Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Iltaa naiset!
Ursulle :hug: :hug: :hug: Oot ollu mun ajatuksissa (eikä pahalla tavalla, eli en kivitä minäkään, en todellakaan)
Ai...se onkin tuota eroahdistusta, kun muksu on mussa kiinni koko ajan, kun ollaan yhdessä. Oon hiljaa mielessäni soimannut itteäni, kun töihin lähdin ja "hylkäsin" toisen niin pienenä, mut samaa siis ilmenee muillakin, vaik on kotihoidossa. En muista muilla meidän lapsilla olleen tuollasta, mut ehkä se aika on vaan taas kullannut muistot.

Järjestin itelleni sit kunnon paniikin tuos illalla. Rauhassa ajelin töihin ennen yheksää (21), tuun työpaikalle ja totean, ettei avaimia missään :eek: (työpaikan avaimia siis) Pulssi nousi välittömästi ainakin 180:een, kun laskin mielessäni mitä mahtaa kustantaa kaikkien näiden sarjotettujen lukkojen vaihtamiset ja miten nimi ja maine edes suurinpiirtein täyspäisenä työntekijänä on iäks mennyttä :'( Maalailin kaikki kauhuskenaariot, miten avaimet päätyy vähintään jonkun juopon pilleristin haltuun ja täällä salakavalasti tyhjennetään lääkekaapit ja -varastot ennen ku aivoton yöhoitaja ehtii kissaa sanoa :headwall:

Soitin miehelle kotiin, et näkyykö missään mun työavaimia. Ei näy, hän koittaa kattoa ja soittaa, jos löytää ne. Saman tien kun kiersin ensimmäistä osastokierrosta, muistin että hitto, mullahan oli illalla töihin tullessa eri takki, kun aamulla kotiin mennessä. Ei kun taas yhteys siihen parempaan puoliskoon "et kultsi viittis kattoo sitä vihree-puna-valkosta takkia, et olisko sen taskussa jotain..." "tääl on ainakin sun kukkaro ja näköjään ne avaimet..."

Huh! Nyt uskaltaa taas hengittää. Pitäs ilmeisesti nukkuu enempi kun 4h/vrk :kieh:
Hyvää yötä, siskot! Nukkukaa huoletta, Ammu valvoo :heart:

ps. Mikä tää juttu itsekseen päikkäreille menevästä taaperosta oli?! Joku urbaanilegenda varmaan, ei tod. onnistus meillä...
 
voi voi voi ku mua niiiin väsyttää mutta en kumminkaan saa nukuttua...olisin tänään halunnu nukkua klo7.30, mutta EIIIIIII, emma heräs jo klo5 :kieh: :eek: ....ja sen verran väsy et itkee...huoh....en tajuu...miksei tuo nuku???????kun on väsy...

Mummin luona oli ollu kumminki kiltisti, oli jopa nukkunu koko yön, klo19.15-7.30 kertaakaan kitisemättä...arvasin kun kotiin pääsee ni alkaa niskuroimaan...

Vitutuskäyrä on nyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin korkeella että.... :kieh: :'(
 
Huomenta emännät!

Ursulle
voimia näinä aikoina :hug: hyvä että olette kuiten miehen kanssa puhuneet ja toivottavasti saatte kaikki niin selväksi ettei jää myöhemmin mikään kummittelemaan.

Eroahdistusta ilmassa tääläkin! Ei onnistu vessa käynnit ilman huutoa oven takana, vaikka isi on kans kotona :x tai oikeestaan kumpi vaan menee vessaan tai ulos ni perään huudetaan.

Mun täytyy kans todeta, että toi on varmaan joku legenda tuosta itsekseen nukkumaan menevästä lapsesta :LOL: No illalla onneksi ei tarvi ku väsyttää muksu ihan veteläksi, ja sit vellit naamaan ja nostaa omaan sänkyyn, ni nukahtaa kyllä, mun vaan pitää olla vieressä ku muuten tulee taas se äitimihinsämenit-huuto.
Mut päikkäreille... ihan hirvittää kun elokuussa alkais päivähoito, et millä tempulla tän sais nukkumaan sisällä päikkärit :eek: Vaunuissa kyllä laittaa nukkumaan nätisti mut ei se enää kohta ees mahdu niihin :whistle:

Vähän jo jännittää töihin paluu, et osaako sitä enää mitään... :snotty: ja tietty se että millä mielellä Julia jää sit hoitoon. Ens kuussa pitäs tulla tieto pääseekö siihen hoitopaikkaan mihin haettiin, toivottavasti!
Minäpä jatkan viel myöhemmin ku muistan mitä kaikkee piti kommentoida :wave:
 
Niin, tuosta maidostahan se oli... meillä alettiin joku kuukausi takaperin sekottelemaan tavis maitoa korvikkeeseen ja oltiin jo sit voiton puolella ku sit Julia sairastu ja ei syöny mitään ni palattiin taas täysin korvikkeeseen, mutta sitten kun parani ni melkeen kerta heitolla aloin taas antamaan tavallista maitoa. Ostin nyt ykkösmaitoa kun jotenki tuntuu et se rasvaton on noin pienelle liian "laihaa".
:attn: Mut pointti tässä rönsyilevässä tarinassa oli se että sekoitin noin viikon ajan korviketta ja tavallista ennen kun siirryttiin kokonaan tavalliseen. :D :attn:
 
Ursulle jaksamisia, eikä täältäkään kiviä sinne lennä :hug:

Meillä ei ole havaittavissa eroahdistusta. On kyllä ollut aina sellainen persoona, että haluaa olla seurassa, mutta ei jää mitenkään perään itkemään. Hyvä niin.

Tavalliseen maitoon siirryttiin reilu kuukausi sitten, eka lantrailtiin korvikkeeseen viikon verran ja sitten alettiin antaa sellaisenaan ja hyvin uppoaa. Niin kuin on alkanu uppoamaan kaikki muukin kotiruoka. Aluksi meinas tökkiä meidän sihtikurkulla,mutta äidin sinnikkyyden takia menee näköjään alas ihan hyvin.

Meillä kullankerä aloittaa hoidossa elokuussa. Me ei varmaankaan sen kummemmin käydä tutustumassa, koska poika on joka viikko käynyt siellä, kun esikko on käynyt siellä leikkimässä pari kertaa viikossa. Syntymästään lähtien on nähny tulevia hoitajiaan ja viime viikollakin istu tarhan hiekkalaatikolla melkein tunnin ihmettelemässä isompia lapsia.

Mä palaan töihin elokuussa vasta puolen välin jälkeen, kun pidän muutaman viikon kesälomaa pois alta. Mua ahdistaa ajatus paluusta siihen firmaan, mutta kai se on pakko. Uutta duunia olen etsiny ja monia hakenu, mutta vaikeetahan se on. Ehkä aurinko joskus paistaa tännekin siltä saralta.

Mousen pikkuneidille 11kk onnittelut.
 
Kiitän taas äippiä myötätunnosta :hug:

1v nlassa käytiin Paino 9480g ja pituus 73,5cm.
Kasvukontrolli elokuussa.

Nyt käi jäbä vast ekoille unille ku nlas ja labras piti käydä sellasee aikaa et oisin joutunu muute herättelee kesken unosten.

Nyt hiljasuudessa pväkahvia :p
 
Meillä tuo "urbaanilegenda" vaan jatkuu. Eilen illalla annoin tytölle maitomukin ja unirätin, laitoin sänkyyn, peittelin ja sanoin hyvää yötää. Maidonjuonnin jälkeen kuului pari itkunväännön yritystä, mut sit neiti nukahti. Ja tänään taas päiväunille ihan itse. Anteeksi, käyn nurkan takana tuulettamassa...
(YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!)
Kiitos ja anteeksi :ashamed:

Tota eroahdisusta kesti Venlalla vajaan viiko. Tais se sit sitä olla. Aikanaan meinaan repi pelihousunsa heti, kun hävisin näkyvistä. Mutta tosiaan, sitä kesti alle viikon...Esikoisesta en muista ainakaan huomanneeni tuollaista.

Maidosta Venla kun siirtyi lehmänmaitoon, sekoitin ehkä kahden päivän ajan puolet Nannia ja puolet Valioo. Sit heitin nannit veks kun ei tullut mitään oireita. Alotettiin kevytmaidolla, mitä siinä nyt on se 1,5% rasvaa. Mietin rasvattomaan vaihtamista, kun esikoisen aikana sitä suositeltiin, mutta en todellakaan anna täysin rasvatonta. Kun nuo meidän taaperot on molemmat vähän hoikanpuoleisia. Esikoisen kohdalla neukkulantäti suositteli 2rkl öljyä ruuan sekaan. Kiitos ei, eihän semmoista rasvamoskaa syö hullukaan! Kai se 2rkl hukkuis johonkin aikuisen jättiannokseen...siks päätin pitäytyä tossa kevarissa.
Ja meillähän ei syödä oikeestaan muutenkaan mitään kevyttuotteita. Juustot juustoina eikä kengänpohjina, kuten myös leipämakkarat ynnä muut. Ruokakerma taitaa olla ainoo, missä käytän 10% rasvaa-versiota. Ei tarvi ostaa kevyttuotteita kun muistaa syödä kohtuudella :) Ei mulla sinänsä oo mitään kevytjuttuja vastaan, mutta kun ne ei vaan maistu miltään :/

Äh, olis jo vkloppu. Tulis kunnolla auringonpaistetta, niin sais vähän väriä tähän (kypsän) kanalihan sävyiseen hipiään :D

Hyvää torstain jatkoa kaikille tasuristi, ja Mousen tyllerölle :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Ei tarvi ostaa kevyttuotteita kun muistaa syödä kohtuudella :) Ei mulla sinänsä oo mitään kevytjuttuja vastaan, mutta kun ne ei vaan maistu miltään :/
Mä oon ihan samaa mieltä. Esim. jogurtit, joissa on 0% rasvaa, on ihan valkoista litkua vaan, ja maistuukin... tosiaan siltä kengänpohjalta. Eli meillä kaikki normirasvaisia, maitokin kevytmaitoa ollut aina. Ei 0,5% rasvamuutos parissa lasissa päivässä muuta mitään. Kävin eilen rasvaprosentin ja BMI- mittauksessa tuolla aulassa ihan uteliaisuudesta. Rasvaprossa oli normaalin alarajoilla, BMI oli 21, eli olen täysin normaalipainoinen :)
 
Vietiin tänään Sofia lääkäriin, kun alkoi eilen yskä vaikka nuha oli jo menossa pois. Ei muita oireita: syö hyvin, nukkuu hyvin, on hyväntuulinen, ei kuumetta....ja Ta daaaaa! Paha korvatulehdus molemmissa korvissa!! :eek: Eli se siitä vakiofraasista: haroo korviaan, nukkuu levottomasti, ei syö, ei huoli tuttia....jep, jep. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vietiin tänään Sofia lääkäriin, kun alkoi eilen yskä vaikka nuha oli jo menossa pois. Ei muita oireita: syö hyvin, nukkuu hyvin, on hyväntuulinen, ei kuumetta....ja Ta daaaaa! Paha korvatulehdus molemmissa korvissa!! :eek: Eli se siitä vakiofraasista: haroo korviaan, nukkuu levottomasti, ei syö, ei huoli tuttia....jep, jep. :/
Hyvä että kävitte sitten lääkärissä :) Tosi hienoa ettei Sofia ole oireillut sen kummemmin, ei ole pahempaa kuin kipeä lapsi :hug:
 
Onnea Mousen Kiia-tytölle! :flower:
Ja muillekin 11kk täyttäneille :flower:
Mun pitäs huomenna pistää paikat ja tarjoilupuoli kondikseen sunnuntaisia kemuja varten.
Milla tepastelee aina vaan pitempiä askelsarjoja. Tänään mentiin jo koko keittiön läpi ja meillähän keittiö on pienen yksiön kokonen.

Paranemista Sofialle ja muuten vaan jaksuja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vietiin tänään Sofia lääkäriin, kun alkoi eilen yskä vaikka nuha oli jo menossa pois. Ei muita oireita: syö hyvin, nukkuu hyvin, on hyväntuulinen, ei kuumetta....ja Ta daaaaa! Paha korvatulehdus molemmissa korvissa!! :eek: Eli se siitä vakiofraasista: haroo korviaan, nukkuu levottomasti, ei syö, ei huoli tuttia....jep, jep. :/
Sama meillä esikoisella...
Väitti kerran päivässä että masu kipee ja kun huomasin sen sanoilla "voi voi äidin" pientä niin ei ollut enää kipeä ja seuraavana päivänä sama homma :/ Ihanaa mennä lääkäriin sit jokainen "pieru" tarkastamaan korvasta :LOL:
 
Huomenta!!

Taas on tekstiä tullut aivan mahdottomasti =)

Tänään meillä on tuon nuorimman likan eskarin kevätjuhlat..Minne aikaa oikein juoksee vastahan Sara syntyi :D

Koko viikko on ollut niin hyvä ilma että ei paljon kotona olla oltu niin on tää koneella istuminenkin jäänyt aika vähiin.. =)

Huomenna olis sitten vuorossa koululaisten juhlat ja sitten meillä alkaa LOMA!!! ihanaa...
jospa aamuisin saisi nukkua, toiveajattelua kylläkin :LOL:

Meillä taitaa olla sitten kanssa "outo" lapsi, Max käy aina "itse" nukkumaan sekä yö että päiväunille.
Vien sen vaan sänkyyn tutti suuhun ja unirätti käteen niin sinne kojahtaa..Harvoin siellä joutuu edes käymään, joskus pitää tutti mennä antamaan =)

Eroahdistus
|O ihan järkkyä..minneen ei voi yksin mennä, vessan oven taaksekkin jää aina huutamaan kurkkusuorana.Toivottavasti menee nopesti ohi tää vaihe.
Onneksi jää isin kanssa että pääsen edes joskus käymään kaupassa omineen..tosin aika usein jää huutamaan oven taakse mutta rauhottuu kyllä jonkun ajan päästä!!

Ursu: :hug:

Nyt pitää lähteä valmistautumaan juhliin :wave:
 
Nyt suututtaa oma hätäily ja typeryys taas |O
Tilasin sen kuuluisan (keinu) seepran Millalle lahjaksi ja hätäsenä ekasta nettipuodista, mihin osuin... Ne on pääasiassa olleet näitä toimitus 1-2 päivässä (kun maksaa tilatessa niin ku yleensä aina teen) nää kaupat, mistä oon tilaillut. No, tää liike ilmottikin vahvistuksessa, että "toimitus 1-2 viikossa" :eek: :eek: :headwall: |O
Olis voinu tietysti katella noita nettikauppoja läpi ja tutustuu toimitusehtoihin, mutta ku ei malta... Olisin niin vaan halunnu sen jo ens viikon alkuun kun ne synttäritkin. Niinhän sitä sanotaan, että "hyvää kannattaa odottaa" eli ens parin viikon sisällä tää mamma saa yhden pakkomielteensä haltuun, kun se seepra viimein meille tulee :D
Rahan menoa ei voi mikään estää.... Lupasin pojille, että jos Allu saa vähintään yhden kympin (koko vuoden kokeista tullu pelkästään ysejä ja kymppejä, kehen lie tullu... ei äitiinsä ainakaan :snotty: eli melko todennäköstä...) ja Atte kaks erittäin hyvää (kolmasluokkalaisella siis vielä pelkät rastit), niin ostan tähän tietokoneeseen uuden modeemin ja pojat pääsee (rajotetusti toki :attn: ) sit nettiin myös PSP:llä... Mut todistukset selvii tosiaan vasta huomenna. Nyt siivoomaan, on paljon hommaa vielä tälle päivälle :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vietiin tänään Sofia lääkäriin, kun alkoi eilen yskä vaikka nuha oli jo menossa pois. Ei muita oireita: syö hyvin, nukkuu hyvin, on hyväntuulinen, ei kuumetta....ja Ta daaaaa! Paha korvatulehdus molemmissa korvissa!! :eek: Eli se siitä vakiofraasista: haroo korviaan, nukkuu levottomasti, ei syö, ei huoli tuttia....jep, jep. :/
Hyvä että kävitte sitten lääkärissä :) Tosi hienoa ettei Sofia ole oireillut sen kummemmin, ei ole pahempaa kuin kipeä lapsi :hug:
Juu, tokihan se on hyvä että ei vaikuta kovin kipeältä. Mut tämän äitiyden tekee kyllä haastavaksi, kun ei välttämättä sitten huomaa, onko lapsi kipeä vai ei. Mä oon niin halunnut uskoa, että kyllä se sitten aina oireista huomaa :/
 
Voi Ammu! Miksi menit muistuttamaan The Seeprasta! :headwall: Mä tahdon kanssa Sofialle sellaisen B)

Meidän neidillä on muuten kaks uutta kännykkää: Nokia Xpress Music ja Samsungin simpukka. Ei osattu kaupassa päättää, et kumpi on kivampi, niin otettiin molemmat. Voi sitten soitella niillä mammalle ja pappalle. Hih! Ketä myöntää, että suu loksahti auki? No joo, noi on sellaisia puumalleja ilman sisältöä :LOL:

Ihana ilma tulossa koko viikonlopuksi! Nauttikaahan auringosta ja koulujen päättymisestä!
Niin ja onnittelut kaikille 11kk täyttäneille näin jälkikäteen. Mä oon jo jäänyt odottelemaan, että saa onnitella 1 vuotiaita! :saint:
 
Meillä alkaa tuo eroahdistus helppaamaan. Pääsin eilen kirpparille ja kauppaan ilman pyyntöä että älä lähde.. :)
Eikä kuulemma ollut peräänkään haikaillut kuten aiemmin. Suihkuun menin esikoisen kanssa ja tuttu koputus kävi ovella mutta kun kun jäin kuivailemaan ja päästin esikoisen matkoihinsa, hävisi Nooakin ovelta eli siskon seuraa siellä kaipailtiin. :D

Esikolla loppui myös vuoden iässä eroahdistus, siirrettiin sitten omaan huoneeseen nukkumaankin jossa nukkui kivasti yksin kolme kuukautta kunnes menin töihin.. :headwall:
Ja sittenhän siinä alkaakin 15kk iässä takertumisvaihe joka kestää about 2-vuotiaaksi.. :D
Esikoista saa siis nukuttaa mutta Nooa on nukahtanut 4kk ikäisestä itsekseen, eroahdistusaikaan huuteli minua kyllä viekkuun nukkumaan mutta jatkoi unia kun välillä kävi näyttäytymässä.. toivottavasti sama meno jatkuu.. :whistle: :)

Lämpöiset viikonloput kaikille! :wave:
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Ursu :hug: :hug: Ei sua kukaan täällä kivitä.Paljon voimia ja jaksamista!
Hitto,kun alko suututtaa se lääkäri,joka teki sen toimenpiteen sun miehelles.Jos se olis tehnyt työnsä kunnolla,niin te ette joutuis käymään tätä läpi... Vielä iso :hug:
 

Yhteistyössä