*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ihanaa, nyt se tyttö jokeltelee :heart: :heart: :heart: :heart:

Tässä teille kuvaa tyytyväisestä tyttärestämme

http://www.aijaa.com/v.php?i=2481439.jpg
Hih, "made with love" :heart: Kaunis tyttö!

PS. teil on samanlainen leikkimatto kun meillä ;) Tosin Mozart on hieman juovuksissa tällä hetkellä, kun patterit vetelee viimeisiään :D

Pojan kummi joutui mökiltä sairaalaan. Tällä hetkellä rv28, oli mökillä Tampereen lähellä, hirveät supistukset alkoivat ja vatsa hirmu kipeä. Kuulemma vointi paranemaan päin, mutta jotain tuloksia odottelevat. Ollut jo viikolta 16 ennenaikaisia supistuksia ja kotona 1v10kk tyttö. Taidan sittenkin harkita sen toisen lapsen tekemistä uudestaan.. Lähettelin just jaksamista- toivotuksia, huolettaa hirmusti :eek:
 
Jee mä osasin linkittää.. ikinä en oo ennen tätä osan =)

Ja hei nyt kun sammutin tuon aijaan ohjelman häviä'kö se kuva itsestään sieltä sivuilta? Hitto mä oon tosi surkee näissä kone hommissa :ashamed:
 
Täällä kasvaa pieni mutta pitkä poika (56 cm oli 6 vko neuvolassa) kun ei vieläkään ole 5 kiloa täynnä ja eilen täytti 2 kk.. nyt siirrytään pikkuhiljaa 60-62 cm vaatteisiin.
Ensi viikolla on neuvola ja jos vielä menee paljon miinuskäyrillä, ollut -10 - -13, lisään varmaan korvikkeen määrää, ei toista nyt nälässäkään viitsi pitää kun sen olen huomannut että kaikki itkut loppuu meillä kun saa maitoa, omaa tai korviketta, olen antanut päivällä ja mies alkuillasta lisänä, yhteensä noin 100 - 150 ml koko päivän aikana.
Mies tahtoisi antaa enemmänkin, pelkää että poijasta tulee kitukasvuinen.. :/
Mies haluaisi lisäksi itsekin ruokkia kun tottui esikoisen aikaa että pystyi hoitamaan yhtä lailla kuin minä.
Esikoistyttö oli tyytyväinen vauva ja lopetin aikoinaan osittaisimetyksen 2 kk seutuvilla.. tyttö ei juuri itkeskellyt, saattoi mennä päiväkin ilman itkua, sai 3 tunnin välein aina maitoa.
Poika olisi samoin tyytyväinen kun vaan masu olisi aina täynnä joten ei varmaan saa imettyä aina tarpeeksi vaan nukahtelee rinnalle ja roikkuisi siinä koko päivän johon minulla taas ei ole aikaa kun esikkoakin täytyy hoitaa.

Kävin tänään lääkärissä ja mies oli antanut pumpattua maitoa ja korviketta yhteensä 140 ml puoli yhden maissa ja vieläkin poika tuhisee tyytyväisenä tuolla kapalossa, ei ole tainnut kertaakaan vetää näin pitkiä päikkyjä. Täytyy aloittaa kapaloimaan säännöllisesti kun kädet ja jalat viuhuu niin että häiritsee molempien unia kun vieressä nukkuu. Ja tuo korvike lisänä..

Jotkut taitaa päästä täällä kohta aloittamaan kiinteitä kun litra menee kerran jo korviketta päivässä.. :)
Meille suositeltiin esikon kohdalla 3 kk neuvolassa aloittamaan vellit vaikkei mennyt kuin keskimäärin 800 ml korviketta päivässä. Ei ilmeisesti tee munuaisille hyvää liian iso maitomäärä.

Täällä siirrettiin tyttö vuoden iässä omaan huoneeseen ja 1v 3 kk takaisin meidän viereen.. :D
Menin vuoden alussa takaisin töihin käymään + alkoi lisäksi takertumisvaihe joten mentiin taas siitä missä aita matalin.. nyt taas tytön mielikuvitus laukkaa valtoimenaan ja kaikkea pelätään joten katsotaan omaa huonetta sitten kun en imetä enää vauvaa niin saa seuraa, siirtyvät sitten yhtä aikaa jossain vaiheessa lasten huoneeseen, mitähän siitäkin tulee.. :eek:

Meillä myös poika nukkuu hyvin vaunuissa ja autossa turvakaukalossa kunhan masu on täysi. :)

Jonkin verran myös jokellellaan ja yritetään tarttua sitterin lelukaaren leluihin. Nyt on onneksi ruvennut viihtymään enemmän sitterissäkin niin jää itsellä enemmän kädet vapaiksi. Huomattava helpotus.

Poika kastettiin sitten sunnuntaina ja nimeksi tuli Nooa.. =)

äää & Nooa 2 kk :heart:
 
MOI!
Eipäs ole mulla tullut tänne kirjoiteltua, mut korjaan asian sit nyt :) Meidän poika syntyi 30.5 ja vauhdilla syntyikin. Sairaalassa oltiin 2.00 ja pienen miehen syntymäaika 2.57

Teillähän nukkuu vauvat hirmu hyvin!! Meidän muksu herää kerran yössä syömään, ja se tuntuu luksukselta ku esikkolla oli pientä koliikinpoikasta... Ja silti musta tuntuu et mä oon väsy vaikka vauva on niin ihanan helppo tapaus!
Kaikille keillä vauva kärsii ilmavaivoista mä suosittelen vyöhyketerapiaa, meillä se tepsi! Rela-tipoista ei ollu mitään hyötyä, lisäsivät vain masuvaivoja. Dystafyl ja cuplatonki tuli esikon myötä testattua ja eka niistä oli parempi mut vyöhyketerapia autto todella hyvin, yöt rauhottu heti.
Aikaa ei tunnu enää riittävän itselle ollenkaan, jotenki koko ajan huono omatunto jommasta kummasta muksusta. Sitä miettii et saako molemmat tarpeeksi huomiota ja varsinki tää vauva ku tuntuu ettei se raasu ehi sylissä olla lainkaan. Meillä siis muksuilla ikäeroa 1,5v. Miten teillä muilla joilla enemmän muksuja kuin yks?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Jee mä osasin linkittää.. ikinä en oo ennen tätä osan =)

Ja hei nyt kun sammutin tuon aijaan ohjelman häviä'kö se kuva itsestään sieltä sivuilta? Hitto mä oon tosi surkee näissä kone hommissa :ashamed:
Sinne se jää bittiavaruuteen, eli aijaan palvelimelle hamaan tulevaisuuteen asti.
 
Ihanan suloisen näköiset vauvat Kaalimaankakaralla ja Tiivarilla! Onko vauvat kuvassa vanhemman näköisiä?

Täällä yritän samalla nukuttaa Aslakia vaunuihin, että pääsisin leikkaan ruohoa. Eka kertaa tälle kesälle, tähän saakka mies on hoitanut sen homman. Sais hikilenkin samalla, kun tuota lääniä on mitä leikata..

Reropera
 
meillä juodaan semper merkistä korviketta. Tyttö sai sairaalas just tuota nannia, mut tytöllä meni masu kovaksi kotiin päästyä, niin kokeiltiin sit semperiä, se oli hyvä...riippuu aikalailla vauvasta mikä sopii etc...tuttelista kuulin että menee taas vatsa löysäks, ei olla kokeiltu!
 
Hihi.. mitäköhän tapahtuu jos vatsa menee löysäksi :D Ei tää kakka paljon löysempää voi olla ;)

(Tajusin, vähän väsyneenä täällä päässä odotan että Alex nukahtais niin vois tirsata itsekin)
 
Huommenna tulee 6vk tayteen Ellalle ja painoa oli tanaan 5400. Pituutta en tieda kun ei sita taalla mitata. Tosin jotkut 62cm vaatteet on liian lyhyita jotkut taas just sopivia. Mulla annettiin kasa 55cm vaatteita ennen kun tytto syntyi. vaan tamapa oli just 55 syntyessaan joten ne jaapi varastoon jos vaikka seuraava olisi lyhyempi syntyessaan. On tainut meidan tytto peria isan pituuden ja aidin ruokahalun! Onko muut huomanneet kumman piirteita on lapsi enemman perinyt? Meilla on tytolla aidin silmat, korvat ja nena. Isalta pitkat sormet, varpaat ja otsan muoto.
 
ihanan söpöjä vauvoja :heart: pitää nyt itekki laittaa sitte kuvaa tytöstä, kattoo tossa isän kaa csi:ta :D http://www.aijaa.com/v.php?i=2483308.jpg

Meillä tytöllä on äidin huulet ja korvat ja nenä, loput onki isältä, paitsi varpaiden ja sormien kummallisuudet :D muuten on isän kädet ja jalatki, sitä ihmetellää kyl mistä tyttö on punertavan letin saanu :O Ei kyl tossa kuvassa se oikein näy..
 
Nyt o Manduca koeajettu :D ja kyl ol hyväntuntune vaik varmaa kaik säädötkää edes ollu viel iha kohillaa.
Sitä vaa mietin et kui sen lapsen saa sinne nii et kangas tukee myös niskoi ku nyt meil ainakaa Viljami nii "syvälle" menny vaik se pidennys ol käytös?
 
Reropera: tarkoititko että onko vanhemman näköinen kuvassa kuin luonnostaan vai onko kumman vanhemman näköinen? =) Vastaan nyt molempiin eli poika on ihan saman näköinen luonossa kuin tuossa kuvassa ja aivan isänsä kopio, sitä sanoi kätilö jo sairaalassa että miten voikin olla niin saman näköinen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Reropera: tarkoititko että onko vanhemman näköinen kuvassa kuin luonnostaan vai onko kumman vanhemman näköinen? =) Vastaan nyt molempiin eli poika on ihan saman näköinen luonossa kuin tuossa kuvassa ja aivan isänsä kopio, sitä sanoi kätilö jo sairaalassa että miten voikin olla niin saman näköinen..
:LOL: :LOL:
On se suomen kieli vaikeaa!!
Tarkoitin eka kysymystäsi, olisin kuvan perusteella laittanut vauvat paljon vanhemman näköiseksi kuin alle pari kuukautta.. :LOL: :LOL:

Meillä on Aslak sitten niin ittensä näköinen, että en osaa muuta sanoa kuin että otsan seutu on isältään, mutta muuten on ihan keskimmäisen lapsemme näköinen. Ja tää keskimmäinen on kuin minä pienenä. Joten muuten hän on varmaan perinyt minulta suun yms. Pikkurillin vinksakkuuden hän on perinyt minulta.
 
Voi, ku meilläkin nukahtais ilman kanniskeluja ja hyssyttelyjä omaan sänkyyn. Ei auta vaikka kuin päättäis että meillä ei hyssytellä.... Tai jos päättää ja ei tee sitä niin huuto on armoton! Yöunille nukahtaa vasta puolenyön aikaan ja sitä ennen saa tehdä pari tuntia töitä sen eteen. Nukahtaa yleensä syliin ja sit laitetaan omaan sänkyyn.

Vauvalle ei kelpaa tutti mut tuttipullo jossa on pyöreä tuttiosa korvaa ilmeisesti sen. Joskus iltaisin lutkuttaa sitä kun en jaksa enää itse olla tuttina ja nukahtaa siihen. Pitäisi löytää pyöreä tutti mut en ole sitä etsimisestä huolimatta löytänyt.Liekkö niitä edes olemassa vai onko????


 
Onnea elppa uudesta asunnosta!

Ah, ihanan helppo ilta, vähän aikaa rauhottelin neitiä sylissä ja silmät oli vielä auki kun kannoin sänkyyn ja sinne nukahti :D
Just rupesin miettimään, että tänään ei olla itkettykään kun muutama sekuntti autossa päivällä.

Mä ajattelin kans hommata ton kantorepun, mutta pihi kun oon niin ostan käytettynä.

Huuto.netistä rupesin katteleen vaatepaketteja jos ostais, mutta hemmetti kun kaikki on jotain sadan vaatteen paketteja! mieletön määrä saman kokosia vaatteita, ei mitään järkee |O siinähän jää puolet käyttämättä.

Vaunuissa meillä viihdytään vaihtelevasti, suurimmaks osaks kyllä nukkuu, mutta pari kertaa on lenkiltä tultu huutava muksu kainalossa kotiin :kieh:

Meillä on monenlaista itkua kuultu, kyllä sen nyt jo erottaa mikä on nälkä itkua ja mikä sylin kaipuuta ja mikä väsymysitkua. Suoraa huutoa tulee jos tissin saanti kestää liian kauan, yleensä siis autossa.

MP ja pikkulikka 6+6
 
Hyvää huomenta =) Meillä on näköjään vakiintunu toi kuuden tunnin eka pätkä yöunissa :D Ihanaa kun tuntuu oma olokin levänneeltä kun vaan saa itsensä aina sängystä ylös :LOL: Tänäänkin esikko heräs ennen seittemää, niin tuntu vähän vaikealta herätä :whistle: Mut eilinen ilta olikin aivan ihana, kun esikko nukahti puol kasilta, ukko samoihin aikoihin ja me Viivin kanssa katottiin Housea, kunnes sain senkin sänkyyn :saint:

Tässäpä kuva meitin neitosesta :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2485341.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2485350.jpg
 
Meillä tutti kelpaa vaihtelevasti, mutta illalla aika usein lutkuttaa nukahtaessaan tuttia. Meillä kelpaa ainoastaan luonnonkumitutit, ei silikoniset.

Itkusta: meillä oikeastaan itketään vain jos on kova nälkä ja äiti sen verran tyhmä, ettei ymmärrä tehdä asialla mitään. Nyt välillä on alkanut säikkymään äkillisiä kovia ääniä, joita esikoinen oikein loistavasti tuottaa tai koiran haukkumista ja siitä seuraa se hetken hysteerinen huuto.

Ulkonäöstä: Meillä pikku-ukko muistuttaa hyvin paljon isoveljeään. Olivat syntyessään aivan toistensa kopioita ja ovat vieläkin. Pojat ovatkin aika paljon enonsa näköisiä eli mun suvun piirteet ovat paljon voimakkaampia. Silmät ovat taas perittyä isältä. Esikolla on ollu aina todella siniset tähtisilmät pitkillä ripsillä ja se osaa tosissaan räpytellä niitä niin että mummoilla sulaa jalat alta. Samoin näyttää pikku-ukollekin tulevan. Päiväkodissa ovat hoitajat jo varotelleet noista hurmurisilmistä tyttöjen suhteen...

Eilen kävin ostamassa meidän vaunuihin seisomatelineen esikolle,että voidaan ruveta vähän pidempiä matkoja lenkkeilemään. Hyvin se jaksaa kyllä kävellä, mutta jossain vaiheessa iskee se väsy ja menee kiukutteluksi. Ja ison tien ylittäminen käy helpommin nyt. Piti tänään mennä testaamaan, mutta täällä sataa ja on muutenkin synkkää.

Menenpä nauttimaan nyt aamukahviani rauhassa, kun talossa vallitsee vielä täysi hiljaisuus. Siivotakin vissiin pitäis, mutta ei vaan innostais.
 

Yhteistyössä