Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Mä taidan kanssa liittyä porukkaan. Eilen tein testi vaikka tuloksen tiesin jo tutunlaisesta etovasta olosta. Tästä se lähtee!

Yksi keskenmeno on takana ja varovaisesti odottelen päivä kerrallaan. Viimeeksi uskalsin ilmoittautua tänne vasta joskus viikolla ties mitä mutta tylsäähän se oli vaan lueskella kirjoituksia. Joten meni miten meni, täällä ollaan :O

Meille on tulossa toinen lapsi. Ensimmäinen, tyttö, täyttää parin viikon päästä vuoden.

Ikää minulla on 31 ja synnäri tulee todennäköisesti olemaan KOS.

Kultasiipi ja Pinklady, moi :wave: Ja kaikki muutkin tietysti!

Sofiia (viikkoja taitaa olla kasassa nyt 5+0)
 
Stiinuliinu ja hippu paljon onnea molemmille ihanista ultrakuulumisista :heart: Stiinuliinulle onnea oikein kaksinverroin! Kivaa, että tässä pinossa on jo kaksi tuplien odottajaa :) Saadaankohan yhtään kolmosten odottajaa :D

Emby Eikä! :( Voi piru, että voikin se lääkäri sairastua just nyt! No, onneksi sait kuitenkin uuden ajan. Vaikka ei se varmaan paljon lohduta, kun joutuu odottamaan viikon vielä lisää. Tsemppiä!

Hiusten värjäämisestä Mites, minkälaisia mielipiteitä teillä on tohon värjäämiseen liittyen? Te joilla jo lapsia, niin ootteko edellisissä raskauksissa värjänny? Netti tuntuu olevan pullollaan mielipiteitä puolesta ja vastaan. Ja virallinen kanta (Hus:in teratologisen tietopalvelun) kai on, että sais värjätä, kunhan ei ihan jatkuvasti värjää. Pähkäilen tässä, että uskaltaako vai ei. Kun lauantaina ois naapurin isot synttärijuhlat ja tää mun tukka todellakin tarvis pientä kohentamista ja uutta väriä pintaan. Olin ajatellut, että sinnittelisin ekan kolmanneksen värjäämättä ja sitten vasta ekan kerran. Mutta, mutta kun ei tällä ylikasvaneella juurikasvu loistaa -mallilla oikein kehtais lähteä mihinkään isompiin juhliin. :ashamed:

Ja tällästäkin tuli vielä mieleen, että Milloin kotidoplerilla vois aikaisintaan saada sydänäänet kuuluviin? En kyllä omista kyseistä vehjettä, mutta tekis kovasti mieli hankkia ;)


En muista mainitsinko jo aiemmin, mutta täällä ois np-ultra aika varattuna ja se ois 14.11. Eli 3 viikkoa vielä pitäis malttaa odottaa! Eikä millään malttais. Mietin, että pitäiskö varata yksityiseltä joku mielenrauhaultra vielä ennen tota np-ultraa. Mutta toisaalta taas....kai se 3 viikkoa kuitenkin menee aika nopeaan ja säästyis rahatkin. Ois vaan niin ihana päästä näkemään pieni taas!

Hauskaa tiistaipäivää kaikille :wave:

Sanmar + superpapu 8+3
 
Tervetuloa sofiia! :wave:

Sanmar: Esikoisen aikaa värjäsin hiuksia muutamaan otteeseen, eikä kyllä kampaajalla ollut mitään asiaa vastaan. Ja luultavasti nyttenkin tulee tarvetta. Meillä np-ultra 15.11 =). Tekevät sen täällä päin viikoilla 12+ tai ainakin näin täti sitä varatessa puhui. Dopplereista on joku mielikuva, että ohjeissa olisi rv 12-13.

Mietiskelin tuossa eilen illalla, että mikäköhän mahtaa olla todennäköisyys sille, että tämä salamatkustaja syntyi samana päivänä esikoisen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar Mä kyllä värjäsin esikoisen odotuksen aikana muistaakseni parin kertaa hiukset.. Eikä mitään tapahtunut :)

).( Me odotellaan vielä kutsua np-ultraan.. Ainiin ja eilen tuli bola-koru :heart:
Mitäköhän muuta??
Muisti taas pätkii...

viikot poksuu :flower:

ninanina+pompula 8+0 :heart:
 
Varasinpa mäkin nyt sitten sen "mielenrauhaultran" ensi viikon torstaille, jolloin on 7+0. Mies on niin innoissaan ettei kyllä mitenkään malta salata tätä joulukuulle, joten jos tuolloin näyttäis olevan kaikki hyvin niin vois sit antaa sen kertoa lähipiirille :D

Kuvittelin näin ekakertalaisena muuten, että mahallaan nukkumisesta ehtis rauhassa opetella pois, mutta nytpä on tissit niin kipeät ettei oikeastaan pysty olemaan edes kyljellään! Jotenkin oon saanut selälläni nukuttua kuitenkin :)

birdcherry 5+5
 
Tervotulloo kaikille uusille!

pillipöllön Tytölle synttäri onnittelut. Oma esikko tyttö täyttää kans reilu parin viikon päästä 10v ja jotenkin pitäs olla voimia järjestää tyttölle synttäri bileet.=)

pipsa Tulehan kertomaan ultra kuulumiset.

Emby
surku!! tässä alussa kun tää odottelu ja odottelu ja ooodottelu on niin ärsyttävää ja päivät matelee muutenkin. mutta toivottavasti viikko menee nopsaan ja pääset lääkärille.

sanmar82 Ite olen joka raskaudessa värjännyt hiuksiani ja eri vaiheissa alussa ja lopussa. esikoisen aikana otin jopa 2 värin poistoakin. mulle parturissa sanottu ettei ne aineet ole nykyään niin myrkkyjä mitä ne yhteen aikaan oli. Raskaanakin saa näyttää ihmiseltä :) Ite meinaan kyllä värjätä heti taas kun on tarvetta kun en viitti koko raskautta olla "harmailla" hiuksilla.

omaan napaan: tänään oli jo aamulla hitusen paha olo teki huonoo mutta mitään ei tullut.mutta tää jatkuva kylmä ärsyttää peiton alla villapaita päällä ja siltikin on vilu.

Tänään soitettiin mun neuvolasta ja siirrettiin mun aikaa huox se ois ollu ens viikon pe 4.11 (ois ollu rv 7+5) mutta nyt tehtiin sit niin että mulla on ti 8.11 lääkärineuvola (8+2) joka on kyllä niin huippu juttu!!Mäkun oon ite miettinyt että varatakko vai ei varata aikaa ar-ultraan mutta nyt kai mää tän pari viikkoo jaksan odottaa niin nään kans että onko masussa elämää,ei vaan meinaa jaksaa odottaa!!

Sitten saman viikon pe 11.11 on eka neuvola(8+5)

Nyt aloin miettiin tai mun piti tätä neuvolassakin kysyä mutta kun se nyt peruuntu enkä hoksannu puhelimessa kysyä että tietääkö täällä joku magneettikuvauksesta mun pitäs mun pojan kanssa mennä magneettikuvaukseen tai poika menee ja mä haluaisin olla henkisenä tukena,mutta pääsenkö mä tän raskauden takia nyt ollenkaan mukaan?? kun noissa papereissakin esim kysytään onko raskaana eli vaikuttaakohan se nyt jotain..

möhköpantti + heta-einari 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Emby: Voimahali :hug:

Sanmar: Mä ajattelin tällä kertaa vältellä hiusten värjäämistä ja muutenkin olen tarkempi siitä mitä kehooni laitan (esim. ihonhoitotuotteiden muodossa). Ei ole onneksi mitään välttämätöntä tarvetta värjäykseen, koska en ole muutenkaan värjännyt vähään aikaan ja oma värikin ihan ok. Ensimmäisissä raskauksissa ei tälläiset asiat tulleet edes mieleen.

Kotidobleria mulla ei ole koskaan ollut enkä sellaista aio hankkiakaan ellei vauvalla ilmene jotain ongelmaa minkä vuoksi pitäisi tarkkailla. En usko, että niillä kovin aikaisin kuuluu muuta kuin oma syke, sillä eihän sykettä saa edes ammattilaiset kuuluviin neuvolassa kovin aikaisessa vaiheessa. Vielä ei ole siis kiirettä hankkia =)

Bola korua munkin tekisi mieli, mutta sen käyttäminen paljastaisi asian muillekin. Siksipä taidan odotella senkin kanssa vielä tovin...

Barbbis 5+4
 
Yleisimmät 10 kysymystä

Tuolta löytyy vastaus esim kysymykseen hiusten värjäämisestä raskausaikana. Minä oon ainakin huoletta kampaajalla värjännyt hiukseni viime raskauden aikana. Ja seuraava aika kampaajalle olis kuukauden päästä...

Tuolla teratologisessa tietopalvelussa eivät muuten suosittele luontaistuotteiden käyttöä, tuli mieleen kun noista omegakolmosista oli juttua.

Voimia kaikille menetyksen kokeneille...

Tervetuloa uusille!

Mulla on edelleen ihan hirveä väsymys, eipä oikein muuta kuulu. Ja koko ajan tuntuu olevan ihan hirveä nälkä. Tällä hetkellä ei muita oireita. Neuvola olis ylihuomenna, sitä odotellessa...

8+5 menossa.
 
Lumi ja PipSa: mäkin tein kaikki testit pois kaapista. Piti vielä 2vkoa ekasta testistä varmistella uudelleen ja tehdä kolmas testi.

Mietin kovasti sitä alkuraskauden ultraa ja kun selvisi, että täällä sen voi käydä yksityisessä neuvolassa edullisesti kätilöllä, varasin ajan ensi viikon maanantaille, jolloin on 7+0. Nyt kun tuo aika on varattuna, en kyllä malttaisi odottaa!

Paha olo on kaikin puolin, aamuisin pelkään, että oksennan. Kyselin aiemminkin, että onko kenelläkään muulla "tärisevää oloa", eli sellaista sisäistä tärinää, kun on niin huono ja heikko olo? Töissä seisoin taas pitemmän ajan paikallani (oon opettaja) ja eikös meinannut taas alkaa tajunta hämärtyä. Teen normaalisti työtäni pääasiassa seisten jo ihan äänen kantavuuden vuoksi. Nyt olen joutunut istumaan paaaljon enemmän kuin ennen raskautta, en vaan pysty seisomaan enää. No, jotenkin sentään pystyn käymään töissä. Kotona ei vaan sitten enää jaksaisi kuin levätä, mutta kun on nuo kaksi tenavaa ja kotityötkin pitäisi tehdä...
 
Hei!

Sofiia!!!!!!!!!! Moi moi moi!!!! ja ONNEA Hurjasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) Ihan mahtavaa!!!! =)

Mulla semmonen kyssäri et kuinka moni meinaa ottaa influenssarokotuksen ja oletteko miettineet asiaa?

Ite olen täs pyöritelly asiaa siinä määrin et tänään soitin jopa teratologiseen tietopalveluun ja siellä suositeltiin rokotuksen ottamista sillä et raskaana olijalla olis kuusinkertainen riski sairastua influenssaan joka voi olla sit raskauden aikana todella raju tauti kun siinä kuumekkin niin korkeelle nousee ja ei pitäs vaikuttaa sikiöön mitenkään toi rokotus mut silti mua mieitityttää... enpä tiedä vielä mitä teen...

-Kultasiipi & Vimpula 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!

Voimia kaikille menetyksen kokeneille!

Tervetuloa uusille! :)

Huomenna on sitten neuvola aamulla. Tällä hetkellä vielä rinnat kipeitä ja väsymys. On myös etova olo kun maha on tyhjä tai täynnä... Pitää vaan muistaa syödä pieniä annoksia vähän useammin. :)

malendra 7+5
 
mupelo Kiitos tuosta. Olen koittanut netistä googlettaa aiheesta mutta en oo löytänyt selvää tekstiä.missä se väännettäisiin rautalangasta =)

Kun pojalla on tuo magneettikuvaus mulla olis menossa rv 8+1 mutta tosiaan kun mä en oo ite menossa putkeen vaan olisin vieressä niin mietin että onkohan sillä kuitenkin sama vaikutus... Harmittaa jos en pääse mukaan kun poikaakin jännittää tuo koko juttu ja jos mä joudun nyt oleen jossain toisessa huoneessa :(
Pitää sieltä viä lääkäreiltä kysellä tai koittaa jos isukki pääsisi mukaan henkiseksi tueksi.
 
Viimein aikaa päivittää eiliset ultrakuulumiset. Meille ei siis tule kesävauvaa ja mut voi tuolta listalta poistaa.

Eilen siis piti olla 7+3, mutta ultrassa ei näkynyt mitään missään (paitsi kohdun ulkopuolella mut siitä "patista" eivät osanneet varmaks sanoa mikä se on, onko kohdun ulkoinen vai keltarauhaspatti). Verikokeen ottivat, jonka mukaan arvot oli laskenut (oli siis nega). Lääkäri oli sitä mieltä että jossain kohtaa mun tuhruttelun aikana on mennyt kesken, sitä on mahdoton sanoa et koska, koska mulla ei oo ollu kipuja. Jännä sinänsä, että tuon tuhruttelun aikana mulla kuitenkin digillä viikot nousi (testasin viikon välillä).

Hassua ja vähän myös outoa, että kumpikaan meistä ei pettynyt (ihmismieli on jännä). Oltiin varauduttu pahimpaan ja niinhän siinä kävi että kesken oli mennyt. Oon tosi tyytyväinen, että varasin sen varhaisultran. En ois kestäny odotella joulukuulle ultraa ja hirveempää se varmasti sillon vasta ois ollu kuulla ettei tuolla ookaan mukana mitään. Alunperinhän varasin ultran yksityiselle juuri mun tuhruttelun takia, jota siis kesti ilman kipuja 1,5 viikkoa eikä ollu ees mitenkään runsasta (välillä saattoi olla usean tunnin poiskin) vaikkakin parina päivänä oli ruskean sijasta veristä. Kroppa on nyt vähä sekasin, tuhru pysyi pois viikon, kunnes alkoi taas eilen ja muuttui menkoiksi.

Meillä ollaan hyvällä fiiliksellä, tästä jäi se olo että voi tärpätä ja hyvällä mielellä jatketaan harjoituksia :) En halua kuulostaa kylmältä tai sydämettömältä, mutta jännästi sitä vaan suhtautuu tähän neutraalisti kun oltiin molemmat jo asennoiduttu siihen että kaikki ei varmasti oo hyvin tuon tuhruttelun takia. Jos olis ollutkin hyvin, niin se ois ollu meille positiivinen yllätys. Ja kyllä eilisen jälkeen sitä mieltä molemmat oltiin, että seuraavankin plussan jälkeen suunnataan taas varhaisultraan, jotta näkee hyvissä ajoin onko kaikki hyvin. Varmasti tähän hyvään fiilikseen vaikuttaa myös se, että meillä on takana yritystä vasta vähän aikaa ja molemmilla on se olo että meillä ei oo mikään kiire; yritetään tosissaan, mutta tulee kun on tullakseen. Tuntuis paljon pahemmalta ihan varmasti jos takana ois pitkä aika yritystä ilman tärppiä tai lukuisia keskenmenoja.

Toivon teille muille kovasti tarrasukkia matkaan, meitä on täältä jo niin monta karsiutunut pois :/ Ja kyllä mä taustalla aion käydä vakoileen että kuinka teillä menee. :)
 
enkeli85 - pahoittelut tapahtuneesta! Toivottavasti tärppää pian uudelleen. Eikös se naisen kroppa ole keskenmenon jälkeen jotenkin entistä hedelmällisempi?

Ymmärrän kyllä nuo ajatuksesi - itsekin olen kelannut paljon sitä, miten suhtautuisin mahdolliseen keskenmenoon tässä vaiheessa. Tottakai se harmittaisi, että aikaa on mennyt "hukkaan", mutta toisaalta en voi kyllä itse omalta kohdaltani sanoa, että minulla olisi vielä mitään kovin syvällistä kiintymyssuhdetta alkiooni, vaikka lapsi onkin omassa tapauksessani todella toivottu. Eri asia tietysti, jos raskaus olisi pidemmällä ja lapsi olisi edes sikiövaiheessa. Lisäksi olen ajatellut, että jos menee kesken, niin sen on tarkoitettu menevän kesken - kortit on todennäköisesti jaettu jo hedelmöitysvaiheessa.

Paljon onnea jatkoon Sinulle! Toivottavasti pääset pian uuteen alkuun ilman tuhrutteluja! :hug:

riesa + pikkunilviäinen 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: enkeli85
Kiitos Riesa. Itsellä on ihan samat ajatukset tuon keskenmenon suhteen. Miehellekin sanoin, et meni kesken, koska tätä ei oltu tarkotettu meille. Että ei muuta kun lisää reeniä, niin sieltä se vauva meille jossain kohtaa tulee, sitten kun niin on tarkoitettu.

Tiedä sitten tuosta hedelmällisyydestä keskenmenon jälkeen, mutta me aiotaan ottaa kaikki ilo irti tuosta harjoittelusta :) Sen verran hiljaista ollut viimeaikoina tuolla lakanoiden välissä kun koko ajan ollut jotain :ashamed:, että jahka tää vuoto loppuu ja mies palaa työreissulta kotiin, niin alotetaan kunnon aktiiviharjoittelu :D Eikös sitä sanota, että vaan harjottelemalla voi saavuttaa parhaan mahdollisen lopputuloksen? :)
 
enkeli: :hug: Minäkin olen esimerkki siitä, että keskenmenon jälkeen on hyvät mahdollisuudet uuteen tärppiin. Edellisessä kierrossa oli kemiallinen raskaus (meni kesken ennen 5+0 viikkoa). Tuo kemiallinen tuli 13. yrityskierrossa ja heti seuraavassa sitten alkoikin tämä raskaus. Ei sitä meinaa oikein vieläkään uskoa. Toivottavasti teilläkin käy näin hyvä tuuri! b=)d
 
Hei!

Täällä on pää pyörällä! Tänään tuli ruokalusikallinen kirkasta verta siteelle ja muutaman kerran tais supistella, soitin terkalle ja niin lähettiin heti ultraan. Ultrassa ei näkyny mitään!? Oikeeseen munajohtimeen oli tullu 22mm kysta, kohdussa tais olla viel limakalvot 10mm paksut (hyvä) mutta muuta siel ei ollu. Tehtiin virtsasta raskaustesti ja oli plussa, kävin verestä otattaan hcg:n ja huomenna pitäs saada tulokset. Hormoonit oli aikasemmin koholla, mihin se siis on menny se joku mikä siel oli? Koska 2-3kertaa on tullu tässä raskaudessa n. 1rkl kerrallaan verta siteelle, muuten tulee vaan pyyhkiessä. Eikä supistus omaiset kivut ollu edes niin kipeitä kun normaalisti menkkojen aikana. Mä oon ihan pihalla!! Perjantaina siis vielkin ultraan meno jos huomisen soiton aikana ei tapahu ihmeitä!

Enkelille voimia ja onnea uuteen yritykseen :) Liekkö meillä sama kohtalo toukan kanssa!

Muidenkin luin, mutta meni ohi hilseen. Nyt taijan kaivaa kasan pahvilaatikoita ja alkaa pakkaamaan!
 
Pahoittelut enkeli85 ja tsemppiä uuteen yritykseen!
Kyyneltenhymy outo tilanne kyllä, voimia.

Sit omaa napaa. Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin meidän 13 mm pitkällä nappulalla :heart: Sydän löi ja vastas täysin viikkoja eli samoilla tiedoilla mennään. Suuren helpotuksen tuo ultra kyllä toi. Nyt uskaltaa vähän enempi jo nauttia tästä. Torstaina sitten ekaan neuvolaan.

-Pipsa- 7+5
 
Kiitos kaikille :)

Voi KyyneltenHymy, mä niin toivon et teillä kaikki menis parhain päin, et se teidän pieni oiskin vaan ollu piilossa ja perjantaina näkyiskin. Kerrohan heti kun tiiät enemmän! Kovasti jaksamista :hug:
 
Aanna: Tunnistan hyvin tuon sisäisen tärinä -fiiliksen ja enemmän kuin tutuksi on tullut tunne siitä, että tajunta alkaa hämärtyä. Kun on oikein huono olo, niin tärisen kyllä muutoinkin, ihan ulkoisestikin.
 
enkeli85 Pahoittelut keskenmenosta. :( Paljon plussapuhureita tuleviin kiertoihin, toivottavasti tärppää uudelleen pian!

KyyneltenHymy Onpa hämmentävä tilanne teille. Toivotaan kovasti, että perjantaina näkyisi elämää oikeassa paikassa.

PipSalle Onnittelut hienoista ultrakuulumisista. :heart:

Mun ystävälle kävi muutama vuosi sitten niin, että tuli vahingossa raskaaksi esikoisen syntymän jälkeen ennen kuin ekat menkat oli alkaneet (eli ekasta ovulaatiosta). Pääsi plussatestin jälkeen ultraan, koska ei ollut mitään tietoa raskauden kestosta. Ultrassa ei näkynyt mitään ja kun ultrasivat uudelleen 2 viikon päästä, löytyi vauva rv15! :D Voitte uskoa, että ystäväni oli järkyttynyt (ja onnellinen :) ). Musta on ihan käsittämätöntä, miten ultrassa ei muka näkynyt mitään rv13. Pakko olla ollut vika ultraajassa tai laitteessa tai molemmissa. Toivottavasti tälle kyseisellä ystävällä ei ole tapana huvikseen lueskella 2+ palstaa, saatan paljastua raskauteni kanssa muuten. ;)

Ai niin muuten, mun työkaveri kävi yks päivä juttelemassa mun työpisteella ja huomasin kun se lähti, että mulla oli 2+ auki ja tuolla alapalkissa luki Internet Explorerin kuvakkeessa "Kesäkuun kaste..". Argh! Se vihjailee koko ajan siihen suuntaan, että olisin raskaana. Mutta miten lapseton ja lapsista kiinnostumaton, voisi yhdistää "Kesäkuun kaste..." siihen, että odotan? Nooh, en ainakaan myönnä mitään vaikka epäiliskin. :D

Kauheeta jaarittelua! Nyt on pakko lähtee hengähtään sohvalle hetkeksi.

Lumi & Piipero 5+1
 
Kai minäkin jo pikku hiljaa uskallaudun tänne mukaan... LA on 29.6 ilmeisesti JOS sinne asti pääsen... Taustalla kaksi vuotta yritystä ja kolme kemiallista raskautta / varhaista keskenmenoa, miten sen nyt määrittelee.

Tällä kertaa kuitenkin hyvät merkit ilmoilla, ei tuhruvuotoa ja viiva vahvistui kauniisti. Viimeksi oli toisin.

Mutta menkkakipuja on paljon ja tuo näköjään muitakin vaivaava oireettomuus vähän hirvittää... Menkkakipujen lisäksi kauhea väsy kiusaa, nännit on vähän arat ja iltaisin olen vähän huonovointinen, muuten ei mitään.

Onko muilla menkkakipuja? No, niin kauan kun ei tuhruta / vuoda, voi kai olla aika huoletta?

Tsemppiä teille, jotka olette kokeneet surun. Itse pelkään tuota tällä hetkellä hurjasti...
 

Yhteistyössä