Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
No kun ongelma on siinä ettei olla ees siinä kaupungissa edellisellä viikolla :kieh:
No sit mä sanon etten mä tiiä :D

Wiivi- nenän yläosassa ja silmien ympärillä iho on niin ohutta, että hyttysenkin (tai mäkäräisen) pistos aiheuttaa pahan ihoreaktion nopeastikin. Antihistamiini yleensä auttaa parissa tunnissa jo, pitää vaan muistaa ettei sitä saa sörkkiä tai raaputtaa, ettei levitä tätä "allergisoivaa" elukan jättämään "ainetta". Juujuu, yritä tää sanoa pari vuotiaalle, onnea yritykseen :D
joo mutta mietityttää vaan siksi että on pojalla ollu ennenki suurinpiirtein samassa kohassa useampikin hyttysen purema eikä tällästä oo tapahtunu.

oikeesti en meinannu aamulla tunnistaa omaksi pojaksi kun katsoin.

pojalta oon kysyny ni ei kutita eikä satu paitsi kuulemma silmiin hiukan sattuu, mut se nyt voi johtuu siitäki ku on turvoksissa ja väkisin yrittää pitää silmiä auki
 
Elppa Mä olen kuullut monistakin tapauksista, joilla kävelemään lähtiessä toinen jalka/molemmat taipuvat jossain määrin väärin, tai lapset ylipäänsä astuvat väärin. Neuvolasta/lääkäristä riippuen eivät ole tehneet asialle mitään, tai sitten ovat suositelleet tukevia kenkiä. Lievät virheasennot korjaantuvat kuulemma aikalailla itsestään, kunhan lapsi sisäistää, miten "pitää" kävellä. Jotkut tapaukset jopa itse huomaavat astuvansa väärin, ja alkavat astua jalalla myöhemmin oikein. MUTTA kysy ihmeessä neuvolasta, mä en ole lääkäri :xmas: . Vaikka kampurajalkaisen äitinä asiasta jonkin verran tiedänkin.

Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille? Meillä meni Venla tänään kolmatta päivää ihan itse päikkäreille. Eli kohta voikin lopettaa iltanukuttamisetkin...Siinä menee viimesetkin rippeet meidän vauvelista...No, sitä se elämä on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Täälläkin askeleita treenataan, ennätys on 3 :D
Meil kääntyy toinen jalka tosi typerästi nykyään :eek: Eli oikea jalka, joka oli "dominantti" ryömiessä, kääntyy nyt jotenkin sisäsyrjälleen ja jalka vähän ulospäin, kipristää varpaita automaattisesti. Seisoessa ei niinkään, mutta heti kun ottaa askeleen, niin varpaat tosiaan "kääntyvät" ja jalkaterän sisäsyrjä osuu lattiaan paljon enemmänkuin ulkosyrjä. Pitäisköhän mun huolestua?
Meidän fyssari sanoi että osta sandaalit/kengät...jotka korkeet ja tukevat nilkan kohdasta.
Ne auttaa lasta kun oppii kävelemään...

Emmallahan oli jalkojen kanssa semmosia ongelmia kuten varvastus ja jalkaterät osoitti sivuille/ulos. Nyt Emma "kävelee" normisti, harvoin enään varvastelee, kengät siis auttoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille?
Meillä Sofia on nukahtanut itsekseen melkein alusta asti (tai siltä se nyt jo tuntuu). Toisinaan annan hänen nukahtaa päikkäreille meidän sänkyyn, ja menen itse lukemaan kirjaa viereen (siis hiljaa - omaa kirjaa). Liekö tätä edes nukuttamiseksi voi sanoa, kun neiti kuitenkin nukahtaa siihen viereen itsekseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille? Meillä meni Venla tänään kolmatta päivää ihan itse päikkäreille. Eli kohta voikin lopettaa iltanukuttamisetkin...Siinä menee viimesetkin rippeet meidän vauvelista...No, sitä se elämä on...

Siis mitä? :eek:

Hetki.. mä käyn nurkan takamassa itkemässä ja nauramassa...

:LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'(

... hyvä kun nukahtaa mun avustuksella kiltisi päikkäreille, saatikka että itse menis |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille? Meillä meni Venla tänään kolmatta päivää ihan itse päikkäreille. Eli kohta voikin lopettaa iltanukuttamisetkin...Siinä menee viimesetkin rippeet meidän vauvelista...No, sitä se elämä on...

Siis mitä? :eek:

Hetki.. mä käyn nurkan takamassa itkemässä ja nauramassa...

:LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'(

... hyvä kun nukahtaa mun avustuksella kiltisi päikkäreille, saatikka että itse menis |O
Mä yhdyn tähän :wave: mä oon jo hyväksyny kohtaloni, että nukuttelen vielä kouluiässäkin, kunhan nukkuu :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Voi Ursu! :hug: Ei todellakaan tule kiviä täältäkään suunnalta. Olet rohkea, kun teet noin raskaan päätöksen koko perheen yhdessäpysymisen vuoksi! Jaksamista ihan tuhannesti :hug: :hug: :hug:
..ja taas kyyneeleet virtaa valtoimenaan ...kiitos kauniista sanoista :heart:
Tähän tietty ei auta et you tubest soi taustalla Kari Rydmanin Niin kaunis on maa
 
Viljami käy aikas hyvin yöunille iteksee...annan maidon sylis makuuhuonees,sit sylitellää,
kuiskutellaa hyvät yöt ja sanon et nyt nukkumaan ku laitan sänkyyn.
Pväunille kyll lykin vaunui sen aikaa et nukahtaa...nyt käi makkariin vaunuihi ku kuistil kuuma ja luvattu ukkost ni en uloskaa viitti.
Kunhan vaa nukkuu edes vähän ni hyvä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille?
Meillä ei oo koskaan nukutettu, ei siis vauvanakaan..aina vaan laitettu omaan sänkyyn tai rattaisiin.. rattaissa saattaa joutua pikkasen heijaamaan mut ei muuta.
jos yrittää nukuttaa ni ei varmasti nukahda
 
Mä oon niin kade... NIIIN Kade. Varsinkin nyt, kun eroahdistus on huipussaan, niin yksin nukahtamaan jättäminen on kamalaa, ainakin päivisin. Tosin nyt iltaisin on kiltisti hyräilyn ja taputtelun tuloksena jäänyt silmät auki yksin höpöttelemään; aiemmin tuli jo karsea huuto kun näki sängyn iltasella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Viljami käy aikas hyvin yöunille iteksee...annan maidon sylis makuuhuonees,sit sylitellää,
kuiskutellaa hyvät yöt ja sanon et nyt nukkumaan ku laitan sänkyyn.
Pväunille kyll lykin vaunui sen aikaa et nukahtaa...nyt käi makkariin vaunuihi ku kuistil kuuma ja luvattu ukkost ni en uloskaa viitti.
Kunhan vaa nukkuu edes vähän ni hyvä =)
No meillä on aikaisemmin menty aikalailla tähän malliin, välillä odotettu että nukahtaa syliin. Mutta tosiaan, nyt oon antanu neidille maitomukin ja tutin käteen, vetänyt verhot kiinni ja jättänyt neidin sänkyyn. Muutaman minuutin on kuulunut jotain mölinää ja muutama "parkaisu", sitten röhkimistä ja tuhinaa :D (Eli neiti on siis nukahtanut.)

Jotenkin olin vaan ajatellut, ettei mene Venlan kohdalla nää jutut niin helposti kuin veljensä kanssa aikanaan. Veeti oli reilu 9kk kun meni nokkiksen kanssa yksin nukkumaan. Oli uniaika mikä tahansa. Nyt ollaan Venlalta heitetty tuttipullot viimeistä myöten pois, tutin kun vielä sais...Voi olla kyllä vaikeempaa, Venla on syönyt paaaaaljon enemmän tuttia kuin veljensä. Mutta ihan hienosti nää vieroitusjutut on tähän asti menny :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mä oon niin kade... NIIIN Kade. Varsinkin nyt, kun eroahdistus on huipussaan, niin yksin nukahtamaan jättäminen on kamalaa, ainakin päivisin. Tosin nyt iltaisin on kiltisti hyräilyn ja taputtelun tuloksena jäänyt silmät auki yksin höpöttelemään; aiemmin tuli jo karsea huuto kun näki sängyn iltasella..
Mä en tiedä tästä eroahdistuksesta kerrassaan mitään. Missä iässä sellaista voi vielä ilmetä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mä oon niin kade... NIIIN Kade. Varsinkin nyt, kun eroahdistus on huipussaan, niin yksin nukahtamaan jättäminen on kamalaa, ainakin päivisin. Tosin nyt iltaisin on kiltisti hyräilyn ja taputtelun tuloksena jäänyt silmät auki yksin höpöttelemään; aiemmin tuli jo karsea huuto kun näki sängyn iltasella..
Mä en tiedä tästä eroahdistuksesta kerrassaan mitään. Missä iässä sellaista voi vielä ilmetä?
Eiköhän tuo ole lapsikohtaista. Meille sanoi hoitopaikassa hoitotäti että "hienosti Alex kehittyy kun on jo eroahdistustakin" :D Eli hyvä että joku näkee asian positiivisen puolenkin ;) Eli meillä ei saa kadota näkyvistä (tai niin että kuulee että olen keittiössä kun on itse olkkarissa leikkimässä tmv.) minuuttia kauemmaksi ajaksi, ellei itse ole tekemässä jotain superkiinnostavaa (eli yleensä tuhmia, repii johtoja jne. :D) tai muuten tulee kiljahdus että missä olen.. ja jos en parissa sekunnissa tule näkyviin, alkaa itku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Meidän poika on niin HERKKÄ :D
Naiset tykkää herkistä miehistä :heart:

Ei vaan. Pitää muistaa, että tuo eroahdistus on vaan hyvästä! Niinhän sen kuuluu mennäkin. Toisilla se vaan on voimakkaampi kuin toisilla. Joskus sitten kun Alex on murkku, niin kaipaat noita aikoja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Meidän poika on niin HERKKÄ :D
Naiset tykkää herkistä miehistä :heart:

Ei vaan. Pitää muistaa, että tuo eroahdistus on vaan hyvästä! Niinhän sen kuuluu mennäkin. Toisilla se vaan on voimakkaampi kuin toisilla. Joskus sitten kun Alex on murkku, niin kaipaat noita aikoja =)
Tai sitten poika ei vain muutu, äidin oma pieni halinalle :heart: No ei, pois se hänestä - iso vahva futari, käy kaiketi nyt lapsena läpi kaikki tunnemyllerrykset ja omat rajat että pystyy sitten keskittymään olemaan superstara :p *toivo elää*

PS. te, joilla tätä karseaa eroahdistusta on, ymmärrätte varmana mistä puhun nyt: arvatkaa onko kiva esim. käydä WC:ssä vaihtamassa you-know-what kun on kuukautiset, kun jätkä seisoo polvea vasten ja yrittää kiivetä syliin :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Päiväunille meno Moniko teistä nukuttaa lapsensa vielä päiväunille? Meillä meni Venla tänään kolmatta päivää ihan itse päikkäreille. Eli kohta voikin lopettaa iltanukuttamisetkin...Siinä menee viimesetkin rippeet meidän vauvelista...No, sitä se elämä on...

Siis mitä? :eek:

Hetki.. mä käyn nurkan takamassa itkemässä ja nauramassa...

:LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'( :LOL: :'(

... hyvä kun nukahtaa mun avustuksella kiltisi päikkäreille, saatikka että itse menis |O
WHOOOOOOOT!!??

Yritin kuvitella Toivon menemässä nukkumaan ITSE. Ei pysty. Mä kuolen nauruun! Siis Toivo, jonka nukkumaanlaittoon tarvitaan paljon maitoa, monta tuutulaulua ja RAAKAA VOIMAA. Se lapsi on huutavana pidettävä väkiste patjaa vasten, muuten karkaa. :kieh: :LOL:

Ei siis mitenkään tarkotus Hennulille nauraa, vaan sille, että meidän lapsi itse menis nukkumaan (edes vanhainkodissa). *tyrsk*


Ursulle vielä paljon haleja! Itse en olis noin vahva. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
PS. te, joilla tätä karseaa eroahdistusta on, ymmärrätte varmana mistä puhun nyt: arvatkaa onko kiva esim. käydä WC:ssä vaihtamassa you-know-what kun on kuukautiset, kun jätkä seisoo polvea vasten ja yrittää kiivetä syliin :kieh:
Pakko vielä kommentoida, että mä olisin tosta vielä onnellinen. Toivo sentään alkaa lappamaan kissanpaskaa kitaansa heti, ku havaitsee mun käsien olevan työtä täynnä (nimenomaan sitä you-know-what)... FRESH!
 

Yhteistyössä