Hei!
Mäkään en ole pitkään aikaan kirjoitellut, lueskellut kumminkin.
Kuukaudet kirii kauheeta vauhtia ja vauva kasvaa... luulen, että meille saa jossain vaiheessa tulla vielä kolmaskin
Mä rakastan tätä vauva aikaa ja sitä, että mulla on iiiihana vauva kainalossa. Hymyjä, kikatuksia, imetystä, kaikkea :heart:
Mutta, joo, olen toki väsynyt, imetys sitoo ja esikoisella on hillitön uhma päällä, että toisaalta taas niinkin.
Mä pakahdun rakkaudesta iltaisin kun katson mun ihania lapsia ja samalla tajuan, miten paljon mulla on menetettävää. Se on pelottavampaa, kuin mikään muu ikinä koskaan!
Hormoni huuruja tänne siis
Mites te muut jaksatte?
Esikoisen aikaan muistan, että olin tosi uupunut, mutta nyt se ei tunnu niin raskaalta, vaikka olenkin varmasti vielä vähemmillä unilla ja fyysisesti enemmän liikkeessä.
Okei, oon kyllä miettinyt, että onko mulla vaan helppo vauva..
Tää on niin kovin tyytyväinen pallero ja nukkuu öisin hyvin. Nukahtaa kun nukahtaa illalla ja syö ennen aamun ylös nousua n. 3-4 krt, töstä riippuen. Vauva nkkuu siis vieressä, joten syötöt menee siinä sivussa.
Päivisin meillä ei nukuta. Pieniä torkkuja vain, vaunuissa sitten tsägällä pidempään, jos ovat jatkuvasti liikkeessä.
Monesti syön pöydän ääressä niin, että vauva on mun ja pöydän välissä imetystyynyllä tissillä ja samalla vielä jeesin esikoista syömään vieressä ..
Vaunuissa ei oikein vauva viihdy hereillä ollessaan, kun olisi kaikkea kiinnostavaa katseltavaa. Tämä näkyy myös syömisessä, eli nyt ei oikein malta päivisin syödä, vaan menossa on se kausi, kun tissi maistuu vain puoliunessa ja öisin sitten tankkaillaan
Tipetsulla taisi tätä samaa olla, eli neuvoksi annan vain, että tyydy kohtaloosi, se kuluu asiaan ja on ihan normaalia.
Kiinteitä ei olla koettu millään tavalla vielä ajankohtaiseksi tai tarpeelliseksi. Eikä niitä tosiaan tässä iässä vielä ainakaan meillä ravinnollisesti vauva tarvitsekkaan, enemmän saa tarvittavia rakennus-aineita rintamaidosta kuin porkkanasta tai jostain maissista (ravintoarvo 0).
Varsinkin jos aiheuttavat mahavaivaa, niin odottelisin hetken vielä.
Jonkin verran vauvan osoittaa kiinnostusta mun syömisiä kohtaan, eli jossain vaiheessa täytyy alkaa maistattelemaan, ehkä muutaman viikon päästä.
Muistattehan muuten, että alle puolivuotiasta vauvaa ei saa istuttaa syöttötuolissa! Joku kirjoitteli, mutta en nyt muista kuka.
Meillä painetaan arviolta sellaiset 8 kiloa nyt, pituutta oli viimeksi mitattaessa 64cm, 4kk neuvola on muistaakseni viikon päästä.
Niin joo ja meilläkin on alkanut vierastuskausi vol.1 nyt joitain ihmisiä kohtaan.
M & ihq baby