*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Kauhea hävetys kun tänne tollain avauduin :ashamed: Väsymys ja yksinäisyys otti ylivallan.

Kiitokset kuitenkin kaikille tsemppauksesta :flower: :heart:

Mä oon yleensä se joka tsempittää ja on yltiöpositiivinen, joskus näinkin päin. :)
 
Minultakin hyvät jatkot reroperalle, jokohan sinä menit pois :wave:

Määki oon niin väsyny välillä tohon vauvan itkemiseen, että tuntuu niinku silmät seisois vaan päässä tuolla kun on liikenteessä, ihan pihalla -olo :ashamed: Eihän se vauvan vika ole jos itkettää, eikä kenenkään muunkaan, mutta sitä on ite niin poikki välillä että hermo menee...

Hikka vaivaa meilläkin päivittäin. Ja auta armias jos unta haetaan samalla niin kiukuksihan se menee |O

Tää päivä on menny taas itkuja kuunnellen ja tuttia suuhun työntäen. Nyt vaikuttais siltä että neiti nukahtaa viimein, ei yksiäkään päiväunia ole ottanut vielä. Jospa se nyt siitä.

Di ja Roosa 6v+3p
 
No mitäs tuosta ELPPA. Täällä on hyvä avautua ja purkaa tuntojaan!

Kertokaa mulle hyvät ihmiset et miten saisin vauvan viihtymaan vaunuissa. kaikki konstit mielestäni kokeiltu ja neiti ei vaan viihdy siellä. Tänään oli peräti vartin hiljaa ja sit alkoi huuto. Olisi niin mukava päästä vaunuilla liikenteesen, edes puolen tunnin lenkille ilman että vauva täysillä parkuu.

Meidän vauvaksi vauva on ollut tosi rauhallinen muutaman päivän. Ei ole itkenyt ollenkaan, mut edelleen vain sylissä viihdytään. Päiväunille ei tahdo milllään alkaa. Tänäänkin monta kertaa nukahtanut syliin ja kun sänkyyn olen laittanut niin säpsähtää samantien ja herää. Ainakin kymmenen kertaa olen tehnyt sen ja aina sama homma.

Mä otan aika herkästi vauvan syliin kun hän alkaa itkemään. Pitäisi kai antaa itkeä jonkin aikaa niin vois sit vaikka nukahtaakkin mut en raski huudattaa ja pelkään et raivostuu tosissaan ja sit saa rauhotella kahta kauhiammin. Entäs te muut? Kun nukutatte vauvaa ja se alkaa itkemään niin otatteko heti syliin vai yritättekö itkusta huolimatta nukuttaa??

Olen näistä pienistä "ongelmista" huolimatta todella onnellinen ja tyytyväinen tilanteeseen. Miten voikaan olla et vauva ihan yhtäkkiä rauhottui!? Miten ihmeessä mahakivut loppui kuin seinään!? Pari kertaa ollaan jopa köllötelty vierekkeäin ja vauva ollut tyytyväinen ja naureskellu. Ihanaa! En ois uskonut viikko siten että meidän vauva voi olla naama peruslukemilla hereillään ja vaakatasossa!! Toivottavasti sama meno jatkuu. =)
 
Tulin vielä järkeilemään :D

Taisin tajuta syyn itkuisuuteen nukuttaessa: jätkää ei vain yksinkertaisesti nukuta! Tänäänkin heräsi sängyltä 16.40, ja nukahti yöunille klo 21, tässä välissä ei ollut yhtään ihmeellisempää itkua (paitsi kylvystä nostettaessa kun se on vaan niin kivaa..). Pullolle kyllä torkahtaa, vähemmästäkin, kun käytetään sitä Avent- tuttia, mistä ei tule maitoa ellei itse sitä ime.

Nonni.. taas on parempi olo kun "keksin" jonkun syyn sille itkulle sängyssä :p Vaikea vaan tajuta että meidän pikkumies kasvaa kohisten, niin ruumillisesti kuin henkisestikin :heart:
 
heips!

Taallakin on kovasti hikkaa, tosin oli jo raskausaikana masussa valista parikin kertaa paivassa. Valista parikin tuntia syoton jalkeen vaan eipa nayta pahemmin siita karsivan kun ei itke tai muuta.Ma olen ajatellut et johtuu siita et vetaa tissia niin kovaa vauhtia ja siita se ilmakin varmaan johtuu et nielle sita kun on niin kova kiire syoda. Ma aina royhtaytan syoton paalle vaikka pahalta tuntuu jos toinen on tissille nukahtamassa. Siltikkin valista puklautellaan kunnolla. Olkapaalla kannellaan ja jos koittaa selalleen syliin kaantaa niin ei sovi vaan rauhottuu taas jos olkapaalle takaisin. Tanaan on tytto viettanyt tyytyvaisena paljon aikaa lattialla viltin paalla. On se niin mukava kun on ilta paattynyt ja ei ole selka kipeana. Meinaa selka hajota tosta nostelusta ja kanniskelusta.
Tanaan oli eka paiva koko viikolla et oltiin koko paiva kotona. Vetta satanut enemman tai vahemman kaatamalla koko paivan. Jospa huommenna olisi kiva ilma, voisi heti ennen pultapaivaa jo kayda vaunujen kanssa lenkilla.
Meilla yleensa syodaan viimeisen kerran kahdeksan yhdeksan maissa. Syoton jalkeen tutti suuhun ja sankyyn. Yleensa siella aikansa makaa ja syo tuttia. Itse siirryn olkkarin ja yleensa tanne sivuille tulen kattoon mita paivan aikana tapahtunut. Jos kuuluu katinaa kayn tutin laittamassa takaisin suuhun. Yleensa pari kolme kertaa toistuu ennen kun tulee kokonaan hiljaista. Valista paasta olen silitellyt jos tarvii enemman rauhoitella.
Meilla ei myoskaan haluta rauhoittua omaan pinnikseen paivalla. Joten nukutaan viltin paalla lattialla tai aidin kanssa isossa sangyssa. Jos viltin paalta koittaa siirtaa pinnikseen niin taatusti herataan ja sitten ei ainakaan enaa nukuta. Joten olen antanut nukkua lattialla ja itse olen sitten voinut siivoilla ja tanaan jopa vieresta imuroida!
Vaan nyt iltapalalle ja nukkumaan kun kello jo paalle kymmenen....
 
Maleha: En osaa konstii neuvoo vaa antaa niinsanotusti vertaistukee...mei ekaluokkalaine ei viihtyny vaunuis vauvana yhtään eikä myöskään kyl autossa turvakaukalossa.
Vaunu reissut ol sitä et vauva huus,oli matka lyhyt tahi pitkä :( Jossai vaihees kuiteki alta vuoden ikää alko myls viihtyy vaunuissa...niin kaua ku ne liikkees,mut en kyl muista yhtää tarkkaa ikää :ashamed: Tää jätkä ku ol mei perheen valvottaja muutenkin...2v asti herätti joka yö 4-8kertaa jote aika sumuu toi hänen vauva-aika.

 
Iiik,toi viesti karkas jote jatkan viel uudella.

Mie kyl nappaan Viljamin syliin jos toine alkaa itkee ku en tykkää huudattamisesta eikä miust sille oo viel perusteitakaa tän ikäsellä ainakaa mei elämäntilanteessa...joudanha mie sylittää tai ripustan toisen manducaan jos joku työ pahasti kesken =)
Oon näi vanhemmiten tullu nii herkkäsydämmiseksi jotta saa nähä mite kämmenel kasvatettu täst jätkäst oikee tulee :LOL:
 
Jee, taitaa toimia tuo "iltasyötön jälkeen heti sänkyyn" -taktiikka. Sinne nukahti taas eilen itsekseen ilman kitinää, ja nukkui yli 6h putkeen. Toivotaan, että ei oo vaan hetken onni. Helpottais kyllä mun iltaa kummasti, kun ei tarvii sylissä odotella unta tulevaksi. Meni aina vähän yliväsymyksen puolelle siinä, kun vaavin on pakko yrittää seurustella viimeisillä voimillaan.

Kyllä meilläkin itkevä vauva otetaan mahd. pian syliin, eli ei anneta huutaa. Miksi ihmeessä pitäisi? Eihän se lapsi ilkeyttään itke...kai :LOL: Vaikka muuten en vauvoista tiedä mitään, niin oon yrittänyt noudattaa linjaa "Ruoka ei maailmasta lopu ja äiti on tässä. Kyllä sä selviät". Ainakin tähän asti on noilla periaatteilla pärjätty. Mutta ihan surutta toki käyn vessassa tai huuhdon suihkussa vaikka vauva itkisikin. Ja autoa ei pysäytetä itkun takia. Eli kohtuus tässäkin.

Hienoa Elppa, että sulla on jo parempi mieli ja keksit syyn tuolle itkulle. Mun mielestä tän pinon idea katoaa, jos tänne ei voi tulla kertomaan kurjasta mielestä tai raskaasta päivästä. Ei se elämä näiden vaavien kanssa (ja muutenkaan) ole aina vaan ihanaa ja helppoa. Eli kyllä tänne valitusta mahtuu :)
 
Huomenta!
Olipas mukava yö. Poju nukahti 21 ja heräsi 5.15 syömään (tosin 4.40 änisi kun tutti painoi mutta oli unessa, joten siirsin vain tutin ja jatkoin 30 min uniani :p). Nukahti vasta 6.45 ja heräsi puoltoista tuntia myöhemmin.. Ei sitä varmaan jaksakaan kauaa ton jälkeen nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Huomenta!
Olipas mukava yö. Poju nukahti 21 ja heräsi 5.15 syömään (tosin 4.40 änisi kun tutti painoi mutta oli unessa, joten siirsin vain tutin ja jatkoin 30 min uniani :p). Nukahti vasta 6.45 ja heräsi puoltoista tuntia myöhemmin.. Ei sitä varmaan jaksakaan kauaa ton jälkeen nukkua.

Täällä myös! Nukahti 21.30 omaan sänkyyn ja eka herätys 04.00! Kävin vessassa yöllä ja tuli flashbakkinä millaista elämä ilman vauvaa, =lue saa nukkua ilman selkä- ja käsikramppeja :D

Toivottavasti pikkuhiljaa mennään tällä rytmillä!

nyt mökkeilemään, siellä vrmasti taas rytmit sekaisin...

renee ja vaavi (huomenna 2kk!)
 
Meillä muuten Viivi rauhottuu aika nopeasti ( kun yliväsyny, eikä malta nukahtaa), kun laittaa harson naamalle :D Täytyy kuiteskii muistaa kattoo, ettei tukehu :ashamed: Ja nukahtamisen jälkeen harso pois, ettei tarvi ite sätkyillä =) Meillä oli esikon kanssa sama juttu B)
 
Moikka!
Me ollaan reissun päällä,mut pääsin pikasesti koneelle :)

Reropera kaikkea hyvää perhe-elämään ja toivottavasti kuullaan sustakin vielä :hug:

Elppa välillä ne hermot menee äidiltäkin ja tännehän saa purkaa ja purnata tuntojaan :) ja onnea uuteen kotiin :flower:

Hikasta meillä tulee melkein joka syötön jälkeen hikka,vaikka tyttö kuinka röyhtäsee :/
Pitääkin kokeilla tuota Mamitzun mummon neuvoa...

Jotain muutakin piti vielä kirjottaa,mutta eipä nyt muistu mieleen...
Palaan taas asiaan kun kotiudumme :)

Bamse ja Leona 2kk
 
Olikohan yhteensattumaa vai mitä mutta poika juuri hikotteli tissittelyn päätteeksi tuossa sitterisssä kun tulin tänne lueskelemaan (oli röyhtäissytkin.. ;) ) ja laskin harson pään päälle ja kas kummaa, siihen loppui hikka.. :eek:
Täytyy kokeilla uudelleen että siitäkös se apu oli vaiko yhteensattumaa.. :D

Muistan kysyneeni esikon aikaan laitoksella hikasta ja yksi kätilö sanoi ettei sille voi mitään, johtuu juuri täydestä mahasta.
Tämän kuopuksen kohdalla olen ajatellut aina kun on hikka että hyvä juttu että tuli masu täyteen, että kyllä sieltä rnnasta jotain siis tulee.. =)
 
Iltaa!

Tein äsken, ennen nukkumaanmenoa, alexille Libero-laukussa mukana tulleen ohjeen mukaan vauvahieronnan. Onko kukaan muu kokeillut?
Näytti pitävän siitä kovastikin, aikaa meni n. 25min. Tosin heti kun nostin ylös, niin huomasi että väsymys oli vaan tuplaantunut aikaisempaan. Nyt isukki antaa pullosta jämät ja pistää nukkumaan :heart:

Elppa & Alex 7+4
 
jee, paistaa se aurinko risukasaankin, voitettiin 100e kenosta B)

Meillä ollu aika karmee päivä, yöllä klo4 aikaan likka rupes itkeen ja voihkiin kun kakka ei tullu. Mä yritin kaikkeni, kuumemittarin, lämpimän veden, veden juottamisen, jalkojen pumppaamisen, vatsan hieromisen, mutta ei, MIKÄÄN ei auttanu |O ja tätä itkua, raivoa ja voihkintaa kesti klo14 asti päivällä, välissä tietysti nukuttiin tunnin pätkiä. Mutta sitten se tulla pärähti ja voitte vaan kuvitella tytön ilmeen, se oli kuin voittajalla :D ja kyllä oli mammakin helpottunut. Kauheeta tommonen kun ei voi mitenkään auttaa toisen tuskaa.

Tota aukileen peittämistä pitääkin koittaa seuraavan kerran kun hikka iskee.

Ainiin, olinkin unohtanut noi vauvahieronta-ohjeet, pitääkin kokeilla nitä :)

Pitäisköhän sitä tänään miellyttää miestäkin, ei sitä kitinää jaksa kauheen kauaa kunnella ;)

MP ja pikkulikka 7+2
 
täällä kyllä jos yö unille ollaan tyttöö laittamassa, niin ei ihan helpolla tyttöä nosteta sängystä vaikka kävisikin itkemään, siinä koitetaan muuten hyssytellä eikä tuo itku kestä kuin maksimissaan viitisen minuuttia ennen kuin itku loppuu ja tyttö siirtyny unten maille, meillä kyl venyis illat aamuiksi jos nosteltas häntä sängystä syliin ja takas. Ja nopeiten tyttö nukahtaa jos ei olla edes samassa huoneessa :eek:
 
Huomenta

Nyt olisi sitten meilläkin ristiäiset vietetty. Kyllä oli vilkas viikonloppu täällä =) Meidän prinssi sai nimeksi Max Sakari Johannes :heart: Etunimi on ollut tiedossa jo 15 vuotta :) Sakari on ukon isän toinen nimi Ja johannes kulkee muuten suvussa.

Nyt valmistamaan koululaisille aamupalaa :wave:

Kaalis ja Max 8+2
 
Onnea Maxille nimestä :heart:

Täällä on eilen havaittu kädet. Nyt on sitten viihdykettä omasta takaa. Jää kuulkaa puuhamaton pehmokaverit toiseksi :D

Mä odotan nyt vaan malttamattomana, että neidille tulis hikka, jotta pääsen kokeilemaan tuota harsokikkaa. Vaan nyt ei hikkaa sitten millään.

Että alkaa pistää kiukuksi. Juuri kun tulisi joku mun kovasti odottama ohjelma telkusta, niin eikö vaan juuri silloin tuo vauva ala kitisemään. Muuten nukkuu päivät pitkät. Sillä on varmaan joku äidin kiusaamissiru asennettuna. Taidan kohta taipua miehen painostukseen tallentavan digiboxin hankinnasta :whistle:

Tänne ei muuten ihmeempää. Aika kiirus viikko edessä, ja päätteenä ristiäiset sunnuntaina. Edelleen jännätään sitä nimeä, että saadaanko antaa. No, kakun päällä ja ristiäisohjelmassa se nyt ainakin sitten kuitenkin lukee. :D

Jaksamista kaikille tähän viikkoon :wave:

Tiivari ja Tyyppi 7 + 3
 

Yhteistyössä