Aanna Olin täysin maidottomalla dieetillä vähän aikaa. Aluksi kun kokeilin mikä pojalle sopisi käytin kyllä hapanmaitotuotteita (esim. piimää), mutta kun vatsavaivoja vielä oli niin menin täysin maidottomalle. Nyt vähän ennen kuin poika täytti 3 kk aloin olemaan vähemmän tarkka, ja onneksi nyt esim. juusto käy ja myös noi hapanmaitotuotteet, eikä sekään haittaa jos jossain on maitojauhetta. Toi maidoton dieetti on aika vaikea, varsinkin kun on tottunut käyttämään paljon maitotuotteita. Nyt mä kokeilin juoda vähän tavallista maitoa, jos pojan suolisto ois sen verran kypsynyt että kestäisi sitä, mutta ei käynyt... Kauheat ilmavaivat seurasi, vaikka join vain noin puoli lasillista.
Kun pojalla ei ole ilmavaivoja niin kakkaamistahti on kyllä harventunut, lieneekö sitten mun ruokavalio syynä vai oisko muutenkin harvantunut, sitä en tiedä. Löysää on kyllä edelleen, mutta enemmän kellertävää (ennen oli vihreää, ja niin oli myös sen uusimman maitokokeilun jälkeen).
Meillä outoa muuten se, ettei ilmavaivat kauheasti yöuniin ole vaikuttaneet, mutta iltoihin sitäkin enemmän.
Madde84 Ihan sama täällä! Ekat 2 kk poika söi ja söi ja söi. Sillon kun se oli hereillä se ei tehnyt mitään muuta kuin syönyt. Isä ei juurikaan saanut pitää poikaa yhtään, kun heti taas haluttiin tissille.
Nyt 1-2 h syömisvälit tuntuu todella pitkiltä. Ehtii jopa syödä tai laittaa ruokaa rauhassa joskus muulloinkin kuin pojan nukkuessa, ja mieskin saa enemmän aikaa pojan kanssa. Toissapäivänä se otti pojan mukaan asioille aamupäivällä ja mä sain jatkaa unia rauhassa, oli kyllä aika ihanaa vaikken heti saanutkaan unta (mietin miten mies pärjää sen kanssa, ja entäs jos sille tuleekin hirveä nälkä jne). Melkein 2 h olivat poissa ja poika oli nukkunut suurimman osan ajasta eli hyvin oli mennyt.
Jos pojalle oiskin tullut kauhea nälkä niin ois tietenkin tuonut sen kotiin takaisin, ei ne olleet kuin 10 minuutin ajomatkan päässä.
Mulla ei ole pumppua, kannattaisiko ostaa tuon takia että voisi pakastaa ja käyttää sitten kiinteiden seassa? Olin ihan vettä ajatellut käyttää ruokiin, mutta maito varmaan maistuisi paremmalta? Tosin jos vaan vettä käyttää niin ehkä sais paremmin totuteltua uusiin, myös ei-niin hyviin, makuihin?