*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Elppa: Toi ol hyvä kuvaus miusta :D ...men kuitekii pikkase hutiin :whistle: ,mut kyl mie kovast koitan keinot keksii kaikkeen :LOL:

No juu, Elppa saa miult ainakii :hug: jos se yhtää auttaa.
Kyl itkuinen vauva koittelee oli itkune vaa yhen pvän tai sit kokoaja...yhtää en kumpaakaa väheksy.

Sovitaa et ei oo huonoi äitei vaa väsyneit,eiks joo?!

Myönnän kyl et useesti sitä tuntee ihtesä huonoks äipäks jos ei vaavin suhteen nii noide isompien.
 
Muka nukahti, heräs 10 min jälkeen. EI sit nukkunut millään, joten otin kainaloon isoon sänkyyn, laitoin peiton niin ettei pystynyt käsiään liikuttamaan. Aikansa kitistyään ja itkettyään luovutti (pidin tuttia paikallaan suussa) ja nukahti. Nyt on 30 min nukkunut siellä.
Mies on kultainen, lupasi ottaa yöherätyksen että saisin levättyä.

Anteeks valitus :ashamed:
 
MAAMUSKA!!! Mä just vasta tajusin, et me ollaan vissiin oltu samaan aikaan kättärillä!? Toivo siis synty 30.6 ja eiks teijän pikkanen tullu edellisenä päivänä...?

Me saatiin tänään uudet vaunut! Meillä sis oli sellaset kolmen lapsen käyttämät, jo saumosita vähän rakoilevat yhdistelmät, mut nyt Toivo sai upouudet brio combit mummulta. Kyllä on prameet! :D

Elpalle
:hug: Joskus vaan menee hermot, äideilläki.

Ja vielä Venlalle ja muille kestoilijoille (taas) yks kysymys; Mitä imuja ja missä järjestyksessä suosittelette taskuihin? Mulla on täällä tällanen täydellisen setin metsästys ollu pari päivää menossa... ;)

Mitä ootte mieltä, oonko mä nyt ollu tosi kohtuuton, ku rajotin miehen menemisiä? Miehellä on siis jujutsu leiri tän viikonlopun, niin et se on poissa tänään ainaki 22.00 asti, huomen ainaki 18 asti ja sunnuntaina luultavasti n 15.30 asti. Mä siis "kielsin" (ehdotin merkitsevään sävyyn ;) ), ettei se huomenna menis enään sillä treeniporukalla sitte vielä saunomaan ja syömään, jolloin se olis kotona vasta n 23-24 aikoihin. Ja nyt se sitte syyllistää mua! :headwall: Hyvähän se on, että on harrastuksia, mut jos on 1,5 kk vauva, pitäis mun mielestä olla jotain tilannetajua miten paljon voi olla ja mennä... Ja toi leirihän ei tarkota pelkästään sitä, että mä hoidan vauvan koko päivät, vaan myös koko yöt. Mun pitäis kuulemma tehä kompromissi. Eiks se muka oo kompromissi, et pääsi sinne leirille kuitenki, vaik ei juhlimaan?

Rypäle ja Toivo 5vk 4pv
 
rypäle minäkin oon tällanen alotteleva kestoilija :D mutta meillä ollaan menty päivällä sisätaskulla, jossa on pari ohutta kerrosta froteeta kiinteenä, ja lisäks oon laittanu sellasen neljään osaan taitettavan flanellin, tai sellasen missä on kahden fleecen välissä ilmeisesti bampbua. Ei oo ollu mitään "vakioo" :whistle: Nyt saatii muutamat villikset ja niissä olen käyttäny sisävaippoi ja tänään kokeilin harsoa ja lisäimua :D Hyvin pelitti, eikä tullu kovin iso paketti B)
 
Minkälainen vaatetus teijän miehillä on ollu ristiäisissä? Tuo meidän ukko kun ei omista pukua, niin pitää jotain keksiä. Ja tosiaan ristiäiset pidetään kokonaan kotona...

Rypäleelle onnea uusista vaunuista :D

Elpalle voimahali :hug:

MP ja pikkulikka 7vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Minkälainen vaatetus teijän miehillä on ollu ristiäisissä? Tuo meidän ukko kun ei omista pukua, niin pitää jotain keksiä. Ja tosiaan ristiäiset pidetään kokonaan kotona...
Kiitos tsempeistä :heart:

Meillä oli miehellä siisteimmät farkut, kauluspaita ja nalle puh- kravaatti :) Oli kotona juhlat, joten kyllä mun mielestä sai olla vähän epävirallisempi vaatetus.
 
Noista kantorepuista ollut puhetta, niin onko kenelläkään kokemusta muista repuista kuin tosta manducasta?
Toi manduca on kyllä aika hintava, kun varmuutta ei oo tuleeko sitä sitten käytettyäkin :/ ja sitten jos ostaa jonku halpis mallin, niin tuleeko sitä käytettyä jos se rasittaa heti selkää....

ääääh....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Noista kantorepuista ollut puhetta, niin onko kenelläkään kokemusta muista repuista kuin tosta manducasta?
Toi manduca on kyllä aika hintava, kun varmuutta ei oo tuleeko sitä sitten käytettyäkin :/ ja sitten jos ostaa jonku halpis mallin, niin tuleeko sitä käytettyä jos se rasittaa heti selkää....

ääääh....
Meillä on käytössä Baby Björnin vanhempi malli. Ihan ok, mutta vauva viihtyy paremmin liinassa. Liina on mun mielestä omalle selällekin parempi. Tuntuu paljon tukevammalta, ja vauva on tiiviisti kiinni rintaa vasten. Meinasin jopa koittaa sauvakävelyä vauva liinassa. Ei paljoa pääse siinä hölskymään. Suosittelen kokeilemaan siis liinaa kantorepun sijaan, jos et ole vielä kokeillut. (Ja siis tarkennukseksi vielä, että mä en todellakaan ikinä kuvitellut kantavani vauvaa liinassa. En oo yhtään mikään luomutyyppi, joiden tarvikkeeksi sen aikoinaan tietämättäni ajattelin).

Mä siis olen täällä jo hereillä. Tyttö vetäisi 7h yöunipätkän :eek: (ja jatkoi taas unia). Mä heräsin jo tottumuksesta 4,5h kohdalla odottelemaan heräämistä. Vaan sainpa sitten maata valveilla 2,5h ennen kuin alkoi heräämistä tapahtua. Kerrankin kun olisi saanut nukkua pitkän pätkän yhteenmenoon. Mahtoikohan noihin pitkiin yöuniin vaikuttaa se, että vähensin eilen nukutusaikaa. Eli tissuttelun ja pullosyötön jälkeen oon yleensä odottanut nukahtamisen merkkejä vauva sylissä. Nyt nostin syötön jälkeen heti sänkyyn. No, kitinäähän siitä tuli, mutta en nostanutkaan vauvaa enää syliin vaan tassuttelin rauhalliseksi. Ja hyvin näytti toimivan. Puolisen tuntia haki itkemättä unta, ja sitten sammahti. Pitänee kokeilla tänään uudestaan. Josko vauvan on helpompi selvitä yöhavahtumisista, kun muistaa oikeasti nukahtaneensa samaan paikkaan. Oon toki aiemminkin huolehtinut, et vauva tajuaa siirtyneensä sänkyyn, mutta ehkä on kuitenkin useimmiten ollut jo aika horroksessa.

Miehen ristiäisvaatteista
Meillä mies laittaa puvun ja pinkin kravaatin (jos vaan tänään jostain kaupasta sellainen löydetään). Mutta eiköhän asuksi käy vaikka siistit housut ja kauluspaita ihan yhtä hyvin. Ei kai sen niin virallista tarvitse olla. Meillä vaan tuo puku on helppo ratkaisu.

Käytiin jo eilen tilaamassa kakku ristiäisiin. Menee kyllä vielä vaihtoon, nyt kun yön yli on nukuttu (valvottu). Nyt tilattiin 2 x 15hlön kakkua. Aikuisia on siis tulossa ristiäisiin 19. Luuletteko että kuitenkin riittäisi 20-25 hlön kakku? Kun kuitenkin muutakin on tarjolla, suolaista ja makeaa. Ei millään viitsisi ostaa turhaan liian suurta määrää, kun se tuntuu sitten taas kukkarolla ja vyötäröllä :ashamed: Vai miten suuria määriä teillä on ristiäisissä ihmiset kakkua vetäneet? Ja siis uutena kakkuvalintana on nyt sacher, eli ei sitä kovin suuria määriä mielestäni edes pysty mättämään.

Ihanaa viikonloppua kaikille, vaikka sateiselta tuo ilma taas näyttääkin. :wave:

Tiivari ja Tyyppi 7 + 1
 
Meillä on pikku-ukko selvästi ruvennut hakemaan omaa rytmiä. Ruoka-ajat on selkiintyneet ja yöllä syödään tällä hetkellä kerran 2-3 maissa ja aamulla sitten herätään syömään ja seurustelemaan 7-8 maissa. Pari tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten simahtaa. Päivän oikeastaan se nukkuu ja heräilee,kun isäntä tulee neljän jälkeen kotiin. Illalla valvotaan sitten kaikkein eniten ja seuraillaan mitä tässä perheessä tapahtuu. Tietysti jos on johonkin menoo, se sotkee vähän herran hereillä oloaikaa. Mutta ihanaa,kun pystyy vähän ennakoimaan noita ruoka-aikoja.

Rypäle: Joo, ollaan oltu tosiaan samaan aikaan kättärillä. Meidän poika tuli maailmaan 29.6. Oltiin osastolla 5 ja huone tais olla 10. Oliks se niin, että sun ois kans "kuulunu" synnyttää Porvoossa? Mun olis- tai niin olisin ennen synnytystä halunnu, mutta luulen että jos kolmas joskus meille siunaantuu niin kättärille lähden. Kummassakin oli hyvät puolensa (esikko syntyi Porvoossa), mutta kuitenkin jostain syystä Kätilöopistosta jäi todella hyvä muisto.

Ja noista miehen menoista...Me ollaan pyritty siihen,että kumpikin pääsee ulos tästä talosta ihan yhtä lailla. Tietysti tässä vauva-ajassa äiti on enemmän kuitenkin kiinni imetti tai ei, mutta meikäläinen ainakin livahtaa tilaisuuden tullen uimaan, lenkille, ostoksille yms. Mä olen aika paljon myös "käyttänyt äitiäni hyväksi" ja vienyt pojat välillä sinne, jos olen halunnu lähtee vaikka uimaan, kun ukolla on ollu pitkiä päiviä.

Ristiäisvaatetuksesta...meillä pikku-ukolla oli nalle puh-kauluspaita ja siniset "suorat" housut ja vaaleansiniset tossut/kengät, isoveljellä oli suorat housut ja kauluspaita ja samoin isännällä. Esikoisella oli aikanaan vähän siistimmät normivaatteet. Molemmat ristiäiset on ollu kotona, joten mun mielestä se ei ole niin virallista. Meillä ainakin molemmat ristiäiset ovat olleet tosi rennot juhlat.

Tiivari: Meillä ainakin suolainen tekee kaikissa juhlissa kauppansa. Täytekakkua jää aina jäljelle. Luulen,että 20 hengen kakku riittäis teille ihan hyvin.

Täälläkin ilma näyttää sateiselta, ukko lähti just töihin, esikko kattelee lastenohjelmia ja pikku-ukko yrittää jutella sitterissä. Mulla on sormet syyhynny jo viikon verran huonekalujen järjestyksen vaihtoon olkkarissa, luulen että tänään toteutan sen. Eipähän ukko ainakaan kellahda sohvalle ku tulee kotiin, ku ei tiedä missä se on :LOL:



 
Tiivari- meillä oli aikuisia 16, ja tasan kaksi ihmistä söi sitä makeaa suklaamössöä (meidän :heart: sokerihiirimiehet), voileipäkakku hävisi silmissä vaikka tein ylipitkän version, samoin minivoisilmäpullat ja suolainen piirakka. Kunnon kakkua en edes tehnyt, koska arvasin ettei sitä kukaan loppupeleissä syö, ellei se ole ainut tarjoiltava.

Täällä oli ihme yö :eek: Poika nukahti 21.30, ja heräsi 5.30! Miesraukka lämmitti sitten korvikkeen liian kuumaksi, ja poika huusi ja huusi. Toinen ei unenpöpperössä tajunnut viskata osaa lavuaariin ja lisätä jääkaapista vähän viileetä korviketta tasapainon takia... Eli en sit nukkunut minäkään, mutta silti, ihana mies :heart:

Meillä ei tuo hyssyttely auta, tai päivällä rauhoittelu sängyssä. Se on joko tai; joko nukahtaa lähes syliin ja rauhallisesti nukahtaa heti pinnikseen laittaessa, tai sitten riehuu, potkii, kiljuu ja ähisee punaisena = kapalo. Eilen kapalossakin karjui, siitä tuli varmaan se itkupotkuraivari mullekin :ashamed:

Tänään ollaan pojan kanssa koko päivä kahdestaan, mies kotiutuu aamuyöllä.. Toivotaan että tänään olis vähän tasapainoisempi päivä meillä molemmilla :)

Elppa & Alex 7+3
 
Meilläkin on yöheräilyt lisääntyneet, nukahtaa joskus 23 aikaan, herää 01-03, sit taas 04-05 ja sit taas 07-08, taas 09... siis melkein parin tunnin välein koko yön. Vähän väsyttää. Onneksi ei sentään ole itkuinen. En kyllä ole velliä miettinytkään, tuttelia menee imetysten jälkeen max 30ml, tuntuu ihan ihmeeltä, että se voi tissistä muka jotain irti saada kun ei sieltä lypsämällä mitään tule... ja kyllä se siinä sitten roikkuukin aina tuntitolkulla... yleensä tissitellään kuudesta yhdeksään aamulla, sit 12-15 on tiheetä tissittelyä ja sit taas klo 18 eteenpäin, pahimmillaan viitisen tuntia. Nostan kyllä hattua itselleni kun olen jaksanut leikkiä lehmää näinkin pitkään.

Kyllä taivas aukeis jos alkas nukkua yöt läpi ilman syöttöjä. Tai jos ei tule vatsavaivoja tai allergioita kun alottaa kiinteät. Vellillä meillä esikoinen aloitti 3,5kk iässä, maissivelliä annettiin. ja sillon alkoi myös yöhuudot, joita kesti yli puoli vuotta. Siis huusi kaiket yöt. Pisin yhtäjaksoinen uni koko yön aikana oli yleensä 1,5 tuntia minkä jälkeen huudettiin vartin, puolentunnin välein. Voi sitä kanniskelua ja rauhoittelua ja hyssyttelyä... se oli IHAN KAMALAA!!! Toivottavasti ei tule toistumaan tän kakkosen kanssa.

Mutta että ei ne vellit ja puurot aina pelasta.. joskus niistä aukeaa taivas, joskus helvetti.

Velv
 
Siis voi ei... Mä en ole yhtään yrittänytkään vielä mitään samassa paikassa nukuttamista, tassuttelua, enkä mitään kommervenkkejä tai ohjekirjan mukaisia menetelmiä nukuttamisessa. Periaatteena vaan ollut että mitä vaan, kunhan pysyy hiljaa ettei superherkkä esikoinen heräisi. (sen kanssa kyllä tein kaiken oikein oppikirjan mukaan, nukutin aina pinnasänkyyn, samalla tavalla jo suunnilleen 2 viikkoisesta asti)... nyt tuo nukkuu sohvalla, patjalla lattialla, sitterissä, sylissä, ihan missä sattuu. Yöt tosin mun vieressä, kai se on oppinut että se viimeinen yöunille nukahtaminen on sit vasta kun ollaan pimeässä äidin kanssa isossa sängyssä kun ei se kerran nukahda muualle. Pitäsköhän koettaa tänä iltana huijata se nukahtamaan sinne jo ennen kymmentä. Kokemuksesta kyllä veikkaan, että nukahtaa enintään hetkeksi.

Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa vielä alkaa opettaa nukahtamista omin avuin tms. kun siitä tulee huuto ja sitten Juho herää ja tulee vielä isompi huuto. Opetellaan sitä sitten kun siirtyy omaan sänkyyn muutenkin nukkumaan sit joskus kun ei enää syö yöllä ihan niin tiheeseen tai jotain. Mä en vaan kertakaikkiaan ole jaksanut aloittaa mitään koulutusta vielä. Ehtiihän sitä. Sit viimestään kun alkaa tarvita reunoja sänkyyn ettei tipu laidan yli... :LOL:

Minä menen nyt kaikessa siitä missä aita on matalin, vasta aletaan opetella päivällä jotain rytmiä, tyyliin aamupäiväunille vaunuihin tms. kun tuo toinen on tuossa kans ja vielä niin pieni niin tää mitä sattuu miten sattuu millon sattuu tuntuu olevan vauvan kanssa ainut tapa saada aika riittämään toisellekin.

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Samanlainen päivä tänään :headwall:

Minen jaksa!
No mikäs Alexia nyt harmittaa :| Oot varmaan jo koittanutkin, mut ehdotan silti, et rauhoittuisko tissille...? Meillä se toimii, jos mikään muu ei. Ja siis pelkästään tuttitarkoituksessa, kun mulla se maito ei virtaa.

Jaksamista :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Samanlainen päivä tänään :headwall:

Minen jaksa!
No mikäs Alexia nyt harmittaa :| Oot varmaan jo koittanutkin, mut ehdotan silti, et rauhoittuisko tissille...? Meillä se toimii, jos mikään muu ei. Ja siis pelkästään tuttitarkoituksessa, kun mulla se maito ei virtaa.

Jaksamista :hug:
Kiitos <3

Kyllä se aina rauhoittuu kun sieltä sängystä pois ottaa, mutta sängyssään ei malta nukkua, ei sitten millään enää. Tosin yöllä vetäs sen 21.30-5.30 omassa sängyssä, ei siinä pitäis olla mitään "epämukavaa" yhtäkkiä minkä takia sinne laittaminen olisi jotenkin vastenmielistä.
Pahinta tässä on se, kun en tiiä mikä vaivaa, vai vaivaako mikään..
 
Jaksu :hug: Elpalle.

Tää on nyt vissii ilkeetä varsinkii ku joillai vaavit on rauhattomii ja itkusii,anteeks jo etukäteen :ashamed: ...Viljami nukahti tänään klo 10.00 manducaan josta puolen tunnin pääst laitoin vaunuihin jotka makuuhuoneen viileydessä ja epäilin et herää samoin tein.
Ylläri,jätkä veteli unii tuonne klo 14.30 asti :eek: ja söi jonka jälkee jatko unii heti miun olkaa vasten josta heivasin taas vaunuihin...yhä hää nukkuu.
En kyl yhtää usko et tällain jatkuis pidempään,tää o vaa joku kumma yhdenkerran tapaus.
 
Elppa :hug: Jaksat sinä, kun on pakko jaksaa. Mutta tiedän tunteen... Eilen meil oli ihan kökkö päivä. Neiti kun on oppinut nukkumaan päikkärit vaunuissa ulkona ja eilen losotti koko päivän niin, ettei mitään saumaa ulos, niin eipä sitten nukkunutkaan koko päivänä ku 10 min. pätkiä ja ilta oli sen mukanen. Tilanteen kruunas vielä se, että pojilla oli kaverit yökylässä ja kun koitettiin rauhottaa Millaa yöunille, niin näillä volume vaan nousi ja vauhti kiihty... Ja mammalla oli pikkusen pinna piukassa. Hyvin kuitenkin hillitsin itteni, samoin kun mies, vaikka varmaan molempien teki mieli huutaa jotain painokelvotonta... No joo, ei ollu tarkotus tulla paasaamaan "meidän vauva on vielä kitusempi kun teidän vauva, meidän äidillä on vielä vaikeempaa kun teidän äidillä"-meiningillä. Mut et jos yhtään helpottaa, niin tökkii se muillakin välistä... Tänään paistaa ja on taas ihan erilainen päivä.

Miesten ristiäisvaatteista oli puhetta, meillä oli suorat housut ja kauluspaita, ei solmiota. Pojilla kauluspaidat ja siistit housut (pojat oli "tekstiilikaksoset" :D ), tytöllä oli hame ja siisti t-paita. Juhlakalullekin olin hommannut mekon, mutta koska juhlapäivänä oli lämmin, niin hää esiinty muodikkaasti lyhythihasessa tunikassa ja caprihousuissa :heart:

reroperalle ja perheelle kaikkea hyvää. Joskus oon itekin miettinyt, et voisko tänne "tuhlatun" ajan käyttää johonkin hyödylliseen... mutta, kyllä joskus saa tehdä jotain "turhaa"kin. Eikä tää oo sitä paitsi turhaa, te ootte niin hyviä tyyppejä :xmas:

Koitetaanhan kestää kitupäivätkin. Välillä menee sit taas paremmin!

Ammu ja Mimu huomenna (vissiin?) 10 viikkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Samanlainen päivä tänään :headwall:

Minen jaksa!
No mikäs Alexia nyt harmittaa :| Oot varmaan jo koittanutkin, mut ehdotan silti, et rauhoittuisko tissille...? Meillä se toimii, jos mikään muu ei. Ja siis pelkästään tuttitarkoituksessa, kun mulla se maito ei virtaa.

Jaksamista :hug:
Kiitos <3

Kyllä se aina rauhoittuu kun sieltä sängystä pois ottaa, mutta sängyssään ei malta nukkua, ei sitten millään enää. Tosin yöllä vetäs sen 21.30-5.30 omassa sängyssä, ei siinä pitäis olla mitään "epämukavaa" yhtäkkiä minkä takia sinne laittaminen olisi jotenkin vastenmielistä.
Pahinta tässä on se, kun en tiiä mikä vaivaa, vai vaivaako mikään..
Jaa, jaa. Tilanne on tuollainen. Kuulostaa tutulta. Meilläkään ei neiti suostu päiväsaikaan omassa sängyssä nukkumaan, vaikka yöt menee siellä tosi hyvin. Ja tosiaan täällä alkaa myös huuto, jos erehtyy sinne päivällä uinuvan vaavin laskemaan. Tiedä sitten mistä johtuu. Usein siis päivällä otan sänkyyn viereen, ja lykkään tissin suuhun (lisämaitoa 160ml alla). Siihen nukahtaa alta aikayksikön. Jossain vaiheessa nyppään varovasti rinnan pois suusta, ja hiivin pois. Tai niin kuin tänään, jäin itsekin viereen köllöttelemään. Tällä taktikalla on nyt nukkunut tuolla jo 3h. Mutta siis ilman tuota tissittelyä ei kyllä useinkaan suostu jäämään nukkumaan... Ja tiesithän muuten, että vauva vaipuu syvään uneen vasta 20min päästä, joten muista malttaa odottaa ainakin tuo aika ennen vetäytymistä. :hug:

*muoks* tää tuntuu kyllä jotenkin hölmöltä antaa neuvoja, kun jokainen vauva on oma yksilönsä, ja minä olen vain oman vauvani asiantuntija. Mutta jos suinkin on vinkistä apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Samanlainen päivä tänään :headwall:

Minen jaksa!
Tsemppiä Elppa!

Olisikohan meidän kokemuksista apua...

Meillä kalle on/oli jo 2vkoa putkeen samanlainen kunnes meidän mini-unikoulu rupesi pikkuhiljaa puremaan.Eli vauva hieman rauhoittuneena pinnikseen ja sitten heijataan/taputetaan takamuksesta,jos alkaa itku niin ylös ja 2-5min päästä takaisin pinnikseen ja läpsimään peppua :LOL:
Ennemmin tai myöhemmin tehoaa..
Nyt ei tarvitse enää sataa kertaa nostaa pois ja takamustakin tarvii heijata enää pari minsaa. Kohta varmaan senkin voi jättää pois :heart:

Tätä ennen kävelin jopa reilun tunnin vauvaa hyssytellen ja odottaen että nukahtaa....ei muuten mutta kun meillä nukutaan niitä päikkäreitäkin pahimmillaan tunnin välein..hyvää kuntokoulua :LOL:

Nyt tehoaa meillä illallakin kun kyllästyin tissittelemään pimeässä makkarissa tuntitolkulla...

 
Tuleeko teidän vauvoille hikka? Meillä se tulee joka helevetin päivä, joskus montakin kertaa päivässä :/ Röyhtäyttänyt oon joka kerta, mut silti se vaan tulee. Yleensä pulautuksen jälkeen, eli vetääköhän se sitä jotenkin henkeen?

Ei kait siitä mitään haittaa oo, mutta tekee pahaa kattoo vierestä, kun toinen rupee itkeen kun se ei mee millään ohi.
Imetyksellä se menis ohi, mutta aina ei voi sitäkään tehdä, esim. jos on just syöny.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tuleeko teidän vauvoille hikka? Meillä se tulee joka helevetin päivä, joskus montakin kertaa päivässä :/ Röyhtäyttänyt oon joka kerta, mut silti se vaan tulee. Yleensä pulautuksen jälkeen, eli vetääköhän se sitä jotenkin henkeen?

Ei kait siitä mitään haittaa oo, mutta tekee pahaa kattoo vierestä, kun toinen rupee itkeen kun se ei mee millään ohi.
Imetyksellä se menis ohi, mutta aina ei voi sitäkään tehdä, esim. jos on just syöny.
Jostain muistan lukeneeni,että hikka tulee vauvoille useimmiten silloin, kun niillä on täysi masu. Meillä jätkä saa aina kauhean raivarin, kun hikka iskee. Ei siis pitäis olla mitään tekemistä röyhtäyttämisen kanssa.

 

Yhteistyössä