Kesäkuun kastehelmet 2012

Päivää taasen :)
Mua alkoi oikein ahdistamaan kun tajusin etten ole tänne piiiiitkään aikaan kirjoittanut mitään. Tuo facebookki on vienyt niin mennessään kun mulla on puhelimessa se sovellus..
tietokoneelle harvemmin jaksan enää kirjautua ja tätä Kaksplussaa on vähän hankalahko käyttää pelkällä puhelimella :)

Saimme 8.11 tulokset varjoainekuvista ja niissä ei mitään poikkeavaa löytynyt. Joten saimme lopettaa natibiootin. Hassua, sillä Juliuksen mahavaivat ja ähistelyt loppuivat kuin seinään. JES.

Kääntymään J oppi isänpäivänä jolloin ikää oli hieman yli 4kk :) Nyt onkin kaksi viime yötä ollut kirjaimellisesti anuksesta sillä poika kääntyy koko ajan ja ei osaa itse kääntyä vielä mahalta-selälleen. Ärsyttävää :D

Jonkinlainen päivärytmi on ollut voimassa nyt kuukauden ajan ja soseita menee pari kertaa päivässä. Aloitin riisipuuron jonkun aika sitten ja sitä Julius saa aina aamupalaksi+hedelmäsosetta ja maitoa. Päikkäreiden jälkeen menee vihannessosetta ja hedelmäsosetta ja illalla nannia ja ennen nukkumista velliä. Yöt oon vielä imettänyt.. Koskakohan siitä osaa päästää irti?? Yöllä J herää syömään n.1,5h välein ja niinä kertoina kun mies on antanut nannia niin on nukkunut yli 3h putkeen. Rinnalle nukahtaa nopeasti joten ei saa mahaa kylläiseksi niin kuin pullosta... huoh, en olis uskonut että imetyksestä luopuminen olis mulle näin iso juttu.. :(

Mitenkäs Jkoo? joko ootte päässyt varjoainekuviin?

Onko muita keitä vaivaa alakuloisuus? Mua jotenkin painaa tää pimeys ihan hirveästi :(

Jotain kivaa: aloitin tänään taas jumpilla käymisen ja nyt läski saa kyytiä. Onneksi raskauden aikana kertyneistä 23kilosta ei oo jäänyt kuin 2kg mutta ensi kesän hääpukuuni on vielä paaaaaljon työsarkaa edessä :D :D

pusuja ja haleja :)

Hemutus ja Julius (viikkoa vajaa 5kk)

MIHIN TÄÄ AIKA MENEE? 5kk jo pojalla ikää justhan mää olin raskaana :)
 
Mites muilla istutaanko teillä jo?
Meillä on istuttu jo hieman vajaa 5kk iästä asti ja nyt ei suostu lattialla oikein makoilemaan vaan haluaa vaan istua. Ja sit kun kippaa ja pää vähän kopsahtaa ni loukkaantuu niin vietävästi.
Kovasti täällä odotellaan jo lunta, kun on niin synkkää.

Madde ja Casper 5kk 2vk
 
Hemutus hienoa kuulla, että teillä ei löytynyt mitään poikkeavaa!!! :)
Meillä varjoainekuvaus tehtiin viime pe. ja tulokset saadaan nyt pe., joten siihen asti saa vielä jännäillä! Toivon todella, ettei meilläkään mitään vikaa löydy! Se kun meillä oli viimeksi se vaikeasti häädettävissä oleva bakteeri pojan pissassa, niin se ainakin saatiin häädettyä ja pissa oli nyt puhdas, olin jo niin onnessani siitäkin :)

Istuminen meillä ei vielä istuta, vaikka poika onkin todella jäntevä. Selin makuullaan vetää itseään pystyyn koko ajan, mutta kun istuttaa, niin on selkä ja peppu vielä niin "pyöreät", että istuminen vielä luonaa. Syöttötuolissa yms. en ole edes vielä kokeillut. Nyt olis tässä joulukuussa, veronpalautuksista, aikomus hakea pojallekin oma Tripp Trapp. Esikoisella on ja hän käyttää sitä nyt tuolina ja on todella hyvä syöttötuoli, jos joku sitä harkitsee, niin täydet pojot täältä sille! :D

Yösyötöt parina yönä ollaan nyt nukuttu ilman syöttöjä! Puuroa syöty illalla ja kai se pitää sitten kylläisenä. Eikä ole nyt tuhtailuunkaan vaatinut tissiä vaan tutti on riittänyt. Tämä ei kyllä silti tarkoita, ett meillä nukkutais yöt, kyllä poika pyörii ja hyörii siltinkin ja 5 aikaan ollaan heräilty vähän juttelemaan, mutta nukahdettu sitten uudelleen.

jkoo + poika 5kk ja rapiat
 
Joku kyseli imettämisestä ja rinnoista..Meillä myöskin kokoajan "tyhjän" oloiset tissit..vasen ei enää tuota maitoa niinkuin ennen..ei tunnu edes täyttyvän..oikea taasen tuntuu toimivan normaalisti..pullolle poika ei oikein ala ja rinnallakin saa nyt raivareita..olen kokeillut kaikki maholliset tuttipullot..on erilaista tuttiosaa, luonnonkumista, silikonista, muotoiltua jne. mikään ei kelpaa..:/ Olen myös kokeillut korvikkeita kaikkia mitä löytyy, sekä pumpannnut omaa maitoa, kaikille irvistelee kun pulloa antaa..myös antanut kylmempää ja lämpimämpää ja pumpattua heti pullosta..on vaan kai todettava ettei meillä pullolle aleta ollenkaan..meinaa tuo imettäminen olla tuskasta kun pojalla 2hammasta nyt alhaalla ja niillä jäytää nänniä..ja tosissaan vasemmasta tissistä ei juuri maitoa enää heru..oikea on koetuksella..

Soseita meillä menee aamulla n.1dl puuroa ja hedelmäsosetta sekaisin. Päivällä reipas puoli purkkia pottua ja lihaa, iltapäivällä hedelmäsosetta reilu puoli purkkia ja illalla vielä 1dl puuroa..maitoa joka ruualla päälle :) hyvin poika syö eikä mitään ulos sylje..yöllä tissillä 1-2krt vaikka heräilee parin tunnin välein muuten vaan..rauhoittuu kun ottaa viereen..tämä on jo edistystä kun pitkään nukuttiin 30min ja hereillä 1h..tuntuu kun itsekin olisi uudelleen syntynyt kun saa nukkua jo 2h pätkissä :)

Poika haluais istua vaan kokoajan vaikka itse ei vielä istumaan pääse eikä itseään jaksa pitäkään..sylissä punkeaa kokoajan istumaan..Kovasti yrittää liikkeelle jo päästä mahallaan ollessa..takapuoli nousee ja yrittää potkia liikettä vaan ihan vielä ei päästä..tuskin kauaa menee kun yritys on kova..pyörii itsensä ympäri ja selällä ollessa liikkuu vähän eteen päin kun nostaa pyllyä ja jaloilla potkasee vauhtia :)

Mites joko muilla ollaan ryömimään lähdetty?
Onko näin syksyn aikaan ollut flunssaa?

Meillä sairastettiin flunssan päälle enterorokkokin..:/ Josko nyt jo oolis tarpeeksi sairasteltu tälle vuodelle...
 
Jopa kolme yötä täällä nukuttiin kuusikin tuntia putkeen ja ajattelin että happolääke tehoaa ja kyllä se tästä nyt paranee. Nyt taas kaksi yötä on heräilly parin tunnin välein ei kipeän oloisena vaan herää, en ymmärrä :(
Annatteko vauvan valmis puuroja vai teettekö itse jos niin mistä? mä olen muutaman kerran antanut valmispuuroa päärynämakua eikä kelpaa ollenkaan. Annatteko uusia puuroja tai soseita vielä lusikallisen ensin? en ole uskaltanut lihaa vielä aloittaa ehkä pitäs kokeilla kun ei noi kasvissoseetkaan oikein uppoa.
Meillä pyöritään lattialla jo hyvin mutta ei vielä ryömitä, huomenna haen syöttötuolin ja pääsee harjottelemaan istumista.
 
teris mä olen antanut kaupan valmis puurojauhetta, Piltin banaani-vadelmapuuroa ja hyvin uppoaa. Se jauhe sekoitetaan kuumaan veteen tai maitoon. Esikoiselle annoin niitä valmispuuro tetroja, mikä laitetaan vaan lautaselle ja lämmitetään mikrossa, kun hälle ei uponnut nuo jauhepuurot. Esikoinen oli muutenkin kronkeli, tämä poika on niiiiin erilainen ruuan suhteen, kaikki uppoaa ja syö kauheita määriä! :D
 
Minkä takia sitä jarrutellaan lihojen aloittamisella? Oi kertokaa kun en ymmärrä :) meillä ei uppoa kun bataatti (ja tietty kaikki hedelmäsoseet) mutta kun ei tuota bataattia viitti tyrkyttää joka päivä niin ajattelin josko lisäisin bataatin sekaan kanaa...?
...niin ja poika varmaan eläis pelkällä mangolla mutta kun ei äiti anna ;D haha!

Jkoo
Jännään teidän puolesta tuloksia!! :)

Hemutus ja julius kohta 5kk
 
Mää kanssa ihmettelen tota liha-juttua. Meillä kun typy ei sustu syömään kuin peruna-parsakaalia ja musta tuntuu tyhmälle vaan sitä tarjota. Hedelmätkään ei uppoo saati marjat. Haluaisin mäkin alkaa lihaa tarjota kun nuo kasvikset tökkii. JOstain luin,ettei pieni tarvi lihanproteiineja ennen 6kk ikää..
Toki puuroa menee ihan ok aamuin illoin ja meillä se on ihan kaurapuuroa muksu-jauhe joka sekoitetaan veteen. Päärynä-mangoa oon laittanu puuron sekaan,uppoo mut hieman pitää irvistellä.
Tissiä eniten illalla ja yölläkin pari kertaa. Nyt neiti on muuttanu päiväuniaan niin,että nukkuu 11-13 ja sit toiset 1h-1,5h unet joskus 16-17 hujakoilla. Tähän asti kuitenkin nukkunu ehkä 4 unet päivässä. Tosin,onpahan sit 20-20:30 yöunilla ja jää aikaa sit miehen kanssa seursteluun :)

Että semmosta..



Tipetsu ja E
 
Hemutus, en ihan ymmärtänyt miksi olet lopettamassa imetystä? Sinänsä ymmärrän kyllä mitä tarkoitat sillä että luopuminen on varmaan sit haikeaa.

Alakuloisuutta ei oo täällä juurikaan kehissä, kiitos kuukausi sitten aloittamani kilpirauhaslääkityksen :flower: Esikoisen syntymän jälkeen aikanaan olin ilmeisesti myös vajaatoiminnalla, mutta silloin sitä ei hoksattu ja olin kyllä aika uuvuksissa. Hemutus, toivotaan että joulun tulo tuo sulle piristystä, jollei mitään varsinaista syytä matalaan mielialaan löydy.

teris, mä aion varmaan aloittaa ihan tavallisilla kaurahiutaleilla sit kun puurot otetaan kehiin. Hiutaleita voi kuivana hienontaa jauhomaiseksi sauvasekottimen mukana tulleella silppuriosalla. Tai katsotaan sitten, mikä neitokaiselle kelpaa... Esikoinen oli hyvin kaikkiruokainen ja suoraan aloitettiin noin.

jkoo, meilläkään ei vielä istuta, neuvolassa sanottiin ettei vielä voi laittaa syöttikseen, kun selkä on ihan pyöreä. Napakasti kyllä pojottaa sylissä.

Maikki + pikku-H 5 kk 3 vkoa
 
Maikki79
En mää haluaisikaan siis imetystä lopettaa. Musta vaan tuntuu että rintaruokinnalla poika ei saa mahaansa täyteen ja tämän takia heräilee noin 1h välein. Jos ajattelen/ajattelisin vain ja ainoastaan itseäni ja omaa jaksamista olisi pulloruokinta öisin ehkä se tapa, jolla äitikin saisi unta.. Mutta kun en osaa päästää irti. Roikun pienellä maitolirullani ja hampain kynsin yöimetyksissäni :)

Meillä julius punkee itseään koko ajan istumaan. Lattialla en istuta mutta sylissä hän selkä pyöreänä "istuu"/nojaa muhun istuvammassa asennossa kuin ennen. Makuuasento sylissä aiheutta hirveen huudon :D nykyään julius pitää pukea sylissä "istuen" .. Maaten menee heti herralla naama jumiin :)
 
Munuaisten varjoainekuvauksen tulokset munuaisten rakenne on ok, eikä virtsan takaisinvirtausta ole, hyvä näin, MUTTA, virtsassa on taas joku bakteeri!!! Jo siis kolmas bakteeri ja lääkäri ihmetteli, että miksi niitä pöpöjä siellä nyt koko ajan on, joten taas saatiin antibioottikuuri ja sen kuurin jälkeen aloitamme estolääkityksen, jota syödään 1v. asti. Ja näin ollen joudutaan ramppaamaan myös pissakokeissa, en tiedä nyt vielä kuinka usein, mutta kuitenkin! Harmittaa älyttömästi, vaikka hyvä uutinen olikin, että munuaiset ovat kunnossa, eikä pissa virtaa munuaisiin, mutta täysin siis arvoitus tämä, että miksi siellä pissassa on jatkuvasti bakteeri, nyt on taas e-kolibakteeri, mikä silloin ekalla kerrallakin. Lääkäri myös suositteli, että heti kun poika oppii istumaan, niin alettaisiin kakattamaan pottaan, jotta se pippelin seutu pysyisi puhtaampana.

Räkäisyys yöllä onko teidän vauvat yöllä tukkoisia?? Kun meillä pojalle saa laittaa niitä keittosuolatippoja joka yö, kun on niin tukkoinen. Päivällä ei mitään, nenä ei edes vuoda. Yöllä tulee niistäjälläkin paksuja räkäklimppejä. Lääkäri ei osannut sanoa syytä tuohon, sanoi vain että makuuasento voi tehdä tuollaista. Käytiin meinaan tänään lääkärissä, koska pojalla on silmätulehdus....sekin vielä jo toista kertaa.


jkoo + poika 5kk
 
Meillä oli tytöllä silmä- ja korvatulehdus juuri ja saatiin antibioottia korviin, tippoja silmiin ja nenäsumutetta nenään kun oli myös ihan tukossa ollut jo monta viikkoa. Ihan hyvin kaikki saatiin hoitopöydällä laitettua. Nenäsuihke oli vaikein kun alkoi oppimaan ettei se oo niin kivaa niin heilutteli päätä eestaas....
 
Niin ja Hemutus onnistuisko teillä sellanen että antaisit enemmän kiinteitä ja rintaa lisäks ja korvike kokonaan veks? Yleensä vauvoilla on tiheän imun kausi 6kk ikäisenä ja voi olla että jos vaan jonkun aikaa sitkeenä jaksaisit imettää ilman korviketta niin maitokin lisääntyis?! Nimim. oli just sellanen kausi että koko ajan oltiin tissillä ja nyt reippaasti vähentynyt :)
 
Hemutus, nyt ymmärrän mitä tarkoitit :wave: Tsemppiä! Ja Mayan idea kuulosti hyvältä, eli jos sitkeästi yrittäis tarjota rintaa joka välissä eikä antais korviketta (okei, se saattaa aiheuttaa tuskastuttavan non-stop tissillä olon päiväksi-pariksi), niin maidontulo vois lisääntyä.

Mayan tytölle sekä teriksen ja jkoon pojille pikaista paranemista ja tsempit sairastupiin!

Meillä tyttö on edelleen tissillä melko tiuhaan, kiinteitä ajattelin nyt ruveta antamaan säännöllisemmin 3 kertaa päivässä (lounas, välipala, päivällinen). Määrät on kyllä edelleen minimaallisia, 1-2 teelusikallista menee kerrallaan alas. Tuntuu että tytöllä intoa olis, mutta työntää vaan kieltä ulos eikä osaa avata suuta, kun pitäis saada lusikka sisään. Ja sit alkaa hirmu rimpuilu, en tiedä onko se tuskastumista siihen kun sose ei tule suuhun, siihen kun sitä sosetta suuhun tulee, vai tuskastumista koko syöttämistapahtumaan noin yleisesti.

Mites teillä on vauvelit tarjenneet vaunuissa kun on ollut enemmän pakkasta? Meilläpäin ainakin oli tänään -12. Musta tuntuu että sormet on kylmänä vaikka mitä laittais käsiin. Viimeisimpänä kokeilin laittaa isoveljen isot nahkarukkaset, niillä oli näpit lämpimät 2 tunnin päiksyjenkin jälkeen. Lampaantalja tuntuu myös olevan takuulämmin alusta, mutta on vähän ahdas kantokoppaan tungettuna...
 
teris ja silmätulehdus silmätippoja meille ainakin määrättiin ja niin, että niitä laitetaan terveeseenkin silmään, koska tarttuu siihenkin luultavasti. Meillä oli ekaksi toisessa silmässä tulehdus, laitettiin tippoja molempiin silmiin ohjeen mukaan. Pari päivää meni hyvin, kunnes yksi aamu olivat molemmat silmät aivan rähmässä ja lääkäri kirjoitti eri silmätippakuurin, joka tuntuu tehokkaammalta, koska rähmiminen loppui heti alkuunsa. Varoiksi käytetään nyt vielä pari päivää, niin kuin lääkäri suosittelikin.

Meillä poika syö tooosi paljon kyllä. Piltti purkillinen menee kasvissosetta + hedelmäsosepurkki päälle. Välillä vetäsee puuronkin päälle vielä hedelmäsosepurkillisen. Noh, painoakin on melkein 9kg, joten kai ruoka maittaakin :D Maitokin uppoaa vielä, koska esikoinen joi tosi vähän sitten enää maitoa, kun täytti soseella vatsansa.
Esikoinen oli myös tosi kronkeli ja tarkka milloin ruoka maittoi; ei heti päikkyjen jälkeen yms. Mutta poika syö koska vaan kauheen määrän ja mitä vaan, kaikki uppoaa. Niin ihanaa, kun tuon 4-vuotiaan kanssa on AINA saanut taistella ruuan kanssa, vieläkin tosi huono syömään. Ainakin silloin kuin siirryttiin "klömppi"ruokaan, eli 8kk tienoilla, niin ei mikään mennyt alas, kakoi kaikki löntit, joten vauvamössöillä jatkettiin pitkään. Tyttö syö varmaan saman verran kuin pikkuveljensä tällä hetkellä :LOL: Noh, on kuitenkin aina kasvanut tasaisesti, joten ei siitä olla oltu huolissaan niin kotona, kuin ei myöskään neuvolassa.

Pakkaset täällä kanssa just samaa mietein tänään, että miten tuolla tarkenee. Meillä oli -9 astetta. Reiman toppahaalari ja sen alla oli fleecehaalari, äitiyspakkauksen makuupussi ja poika tuntui suht lämpöiseltä. Nukkui joku 2h. Karvatalja ei meillä vaunukoppaan kyllä mahdu, joten tarvii varmaan jo vaihtaa ratasosa runkoon, jotta saadaan tilaa lisää. Meillä on Emmaljungan city crossit ja niissä nyt city koppa. Pituudessakaan ei ole yhtään enää varaa, pojan jalat ovat kiinni jalkapäässä jo.
Mitä pidätte pakkasrajana ulkona nukkumiselle?
 
Mäkin olen miettiny tota pakkasrajaa, kirjoissa -10 en ole uskaltanu nyt ulkona nukuttaakaan, huonosti kyllä sisällä nukkuu. Miten usein teidän vauvelit syö päivällä?
olen pitänyt päiväkirjaa ja poju syö kolmen tunnin välein, vaikka olisi sosettakin saanut, tuntuu aika lyhyeltä ajalta, maitoakin kuitenkin juo melkein 200 joka kerta.
 
Täällä syödään kanssa n. 3h välein, vaikka kerralla paljon syökin. Paljon tarvii energiaa näköjään nämä pienet. Meillä ainakin poika niin touhukas ja liikkuvainen, ettei mikään ihme, että energiaa kuluu! :)

Meillä nyt -18 astetta ja jätin pojan nukkumaan vaunuihin kuistille. Otin patterin siitä pois päältä, joten siinä on tosi viileää. Välillä availin hetkeksi ulko-ovea, jotta kuistille tuli raitista ulkoilmaa. En usko, että saisin häntä kanssa ihan sisätiloissa nukkumaan kunnon unia. Nyt on tuolla nukkunut jo 2h.
 
Pojalle oli tullut kuukaudessa vain 400g painoa lisää, arvelinkin että on vieläkin laskusuunnassa mutta en uskonut et noin vähän on tullu. On niin touhukas että kuluttaakin paljon ja pituutta on tullut enemmän kuin painoa jo useamman kerran. Nyt pitää lisätä ruokamääriä, toiselle ei vaan uppoa kovin paljon kerralla, siitä tulee mahavaivoja. Oletteko hoitanu kovaa vatsaa millään muulla kuin luumulla? ei sitäkään viittisi joka aterialla antaa. Ehkä rotarokote nyt vaikuttaa mahaan.
 
teris: Päärynä kans löysentää vatsaa, ainakin meillä. Annatko ruokailujen yhteydessä vettä, sekin vois auttaa. Vauvat alkavat olla siinä iässä, että painonnousu hidastuu. Meilläkin painoa tuli 4-5 kk neuvoloiden välillä vain 235g, sitä ennen n. 0,5 kg ja aiemmin reilun kilon kk tahtia.
 
Meillä tytön masu oli muutaman päivän vissiin kovana. Kakkaa tuli ehkä 10 kertaa päivässä peukalonpään kokonen köntsä. Ei se kyllä kvaa ollu,ehkä semmosta kuin luumumarmeladi jota laitetaan joulutorttuihin:D Vissiin kaurapuuro sai kakan aika kiinteeksi ja kakkaaminen vaiketui. En sit antanu eilen puuroo ollenkaan,mutta luumua annoin kasvisaterian jälkeen 17 maissa ehkä puli teelusikkaa. Tänään onkin sit tullu pari kertaa melko notkeeta tavaraa ei kuitenkaan maitokakkaan verrattavaa. Tytön olo helpottui silminnähden ja tyttö nukkuikin viime yönä 20:45-8:30 ja taidipa olla 05 kello kun söi eka kerran :)

Mutta: hmmh.. mulla on nyt muutamana päivänä ollu ruokailun jälkeen etova olo...ihan niinkuin sillon kun aloin elleä odottamaan..Nyt on menossa kp 16. Ellehän sai alkunsa kp 8..



Ettäpä näin meillä.


Tipetsu ja E
 
Viimeksi muokattu:
peukkuja pystyyn Tipetsu jos on toiveita seuraavasta. mulla kakkosesta plussasin kun esikoinen oki 5kk ja ikäeroa neideille tuli lopulta 1v ja6vk.ja kakkosen ja kolmosen väliä olisi tullut 1v ja1kk jos ei olisi raskaus mennyt kesken. niin nyt väliä tuli ruhtinaaliset 1v ja7kk :).

kävästiin 5kk neuvolassakin mittoja en kylläkään muista mutta pienin sisaruksista ainakin on!

täällä sujuu ruokailu hyvin kaikki maistuu minkä lusikalla suuhun työntää:).

mitens ootte aikonnu joulun viettää?

ei nyt pitää mennä :) :)

huisp ja poikanen
 
Joulunalusaikaa!!

Joku kyseli istumisesta, ilman tukea ei onnistu. Sohvalla istuisi tietysti, mut en oo istuttanu kun bumbossa ja syöttötuolissa ruokailun ajan. Sitterissä vispaa kiikkua niin kovin ettei syöminen onnistu ku lusikka kurkussa asti.


Joo 5kk neuvola 68 ja 8,8kg. Pientä kuumeilua piikeistä. Soseista puhuttu ja kerra päivääs saa edelleen muuten tissiä. Lihan aloituksesta kysyitte, se hidastaa suolen toimintaa kun imeytymätöntä kovaa jätettä jää ruoansulatuksen mutkiin. Ite aijon alottaa kalalla joka suoli ystävällistä ja rasvoiltaan parempaa..

Viime viikon puri ja repi ehkä jopa jäyti tissii, tää viikko menny paremmin viestittää sillä ettei oo nälkä kun pelleilee. En komentanu tai kiljahtanu lopetan vaan siihen ja tyytyväisenä jää leikkimään tai mölöttää. On niin iso poika jo ettei tartte roikkua 10min kauempaa päivisin. Yösyöttö ja aamun eka kestää 20-30min kun paastoo enempi yöllä tietysti.

Päiväryrmi tällä hetkellä sisältää 3päiväunet 1,5-2h tuntia herätään 9 aikoihin ja nukkuu menee 21.30-22. Olen nukuttanu vaunuissa en ihan ulkona asti mut verrannalla joka ei lämmitetty tai kovin erikoisesti eristetty oli -20 asteessa siellä mut laitoin reikäisen villalangasta kudotun peiton kuomun sulle. Äitiyspakkauksen makuupussi toppapuku ja sen alla lampaanvillasta kudottu huppupuku, kypärälakki ja villasukat sekä tumput. Vaunujen pohjalla leikattuna lampaantalja ja näillä poika hyvin lämmin. Ainoastaan poskipäät tuntuu viileeltä.. Vaunuillu ollaan kanssa naama on makuupussin sisällä. Tyytyväinen on :) ei ne nuku siellä jos paleltuvat se on ihan varma homma.

Kiva kuulla, että varjoainekuvaus tulokset ok niitä jännittäneillä ja onnea vielä perheenlisäyksen pohdinnoista! Liityn samaan kerhoon, toivon että pahoinvointi ja alavatsan kipuilu ja väsymys ois jotain muuta... En vielä ois kaivannu lisää, mut minkäs sille sit tekee jos näin on.. Teen testin vasta ennen joulus neuvolassa kun ei kuukautiset ole alkanu niin ei voi laskea mistään mitään..ja aika siivosti tässä elelee jostain syystä :D

Ja jouluna mennää isovanhemmille vuorotellen kuten tähänki asti ollaan sit keskenään joskus..
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kylläpäs osan vauvat jo syövät hyvin soseitakin, istuvat jne! Meillä soseista on kokeiltu peruna, porkkana, päärynä - kaikista vatsavaivoja, annoin vain tl:n/pv. Nyt on mennyt bataattia 3 pv, mutta tokan päivän jälkeen alkoivat vatsavaivat taas. Nyt en tiedä, onko tällä kertaa kyseessä se, ettei tyttö oo kakannut 1,5 viikkoon! Jotain täytyy pian tehdä asian hyväksi! Välissä tyttö sai monta päivää mustikkasosetta, masu pysyi kunnossa mutta voikohan mustikka kovettaa vatsaa...?

Viime yönä on sitten taas valvottu ilmavaivaisen vauvan kanssa, ja tänään heräsi huutamaan ja paukuttelemaan päiväuniltakin. Huokaus. Enkä oo satavarma, mistä on kyse. Söin eilen kyllä lounaspatongin, jonka piti olla maidoton, jos ei sit vaikka ollutkaan. Mutta maito on kyllä yleensä myös löysyttänyt vatsan siis kuralle. Neitillä nyt oireina vain masuvaivat, ilmaa ja itkeskelyä, ja lisäksi tänään poskissa on mielestäni vähän näppyä. Pulautteluja ei tällä kertaa. Huomenna mennään mummolaan, ruuaksi tulossa kalaa, koska en ole varma, allergisoiko se, aion syödä. Toisaalta toivon sitten kunnon reaktiota, sillä tämä ihmettely, että mistä mikäkin vatsanväänne tulee, on aika tuskastuttavaa tämäkin. Mieluummin sitten rajoitetumpi ruokavalio ja tyytyväisempi vauva kuin tällaista sekavaa ja itkuista ihmettelyä.

Muuten menee kyllä hyvin, välissä meillä oli muutama ihana yökin, kun tyttö söi vain kahdesti ja muuten nukkui! Että niitä odotellessa :)

Istumisesta: meillä isosiskot ovat nousseet itse istumaan vasta 9kk iässä! Siis tosi myöhään. Esikoinen nousi seisomaankin ennen istumista, sitä ei vaan kiinnostanut kuin eteneminen ja ylös nouseminen. Joten tältäkään vaavilta en nyt sit istumista osaa vielä odottaa. Etenkin, kun meillä ei ees kunnolla käännytä. Puolivahingossa tytsi taisi kääntyä viime viikolla kerran vatsalleen, ja vatsalta osaa hyvin mennä selälleen, mutta viihtyy parhaiten kyljellään. Ei siis edelleenkään tykkää erityisesti olla vatsallaan. Kyljelleen kiepauttaa itsensä nopsaan. Ei puhettakaan siis ryömimisestä tmv. Tyttö on tänään muuten tasan 6kk!

.. ja nyt taas huutoa vaunuista. Ehtikin vartin nukkua. Jokin nyt sitten vaivaa ihan tosissaan :(
 

Yhteistyössä