*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Kauheesti te ootte kirjotellu eilisen jälkeen, monta sivua piti lukea B)
Rytmistä, meillä vähän vaihtelee, ei vielä ihan selkeää löydy. Yöunet tosin on aika säännöllisesti 3-4h syöttövälillä, aamulla sitten tiheämmin täytyy syöttää. Päiväaikaan ehkä kahdet unet otetaan ja sitten vähän illalla itketään ja jutellaan ennen nukkumaanmenoa.
Kuukautiset ei tosiaan oo alkanu vielä. Ehkäisyä on pitänyt miettiä, ottaisko pillerit vai meniskö kumilla. Onhan se kumin kanssa värkkääminen aika epäseksikästä :D

Rypäle, hauska lempinimi toi Paskaraivari :LOL:

Di ja Roosa 5+6
 
Vauva nukkui eilen aamulla tunnin unet, oli hereillä pari tuntia ja nukkui kolmen tunnin päikkärit, heräsi neljältä ja nukahti yöunille vasta puolenyön aikaan. Valvoi siis seitsemän tuntia putkeen ja kätisi sylissä koko sen ajan.
Voisiko olla et vauva oli jo yli väsynyt eikä siks nukahtanut yöunille aikaisemmin vai nukkuikohan liikaa päivällä???
Tänään nukkunut pitkin päivää, melkein koko päivän... saas nähä miten alkaa yöunille. Jos merkit paikkansa pitää niin nukahtaa vasta aamulla... :|
 
Miehellä alkoi eilen kesäloma ja huomenna lähdetään parin viikon reissulle...Hirveä määrä tavaraa tulee mukaan,kun on kaksi pienokaista.

Joku kyseli miten jaksaa kahden pienen kanssa.Meillä ikäero on melkein 2 vuotta ja paremmin olen jaksanut kun esikoisen kanssa.Kai siihen väsymykseen on jo tottunut esikoisen vauva-ajoista,koska vaikka yöt heräilee muutaman tunnin välein ja aamulla nousee aikaisin,niin ei ole tarvinnut päiväunia ottaa,vaikka olisi aikaakin.

Rypäle täältäkin löytyy PR-vauva :D

Reropera aivan ihania lapsia,todella suloisia.Kyllä kannattaakin olla ylpeä :)

Jaahans,mulla tuleekin lomareissun takia parin viikon palstatauko...Mitenköhän selviää ilman vierotusoireita :/ :D

Bamse ja Leona 8vko (Nyt vasta alkaa olla 56cm vaatteet sopivan kokosia...)
 
Tuota...mistä sen tietää, millon on varaa lapseen? Ja moneenko lapseen on varaa? Meillä on se jonkun haaveilema omakotitalo maalla ja se eläintarhakin... on tosin pankkilainaakin sen verran, ettei ihan ääneen viitsi sanoa. Mutta lapsia ei olis varmaan ensimmäistäkään, jos olisin (tai oltais) ajateltu, onko varaa. On meillä kuitenkin syöty joka päivä ja lapsilla vaatteet päälle tilaisuuden mukaan, omistavat sukset, luistimet, polkupyörät jne. eli ei ihan huonosti. Tosin elämisen/asumisen kustannuksia on turha verrata täällä periferiassa ja Helsingissä, ero on aika huima.

Mutta loppujen lopuksi se ensimmäinen lapsi on aina "kallein", jos on pakko rahaa ajatella. Esikoiselle tulee hankittua eniten "rekvisiittaa", nuoremmille sisaruksille on sitten helppo kierrättää, vaatteita, sitteriä, syöttötuolia, turvaistuimia jne. jne. Ja loppujen lopuksi, lapset antaa aina enemmän kun ottaa, siis ei-rahallisessa mielessä.
 
Äh tänään on kyllä päivä, kun toivois jo miehen loman loppuvan. Se on nyt kuudetta viikkoa kotona ja välillä alkaa käymään hermoille |O onneks on enää tää viikko. Ja ens viikolla mä sitten marisen kun se ei enää ookkaan kotona :headwall: :D

Siis miten teidän lapset jo nyt kääntyilee? Meidän möhkön kun pistää lattialle mahalleen, niin se on ku kala kuivalla maalla, jalat vaan heiluu ja ähinää kuuluu, mutta ei siis merkkiäkään että se sais ittensä käännettyä :D

Meillä mies ei osallistu käytännössä mitenkään vauvan hoitoon :/ täysimetyksellä kun ollaan, niin minä hoidan syötöt, mutta ei toi mies ees vaippoja vaihda. Joskus jätän ne hetkeks kahden, että saan vietyä koiran ulos, mutta sillonkin yleensä vauva nukkuu.

Voiko synnytyksen jälkeinen masennus iskeä mieheen? välillä kyllä tuntuu siltä :/ koska alussa oli todella innostunut vauvasta, mutta enää ei :'( ei hän kuulemma osaa tehdä mitään.

Meidän neidin rytmi on melkein säännöllinen. Yöunille käydään 22-23 välillä ja herätään 6-8 välillä, yöllä syödään 2-3h välein. Päivällä syödään 1-3h välein, riippuu ollaanko autolla liikenteessä (nukkuu pidempään). Päivällä nukutaan ja valvotaan miten sattuu, mutta hereillä neiti on vaan max 3h kerrallaan.

Meillä kyllä viihdytään turvakaukalossa, yleensä nukahtaa heti kun siihen lykkää. Kuinka kauan te muut ootte pitäny lasta siinä yhtä soittoo? mä kysyin neuvolasta, niin terkka sano, että 1,5h voi pitää ja sit 0,5h tauko. Näillä ohjeilla me on menty, kyllä se pirusti hidastaa matkantekoo, mut ei voi mitään.

Ei oo mullakaan kuukautiset vielä alkanu, enkä niitä todellakaan kaipaa |O miten muuten voiko ne minipillerit alottaa, jos menkat ei oo alkanu?

Mä oon kans imettäny stoccan kahvilassa ja suomenlinnan puistonpenkillä ja tietty autossa miljoonia kertoja.
On tää täysimetys kyllä hemmetin sitovaa, koko ajan pitää kelloa kytätä jos on vaikka asioilla, että mihin pääsee syöttämään kun huuto alkaa :| ja kun noi syöttävälit on sen pari tuntia, niin siinä ei kovin kummosia shoppailuretkiä tehdä.

Huiskahäntä jee, mä oon heti valmis hyppäämään mukaan :wave:

Onko teillä kaikilla tutti käytössä? Meillä ei suostu syömään tuttia, heti se lentää kaaressa pois. Sama on tuttipullo :/ Onhan se tietty hyvä, jos ei sitä ikinä opikaan syömään, mutta taas toisaalta se vois olla kauppareissuilla hyvä hiljentäjä :whistle:
Sanokaa nyt, että yritänkö mä vielä opettaa sitä vai annanko olla?

MP ja pikkulikka 6+4
 
Miss BiggKerro miehellesi, että ei kukaan ole seppä syntyissään. Anna hänen vaihtaa vain vaippaa jne. Kyllä hän siitä oppii. Eli ole kuin veljeni, joka oksentaa pikkuvauvan kakan hajusta. Isompien vaippoja kyllä voi vaihtaa, mutta ei vauvojen.. Hän voi olla pettynyt, kun oli odottanut vauvaa innolla, mutta nyt huomannut että ei hän voi tehdä vauvalle mitään. Nää vain mun ajatuksia täältä "tietokoneen takaa", tilanteesta sen enempää tietämättä..

Ja tuosta kaukalosta, minä en ole koskaan kuullut tuollaista sääntöä..Näissä uusissa kaukaloissa on tuo kaltevuuden säätö.. Kannattaa laittaa se lähes makuuasentoon niin voi olla ihan huoletta pitempään, silloin ei istu..
 
reropera no sehän siinä on , että kun se kyllä osaa mutta ei vaan viitti/halua :/ sairaalassakin hoiti vauvaa varmaan enemmän ku minä, vaihteli vaippaa ja kylvetti.
Mutta kai tää kaikki johtuu vaan siitä, että mikään ei oo niin ku ennen. Ei olla enää me kaks, vaan nyt on se kolmaskin. Ehkä mä oon jättäny sen liian vähälle huomiolle ja se on vaan mustis :whistle: mutta kait tää ajan kanssa, kun mies tottuu ajatukseen...
Tuntuu , että meijän koirakin sopeutu nopeemmin vauvaan ku mies :ashamed: :whistle:
 
Miss Piggy Enemmän vaan kahdenkeskistä aikaa vaivihkaa iskälle ja vauvalle. Menet viemään roskia, käymään kaupassa, ja jotain. Kyllä se siitä sitten lähtee, kun mies rohkaistuu. Ja pääasia, että ei koe sinun tarkkailevan ja ohjeistavan. Anna miehen tehdä omalla tavallaan, vaikka se joskus vaatiikin hieman nieleskelyä :whistle:

Mulla on kauhea pelko, että syötän tuota lasta liikaa ja siitä tulee pullero. Nyt on posket alkaneet jo selvästi pyöristyä. En oikein tiedä mikä on normaalia vauvanpyöreyttä ja mikä taas lihavuutta. Tää juontaa juurensa siitä, kun mulla kun on tuttavaperhe, joka on syöttänyt kaikki kolme lastaan AIVAN liikalihaviksi. Ja nyt en todellakaan enää puhu mistään pienestä pyöreydestä. Jotenkin vaan hirvittää, että huomaamatta tekee omalle lapselle saman karhunpalveluksen. :/
 
Elokuuta ystäväiseni!! :D

Tervehdys täältäkin :wave: , mie en yksinkertaisesti oo vaan kerenny kirjuuttelemaan tänne, luen juttunne kuitenkin päivittäin ja sitten se aika meneekin ja tulee taas kiirus hoitaa kotihommia.. Taidan olla aika hidas lukija ja muutenkin jämähtänyt hitaaksi.. tekiköhän ne lobotomia siellä synnärillä..?? välillä siltä tuntuu :eek: :LOL:

Meillä poika kasvaa vauhdilla, oli 2 viikkoa sitten 5200 g (3970) ja 58 cm (53,5). Syö nyt pelkästään rintaa, ellen ole liian kauan kaupassa, ja iskä antaa sit tuttelia. Kelpaa onneksi sekin..saa hieman vapautta. No joo.. kerran olen kaupassa yksin käynyt, ja tunnin olin joten korjattakoon edellinen lause, jos joku jo luuli että täällä vaan humputellaan :LOL:
Rytmi menee täälläkin syönnissä 2 h, päiväsaikaan ja nukkuu välillä paljonkin päivällä ja sit toisena päivänä saattaa vedellä vain 15 min ja olla taas vaikka kuin kauan hereillä. Eli ei siis unissa rytmiä, enkä ole huomannut että vaikuttaisi yöuniin vaikka nukkuisi koko päivän tai olisi nukkumatta.. Joskus nukkuu paremminkin yön kun on nukkunut hyvin päivällä. En siis nää tässä yhteyttä. Yöt mennään melko samalla kaavalla: unille n.22 ja eka syönti n. 2 ja sit toka n. 5 ja ylös n. 8. Aamuyöstä joutuu syöttämään joskus kahdestikin.. Mut ihan hyvin ukko nukkuu öisin, onneksi. Yöllä en puhu mitään ja valona pieni ledi. En vaihda vaippaakaan ennen aamua jos ei jää kitisemään. Meidän pikkuisäntä nukkuu mun vieressä parisängyssä, koska se heräytyy liikaa jos lähen kuskaamaan sitä omaan sänkyyn. Olen siis nyt antanut periksi ja pikkumies on vienyt miehen paikan sängystä. Ukko-rassu nukkuu työhuoneen levitettävässä sohvassa.. Näin siis meillä siihen saakka varmaankin kunnes nukkuu yhellä syötöllä, muuten oon ihan poikki hyppäämisen takia.. (saa ampua..)

Tiivari: Et sä voi vauvalle antaa liikaa maitoruokaa, ei vauvat mun mielestä syö enempää kuin kuluttaa! Sit myöhemmin voi lapsen lihottaa, ei vauvat (mun tiedon mukaan) syö kuin nälkäänsä ja eivät ota tissiä tai pulloa jos ei oo nälkä.. korjatkaa toki jos olen väärässä!

Nyt iltatoimiin! Ristiäiset meillä 16.8. mutta nimi on Onni!
-Kylli ja Onni huomenna 8 viikkoa- :D
 
Tiivari: mä oon samaa mieltä kun kylli-täti, että ei ne vauvat syö kuin nälkäänsä, joten ihan rauhassa voit olla.

Mulla oli itellä kans sama huoli, kun tuntu että painoa tuli ihan hirveesti pienen ajan sisään. Nyt siis 5290g synt.paino 3490g
Minkä verran teidän neiti nyt painaa?
 
Miss Piggy:Mieheenkin voi iskeä synnytyksenjälkeinenmasennus.Enemmän vaan kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa,niin että sinä olet kotoa poissa.Mies saa tuntea itsensä tarpeelliseksi.

Tiivari:Maidolla et tosiaan voi lasta lihottaa.Liika maito tulee aina pois ja niin kun Kylli-täti sanoikin,niin vauvat ei yleensä edes syö jos ei ole nälkä...

Kylli:Mä olen ottanut levottomina öinä tytön viereen nukkumaan,kun en yksinkertasesti jaksa koko aikaa olla laittamassa tuttia suuhun ja imettämässä.Keskellä yötä esikoinenkin tulee välillä viereen nukkumaan.Eli siinä me sitten koko perhe nukutaan samassa sängyssä,vaikka mä en todellakaan ole mikään perhepeti-ihminen...Sieltä mennään mistä aita on matalin :D

Nyt täytyy mennä pakkaamaan huomiselle lomamatkalle...

Bamse ja Leona
 
Taas käyn täällä näyttäytymässä... :wave:
Hengissä ollaan ja kaikki voidaan hyvin! :D
Meno ja melske vaan jatkuu ja sen takia olo täällä on jäänyt vähän vähemmälle...
Oon rampannut jo vähän töissä ja vanhimmalla oli 2 viikkoa uimakoulua ja kaikenlaista tässä on...

Pojulla on täällä tullut jo pienmtä rytmiä. Nukkuu tosi pitkät yöunet yhdellä syötöllä, mutta päivällä unen saanti on aika vaikeeta ja nukkuu pääasiassa vain pieniä torkkuja päivisin. Kasvaa reippaasti ja voi muutenkin hyvin. Tällä viikolla meidän pitäisi saada lääkäriltä lausunto maitoallergiasta ja sitten maitojen ostokin on vähän mukavampaa, kun siitä tulee ilmaista. =) On ne apteekin maidot muuten niin kauhian hintaisia! :|

Ristiäisiä täällä kovasti ootellaan. Nehän on vasta 31.08. Pojulle tulee vain yhdet kummit. On siinä sitten kannateltavaa, kun poju on sillon jo 2,5 kk:n ikäinen. :whistle: :D

Huomenna pitäisi lähteä etsimään pukua miehen veljen häihin. :|
Siinä on vain sellainen MUTTA, että tämän mamman päälle ei vieläkään mahdu mikä tahansa hamonen. :ashamed: Kauhia stressi tästä painosta! Vieläkin sellaiset 15 kg pudotettavaa. :ashamed: :ashamed: Olis niin hirmu kiva saada ne oikiasti pois vielä ennen joulua. :/ Saa nähdä, miten muijan käy! Ongelmana ei tällä hetkellä ole syöminen vaan syömättömyys...saattaa mennä päivä, että huomaan etten ole syönyt koko päivänä mitään... sitten jää vallan syömättä tai sitten syön vielä illalla... eikä sillä tapaa oikein laihdu. :/ :ashamed: *huokaus* Kai nää sitten joskus putoo... :|
Onko muilla ongelmia painon kanssa?

Muilla on varmaan ollut jo jälkitarkastuskin? Täällä lääkäri on lomalla ja pääsen sinne vasta 21.08. Silkloin aionkin sitten ottaa sen hormonikierukan. Onkos muilla sellaista? Ois kiva kuulla kokemuksia moisesta!

Mutta nyt on kyllä taas mentävä!
Palaan taas lukemaan kuulumisianne! :wave:

Rakkis ja "Saara-Erik" 7,5 vkoa
 
Ei oo miullakaa ollu jälkitarkastusta vielä, viikon päästä ois.

vaavin vaatekoosta oli puhetta, meillä mennää vieläki koossa 56, ja joitan isompia välillä käytetään jos ne on pesussa, käyköhä niin et meil jää koko 62 kokonaa käyttämättä ku en tajua vaihtaa ajoissa :D ja tytöllä siis viimeviikolla oli mittää 59cm

Täällä on meilläpyöriny jotain vatsajuttua, itellä oli toissapäivänä, miehel tänää ja ilmeisesti tytölläki oli tänään. Onneks nyt näyttää menneen ohi..

Menhit ja Aliisa 7+0
 
Huomenta

Meillä poika nukkuu pääasiassa yhdellä syötöllä yön. N. 21.00 käy nukkumaan 5 aikaa syö ja herää 7-9 aikaa eli tosi mukavasti nukkuu =)

Vaatekoosta: 62-68 vaatteita käytetään meillä. Poju oli viime neuvolassa 59cm ja 5750g. Sunnuntaina ristiäiset niin en ole paljon koneelle keren kun on järjestelyt kesken, tänään tulee pappi käymään.

Rakkapanuu: mulle laitettiin hormonikierukka viikko sitten.. toissapäivänä alkoi sitten ekat menkat synnytyksen jälkeen. vuoto on niukempaa kuin ennen ja kipuja ei olllenkaan! Nyt jännätään kauan kestää..

Kohta pitää lähteä viemään meidän neiti pariksi tunniksi eskariin tutustumaan :eek: Minne tämä aika oikein kuluu?

Kaalis ja poju 7viikkoa 4päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Huomenta


Rakkapanuu: mulle laitettiin hormonikierukka viikko sitten.. toissapäivänä alkoi sitten ekat menkat synnytyksen jälkeen. vuoto on niukempaa kuin ennen ja kipuja ei olllenkaan! Nyt jännätään kauan kestää..

Kaalis ja poju 7viikkoa 4päivää

Eikö menkat tarvi olla alkanu, että sen hormonikierukan voi laittaa? Kun minä ja haluan sen, enkä tykkää niitten kumihuppujen kanssa pelata yhtään. Aattelin vaan, josko sen voisi jo laittaa?


vaatekoosta meillä käytetään nyt 56-68 :D kun noi kestot on käytössä, niin en viitsi neitiä tunkea hirveän ahdistaviin vaatteisiin. Käännellään sitten hihoja ja puntteja sitä mukaa =)
 
Rakkapanuu: Täällä kans painitaan painon kanssa. Tietysti olen kyllä liikaa tuijottanut sitä vaakaa, tiedän ettei pitäis. -10kg pudotettavaa ens alkuun, katellaan sitte lisää. Jos sais tuolla kesäkuun keventäjissä jotain aikaiseksi...pakko!

Miss Piggy: Isäkin voi sairastua synnytysmasennukseen. Enemmän vaan aikaa vauvalle ja isille niin kyllä se siitä lähtee.

Tiivari: Ei vauvaa voi liikaa syöttää. Kiloja voi säännöstellä sitten myöhemmin,jos on tarpeen. Anna vauvalle niin paljon vaan ruokaa,kun se pyytää.

Vaatekoosta: meillä pääasiassa käytetään 62-68cm. 56 alkaa jäädä pieneks. Ensimmäiset pienet vaatteet, missä se mun pieni vauvani on :'(

Hormonikierukasta vaan sen verran, että eikö se pitäis laittaa vasta puolen vuoden kuluttua synnytyksestä? Itselläni on pillerit, mutta joskus tulee toi varmaan ajankohtaiseks toi kierukka. Mun kaveri vaan sanoi,että se voidaan laittaa vasta puolen vuoden kuluttua synnytyksestä ja niin olen myös jostain lukenu.

Ai niin, ihanaa meidän poika nukkui yöllä 7,5h putkeen. On koko pienen ikänsä hyvin nukkunut eli en ole yövalvomisista kärsinyt. Esikoinen oli vajaa 2kk, kun lopetti yösyömiset lähes kokonaan. Toiveita on siis siitä, että pikkukakkonen seuraa veljensä jalanjälkiä - tässäkin asiassa.

Ja joku aikaisemmin kyseli jokeltelusta, nyt meilläkin on jotain ääntelyä alkanut tulemaan ja samoin ne hymyt - tää äiti on niin sulaa vahaa,ku näkee sen pienen suloisen hymyn :heart:

Ja nyt aamupalan tekoon, esikko odottaa jo malttamattomana!
 
Meillä on vissiin
tyttö kasvanut vähän hitaanlaisesti kun tuntuu että vieläkin mahtuu 56cm vaatteet ihan helposti päälle. En ole käynyt neuvolassa moneen viikkoon, ens viikolla olis seuraava käynti. Saas nähdä miten on tissimaito riittänyt... Yöt ainakin on menneet ihan sekaisin, aiemmin söi vaan kerran, nyt viime yönä taisin 4 kertaa imettää, ihan en enää muista kun väsyttää niin pirusti. Ei kelpaa tuttipullo vieläkään, ei se raukka saa siihen mitään imua aikaan, mälvää vaan ja nielee litran ilmaa siinä touhutessaan.

Miten niin suloinen lapsi voikaan näyttää aina niin epäilevältä. Koko ajan on kulmat kurtussa ja sen kerran kun sitten vähän ilostuu ja alkaa hymyillä niin ero onkin ku yöllä ja päivällä. Täällä ei jutella juuri mitään, muutamia ynähdyksiä vaan kuuluu. masulla maatessa on jalat ja kädet ja pää kaikki ilmassa ja siinä se sit heijaa ku keinutuoli... aika hauskan näköistä mutta nopeasti väsyy siihen hommaan.. no onhan se rankkaa, kun vaan napa osuu lattiaan. Kääntymisestä ei siiis tietoakaan. Eikä kyllä tartu tavaroihin, nyt vasta alkanut vähän huitoa sinne päin. Saattaa tiukasti tapittaa leikkimaton kaaresta roikkuvaa lelua 20min ihan selvästi suunnitellen jotain kostotoimia... ja sit kun se oikein keskittyy ja koko kroppa on mukana niin käsi heilahtaa ja jee!!! osuma! Isoveli kannustaa kovasti ja huitoo apuna leluja siinä vieressä.

On tää kahden pienen kanssa kotonaolo välillä aika taiteilua. Onneksi vauva nukkuu aamusta niin paljon pidempään, että edes aamupuuron ehdin syöttää toiselle kunnolla rauhassa ilman että yks huutaa olkapäällä. Sentään yksi ateria lähes taattu.

Ens viikolla eskari hoitoon. 4 päivänä viikossa, 5h/pvä. Jos vaikka sais siivottua... ja nukuttua päiväunet. tai vaikka vähän liikuttua.... jee.

Velv

ps. vähän jännittää kun huomenna tehdään äidin hoitosuunnitelma. Saas nähdä kuinka pian alkaa tapahtua.
 
Huomenta!

Bamse: Tosiaan sieltä mennään mistä aita matalin :D , aamulla oon ihan puhki jos pitää kymmeniä kertoja hypätä ylös pinniksen luo, helpompi tökätä tuttia suuhun kun nukkuu vieressä. Tai meillä Onni nukahtaa siihen tissille yöllä ja kokemuksesta on heränny ku siirrän omaan sänkyyn.. saa taas aloittaa alusta..

Viime yö meni kivasti! Onni nukahti sitteriin n. 21 olohuoneeseen kylvyn jälkeen. puol kympiltä olin siirtämässä makkariin ku heräs, söi ja nukkui puol neljään! Jee.. paitsi minä tietysti heräsin tuttuun tapaan kahdelta milloin Onni yleensä syö ja kipaisin vessassa.. joten enpä itse sitten nukkunut pitempää pätkää.. Milloinkahan se ihme tapahtuu? Ja osaako sitä yli kolmea tuntia enää nukkuakaan..? olis se luksusta :D toinen syöttö puol seitsemän ja puol ysiltä ylös. Hieno yö kerrassaan.

velv: jaksuja :hug:

jaahas nyt heräilee aamu-väli-unilta... :wave:
 
TiivariKyselit vauvan liika syömisestä. Meillä esikoinen oli sellainen että oli aina tissillä, ei siis rauhoittunut muuhun.(ei ollut tuttia) Ja hän kyllä lihoi todella pöyreäksi. Mutta tosi nopeasti se pöyreys hävisi, kun alkoi liikkumaan ja nyt on niin laiha, että hirvittää... Tosi puheessa ihan käyröjen mukainen, siis ihanne painossa (nolla käyrällä). Silloin vauvana huiteli +20 käyrällä, paino/pituus suhteessa. Ja en ole muiltakaan koskaan rajoittanut maitoa/ruokaa ja osa on ollut -10 käyrillä. Lapset on niin omia yksilöitä tuossa syömisessäkin.

Vaatekoosta. Meillä on 56 jäänyt pieneksi. Olen kyllä kokoajan käyttänyt rinnakkain 52 ja 62 kokoa. Nyt pitäs kaivaa laatikoista 68 koko ja panna nuo 52 kokonaan pois, ja osa 62 koostakin. Laiskuuttani taidan kaivaa samalla myös 74 koon, niin ei tarvi olla heti tekemässä tuota hommaa uudestaan.

Minä en ole ostanut Aslakille vasta kuin yhden bodyn ja turvakaukalon. Kaiken muun kaivan tuolta yläkerran uumenista. Niin ja hän tietenkin sai jotain uutta vauvalahjana. Mukava aina kuitenkin jotain uuttakin vauvalle pukea.

Nyt haisee todella pahalle.. Ja Aslakin heräs, joten hommiin!

Reropera
 
Huomenta vaan!

Aamukahvilla yksin lueskelen tekstejänne.....ja niitähän piisaa :)
Molla nukkuu vielä......meillä kun nukutaan puolille päivin saakka.
Ysiltä kyllä syötin mutta röyhtäsee ja nukahtaa takaisin.
Aamupäivä aikaa aina itselleni =)
Huomenna alkaa koulutkin joten isommatkin katoavat opinahjoon.

Hormoonikierukka kiehtoisi mua.....mutta toisaalta haluaisin toisen muksun melko pian.
Täysimetän joten kuukausia ei ole näkynyt. Kumeista en tykkää.....iik mitä vaihtoehtoja on ehkäisyy :ashamed: aivan hukassa pakko myöntää!
Jälkitarkastus vasta kahden viikon päästä. Auttakaa te minua....? imetän ja kuukautiset eivät ole alkaneet......mitä vaihtoehtoja voin miettiä :ashamed:

Tintti-mamma
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tiivari: mä oon samaa mieltä kun kylli-täti, että ei ne vauvat syö kuin nälkäänsä, joten ihan rauhassa voit olla.

Mulla oli itellä kans sama huoli, kun tuntu että painoa tuli ihan hirveesti pienen ajan sisään. Nyt siis 5290g synt.paino 3490g
Minkä verran teidän neiti nyt painaa?
Neuvolassa oltiin viimeksi viikko sitten. Paino olo 4540g (3200g) ja pituus 55cm (52cm).

Kiitokset kaikille rohkaisusta, että vauvaa ei voi syöttää liikaa ja ainakin kilot sitten karisee kun hän lähtee liikkumaan. Toivotaan niin. Seuraava neuvola on 20.8. Sitten näkee huiteleeko jossain yläkäyrillä. Mites teidän vauvat? Onko ylä- vai alakäyrillä? Viimeksihän meidän neiti oli kuronut -7% alipainosta siihen "normikäyrälle".

Velv Jaksamista :hug:
 
jep, mietin ehkäisyks kuparikierukkaa, kun mulla nuo hormonaaliset nostaa verenpainetta, ja soitin neuvolaan ja kysyin et miten pian sen voi laittaa, ja sanoi että vasta sit ku on ollu yhdet menkat :kieh: ....no huhhu...noh tuosta voi vielä jutella lekurin kanssa...
Mutta näköjään meillä ei heilutella peittoja ennenkö se on käytös...tai tottakai jos halut on todella kovat niin kortsulla, mut blaaah...se ei oikein nappaa, halut siinä vaan menee..

Kysymys!!!Mitä jos sammakseen ei auta vichy, puolukka tai cirtuunamehu???

Oon kokeillu nyt vichyä ja puolukkaa...sammasta on vain kielessä..eikä ole lähteny pois, viel olis tuo citruunamehu kokeilematta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Kysymys!!!Mitä jos sammakseen ei auta vichy, puolukka tai cirtuunamehu???

Oon kokeillu nyt vichyä ja puolukkaa...sammasta on vain kielessä..eikä ole lähteny pois, viel olis tuo citruunamehu kokeilematta...
Olen just soittamassa neuvolaan tuosta asiasta. Ilmoitan, kun saan tietoa.
 

Yhteistyössä