*Kesäkuun Keventäjät* Uudet tervetuloa mukaan!

hiphei! kolmisen kiloa tippunut painoa! sitä en kyllä tiiä että miten olen onnistunu olemaan syömättä suklaata! :saint: johtuisko siitä että on niin kamalan kuuma ollu että on tehny vaan mieli jotain KYLMÄÄ! :D

ihan mielenkiinnosta kyselen, kattelin tännään tuota kiloklubia. kertokaahan viksummat että ootteko onnistunu sen avulla, ja miten se oikeastaan "toimii" itse en päässyt ihan sisälle nyt mitä tuota selailin ja yritin ymmärtää :D

"Einäin"
Kiitos kaikille erittän motivoivista tuloksista ja tarinoista. :) Teidän innoittamana liityin tänään tohon kiloklubiin ja koitan kanssa sitä opetella käyttään. Tällä hetkellä se näyttää, että mun n.10kg tiputus tavote on saavutettavissa 21 viikossa. :D Johtuneekohan siittä, etten ehtiny kun 25min lenkille tänään. Huomenna uus päivä ja toivottavasti ehdin pidemmälle lenkille. Tosta kiloklubista varmaan tulee kyllä oleen apua projektissa. :) Tän päivän syömiset oli n. 1100 kcal. Eikös se oo ihan ok määrä näin laihduttaessa? Vihanneksia tosin pitäs syödä vähän enemmän..

[QUOTE="Einäin";24026671]Kiitos kaikille erittän motivoivista tuloksista ja tarinoista. :) Teidän innoittamana liityin tänään tohon kiloklubiin ja koitan kanssa sitä opetella käyttään. Tällä hetkellä se näyttää, että mun n.10kg tiputus tavote on saavutettavissa 21 viikossa. :D Johtuneekohan siittä, etten ehtiny kun 25min lenkille tänään. Huomenna uus päivä ja toivottavasti ehdin pidemmälle lenkille. Tosta kiloklubista varmaan tulee kyllä oleen apua projektissa. :) Tän päivän syömiset oli n. 1100 kcal. Eikös se oo ihan ok määrä näin laihduttaessa? Vihanneksia tosin pitäs syödä vähän enemmän..[/QUOTE]

Kiloklubi suosittelee puolen kilon pudotusta viikossa, eli se näyttää samaa tahtia jokaselle. Ei kannata siitä syömisestä karsia, meet vaan niitten suositusten mukaan mitä sulle on laskettu, niin paino kyllä putoaa! Kannattaa tähdätä siihen, että ne laatupallot ois vihreenä tai ees keltasena, mutta ei niistäkään kannata stressiä ottaa.

Kampanisu: Siellä Kiloklubin foorumilla on tosi hyvät keskustelut ja usein kysytyt kysymykset aloittelijoille, sinne vaan seikkailemaan! Mulla kuluu siellä foorumilla aina ihan hävettävän pitkä aika kun lueskelen niitä Borgin juttuja. :ashamed: En ihan ymmärrä tuota kysymystä, että miten se "toimii", mutta mulla se on toiminu oikein hyvin - ilman sitä en ois tässä hehkuttamassa 8 kilon painonpudotusta.

Voi mennä hetki, että oppii syömään niitten laatupallojen suositusten mukaan, siis ilman että joutuu kauheesti miettimään että mitä sitä söis. :)

Yli dramatiikkaa mulla keskellä yötä :) .. Onhan sekin jo tsemppi, ku näkee kuinka muut on saanu niin hyvin pudotettua.
Oon kyllä liittyny tohon kiloklubiin, mut unohdan sitä aina käyttää :( . Mikähän sit ois suositeltu energia vaje.? Mulla kun se tipahtaa kiloklubin mukaan heti n. -1600kcal.
Een taida oikein osata näitä syömisiä, joko syön liikaa tai liian vähän :D . No paino oli aamulla 70,3 taitaa olla vähän lähtenyt, kun viime viikolla se oli yli 72 :p . Paino indexi on 23,49 ja tarkotus ois saada se indeksiin 20. Et viel olis sitten 10kiloa lähdettävänä. Kun vaan liitäis energia ja motivaatio tuohon, kestää niin kauan pudottaa, kun nämä viimiset 10kiloa tuntuu olevan niin tiukas, et en tiä kuinka.

Mut tosi hyvin siis teillä muilla on painoa tippunu, ja saa kyllä olla ylpeä :) ..

Yli dramatiikkaa mulla keskellä yötä :) .. Onhan sekin jo tsemppi, ku näkee kuinka muut on saanu niin hyvin pudotettua.
Oon kyllä liittyny tohon kiloklubiin, mut unohdan sitä aina käyttää :( . Mikähän sit ois suositeltu energia vaje.? Mulla kun se tipahtaa kiloklubin mukaan heti n. -1600kcal.
Een taida oikein osata näitä syömisiä, joko syön liikaa tai liian vähän :D . No paino oli aamulla 70,3 taitaa olla vähän lähtenyt, kun viime viikolla se oli yli 72 :p . Paino indexi on 23,49 ja tarkotus ois saada se indeksiin 20. Et viel olis sitten 10kiloa lähdettävänä. Kun vaan liitäis energia ja motivaatio tuohon, kestää niin kauan pudottaa, kun nämä viimiset 10kiloa tuntuu olevan niin tiukas, et en tiä kuinka.

Mut tosi hyvin siis teillä muilla on painoa tippunu, ja saa kyllä olla ylpeä :) ..
Siis siellähän lukee suositeltu energiavaje? Mulla esim. on tällä hetkellä näin:
Päivän energiavaje -1538 kcal
Suositus -490 kcal
Eli saan syödä vielä ihan reippaasti. Tuolla -490 kcal vajeellaki laihtuu, mie oon pitäny vajeen yleensä siinä reilu -500 kcal.

Viimeset kilot on kyllä ne vaikeimmat, mutta eiköhän me onnistuta. ;)

Ostin muuten eilen lenkkikengät, en ois ikinä uskonu näkeväni sitä päivää. :LOL:

Kattoinkin tos vähän jälkikäteen, et siel tosiaan oli suositus energiavaje. Katotaan kuinka sais noudatettua. Ois se mahtavaa, ku joku suunnittelis viikom ruokasuunnitelman ja sais siitä sit vaa katottua :) . Jos netistä koittaa kattoo, ni yhdes reseptis jo niin vaikeet ainesosat, et sais ottaa reseptin suoraan kauppaan ja kattoa siitä ostoslistan :| .

Kattoinkin tos vähän jälkikäteen, et siel tosiaan oli suositus energiavaje. Katotaan kuinka sais noudatettua. Ois se mahtavaa, ku joku suunnittelis viikom ruokasuunnitelman ja sais siitä sit vaa katottua :) . Jos netistä koittaa kattoo, ni yhdes reseptis jo niin vaikeet ainesosat, et sais ottaa reseptin suoraan kauppaan ja kattoa siitä ostoslistan :| .
Siellähän taitaa olla valmiita ehdotuksia "selaa menuja"-kohassa! Vilkaseppa sieltä. :)

"Gloria"
Maksoin tuon kalorilaskuri.fi:n jäsenmaksun ja vaikuttaa helpolta sivustolta. Eilen liikuntaa parin tunnin verran (kevyttä tosin), mutta kuitenkin.
Vettä pitäisi juoda enemmän, mutta ärsyttää sitten töissä rampata kusella koko ajan :D

Tönt
vielä olisi 1 kesäkuuviikko aikaa kiristää. musta tuntuu että annoin kaikkeen tän viikon enkä tiiä löytyykö enää paukkuja kiristää kiloja. oon tavallaan niin hemmetin pettynyt tosta vaikka lähtikin reilu kilo mutta mutta. 100g eilisestä ja eilen liikuin enemmän ku koskaan ja söin oikeesti kevyesti. blää..ei pitäisi hypätä vaa'alla ku max kerran viikossa. tää oli eka ja vika kerta ku vilkasen väliaikatietoja. :kieh:

"Einäin"
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24027340:
Kiloklubi suosittelee puolen kilon pudotusta viikossa, eli se näyttää samaa tahtia jokaselle. Ei kannata siitä syömisestä karsia, meet vaan niitten suositusten mukaan mitä sulle on laskettu, niin paino kyllä putoaa! Kannattaa tähdätä siihen, että ne laatupallot ois vihreenä tai ees keltasena, mutta ei niistäkään kannata stressiä ottaa.
Okeih, no toi on ihan hyvä tietää, etten ala ihmetteleen, että miks se viikko määrä ei vähene, vaikka liikun. :) Enkä syömisestä kyllä oo karsinu, päin vastoin, kaikkee koitin tunkee naamaani koko päivän, että saan ees ton reilun 1000 täyteen. :D En oo ees ymmärtäny, kuinka paljon oikeesti päivässä pitää syödä siihen 2000 kaloriin. En meinaan ikinä oo mikään herkuttelija ollu. Ja kasviksia syön auttamattoman liian vähän. Siinä pitää tsempata ja paljon viä! Kiitos valistuksesta. Taas on meikätyttö paljon viisaampi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24035394:
+2.1 kiloa. :D Ai että on ihanaa olla turvoksissa.

Jospa tämä turvotus taas tästä.. kohta.
Tänään 69 kiloa. Tasan. Hassua miten paljon paino voikaan vaihella vuorokaudessa (yli kolme kiloa :D). Ihan outoa, että painan viimeinki alle 70, eli mulla on tippunu 9 (? matikkapää on vähän jumissa :D) kiloa toukokuun alusta. Sehän on tosi paljon! :O Mulla menee varmaan jopa vähän aikaa tajuta, että paino alkaa nyt kutosella.. Viimeks painoin tämän verran tai vähemmän ehkä silloin ku en syöny ollenkaan, joskus yläasteella ja lukiossa. Ihmeellistä, että oon osannu laihduttaa terveellisesti. Tavotepaino 66 kg, eli ei oo enää pitkä matka.. ainakaan jos miettii, että lähtöpaino oli reilu 78. Kiloklubin käytön alotin 76 kilon paikkeilla.

Miten teillä muilla? :kiss:

Viimeksi muokattu:
Toss Foo
Huomenta nuoret :D

Täällä mennään tasaista 100 gramman päiväpudotusta. Ilmoittelen sitten sunnuntaina taas tilannetta, josko grillaus muuttaa suuntaa.. kassellaan :D

Huimia muutoksia kyllä, Kho! ONNEA uusille kymmenluvuille *tähän niitä kukkia* !!! Mä olen myös tilanteessa, että näin vähän olen painanut joskus edellisen vaatekaappini aikaan :D :D Eli ostoksillehan tässä joutuu! VYÖN jouduin ottamaan käyttöön, no ei kai ihme jos vyötäröltä on 13cm hävinnyt.. ei kai mitkään housut enää pysy ylhäällä. Ei haittaa :D :D

IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
Kesäkuu vetelee pian viimeisiään, tsempit viimeiselle viikolle myös!

Toss Foo

Tönt
hiphei! kolmisen kiloa tippunut painoa! sitä en kyllä tiiä että miten olen onnistunu olemaan syömättä suklaata! :saint: johtuisko siitä että on niin kamalan kuuma ollu että on tehny vaan mieli jotain KYLMÄÄ! :D

ihan mielenkiinnosta kyselen, kattelin tännään tuota kiloklubia. kertokaahan viksummat että ootteko onnistunu sen avulla, ja miten se oikeastaan "toimii" itse en päässyt ihan sisälle nyt mitä tuota selailin ja yritin ymmärtää :D
kun tarpeeks kauan sinnittelee ilman herkkuja ja varsinkaan sokeria niin ei tee enää edes mieli. :) helppoa sanoa kun ei oo koskaan ollut riippuvainen suklaasta, eikä se kuulu mun heikkouksiin. mutta ymmärrän kyllä että on todella vaikeeta monelle olla syömättä, oli sitten lohdutus tai hemmottelu..että hattua nostan sulle kun oot pärjänyt ilman!! :flower:

Tönt
:flower: KHO:lle ja :flower: TF:ll!!! loistavia tuloksia!!! hienon työn ootte molemmat tehnyt. ja varmaan olokin on sen mukainen. olkaa molemmat ylpeitä saavutuksistanne.

Hyvää juhannusta kaikille!!! :heart:

muoks. piti vielä kysyä että nyt kun on kesäjuhliakin niin kuinka helppoa on juoda ja syödä järkevästi? vai otatteko ollenkaan huomioon "laihiksen" sillon kun on näitä juhlia? ja kiinnitättekö huomiota siihen mitä juotte, kalorimäärät ja krapulamässyt?

ite lopetin alkoholin käytön talvella eikä tee edes mieli mutta olen silti kiinnostunut kuulemaan onko teidän suhtautuminen siihen muuttunut nyt kun pyritte elämään tervellisemmin.

Viimeksi muokattu:
Tönt
[QUOTE="Einäin";24033426]Okeih, no toi on ihan hyvä tietää, etten ala ihmetteleen, että miks se viikko määrä ei vähene, vaikka liikun. :) Enkä syömisestä kyllä oo karsinu, päin vastoin, kaikkee koitin tunkee naamaani koko päivän, että saan ees ton reilun 1000 täyteen. :D En oo ees ymmärtäny, kuinka paljon oikeesti päivässä pitää syödä siihen 2000 kaloriin. En meinaan ikinä oo mikään herkuttelija ollu. Ja kasviksia syön auttamattoman liian vähän. Siinä pitää tsempata ja paljon viä! Kiitos valistuksesta. Taas on meikätyttö paljon viisaampi! :)[/QUOTE]

kun he-viä syö tarpeeks niin jää koukkuun. oon siis ite ollu tammikuusta elämäntaparempalla ja nykyään tulee morkkis jos ei syö tarpeeks (tai ainakin omasta mielestä, mies voi olla erimieltä :)). varsinkin nyt kesällä kun saa hyviä kotimaisia tuotteita pitää ehdottomasti syödä! iltapalaks mansikoita niin nam..paljon parempaa ku leipää tai muuta turhaa naposteluu!

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24050638:
:flower: KHO:lle ja :flower: TF:ll!!! loistavia tuloksia!!! hienon työn ootte molemmat tehnyt. ja varmaan olokin on sen mukainen. olkaa molemmat ylpeitä saavutuksistanne.

Hyvää juhannusta kaikille!!! :heart:

muoks. piti vielä kysyä että nyt kun on kesäjuhliakin niin kuinka helppoa on juoda ja syödä järkevästi? vai otatteko ollenkaan huomioon "laihiksen" sillon kun on näitä juhlia? ja kiinnitättekö huomiota siihen mitä juotte, kalorimäärät ja krapulamässyt?

ite lopetin alkoholin käytön talvella eikä tee edes mieli mutta olen silti kiinnostunut kuulemaan onko teidän suhtautuminen siihen muuttunut nyt kun pyritte elämään tervellisemmin.
Kiitos. :heart: Ja hyvää juhannusta!

Tuosta juomisesta. Mie oon nyt ollu 1½v juomatta, mutta ajattelin kyllä eron ja juhannuksen kunniaksi kavereitten kanssa juua itteni tainnoksiin. :D En tiiä laskenko sille tai seuraavalle päivälle kaloreita, mutta tuntuu että ois pakko vähän nollata, ni en halua krapulamorkkista muitten asioitten lisäks kaloreistaki vielä. Tosin tuon pitkän juomattomuuen ja painonlaskun takia mulle riittää varmaan pari lonkeroa koko illaksi. :whistle: Ja seuraavana päivänä on pakko hakea kotikunnan parhaalta grilliltä ihana rasvaa ja lisäaineita tihkuva jättiburgeri, jossa on kaloreita varmasti enemmän ku missään mitä ihminen on ikinä nähny.

Toss Foo
Kiitos kukkasista Tönt, ja onnea sinulle tuplasti komeammasta kokonaispudotuksesta!

Minä olen muutamat juhlat tässä nyt käynyt, ja syömisten suhteen maltti on pitänyt. Onhan tuo vatsan tilavuus selvästi pienentynytkin, ja sitten seisovasta pöydästä tuli valittua niitä "oikeita" tuotteita. Juomalinjan vetäisin kerran reilulla kädellä (juurikin parin vuoden kuivan käyden jälkeen sellainen KERRANKIN!-ote :D :D ), mutta ei siitä muuta tullut kuin nesteenpoistoefekti (ja armoton krapula, ei taas tartte pariin vuoteen käydä). Hyvin meni siis! Kerran tai pari aion käydä heinäkuussa terassillakin, sillä ajatuksella että näen kaukaisia ystäviäni hyvän ruuan ja mahdollisesti parin lasillisen kanssa. Uskon että hyvin menee - nyt olen jo oppinut, ettei jonkun muun annostelemaa ruokalautasta ole pakko syödä tyhjäksi.

Ihanaa juhannusta kaikille,
täällä se aloitetaan kevyellä kesäsateella!

Toss Foo

Tönt
Kiitos kukkasista Tönt, ja onnea sinulle tuplasti komeammasta kokonaispudotuksesta!
Uskon että hyvin menee - nyt olen jo oppinut, ettei jonkun muun annostelemaa ruokalautasta ole pakko syödä tyhjäksi.

Ihanaa juhannusta kaikille,
täällä se aloitetaan kevyellä kesäsateella!

Toss Foo
1. kiitos! :heart:
2. mä en oo aikoihin käynyt ulkona syömässä mutta tota en oo edes ajatellut, että miten vaikeeta se voi olla lopettaa ajoissa. : / yleensä kun on käynyt syömässä niin on ahdannut itteensä viimeistä murua myöten kun on kerran maksettu siitä. jotenkin typerää koska maksanhan mä arkiruuastakin. :whistle: näin se ihmismieli vaan toimii. ja minäkin huomaan selvän eron annoskoossa. olenkin pitänyt 1 annos taktiikkaa, paitsi vihanneksen kanssa. sitä saa syödä niin paljon ku jaksaa.

me mennään anoppilaan vietämään juhannusta. eli rauhallinen ja lapsiystävällinen juhannus tiedossa. anoppikin ottaa mut aina huomioon ja tekee mulle paljon erilaisia vihanneslisukkeita. :heart:

Äiti teki eilen maailman parasta ruokaa (se tekee aina), ja se oli ihan kamalan rasvasta lohta itetehyllä pottusalaatilla, otin vaan ihan pienen palan (verrattuna siihen mitä normaalisti oisin ottanu) ja söin, tulin täyteen! Ja matkaevääks bussiin olin ottanu aivan hirveän paljon ruokaa, ku ei mulla sitte tehnykkään mieli syyä mitään.. parempi näin päin. :D

Ja sitte tietenki piti alkaa juomaan, vaikkei se ollu oikein suunnitelmissa. Join kyllä ihan hirveästi viiniä ja vahvaa boolia, ja tänään on ollu kamalasti kaikkia mielihaluja krapulassa. Onneksi jääkaapissa oli kumminki kaloritonta sevenappia, ni edes joku himo helpottaa. :heart: Söin kyllä ihan järkyttäviä vehnäsämpylöitä Oivariinilla, voilla, palvikinkulla ja auralla aamusta, mutta se on kai aika anteeksiannettava juttu tässä tilassa. :D

Jotain hyvää sentään: sain eilen uuden lenkkikaverin! Nyt mulla on joku joka opettaa minua liikkumaan täällä mettässä ja näyttää uusia polkuja.. jos ei feidaa. :D
Paino on varmaan noussu ihan järkyttävän paljon tjsp., mutta nouskoot. Kyllä sen saa kumminki laskemaan, olenhan mie onnistunu siinä ennenki!

Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24056223:
Jotain hyvää sentään: sain eilen uuden lenkkikaverin! Nyt mulla on joku joka opettaa minua liikkumaan täällä mettässä ja näyttää uusia polkuja.. jos ei feidaa. :D
Paino on varmaan noussu ihan järkyttävän paljon tjsp., mutta nouskoot. Kyllä sen saa kumminki laskemaan, olenhan mie onnistunu siinä ennenki!
Loistavasti sanottu! tuli just tarpeeseen. :hug: :flower:
mä meinaan sorruin eilen..söin muutama pala pizzaa..:ashamed: järjellä ajateltu ei ollu niiiin iso paha..mutta kun se morkkis painaa päällä. :headwall: että nyt meni viikon hyvä työ hukkaan. vaa'alle en viittinyt edes mennä tänään. vedän tiukemman päivän tänään niin ehkä kroppa antaa mulle anteeksi..

ja mukavaa lenkkeilyy sinne poluille opastuksella! mäkin oon miettiny että pitäis oppia juoksemaan. olisi tehokkaampaa kuin kävely..en oo ikinä oikein tykännyt juoksemisesta mutta kai siihen voi oppia. :D

Yhteistyössä