Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Aurinkoista päivää kaikille!

Ursu :hug: :hug: Ei sua kukaan täällä kivitä.Paljon voimia ja jaksamista!
Hitto,kun alko suututtaa se lääkäri,joka teki sen toimenpiteen sun miehelles.Jos se olis tehnyt työnsä kunnolla,niin te ette joutuis käymään tätä läpi... Vielä iso :hug:
Kiitos halauksista =) ...kaikille muille myös joille en oo tajunnu sanoo :ashamed:

Tässä sitä rämmitään pvä kerrallaa...välil menee paremmi ja välil tuntuu eläväsä omas pienes helvetissä.
Ma ois lääkärille aika asian tiimoilta sairaalassa :'(

 
Viljamin lääkäri soitteli Jäbällä anemia..nyt vaa rautavalmistetta antamaan joka voi aiheuttaa vatsavaivoja ja värjää myös hampaat :headwall:
Maitoaltistus tehdään ma 9.6 klo 8.15- 14.00 tai jotai sinne päi...menee kuulemma kauan aikaa koska alottaavat 2ml.

Huomen kakun tekoo ja koululaiste tokareiden jako...su sitte juhlitaa 1v :D
 
G Minä ajattelin tehdä pari voileipäkakkua ja sitten suklaakakun ja rahkapiirakan. Ja sitten vielä hedelmäsalaattia ja leipäjuustoa kun on sokeritautisia suvussa ni eivät joudu pelkkää kahvia litkimään :p Nii ja sen takia kaks voileipäkakkua ku ite tykkään kalakakusta ja sit taas on kala-allergisia ukon suvussa ni pitää tehä lihakakkukin... vaativaa sakkia :LOL:
Suunnittelin tekeväni variaation kuuluisasta pätkiskakusta (jos vaihtas jonku muun suklaan) ja sitte sinne väliin appelsiinia tai aprikoosia ja vaniljavaahtoa, tadaa! Siin sitte ois suklaakakku :p

:whistle: (puhaltelen myötätuulia ursulle)
 
G Täytekakku...ala Viljami eli päälinen sokerikuorrutuksella ja sisään raparperii,mansikkaa ja persikkaa sekä vispautuvaa kaura"kermaa" :p
Anoppi tekee sekä liha-ja kala voileipäkakut =) ...sit grillataan kanaa,makkaraa ja varmaa salaatti siihen kaveriks.
On nimittäi su luvattu +30 lämmintä B)

Viljami 2pvää vajaa 1v :heart:

Ainii...meil jää 18 vierasta tulematta :/ On niin kiireisiä,kipeitä seka kaukan asuviikii joten juhlitaan 4-6 vieraan + oman porukan kera :D
 
Hola pitkästä aikaa :flower:

Onpas täällä taasen tapahtunu!! Ursulle lämpimät halaukset :heart: ...saisitte kyllä tosiaan haastaa sen lekurin tilille asiasta!! Surettaa, että joudutte moiseen rumbaan lääkärin taitamattomuuden takia!

Ja valtavasti onnea teille vastikään plussanneet!! Kyllä olette rohkeita mammoja ...minä se en kyllä millään vielä voisi ajatella vielä uutta vauvaa...ehkä sitte joskus =)

Synttäreillä ajattelin tarjota voileipäkakkua tai -kakkuja, täytekakun,"meloonisiilen", eli tökin hammastikkuvartaita (juustoa, minilihapullia, viiniryp., kirsikkatomaatteja ym.) melooniin, juustokakun ja keksejä...onneksi Eetun kummitätsy aikonu leipoa osan tarjottavista =)

Eroahdistusta täälläkin ollu jo pitkään..jonkinmoinen oli jo kuukausia sitten ja nyt ei täälläkään päästä vessaan ilman itkupotkuraivareita, rasittavaa!! Mutta kun tupa on täynnä porukkaa, niin sitten ei kyllä äitin perään huudella yhtään..itseasiassa ignoorataan ihan täysin :LOL: Yritin täällä kysellä joitakin aikoja sitte just tuosta ilta/yöhärdellistä ja levottomuudesta, mutta kukaan ei sillon tunnustanut jälkikasvunsa kärsivän moisesta =). Meilläkin vaan ennen vietiin Eetu omaan makkariin ja sillä sipuli...nykyään pitää istua niin pitkään vieressä, että nukahtaa. Muuten nousee samantien seisomaan ja itkee silmät päästänsä, niiiiiin rasittavaa!! Mutta aikansa kutakin...kai...

Mahtavaa keliä luvattu viikonlopuksii, jiiihaaaa =)...ai niin, onkos kukaan mammoista lähdössä festareille tänä kesänä?? Tekis niin mieli, jospas tota ainakin Qstockissa tulis pyörähdettyä!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
ai niin, onkos kukaan mammoista lähdössä festareille tänä kesänä?? Tekis niin mieli, jospas tota ainakin Qstockissa tulis pyörähdettyä!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Mä olin kiinnostunut Ruisrockista, mutta seura näyttää uupuvan. Miehen kanssa mennään 26.7. Poriin katsomaan Metallicaa ja Linkin Parkia päiväksi :) Tänään just luin lehdestä ettei ilmaiskonsertteja enää järjestetä Kaivo- ja Kaisaniemen puistoissa :( Olis ollut tosi kiva lähteä pojan kanssa "piknikille" vähän kauemmas, musiikkia kuuntelemaan ja riehumaan nurtsilla.
 
ensi G, jaa-a mitä sitä leipois Emman 1v syndeille, ku nehän on kolmessa osassa, ensi 13.6 tulee kaverit ja sit 14.6 miehen sukulaisia, ja ne kolmannet on sitten 20.6 mökillä...

Mä ajattelin itse leipoa mustikka piirakkaa noihin ekalle ja tokalle osalle ja teen myös semmosia suolasia/vähän tulisia
- väinämöisen palttoo nappeja, chili-tonnikalaa ja siihen päälle juustoraastetta, uuniin 200astetta 10min...

Äippä tulee auttamaan mun kanss täytekakun teossa...kun en oo semmosta ennen itse tehny..
Sit ajattelin ostaa tuoreita mansikoita joita vieraat saa syödä... :D
Sen takia meillä nuo juhlat kolmessa osassa ku meille ei niin hirvee iso väkiluku mahdu yhdella kertaa ja sit ku ei me kaikkia porukoita saada juhannuksena mökille.

Me ei taideta mihinkään festareihin tänä kesänä eksyä, vaikka mun tekis kyll mieli käydä rockperryssä...mutta taidetaan ne rahat laittaa mielummin mahdolliseen -päivä tukholmassa laiva reissuun...elokuussa..

Tänään me käydään ostamassa meille jotain oikein kunnon grillilihaa ja vähän mässyjä ja huomenna sitten mennään yhdeksi yöksi mökille...
Oi että ku mulla onki sinne niin ikävä. Ja niiin ihanat ilmatki luvattu että vois jopa käydä heittämäs talviturkkinsa pois... B)

Mites on...onko jo talviturkin heittäneitä????????????????
 
Viljamin juhliin si tulee 4 vierasta...mummo,mummon mies,täti ja yks kummi =)
Kaikki tuttuja keskenään joten lepposaa yhdessäoloo tiedossa :heart: Eipähä tarvii leipoo hikihatussa eikä tressata.

Koht koululaiset hakee tokarinsa ja sitte juodaan kesäloman alottajais kahvit :p
 
No niin nyt on viimeisetkin juhlat juhlittu :D Tää mamma on erittäin tyytyväinen tyttöjen totareihin =) (mistä lie fiksuutensa perinnyt ) :LOL: ei ainakaan multa!!

Tänään tää mamma aloittaa loman terassilla :D mies jää muksujen kanssa ja mä aijon pitää hauskaa...Huomenna ei oo kyllä yhtään kivaa enää B)

Meidän synttäreille tulee sen verranporukkaa että pitää aikas paljon leipoa jotta kaikki saavat syötyä, onneks on vielä pari viikkoa aikaa hoitaa hommat.

Maxi sitten onnistu eilen kolhimaan itsensä ihan tosissaan...Nyt on musta silmä ja punainen nenä!! Onneks ei phemmin käynyt..Ja lisää kolhuja varmaan tulee tämän kesän aikana ja paljon..

Nyt kohti kirpputoria ja kaupaakin pitää mennä, muistin äsken että huomennahan on pyhäpäivä ja kaupat kiinni
 
G: Jotain mansikka- tms. kakkua ajattelin tehdä, ja sit grillaillaan kai. Vieraita oon kutsunu niin paljon, että tulee kaksipäiväiset kekkerit... Pitäis sit sitä syötävääkin olla aika paljon... Pitää ehkä tilata jotain valmiina tai sit pyytää mummaa leipomistalkoisiin...

Mouse
 
Kävin sit ostaa kaverille raskaustestin..hää töis jote ei päässy ite. Jos nyt ois hänel tärpänny nii saisin läheltä seurata mis vaihees itekki menis toises olosuhtees jos olis...jaaa-a,en tiiä et mitä ajattelis :ashamed:

Kaupas käin ostelee synttärijutut huomiselle ja itellein ihanat rintsikat ja niihi matsaavat stringit ;)

Koht pitäs kakkuu alkaa paistelee :wave:
 
Voi sinuu Ursu... :hug:

Minä meen tänään kaverin synttäreitä juhlistamaan, vielä en tiiä jaksaako ihan yöbaariin saakka vai käviskö sit vaan terassilla ja /tai jossain pystybaaris... mutta kiva lähteä käymään ihmisten ilmoilla muutenki ku kauppareissun merkeissä :p Ja ihan yksin!!! Ei niinkään että lapsesta tarvis aikalisää, mutta miehestä :snotty:

Julia raasulla on tulos ylös 4 hammasta kerralla, mahtaa tehdä kipeää :/
 
*itkupotkuraivari* :headwall:
Juur lopetin täytekakun vääntämisen ja hitto,seuraavaks kyl teen harjottelu otoksen ku alan vääntää jotai uutta :kieh:
Viljamin takii tein sokerikuorrutteisen jotta saa hääki maistella ja että si alan oppii tuota ku syöhä jäbä isompanki mei juhlis kakkuu *toivon*.
No toi kuorrutus meni sit aivan persiillee...pursottaes valu,jooo-o ei oikee onnistunu "marenki" ja sit jouduin veitsel ne pursotukset vetää pois ja jättää sellaseks ni eihä siihe sit edes nonpparellit tarttunu :(
ENPÄ SIT ILKEE KUVATA MUISTOKS EDES TUOT HIRVITYSTÄ :'( *huonoäiti*
Miestä kyl vähän tuost syytän...kuorrutust tein nii piti mennä vaihtaa vaippa ku siel ol sonnat (ei isi pystyny vaihtaa) ja sit ei saanu Viljamii unille(nukku ite ja Viljami leikki sängys) nii jouduin senki teke ja kakku päällisinee venaili tääl "hieman" lämpöses torpassa.

Vissii sitä nukkuun pitäs,mut eipä hotsita!

Ursu 32v,lopen kyllästyny mieheensä :LOL: :whistle: "jokainen tarvitsee lootushetken" ;)
 
G Voi kauhia paikka, mulla on noi 1v-juhlatarjottavat kyllä kauhee ongelma! Kun mä en osaa päättää...Meillä myös 2-päiväset kekkerit tulossa, tosin vasta 11.-12.7 :kieh: Kun on ihmisillä menoo...Mutta tosiaan, täytekakku tulee, teen itse. Väliin vadelma- ja suklaamoussee :p Kuorrutuksen teen vaahtokarkkitaikinasta, haluan vähän vaihtelua kermakakkuun. Ite en oikein välitä voileipäkakuista, eikä meidän vieraista suurin osa myöskään. Joten tilalle ajattelin kinkkuaurapiirakkaa ja tonnikala"pizzaa". Siis teen pizzasta ihan uunipeltiversion, siitä sitten pieniä neliöitä. Menivät hyvin kaupaksi esikon synttäreillä helmikuussa, ei jäänyt yhtään tähteeksi :)
Pikkusuolaiseksi teen tonnikala- tai kinkkukolmioleipiä (siis pieniä), tai sitten palttoonnappeja jollain täytteellä. Pikkumakeeksi pätkismuffinseja, jotka myöskin hupenivat esikon viime juhlissa. Kuivakakkua ajattelin, sen voi kuitenkin laittaa pakkaseen jos jää. Ihan niinkun ne muffinsitkin.
Ja kaikki siis aion tehdä itse, mutta sisko on jo luvannut tulla auttamaan. Me leivotaan aina yhdessä kaikki tarjottavat molempien lasten juhliin, joskus meidän äiti tekee täytekakun. Mutta nyt tosiaan ilmoitin äidilleni, että aion yrittää itse. Eli veikkaisin että äitini tekee kakkupohjan varuiksi :D

Toisaalta harmittaa, että me juhlitaan vasta 3 viikkoo Venlan oikeen synttäripäivän jälkeen, mutta onpahan mulla aikaa harjotella sitä kakkua. Ajattelin pari pienempää versiota reenata, ettei nyt ihan ketuiks mee koko homma.

Mua taas ihan itkettää, kun mun prinsessavauva täyttää jo vuoden. Kyllä noi lapset kasvaa ihan liian nopeesti. Ja vielä kun Venla on ollut niin "omatoiminen" jo kauan. Äh, taas mä jauhan samaa...

Festareille ei olla menossa, ainoo keikka on nyt tulevana tiistaina. BRUCE SPRINGSTEEN!!! Voi että mua jännittää jo kauheesti. Eturiviin on ihan pakko päästä. Olin Brucen ekalla Suomen keikalla 2003 Helsingissä, sielläkin eturivissä. Olin 16v, ja fiilis oli aivan USKOMATON. Kyllä siellä katsottiin kieroon, että mitäs tommonen pikkulikka täälä tekee. Ja näpeilleen saivat, kun joka biisin hoilasin mukana B) Mutta vähän toi Brucen musiikki riitelee mun musamaun kanssa, ei meinaan kaveritkaan uskonu kun ilmotin että tiistaina eturivi kutsuu. Muuten oon semmonen "nykymusiikki"ja disco-ihminen, lisäks menee vaan 80-luvun rokki. Ja jos mut näkisitte, ette ikinä uskois että Pomoo fanitan :D

Oho, tulipas taas kirjuutettua...
Mutta helteistä huomista kaikille :flower:
 
Ursu :hug: Miehet...

Äidinvaistot jyräs täällä tänään, ja kiikutettiin Sofia uudelleen lääkäriin. En suostunut uskomaan, että neidillä on pelkkä korvatulehdus. Lääkäri sanoi, et on vaan joku flunssa iskenyt lisäksi. Varoiksi sitten kuitenkin otettiin testit. Ja aivan niin kuin arvelinkin, RS-virushan se sitten olikin. :|
 
Onnea Viljami 1v! :)

Täällä äippä potee flunssaa ja vähän ottaa päähän tällä helteellä sairastaa :(. No, kunhan neiti pysyis terveenä...

Se alkaa sitten huomenna meidän kullankerien kesäkuu! Juhlia odotellessa (27.-28.6)...

Mouse
 

Yhteistyössä