Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Piti tulla Ammulle heti riehumaan pojan yöstä :LOL:

Nukkui päivällä 12-14, ja lopulta kuukahti lähes seisaalleen klo 19, ja posotti heräämättä klo 7 asti :D Asia on 100% eri viimeistään perjantaina, kun äiti haluaisi viikonloppua vasten nukkua ;) Iskä saa aina nukkua niin kiltisti! Mä nukahdin itse eilen sohvalle klo 22 - mies herätti hetken kuluttua ja passitti sänkyyn, ja seuraavan kerran silmät liikkuivat 6.30 kun herätyskello soi (enpä ole sitäkään ääntä vähään aikaan ehtinyt kuulemaan!).

Tahtois kyl enemmän ku 2 päivää vuosilomaa kesällä :headwall: Elämä on.
 
Keskiviikkoa kaikille!

Mä ehdin jo panikoimaan Venlan synttäri-ristiäisistä, et kuinka ne tulee niin äkkiä. Piti siis pitää viikko juhannuksen jälkeen. No, eipä käynyt pari seuraavaa vkloppua joko kummeille tai mun vanhemmille, joten uus pvm onkin sitten 11.7...melkein kuukausi jälkeenpäin. No, saanpahan enemmän aikaa järjestää. Ja sen kastamisen kans kun meillä ei muutenkaan oo kiire. Mutta toisaalta harmittaa.

Musta on tullut ihan kauhea itkupilli noiden lasten syntymien jälkeen. Ennen en itkenyt juuri mistään, nyt alkaa pillitys ihna mistä vaan :ashamed: Ei muuten, mutta tänään pitäis mennä kummipojan eskari-kevätjuhliin. Poika siis menee kouluun syksyllä. Just kun mä sitä pidin sylissä, ikää oli 1kk...Sitä aikasemmin en uskaltanu, pelkäsin että menee rikki. Ja nyt jätkä menee kouluun! Lupasin viedä reppuostoksille ennen koulualkua. Nyt ostin lahjakortin H&M:lle, ja korttiin kirjoitin peruskliseen "hyvää kesää" ja "onnea tulevalle koulutielle". Ja itkin silmät päästäni. Voi kauhia.

Meidän rinsessalle ei kuulu oikein mitään ihmeellistä taaskaan :| Muutaman uuden sanan on oppinut, "anna" ja "matu/mato"=maito.

Hoitoon meno Meillä ei mennä hoitoon vielä tänä vuonna, katsotaan sitten josko ensi keväänä. (esikko täyttää helmikuussa 3).

Öisin valvominen Ei meillä hengailla öisin hereillä :eek: Ilmeisesti on neiti tajunnut äidin ajatusmaailman, että nukkumista pitää arvostaa, eikä unia kannata keskeyttää. Ei omia, eikä toisten :D :heart:

Hyvää loppuviikkoa jokaiselle mammalle ja Kullankerälle!
 
Taidan joutua tekemään sellasen päätöksen jota vastaan olin tiukasti viel 3vkkoa sitten :'(
Nii sitä ihminen luulee tietävänsä kaikki kunnes tulee elämässä tarpeeks suuria asioita eteen :(
Saa kivittää ja saa poistaa vaik koko kesäkuisista jos siltä tuntuu :attn: Itteäni jo kivitän täällä,mut en oo hyvä äiti jos en ennenkaikkea ajattele ensiksi näiden 4 lapsosen elämää.

Uskon jotta ajattelen asiaa lopun ikäni ja varmasti kadun monta kertaa...kuitenkin tällä hetkellä miun täytyy päättää näin. Sydän itkee ja kyl oon itkeny ihan yhtenään myös kunnol oikeesti.
Asiat puhuttu miehen kanssa...myös huudettu,mutta kuitenkin myös selvisi hänenkin ajatus ja se ei ollenkaan huono. Kokee ettei enempään kykene vaan on jo nyt äärirajoillaan :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ursu :hug: raskaita asioita, mutta oli päätös mikä hyvänsä on se varmasti hyvä. Minä en ainakaan kivitä :)
Veit jalat suustani. Ursulle tuhannesti jaksamisia, oli päätös mikä tahansa. Onneksi mies on silti rehellinen, samoin sinä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Täälläkin askeleita treenataan, ennätys on 3 :D
Meil kääntyy toinen jalka tosi typerästi nykyään :eek: Eli oikea jalka, joka oli "dominantti" ryömiessä, kääntyy nyt jotenkin sisäsyrjälleen ja jalka vähän ulospäin, kipristää varpaita automaattisesti. Seisoessa ei niinkään, mutta heti kun ottaa askeleen, niin varpaat tosiaan "kääntyvät" ja jalkaterän sisäsyrjä osuu lattiaan paljon enemmänkuin ulkosyrjä. Pitäisköhän mun huolestua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
No nii...nyt mie tääl kyynelehdin ku ootte niin ihanii :heart: :hug:
:'( nyt sit tiedän minkätakia oon itkeni koko aamupäivän täällä...oon niin herkillä nyt että itken jopa sen takia kun en saanu autokauppoja tehtyä, pitää helv sitte ahtautua kaikki neljä pikkuseen volvoon..
Mutta nyt ursu itken kyllä ihan sun kanssa...
Ja tämä sun päätös on helvetin rohkea päätös, ja uskon sen olevan oikea kun olette miehes kanssa jutellu.
Hurjan paljon voima :hug: sulle, tekis niin mieli ajaa sinne teille ja olla sun tukena kun h-hetki on kohdalla...täältä siis löydät ihan oikeesti kaverin. :heart:
 
Voimia ursulle :hug: En minäkään rupea kivittämään, samaan päätökseen ilmeisesti joutuisin jos saisin nyt tietää olevani raskaana..

Tänään muuten alko meillä tavalliseen maitoon siirtyminen, laitoin puolet semperia ja puolet kevyt maitoa, ja kokeilin viel nokkamukiin :D 75ml meni nokkamukista ja sit päädyin syöttää loput pullosta :D Mut nyt oireita odoteltaessa. Jos mitään ei ilmene, kuinkas pian sitä voi kokonaan siirtyä tavalliseen maitoon?

Ja viel kysyn kun ei oo kukaan osannu vastata, että miten noi päiväkotiin tutustumiset menee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Ja viel kysyn kun ei oo kukaan osannu vastata, että miten noi päiväkotiin tutustumiset menee?
Meillä alkoi päiväkoti täyspäiväisesti 2.3., ja ensimmäinen lapsen kanssa tutustuminen (ensin olin puhelimitse yhteydessä) aiempana maananataina, keskiviikkona ja vielä perjantaina, joka päivä eri aikoina - tässä vaiheessa lasta ei saa vielä yksin jättää "harjoittelemaan", koska vakuutus ei korvaa, jos jotain tapahtuu (toisinsanoen istuin viereisessä huoneessa kuuntelemassa kun hoitaja yritti nukuttaa poikaa pinnikseen kun samassa huoneessa 2-vuotiaat paapatti.. ensin hymyilytti, sit meinasin mennä sinne ja nostaa rääkyvän pojan syliin.. mutta loppuenlopuksi nukahti tuutulauluun ja silittelyyn). Eli uskon kyllä että te ehditte aiemmalla viikolla tutustua hyvin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
No nii...nyt mie tääl kyynelehdin ku ootte niin ihanii :heart: :hug:
:'( nyt sit tiedän minkätakia oon itkeni koko aamupäivän täällä...oon niin herkillä nyt että itken jopa sen takia kun en saanu autokauppoja tehtyä, pitää helv sitte ahtautua kaikki neljä pikkuseen volvoon..
Mutta nyt ursu itken kyllä ihan sun kanssa...
Ja tämä sun päätös on helvetin rohkea päätös, ja uskon sen olevan oikea kun olette miehes kanssa jutellu.
Hurjan paljon voima :hug: sulle, tekis niin mieli ajaa sinne teille ja olla sun tukena kun h-hetki on kohdalla...täältä siis löydät ihan oikeesti kaverin. :heart:
:hug: Kiitos :heart:
 
Ursu :hug:

Leevin kanssa käyty lääkärissä.. eilen leeville ilmesty silmien väliin pieni patti jossa piste.. eli luultavasti itikan pistos..no illalla oli turvonnu kiva pikku pallukka nenän yläpuolella. Aamulla kun heräsin niin oli turvotus levinny silmiin asti ja ei ku lääkäriin....
no sieltä vasta paskan maun sain suuhuni..puol minuuttii oltiin sisällä ja lääkärillä oli jo resepti valmiina ennen ku oltiin ees sisällä.. antoi jotain antihistamiinin tapasta, mutta syy ei selvinny et mikä oli..pitääkö mun nyt pelätä kaikkia pikku ötököitä ettei vaan pääse pistämään tai puremaan poikaa esim kaulaan.....

ampiainen se ei ole koska eilen myös pojan käteen pisti amppari ja sen kuuli varmaan koko kylä ja siihen en tullu kuin pieni piste.

no pitää katsoa auttaako toi lääke..

Nennin kanssa meni valvoessa kun nukkuu nyt niin levottomasti ja pikku pätkiä vaan..jos tänään ei ala toi kuume helpottamaan niin huomenna on sitten nennin vuoro lähteä lääkäriin..

Wiivi84 & JOKERI rv 32+0 *POKS*
 
Menhit meille sanottiin, että saa tulla tutustuun vaikka 20 kertaa, he ei kato pahalla =)
Mä oonkin nyt ajatellu, että käydään ennen juhannusta ja heinäkuussa pari kertaa ja sitten viikko ennen hoidon alotusta joka päivä. Tuleepahan tutuks sitten :xmas:
Ja se täti siellä sano, että kannattaa tutustua kunnolla, että kun vanhemmat luottaa hoitajiin niin lapsikin luottaa.

Sun kannattaa soittaa sinne päiväkotiin ja kysellä miten ois parasta tutustua. Oisko teillä mahdollisuus käydä siellä aikasemmin, siis ennen muuttoo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Ja viel kysyn kun ei oo kukaan osannu vastata, että miten noi päiväkotiin tutustumiset menee?
Meillä alkoi päiväkoti täyspäiväisesti 2.3., ja ensimmäinen lapsen kanssa tutustuminen (ensin olin puhelimitse yhteydessä) aiempana maananataina, keskiviikkona ja vielä perjantaina, joka päivä eri aikoina - tässä vaiheessa lasta ei saa vielä yksin jättää "harjoittelemaan", koska vakuutus ei korvaa, jos jotain tapahtuu (toisinsanoen istuin viereisessä huoneessa kuuntelemassa kun hoitaja yritti nukuttaa poikaa pinnikseen kun samassa huoneessa 2-vuotiaat paapatti.. ensin hymyilytti, sit meinasin mennä sinne ja nostaa rääkyvän pojan syliin.. mutta loppuenlopuksi nukahti tuutulauluun ja silittelyyn). Eli uskon kyllä että te ehditte aiemmalla viikolla tutustua hyvin :)
No kun ongelma on siinä ettei olla ees siinä kaupungissa edellisellä viikolla :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Menhit meille sanottiin, että saa tulla tutustuun vaikka 20 kertaa, he ei kato pahalla =)
Mä oonkin nyt ajatellu, että käydään ennen juhannusta ja heinäkuussa pari kertaa ja sitten viikko ennen hoidon alotusta joka päivä. Tuleepahan tutuks sitten :xmas:
Ja se täti siellä sano, että kannattaa tutustua kunnolla, että kun vanhemmat luottaa hoitajiin niin lapsikin luottaa.

Sun kannattaa soittaa sinne päiväkotiin ja kysellä miten ois parasta tutustua. Oisko teillä mahdollisuus käydä siellä aikasemmin, siis ennen muuttoo?
hmm. tota pitää miettii.. matkaa on kuitenkin sinne reilu 200km, mut kai se vois olla kuitenkin ees jotenkin järjestettävissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
No kun ongelma on siinä ettei olla ees siinä kaupungissa edellisellä viikolla :kieh:
No sit mä sanon etten mä tiiä :D

Wiivi- nenän yläosassa ja silmien ympärillä iho on niin ohutta, että hyttysenkin (tai mäkäräisen) pistos aiheuttaa pahan ihoreaktion nopeastikin. Antihistamiini yleensä auttaa parissa tunnissa jo, pitää vaan muistaa ettei sitä saa sörkkiä tai raaputtaa, ettei levitä tätä "allergisoivaa" elukan jättämään "ainetta". Juujuu, yritä tää sanoa pari vuotiaalle, onnea yritykseen :D
 

Yhteistyössä