mite ku oon päättäny nauttii tuplasti kaikesta täs vauva-arjessa...tää ku nyt kert on mei viimuin kullannuppu ja lapsenlapsiin kuitenkin viel aikaa :LOL:

Esikoisella ol kyl tiukemmat periaatteet ja niit toteutettiinkin sit viimusen päälle...sen jälkee joka muksul on noi periaatteet ja toteutukset löystyny,kerta kerral enemmän :D

Ammulle!

Ella on syntynyt 27.6, joten oikein olit laskenut!
Meilla viihdytaan hyvin vaunuissa joten paljon kaydaan kavelylla. Valista pari kertaa paivassa. Pinniksessa ei tykata nukkua paivalla eli silloin patjalla olkkarin lattialla( kuten nyt) tai sitten aidin kanssa parisangyssa. Illasta yleensa syoton jalkeen pidan sylissa vahan aikaa ja kun unisilta naytetaan siirran vaan sankyyn tutin kanssa. Yleensa 8-9 maissa illasta. Paivalla kun koittaa omaan sankyyn laittaa niin kylla heti herataan ja ei olla enaa yhtaan vasyneita.
taalla annetaan eka rokotteet 6vk:n iassa. Soittelin varatakseni aikaa ja sanoivat et seuraava vapaa aika on 8 syyskuuta!
Siihenhan on kuukausi aikaa!
Ei siihen puhelimessa osattu muuta sanoa, kun et kysele kun tulet tanaan iltapaivasta tyttoa punnitsemaan.
Jospa sielta loytyisi joku joka osaa ajan meille jostain etsia.
Voi voi, sita jo vauvakuume jyllaa talla palstalla. Ma heti viikko syntyman jalkeen paatin et kylla sita leikkikaveri kohta pitais tehda. Tosin ajattelin tosissani alkaa ehdotteleen ensi vuonna. Mies tosin meinasi et 2-3 vuotta valia. vaan itsehan taman ensimmaisenkin hoidan kun toinen koko ajan toissa. Joten ei ihme kun ei tytto saa rauhottuun, kun raukka ei koskaan isaansa nae. Ja onhan se kiltti tytto kun aina nukkuu, siis puolenyon jalkeen kun lopettaa tyo ja iltapaivasta. Eipa isa tieda paljonko valista huudetaan.Mulla jai synnarille painoa 14kg eli kaikki mita raskauden aikana tuli.
Vaan nyt huudetaan eli taitaa olla ruoka aika

Meillä on nyt hieman nukuttamsirumba helpottanut, nyt vaatii herra n. 10min kanniskelua ja hieman pyllylle taputtelua niin nukahtaa päikkäreille omaan sänkyyn.Illalla sitten tissille tai viereen kun äippäkin nukahtaa :kieh:

Miten te muuten teette tutun kanssa nukuttamisessa?Otatteko pois kun nukahtaa vai?Meillä ei tuttia huolita mutta muuten mielenkiinnosta kyselen...

Täällä on nyt 2pvänä nukuttu vaunuissa vaan reilu puoli tuntia :eek: ,aiemmin jopa 2.5h,toiv joku ohimenevä vaihe tai jää lenkit vähille!!

Yhteistyössä