*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Hitto, uusi kannettava ja kadotin kömpelönä koko tekstin.

Siis, tytöstä tuli Suvi Emilia, nukkuu 4h+3h+2-3h yössään, päivällä miten sattuu mutta nyt pisimmät päiväunet ajottuu johonkin klo 11 ja 15 väliin, tänään ne kesti melkein 3h. Neljästä asti on nyt oltu lähes koko ajan hereillä ja tississä kiinni. Tutin käyttöä opetellaan kiihkeästi.

Mä alan olla pikkuhiljaa sitä mieltä, että musta tuli leski synnytyksen myötä. Huimat 2 kertaa on peitto heilunut tytön elämän aikana... :'( :'( :'( Kai se siitä, jahka oppii nukahtamaan omaan sänkyyn tai edes sylissä tissille ja sitten omaan sänkyyn... ja kun nyt joskus saisi tuon miehen sinne sänkyyn. Ja joskus vielä ennen puoltayötä... ja hereillä. Olenko ainut jolla tuntuu aika olevan kortilla... tai ainakin sellainen aika, jolloin molemmilta riittää intoa.

Saatiin loistava tilaisuus: Poika pääsee ryhmäperhepäivähoitoon n. 400 metrin päähän kotoa ja sieltä järjestyy Suvillekin paikka sitten aikanaan, jos Juho aloittais tänä syksynä. Entinen hoitopaikka olis 4 km päässä ja kuskaaminen tosi hankalaa. Ajattelin kaupata sen pojalle kerhona, johon mentäisiin n. 3 päivänä viikossa ja n. 5-7tuntia kun kerran on niin lähellä että voi hakea vaikka vauva kainalossa pojan kotiin. Ihana ajatus että se olis niin lähellä ja pieni ryhmä ja 1-4vuotiaita eli ei edes tosi isoja poikia sitä siellä kiusaamassa. Pakkohan se oli ottaa paikka vastaan vaikka anoppi piti mua paholaisena kun itse olen kotona ja työnnän pojan silti hoitoon.... ihan sama mitä ajattelee, jos sillä säästytään toiselta masennukselta tai uupumukselta täällä päässä.

Äidin syöpä on sen verran valottunut että kaksi kasvainta on mutta ei yhtään sisäelimissä tai keuhkoissa. Sentään jotain hyvää siinä. 50-50 mahkut että vois selvitäkin. :|

Velv + Suvi 7vko+2pvä
 
Velv jaksamista ja toivomme parasta tosiaan!(Lisäsin sun vauvan nimen jo tuonne, kun nimi on täällä esillä ollut jo aiemmin, toiv. et tykännyt huonoa)

Tintti74 tervetuloa joukkoon! Vielä mahtuu... :D

Antibiootit vaikuttikin vähän viiveellä, nyt kitistään kaiken päivää. Yö meni onneksi hyvin. Illalla olin jo valmis lopettamaan koko imetyksen, mutta yön nukuttua valaistuin taas sen verran, että ohimeneväähän tää on, ehkä selviän tästä järjissäni. Niitä kuuluisia RELA-tippojakin on kokeiltu, mutta ei sanottavaa vaikutusta :( ...

Mutta hyvää pyhää kaikille, iloisia ristiäisiä niille, joilla se on ohjelmassa tänään ja kertokaahan nimiä sitten. Ja muistakaa nauttiakin kaiken stressaamisen keskellä. Lähden tästä pullia leipomaan. Pojat saa viihdyttää vauvaa =)

Jaksamista jokaiselle!

Ammu ja Mimu 9 viikkoa :heart:
 
Huomenii.
Mie sit otin ja tilasin sen Manducan :D ...sellasest puodist tilasin ku Pienten Parhaaksi,kyl saikii surffailla monel kaupan sivul enneku löyty sellain jossa viel noit ol ja sain viel sen petroolin värisenkii jonka halusin.

Eile Viljami seurustel illal klo 23.30 asti enneku sain tissin avul toisen tainnutettuu...kiva kiva jos tää ilta kukkumine jatkuu ku vkon pääst täytyy koululaisten kaa herätä jo kukonlaulun aikaa jotta saan kaik 3 lähtee ajois. Ekaluokkalaisen kaa varmaa taas jonkin moist totutteluu eka kuukausi.

No ei tänne nyt muuta :wave:

ursula ja Viljami 2kk
 
Täällä saa nauttia päivästä kun mies on kokki.. teki eilen mansikkatäytekakun ja voileipäkakut, itse en ole tehnyt kuin yhden kuivakakun.
Mummot tuovat vielä pullaa ja kuivakakun, veli toi pikkuleipiä.. vielä juustoleipiä ja lakkahilloa omista lakoista ja Karjalan piirakoita munavoilla.. ei luulisi heti ruokien loppuvan. :p
Täälläkin päivänsankari nukkuu vielä vaikka kello on jo näin paljon, mentiin eilen yhdentoista maissa nukkumaan.. :eek:
Meillä on jo vieraita täällä juhlia varten ollut yötä ja mitä enemmän hälinää, sitä paremmin vauvakin viihtyy. :D

äää & juhlakalu 8vko 2pvä
 
Uusi kuu tosiaan alkanut. Ihanaa, että vähän on viilentynyt toi ilma. Meillä ainakin ollaan vähän kärsitty kuumista säistä.

Viikon päästä ois ristiäiset. Vinkkejä millä herkuilla laitan pöydän koreeks!!?!

 
Heipat! :)

Tää äiti kävi tupareissa, jossa oli kaikki parhaat naispuoliset kaverit yhden katon alla :heart: Jatkettiin Kaivohuoneelle vähän takapuolta keikuttamaan yhden siiderin ja viiden (!!) batteryn voimin (ja mullahan se keikkuu vaikken sitä keikuttaiskaan..). 1.30 lähdin metsästämään taksia, ulkona kaatosade, taksitolpalla jo se 50 jonottajaa eikä autoakaan näkyvissä :| Kävelin parin sadan metrin päähän ja tunnin soittelin keskukseen ja tilailin osoitteeseen taksia "nyt on ruuhkaa, kannattaa mennä tolpalle..". Hmpf.. Kävelin sitten lähes 2km toiseen suuntaan tolpalle, josta sainkin taksin alta puolen tunnin. Olin kotona vasta 3.45 :'( Tää hormoonihöyryinen meinasi ruveta oikeasti itkemään kun ei meinannut miesten luo kotiin päästä :LOL: Loppu hyvin kaikki hyvin, tosin olin ihan litimärkä.

Mies hoito pojan illalla, yöllä ja nyt aamulla. Reilu tunti sitten soittelin että missä ovat vaunuinensa.. Oli kävellyt jo 8km, matkalla veljensä luo kahville ja poikaa tankkaamaan/vaihtamaan :heart: No, ensi viikonloppuna on miehen vuoro mennä Liverpoolin kannatusseuran kauden avajaisiin. Se taitaa haista pahemmalla aamulla kuin minä :whistle:

Tintti74- jos olet vaunutteluseuraa vailla, niin mehän asutaan tässä ihan naapurissa *winkwink*

Törmäsin muuten Pasilan aseman hississä eilen perhevalmennuksessa olleeseen naiseen ja omaan jälkikasvuunsa. Olipas potra poika! Syntynyt 4vko meitä ennen, 38+1. Niin epäreilua. Nimim. 42+1.. :D

Enpä oikein osaa tehdä mitään yksin kotona..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Olenko ainut jolla tuntuu aika olevan kortilla... tai ainakin sellainen aika, jolloin molemmilta riittää intoa.
Älä huoli. Täällä ei ole päästy kokeilemaan vielä kertaakaan. Tuo vuoto on alkanut ja loppunut, alkanut ja loppunut...huoh! Nyt toivottavasti loppui kokonaan vihdoin. Jotenkin tuntuu, ettei vauvan läsnäollessa pääse oikein tunnelmaan. Kun saattaa herätä koska tahansa. Pitää varmaan heivata se hoitoon mahdollisimman nopeasti :whistle:

Japoni:
Meillä on kanssa tuo ristiäismenu vasta rakentumassa. Tällä hetkellä ollaan päätymässä seuraaviin: 2 erilaista suolaista piirasta, täytekakkua, kuivakakkua, 2 erilaista keksiä. Pärjäisköhän noilla, vai oisko jotain vinkkejä vielä suolaiseen? (Ei voileipäkakkuja eikä karjalanpiirakoita.)

Tänään aloin tutustuttaa neitiä musiikin iloihin. Aloitimme luonnollisesti rock´n rollin kuninkaasta. Hyvin toimi. :D Love me tenderiä laulaessa tuli vääjäämättä kyyneleet silmiin... toisinaan kyllä osuvampi kappale voisi olla "Stuck on you". :LOL:

Ihana, kun mies hoiti aamusyötön. :heart: Sai köllötellä rauhassa aamulla. Nyt jaksaa taas.

Ihanaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
Japoni:
Vinkkejä millä herkuilla laitan pöydän koreeks!!?!
Liputan suolaisten syötävien puolesta. Ne teki ainakin meillä parhaiten kauppansa. Voileipäkakku (jos osaat tehdä tai löytyy joku muu, joka tekee) toimii, meillä oli kalaisa sellanen, pasteijat ja erilaiset suolaiset piirakat myös hyvä vaihtoehto. Miehen sisko oli tarjoillut heidän ristiäis/hääjuhlassa leipäjuustoa ja lakkahilloa yhdistänyt siis suolaisen ja makean herkun :p

Meillä ei tuota juustoa tarjolla ollut, vaikka osaisin itse tehdäkin, oli vaan juhlien alla niin paljon muuta, ettei juuston paistoon joutanut, se olis hyvin sopinut maitotilan juhliin...
 
Meillä oli ristiäisissä isossa aaltomaljakossa kaikenlaisia vaaleanpunaisia ja valkoisia karkkeja ihan prisman irtokarkkihyllystä, vaal.pun päällysteisiä pipareita, vaal. pun marenkeja, sacherkakkua (serkku teki), suklaamaustekakkua (täti teki), pullakranssi, kääretorttua, mansikoita ja kermavaahtoa, pikkuleipiä, lusikkaleipiä... suolasena oli kinkkupastasalaatti, ruisnappeja kahdella täytteellä (savukala ja meetvursti) karjalanpiirakoita ja munavoi, sit sellanen cocktailtikkusiili lihapullista,paprikasta, nakeista, kurkusta juustosta ja viinirypäleistä, raffeleita ja dippejä. (oli paljon lapsivieraita)

Hyvin tuntui riittävän ja pöytä oli ihan komea. Itse tein vain salaatin, kaikki muut tuli vieraiden mukana, mansikoita myöten. B)

Ristiäiset pidettiin seurakuntakodilla, oli pari ylimääräistä tätiä ja eno vaimoineen kutsuttu muka avuksi. Hoitivatkin tiskit ja pöydän kattamisen ja siivoamisen alta aikayksikön, minä lähinnä imetin ja söin ja join... isä leikki lasten kanssa pihalla. Kannattaa tosiaan pyytää kavereita tms. avuksi! Meillä taisi lopulta olla 8 naista seurakuntakodin keittiössä huhkamassa mutta olipahan nopeasti hommat hoidettuna. Edellisenä iltana olivat äiti ja tädit istuneet iltaa ja tehneet noita tarjottavia, sai sukulaisnaiset yhteisen syyn kokoontua keittiöön parin lasillisen kanssa... :LOL:

Velv + Suvi

Hei... Molemmat lapset nukkuu yhtä aikaa päiväunia.. voiko sitä muuta enää pyytää. Paha vaan että mieskin simahti sohvalle.... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tiivari- tääkin meinas itkeä kun lauloin vauva sylissä olkkarissa tanssien "I was made for loving you baby, you were made for loving me" :D
:heart: (hormones...) :D
Olenkohan vähän väsynyt.. luin ton ylläolevan ensin "HORMONÉS", espanjalaisittain. Ihmettelin et mitäköhän sekin sit tarkottaa.

NImim. kouluni käynyt englanniksi enkä yhtään fiksumpi näköjään kielellisesti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Lady Di:
Ihanaa, uus lista! Kiva =)
Itse asiassa, ei se ole. Vähän vaan on tuunattu sitä vanhaa :D reroperan tekemällä pohjalla mennään edelleen =)


:kieh: Jaa vainiin :kieh: No kerkesimpä innostua!
Meijän neiti nukkuu niin nätisti nyt. Ihanaa kun on aikaa vähän olla itsensä kanssa, roikkua netissä ja siivota. Perjantaina mentiin tosiaan sinne mummilaan niin neiti päätti vääntää vaarin syliin jättikakat vaipan läpi! Voi kauhea sitä vellin määrää kun alettiin sitten pestä tyttöä :eek: :D Kainaloihin asti body ihan paskassa :LOL: :LOL: Se olikin pantannu sitä muutaman päivän :D No, vaari ei pistäny pahakseen lainkaan...

Di ja Roosa 5vk4pv
 
Kurkkasin tonne heinäkuun pinoon ja huh kun on jäänyt paljon asiaa lukematta.

Mä olen huono äiti. Meillä Suvi on vieläkin täysimetyksellä, kasvaa jotenkuten (alle 200g viikossa mutta on nyt 7vkon iässä kuitenkin n. 4900g, ja MÄ OLEN NIIN KYLLÄSTYNYT imettämiseen. Anteeksi. :ashamed: Se on niin raivostuttavaa etenkin sillon kun toinen huutaa vieressä että ruokaa pitäs saada ja tää yks ei vaan tahdo tyytyä millään. Ei se puolentunnin jälkeen enää huuda lisää ruokaa, mutta siinä ajassa on hermot menneet ton esikoisen kanssa. Ikäeroa siis 2v 2kk eli kunnon uhmat yms sattui juuri tälle kesälle alkamaan. Ihme on jos selviän ensi viikosta ilman harmaita hiuksia.

Mutta sentään täysimetyksellä.... :D
 
Kurkkasin tonne heinäkuun pinoon ja huh kun on jäänyt paljon asiaa lukematta.

Mä olen huono äiti. Meillä Suvi on vieläkin täysimetyksellä, kasvaa jotenkuten (alle 200g viikossa mutta on nyt 7vkon iässä kuitenkin n. 4900g, ja MÄ OLEN NIIN KYLLÄSTYNYT imettämiseen. Anteeksi. :ashamed: Se on niin raivostuttavaa etenkin sillon kun toinen huutaa vieressä että ruokaa pitäs saada ja tää yks ei vaan tahdo tyytyä millään. Ei se puolentunnin jälkeen enää huuda lisää ruokaa, mutta siinä ajassa on hermot menneet ton esikoisen kanssa. Ikäeroa siis 2v 2kk eli kunnon uhmat yms sattui juuri tälle kesälle alkamaan. Ihme on jos selviän ensi viikosta ilman harmaita hiuksia.

Mutta sentään täysimetyksellä.... :D
 
Oi että oli ihana yö :heart: Tyttö nukahti sänkyynsä keskiyöllä, jonka jälkeen miehen kanssa juotiin kaljat ja kateltiin telkkua oikein kylki kyljessä, tyttö heräs kymmeneltä syömään ja mies meinas että varmaan ei hää taho enää nukkua ja päätti sit herätä tytön kans, kuitenkin olivat kummatkin sitten syötön jälkeen nukahtaneet vielä sohvalta ja yheltä sitten vasta herättiin :heart:

Tänään pitäs mennä anoppilaan grillailemaan jotain oikein nannaa, ei taida tää miun laihdutuskuuri oikein lähteä käyntiin :LOL:

Menhit ja Aliisa 6vk 5pv
 
Menhit- siis tyttö nukkui 00-10?! :eek:

ps. Toukokuisilla on kannustavan oloinen laihdutuskampanja päällä, pitäisköhän tän jotenkin "kummituksena" piilo-osallistua?
Laskin just eilen parin viime päivän kalorit.. alle 1000kcal/pvä :kieh: En muista syödä kun ehkä just ja just iltaisin, päivällä pari jogurttia ja joku hassu Paussi-välipalapatukka ja vichyä/vettä/mehua. Ei ihme ettei paino tipu kun käy säästöliekillä..
 
Heissan!
Vihdoin sain aikaseksi ilmottautua tällekin puolelle.
Meille syntyi poika 7.7 rv 41+3 painoa 3922g 51cm pitkä =)

Synnytys oli suht helppo. Supistukset oli välissä todella kivuliaat, mut avauduinkin nopeesti. Kuusi tuntia oltiin sairaalassa ja poika syntyi. Esikoisesta oltiin lähes vuorokausi.

Hänen oltua vielä mahassa ajattelin et millanenhan tempperamentti sieltä tulee kun noin jytää. Kyllä huomaa et on hyvinkin nopeesti hermostuvaa sorttia. Jos tissi ei ilmesty suuhun heti alkaa äänekäs huuto :D Aluksi se vähän jotenkin pelottikin et kuin se noin kovin huutaa, mut nyt siihen on jo tottunut. Mun oma kiukkupussi :heart:

Semmosta asiaa mun piti tulla kysymään et Viihtyykö muiden vauvat kaukalossa?
Tämä tapaus ei sit yhtään :ashamed: Ja tietty melkoista huutoa pitää siinäkin :ashamed: Auton liikkuessakin saattaa huutaa kun palosireeni. Välissä pitää vähän taukoa tai ehkä nukahtaakin lopulta. Ei ole kiva. Kauppareissulla kaukalossa on aina ennen onneksi nukkunut. Eilenpä ei sitten. Ei nyt ihan koko ajan onneksi huutanut. Kyllähän se nolotti kun kassajonossa huusi kurkku suorana. Ei auttanut vaikka kuin kärryjä hysytteli ja yritti rauhotella puhellen. Kummakyllä itku loppui yhtäkkiä kuin seinään.sit oltiin ja ihmeteltiin vaan. Olin syöttänyt ja vaihtanut vaipan lähtiessäni. Ei siis mistään sellasesta ole kyse. Toivoa että loppuisi kasvettuaan vähän.
 
katbe- meillä ei tuota kaukalokokemusta ole kuin laitokselta kotiutumisesta, valitettavasti. (Autoa kun ei omisteta). Mutta tosta itkujutusta piti kysymäni myöskin: tulee aina kauhea paniikki, kun vauva lopettaakin kovan itkun kuin seinään, ja silmät tuijottaa yhteen suuntaan, ei räpäytä ja näyttää jotenkin "vahanukelta". Pelkään joka kerta että nyt loppu happi, tai että sai jonkun shokin kun kukaan ei jeesaa. Tällaisia tilanteita esim. just kassajonossa, missä ei voi oikein syliin ottaa, syöttää tmv. tai just kotimatkalla kun hoen "enää 200m, koita jaksaa!!". Joka kerta oikeasti säikäyttää; sitten kun kosken nenänpäähän tmv. että saan edes jonkun elonmerkin, niin säikähtää sitä ja itku alkaa uudestaan. Ihme juttu..

Onnea vauvasta!

Elppa & Alex 6vk 4pv :flower:
 
Kiitos kaikille menu-vinkeistä! Täytyy niistä rakentaa meille sopiva tarjoilupöytä :p

Meidänkin neiti jää välillä tuijottamaan kaukaisuuteen huuli pyöreenä just silleen "vahanuken" näköisenä. Tekee sitä tosin ilman itkujakin. Musta se on jotenkin huvittavan näköistä :LOL: En oo vielä tajunnu huolestuu :ashamed:
 

Yhteistyössä