Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Onnea Mekkala!:heart:

Mä joudun nyt naputella jonku aikaa kännykällä ku maanantaina läppäri sano sopimuksen irti ku kiintolevy hajos :kieh:

Limatulppa tuli esikoisesta vasta synnytyssaliin siirtyessä kun kävin pissalla ennen sairaalasängylle siirtyessä. Se oli sellainen verijuovainen vaalea ällö klöntti :x

Viime yönä sit supisteli kun heräsin esikoisen huutoihin ja kävin sitä rauhoittelemassa. Takaisin nukkumaanmennessä ne sit alko. Alavattalta siirtyen selkäpuolelle ja kun se siirtyi selänpuolelle niin sattui inhasti iskias lihakseen, niin että mies hiero hetki selkää supistusten siitä ollessa epäsäännölliset. en jaksanut edes kellosta kattella ku tiesin ettei oo muuta kun harjotus/valmistelevia. Jossain vaihees ne rauhottu ilman Panadolia ja nukahdin. Tänään nyt ei oo sit ollu mitää.

PikkuMyy ja kikko 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas uusista vauveleista! (ei muista montako nyt poksahtanu)

Huomenna onneksi diabeteslääkärille aika, nyt pari päivää oli ihan unelias olo ja päänsärkyä koko päivän, eikä ihme kun sokeri oli melkein 15.. Saa nähdä tuleeko insuliinit käyttöön.
Tajusin etten pääsekään keskustelemaan kenenkään kanssa synnytyksestä tai saa kai synnytystapa-arviotakaan kun ei ole enää neuvolalääkäriä, epäilen että äitipolilla ei siihen aikaa ole. Tuntuu kummalta mennä vieraaseen sairaalaan vaan synnyttämään mutta tutustumaankaan ei enää pääse kun ei ole aikoja.
Tänään kivut olleet enemmän alhaalla, silti liikkuu yhtä vilkkaasti. Tietysti täysiaikaiseksi toivon jos ei ongelmia tule

teris 35vko
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Pakko kysyä et onko kellään muulla ollu vastaavaa: heräilin toissa yönä ja tänään aamulla siihen et alavatsaa vihloi tosi kovasti. Kipuun tosiaan heräs ja se kesti jonkin aikaa eikä sillon oikein pystyny liikkumaan, hetken päästä sit hellitti. En oo siis mielestäni yhtään supistusta vielä tuntenu, oisko tää sit mahdollisesti ollu sellanen? Vai painoikohan vauva päätään jotenkin tonne alas, kuulemma raivotarjonnassa kun on.. :/

Huomenna kans viimenen neuvolalääkäri, joka kuulemma tekee vaan sisätutkimuksen ei lähde arvailemaan vauvan painoa eikä edes sitä et mahtuuko alakautta syntymään. Th:n mukaan ollaan miehen kans sen verran pienikokosia, sf-mitta ja paino noussu mulla maltillisesti et pitäis suht pienen vauvan tulla. No, sillä kai sit mennään.. En haluais ees nähä koko lääkärisetää, niin ihmeellinen tapaus on ollu tähän mennessä ja työkavereiden kertomankin perusteella.

No, tulipa hemmoteltua itseä tänään kasvohoidolla :) Ihanaa aurinkoista päivää mammat ja jaksamista kaikille!!

Rubiini 36+5
 
Heips! Aannako kyseli mun sf mitan äkkinäisestä kasvusta?
En siis tiedä syytä nopeeseen kasvuun..eikä lekurikaan sanonu mitää syytä.
Mut odotellaan aikaa äippäpolille..
Mahavihlonnoista täälläkin kärsitään,vauva kuulemma vaan siellä painaa sen takia aina sattuu oikeelle puolelle mahaa..

maritta83 ja mooses 37+1
 
Onnea pojasta Mekkala! :flower:

Onpas Pikkumyy87:lla ollut töykeä lääkäri : / En käsitä miten tuohon duuniin päästään ilmeisesti ilman mitään soveltuvuuskokeita... Mullakin oli viimeinen lääkäri jo, mutta ei vaikuttanut kamalan taitavalta kun joutui ultralla tarkistamaan onko vauvan pää alhaalla... Olihan se. Kokoarviota ei tehty, koska en kokenut sitä tarpeelliseksi, en osaa olla sen puolesta huolestunut. Esikoinen oli tosiaan 3945g syntyessään 40+3.

Nyt mietityttää oonko ihan pöhkö, kun niin varmasti oletan vauvan syntyvän vasta laskettuun aikaan ja lähden viikoksi 150km päähän reissuun vielä viikoilla 37+3 - 38+3??? Miten muilla uudesti synnyttäneillä, onko toinen tullut ensimmäistä aikaisemmin? Kun ihmiset vähän niin mulle sanoo... Mie en nimittäin ole mitenkään henkisesti valmis saamaan vielä sitä nyyttiä syliin, on niin paljon tekemistä sitten vielä, kun tullaan kotiin :) Huomennakin vasta loppuu koulu :confused:

37+0 POKS
 
Huomenta :)
Eilen olin niin poikki etten jaksanut tulla päivittelemään meidän käyntiä äitipkl:llä.

Eli siis menin heti aamusta tarkoituksena vain että kätilö ottaa pissan, ctg:n ja verenpaineen.
Huomattuaan mun turvotuksen ja kun kerroin että edelleen päivittäin näen nokipisteitä näkökentässä (päänsärkyä ei ole ollut lainkaan nyt viikkoon) niin laittoi mut lääkärille. Lääkäri oli aivan ihana nuori nainen, teki sisätutkimuksen (kohdunkaula kiinni, hieman pehmennyt, kanavaa jäljellä uä:llä 3,5cm) Tosiaan mulla siis edelleen on pissa puhdas, ja verenpaine luokkaa 120/77 eli hyvä ja ctg oli hyvä. Ultrassa Möykky voi hyvin, liikkuu ja kaikki virtaukset kunnossa. Ainoa mikä oli nyt tullut uutena oli että mun akillesjänteiden heijasteet olivat hieman vilkastuneet.
NOH hän soitti sitten erikoistuneelle naistenlääkärille, joka oli sitä mieltä että otetaan ne toksemia labrat ja mahdollisesti osastoseuranta! NOUU..
Olin ihan rikki jo ajatuksesta että joudun osastolle tarkkailuun.. Muutaman tunnin kuluttua kokeet olivat valmistuneet, jotka myöskin olivat kunnossa. Lääkärin kanssa juteltuani, sain luvan kotiutua sillä ehdolla, että seuraan vointiani, lepään ja mittaan verenpaineen x2/vrk ja pissan katson x1 ja lauantaina takaisin synnytyspäivystykseen kontrolliin mun voinnista. Kotona olin siinä kolmen jälkeen päivällä :D

Onneksi asumme n.5min matkan päästä Taysista niin pääsemme tästä kyllä hyvin lähtemään jos sellainen tilanne tulee. Itsellä ei kuitenkaan ole minkäänlaista "sairaudentunnetta" toki jalkoja särkee turvotuksen vuoksi ja joka paikkaa kolottaa ja sattuu, mutta silti en koe olevani "sairas" ymmärrättekö? :)

Ainiin, tänään on mun hemmottelupäivä. Menen ottamaan ripsienpidennykset. Oon ollut nyt puolivuotta ilman ja ajattelin että kesäksi ovat niin mukavat ja helpot! varsinkin kun vauvva tulee niin ei tarvi sitten paljon meikkailla kun kasvot muutenkin päivettyneet ;)

Mutta tää on kyllä hassua etten oo nyt herännyt neljään yöhön pissan takia... Oon nukkunut oikeesti tosi hyvin.. outoa :D

Hemutus ja niin rakas herra M 35+4

 
Viimeksi muokattu:
:heart:Onnea vauvan/vauvojen saaneille :heart:

teris aika hurjia lukemia sulla mittauksissa :O Ihmettelen suuresti jos eivät aloita lääkitystä. Mulla korkein on ollu 9.8 ja tablettihoidolla on menty nyt kuukausi.
Ainakin täällä oulun äitipolilla tehdään minulle synnytystapa arvio. Omalla th:lla en ole käyny yli kahteen kuukauteen. Mulla tosin onkin tuolla kodulla olevassa arvessa sen verran ohentumaa,ettei omassa tk:ssa osata sitä katsoa (äitipolillakaan kaikki lääkärit ei ole halunnu/osannu katsoa arven paksuutta).

Tänään äitipoli ja sitten pitäis tietää että tehdäänkö sektio.

(.) Mä en enää oikein pysty nukkumaan. Puutuu oikea käsi. Eikä vain öisin vaan päivälläkin kirjoittaminen/hampaidenpesu/syönti/lakaisu ym. tehtävät saavat kämmenen puutumaan ja pisteleen. Ja jalkojen turvotus on kamalaa(muualla turvotusta ei juuri ole) Kyllä tässä ois jo TODELLA valmis saamaan vauvan syliin, varsinkin kun on saatu vauvalle jo kaikki valmiiksi,vain tutti puuttuu.

MaTu ja ylläripylläri rv36
 
Hemutus Kiva, että pääsit vielä kotiin..ja matkakaa ei tosiaan oo pitkä. :) Piti kysyä, että mitä tarkottaa käytännös ku kirjotit, että "akillesjänteiden heijasteet olivat hieman vilkastuneet", tai siis miten se vaikuttaa ja, tä, en oo kuullu mitää tollasesta.. :confused: :)

Sun Rise Muuten oon tästä lääkäristä tykänny.. On siis tk lääkäri ja ne tulee sitte tonne neuvolaan. Mutta musta se ei tonne neuvolan puolelle sovi ollenkaa. Miten ne ei tajuu, että toi alaloota on muutenki herkkä nii sitte runnotaa siä niinku viimestä päivää!!

Eikö ensisynnyttäjille kuulu tehdä mitää kokoarvioo tai synnytystapa-arvioo.. Vai tehdäänkö ne vaan jos on jotai normaalista poikkeevaa??
 
Pikkumyy87
Raskausmyrkytyksessä esim polvien, akillesjänteen tai kyynärpään heijjasteet voimistuu. Tämä tarkoittaa siis sitä kun lääkäri koputtelee sillä vasaralla niin kohdat reagoivat normaalia voimakkaammin :)
 
Hemutus, hienoa että pääsit vielä kotiin ja muakin kiinnostaa tuo akillesjänne juttu. Mulla kun toisen jalan päkiä tosi kipeä ja nyt heijastelee tuonne nilkkaankin. (muoks. ehditkin jo, kiitos :))

Ensisynnyttäjänä mulle lääkäri teki vaan summittaisen kokoarvion käsikopelolla mutta kun mitään ongelmia ei ollut niin ei sen kummempia synnytystapa-arvioita ollut.

Niinhän sitä sanotaan että kakkonen tulisi aiemmin mutta eiköhän ole vaan urbaani legenda ;). Meillä esikoinen syntyi 40+3 ja kakkonen 41+3 (ja kakkosesta jäin sairaslomalle kuukautta ennen äitiyslomaa ennenaikaisuuden riskin vuoksi :LOL:) Ja tänään kävin lääkärissä 35+5 tämän kolmosen kanssa ja paikat kiinni ja melko kiinteät sekä kohdunkaulaa hyvin jäljellä joten yli uskoisin tämänkin menevän jos luonnostaan saa tulla. Lääkäri ei löytänyt päätä joten luultavasti edelleen perätilassa majailee eli ensi viikolla kääntöyritykseen.

Tielsa 35+5
 
Onnea uusille vauvautuneille!!

Neuvolassa tänään käyty, kaikki ok. Hemppa noussu 142(136) ja sf 33(30,5) ja nyt oli painokin pompannu 2 viikossa 2,2kg! Ilmankos on ollukki (ja näkyny) turvonnu olo.. Pitäs muistaa juoda, juoda ja juoda.. Mut se on mun kompastuskivi kun ei mene vesi alas ja en vaan muista =( Pissi ja paine kuitenki hyvät =)

Neiti on jo laskeutunu hyvinki alas ja eilisestä illasta asti poltellu mahaa ja selkää ja kuvottava oloki. Seuraava neuvola olis 4.6 mut tosin täti totes et JOS me nähdään.. Maanataina olis ultra niin katotaan mitä siellä sanotaan..

Sokereitten kanssa ei oo ollu ongelmia vaikka nyt on kyl makeen syönti hieman repsahtanukki.. Tekee vaan niin kamalasti mieli kokoajan jotaan hyvää. No sentään oon saanu liikunta vaihteen päälle ja käynny nyt n 4km lenkeil päivittäin..

Mutta lisää maanantain ultran jälkeen..

Roki ja miniriiviö 36+5
 
Paljon onnea Mekkala :heart::flower:

Pikkumyy87 Ei meilläkään tehdä ensisynnyttäjille mitään synnytystapa-arviota/painoarviota :( Taitaa olla aika kuntakohtainen juttu, että tehdäänkö kaikille ensisynnyttäjille vai ei. Meillä viimeisessä neuvolalääkärissä teki kanssa vaan normi sisätutkimuksen ja totes sen perusteella, että lantiossa kuulemma pitäis olla tilaa. Vauvan painosta ei antanut mitään arviota, kun ei tuolla neuvolan puolella ole ultraakaan. Neuvolantädiltä viime viikolla kysyin vauvan painosta, niin veikkasi käsikopelolla 3200g, mutta ois tosiaan kiva saada jokin tarkempi arvio!

Hemutus hyvä, että pääsit vielä kotiin. Toivottavasti olo pysyy hyvänä! Jännä juttu toi akillesjänne heijaste, oli mullekin ihan uutta tietoa :) Luulisi, että menisi toisin päin, että heijasteet vaimenisi, jos kroppa ei voi hyvin, eli jos ois esim. raskausmyrkytys päällä. Ihmisen keho on ihmeellinen ;)

Omassa navassa ei uutta, ei supistuksia, ei limatulppaa, ei mitään merkkejä! Tosin parina päivänä ollut hetken sellaista kevyttä menkkajuilintaa, että en tiiä tapahtuisko tuolla sitten kuitenkin jotain valmistautumista kuitenkin... Tänään taas neuvolaan.

Vauvalle alkaa kaikki olemaan valmiina. Amme puuttuu ja tutit & pari tuttipulloa pitäisi vielä steriloida. Hoitopöytä mietityttää, kun ei sellaista vielä hommattu. Ajateltiin laittaa hoitoalusta kylppäriin pesukoneen päälle, mutta ei se oikein istukaan siihen. Tulee alareunasta yli ja vaippoja ym. hoitotarvikkeita ei saa lähelle oikein fiksusti. Että en tiiä, pitäiskö tässä kuitenkin lähteä vielä hoitopöytä ostoksille...

Sanmar + superpapunen 38+6 :heart:
 
Synnytystapa-arviosta: ei mullekaan oo koskaan tehty varsinaisesti. Käsin ovat vauvan painoa mitanneet ja en muista, ovatko jotenkin esikoista oottaessa jotain lantionluita painelleet tai katselleet... muistan vaan pettyneeni, kun ei mitään katsottu, että vauva varmasti mahtuu tulemaan. Esikoinen oli onneksi arvioitu pikkuiseksi ja pieni olikin sitten.

Mäkin kävelin tänään n.4km! Mutta kyllä nyt tuntuukin siltä, nimittäin selkä ja jalat ovat vähän kipeinä. En muista, milloin oisin moiseen suoritukseen viimeksi kyennyt, ehkä joskus syys-lokakuun vaihteessa! Alkuraskaus oli niin hyydyttävää ja sit tulivat supistelut ja liitoskivut ja väsymys + etenkin pulssiongelmat, ja väsy ollut tosiaan koko ajan viime viikkoihin asti. En tiedä, mihin mun pulssiongelmatkin vähenivät. Viimeksi neuvolassakin pulssi oli "vain" 90, tähän asti viikkotolkulla 98. Mutta en valita :D

Sanmar: hyvä kun muistutit vannasta! Pitääkin ostaa vauvalle oma. Meillä isommat lapset tykkäävät saunareissuilla puljata vielä veden kans. Aikaisemmin meillä oli vauvalle vanna jaloilla, se oli ihan kiva! Mutta tuo vanna meni kahden muksun jälkeen vähän rikki, joten ei sitä ei olekaan enää.

Hemutus: hyvä kun pääsit tosiaan kotiin seurailemaan! Kun sairaalakin on noin lähellä, niin parempi olla kotosalla kuitenkin.

Suppareita ei ollut mulla eilen paljon, tänäänkään ei vissiin yhtään lenkistä huolimatta. Vauva on kai päättänyt nyt majoittua vielä pitkäksi aikaa massuun.
 
hemutus sinnittelee kaikin konstein kotona jos vaan jitain keinoja on !!

synnyttstapa-arvio on tosiaan kuntakohtainen. Toiset kunnat haluaa maksaa ja toiset ei :D

tolkuttoman vetämätön olo henkeä ahdistaa pelkkä seisominen, tuntunu ettei supistelut oo loppunu tänään ollenkaan ja toi panttaavapaino lantion pohjassa on epämiemlyttävää. Jotenki tuntuu tosi erikoiselta kehossa koko ajan ja mitenkään ei oikeen oo hyvä olla.. Mun on tullu totaalistoppi tänään tosi hampaat irvessä menny ja ollu. Ehkä päikkärit ois aiheelliset.
 
Tänään olin diabeteslääkärillä ja monipistoshoidolle jouduin, ei mitenkään mukavaa mutta jospa sokerit nyt asettuu. Ihan kamalaa jättää kaikki jäätelöt ym mutta eihän tässä pitkä aika enää pitäs olla. Tuntuu vaan että muistamista on jo ihan liikaa.
Vielä pitäs päästä ostelemaan jotain esim rintapumppu luultavasti tulee tarpeeseen.

teris 35+1
 
Terkut äitipolilta. Painoarvio oli 3,1 kg ja viikon päästä on lapsivesipunktio, jonka jälkeen aletaan synnytystä heti käynnistämään viikon päästä torstaina, jos keuhkot ovat kypsät. Viikkoja tällöin kasassa 37+2. Kohdunkaula oli vielä täysin epäkypsä ja kanavaa jäljellä, mutta pää oli jo kiinnittynyt niin alas lantioon, että kuulemma napanuoran luiskahtamisen vaaraa ei ole (kuten esikoisella kävi varhaisen käynnistyksen seurauksena).

Syynä käynnistykselle siis mulla diabetes ja se, että diabeetikot voi kuulemma yleensä yrittää alakautta vain jos sikiö on alle 4 kg. Vartalonympärys oli 2 cm päänympärystä suurempi, vastasi viikkoja 38, kun muut mitat oli viikkoa 36 vastaavat. Tämän suuremmalla pää/vartalo -suhteella on hartiadystokian vaara, mutta vielä kuulemma ei vaaraa pitäisi olla. Ja sektioarpi näytti riittävän kestävältä käynnistykselle, 4 vuoden väli synnytyksissä on kuulemma tehnyt hyvää (vaikkei noin pitkä ikäero todellakaan ollut meillä suunnitelmissa).

Viikon päästä siis alkaa tapahtua, hui! Toisaalta hyvä että tietää järkätä esikoisen hoidot, kyydit sairaalaan ym. Ja osaa valmistautua henkisesti. Tietenkin ideaalitilanne olis että synnytys käynnistyisi itsekseen, mutta mun tilanteessa sitä ei nyt voi jäädä odottelemaan.

Sori omanapainen päivitys, tulen lueskelemaan myöhemmin muiden kuulumiset!

Maikki rv 36+2
 
maikki79: hyvä, että nyt on kuitenkin selvää, milloin käynnistetään! Ja että käynnistetään niin ajoissa, ettei vauva ehdi nelikiloiseksi. Jännät ajat! Siis tuo hartioista jumittasen riski kasvaa, jos nimenomaan vauvan vatsanympärys kasvaa? Muahan nimenomaan se pelottaa yli nelikiloisessa lapsessa, kun kuopus meinasi jumahtaa hartioista, kun olikin niin iso. Onneksi tuli sitten ihan hyvin ulos kuitenkin eikä käynyt mitään. Mutta juurikin tuo on takaraivossa, että vaikka se pää mahtuisi tulemaan niin sitten ne hartiat!

Käytiin äsken marketissa, ja ihmettelin, että miten on vähän väsynyt olo kävellä, kunnes muistin sen aamuisen 4km lenkin. Ei sitä nyt niin kunnossa olla, etteikö missään tuntuisi, vaikka tosiaan tämäkin on huomattava parannus aikaisempaan raskausaikaan mun jaksamisessa.

Sandrastiinalle parempaa vointia!

Esikoisen ja kakkosen syntymäviikoista: meillä esikoinen syntyi 39+2 ja kuopus 41+1. Neuvolassa terkkari kyllä kommentoi, että harvinaisempaa näinpäin, yleisempää, että kakkonen tulee esikoista varhaisemmilla viikoilla. Mutta ilmeisesti ei mikään sääntö siis kuitenkaan!
 
Ihanaa, että Poikkkalla kaikki hyvin ja pian tää kaikki murehtiminen palkitaan ku saat Pienen Rakkauden syliin! :heart: ..enää ei oo pitkä.. :)

Sanmar Vähä kyllä tekis mieli mennä käymään yksityisellä.. Se ei kuiteskaa maksanu tää hirveitä. Varhaisultras kävin, nii se makso n.65€, et ei paha. :)

Onko muilla tullu Ihan Hillitöntä MakeanHimoo, ihan yhtäkkiä!!?! Mä vetäisin koko ajan jotai, mieluiten jätskii tai suklaata, tupla on nyt In!! :p
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Mie kävin joskus 28viikon tienoilla migreenin takia lääkärissä ja silloin sanoi että noissa heijasteissa oli jotain häikkää mutta kuulemma voi ihan raskaus sen tehdä :confused: Just varmaan sen takia katto noi ettei oo mikään myrkytys päänsäryn takana..

Pikkumyy87 Jos meinasit yksityiselle mennä niin kannattaa tarkistaa hinta aikaa varatessa ettei tuu yllätyksiä. Varhaisultra tais maksaa miulla jonkun 80e? mut sit mie oisin halunnut siihen 4D ultraan mutta hintaa ois tullut semmoinen nätti 200e.. jäi käymättä..

Jänskättää se ens tiistain ultra jo nyt.. jotenkin kauhuissani ootan että siellä on jo jotain 3,5-4kg vauvaa.. :whistle: Tuskimpa.. Eikös sitä käynnistetä ennen laskettua jos siellä joku isokin kaveri jo on?

Ois kyllä jännää jos tietäis että milloin vauva syntyy, nyt kun tuntuu (fb:n puolella enempi) mammat saavan noita eräpäiviä (käynnistykseen tai sektioon) synnytykseen...

Peikko ja Otus 36+0
 
Huomenta!

Pikkumyy87
Mulle on tullut makeanhimo! Ei oo koko raskauden aikana tehnyt mieli mitään makeeta. Nyt tullut ihan sellainen että PAKKO saada joku makee herkku :D

Äskettäin kun mää heräsin ja kävin wc:ssä niin alko kova polttavakipu tuonne alavatsalle ja alaselkään. Niin ettei pystynyt edes liikkumaan, hyväkun hengittään kykeni. Se kesti hetken ja meni ohi ja nyt ei ole mitään. Olisiko mahdollisesti ollut ensimmäinen kivulias supistus?
Osaako joku sanoa että sit kun tulee niitä "oikeita supistuksia" niin kovettuuko koko maha niinkun ennakoivissa? sillä kun tuo polttavatunne tuli niin musta tuntu että alavatsa oli vaan kova ja ylävatsa ei kyllä kovettunut lainkaan?! :snotty:

Rusketuksesta
Onko täällä muita "auringonpalvojia"? Itse oon tän viikon tuossa parvekkeella istunut auringossa n.2h/päivä ja pakko kyllä sanoo ettei aurinko oo koskaan tarttunut näin hyvin??!! Jostain luin että raskaus voi jollain aiheuttaa sen että iho ruskettuu helpommin kun normaalisti!? KÄY :D parempi ruskea valas kuin valkoinen valas ;) :D

Hemutus ja Möykky 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Eilen täällä NLA.

Pissapuhda.
Hb noussu jes! 111 Varmaan folaatilla vaikutusta. Eli nyt paras tulos koko raskauden aikana.
Paino oli noussu viikossa jotain päälle 70 eli iha ok kun väliin noussu aika paljonki.
Paineet ok.
Ei mullakan oo puhuttu synnytystavasta mitään eli alakautta mennään :)
Seuraava nla käynti oliski sitte laskettuna-aikana. Puhuttiin kyllä siitäkin että täällä sairaalassa minne menen synnyttämään annetaan mennä sen 10pv yliajalle, ja jos ei oo syntny viel la päivänä niin seuraava neuvola on sitte 5.6 ja silloin laitetaan paperit sairaalaan ja saavat siellä tilanteen tarkastaa.

Mitään lähdön merkkejä ei kyllä oo tiedossa ollu. Ihan tavalliseen tapaan oon siivoillu, kokkaillu ym, mutta välillä levähtäny.

RV 39+1
 

Yhteistyössä