Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

heipä hei! täältä kans pikainen päivitys omasta navasta, tänä aamuna irtosi pieni teelusikallisen verran limatulppaa, sen jälkeen jomotellu selkää ja vähän tullut limaa, mutta äskö vessassa käydessä tais se kuuluisa tulppa irrota :rolleyes: ruokalusikallisen verran sellaista vaal rusehtavaa limaklönttiä tupsahti paperiin, että jospa tässä ei kauaa enää menis. esikoisen aikaan limatulppa irtosi aamulla ja aamuyöstä hää syntyi :) odotellessa..

ja kaikille pitkää pinnaa, taitaa olla jo jo vähä jokaisella pinna tiukilla, täällä ainakin joka kohta ärsyttää.. :headwall:

mörri 38+1
 
Tiedän että äitini ei tarkoittanut pahaa vaan yritti auttaa/tukea/ymmärtää.
Meillä on vaan niin erilaiset näkemykset välillä.
Hän soitti juuri ja oli kovin pahoillaan sanoistaan..
:snotty:
Tälläiset on vaan niin ärsyttäviä, meillä on kuitenkin niin läheiset ja hyvät välit aina ollut äidin kanssa. Tälläisiä riitoja kun tulee niin sit ne on "kunnollisia"..

Ja itse on itkenyt kaks päivää vaan tätä turvotusta ja huonoa oloa.
Muutenkin tunteet pinnassa, ettei kaipaa yhtään ylimääräistä.. ehkä siksikin tämä hajoaminen nyt äitini kanssa...

Anteeksi avautumiseni :snotty:
helpotti kuitenkin kovasti kun sai asian kirjoitettua pois mielestä.

Muoks.
Mörri
Toivottavasti lähtee nyt tuleen!! Hihii pidetään peukkuja!!!!! :) :)
 
PikkuistaOdottava, mä oon ainakin pessyt emmaljungan vaunuista kaikki kangasosat koneessa 30 asteessa, eikä oo mennyt miksikään (paitsi puhtaammaksi). Pehmeää kantokoppaa en tosin oo pessyt, mutta eiköhän sekin mene, jos vain ottaa kaikki kovikkeet pois.

Mä en välttämättä kuivais ihan pienen vaatteita näillä siitepölyillä ulkona.

Hemutus, jaksamisia mutsin kanssa! Mua kans ottaa päähän raskausarvet, joita on nyt alkanut tulla myös navan yläpuolelle :headwall: Hyvästi bikinit!

Nonalle myös tsempit anopin kanssa! Meillä pähkitään edelleen mitä tehdään esikoisen hoidon kanssa, jos ylihuomisella äitipolikäynnillä päättävät jo aloittaa synnytyksen käynnistämisen (esikoisella käynnistettiin rv 36+5). Esikoiselle ei siis ole viikonlopuksi ketään hoitajaa, jos vauva nyt viikonloppuna syntyisi. Tosin epäilen että vähintään ens viikolle joka tapauksessa menee käynnistys ja sit mun vanhemmat on jo tulleet reissusta ja pääsevät lapsenvahdiksi. Anoppia ei voi pyytää, kun sillä on elämäntilanne vähän niin sun näin ja asuukin 500 km päässä.

Maikki rv 36+0 POKS!
 
On jäänyt tänne kirjoittelu kokonaan, vaikka lukien oon teitä koko ajan seurannut.

Meille syntyi eilen Tyksissä poika, 3750g, 50cm ja pää 35cm. Supistukset alkoivat sunnuntain vastaisena yönä ja eilen aamulla rauhallinen poika tuli maailmaan. Täällä nyt toivutaan molemmat ja yritetään saada imetystä käyntiin. Hän on aivan suloinen ja täydellinen.

Lämpimiä terveisiä toukokuun helteeseen teille kaikille!

Mekkala

Lämpimiä a
 
Heipsan täältä helteestä :) ihanaa kesä on täällä :)
Tänään oli vuorossa kauan odotettu synnytystapa-arvio. Kaikki oli niinkun pitääkin, pätkä oli raivotarjonnassa, kohdunkaulaa jäljellä noin.1.5cm ja suu pehmeä muttei vielä auki. Painoa pätkällä oli noin 2.8kg eli la:na olis noin 3.4kg. Lantio oli hyvän mallinen eli kyllä sieltä pitäis ulos mahtua :) Mutta hieman oli lääkäri täti jotenkin hätäinen tapaus että eipä hänestä hirveän positiivinen maku jäänyt, mutta pääasia että kaikki on niinkuin pitääkin.

Nyt sitten vaan odotellaan koska pätkä päättää tulla maailmaan:)

Ja onnittelut kaikille jo jakautuineille!!!

*madde ja pätkä 37+ 0 POKS POKS täsyiaikaisia ollaan *
 
Hiphei.

Synnytystapa-arvio oli tänään! ^_^

Olin jo sormelle auki ja kavanaa jäljellä 2cm. Nökö on kooltaan noin 2800g.
Sektioajan sain kolmen viikon päähän ;) :heart: Aikamoista!! ..kysyin, et mitä jos nyt käy niin, et käynnistyy ennen sitä, nini, ei tartte ambulanssia soittaa, mut et heti lähetään vaan Tyksiin ja puolimakuu asennossa ollaan autossa. Hänen pylly on tuolla alhaalla, ni eivät usko, että napanuora luiskahtais :)

Shellasta tänne tänään siis. Nyt on jalat aivan jäätävät limput. : / Mut jos opettelis tota juomista taas.. *köhköh*

Emby^ ja nökö 36+1 :heart:
 
Tsemppiä Hemutukselle ja muillekin kipujen ja turvotusten kans kärsiville! Tosiaan kyllä kannattaisi aina muistaa, ettei vähättele toisen kipuja ja tuntemuksia ja vaikkapa juuri vertaa omaa raskauttaan toisen raskauteen tyyliin "turhaan valitat, mäkin jaksoin vielä juosta maratonin viimeisilläni". Itse olen kyllä huomannut, että raskaus on eri ihmisille TODELLA erilainen. Joillakuilla eri raskaudetkin ovat ihan erilaisia, mutta mulla ja monella muulla raskaudet ovat menneet sit suht saman kaavan mukaan. Niin kuin nyt tämäkin, että viimeisilläni alankin olla pirteämpi ja energisempi, vaikka muuten turbo-olo onkin tämän vatsan kanssa. Mutta jostain syystä mulla jonkinasteinen väsymys on ollut läsnä joka raskaudessa aina sinne rv36 asti, sitten vasta helpottanut. Tänään nautin ihanasta kevätilmasta ja kävelin yli 2km kun lapset pyöräilivät, mikä ei mitenkään ollut keväällä vielä mahdollista, en vaan jaksanut ja pystynyt, 200m oli lähempänä totuutta! Joillakin tämä on nyt sit toisinpäin. Eniten nostan hattua niille, jotka voivat huonosti koko raskausajan, niitäkin on, tai joiden pitää olla levossa tyyliin rv22 alkaen :( Mutta toivottavasti jokaisen odotus kuitenkin palkitaan sitten pienellä nyytillä!:heart:

maritta83: mikä voi olla syynä äkilliseen sf:n hurjaan kasvuun? Voiko osittain johtua esim. mittaajasta, jos onkin eri mittaajat, tai vauvan asennonmuutoksesta tai voiko vauva vaan kasvaa niin paljon?

Huomenna selviää mun tämänhetkinen sf-mitta. Vauva ei kyllä taida laskeutunut olla, kun tuntuu, että on tosiaan vaan enemmän poikittain kuin aikaisemmin. Esikoinen taisi syntyä sf33 ja kuopus sf 34, vai oisko sekin lopulta tippunut 33:een, kun vauva laskeutui? Muistaakseni näin. Sf oli viikko sitten 35. Huomenna mitattaessa 36? Mikäköhän on suurin mitattu sf? Varmaan alkaa nelosella :D

mörri85:llä taitaa olla synnytys jo tosi lähellä!

ja mekkalalle paljon onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Kiitos sympatioista :heart:

Huomenna onkin sitten äitipkl:n käynti.. Viime viikon ke ultrassa lääkäri oli määrännyt ajan kätilölle ctg:n, pissan ja rr:n vuoksi, mutta lähinnä tuon ctg:n. Hassua. Oli pakko viimeksi kysyä että oliko siinä jotain kun halutaan kontrolloida, mutta ei kuulemma... noh ehkä haluavat katsoa varmuudeksi koska vauva niin makrosominen.

Mää niin toivon että Möykky tulis jo :heart: :heart:

Tuossa pakkailin sairaalakassia niin otan Möykylle kotiintulo vaatteiksi:
- kietaisupaita
-potkuhousut
-villatakki
-myssyt, tossut ja hattu.
noilla luulisis hyvin tarkenevan vaikka olisikin hiemanviileämpi ilma. Tietty ottaa sitten
turvakaukaloon vielä viltin, mutta matka kotiin lyhyt ja auto aina lämmin :)

Onks teillä vauvan sängyssä peittoa? kun itse laitoin vain lakanan, enkä sen sisään ostanut peittoa lainkaan. Ajattelin että kesän pärjää pelkällä lakanalla.. ja ainahan on sit joku viltti laittaa jos siltä tuntuu..

Outoa, en ole herännyt kahtena viime yönä lainkaan pissalle! WOT?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Hemutukselle jaksamista äidin kanssa ja olon kanssa!

Ja lämpimät onnittelut vauvautuneille!
Kovasti tsemppiä nyytin hakuun pian lähteville!

Minä olen saanut lähetteen äippäpolille suuren sf-mitan takia tässä ja edellisessä raskaudessa mutta mittani ovatkin huidelleet reilusti yli käyrien. Edellisessä raskaudessa viimeisin sf-mitta joka otettiin oli 42cm, sen jälkeen ei terkka enää mitannut kun kävin kontrolleissa äippäpolilla. Nyt en tiedä paljonko on kun sitä ei ole yli kuukauteen mitattu, torstaina olisi sitten neuvolalääkäri ja ensi viikon perjantaina äippäpoliaika ja tarvittaessa käännösyritys.

Mä taidan olla ainut joka toivoo vauvan pysyvän mahdollisimman kauan yksiössään. Suunnitelmissa kun olisi olla 3 vuotta kotona niin en todellakaan halua mennä juuri kesäksi töihin 3 vuoden päästä :D. Kauaskantoisia ajatuksia ja väkisinkin taitaa vauva tulla maailmaan ennen laskettua jos sektioon joudun perätilan ja jättivauvan kanssa (toivottavasti en).

Tielsa 35+3
 
Kuvapäivitystä tältä päivältä, eli rv 38+4 :heart:



Supistellut jo kolmisen tuntia, useimmat kipeesti, osa kuitenkin kivuttomia vielä... Plääh!



Mulla esikoinen paino 4290g, rv 40+6. Tästä veikattiin toissa viikolla, et olis n. 4kg laskettuna aikana. Lapsilla eri isät, eli voi kai sekin vaikuttaa. Neuvolatätsy sano, et mahtuis kuulemma 4,5 kilonenkin tulemaan, eiiiiiih!!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Aanna varmaan turhaa miun sanoakkaan mutta niinkuin jo aijemmin kirjoittelin niin mie oon päässyt kokoarvioon sf- mitan takia (tai siis oon viikon päästä menossa..). Mutta niinkuin todettu, meillä on erisysteemit täällä... Neuvolakortista katsoin tota sf kasvua 32+ 29cm 34+ 33cm 35+ 34cm.

Hemutus äitis kuulostaa ihan miun äidiltä. Otan osaa. :rolleyes:

Minkälainen se limatulppa sitten oikein on? Paksua limaa? vai onko siinä jotain kovempaakin rakennetta? Miulta on nyt kahtena-kolmena päivänä tullut sellaista oikein paksua venyvää kirkasta limaa, tänään ehkä vähän pinkkiäkin joukossa?? Ehkä, en ruvennut tihrustamaan.. Eikös se limatulppakin ole uusiutuva? Että eihän se välttis mitään edes tarkoita..

Miulla on vähän ristiriitaista tunnetta tohon milloin vauvan saa syliinsä.. Siis siihen että onko kiire vai ei. Oon kyllä haistanut ilmassa levottomuutta varsinkin tuolla fb:n puolella.. ;) Kesäkuulle saa tää ainakin pysyä sisuksissa ja vaikka lasketulle ajallekkin, kunhan ei menis heinäkuulle :D Ristiriitaiset tunteet siis siitä että meille ei välttis enää kolmatta tule, että sitä niinkuin ois nyt viimeistä kertaa raskaana.. eikö enää raskaustestejä?? tai ultria minne niin jännittäen mennnään pientä katsomaan?? Eikö masupuksahduksia jotka muuttuvat hirveeksi sisuskaluja muljuttaviksi pyörähdyksiksi?? jne. Haikeaa.. :snotty: Kropan kipujen puolesta voisin kyllä tämän vaavin ulkoistaa vaikka tänään mutta muuten ei oo kiire...

Peikko ja Otus 35+5
 
R-PT, mulla kans ristiriitaisia tunteita että milloin "haluaisin" vauvan syntyvän. Tänään just miehelle totesin, että syntyis jo!!, mihin mies että etkös sä just tätä raskaana oloa oo viimeiset 2 vuotta toivonut, nauti nyt. Eikä meillä sitäpaitsi oo vielä kaikki kotona edes valmiina vauvaa varten. Ja parempi vauvan kannalta, että syntyis täysiaikaisena. Mutta silti haluaisin että vauva jo alkais syntyä... Meillä kans todennäköisesti viimeinen lapsi, kun on lapsettomuutta + hoidot taustalla, eli samoja tunnelmia on että tämä raskaana olo on nyt viimeistä laatuaan.

pillipöllöllä ihana masu :heart:

Mä oon nyt kaks päivää ollut kotona ja esikoinen on ollut hoidossa, ja mulla on ollut tylsää! Tein aiemmin kahta työtä rinnakkain ja nyt kun ei ookaan iltaisin mitään töihin liittyvää valmisteltavaa, niin pyörin täällä ihan ihmeissäni. Todellakin täytyy keksiä jotain mammakerhoa tai tehdä vakitreffit puistoon tms. sitten kun vauva on syntynyt ja vauva-arki on tasoittunut, muuten tuun mökkihöperöksi! Toisaalta, eiköhän siinä ala tekemistä löytyä kun rupeaa pyörittämään kestovaippapyykkiä ja esikoiselle väsäämään ruokaa + keksimään tekemistä imetyksen lomassa.

Maikki rv 36+0
 
Oliko se Pikkumyy87 joka puhun kissoista? Meillä myös sisäkissa joka koko ajan yrittää mennä pinnasänkyyn ja vaunuihin. Joka kerta kun yllätetään rysän päältä niin saa kyllä nopeasti hatkat. Ei mua muuten haittaa, mutta kun tuo meijän kissa kävelee kaikkien yli jos sitä niin huvittaa, vaikka suoraan naaman päältä. Rääpiny se ei oo koskaan. Pelkää lähinnä sitä että menee sitten vauvan päälle maate tai kävelee suoraan yli. :/

Aamusta olis sitten taas äitipoli kontrolli. Ainut pieni negatiivinen asia että joka kerrasta tulee polimaksu, nyt kun olen polilla seurannassa..
 
Voi ei miten herkistävää on lukea teitä :D oon kanssa tosi tyytyväinen, että näin moni jaksaa ja haluaa fb:n ulkopuolella kirjotella. Huh ihanan helpottavaa vaan kun saanu seurata ja elellä saman aikaisten kanssa raskautta. Oon kyllä säästyny monelta kun aina jollain jotain samaa epänormaalinnormaalia vaivaa :D

Hemutus jäi niin vahvasti mieleen. Tärkein opetus tais olla itelle, että tän ekan raskauden ja ehkä tulevien jälkeen pitäisi itte suunsa kauniisti supussa ja puhuu odottaville äideille varovasti :) tää on niin herkkää aikaa monella tapaa ettei muiden jeesustelut auta. Hyvä kun jaoit täällä sanon minä!

Ristiriitaisia tunteita kyllä on ja ehkä parinpäivän ajan en oo ihan niin hekumoissani ollut edes koko raskaana olemisesta tai siitä, että tulee lapsi tähän rauhaisaan parisuhteeseen :D miettiny myös, että nää loppuajan tuntemukset varmaan johtuu myös hormonitoiminnan muutoksesta jota alkaa tapahtumaan ja mua oikeastaan pelottaa se eniten. Millanen tunnemyrsky se on.

Kohdunkovettuminen ei oo laantunu ja epäilen mun öisen lanneselän kivun johtuvan enemmän supistusten määrästä kuin huonosta asennosta koska myös sellanen menkkakipupaine on ihan kohdunpohjassa kun heräilen.. Sitä miettii, että vauva voi hyvin mut miksi ei vois se tulee kestää vielä kovempaa rutistusta ja tuskin kohdun voima sitä saa muserrettua atomeiksi.. Liikkeet kuitenkin on vahvoja ym.

Luin niin hyvän kirjan kantoliina ja kestovaippa (Minni Niemelä). Jonkun mielestä humpuukia, mutta itelle kolahti toi kantaminen aika kovaa ja aloitan sidontojen harjoittelun nyt ja samoiten kestoharsojen taitteluharjoitukset alko eilen. Villahousuja pitäisi löytää jostain ja paljon.

Mulla on ohut fleecepeitto vauvan pussilakan sisällä.
 
Viimeksi muokattu:
Limatulpasta: mä en koskaan edellisissä odotuksissa bongannut varsinaista tulppaa, siis mitään isoa möykkyä, mutta sellaista venyvää limaa, missä oli veriviiruja tuli kuitenkin juuri ennen synnytyksiä.

Tänään oli neuvolalääkäri. Yöllä näin paniikissa untakin siellä käymisestä ja siitä, että vauva on tosi iso. Eilen erehdyin lukemaan netistä sit kuitenkin yhden kamalan tarinan ison vauvan synnytyksestä :( No, vauva vaikuttaisi olevan pää alaspäin edelleen, eli ei pylly alaspäin. Ilmeisesti kääntää vain tuota muuta kroppaa sitten poikittain, tai sitten on eilisestä tarjonta korjautunut. Tänään ei oo supistanut yhtään eikä muutenkaan paljon liikkeitä tuntunut, vaikea sanoa, miten päin vauva oikeastaan nyt on.

Vauva tuntui käsin arvioituna hyvänkokoiselta mutta ei mitenkään poikkeuksellisen suurelta (=varmaan 5kg) kuulemma. Nelikiloista la:na tuntui lääkärikin veikkaavan, ja koska sf on ollut liki koko ajan käyrien yli niin pääsen sitten ultralla tehtävään kokoarvioon vielä!! Helpottavaa!! Vaikka toki tiedän, että se on arvio, ja voi heittää vaikka kuinka :( Voihan tuo käsiarviokin heittää kyllä. Onkohan 70-luvun lopulla ollut jo ultraa yliopistosairaaloissa? En muista, millä mun koko on arvioitu reilu 3,5kg:ksi, mutta olinkin 4,2 ja siis perätilavauva. Mun edellisissä odotuksissa terkkarin käsin tehdyt arviot osuivat suht oikeaan. Ekasta sanoi, että on pieni, tuskin ees 3,5kg ja tokasta että n.4kg. Tämä terkkari ei oo vielä painoa arvioinut muuten kuin että ei ole pieni.

Muuten kaikki kunnossa, siis verenpaineet jne. Niin, ja kohdunsuu pehmennyt mutta kiinni, ulkosuu ehkä aavistuksen auki, kaulaa jäljellä 2cm. Nyt mulla on 37+2. Kuopuksen neuvola olikin ollut yhtä myöhään, ja silloin paikat eivät olleet ees pehmenneet ja kaulaakin 3cm jäljellä. Paikat siis pysyvät mulla hyvin kiinni suppareista huolimatta. Toisaalta supistuksetkin ovat nyt olleet vähän vähäisempiä, nyt kun niitä saisi ja voisi vaikka tullakin :) Toisaalta kurjaa etenkin öisin valvoa, jos supistelee, mutta siitä voisi päätellä synnytyksen lähestyvän.

Tielsa: sulla on kyllä ollut edellisessä odotuksessa huikea tuo viimeinen sf, 42!!
 
Onnea Mekkala vauvasta:heart:

Noista raskauden aikaisista tuntemuksista. Jokainen raskaus on erilainen ja kaikki odottavat äidit tuntevat eritavalla kivut ym. Mullakin jokainen raskaus ollut erilainen kaks ekaa aivan kamala olo oli pahoinvoinnit, nesteen kerääntyminen ja hurja painon nousu 25 ja 35 kiloo. Olo ku valaalla siis valtavan turvonnu ja suuri. Jos sillon joku olis ruvennu moittimaan itseaiheutetuksi tai ruvennut jollain tapaa arvostelemaan tai moittimaan mua ulkomuodostani ja kivuistani niin olisin kyllä loukkaantunut.
kolmas ollu helpoin. Ei pahoinvointeja, ei turvotusta ja olo mitä mahtavin koko raskauden ajan. Myöskään suurempia kipuja ei tuosta ollu.
Tämä on sitte ollu hankalampi raskaus joskaan ei niin hankala kuin kaks ekaa. Mut pahoinvointeja on ollu alkuraskaudesta ja nyt loppu raskaudesta mikään ei tahdo maistua. Kipuja on ollu enemmän ja vähemmän viimeaikoina.

Onko muita joilla Pahoinvointia nyt loppuraskaudessa?

Se on muuten kumma juttu miten sitä voi olla jotenki niin malttamaton olo tässä kohtaa. Kokoajan hakee merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. kaitpa se on jokin alitajuntainen juttu kun laskettu aika lähenee. Sitä vaan haluais käärön pian kainaloon. Vaikka kaikki ei vauvaa varten viel oo valmiiks ees laitettu.

nona ja rymyiita 36+1
 
Onnea pikkuisen nyytin saaneille! :heart:

Maanantaina oli käynti synnytystapa-arviossa ja samalla vika lääkärintarkastus. Aluks keskusteltiin aiemmasta synnytyskokemuksesta kun ei kaikki mennyt ihan putkeen ja lääkäri kyseli omia toiveita nyt tämän synnytyksen suhteen. Alatiesynnytykselle ei ole mitään estettä tällä kertaa jos kaikki menee hyvin loppuun asti. Esikoisenkin olisin voinut mahdollisesti synnyttää alateitse mutta siinä tilanteessa ei voitu ottaa mitään riskejä koska vauvan sykkeet alko romahtaa ja oli muutenkin ahdingossa (avosuinen tarjonta). Mikään mahdottomuus ei ilmeisesti ole synnyttää alateitse tuossa tarjonnassa jos vaan on tarpeeks voimakkaat supistukset, oli kätilön mukaan heillä juuri syntynyt 30g vaille 5kg vauva tällä tapaa.. huh! Vauva on raivotarjonnassa mutta vielä melko ylhäällä joten kai tässä taas yli mennään reippaasti, ei vaan millään jaksais taas odotella :whistle: Painoarvio tällä hetkellä n.2890g, hengitysliikkeitä siellä kovasti harjoitteli :heart:

Tää aika on just sitä itsensä tarkkailua ja kyttäämistä että koskahan mahtais lähtö tulla ja onko mitään ennakoivia merkkejä jne.. tosin mä jo melkein luovuin toivosta ton maanantain käynnin jälkeen että mitään pikapikaa lähtöä tuskin tulee, että varmaan juhannuskokolla vielä ollaan yhtenä kappaleena :D

Kareliini ja pikkuinen huomenna poksahtaa 37+0 !!!!
 
Onnea Mekkala!

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Turvotus tosin lisääntynyt, eikä kengät tahdo mahtua jalkaan ja kädetkin tosi turvonneet. Crocseilla täälläkin siis mentävä. Neuvolatäti sanoi, että vauva on jo tosi alhaalla ja itsekin sen huomaan, kun hengittäminen helpottanut ja närästys kaikonnut. Ensi viikon aikaa antaessaan täti vain sanoi, että katsotaan nyt nähdäänkö ensi viikolla vai ollaanko jo synnyttämässä! Ihan kauhistuin ja sanoin, että ei, en ole vielä ensi viikolla kyllä synnyttämässä! :D Vaikka nyyttiä jo syliin toivonkin, mutta en ajatellut että ihan vielä joutuisin synnärille...mutta eihän tuo mitään välttämättä tarkoita, voihan se tuolla alhaallakin viihtyä vielä pitkään.

Mutta tosiaan tässä jo tarkkailee kaikkea mahdollisen synnytyksen kannalta,eilen supisteli vähän kun olimme kävelyllä.

Huh, täälläkin tylsää kun esikoinen hoidossa, tai pyykkiä yritän pestä nyt kauheella vauhdilla :) ja sitten pitäis vaan huilata, kun kyllä sitä sitten vauvan syntymän jälkeen on puuhaa. Esikoista vie välillä tohon hoitoon, jotta saa leikkiä kavereidensa kanssa, kun minä lyllerö en ole kauhean aktiivista seuraa enään :D

jkoo + pupu 36+0
 
Vauvan laskeutumisesta ja lähestyvästä synnytyksestä: mulla siis aikaisemmissa raskauksissa vauva on laskeutunut jo rv32! Ja kuopuskin viihtyi lähtökuopissa, todella alhaalla, monta viikkoa, meni 8pv yli. Aina ei siis ennakoi synnytystä. Toisaalta nyt kun vauva ei oo laskeutunut lainkaan, tuntuu vielä epätodennäköisemmältä, että syntyisi ennen laskettua aikaa. Vaan mistä sitä satavarmaksi tietää kuitenkaan! Pitäisi varmaan jo se sairaalakassi varmuuden vuoksi viimein pakata, on vielä pakkaamatta :D Esikoisen odotusaikaan 2vkoa tästä eteenpäin 39+2 tyttö jo syntyi!
 
LKN
Viimeinen neuvolalääkäri täälläkin takana,kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, paikat hieman pehmenneet mutta kohdunsuu kiinni! neiti laskeutunu alas, kuulemma pää tuntuu ja rt:ssä siis ollaan =) esikoisesta mulla oli tässä vaiheessa kaulaa jäljellä 3cm, ja muutenkin koko tilanne kypsymätön ja sillon oli vika lääkäri rv36+2. Paineet oli hieman koholla, mutta pissa puhdas ja neidin sykkeet hyvät/tasaiset. Painoa oli tullu 3ssa viikossa n.1kg, mutta sf oli kasvanut 29,5cm-->35cm :O nyt siis huidellaan yläkäyrällä.. aaapuvaaa... nooh, katellaan taas 2 viikon päästä missäs sit mennään.. :D eipä muuta, palaillaan taas!
T. LKN+pikkuneiti 35+1
 
Täälä just kotiuduttu lääkärineuvolasta, ja on kyllä sanoin kuvaamattoman Paska Fiilis!! En enää ikinä, IKINÄ mee tolle lääkärille alalootaani näyttämään!! :mad: :'( Sain ihan sikakipeetä, se oli Todella kovakouranen ja sen streptokokeen ottoki teki kipeetä.. Sf-mitan se mittas ihan kuinka sattuu, otti mitan siitä missä kohti paineli mun kylkiluita!! :confused: ..ja sen mukaan mulla olis sf kasvanu viikos 3cm..!! Varmaan!! Se ei puhunu mitää, ei mitää puhunu vauvan koosta, eikä mitää.. Tästä on helvetin hieno odotella sitä synnytystä, vielä enskertalaisena!! No sen sai sanottuu, että kaulaa on 3cm jäljellä ja kiinni on.. Nyt oon nivusista niin kipee, etten meinaa käveleen päästä, särkee nii pirusti!

Anteeks tää paasaaminen ja hillitön omanapailu, ottaa vaa nii päähän.. Ja seki, että mulla on ny rv35+5 ja tää oli nyt sitte viiminen lääkäri! Ku seuraava mahdollinen aika olis ollu 20.6 ja mulla la 22.6!! Voi ristus!! :kieh:
 

Yhteistyössä