Limatulpasta: mä en koskaan edellisissä odotuksissa bongannut varsinaista tulppaa, siis mitään isoa möykkyä, mutta sellaista venyvää limaa, missä oli veriviiruja tuli kuitenkin juuri ennen synnytyksiä.
Tänään oli
neuvolalääkäri. Yöllä näin paniikissa untakin siellä käymisestä ja siitä, että vauva on tosi iso. Eilen erehdyin lukemaan netistä sit kuitenkin yhden kamalan tarinan ison vauvan synnytyksestä
No, vauva vaikuttaisi olevan pää alaspäin edelleen, eli ei pylly alaspäin. Ilmeisesti kääntää vain tuota muuta kroppaa sitten poikittain, tai sitten on eilisestä tarjonta korjautunut. Tänään ei oo supistanut yhtään eikä muutenkaan paljon liikkeitä tuntunut, vaikea sanoa, miten päin vauva oikeastaan nyt on.
Vauva tuntui käsin arvioituna hyvänkokoiselta mutta ei mitenkään poikkeuksellisen suurelta (=varmaan 5kg) kuulemma. Nelikiloista la:na tuntui lääkärikin veikkaavan, ja koska sf on ollut liki koko ajan käyrien yli niin pääsen sitten ultralla tehtävään kokoarvioon vielä!! Helpottavaa!! Vaikka toki tiedän, että se on arvio, ja voi heittää vaikka kuinka
Voihan tuo käsiarviokin heittää kyllä. Onkohan 70-luvun lopulla ollut jo ultraa yliopistosairaaloissa? En muista, millä mun koko on arvioitu reilu 3,5kg:ksi, mutta olinkin 4,2 ja siis perätilavauva. Mun edellisissä odotuksissa terkkarin käsin tehdyt arviot osuivat suht oikeaan. Ekasta sanoi, että on pieni, tuskin ees 3,5kg ja tokasta että n.4kg. Tämä terkkari ei oo vielä painoa arvioinut muuten kuin että ei ole pieni.
Muuten kaikki kunnossa, siis verenpaineet jne. Niin, ja kohdunsuu pehmennyt mutta kiinni, ulkosuu ehkä aavistuksen auki, kaulaa jäljellä 2cm. Nyt mulla on 37+2. Kuopuksen neuvola olikin ollut yhtä myöhään, ja silloin paikat eivät olleet ees pehmenneet ja kaulaakin 3cm jäljellä. Paikat siis pysyvät mulla hyvin kiinni suppareista huolimatta. Toisaalta supistuksetkin ovat nyt olleet vähän vähäisempiä, nyt kun niitä saisi ja voisi vaikka tullakin
Toisaalta kurjaa etenkin öisin valvoa, jos supistelee, mutta siitä voisi päätellä synnytyksen lähestyvän.
Tielsa: sulla on kyllä ollut edellisessä odotuksessa huikea tuo viimeinen sf, 42!!