Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

KyyneltenHymy: Mitä jos se "kysta" onkin kohdunulkoinen raskaus? Kannattaa vaatia siellä seuraavassa ultrassa, että tsekkaavat joka paikan todella tarkkaan KU:n varalta. Ehkä ne hcg arvot antavat viitettä onko tullut vain varhainen keskenmeno mikä on vuodellut hiljalleen pois vai jotain muuta. Voi kun kaikki olisi kuitenkin hyvin. Kovasti voimia odotteluun! :hug:

PipSa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Lumi: Kuulostaa ihan joltain urbaanilegendalta tuo sun ystävän tarina. HUH! :O Tosi vaikea uskoa, ettei ultrassa näkyisi mitään noilla viikoilla. Np-ultrahan tehdään rv 11-12 viikoilla ja silloin siellä vilkuttelee jo iso pienokainen. Käsittämätöntä!
 
Lumi: Kuulostaa ihan joltain urbaanilegendalta tuo sun ystävän tarina. HUH! :O Tosi vaikea uskoa, ettei ultrassa näkyisi mitään noilla viikoilla. Np-ultrahan tehdään rv 11-12 viikoilla ja silloin siellä vilkuttelee jo iso pienokainen. Käsittämätöntä!
Niinpä! Siksipä ajattelen itsekin, että jokin oli pakko mennä mönkään eka ultrassa. Ja voin vakuuttaa, ettei kyseessä ole urbaanilegenda. Kyseessä on hyvä ystävä, ei siis mikään kaukainen tutuntutuntuttu. :)

Almeja Tervetuloa mukaan! Toivotaan, että kaikki menisi tällä kertaa mallikkaasti. :)
 
Rintintin
enkeli85 todella ikävää, mutta hienoa että sulla on tuollanen asenne!! Kovasti onnea uuteen yritykseen!

Kyyneltenhymy melkoisen outo tilanne, toivottavasti kuitenkin hyviä uutisia viim. perjantaina.

-PipSa- onnea ihanista ultra-uutisista!!

Almeja oikein paljon onnea ja tervetuloa!

Itsellä paha olo tulee ja menee tosi epäsäännöllisin väliajoin, ei mitään logiikkaa enää... Onko muilla ihan "järjestelmällistä"? Kaikista pienistäkin muutoksista on jo ihan varma että jotakin on pielessä, voi apua. Katsotaan kuinka käy...

Paljon tarrasukkia kaikille!

Rintintin 7+1
 
enkeli85: Halauksia ja jaksmista!!!:hug: tuolla asenteella varmasti tärppää hyvinkin pian, koska mielialathan vaikuttaa niin paljon meidän kehoon! pidetään peukkuja et tärppäis pian!

Kyyneltenhymy: erikoinen tilanne! Toivotaan että kaikki hyvin!
 
Halauksia niille joilla on ikäviä uutisia :hug:

TERVETULOA kaikki uudet!!! :)

Kyyneltenhymyllä tosi ihmeellinen tilanne :O toivotaan et perjantaina oot viisaampi asian suhteen :) tsemppiä!

Paljon taas oli kirjotuksia ja lukenut oon joka päivä, mut nyt ei vaan osaa kirjoittaa mitään niihin :D

Mua jännittää... Parin tunnin päästä olis eka neuvola+ultra. Saas nähdä onko mullakaan kaikki hyvin tuolla mahassa kun nyt on pari päivää ollut ihan järkyttävä toispuoleinen kipu mahassa :/ Toissailtana mietin jo, että pitäiskö mennä päivystykseen kun kaksin kerroin piti vaan olla eikä siltikään helpottanut :/ ja kun se kipu kestää ja kestää... No pian se selviää onko kaikki hyvin. Toivottavasti.

Äidillenikin jo mies meni kertoon raskaudesta. Itse olisin vasta tän ultran jälkeen halunnut kertoa JOS kaikki on hyvin. No, hyvin se kuitenkin tämän otti ja oli onnellinen meidän puolesta :)

Onpas täällä kotona ihanan rauhallista. Kaikki muut nukkuu ja mä täällä yksin jännitän :D

Hyvää päivänjatkoa kaikille! Mä tuun jossain vaiheessa kertomaan mitä ultrassa näkyi vai näkyikö mitään...

yykaakoonee ja pätkis 9+1
 
enkeli85: :hug: ja voimia uuteen koitokseen!

Pipsalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Almeja: Tervetuloa ja tarrasukkia matkaan!

Kyyneltenhymy: Todella outo tilanne teillä. Toivottovasti kaikki on hyvin. Tsemppiä odotteluun.

yykaakoonee: Tsemppiä neuvolakäynnille. Itsellä kanssa toispuolisia kipuilua, lähinnä jomotusta tuolla navan seudulla ja siitä alaspäin. Mulla ne tosin taitaa liittyä ilmavaivoihin, ainakin samoihin aikoihin ilmenee ja saattaa kestää jopa vuorokauden putkeen. Ilkeen tuntusta. Sama oli esikoisen kohdalla näin alkuraskaudessa.

Mupelo, 9+2
 
:wave: Heippa pitkästä aikaa, ei oo ehtiny kirjoitella kun on tullu oltua laivalla ja työreissulla ja jopa lakossa :) Ja vaikka olin lakossa niin työlista kotona oli pitkä ku mikäkin.... :LOL:

Pahoittelut: Enkeli-85 (ihana asenne), Nezzie80, Mammuzki, Jenksula, Marde79 ja -Maari-. Lisäksi KyyneltenHymy, toivotaan että uutiset kääntyisi parhain päin! Kaikille voimahali :hug:

Onnea Stiinuliinu tuplista :heart::heart:

:wave: Tervetuloa uudet plussanneet! tarrasukkia :heart:

Viikonlopun aikana ollaan oltu teknologiateollisuuden lakossa ja sitten laivalla ja kun lakko loppui niin heti työreissulle. Laivareissu meni ylihyvin, vaikka muut otti kuppia niin mä söin karkkia ja nauroin mukana sokerihumalassa :LOL:

Nyt ekaa päivää tällä viikolla sorvin ääressä ihan omalla työpaikalla. Ja voi luoja, mulla kans pahoinvointi nostaa päätään ikävissä tilanteissa tai harmittavissa. Eka harmittava oli laivan buffetissa :xkun olis halunnu syödä ja nauttia kaikesta ihanasta niin alkuruoan jälkeen ei maistunu ku jäätelö ja kahvi... |O Ja eilen kun lensin työreissulle ees takas niin paluu matkalla taas koneessa tarjotun ihanan kahvin, pullan ja tuoreiden hedelmien jälkeen :$

OMAA: Eli pahoinvointia tullut enemmän esille, rinnat on kipienä kokonaisuutena ei nännit oo yhtään ja väsy...
Ja TÄNÄÄN VARHAISULTRA iltapäivällä!! Apua... Toivotaan että kaveri on pysyny matkassa! Laivalla yksi mun hyvä ystävä tuumas että hänellä on olo että odotan kaksosia, tää sama kaveri silloin tuumas kun odotin esikoista että hänellä on tunne että sä oot raskaana vaikka en edes itekkään silloin tiennyt :) ja mulla itellä on ollu sama kutina kaksosista, jostain ihmeen syystä. Tänään nyt selviää sitten kaikki oudot tuntemukset ja saa selvyyden mikä on tilanne!

PikkuMyy 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Hei Almeja ja onnittelut plussasta.
Mulla ollut samaa menkkamaista jomotelua koko alkuraskauden. Siis ei toki mitenkään jatkuvasti mutta ajoittain ja esimerkiksi asennon vaihdon jälkeen.
Alussa olin siitä huolissani, mutta nyt en enää jaksa. Neuvolan terkka sanoi että on normaalia. Menkkakipujen voimakkuus on tietenkin yksilöllistä, mutta mä sanoisin että nää mun krampit on voimakkaampia kuin menkkakivut.
Mitään vuotoa ei ole tullut missään vaiheessa.
Toisaalta jos vaikka alkaisi menemään kesken, näillä viikoilla ei mitään asialle tehtäisikään, joten parempi yrittää elää mahdollisimman normaalia elämää.
Itsellä viikot nyt 5+2
Tsempit sinne!


Tsemppiterkut
 
Viimeksi muokattu:
enkeli85: Oikein paljon tsemppiä uuteen yritykseen! Sulla on aivan ihana asenne! :)

Kyyneltenhymy: Sullapa on erikoinen tilanne! Toivottavasti selviää :hug:

Pipsa: Onnittelut ultrakuulumisista! :flower:

Almeja: Onnea ja tervetuloa!

yykaakoonee: Tsemppiä neuvolakäynnille! Tuu kertomaan miten meni :)

ON: Tää oireettomuus häiritsee. Onneks ei oo vuotoja tai kipuja tullut muuten olisin paniikissa. Perjantaina ois työpaikan pippalot jonne ajattelin eka mennä mut nyt plussauutisen jälkeen oon miettinyt uudelleen. Millä ihmeellä sitä pystyisi salaamaan omaa juomattomuuttaan? Ei oikein onnistu selitys siitä että olen autolla koska asun ihan työpaikan vieressä. Haluaisin kyllä mennä koska oon ollut tässä työpaikassa vasta pari kuukautta ja haluaisin tutustua porukkaan paremmin. Muilla samanlaisia ongelmia?

Laurelle ja Mimmi 5+0 :heart:
 
Enkeli85 Pahoittelut keskenmenosta :hug: Mutta onneksi sulla on kuitenkin positiivinen asenne. Tottahan se on, että keskenmeno todistaa ainakin sen, että hedelmöittyminen on ollut mahdollista. Ja kyllä toi taitaa ihan pitää paikkansa, että keskenmenon jälkeen uusi tärppi käy helpommin/nopeammin. Joten toivon teillekin sitä pikaista uutta tärppiä ja kaikkea hyvää :)

Almeja Onnea plussasta, paljon tarrasukkia ja tervetuloa mukaan :wave: Meilläkin olisi marraskuussa tullut kaksi vuotta yritystä täyteen ja takana myös useampi alkuraskauden km.

-PipSa- Onnea ihanista ultranäkymistä :heart:

Kyynetenhymy toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin hyvin ja perjantaina saisit hyviä uutisia :hug: Peukutan sille, että pieni on vaan ollut jossain piilossa ja ei siksi näkynyt eilen.

yykaakoonee ja PikkuMyy-82 tsemppiä molemmille ultraan!!

Lumi mitäköhän siinä sun kaverin ekssa ultrassa on tosiaan menny pieleen :O Tai sitten pikkunen on ollu tosi taitava piiloutumaan! On varmaan sun kaverilla ollu näkemisen arvonen ilme siinä vaiheessa, kun on selvinny, että masussa eleleekin rv15 vastaava vauva :D

Mullakin on usein ollu 2+ ja "Kesäkuun kaste.." auki tossa alapalkissa töissä sillonkun tässä on käynyt joku. Luotan siihen, ettei kukaan tajua mihin se viittaa ;) Mun työhuoneessa käy muutenkin sellanen liikenne aina, että saa olla tosi varovainen tän palstailun kanssa.

Täällä paleltaa ja väsyttää!! Siis aamulla mulla oli toppatakki päällä, ulkona +7 astetta lämmintä ja mua vaan palelti! Mihin pilkkihaalariin mä verhoan itteni siinä vaiheessa, kun ulkona on jossain vaiheessa se -27C tai enemmän??! Ja voi väsymys! Eilen yritin kattoa BB:tä, niin eihän siitä mitään tullu. Nukahdin heti alkumetreillä. Välillä pää kopsahti mukavasti seinään, kun nuokuin :D Ja mies sitten vieressä pokkana ihmettelee, että "Mikä sua vaivaa, kun sä oot noin väsyny?" No, mikäköhän :LOL:

Sanmar + superpapu 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista kaikille, jotka niitä tarvitsee:hug:! Ja tervetuloa uusille :heart:

Mua väsyttää niin sairaasti täällä töissä ja uusia hommia pitäis itsekseen kokeilla, tulee pitkä aika toukokuuhun näin.. Ja nyt kuvottaakin kunnolla ensi kertaa:|.

Haluaisin mennä niin varhaisultraan mutta miehen mielestä on turhaa.. Onhan se tavallaan muttaah..

Pinklady81 & Masukki 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Laurelle, mä oon käyttänyt antibioottikuuria selityksenä juomattomuudelle ja hyvin on toiminut :)

Täällä ei edelleenkään oo oikein mitään oireita, mutta eipä niitä oo ollut koko aikana sen ihmeemmin, niin en jaksa enää edes ajatella koko asiaa. Välillä jopa unohdan olevani raskaana. Oon kuitenkin alkanut jännittämään nt-ultraa (jo nyt) ja miettimään, että jos kaikki menee hyvin, niin kumpikohan meille suotais, tyttö vai poika. Aluks oli ihan tosi vahva poikaolo, mut nyt kun oon kalenteria selaillut, niin tyttö olis todennäköisempi. Niin kuin sillä olis yhtään mitään väliä?! :D

PikkuMyyn ja yykaakooneen ultrakuulumisia odotellessa!!

-Missie ja papana 8+3-
 
Viimeksi muokattu:
Laurelle Mulla ei ole kyllä valitettavasti antaa mitään hyvää neuvoa noihin työpaikan juhliin ja juomattomuuteen, mutta omakohtaista kokemusta viime vuodelta kyllä. Viime vuonna oli siis työpaikan pikkujoulut ja olin sillon rv5+ jotain raskaana. Muutama työkaveri tiesi, että mulla on ollu aikaisemmin 2 keskenmenoa. En olisi halunnut paljastaa raskautta vielä kenellekään ja yritinkin feikata, että tulin autolla ja siksi en juo. No, eihän siitä mitään tullut. Yksi näistä joka tiesi aiemmista km:sta arvasi heti, että oon raskaana ja meninn sitten tyhmänä sen myöntämään. No, ilta kun kului ja tän työkaverin promillet nousi, niin sehän sitten suureen ääneen kyseli multa kaikkea raskauteen liittyvää. Eli ei jäänyt loppupeleissä epäselväksi varmaan kenellekään paikalla olijalle, että olin raskaana. Kiva oli sitten selitellä, kun se menikin kesken noin viikkoa myöhemmin. Lisäksi töissä sitten tiesi keskenmenosta sellaisetkin, jotka ei olleet edes paikalla. Jos nyt tekisin jotain toisin, niin olisin jättänyt menemättä koko juhliin.

Ainut hyvä feikkaus, joka tulee mieleen, on klassinen antibioottikuuri. Kannattaa vaan valmiiksi googlettaa sellanen antibiootti, jonka kanssa ei saa juoda, jos joku sattuu tarkemmin kyselemään ;) Koska osa noista antibiooteista kai on nykyään sellaisia joiden kanssa saa juoda. Mulla oli joskus hammastulehdukseen sellanen kuuri, kun "Flagyl" (jos muistan nimen oikein) ja sen ohjeissa sanottiin, ettei saa juoda yhtään kuurin aikana.

Mullakin ois viikon päästä vkloppuna työporukan illanistujaiset, joihin tulee nykyisiä ja entisiä työkavereita. En haluis perua, mutta en haluis vielä paljastaakaan mitään vanhasta viisastuneena, vaikka viikkoja onkin sillon jo 9+6, jos sinne asti päästään. En tiiä vielä mitä niiden kanssa tekisin.
 
Viimeksi muokattu:
Laurelle: Mitenkä on, tarjoaisiko työpaikka sielä juomat vai tuodaanko sinne itse juomat? Minä tein esikoista odottaessani niin kavereiden kihlajaisissa ja miehen urheiluseuran pikkujouluissa että laitoin tyhjiin siideripulloihin omppumehua ja lantrasin sen vichyllä, ihan kuinm omppu sidukka :D Ja täydestä meni!!!

Tässä yksi idea :)

PikkuMyy
 
Tuota antibioottikuuria oon itsekki miettiny! Itseasiassa viime vuonna mulla oli yksi lääkekuuri jonka aikana ei saanut juoda ja lähdin sitten opiskelijakavereiden kanssa laivalle. Kaikki oli silloin ihan varmoja että olen raskaana vaikka meillä ei ollut se todellakaan vielä ajankohtaista. Yritä siinä sitten selittää et tää on vaan lääkekuurin takia.

Sanmar: Kiitos kun kerroit. Samanlaista minäkin nimittäin pelkään. Kukaan töissä ei tiedä meidän yrityksestä mitään (onneksi) mutta silti joku saattaa tajuta. Ja sitä minä en sitten kestä jos kaikki saa täällä tietää näin aikaisin.

Pikkumyy-82: Meillä työpaikka tarjoaa juomat. Tai se menee niin että noista pippaloista maksetaan vähäsen ja siellä saa sitten syödä ja juoda niin paljon kun haluaa. Ja ainakin meidän osasto meinasi vielä kokoontua ennen juhlia yhteen ja juoda muutaman shotin tms. En tosiaan keksi miten mä onnistuisin pitämään tätä salaisuutena. Tuota sun ideaa voisin kyllä jossakin toisissa pippaloissa käyttää ;)

Minusta alkaa tuntua siltä etten mene noihin juhliin. Harmi! Jos joku vielä keksii idean niin saa kertoa :D
 
Antibioottikuurista. Suurimman osan antibiooteista kanssa voi kai nykyään juoda, oksentaa vaan ei saa. MUTTA. Osalla antibiooteista on antabus-vaikutus, eli oksennus tulee jos tipankin ottaa. Mä olen kanssa joskus syönyt sellaisen kuurin (nimeä en muista) ja silloin oli muistaakseni ihan vuorokauden varoaika ennen kuuria ja sen jälkeen. Joten jos määräisit sellaisen kuurin itsellesi ;D Minä olisin työkavereiden kanssa tosi varovainen ettei sana lähde leviämään ja tässä taloudellisessa tilanteessa esimerkiksi sitten YT-neuvottelujen alkaessa olisit heikoilla, jollet olisi vielä työnantajalle virallista ilmoitusta tehnyt.

Mitähän muuta. Unohdan jatkuvasti olevani raskaana. Pitäisi varmaan joku päivä neuvolaankin soitella. Meillä on esikoisen 1-vuotis nla 14.11 että jos siihen reissuun vaikka saisi yhdistettyä tämän.

Ainoa asia joka minua mietityttää on sektiohaava. Onko kellään sektion kokeneella tietoa tarkistetaanko sitä haavaa ja sen parantumista missään vaiheessa? Saiskohan sen varjolla pummittua ylimääräisen ultran tähän alkuun? ;D

Sofiia 5+1
 
Hei! Tänään oli sit eka neuvola aamulla, sieltä annettiin paljon materiaalia. Eka ultra varattiin marraskuun loppuun eli sitä odotellessa sitten... Aamulla pissanäytteestäni löytyi positiivinen leukosyytti, sitä tutkitaan laboratoriossa vielä ens viikolla kunhan annan uuden näytteen... Toivottavasti ei ole mitään tulehdusta siellä alhaalla.
Ainiin ja neuvolan annettu la on 3.6 ja oon nyt rv 8+3 ku oman laskuni mukaan olisin rv 7+6. Katsotaan mitä ultrassa sanotaan...
 
No sama täällä, joten en keksi parempaa neuvoa, kuin tuo antibioottikuuri. Meillä on kanssa tiedossa ystävän suuret 30v. juhlat nyt v.loppuna ja niitä on suunniteltu ja odotettu ja en kanssa tosiaan halua, että raskaus siellä paljastuu. Nyt olen siis kaverilleni, joka juhlia miehelleen järjestää, alustavasti jo sanonut, että ihan kuin olisin tulossa kipeäksi ja paleltaa ja on flunssainen olo ja tätä varmaan jatkan ja siellä sitten sanon, että olen kipeä :D
 
Hui mikä määrä täälä on tekstiä tullu..

: / Hui kun on tullu paljo huonoja uutisia.. VoimaHalit kaikille

Oon nyt viä ihan pihalla missä mennään, joten palailen myöhemmin paremmin.. Mutta Omaa sen verran, että varhaisultra on 10.11 ja neuvola 14.11.. Sais sitte isänpäivänä kertoo porukoille "Jos kaikki on hyvin.."

Pikkumyy87 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Eka ultrasta kotiuduttu hymyssä suin :) Mahassa pötkötteli oikean kokoinen vauvanalku ja sydän pompotti tuhatta ja sataa :) Kysyin niistä kamalista kivuista eikä neuvolatäti muuta osannut sanoa kun saattaa olla vaan kohdun kasvukipuja...

nyt on taas mentävä :wave:

Toivottavasti pikkumyykin tuo hyviä uutisia! :)

Niin ja piti muuten onnitella kaikkia jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia! :) Ja 2 jopa tuplana ;)

Ihana huomata, että heinäkuun odottajillekin alkaa jo pino muodostua :)

yykaakoonee ja pätkis 9+1
 
Mut voi poistaa listalta! Hcg oli enään 100, se siittä siis. Terveydenhoitaja soittaa viel jatkoja miten edetään. Vuotoki alko tänää päivällä ja supistuksiakin taitaa olla. Ei se auta muu kun surra nytten tämä ja alottaa uus yritys :) :(

Onnea teille muille odotukseen!
 

Yhteistyössä