Kesäkuun kastehelmet 2012

Tipetsu: meidän tytöllä kakka oli todella vetistä ripulia, ja kun tätä oli jatkunut kolmisen viikkoa ja kakan väri lopulta muuttunut vihreäksi ja kakka limaiseksi, vietiin lääkäriin ja epäilys maitoallergiasta. Kakka oli siis tosi vetelää, imeytyi kertiksiin ja kestoihin aivan täysin, siis ryynitkin hävisivät (ei niitä aina muutenkaan ole, mutta kakka on selkeästi paksumpaa). Ens vkolla uusi maitoaltistusaika, kun edellinen meni mönkään korvatulehduksen vuoksi.

Ja nyt sitten tuli KUNNON reaktio 5kk rokotteista... kuumetta - ei onneksi yli 39 kuten viimeksi, mutta kaksi päivää kesti - ja todella ärtyisä oli tyttö ja kaksi yötä aivan kamalia, vatsassa kiersi, puklailuja, ekana aamuna rokotteesta kamala satsi vesiripulia jne. Äitikin meni tässä rytäkässä niin väsyksi, että flunssa iski. Nyt sitten pelottaa, että se on seuraavaksi vauvalla.
 
Aanna Voihan kökkö! Meillä on 5kk rokotus 15.11. toivottavasti ei nouse korkeeta kuumetta. Aion kyllä lääkitä lastani ihan hyvillä mielin jos semmone tilanne on. Viimeksi piti pärjätä panadol-liuoksella ja kuume nousi 38,5 eli ei niin korkea mutta mua pelotti silti pienen ihmisen kuume :( Tyttö nukkui sillon paljon ja söikin melko normaalisti.
Juu,se kakka oli vaan sillon kerran vihreetä,nyt ollu keltasta soossia,tänäänki kolmesti jo..Ryynejä mukana ja muutenki ihan samannäköstä kuin aina ennenkin :)
Mä olen joku hysteerikkö :ashamed:
Mutta jaksamista sinne teille ja toivotaan ettei flunssa tartu vauvaan!
 
moiks

Aana meillä kanssa tosi tumman vihreetä kakkaa ja pahalle haisevaa :(. ja kun neuvolassa mainitsinkin maito allergian niin sanoivat terkka ja lääkäri että pitäisi muitakin oireita olla kun kakan väri ja löysyys.ihottumaa,oksentelua,kipuilua... onks teillä ollut muita oireita?? itellänikin on laktoosiintoleranssi mutta ei kuulemma pitäis vaikuttaa. miten se altistus tehdään?mulla kyllä on semmonen aavistus että meillä olis kanssa jonkin sortin maito problema! imetätkö vielä? meillä juodaan vaan korviketta niin voisi kokeilla ehkä helpommin niitä maidottomia vaihtoehtoja ja iik kalliimpia.

onko täällä joku kun joutuu käyttämään maidottomia korvikkeita? miten maistuu vauvalle? kuinka kauan kesti että huomasi eron maidossa? jos on vakuutus niin korvaako se apteekista ostetun maidon?
 
huisp: meillä on ollut vauvalla pahimpina ripuliaikoina myös kipuilua enemmän masun kanssa, eli ei oikein päiväunista tule mitään, yöt sentään silloin menivät vielä suht ok. Oksentelua on myös ollut, tätä kyllä jo aivan pienenäkin. Lisäksi isosiskon maitoallergia lisää todennäköisyyttä tämänkin vauvan allergialle. Nyt, kun mulla on ollut täysin maidoton dieetti jo 3 viikkoa ja rota-rokotteen masuvaivoista on vähän selvitty, on neiti ollut pari päivää jopa kakkaamatta. Mä imetän vielä, joten jätin kaikki maidonainesosat pois ruokavaliostani, ja tällä oli selvä vaikutus vauvaan. Mutta voihan ehkä olla sattumaakin. Altistus tehdään sitten polilla, ensin pisara maitoa iholle ja sitten suupieleen ja sitten suuhun jne. ja seurataan, tuleeko oireita. Koska meillä allergia on/olisi vain suolioireinen, voi oireeksi tulla ainoastaan oksentaminen (mikä ehkä ei riitä diagnoosiin?) ja seuraavaan päivään sitten odotellaan oireita. Isosisko oli altistuksessa vajaa 1v, ja seuraavana päivänä tuli löysää kakkaa ja pylly lehahti ihan punaiseksi. allergia oli vauvana vahva, ihokin reagoi maitoproteiinille vahvasti 4kk iässä. Edelleen on lievästi "allerginen" eli maito löysyttää vatsaa raakana, ikää nyt 4,5v.

Kuulemma ainakin jokin allergisille tarkoitettu korvike on sikakallista. Ystävä sanoi, että hänen lapsen 2 vkon maidottomat korvikkeet ennen altistusta maksoivat 400e! Tässä mielessä oon onnekas, että imetän, sillä ei ainakaan tule kalliiksi, vaikeaa on vaan vähän miettiä, mitä ruokaa söisi ja lukea kaikista ruuista sisältö, ettei oo maitoproteiinia/herajauhetta/maitoa/kermaa/voita tms.

Mun flunssa on aika hyydyttävä, ja nyt vaikuttaa siltä, että se on iskemässä isompiin lapsiinkin. Voi kun ei tulisi vauvalle. Tosi kova nuha on tässä, ja vauvalla nuha on tosi hankala :(
 
Voimia Aanna! Aika karseeta sairastaa lapsen kera saati, että ois useami lapsi! Täällä imuttelin aika tiuhaa vauvan nenää ja annoin särkylääkettä vaikkei ollu lämpöä ym. Nukku ainakin hyvin ja jakso syödä nuhasta huolimatta.
 
Meilläpä poika 4.5kk pissas ja kakkas tänään ekan kerran pottaan:)

Joku sitä kyseli että onko jo vauvakuumetta, ni mulla on ollu ainkin ihan heti pojan syntymän jälkeen sellanen olo ettei malttais odottaa et on taas raskaana ja pääse synnyttämään. Oli se synnyttäminen vaan aikamoinen kokemus et kyl se on saatava kokea uudestaan.

Poika on myös selkeästi ruvennut kiinnostumaan ruoasta. Katselee kovasti ja tutkailee kun minä syön tai juon jotain. No kiinteet olis tarkotus alottaa vasta joulukuussa jos 5 kk neuvolassa on tullu painoa ja pituutta tarpeeks. Olen jo kyllä antanut pojalle käteen esim. Kurkkua jota on saanut imeskellä ja on kyllä tykänny. Käytiin myös tällä viikolla ekaa kertaa uimahallissa uimassa ja saunomassa. Oli pojan mielestä aivan huippua et taidetaan ottaa tämä joka viikkoiseksi jutuksi:)

Ja kaikille voisin suositella myös jos teidän paikkakunnalta löytyy avoinpäiväkoti ni menkää ihmeessä käymään. Me ollaan nyt käyty pari kertaa, ja ainakin meidän jätkä tykkää hirveesti seurata kun isommat lapset leikkii ja siellä voi jutella muiden äitien kanssa.

Ja ai niin piti muilta täysimettäviltä kysyä että onko teidän muksujen vatsantoiminta muuttunut jollain lailla? Kun meillä poika kakkas ennen monta kertaa päivässä ja yhtäkkiä oli pari päivää kakkaamatta. No mä kävin heti hakemassa hieman luumua et saatais vatsa toimimaan kun kerran aiemmin oli päivän kakkaamatta ja sit olikin seuraavan kerran verta kakassa. No kyllä se vatsa sitten toimis ja nyt se sitten toimii oikeastaan kunnolla jokatoinen päivä. Ihana asia tämä kakka:)
 
Madde84 Meillä on muuttunut kakkaamistahti, mutta tähän asti on kyllä kakannut joka päivä kuitenkin. Ennen oli kakkaa lähes joka vaipassa, nykyään kakkaa kaksi-neljä kertaa päivässä. Kuulemma täysimetetyillä ei voi olla umetusta ja jopa kaksi viikkoa ilman kakkaamista on normaalia, tiedä sitten.. Joku sanoi että oli antanut vauvalle vähän vettä kun oli ollut kakkaamatta yli viikon, ja se oli saanut vatsan toimimaan.

Mulla just noi samat feelikset synnytyksestä, että pakko saada kokea uudestaan. :) Ja se ensiaika sen pikkusen nyytin kanssa.. Voi... :D

Ajattelitko Madde84 aloittaa sormiruokailulla? Mua kiinnostaisi se jonkin verran.. :)
 
Maidah joo kyllä toi sormiruokailu on muakin kiinnostanu et ajattelin ainakin kokeilla, mä en sotkua pelkää:) pitäis varmaan vähän ruveta perehtymään aiheeseen. Ja tosta vatsantoiminnasta en olis siitä muuten ollu huolissani mut kun oli sen yhden kerran sitä verta kakassa ni ajattelin ettei suoli ärtyis jos onkin helposti ärtyvää sorttia.
 
Madde84 Kiva, ajattelin kans kokeilla. Tai sitten kombinaatiota, kun kyllä mä haluan vauvaa syöttääkin. ;) Esimerkiksi iltapuuron olen ajatellut lusikalla syöttää.
Päivällä voisi sitten sormiruokailua harrastaa. Tää mun ajatus nyt sitten sotii vähän tota Baby lead weaning-ajatusta vastaan mutta ei kai kahden eri ruokailutavan yhdistämisestä haittaakaan ole (?).
Täällä oli mun mielestä hyvin kirjoitettu sormiruokailusta: Baby-led weaning - aloita kiinte

Me leikattiin tänään poika kaljuksi. :D Se on nyt aivan erinäköinen... Sujui odotettua helpommin, välillä kyllä turhautui ja alkoi rimpuilemaan.
 
Maidah joo mäkin ajattelin semmosta kombinaatiota et kun on kerran paljon puuroja, jogurtteja ym. mitkä vaatii sitä lusikointia. No kyllähän vauva kuulemma nopeasti oppii itse tuon lusikan käytön :)

Sandrastiina kyllä vaan käytiin ihan normaaliin aikaan uimahallissa. Oltiin ihan lastenaltaassa varmaan noin puolisen tuntia. Poika todella nautti vedessä olemisesta. Seurasin huulien väriä et tuleeko pojalle kylmä, kun huulistahan nopeesti näkee jos ne rupee sinertää et on kylmä. No eipä poikaa ruvennu paleltamaa. Käytössä meillä oli ihan pelkkä uimavaippa, kun meidän uimahallissa täytyy olla jompikumpi uimavaippa tai uimahousut, molempia ei tarvii olla. Ja uimisen jälkeen käytiin tietty saunassa lämmittelemässä:)
 
Mä ajattelin myös antaa sormiruokatyyppisesti vauvalle maisteltavaa sitten kun oppii istumaan. Nyt on kokeiltu parina päivänä päärynää (1-2 teelusikallista) ja pikkuhiljaa tyttö alkaa hahmottaa, miten suuta avataan lusikalle |O Pian myös aletaan kokeilla nokkamukia, kun tuo tuttipullosta kieltäytyminen alkaa rajoittaa minun menemisiäni melko lailla... Josko sitten nokkamukista saisi iskäkin annettua maitoa, ja tietty melko pian myös kiinteitä lusikalla.

Meillä tuli eilen esiin ensimmäinen hammas :D Tyttö itki sitä kovasti pari iltaa, kahtena iltana oksensi nukkumaan mennessä ja parkui lohduttomasti kunnes tajusin antaa panadolia. Alas eteen on vielä toinenkin hammas ihan pinnassa tulossa, mutta ei vielä puhjennut.

Aannalle tsemppiä allergia-asioiden kanssa!

Maikki ja pikku-H 5 kk
 
Onko muilla hampaiden tulo vaivannut kauheella huudolla, kuolaamisella ja jatkuvalla lelujen järsimisellä? en tiedä onko sitten sitä kun ikenissä ei mitään tunnu ja tää on jatkunut jo kuiteski viikkoja, nukkuminen vaan huonontuu kokoajan. Luulis hampua jo tulevan jos oireita näin kovasti on vai onko sitten muuta.
Kiinteä ruoka ei maistu niin hyvin kun tässä vaiheessa kai jo pitäisi menee usein leikkimiseksi loppusyöminen. Silti nälkä on lähes kolmen tunnin välein. On niin turhautunut olo kun ei tiedä mikä toista vaivaa
 
teris: Meillä syödään jopa 1,5-2h välein, vaikka kiinteitä meneekin 2 krt/pv. Määrät on vielä niin pieniä etteivät ne nälkää pidä kovinkaan pitkään, eikä niiden soseiden ravintosisältö nyt mikään kovin kummoinen ole. Noi oireet voi johtua hampaista taikka sitten ihan jostain muusta esim. vatsanväänteistä? Liittyykö johonkin tiettyyn ruokaan?
 
Mun poika oppi vihdoinkin kääntymään, tätä on odotettu. ;) Mutta vielä osaa vain kääntyä mahalta selälle, takaisin ei pääse. Selällään pääsee kyljelleen, mutta on siinä ihan tyytyväinen, eikä pahemmin yritä kääntyä. Neuvolatädin mukaan "pitäisi" ensin kääntyä selältä mahalleen, ja sitten vasta mahalta selälleen, mutta meillä meni päinvastoin.. Mä siis sanoin, että näyttää siltä että poika oppii kohta kääntymään mahaltaan selälle kun täti kysy onko oppinut kääntymään, ja hän sitten väitti, että kyllä se ensin kääntyy selältä mahalleen. Olin oikeassa ;). Onko kenelläkään muulla mennyt samoin?

Neuvolassa oltiin viime viikolla, painoa oli 7,5 kg ja pituutta 68 cm. Hyvin ja tasaisesti on kasvanut. Täysimetyksellä mennään edelleen.

teris: Meilläkin on tota lelujen järsimistä... Ja kuolaamista, mutta sitä on ollut jo 3 kk alkaen, eli ei hampaiden tuloon liity (kai). Mutta nyt on alkanut "puremaan" kaikkea. Mulla tullut eka hammas 4 kk iässä, ja miehellä 5 kk iässä, eli voisihan se hampaisiin liittyä. Vaikea tietää. Meillä yöt on välillä hyviä, välillä huonompia.
Alle 3h syömisvälit kuulosta ihan normaaleilta, siis vaikka kiinteitäkin saisi..

Maidah ja Z 4,5 kk
 
Meilläkin syödään aika usein. Öisin imetän vähintään kahden tunnin välein. Hereillä jaksaa yleensä olla sellaset 2h ennen seuraavia päiväunia ja imetän kerran tunnissa tarjoten molemmista rinnoista. Lisäksi voi puolen päivän aikaan syödä noin pilttipurkin (keitän itse soseet, mutta havainnollistaakseni määrää) kasvis-sosetta ja iltapäivällä toinen purkki hedelmä/marjasosetta. Ja päiväuniakin meillä nukutaan huonommin kuin aikasemmin.

Hampaita olen kuolaamisen ja jyrsimisen vuoksi odottanut kahen kuukauden iästä saakka, mutta mitään ei vielä näy.

Muumimamma_ ja tytsy 5,5kk
 
Huuto ei mun mielestä liity mihinkään ruokiin, illalla yleesä saanu porkkana tai maissivelliä ja maitoa. Viime yönä annettiin puolilta öin panadolia kun huusi ihan kamalasti eikä nukkumisesta tullu mitään sen jälkeen nukkui melkein neljä tuntia. Ajattelin että soitan neuvolaan ja vien sitten lastenlääkärille jos ei ala helpottaa kun ei tiedä varmasti mikä on. Tekee pahaa kun toista niin vaivaa joku :(
 
Moi.

Luin jostain, että hampaat vaivaa 4 päivää ennen ja 2 päivää jälkeen puhkeamisen. Mut kuulostaa kyllä vähän liian kaavamaiselta kun on kuitenkin kyse vauvoista ja kaikki on yksilöllisiä..

Täällä ihmetellään ihmeellistä ihotumaa.. Alkoi otsasta pienenä kuivana läikkänä ja parin päivän sisällä oli koko poika täys pientä punaista (kutisevaa) näppyä.. Nyt on melkein parantunut muuten mutta poskista ja kaulalta ei meinaa hävitä :( Kaikki rokotkin googlettelin läpi mut ei mikään oikein täsmännyt ja kun ei ollut muita oireita.

Kiinteitä pitäis alkaa miettiä hiljalleen kun kuun vaihteessa tulee 6kk täyteen. Sormiruokailulla ajattelin mennä. Tosin annoin eilen lusikallisen porkkanasosetta. Hyvin maistui :)
 
Hei hyvin pitkästä aikaa!

En ole hirveästi löytänyt aikaa koneella istumiseen vauvan syntymän jälkeen. Opiskelujakin piti jatkaa, mutta vielä en ole saanut juuri mitään aikaiseksi.

Meidän neiti on ilmeisesti aika poikkeustapaus, kun vaikuttaa siltä, että melkein kaikki tuon ikäiset vauvat vielä heräilee yöllä useinkin. Meidän pikkuinen on tosiaan heti syntymästään asti nukkunut 3-4 tuntia yhteen menoon, n. parin viikon ikäisenä taisi alkaa nukkumaan jo 5-6 h yhteenmenoon ja vajaan kahden kuukauden ikäisestä on nukkunut 8-10 h yhteenmenoon yöllä. Nykyään saattaa nukkua melkein 12 h, jolloin menen kyllä jo herättämään itse. Päivällä ei sitten nukkumisesta ole juuri tietoakaan. Tänäänkin nukkui varmaan korkeintaan puolen tunnin pätkiä kolme kertaa.

Täälläkin on soseita vähän aloiteltu jo muutama viikko sitten, mutta vasta eilen taisi kunnolla oppia niitä syömään. Aikaisemmin on vain maiskutellut ja kaikki ruoka ollut ruokalapulla. Myös lisämaitoa on joutunut antamaan jo yli kuukauden ajan lähes päivittäin.

Joku puhui siitä, että vauva kääntyi ensin mahalta selälleen. Meidän pienoinenkin melkein kääntyi tänään mahalta selälleen, mutta ei vielä oikein tietoakaan selältä mahalleen kääntymisestä.

"Hammasoireita" eli kuolaamista ja käsien pureskelua on täällä ollut jo 2 kk iästä saakka, mutta nyt on vielä selvästi lisääntynyt. Saa nähdä milloin ensimmäinen puhkeaa. Kovasti tuntuu välillä sattuvankin ja saattaa herätä yhtäkkiä siihen, että huutaa suoraa huutoa, mutta kun laittaa sormensa suuhunsa, niin rauhottuu takaisin nukkumaan.

Siinäpä oli tarinaa kerrakseen. Ehkä yritän kirjoitella itse ja lueskella teidän muiden juttuja useammin, jos neiti vain sallisi äidin olla koneella.
 
Teris: Mulla tuli vielä mieleen, että onko teillä pikkuinen ollut flunssassa? Jos vaikka korvat vaivaavat. Toki voihan tuo kipuitku johtua myös hampaista, mutta meillä on oltu kiukkuisia vain päivän pari ennen hampaan puhkeamista. Täälläkin järsitään urakalla kaikkea mitä eteen osuu ja suurin hitti on ollut mamin sellainen pururengas, jonka saa vielä ketjulla kiinni. Kuolaakin valuu toisinaan enemmän ja vähemmän, mutta ei noita hampaita vielä ole tullut.
 
Täällä tyttö on tänään 5kk! Voi että aika rientää! Huomenna ois neuvola ja rokotukset :( Mua ihan ahistaa huominen. Itse olen aikalailla neulakammoinen,niin tuntuu ihan älyttömän pahalta kun pientä huudatetaan kahden piikin verran :( Tokihan ne on tärkeitä rokotuksia mutta silti! Mä en vois koskaan olla terkka juurikin siksi etten vois pistää pientä vauvaa..
Mittaatteko vauvan lämmön pepusta vai kainalosta? Tästakin ollaan monta mieltä. Pepusta antaa vissiin 0,5 astetta korkeamman kuin mitä lämpö todellisuudessa on.. Synnärillä vauvan lämpöä mitattiin digitaalisella mittarilla kainalosta.

Soseita täällä syödään,tyttö on kyllä tajunnu alusta asti mitä pitää tehdä ja suu ammollaan odottaa seuraavaa lusikallista :) Nyt siis syöty soseita kerran päivässä ja tissittelyä sitten pitkin päivää,yöllä n.3 h välein. Pitää huomenissa neuvolassa sitten kysellä että joko sitä puurot otetaan kuvioihin aamulla ja illalla.

Tyttö on kyllä kehittynyt vauhdilla. Mahallaan viihtyy kauan ja koasti koko ajan pyörähteleekin mahalleen,jopa hoitotasolla. Yönsäkin nukkuu mahallaan,joten mulla on täysi työ vahtia yöllä,että tyttö hengittää..
Tarttuu leluihin molemmin käsin ja saa uuden otteen jos ote irtoaa. Leluja viedään suuhun ja koko ajan yrittää pungertaa istumaan,sylissä,sitterissä ja vannassakin. ja pystyssä pitäs saada olla kun on sylissä.
Vähän tyttö potkii itseään eteenpäin mahallaan sängyllä,että kiire on lähteä liikkeelle.
Täälläkin nyrkkiä jyrsitty ja kuola valunu jo ainakin 3kk iästä lähtien mutta hampaita ei näy. Me molemmat oltiin miehen kanssa 4,5kk ikäisiä kun meille oli eka hammas puhjennut..
Näin ne vaan muksut kasvaa,vauvakuumettakin ilmassa ;)



Tipetsu ja Eltsu
 
Korvia mäkin mietin jossain vaiheessa mut ei kai sitten nukkuisi päivällä paremmin. Eilen illalla annoin kokeeksi vain maissivelliä, heräsi silti puolilta öin ja huusi hirveesti nyt kyllä näytti masu vaivaavan kun vääntelehti et en sitten tiedä mikä ihme on. Ilmavaivaa on vähän enemmän kuin pitkään aikaan mut eipä cuplatonkaan sitten eilisiltana auttanut. Luin myös siitä refluksista mutta tiedä sitten sopiiko oireet siihen.
Onneksi on edes välillä hyväntuulinenkin. En tiedä uskaltaako enempää ruokia nyt listalle ottaa ennenkun selviää.
 
5kk neuvola takana. Tyttö painoi nyt 6905g (6145g) ja 62cm (58,5cm) pitkä! Nyt sit käski alotella ihan oikeesti kiinteet kun kerroin että yötkin on ollu nyt sitä että 1-2 h välein syötän eli päivällä kaksi kertaa sosetta ja aamu- ja iltapuurot + tissittelyt päälle.
Musta kyllä tuntuukin että maitoa ei jotenkin heru (?) tarpeeksi,siis tyttö joutuu kauan luputtamaan ennenkun alkaa herua ja tuntuu että oikea tissi lopettaa herumisen nopeemmin kuin vasen.
Kaikki on kuitenkin niinkuin pitää ja hienosti kasvaa :)
Meinaatteko influenssa-rokotteen ottaa vauvalle? Meillä mies on sitä mieltä ettei,narkolepsia juttujen takia. Neuvolan terkka sanoi,ettei tässä rokotteessa ole sitä samaa ainetta kuin siinä rokotteessa, joka aiheuttanut narkolepsiaa.. Tiedä sitten. Vanhemmatkin saatas ilmaseks rokote. Enpä tiedä. Kumpi se nyt sit on parempi? Olla rokotettu flunssaa vastaan ja ehkä sairastua narkolepsiaan..?

Mites mammat,ootteko meinannu jäädä kotihoidontuelle kun vanhempainvapaa loppuu? Mulla ois haaveena että menisin töihin vasta tammikuussa 2014 (jos en oo raskaana ;) ),tyttö ois 1,5v sillon ja sillonkin tekisin vaan 6h pvää. Myöhemmin sit täyttä päivää. Mä olen siis töissä marketissa ja työajat siellä on 6-21:15 kaikkea tolta väliltä. Pomo kylläkin vaihtumassa,että toivottavasti uuden kanssa ois sit sovittavissa tuo 6h pvää. Entinen/nykynen on niin hankala tapaus että ihan varmasti mulla ois sit ollu 15-21 työt ja aamulla takas 6-12 ja mitähän hyötyä siitä on pienen lapsen hoidon suhteen? Sillon kun aloin tyttöä odottaa niin olin aina 6--> töissä,purin lihakuormat. Vuotelun takia siirryin takas kassalle istumaan ja mulla olikin eka 5vkoa putkeen iltaa eli olin jokaikinen ilta 21:15 töissä! Ei kuulemma muuten voinu ratkaista asiaa. Työvuorothan pitäs näkyä 3vkoa kerrallaan,meillä oli tuo 5vkoa ja vähänkö otti aina pannuun,kun mitään ei voinu sopia yli kuukauden päähän kun tämä tonttu oli väsänny jo listat seinälle! Ääh,ihan verenpaine nousee kun aatteleekin :mad:

Mutta siis,en haluaisi laittaa 9kk ikäistä lastani muiden tallottavaksi päiväkotiin. Tuon siis voin perustella sillä,että olen ollut päiväkodissa töissä ja siellä oikeesti laitetaan pienet matkasänkyihin ja korillinen leluja kipataan niskaan,että viihdypä siellä ja juostaan sit 2-5 vutiaiden perässä! Okei,siis onhan näitä ryhmiä jossa pieniä pelkästään mutta on näitäkin edellämainittuja. Sanokoot Kataisen Jyrki mitä tahansa naisten täihin paluusta!! Sitäpaitsi,aika huono on tämä työtilanne tässä valtiossa muutenkin,"pidennetään työuria" sanoo Jykä kun joka firmassa on YT-neuvottelut käynnissä ja porukat pistetään pellolle. Go Jyrki,Go Jyrki,Go Jyrki!!! :D Jep tuli sit päivän politiikatkin puitua :LOL:

Palaillaan taas linjoille!


Tipetsu ja Eltsu 5kk1pvä :)
 
Mois!

Jee meillä on sit ekan kerran kolmen päivän kakka putki meneillään :) toivon mukaan jatkuis vielä. Ja värikin vaihtu ruskeeksi tumman vihreestä!

Mä olen ollut kotona siitä asti kun esikoinen synty v.2009 ja tarkoitus olis olla niin kauan kun poika täyttää 3 sit meneekin jo vanhin eskariin. Mut kotona varmaan kauemminkin kun ei täällä töitä ole!

Tohon "jykän" möläytykseen et meidät pitäisi saada töihin nopeimmin niin mun mielestä meille pitäisi maksaa enemmän että pystyttäisiin olemaan kauemmin kotona niin pääsisivät työttömät töihin! Ja kuinka paljon se säästäisi kunnilta kun ei lapsia "työnnetäis" hoitoon.

Poitsu käänty mahalta selälleen jo kuukauden ikäisenä ja jatko n.viikon mutta sen jälkeen unohti onneksi koko jutun:) nyt kippaa kyljelleen selältään mutta ei ympäri pääse vielä. Eikä ole mikään kiirekkään vielä:).

Syömistä on harjoteltu pari viikkoa ja kyllä maistuu kaikki mitä suuhun työnnetään.

Ollaan myös käyty muskarissa nyt muutaman viikon oikeestaan kyllä siskot käy ja poitsu piti olla vaan kuuntelu oppilaana mutta oli istuimessa niin kova vauhti niin pääsi mukaan ja kyllä naurattaa kun isommat lapset leikkii! Muutenkin kiinnostaa kaikki ympärillä tapahtuva!

Nyt pitää lopettaa:)
Huisp& 3xN
 
Joo mäkin aika tavalla suorastaan raivostuin tuosta Kataisen kommentista ja oletteko lukeneet sen mitä Iltalehden uutispääliköllä oli asiasta sanottavana, voi hyvää päivää sentään!

No meillä oli kans 5kk neuvola ja saatiin kaikki rokotukset, nyt onkin poika ollut tänään aikamoisella vinkutuulella. No nyt onneks nukkuu. Mut eipä ollut hirveesti tullut pojalle kokoa lisää, pituutta vain muutamia millejä ja painoa vain 400g. Mutta hyvin kasvaa ettei tarvii vielä mitään kiinteitä aloitella, jei!

Olen tässä nyt pitemmän aikaa jo pohtinut mitä pitäis ostaa pojalle joululahjaks? Mitä te aiotte ostaa? Kun olen miettiny et sen tarttis olla joku sellanen juttu minkä voi sitten säästää ja et poika vois vielä aikuisenakin pitää sitä jossain esillä tai jotain ja et hän tietäis et tän oon saanu ekana jouluna vanhemmilta lahjaks. No onneks täs on vielä hetki aikaa keksiä.

Nii joo ja mäkin ilmotin jo töihin etten ole tulossa maaliskuussa takas vaan et jään hoitovapaalle, ainakin ens vuoden loppuun asti. Ja sit toivottavasti pian taas saa jäädä äippälomalle eli voi olla etten mene välissä kuin ehkä heittämään keikkaa.
 

Yhteistyössä