*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Japoni- MLL:n muskariin ainakin haluaisin mennä (Malmilla tossa 300m päässä on hyvään aikaan yks), samoin vauvauinti. Tosin ovat hirmuisen hintavia ja niihin kauhea tunku :(

Renee- eikun viestiä vaan tännepäin! Muutaman kerran olen tuolta helistin.fi:n (petturi!) kautta tavannutkin kesäkuun synnyttäjiä vauvoineen keskustassa kahvin (ja korvikkeen) merkeissä ;)
 
SYDÄNKÄPYNEN: Jopas teidän vauveli alkaa aikaisin yöunille. Todellakin luksusta!

Meillä vasta 22-24 aikaan rauhoittuu täysin unille. sitä ennen ollaan lähes koko ilta tissillä ja välillä torkahdellaan. Jos en jaksa koko iltaa roikuttaa vauvaa tissillä tai käyn vaikka röökillä (yleensä kessuttelen vauvan nukahtaessa kunnolla unille) niin yksi pulloistakin kelpaa tissin korvikkeeksi. Pullosta tulee vain kunnolla imemällä ja neiti tekee saman ku tissillä, välillä imaisee ja sit vain lutkuttaa tai pitää suusa. Tutti ei kelpaa vaikka ollaan kovasti yritetty.

TIIVARI: toivoiT et vauva olisi enemmän hereillä. Mitä sitä turhia herättelemään jos yölläkin nukkuu päiväunista huolimatta. Nukuispa meilläkin yhtä paljon/hyvin.

MENHIT: Kylläpäs pitkät unet teidänki vauva vetäisi. 11 tuntia, huh! Meillä se on tosi herkkua jos viisi tunti nukkuu mut yleensä se on se neljä tunti. Se on ihan hyvä sinänsä mut kun neiti valvoo ja ähisee jonkin aikaa, tunnista kahteen tuntiin aina yöllä syötön jälkeen.

Täällä ollaan kerran sekstailtu synnytyksen jälkeen. Ei edes tee mieli! Kun vauva myöhään nukahtaa niin ei siinä enää jaksa muuta kuin käpertyä peiton alle ja unta kuulaan!

Mulla tuli raskauskiloja tasan 20kg, nyt lähtenyt 12 kg. Nyt mitat 170/64, ei ehkä ois mikään pakko laihduttaa mut haluan jo sen takia et mahdun vanhoihin vaatteisiin.
 
Japoni, mikä on muskuri???...meillä alkaa 14.8 vauvahierontakurssi...ja vasta marraskuussa alkaa vauvauinti, mulla se onni et vauvauinti pidetään mun työpaikas niin eipä mun tartte maksaa mitään... :D

Mun jälkitarkastus on 13.8...mä/me kanss oltais haluttu toinen heti pian, mutta tuon hätäsektion takia joudun odottamaan vuoden, sen takia haluan pillerit. Ja meillä tyttö elää korvikkeella niin eipä tuo laihduttaminen ole este...eli pakko myöntää että mulle ainaki helpompi näin, niin mieheni saa auttaa tytön hoitamises :heart:
 
Joku kyseli et kuinka paljon mies auttaa vauvan hoidossa.

Meillä mies hoitaa iltaisin sen minkä töiltä kerkiää ja osaa. Tahtoo olla et vain minun sylissä tai tissillä rauhoittuu. Käyn joka ilta puolen tunnin lenkillä ja vauva huutaa aina sen ajan. Ukko parka!

Pissa vaippoja vaihtaa mut sonnat jää mun hoidettavaksi. Mua se ei vielä haittaa mut kunhan neiti kasvaa niin kyllä se ukkokin niitä vielä joutuu pesemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Rytmistä Mä en niin tota kelloa kattele muutakuin "koskas se mies tulee kotiin..?" - ajatuksella.
Sama täällä! Nytkin istun tässä ja odotan joko kohta ovenkahva menee alas.. :ashamed:

Mieheni osallistuu vauvan / lasten hoitoon aina kun ei ole töissä tai rakennuksella. Yöllä meillä on sellainen työ jako, että mies hoitaa 4 muuta lasta ja minä vauvan. Vaikka yleensä 4 muuta nukkuu heräämättä läpi yön. Mutta minusta se on aivan reilua, kun miehellä soi herätyskello 5:15... Reisussa puhuttiinkin, että on epäreilua, kun auto pysähtyy, mies häipyi 4 lapsen kans ja minä jäi istuun Aslakin kans.. Kun en ollut saanutkaan istua pitkän autossa olon aikana.. No joo, kyllä minäkin välillä ehdin heidän mukaa. Käytännössä se on niin, että mies huolehtii 4 lapsesta ja minä vauvasta. Paitsi jos hän on töissä tai raksalla, minä kaikista... Ikeassa, kun oltiin tulomatkalla. Minä jumituin kassajonoon, mieheni kerkes pestä sekä vauvan että 2 vuotiaan kakat.
 
Rytmii mei elämäst löytyy nii paljo ku et 2h välei syödään...muuta rytmii ei oo ku unillekkii käydään vaihtelevasti klo 22-24 välil ja aamul herätää 06-09 välil.

Jaa mitä sexii :LOL: ...täs oltu ilman jo 7kk :eek: ja ees oikee tiiä miks. Kyllähä siit puhutaa,mut siihe se jääkii :headwall:
Noo ehkä sexinkii aika viel tulee...

Mies ei oikee voi hirviäst auttaa ku on vkot muual töis ja sit vkonloppusi täs torpas niit miestentöit iha vaik muille jakaa ja autoi täytyy yhtenää korjailla.
Välil kyl sylis pitelee ja saap pojan jopa nukahtaa jotta äippä sais ees kahvit kuuman juua...mut tää tietty vaa vkonloppusi.
Vkol isommat muksut jonku ver auttaavat,mut ei heitäkää paljoo raaski nakittaa hommiin.

Painoo juu pois täytys saada ja voisin tulla kyl kurkkii sinne laihdutus ketjuun...ite kyl alotan taas karppauksen ku se tuppas jäämään unholaan ku raskauduin :ashamed:
Joten tiedos kunnon elämäntapa muutos :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Japoni- MLL:n muskariin ainakin haluaisin mennä (Malmilla tossa 300m päässä on hyvään aikaan yks), samoin vauvauinti. Tosin ovat hirmuisen hintavia ja niihin kauhea tunku :(

Renee- eikun viestiä vaan tännepäin! Muutaman kerran olen tuolta helistin.fi:n (petturi!) kautta tavannutkin kesäkuun synnyttäjiä vauvoineen keskustassa kahvin (ja korvikkeen) merkeissä ;)
Yv:tä tulossa!

renee

 
Tässä meijän Toivo autuaasti sitterissä.



Eli hyvin viihtyy siinä. Tossa on kantoliina vielä päällä, ku herra siihen niin nätisti nukahti, ni en raaskinu alkaa kierii irti, vaan pisin sitte koko hässäkän tohon istuimeen. :whistle:

Meillä mies osallistuu tosi hienosti vauvan hoitoon ja hoitaa siinä sivussa kaikki kotityötki mun imettäessä (on siis vielä vapaalla). On mulla oltavat.... ;) Kolme viikkoa synnytyksestä rupes täällä peitot heilumaan, säännöllisen epäsäännöllisesti. Noi kumit ei vaan oikeen iske... :headwall:

Mitään sen kummempaa rytmiä meillä ei oo, mut ukkumaan poika menee aina n 20.30-21-30. Rauhottumaan ruvetaan kuitenki jo siinä ennen kaheksaa. Yhtenä iltana, ku vieraita ei saanu kulumallakaan pois, tuli pojalle ihan hirvee raivari, ku oli täys härdelli päällä viel kaheksan jälkeen. Joilleki lapsettomille ei näköjään mee jakeluun, et ei voi nurkissa miten vaan notkua, ku on lapsia (ulosheittoyrityksestä nimittäin ei ollu puutetta)...

Toi laihisjuttu on kyllä hyvä idea! Mut ajatuksen tasolle se mun osalta taitaa jäädäkki, ku täysimetyksellä ollaan. Ja kyllähän noi herkutki maistuu... :whistle:

Mites muut imettäjät, kuin julkisesti on teillä tissit vilkkunu? NeitiA oli vissiin stockaa maitokanistereillaan ilostuttanu, mut entä muut? Mä nimittäin repäsen rinnan ihan estotta esille ihan missä ja millon vaan, ku vauvalla on nälkä. Jos kovin täydessä esim kahvilassa ollaan, pistän harson näkösuojaks, muuten en jaksa. Tienpielessäki ollaan välillä istuskeltu ja yks päivä tos Mannerheiminkadun varressa... :whistle: Odotan vaan, et milloinkohan joku tulee mulle rääkymään asiasta... :kieh:

Olikos täällä muita kestoilijoita? Kiinnostais, miten muilla sillä saralla sujuu. Mä oon todennu tän kyllä niin helpoks, ku vaan alkuun pääs. Nyt on vielä välillä harso ja kuori, mut pikkuhiljaa siirrytään taskuihin kokonaan, ku vaan saan lisää tehtyä. Minkä kokosia taskuja muilla muuten on minkäki kokosilla vauvoilla? Mietin vaan, et kannattaako tehä enää s-koosia, vai siirtyä jo m:ään...? Poika siis n 5kg.

Rypäle ja Toivo 5vk
 
rypäle:
Mites muut imettäjät, kuin julkisesti on teillä tissit vilkkunu?
En oo kovin julkisesti utareitani esitelly. Tykkään paremmin syötellä rauhassa jossain sivummalla. Kotona tosin imetän esim. olohuoneessa, kun katon tv:tä ja jos meille sillon joku tulee, niin se on hänen/heidän häpeä, jos eivät kestä kattoo. Kesken en tissiä suusta toiselta kisko, mieluummin sit jotain harsoa/peittoa vähän suojaksi. Joku tiheän syömisen vaihe menossa taas, vähän väliä ollaan tankilla.

Mies osallistuu kyllä, varsinkin iltasin, kun ite oon illantorkku ja hää paremmin jaksaa valvoa vauvan kanssa. Vaihtaa myös vaippoja ja hoitaa kylvetykset.

Toivolla on muuten yhtä ihanan tuuheat hiukset, kun meidän Millalla. Meillä se on vähän niin ku "sukurasite" tuo runsashiuksisuus. Ollaan kaikki samanmoisia (luonnokiharat vieläpä eli eiköhän ne kiharru hänelläkin...)
 
Elppa, juu saa nähdä mikä mozartti tästä tulee :LOL:

Rypäle
Meillä käytetään yhdenkoon taskuvaippoja, joten en osaa mitään toho koko juttuun sanoa :D

Miehen avusta Täällä hoidetaan vauvaa kyllä varmastikkin yhtä paljon, jollei mies nyt lomalla jopa enemmän kuin minä, kun tykkää niin hirveesti tyttöä pitää tuossa liinassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mites muut imettäjät, kuin julkisesti on teillä tissit vilkkunu?
Syötän siellä missä tarve vaatii. Mutta kyllä minä yritän katsoa sellaisen rauhallisen nurkan. Ja jos joudun syöttään esim olohuoneessa jossa on vieraita enemmänkin, käännän esim. nojatuolin seinää vasten ja näin minun ei tarvi mennä johonkin perähuoneeseen, kuulen keskustelun ja voin siihen itsekin osallistua. Kaikki kyllä tietää mitä teen, saatan sanoa, esim. Minusta tää sohva on parempi näin päin.. ;) Ja harsoa käytän hyväksi jos on pakko yleisellä paikalla ruveta imettään. En ole ikinä kuullut,että siitä olis ruvettu moittiin. Aina kuitenkin yritän etsiä rauhallista nurkkaa, mutta en perähuonetta, ellen saa imetysseuraa toisesta äidistä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Tässä meijän Toivo autuaasti sitterissä.


Mites muut imettäjät, kuin julkisesti on teillä tissit vilkkunu? Rypäle ja Toivo 5vk
Pakosta vilauteltiin tissiä Kaivarissa helteiden aikana kun Kallelle iski jano jo puolen tunnin vaunuttelun jälkeen!

Onpas Toivolla mainio ilme ja söpö hymy!Samanlaista hiusmallia löytyy täältäkin,toivottavastui ei tipahda pois niin kuin mua on peloteltu :eek:


 
Sydänkäpynen: Muskari on musiikkileikkikerho. Täällä Helsingissä niitä järjestää ainakin Mannerheimin Lastensuojeluliitto, seurakunnat, aikuisopistot ja työväenopistot sekä yksityiset musiikkiopistot. En oo ikinä sellaisessa vielä käynyt, mutta ilmeisesti se on kiva juttu kaiken ikäisille lapsille. Ja tosi suosittuja tuntuvat olevan.

Me ollaan niin vähän tytön kanssa oltu liikkeellä pitkiä aikoja julkisilla paikoilla, että on voitu hoitaa imetykset "piilossa". Kotona ja kylässä oon ihan reilusti imettäny muiden seurassa. Kysyn sit haittaako, jos oon kylässä ja on vieraampaa sakkia.

Mulla on sama juttu kuin Rypäleellä, laihis ois kiva aloittaa mutta neuvolassa sanottiin ettei imetysaikana saa laihduttaa. Toki saa välttää herkkuja ja liikkua enemmän ja sillä keinolla kilojakin pudottaa :LOL:
Päätin, että ristiäisten jälkeen lopetan herkut... (sanoo hän joka on vetänyt tänäänkin melkein kokonaisen keksipaketin)!!
 
No nyt taas vihdoin kerkee tännekkin. Ekana olin poikien kanssa reilun viikon reissulla helsingissä mun äidin luona ja sitten järkkäsin toisen viikon ristiäisiä. Eli nyt on nekin pidetty. (luojan kiitos) =) 2.8 pidettiin siis nämä nimibileet ja nimeksi pikkumies sai Kristian Markus Tapio. =) Tuo Tapio kiertää meiän suvussa ja Markus otettiin miehen toisista nimistä. =) Ristiäis iltana vietettiin vielä kummi-juhlia, niin nyt vasta alkaa toipumaan v.lopun hässäkästä. ;)

En oo nyt hirveesti kerinny lukemaan mistä tänne kirjoteltu, mutta silmiin osui sellanen aihe että miten paljon mies osallistuu vauvan hoitoon. Alussa meillä mies oli ihan innoissaan hoitamassa, mutta nyt ei juuri mitään jos ite oon saatavilla. Sieltä reissusta kun tultiin niin koko seuraavan viikon aikana ei syöttäny/vaihtanu vaippoja kertaakaan! Vaikka oli siinä vauvan kanssa kun alko nälkäänsä huutamaan, niin ei ku mä jouduin keskeyttää muut hommat ja tulla syöttämään sen. Vähän meinas potuttaa kun hirmunen siivous ja pyykkirumba ennen ristiäisiä nii ei sit niitäkää saanu rauhassa tehä ees vaikka mies oli kotona. :kieh:
Jos näin meinaa mennä jatkossa nii kylläpähän aion avautua asiasta.

Ens viikolla olis jälkitarkastus nii jos vaikka vihdoinkin sais niitä pillereitä. Ekat menkatkin jo tullu. Pitääköhän se odottaa että menkat on säännölliset ennen kun voi alkaa popsimaan pillereitä, tietääkö kukaan??

Ai niin, neuvolassakin käytiin viime viikolla. Kaikki oli ok, pojan mitat oli 5145g (syntymäpaino 3410g) ja 58,8cm (50cm). Kyllä on tullu pojalle mittaa lisää. :)

sorbetti ja Kristian 7vko 4pvä
 
Kylläpäs on taas tullut tekstiä...

Mä oon imettänyt aina kun on ollut tarvetta,paikasta riippumatta.Mä ajattelen asian niin että jos jotakin häiritsee,niin omapa on häpeensä.

Meilläkin mies osallistuu ,yhtä lailla kun minäkin ,vauvan hoitoon,syöttöjä lukuunottamatta.Ja sillon kun vauva nukkuu tai syö,mies touhuaa esikoisen kanssa.

Rytmistä:Meillä on säännöllisen epäsäännöllinen rytmi.Illalla nukahtaa 21-22,herää syömään 2-3 ja 5-6,aamulla heräillään 7-8 aikoihin.Nyt on kylläkin pari yötä ollut aikamoista hulinaa |O Toivottavasti olis vaan jokin vaihe.
Aamupäivällä nukkuu yhdet 3-4 tunnin unet ja loppupäivä meneekin syöden,nukkuen ja seurustellen tasasin väliajoin.

Meilläkin jokellellaan.Voi miten ihanaa se onkaan :heart:

Kaukalossa neiti viihtyy tosi hyvin.Sitteri taas ei oikein miellytä.

Rypäle,voi miten tyytyväinen ilme Toivolla on!

Bamse ja Leona 8vko (huomenna)
 
Miekii oon imetelly siel mis Viljamille on nälkä sattunu tulee...onneks on imetyspaita keksitty nii ei tarvii vatsamakkaroitaa esitellä paidanhelman nostelulla :D
Ihan kahvipöydässäkii oon syöttäny,mut sillo oon kysyny et häiritseekö jos vieraita on ollu...joillakii ku jostai syyst voi tehä pahaa imetyksen kattominen.

Viljamiltakii löytyy tumma tuuhee hiuskuontalo...ihan niiku mei muiltkii muksuil vauvoin :heart:
Eikä miun mielest oo ees hiukset yhtää vähentyny syntymän jälkeenkään...ainakaa nyt Viljamilta.

Jälkitarkastus ois to ja samal reissul myös Viljamin neuvola. Jännää kuulla kui poika kasvanu kuukaudessa.
 
Kovasti onnea nimen saaneille! Tosi kivoja nimiä olette antaneet.

Mites Elppa ja Renee, joko ehditte sopimaan tärskyjä? Meillä menee varmaan tämä viikko ristiäisjärjestelyissä, mutta kunhan niistä päästään niin innokkaana ilmoittaudun mukaan :wave: Laitan teille molemmille vielä yv:tä!

Rytmistä sen verran, että toistaiseksi olen siunannut hyvää onneani yönukkumisten suhteen. Neiti menee nukkumaan siinä kymmenen kieppeillä, ja sitten syödään n. 01, 04, 07 ja mahdollisesti vielä jatketaan unia jonnekiin 9-10 aamulla jos joku pötköttää vieressä. Yksin ei oikein sängyssä viihdy - meillä on siis perhepeti, josta mies tosin usein pakenee vedoten naisväen kovaäänisyyteen (minä kuulemma kuorsaan ja tyttö maiskuttaa syödessään, pah!) ;) Koska imetän öisin makuultaan, ei noista yösyönneistä ole liikaa vaivaa. Aina ei aamulla voi sanoa varmaksi, montako kertaa yöllä syötiin... Eli aika pihalla taitaa tämäkin mamma yöaikaan olla! Päivisin syödään yleensä 3 tunnin välein ja loppuaika seurustellaan tai nukutaan.

Miehen osallistumisesta... Sanoisin, että se on aika vaihtelevaa :/ Mies pärjää tytön kanssa ihan yhtä hyvin kuin minäkin, mutta meinaa olla hiukka mukavuudenhaluinen. Mutta opetteluahan tämä on puolin ja toisin, ja parempaan päin ollaan menty alun hankaluuksien jälkeen. Ehkä se on niinkin, että jotkut miehet tarvitsevat enemmän aikaa kasvaakseen isänä olemiseen? Heh, tästä huomaa selvästi että tänään on ollut hyvä päivä :D

Imetyksestä julkisilla paikoilla: viikko sitten imetin Hgin Kauppatorilla :D Mutta toki kojun suojassa...

Jaahas, ja taas on 3 tuntia kulunut edellisestä ateriasta. Tarkka tyttö meillä!

Tintti ja Typy 8+5
 
Meillä mies osallistuu vauvan hoitoon ihan siinä missä minäkin, tosin yösyötöt on viikolla tietysti mun hommia. Viikonloppuisin oon saanu toisen yön nukkua. Samoin mieheni touhuaa todella paljon esikoisemme kanssa ja tekee myös kotitöitä, jos en itse niitä jaksa tehdä. Eli 12-vuoden koulutus on mennyt perille :LOL: ...on siinä ollut työsarkaakin.

Sorbetti: Mulle lekuri sanoi,että pillerit voi aloittaa heti ku menkat ilmaantuu eli en usko, että tarvii mitään säännöllisyyttä odottaa. Mä saisin muuten varmaan odotella puoli vuotta, on luonnostaan sen verran epäsäännöllisyyttä ollu. Ja eiköhän ne pillereiden vaikutuksesta muutu säännöllisiksi.

Ruoka-aikaa pukkaa, täytyy mennä.
 
rypäle täällä kestoillaan. Neiti painaa n. 4,5-5kg ja S taskut menee vielä, muttei kauaa enää. M-koon vaippoja meinasin alkaa tekemään noista uusista kankaista :D Niitäkin on nyt hulluna tullut tilailtua :ashamed: Samoten villisten ohjeita olen kahminu, kun vaan jostain vielä sais sen ajankin tehdä :D

Imetystä olen harrastanu aina kun on tarve ollu. Jos ei suojaisaa paikkaa löydy, niin harson alla saa vähän rauhaa ja turvaa. B)
 
Huomenta!

olipa tekstiä tullut jo elokuulle. Me oltiin viime viikko vuokramökillä Airistolla. "Molla" sopeutui todella upeasti. Upouusi matkasänkykin pääsi koekäyttöön, neiti nukkui hyvin.(ilmeisesti siis mieluisa).
Turvakaukalossa meillä viihdytään, yleensä nukuen. Mutta teille joiden pienokaiset eivät viihdy kaukalossa. Tsemppiä ja voimia....mun edellinen tyttöni ei viihtynyt kaukalossa eikä vaunuissa. Huutoa kesti tosiaan yhden vuoden ikään asti. Nyt neiti jo 8v eikä vieläkään mikään autoihminen.

Mies puuhaa ja auttaa "Mollan" kanssa sen minkä pihahommilta ja työltä kerkiää. Sisarukset(8 ja 14) hoitelevat oma-aloitteisesti pikku-siskoaan.

Eilen meillä käännyttiin jo kolme kertaa mahalta selälleen. Voi tuota ilmettä kun yhtäkkiä oltiinkin selällään katselemassa maailmaa.

Täällä yksi innokas laihdutusryhmään mukaan. Aivan mahtava idea, yhdessä tsempattais toisiamme ja kilot karisivat. Joka viikko ilmoitettaisiin kilot, motivoisi varmasti.
Eiköhän toteuteta idea.....ettei jää vain puheeksi? Vai joko ryhmä käynnissä?

"Molla" on kolmas lapseni. Nuo sisarukset kun tosiaan jo isoja (8 ja 14) haaveilemme mekin jospa toinen heti perään. Hiukan vain pelottaa kuinka jaksan jos kaksi aivan pientä.
Nyt helppoa kun voi itsekin nukkua vauvan rytmin mukaan. Miten toisen pikkusen kanssa jaksaisi jos vauvakin. Kertokaahan te jotka sitä arkea elätte?
Vai olenko täyskahjo kun edes moista haaveilen?

Vaunutteluseuraa kaipaisin minäkin.....eipä taida teistä kukaan asua Lohjanseudulla?
Tosin olen valmis liikkumaan busseillakin tapaamaan muita äitejä.

Mukavaa päivää teille kaikille pirpanoiden kanssa.

Tintti ja Molla 6vkoa4 pvä
 
unohdin vielä kertoa noista harrastuksista...vauvauintiin olemme menossa info viikon päästä. Silloin selviää ajankohta milloin alkaa.....(ilmeisesti 4kk kieppeillä)
Perhekerhoa olen myös ajatellut. Vauvamuskarikin voisi olla kiva.....
 
Huomenta vaan kaikille :wave:

Onpa ihana, kun ulkona sataa. Voi olla hyvällä omallatunnolla sisällä vauvan kanssa. Köllötellä vaan, ja nauttia olosta. B)

Olen vähitellen alkanut siirtää vauvaa omaan sänkyynsä myös aamu-unien ajaksi, kun ennen en laittanut nukkumaan sinne kuin yöksi. Hyvin viihtyy, ja nukahtaa mielestäni paremmin, kuin parisänkyyn. On varmaan turvallisempi nukahtaa sinne. Mutta kertokaas nyt kokeneemmat, miten tuon "jokainen nukkuu omassa sängyssä" -periaatteen saa vietyä kunnialla läpi jatkossakin? Olen kuullut, että kun lapsi alkaa liikkua, niin tulee herkästi otettua vauva viereen. Kokemuksia? Itse kovasti toivoisin, että vauva uskaltaisi nukahtaa omaan sänkyynsä turvallisin mielin tulevaisuudessakin.

Jotain muutakin mulla oli mielessä, mitä piti teiltä kysyä. Mutta nyt en muista kuollaksenikaan mitä se oli :/

Meillä mies osallistuu vauvan hoitoon kiitettävästi. Arkena tietysti aikaa vauvan kanssa olemiseen ei montaa tuntia ole (ja niistäkin vauva nukkuu usein osan). Vaipanvaihdot, pesut ja syöttämiset (pullolla mennään) sujuu tottakai. Huoletta voin siis jättää vauvan isän hoiviin, eikä tarvitse murehtia miten pärjäävät. Mies on meillä se aamuvirkku, eli viikonloppuisin hoitaa myös aamusyötöt ja mä saan nukkua :heart:

Lautasliinat ristiäisiin löysin viimein Stokkalta. Tosi huono tarjonta täällä Turussa. :kieh:

Tiivari ja Tyyppi 6 + 4
 
Ihanaa, mies hoiti yösyötön kun tänään läks vasta iltavuoroon (äskön). Sain nukuttua 8h lyhyellä herätyksellä :heart: Poju oli nyt aamusta reilun tunnin hereillä, tyhjens rinnat ja 40ml korviketta ja nukahti taas, 2,5h on jo nukkunut :D Taitaa tää asunnon lämpötila olla helpompi nyt, kun on 3 astetta laskenut (27->24). ÄItikin tykkää.

Ei taida oikein vaunutteluilma olla tänäänkään. Tuulee niin pirusti ja vettä tipahtelee ajoittain. Eli sisällä ollaan taas koko päivä..

Voittaispa edes Ässä-arvassa, niin ilmoittautuisin jos mihinkiin kivaan aktiviteettiin |O Tuppaa vaan maksamaan hirmuisesti nuo vauvauinnit ja kerhot. HMPF!

Huomenna mennään katsomaan 300m päähän kolmiota. Asukkaat haluavat vaihtaa pienempään, toivotaan parasta. Heti näille ihmisille soitettuani bongasin vaihtopalstalta toisen, paremman, ilmoituksen. Tossa 1km päässä oli kolmio PIHALLA, uudempi talo, ja vähemmän kerroksia (ja aluekin paljon rauhallisempi ja puistoisampi). Soitin sinne äskön, mutta teini ikäinen "mutsi laitto sen ilmotuksen, emmä tiiä"- vastas puhelimeen, eli soittelen myöhemmin uudestaan.. Toivotaan parasta!

PS. Jos se kolmio nyt saadaan, niin mulla ei oo enää mitään tekosyytä pikkukakkosen tulolle :ashamed:

Elppa & Alex 6+6
 
Täältä linkistä löytyy meidän ylpeytemme :heart:

Siellä on Aslakista 2 kuvaa ja jokaisesta muusta lapsestamme nyt heinäkuun lopulla otettu kuva. Tuon näköisiä lapsukaisia minä täällä päivät pitkät hoitelen.

http://picasaweb.google.fi/dicivivian/Poseerauskuvia08?authkey=NIBFSa

Tiivari kyseli kuinka saa pidettyä lapset omassa sängyssä. Minulla on kaikki aina nukkuneet omassa sängyssä, ellen ole nukahtanut syötölle. Mutta silloinkin herättyäni siirrän omaan sänkyyn. Minulla ei ole siihen mitään muuta ohjetta, kuin aina vain omaan sänkyyn nyt pienestä saakka, niin ei siinä ole mitään ongelmia ollut. Jossakin vaiheessa kun on se ettei millään rauhoitu sinne omaan sänkyyn olen pitänyt pinnojen välistä omaa kättä lapsen kädessä. Mulla on vielä toinenkin periaate, että ruokaa ei tule koskaan lapsen omaan sänkyyn, siis ei pulloakaan. Meillä vain nukutaan omassa sängyssä. Ja luulen (huom LUULEN) että se johtuu juuri näistä kahdesta periaatteestani, että meillä oikeasti nukutaan todella hyvin yötä. Vain sairaana noita lapsia pitää käydä öisin hoitelemassa, tai jos on tullut pissavahinko sänkyyn. Vaikka meillä on 5 pientä lasta niin viime yönäkin menimme nukkuun 10 maissa, mies heräs ekana töihin lähtiessään, sitten minä Aslakia syöttämään ja sen jälkeen vielä nukuttiin Aslakin kanssa. Muut tulivat sitten minua herätteleen joskus 8 maissa.

Mutta nyt pitää mennä antaa porukalle ruokaa

Reropera
 

Yhteistyössä