*Kesäkuun Keventäjät* Uudet tervetuloa mukaan!

Tönt
vaaka näytti kivoja lukemia. yhteispudotus tammikuusta; -20.2kg. :cool: kiristän vielä tiistaihin, ehkä pääsee ihan uusiin lukemiin. :rolleyes:

muoks. -20.4kg. siis. oon ihan fiiliksessä. motivaatio nousee..200g niin menee uusille lukemille jee. pääsisimpä kohta kertoo painoa. ette varmaan edes usko. :D

Viimeksi muokattu:
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24012273:
Siis mulla on paino yhtäkkiä noussu eilisestä melkein puoltoista kiloa! :'( :O Miten tässä nyt reakois. :D Ja eilen vielä join reippaasti vettä, mutta sapuskat kyllä jäi alle 1000 kcal ku menin niin aikasin nukkumaan ja muutenki v*tutti. |O
ei tota voi olla muuta ku turvotusta tai paskaa. ei kukaan lihoo 1.5kg päivässä. vettä ja lisää vettä. kyllä se siitä lähtee. tsemppiä kovasti. ja lisää vegejä ja hedelmiä. :popcorn:

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24012288:
ei tota voi olla muuta ku turvotusta tai paskaa. ei kukaan lihoo 1.5kg päivässä. vettä ja lisää vettä. kyllä se siitä lähtee. tsemppiä kovasti. ja lisää vegejä ja hedelmiä. :popcorn:
Turvotusta se on, ku mulla pitäis alkaa menkat parin päivän päästä, mutta aattelin syödä toisen lätkän pillereitä putkeen. Se varmaan turvottaa vielä mukavammin. :vampire: Eli minun kohalla varmaan punnitustulos vähä vääristyy, harmi. Pitäis varmaan välttää tuota suolan syöntiä vähän, muttaku se on niin hyvää... ja kerää niin kivasti nestettä. :D

Sulla sen sijaan on ihan mieletön pudotus takana, onnea! Ajattelitko viielä jatkaa kauan, vai joko alat olla tavotepainossa? :)

Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24012397:
Turvotusta se on, ku mulla pitäis alkaa menkat parin päivän päästä, mutta aattelin syödä toisen lätkän pillereitä putkeen. Se varmaan turvottaa vielä mukavammin. :vampire: Eli minun kohalla varmaan punnitustulos vähä vääristyy, harmi. Pitäis varmaan välttää tuota suolan syöntiä vähän, muttaku se on niin hyvää... ja kerää niin kivasti nestettä. :D

Sulla sen sijaan on ihan mieletön pudotus takana, onnea! Ajattelitko viielä jatkaa kauan, vai joko alat olla tavotepainossa? :)
mä vetäsin kerran muutama kesä sitten 3 laattaa putkeen ku oli festarit ja muuta kivaa niin jumalauta ku turvotti. näytti siltä että olisin ollut raskaana loppusuoralla. :kieh: nykyään ei tarvii onneks syödä pillereitä kun mies kävi 1.5v sitten vasektomiassa. turvottaa ja v*tuttaa muutenkin kun menkat tulee ja lähtee. oon ihanneseuraa juuri sillon, viikko kuukaudessa. :D

on tätä vielä jäljellä..semmoset 20kg. :kieh: tasan 20 jos haluun normaalipainoon. mutta kun mua ei silleen se 5kg ylipainoo haittaa. oon sitli ihan siedettävän näköinen kai..ja tuntuu ihan hyvältä. miehellekin ku kerroin että mikä mun paino on niin meinas tipahtaa tuolilta. ei uskonut ennen ku nousin vaa'alle ja näytin. istuu ilmeisesti sitkeesti sisälläkin. täyttä läskiä koko akka. :D :O olo alkaa kuitenkin olla ihan jees nyt jo että ei oo enää niin kärsimätön mitä oli alussa. vyötärökin näkyy jo!! :D

tällä hetkellä on vielä motivaatioitakin että toivottavasti jatkuu. pahimmilta jumituksilta säästytty.

Mulla on tulossa mökkikesä ni en halua että menkat alkaa siellä, koska ällöttää. Täytyy sitte sietää turvotusta. Mieki oon tosi hyvää seuraa näihin aikoihin, onneks saan olla tänään yksin kotona. :kieh:

Meinas taas iskeä ruokapaniikki tuon painonnousun takia, mutta sain silti syötyä pari ruisleipää kurkulla ja auralla. Onneks mulla on monta askia Läkerolia, ku suklaa on pannassa.

Sulla on nopeasti tippunu 20 kiloa, se varmasti tsemppaa jatkamaan vielä sen toisen 20 kilon puottamiseen! Ja olo paranee koko ajan mitä vähemmän kiloja on. Jatketaanko me tätä vielä ens kuussaki? Minusta tuntuu, että tartten tsemppiseuraa.. Tuntuis vähän tyhmältä lopettaa nämä vertaistukiketjut jo nyt. :|

Mulla on kai tosi iso riski sairastua metaboliseen oireyhtymään, melkein kaikki laardi on tuossa mahan kohalla, rasvamaksaki mulla todettiin ultrassa viime vuonna. Se oli aika pysäyttävää. :O Ja sukurasite diabetekseen on iso, tahtoisin niin säästyä siltä!

Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24012585:
Mulla on tulossa mökkikesä ni en halua että menkat alkaa siellä, koska ällöttää. Täytyy sitte sietää turvotusta. Mieki oon tosi hyvää seuraa näihin aikoihin, onneks saan olla tänään yksin kotona. :kieh:

Meinas taas iskeä ruokapaniikki tuon painonnousun takia, mutta sain silti syötyä pari ruisleipää kurkulla ja auralla. Onneks mulla on monta askia Läkerolia, ku suklaa on pannassa.

Sulla on nopeasti tippunu 20 kiloa, se varmasti tsemppaa jatkamaan vielä sen toisen 20 kilon puottamiseen! Ja olo paranee koko ajan mitä vähemmän kiloja on. Jatketaanko me tätä vielä ens kuussaki? Minusta tuntuu, että tartten tsemppiseuraa.. Tuntuis vähän tyhmältä lopettaa nämä vertaistukiketjut jo nyt. :|

Mulla on kai tosi iso riski sairastua metaboliseen oireyhtymään, melkein kaikki laardi on tuossa mahan kohalla, rasvamaksaki mulla todettiin ultrassa viime vuonna. Se oli aika pysäyttävää. :O Ja sukurasite diabetekseen on iso, tahtoisin niin säästyä siltä!
tottakai jatketaan! lisätsemppi ei ole koskaa pahitteeks. ei kehtaa epäonnistua kun on listoilla. :D

toi terveys on kyllä mullekin tärkee. oon niin kyllästynyt siihen jojoiluun ja että ensin mässää ja sitten tiukentaa. loppujen lopuks on aika helppoa laihduttaa mutta että saa painon pysymään kurissa niin se on asia minkä kanssa saa varmaan taistella pitkään kunnes se on mennyt sinne nuppiin kunnolla. oon ite päärynä joten muutama ylimääräinen ei ole samalla tavalla vaarallista kuin jos se olisi elimien ympärillä. toivottavasti sun maksakin alkaa voimaan paremmin. on tässä monta asiaa mitä pitää ottaa huomioon. meilläkin diabetes, sydänvaivat ja aivoinfarktit suvussa. meidän suvussa on aina juhlittu 40v hurjasti koska on ihan normaalia ettei ehi juhlia viiskymmpisiä. :O ja vielä kun on kotolta saanu huonot ruokailutavat niin se motivoi katkasee kierteen ja opettaa lapsille paremmat tavat. siinä onkin ollut haastetta koska helposti tulee hemmoteltu niitä nyt kun ei ite syö. *isohäpeä*

ja ehdottomasti tulee jatkaa samalla linjalla ku ennenkin vaikka välillä tuleekin takapakkia. kun syö järkevästi niin ei oo mitään välii mitä vaaka näyttää, koska se ei välttämättä aina pidä paikkaansa. mulla jumi muutama viikko sitten kun 3 vko peräkkäin näytti samaa lukemaa mutta jatkoin vaan ja sitten tuli iso jytky. :D

Ai se Läkeroliko turvottaa? Hitsi, aattelin että se on suht. turvallinen syötävä. Toisaalta, en tiiä haittaako se turvotus, kunhan ei sorru syömään suklaata.

Tuo 40v biletys on kyllä aika pysäyttävä juttu, ei ihme että tekee mieli elää vähän terveellisemmin. :O Meillä on aina syöty ihan luvattoman epäterveellisesti. Rasvaa, voita, laardia, suolaa, sokeria ja eineksiä. Lama-aikaan äiti ja isä oli koko ajan töissä, niin mulla oli ruokana vaan jotain einespitsaa ja mihin nyt sattu olemaan varraa. Palstamammat ois varmaan ihan kauhuissaan tehny ls-ilmotuksia jos ois tienneet mitä meillä syyään.. :ashamed: :D
Mulla ei ole (vielä) lapsia, mutta tiiän jo valmiiksi etten halua totuttaa omia lapsiani siihen mihin ite totuin. Se tosin taitaa olla vähän helpommin sanottu ku tehty. :D

Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24012748:
Ai se Läkeroliko turvottaa? Hitsi, aattelin että se on suht. turvallinen syötävä. Toisaalta, en tiiä haittaako se turvotus, kunhan ei sorru syömään suklaata.

Tuo 40v biletys on kyllä aika pysäyttävä juttu, ei ihme että tekee mieli elää vähän terveellisemmin. :O Meillä on aina syöty ihan luvattoman epäterveellisesti. Rasvaa, voita, laardia, suolaa, sokeria ja eineksiä. Lama-aikaan äiti ja isä oli koko ajan töissä, niin mulla oli ruokana vaan jotain einespitsaa ja mihin nyt sattu olemaan varraa. Palstamammat ois varmaan ihan kauhuissaan tehny ls-ilmotuksia jos ois tienneet mitä meillä syyään.. :ashamed: :D
Mulla ei ole (vielä) lapsia, mutta tiiän jo valmiiksi etten halua totuttaa omia lapsiani siihen mihin ite totuin. Se tosin taitaa olla vähän helpommin sanottu ku tehty. :D
olen juu huomannut että sillon kun syö läkerolia niin alkaa ilmaa kertyä ja turvottaa. oisko sitten makeutusaineet tai jotain ku ei niissäkään pitäis olla ihan hurja määrä suolaa, eikä niitä pitäisi pystyä syömään niin paljon että vaikuttais (suolamäärä) mutta jokin siinä mättää...vaa'alla näkyy kuitenkin selvästi kun on syönyt. niinpä vältän niitä ennen punnituspäivää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24012799:
olen juu huomannut että sillon kun syö läkerolia niin alkaa ilmaa kertyä ja turvottaa. oisko sitten makeutusaineet tai jotain ku ei niissäkään pitäis olla ihan hurja määrä suolaa, eikä niitä pitäisi pystyä syömään niin paljon että vaikuttais (suolamäärä) mutta jokin siinä mättää...vaa'alla näkyy kuitenkin selvästi kun on syönyt. niinpä vältän niitä ennen punnituspäivää. :D
Menkat & Läkerol on siis tosi huono yhdistelmä. :D

Onneks turvotus on vaan turvotusta, eikä varsinaista lihomista. Vaikka onhan se ärsyttävää. :D

Moikka vaan!

Tönt, vou mikä pudotus! Saat olla tyytyväinen itaseesi. :) Kuten kaikki muutkin, jotka saa tiputettuja liikakilojaan, hyvä me!

Mä sovittelin just vaatekaapin perällä piilossa olleita farkkuja ja housuja, ja kylläpä vaan on kivaa, kun mahtuvat taas kiinni. Vielä kun tiputtelee lisää kiloja, niin käyvät liian isoiksi. :cool: Mikä ei kyllä haittaa yhtään.

Mulla olisi tavoitepainoon semmoiset hieman alle 10kg, kai. Huomenna hyppään taas vaa'alle, mutta pahoin pelkään, että tulos on -0 kg. Huomenna menemme Tallinnan risteilylle, voipi olla että Tax Freessä sortuu makeisiin...

Tyytyväinen olen, jos tässä kuussa tippuu edes se 3kg, puolet siitä saavutettu jo. Ja mä jatkan kans heinäkuussa. :wave: Tarkoitus jatkaa niin kauan, kunnes tavoite saavutettu tai tulen raskaaksi. :)

Voikaa hyvin! :kiss:

Niin ja siitä piti vielä mainita, että nyt kun on tullut 1,5kk ajan käytyä reippaalla lenkillä lähes joka päivä, niin huomaa jo kunnon kohonneen. Mä lenkkeilen vaihtelevassa maastossa, tuossa meidän lähellä kun on iso mäki, 426 porrasta. Portaita pitkin en tosin ikinä mene, mutta tulee noustua huipulle pari kertaa ja lenkkeiltyä tuossa lähimetsässä muutenkin. :)

Voi itku ja kyynel. Kukaan ei ainakaan mua tsemppaa yhtään mihinkään. Mun tekstien yli vaan hypätään, ehkä mulla tylsät jutut tai jotain siihen suuntaan. Tiedä häntä.
No taas on tätä yövalvomista ja syömiset on niinku on. Kerrataan viel, mikä täs hommas oikein mättää. Olen siis lähihoitaja ammatiltani ja työskentelen vanhainkodissa, työ on raskasta (vuodepotilaita + muuten huono kuntoisia ikäihmisiä). Teen joka toinen päivä juosten superintervalli-treeniä + vatsalihas treeni. Silti tuntuu, et housut vaan puristaa enempi ja enempi. Mun päivän ruokavalio on suunnilleen tämä: aamu: 1kuppi vihreää teetä, aamupäivän välipala(töissä olessa): tonnikalaa vedessä, lounas: pikapuuro sekoitettuna jogurttiin, välipala: jugurtti tai ananas tlk, päivällinen: 2leipää+ juusto+ leikkele. Onks täs nyt aivan mahottomasti.? Ku ajattelen, ni tekee huonoa. No tähän aikaan mikä tahansa ruokaan liittyvä ajatus tekee huonoa. Yök.
Paino kuitenkin jumittaa niin pahasti, ku ikinä. En tykkää tästä yhtään. Mikä avuksi.?

Mindey, ootko laskenu kaloreita? Minusta tuo kuulostaa kyllä ihan liian vähäkaloriselta ja vähärasvaselta. : / Varsinki jos liikut noin paljon, niin syö ihmeessä enemmän! Vaikka tekis pahaa. Ja mee vaikka Kiloklubiin, laske kalorit ja syö suositusten mukaan. Tuossa ei tosiaankaan oo mahottomasti ruokaa!

Oon pahoillani jos en ole huomannu tsempata, välillä tulee sellasia päiviä, että luen vaan ketjut läpi niitä kummemmin pohtimatta. Ei sulla mitenkään tylsät jutut ole. :hug:

Mindey, mä en ainakaan ole tarkoituksella jättänyt huomioimatta. Aika vähän mä kommentteja kuitenkaan yhdelle henkilölle suuntaan, enemmänkin silleen yleisesti. :) Mun korvaan sun syömiset kuulostaa tosi vähältä, etenkin kun liikuntaakin harrastat. Kiloklubi käyttöön vaan, saat ainakin tietää syötkö tarpeeksi jne. :)

Oma tulos: viime kertaiseen +100g. :whistle: Mä en ole syönyt tarpeeksi kuituja viime päivinä, ja sen kyllä huomaa, jotenkin ihan tukossa ja jumissa. Nooh, huomen illalla palaillaan Tallinnasta ja sen jälkeen alkaa loppukiri, tavoitteeksi voisin ottaa maks. 1400 kcal ravinnosta per päivä.

Toss Foo
Heippaset vaan,

täältä taas tullaan! Minä myös teen sitä, että luen kaikki viestit läpi, mutta yleensä kommentoin vain yhtä tai kahta juttua tai sitten pikavisiitillä pyörin ihan vain oman napani ympärillä ja ilmoitan vain omaa tilannettani. Ei minullekaan kukaan alkuun kommentoinut mitään, mutta enempien viestien jälkeen kai tulin vähän enemmän huomatuksi.. TSEMPPIÄ siis sinullekin, Mindey, urakassasi!

Ehkä sulla Mindey on nyt sitten se jumivaihe, josta minä ja ainakin Kho keskustelimme muutama päivä sitten? Mulla se jumi nimittäin meni nyt ohi, ja humpsista vaan kun parissa päivässä hurahti vaaka uusiin lukemiin! Ihana olo nyt - toissapäivänä ei vielä ollut :) !

Minä ainakin tosiaan luen kaikki läpi, ja saan tsemppausta ihan siitä, että muita samassa tilanteessa olevia on. Olen pahoillani, jos joku muukin on kokenut jääneensä paitsioon - tarkoituksella en ainakaan ketään ohita, minusta te kaikki olette tärkeitä tämän ryhmän koostajia! Hiljaisia ja muutaman kerran piipahtajia olen kyllä välillä kaipaillut, mutta ei ole tullut sitten huhuiltuakaan.. TULKAAS TAKAISIN KAIKKI PIIPAHTANEET, minä haluan kuulla KAIKKIEN kuulumisia!

Tsempit siis kaikille, täällä rytkähti viikonloppuna -900g o_O
Koko kuun tavoitteesta tulen jäämään, mutta kaikki alaspäin on hyväksi, se riittää!

Huhtikuussa humahti -4kg
Toukokuussa tipahti -3½kg
Kesäkuun kevennystavoite -3kg: tähän mennessä -1,3 kg..

HUH HUH! Mulla katos eilinen turvotus ja arvatkaas mitä...

Paino on tasan 70 kiloa! :flower::flower::kiss:
Tavotepaino saavutettu!
Aivan ihmeellinen olo! :D

Toukokuun alusta on siis lähteny 8 kiloa, nyt pistin uuden tavotteen 66 kiloon. Pääsisköhän siihen jo heinäkuun aikana? :whistle:

Viimeksi muokattu:
Mindeylle piti sanoa, että kasviksia myös reilusti lisää, niistä saat mm. kuituja. Suositushan olisi 500g päivässä, mutta laihduttajan olisi hyvä syödä vielä enemmän.

Jumissa olleille onnittelut humpsahduksista ja rytkähdyksistä. :D

Mindey, kuulostaa tosi vähältä sun syöminen.... liikuntaan ja työhön kun vertaan.

Mä liikun nyt enemmän kuin ennen, mutta en ihan joka päivä. Kun ikää on 44v, ja aloittaa kuntokampanjan, niin pakkohan tän vanhan kropan on antaa levätä välillä. Syömiset ennallaan, eli syön mitä halua, normaalia ruokaa yleensä, mutta määrät on pienentyneet selvästi. Sain vatsalaukun "kutistettua" mukavasti, kun vanha vaiva hetkeksi palasi kiusaamaan. Vatsani siis on välillä ylivilkas, ja silloin jos syön vähänkin liikaa, niin on tosi hirveä olo. No, vaiva on ainakin nyt pois, mutta määrät on pieniä. Kyse mulla elämäntapamuutoksesta, ei laihdutuksesta itseisarvona. Toki haluan laihtua, mutta siten, että voin elää ja syödä normaalisti, eikä kilot tule "kuurin" loputtua takaisin.
En nyt muista, milloin viimeksi kirjasin tänne tulosta, mutta viikon saldo - 500 g. Toukokuussa tippui 3,2 kg (tai ihan huhtikuun lopulla aloitin) ja nyt kesäkuussa mennyt 2,8 kg. Todella tyytyväinen olen.

Nyt jo siis hyvinkin normaalipainossa, BMI 23,6, mutta matkaa tavoitteeseen vielä kymmenisen kiloa, suurin piirtein!

"Kyy"
Täällä taas! :D Vähän on ollut hiljaista, oon ollu aivan hukassa tän laihiksen kanssa ja paino on vain noussut! Luin Patrik Borgin kirjan "Löydä tie keveään oloon" ja nyt painiskelen sit sen oppien kanssa, että miten soveltaisi niitä käytäntöön.. Luin eilen Patrikin blogia ja löysinpä itseni jälleen kerran Kiloklubistakin. Tein myös suunnitelman päivän ateriarytmistä ja ruuista, syötin sinne ja olin tyytyväinen. :D Nyt meinaan tuolla ateriarungolla mennä eteenpäin, sallien pienet herkkuhetket silloin tällöin. Elikäs pyrin löytämään sen kultaisen keskitien, jolla paino putoaa verkalleen ja saan samalla nauttia elämästä. Ja tulos on pysyvä. :D Eli mitään ihmeitä en painon suhteen odota tapahtuvan lähiaikoina, kunhan ottaisi sellaisen tasaisen suunnan alaspäin, olkoonkin sitten vaikka vain 100g viikossa! :D Tsemppiä kaikille! Kesäkuu lähenee loppuaan, mutta ainakin oma urakka on vasta alussa..

Hyviä tuloksia teillä täällä!

Mulla alko kans taas kuntoilu ja ruokavaliotarkkailu.
Painosta ei ole tietoa, kun vaakaa ei kotona ole, mutta peili kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :kieh: yöööök, mikä porsas olin kun lauantaina sovittelin vaatteita, jotka vielä 2kk sitten ja viime kesänä oli ihan sopivia. Hyi hyi hyi!!!

Otin mittoja tänään ja vyötärö on kasvanut noin 6cm, käääääääks!!! Sille pitää tehdä jotain!

Yhteistyössä