En ala! kirjoitin tosi pitkästi, niin johonkin katosi kaikki teksti :'(
raskauskilot on kadonneet, mtta ylipainoa löytyy reilusti. Liikuntamahdollisuuksia täällä ei pahemmin ole, omilla hepoilla voin ratsastella, jos mies joutaa lapsenvahdiksi, ja lasten kanssa voin käydä kävelyllä siten, että isommat istuu tuplarattaissa ja vauva on rintarepussa tai liinassa. Muualla vauva ei päikkäreitä nukukkaan; vaunuissa nukkuu, jos jaksaa koko ajan kävellä, mutta kauashan en voi kävellä, kun ei nuo sisarukset jaksa.
ikäeroa meillä on 1. ja 2. lapsella 1v2kk ja 2. ja vauvalla 1v6kk. Tytöillä käy tosi hyvin leikit yhteen, ja vauhtia ja vaaratilanteita riittää. Meteli on hirveä ja sotku puistattava.
Muita leikkikavereita täällä korvessa ei olekaan. Mustasukkaisuutta ei ole ollut, vauvaa hoidetaan mielellään.
Omakokemukseni on, ettei tuollainen reilu vuosikas pahemmin olekaan mustis -elämässä on niin paljon muutakin tuon ikäisellä. Esikoisella alkaa olla uhmaa, samoin kyllä kakkosellakin, joten itkua ja huutoa piisaa! (onneksi menee ohikin äkkiä.)
Sängyn puolella on meilläkin hiljaista; vauva nukahtaa mieluiten tissille ja ainoastaan mun viereen, ja herää helposti, jos katoan vierestä. En todellakaan tahdo päästä tunnelmaan, kun pitää koko ajan kuulostella, milloin vauva herää. Muutenkin, kun tämä on oikea sylivauva, niin jos vauva sattuukin nukkumaan yksikseen, niin silloin myös minä saan olla YKSIN, niin ei todellakaan tee mieli miehen kainalossa kiehnätä, vaan tahdon todellakin olla hetken ihan yksin.
Otettaisko mekin yhteinen laihdutus kampanja! yksin on niin vaikeaa päästä vauhtiin, eikä mulla ainakaan täällä pahemmin laihdutus seuraa ole.
manducassa on olkahihnoissa, siinä olkapäiden päällä pikku soljet, joista saa olkahihnoja säädettyä lyhyemmiksi. Minusta tuo on muutenkin päällä paremman tuntoinen, kun laittaa olkaimet ristiin. Eikö teillä tullut mukana käyttöohjtta? Mulla tuli englanninkielinen, värillinen ja valokuvallinen ohje, sekä suomeksi piirroskuvallinen mustavalkoinen moniste. Niistä selviää nuo säädöt, mutta voin niitä tänne kirjoittaakin, jos teillä ei suomeksi ohjeita ole.
Kaukalossa ei meilläkään viihdytä. Vaihtoehtoja ei vain ole,sillä meiltä tulee jokapaikkaan niin pitkä matka,että autolla on kuljettava, enkä viitsi jatkuvasti pysähdellä, kun atka kestää muutenkin 30-60min, joten olen vain antanut vauvan itkeä itsensä uneen. Kauppaan en ole viitsinyt edes yrittää kaukalon kanssa, (paitsi jos olen ihan pikapikaa hakenut pari purkkia maitoa tms.) vaan markettiin yms. olen ottanut vauvan rintareppuun.
Meillä on nyt viikon ajan jokelleltu paljon. Poika viihtyy jo jonkin aikaa leikkimatolla tms. ja porisee "kavereilleen". Naureskelee ja juttelee. Oikein on puhelias poika :heart:
Ristiäiset meillä on 10.8, eikä nimeä ole vieläkään päätetty. Mulla on yksi suosikki nimi, jolle mies ei ole vielä lämmennyt, mutta miehellä ei oikein ehdotuksia ole. Vielähän tässä ehtii....
Tulipa juttua pitkästä aikaa...
T. Huiskahäntä ja pikkupoika huomenna 7vkoa.