Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Täälläkin oli viime yönä ekoja kipeitä supistuksia tai alkuun ne oli supistuksia (vatsa kovettu ym) mutta sen jälkeen tuntemukset oli ihan täsmälleen samat mutta vatsa ei kovettunut. Eli mitä noi jälkimmäiset oli :eek: Kipeetä ainakin teki jos ei muuta.

Tänään olis taas kontrolliultra ja toivon Tytyn kasvaneen ees pikkusen. Pitäis muutenkin kysellä mitä lääkäri meinaa jatkon suhteen, ruvetaanko käynnistelemään heti kun tulee 37täyteen vai ootellaanko.. Näin viime yönä unta että olin jo sairaalassa, en kyllä tiedä olinko siellä synnyttämässä. Siks ajattelin ottaa varman päälle ja pakata hammasharjan mukaan. Aina jos varautuu jäämään, pääsee kotiin :D

Poikkka ja Tyty 35+2
 
Moi!

Pikainen päivitys. Osastolla taas viime viikolla oltiin lepohoidossa paineiden takia. Kohdunsuu sillä mallilla että voi syntyä millon vain ja mulle tehdyn hormonitestin mukaan pitäis syntyä 2 viikon sisällä. Jos ei spontaanisti synny niin käynnistys viim. rv 37. Jännittää, itkettää, pelottaa ja tekee vaikka mitä. Tunnemyräkkä välillä melkoinen. Vauvan painoarvio nyt 2,3kg, mut hankala mitata ku pää jo lähtökuopissaan.

Olin nyt "viikonloppulomilla" kotona (levossa) ja tänään synnärillä kontrolli. Saa nähä mitä ne nyt keksii. Verenpaineet korkeimmillaan 160/105 paikkeilla, mut pissa ja toksemia kokeet onneks normaalit....

Näillä mennään. Ja en ole ehtinyt lukea kaikkia tekstejä mitä tänne on ilmestynyt mutta onnea kaikille jo synnyttäneille ja muillekin!!!!

Emppa ja tyttö rv 34+3
 
Heipä hei=)

Ihanan lämmintä ulkona. 20 näyttää meitin mittari varjossa. Kesä tulee...

Viikonlopun aikana tämä masuasukki on kääntänyt itsensä mitä merkillisempään asentoon. Potkut/työnnöt tuntuu ihan alhaalla vasemmalla. En tiiä oisko jotenki viistosti mutta musta tuntuu että on kuitenkin pylly alhaalla.

Tänään neuvolalääkäri joka on tosin nuori terveyskeskuksen yleislääkäri. Kahtotaan ollaanko yhtään viisaampia asiasta sen jälkeen.

Vatsa on laskeutunut mielestäni viimeisen viikon aikana silmin nähden. Supparitkin on lisääntyneet. Toivon ettei tämä kaveri viihdy 2 viikkoo ylimäärästä masussa. Niinku toiset on viihtyneet. Eka 10 pv, toka 15pv ja kolmas 15pv. yli.
Tosin oon tässä aatellu et tämä vois tullaki ajallaan koska noita suppareitakin on ollu ja ovat lisääntyneet. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollu supistuksen supistusta ennenku sinä päivänä ku ovat lähteneet syntymään.

Ei mjuutaku peukut pystyyn ja toivotaan et viimestään juhannuksena on käärö kainalossa. Ettei men heinäkuun puolel.

Neuvolakuulumisia myöhemmin...
 
LKN
Heippa kaikille :)
Tänään alkoi äitiysloma <3 ihmeellistä olla kotona, mies ja esikoinen vielä töissä ja päiväkodissa 4.6 asti, joten saan nautiskella pari viikkoa ihan vaan omasta seurastani :D
Suppareista olette puhuneet, täällä harkkasuppareita päivittäin. Joskus levossa ja joskus raistuksessa. Yhden kerran tullut muutama kipeä supistus viime viikolla, mutta sinä päivänä harkkasuppareitakin tuli tiuhaan. Mulla kipeät supparit tuntuu vatsan kiristymisenä, menkkajomotuksena ja ne säteilee etureisiin. Sais nyt kyllä pikkuneiti vielä pysyä masussa kasvamassa ja kun jos tulee ennen 36+0 niin se on lähdettävä täältä Jorviin synnyttämään, koska Lohjan sairaalassa pitää olla 36+0 täynnä ennen kuin sinne ottavat.
huomaa kyllä että viimeinen kuukausi on menossa, kun fyysisesti väsyy niin herkästi, ja päikkärit on nukuttava melkein joka päivä ;) Nivuset on myös hellänä ja sukkapuikko kipuja esiintyy kiitettävästi! Saas nähdä neuvolalääkärin kuulumiset keskiviikkona onko paikat ruvennut pehmiämään ym. supistusten myötä!
Onnea jo vauvautuneille kovasti :flower:
T: LKN+ neiti 34+6
 
Hei taas!

Kiva kun täällä käy keskustelu niin vilkkaana :)
Täällä supistelee, mutta mitään ei tapahdu :( Olo on tukala koska vauvan pää painaa tuolla alhaalla ja olotila on kurjanpuoleinen.
Seksiä ei huvita harrastaa, vaikka sillä kyllä saisi supistukset ehkä yltymään. Yli huomenna tämä vaavi on täysiaikainen.

Huomenna on lasten tarhan kevätjuhlat.. sinne sitten suunnataan miehen töiden jälkeen!

Välillä olisi vaan niin ihana että vauva syntyisi jo, mutta toisaalta kyllä tätä isoa masua tulee varmasti ikäväkin.

No kesäkuussahan tuo laskettuaika vasta on, että onhan tässä aikaa.

Silitellä pitäisi nuo kasaantuneet vaatteet, portaat pitäisi pyyhkiä kostealla, ja siivoilla muutenkin... No eikös noilla jo kalastella lisäsuppareita :)

On tää loppuaika vaan niin jännää, kun ei yhtään tiedä koska se lähtö tulee!!

Täällä on käyty keskustelua kantoliinoista ja rintarepuista, itselläni oli esikoiselta tuo liina, mutta enhän mä oikein osannut sitä sitoa ja jäi jotenkin löysäksi. Pojasta ostin suosiolla rintarepun, ja kyllä tykkäsi vaavi siinä olla ja sain tehtyä samalla kotihommiakin, joten koin repun käytännöllisempänä omalla kohdallani..

Mitenkäs Höpöttäjän odotus etenee?? tulepa kertomaan kuulumisia, kun ehdit.

Nyt täytyy alkaa tekemään jotain järkevää, ettei ihan päivä valu hukkaan.. Täällä paistaa aurinko ja taitaa mittari nousta hellelukemiin.

Nauttikaahan ihanasta ulkoilmasta ja lämpöisestä auringosta!

t. Enisa ja pikkuinen 36+5
 
LKN, meillä kans esikoinen hoidossa vielä kuun loppuun ja tänään käytin vapaan aamupäivän hyväksi käymällä työpaikalla pikku paperihommia katsomassa, kampaajalla ja kirpparilla (esikoiselle saappaat, vauvalle sukkahousuja ja hellehattu). Ihanaa olla vain omassa rauhassa, etenkin kun yöllä taas ei uni meinannut millään tulla.

Eilen yöllä googlettelin varmaan pari tuntia makrosomisten vauvojen ongelmista ja hartiadystokiasta ym. Oon lukemani perusteella ihan varma, että mulle syntyy 5-kiloinen vauva joka jää jumiin synnytyskanavaan ja repeän kahtia ja lopulta vielä joudutaan hätäsektioon ja lapsellekin käy huonosti. Tieto todella lisää tuskaa. Mutta toisaalta hyvä tietää että raskauden loppuvaiheessa kontrolleja on tiuhaan ja painoa seurataan.

Empalle toivottelen hyviä vointeja!

Poikkkalle ja vauvalle myös hyvää vointia ja kasvupyrähdystä!

Maikki rv 35+6
 
Palaahan Poikkka kertomaan sitten kuulumisia!

Joku vinkkasi, että hikasta voisi päätellä vauvan asennosta jotain. Aikaisemmin hikka tuntui alhaalla mutta eilen mielestäni ylhäällä, jossain navan korkeudella. Olen hiukka paniikissa, että tämä vaavi on kääntänyt itsensä perätilaan, ja kun kokoa on käsin arvioitu isoksi, tuntuu, että haluan todellakin varmuuden asiasta. Vauva vaikuttaisi olevan vatsassa joka tapauksessa poikittain taas enemmän, edelleenkin! Ylihuomenna on neuvolalääkäri sitten, mutta täälläkin lääkäri on siis nuori terveyskeskuslääkäri. Mutta toivottavasti hän osaisi jotain kertoa tai ymmärtäisi huoleni ja ohjaisi jonnekin eteenpäin.

Tänään on kiirepäivä. Esikoisen synttäreille tulossa näin hyvissä ajoin etukäteen kavereita illalla (synttäripäivä oikeasti mun la:n tienoilla), ja pitää vielä vähän järkkäillä juttuja. Kun jättää kaiken aina viime minuutille... niin kiire tulee. On varmaan aikamoinen hulinailta, talo täynnä tyttöjä! Ulkonakin voitaisiin olla, kun sää on hyvä, mutta meidän piha ei ole vielä valmis ja osa lapsista tulee naapurista, tosiaan pelkään, että levittäytyvät monen talon alueelle ja en kyllä pysty sitten yhtään vahtimaan, mitä tekevät.

Niin, ja Emppa: toivottavasti olosi pysyy hyvänä! Ei ole sitten monta viikkoa enää vauvan syntymään sulla joka tapauksessa.
 
empalle loppurutistus voimia kaikkien olotilojen kanssa!

Neuvola takana. Pissapuhdas, verenpaine samalla tasolla, sf-mitta tullu alakäyrältä normikäyrälle (31cm), vyötärönympärys (98cm), hb noussu 1tbl/pvä viikon ajan 122 kun ollu 112 koko raskauden nyt kehotti jo sitten vähentämään. Jep ja kauhee vouhotus hb ollu ja siitä etten o rautaa käyttäny.. Pah sanon minä jos toi nyt riittää. Painoa 117g/vko eli +12kg alusta, sykkeet,liikkeet ja tarjonta kunnossa. Kehoitti kanssa rauhoittumaan kun kohtu tuntu kovin pinkeeltä terkkarin käteen koko ajan, sanoin et se on vieraskoree kohtu.

Pihalla myllänny 2tuntia enempää ei uskalla tulee auringonpistos ja nahka kärvähtää saman tien.. Kunnon puutarhatuolin tartteisin kyllä et vois rötvää varjos :)

Poks 35 miniukkoselle
 
Neuvolakuulumisia...

Tänään oli tosiaan neuvola lääkäri jolla kandi mukana. Kandi katsoi paikat, jotenkin jäi epävarma olo kun ei lääkäri tilannetta sen jälkeen tarkistanut. Jotenkin oli epävarman olonen tuo kandi. Ei varmasti ollu montaakaan loppuraskauden alapään tutkimusta tehny. Tulos sormelle auki ja kohdun kaulaa 2cm ja pehmeet paikat.

Ihan hyvä jos supparit jotain saaneet aikaseksi. Päänkin kuulemma tunsi eli uskoisin et alhaalla ollaan ja kiinnittyneinä. Ei tämä silti tarkoita et olis synnytys jotenki lähellä. Kuopuksesta oli tilanne sama noilla viikoilla ja silti meni sen 2 vk yliaikaseksi.

Muutoin kaikki ennallaan. Verenpaineet ok, pissapuhdas, painoa tullu kilon verran 2 viikos. Nyt yhteensä 13kg. Toivottavasti ei enää kovin montaa kiloo tuu. Nyt viel ihan ok lukemissa. Sf mitta sama ku viimeks 34 joka ei sinänsä ihme kun laskeutunut toi vaavi jo on. Joten siitä en ole huolissani.

Nona ja rymyiita 35+6

Neuvolan terkka ensviikol taasen.

On muuten ton alapään ronkkimisen jälkeen ollu alapää aivan tulessa joka askel tekee kipeetä. Niitä ihania sukkapuikko kipuja.
 
Päästiin vielä kotiin, torstaina taas uusiks.. painoarvio oli n,1600g ja näkyi selviä hengitysliikkeitä. Kohdunsuuta oli muutama sentti jäljellä ja sormelle auki. Tän hetkinen suunnitelma olis vissiin käynnistää kun tuo 37 tulee täyteen ellei sitä ennen tuu mitään akuuttia ongelmaa :) Kirosin vaan miehelle että kauheesti olis vielä kaikkea ostettavaa ja listatkin laittamatta seinään mutta tili tulee vasta viiminen päivä, sitten pitääkin kauheella vauhilla lähteä shoppailemaan:)
 
Mä unohdin mainita, että tänään vaavi on sitten täysiaikainen, 37+0! Onko kenelläkään muulla muutes neuvolalääkäri jäänyt vasta viikolle 38? Kaikilla tuntuu olleen se oikeaan aikaan rv 36 paikkeilla.

Maikki76: en ole uskaltanut lukea isoista vauvoista, onneksi :) Kuopuksesta muistan säikähtäneeni, kun kätilö käski lopettaa ponnistamisen, että vauva kirraa hartioista. En sitten vaan pystynyt siinä vaiheessa kunnolla olemaan ponnistamatta, ja olin varma, että nyt kävi joko mulle (kunnon repeämät) tai vauvalle (solisluu poikki tmv.) huonosti. Ei onneksi käynyt, mutta vähän jäi pelko takaraivoon, että en haluaisi ainakaan 4,2kg isompaa vauvaa alateitse synnyttää.

Nyt oon touhunnut ja järkkäillyt niitä synttäreitä koko aamun. Tunnin päästä tulee tupa täyteen lapsen kavereita ja äiti on aivan kuitti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Tänään oli oman lääkärin soittoaika, en yllättynyt kun hänellekään ei kuulu sokeriasiat, lupasi sentään kysyä joltain "diabetesihmiseltä" asiaa, eipä kasvata oikein luottamusta synnytyssairaalaan.. Aion kuitenkin seurailla vielä sokereita edes oman rauhan vuoksi kun ovat kerta korkealla.
Ensi viikolla vasta neuvola, yhtään supistuksia ei ole ollut muita kipuja kyllä eikä vauva tunnu alempanakaan olevan. Harmittaa kun ei uskalla kylpyläänkään lähteä kun ei tiedä alakerran tilannetta. Alkaa jo toivomaan tositoimia vaikka voi olla monta viikkoa vielä edessäkin
teris 34+5
Onnittelut uusille vauvan saaneille!
 
Hei vaan täältäkin!! Enisa ja muut!!

Täällä ollaan yhes koos edelleen, vaikka nla-lääkäri puolitoista viikkoa sitten veikkaili, etten enää tämän päivän neuvolaan pääsis.. Noh, toisin kävi : ) esikoinen syntyi aikanaan LA-päivänä, joten voihan se tämä toinenkin olla täsmällinen??

Suppareita tulee jatkuvalla syötöllä, varsinkin liikkuessa. Maatessa ne on sellasia kuristustuntemuksia ihan kaulalla asti, niinkuin oli joillakin muillakin. Kipeitä vielä odotellaan, ne on olleet vähissä. Ja kun kohdunsuu oli jo pari viikkoa sitten pehmeä ja sormelle auki, odotan hiukan edellistä helpompaa synnytystä...

Vielä pitäisi tehdä vähän taloyhtiön hommia, kun lupasin suunnitella tulevaa piharemonttia. Ja appivanhemmille pitäisi saada kylppäri remppakuntoon suunnitelmapuolella, pääsisivät toteuttamaan putkirempan yhteydessä omat toiveensa. Vauvelille on kaikki valmiina, oma kassikin on pakattu, vain esikoisen mummilakassi pitäisi kasata. Sitten saa tulla!!

Nautitaan ilmoista me lomalaiset!!!

Höpöttäjä, 38+2
 
Heippa kaikki!=)

Eilen kävin sitten lähetteellä lääkärissä vauvan painoarviossa,joo..
Ja isohan sieltä taas tulee..painaa jo 3,4 kiloa..ja odotetavissa siis 4,5 kilonen poika.
Edellinen meidän tyttö oli siis 51cm ja 4130g
Nyt sain lähetteen äippäpolille,katsotaan millon saan päivän käynnistykseen,vähän jänskättää kun tiedän että saan vauvan syliini ennen LA.
Olo alkaa kyllä olla jo niiiin tukala että voisin synnyttää ens viikolla=)
Kaikki onneksi muuten hyvin..paineet ok jne..

Joku kyseli vatsakivuista alamahassa oikeella tai vasemmalla?? normaalia kuulemma,mulla samaa sattuu oikeelle alamahaan ja välillä vihloo,lääkäri sanoi että vauva siellä hiertää.

maritta83 ja mooses 37+0 POKS
 
Noniin, eilen päästiin kotiin :heart:

Elikkäs Helatorstaina voin koko aamupäivän melko huonosti, oli menkkajomotusta mutta ei varsinaisia supistuksia. Noin varttia vaille neljä sohvalla makoillessani kuului vain pokspoks ja vedet meni... Siinä sitten soittelin synnärille ja sanoivat että voit tulla omalla kyydillä tai ambulanssilla, oman voinnin mukaan, kunhan tulet. No, äitini sitten soitti ambulanssin kun oli tunne että oksettaa, en olisi ehkä taksissa kärsinyt istua. Ampparin tultua alkoi supistuksetkin, jotka matkan aikana alkoi tulemaan vaan 4 minuutin välen. Synnärillä n. klo 17 ja poika syntyikin 18.30. Oli melko nopea toimitus :whistle:

Ensimmäisenä yönä poju joutui sokeritippaan teholle ja pääsi pois vähän yli vuorokauden kuluttua, sitten olikin keltaisuusarvo nousussa. Onneksi tasaantui niin päästiin kotiin.

Onnea kaikille jo nyytin saaneille ja onnea loppuodotukseen teille muille :flower:


AmeHu ja poju
 
AmeHulla onkin ollut tosi nopea synnytys!

Jalkahoidosta muistelen, että akillesjänteissä oli jotain sellaisia pisteitä, jotka voivat saada synnytyksen käynnistymään?

Mä odottelen kyllä huomista lääkärineuvolaa, vaikka pelkään kovin, että petyn, siis että ei se lääkäri osaa sen enempää kokoa arvioida eikä kommentoida vauvan asentoa mutta ei laita lähetettäkään eteenpäin. Viikot alkavat käydä vähiin!
Maritta38: miten sä sait lähetteen painoarvioon? Osahan on käynyt RD:n takia, onko kukaan saanut lähetettä sf-mitan vuoksi? Mä miltei toivon, että sf olisi taas yli yläkäyrän, jos sitten vaikka lähete irtoaisi. Viimeksi oli siis aivan yläkäyrällä. Ainahan se ei tarkoita isoa vauvaa, mutta kun mulla edelliset ovat olleet alakäyrällä n. 3,3kg ja keskikäyrällä kasvanut n.4,2kg ja tämä siis yläkäyrällä...
 
Aannalle: Siis mulla kasvo sf-mitta 2 viikossa 6 cm..se oli yksi syy lähetteeseen,ja esikoisen iso koko oli toinen syy. Lisäksi mun neuvola täti/ entinen kätilö kokeili mahan päältä vauvan kokoa ja sanoi jo sillon viime viikolla isoksi vauvaksi. Koita vaan saada lähete lääkäriin jos susta siltä tuntuu.
 
Tänään ollu tosi väsy olo. En tiedä onko sitte hemppa laskenu entisestään vai mistä johtuu tää väsymys. Tosin tänään ollu verenpainekin alhainen 110/57. Mulla mittari kotona.
Olen kuitenkin yrittänyt hiukan touhuta kylppärin kimpussa kun tarttee sekin pestä ja sitte muutenki tarveis siivoilla.
Anoppi on tulossa meille torstaina ja on viikon täällä. Menevät sitten pojan kanssa pohjoiseen heille ens viikolla ja tulevat taas parin viikon päästä takaisin ja tuomaan poikaa. ja toden näkösesti anoppi jää meille sitte siihen saakka ku vauva syntyy. Se on ihan kiva että viitsi tulla ja olla, mutta on se kuitenkin aika raskasta kuunnella sen juttuja aina uudestaan ja uudestaan. On meinaan kova höpöttämään. Täytyy toivoa et vauva syntyy ajallaan.

Tulipas taas sekavaa tekstiä. Nyt kylppärin kimppuun..

nona ja rymyiita 36+0 POKS
 
Mä en saanut lähetettä painoarvioon, vaikka esikoinen olikin iso 4790g. Silloin neuvolalekuri arvioi syntymäpainoksi n. 4 kg ja terkka 3,5-3,7 kg. Nyt lekurin arvio laskettuna aikana n. 3,8 kg eli aika samoissa... Hieman jännittää mitä tuleman pitää. Oon jo varautunut siihen, että saan todeta neuvolassa, että oisitten nyt perskele laittaneet sen lähetteen niin oltais tältäkin ylläriltä vältytty. No joo, nyt sf-mitta huitelee siellä alakäyrällä kun esikoisesta mentiin yläkäyrällä, mutta silti. Ei tuo mitta edelleenkään korreloi suoranaisesti sitä vauvan kokoa.

Poikka: Hyvä, että seuraavat tilannettasi tarkkaan. Tsemppiä viimesille viikoille!

AmeHu: Nopean kuuloinen synnytys sulla. Hyvä, että kerkesit sairaalaan.

Tsemppiä kaikille loppuviikkoihin!

Täällä alkaa olla yksi turvonnut elefantti, joka alkaa olla jo malttamaton odottamaan. Pinna on hieman kireellä ja mikään ei oikein jaksa innostaa. Muistan esikoisen ajalta sen tympääntyneisyyden, joka päättyi lapsiveden menoon. Muistan kirjoittaneeni palstalle, että säästän teidät turhilta murinoilta ja lopetan tähän... liekö sitten enteilis jotain. Suppareista ei ole tietoakaan, ainoastaan selkää juilii toisinaan ja välillä ihan kiitettävästi. Limatulppaa mahdollisesti irtoilee osissa kun tulee sellaista sitkeetä kirkasta/kellertävää limaa. Sama oli esikoisen aikaan. Plääh. Onneks ei oo enää ku maks. 3 viikkoa.

Mupelo ja sintti 39+1
 
Nyt tulee vain omaa napaa..
Meni naama niin jumiin äsken kun äiteni kävi.
Tilannehan on se tällä hetkellä että mulle on tullut kahdessa viikossa 5kg painoa pelkkien nesteiden vuoksi, mahaan tullut ensimmäiset raskausarvet koska painon nousu ollut niin nopea. Lisäksi mua on supistellut perjantaista asti enintään 20min välein, riippumatta olenko levossa vai en. Mitkään kengät (edes crocsit) eivät mene jalkaani. Päälle vielä liitoskivut tuohon häpyluulle.
Joten jokainen tällä hetkellä raskaana oleva voi varmaan ajatella että ei ole helppoa.
Noh tosiaan äiteni päätti käydä tässä. Hän on sellainen yliherkkä ihminen, joka kokoajan pyrkii lukemaan ihmisiä heidän eleistä ja ilmeistä. Raivostuttavaa. Ensin hän alkoi minulle kertomaan minkälaista ruokaa saisin syödä nyt, kuulemma ei suolaa ja laa laa SILLAIN EI KUN MÄÄ OON SAATANA SYÖNYT PELKKÄÄ SUOLAA JA HIILAREITA TÄSSÄ ET SIKSI SE PAINO NYT ON NOUSSUT NÄIN. Joo sanoin että tiedän jo ammattinikin takia mitä tehdä ja mitä ei. Mutta siis en olisi saanut hänelle suuttua, koska hän on äiti ja ei tarkoita pahaa. Sillain miksi pitää ees lähtee opettaan kun tietää tasan tarkkaa että itse tiedän nämä.
Seuraavaksi mulla olikin jo pieni kipukynnys ja sen takia valitan. Aivan, sehän tästä puuttuu. PIENIKIPUKYNNYS. Kunnes päästiin siihen kuinka hän teki 5km lenkkejä vielä edeltävänä päivänä kun synnyin. Ei kuulemma valittanut koskaan raskauden aikana, ei minua tai siskoani odottaessa. NÄIN.. myönsi ettei ole kärsinyt liitoskivuista tai supistuksista koskaan raskauksien aikana. ELI SIIS MULLA ON PIENI KIPUKYNNYS, SANOO IHMINEN JOKA EI OLE KOSKAAN TUNTENUT ESIM LIITOSKIPUJA. AIVAN! näinhän se tarinan opetus menee......
Lopuksi totesi että lopeta valittaminen, se on todella raskasta lähimmäisille kun näkee että sulla on paha olla että häntä ahdistaa. Hänen mielestään olisi parempi että näytän hyvältä enkä valita vaikka tekis mieli, näin ei siis tulisi huono-olo lähimmäisille. OKEI! ..ja nyt hän ahdistuu koska valitan että supistaa? just. Mulla on pää niin jumissa!!! Hänen mielestä olen niin kovin ahdistunut ja voin pahoin. Sillain, ei mää en ole ahdistunut mutta kai se saa vituttaa että ei pysty mitään tekemään ja iho repee kauheille arville.

MUTTA äiteni opetushan siis on se, että nyt mammat loppu valittaminen ja hymyillään vaan vaikka tekee pahaa, sillä lähimmäisille valittaminen on raskasta.

:stick: :stick:

Sit kun sanoin hänelle että ole hyvä ja poistu niin lähti niin loukkaantuneena koska en kuuntele hänen neuvojaan, onhan hän äiteni!?!?!??!!?

EIKS SITÄ VOI OLLA VAAN HILJAA!? miksi pitää alkaa neuvomaan ja ohjeistamaan sillä "minun odotuksessani en koskaan.. ja laa laa" niin se on sinun odotus, tämä on minun.

Huomaa että kun on muuttanut takaisin samalle paikkakunnalle kuin vanhempani niin tulee tälläisiä konflikteja, viisi vuotta asuessani kaukana kotikaupungista oli välit hyvät kaikkiin perheen jäseniin.. nyt alkaa jo pinnakiristyyn vaikka vain kuukausi samassa kaupungissa tulee täyteen.


Olenko kamala odottava ihminen jos kroppani vaan on ihan loppu??


H&M 35+2
 
Hemutus onpas sulla kamala äiti! Ei millään pahalla tietysti, mutta en tajua, miten joku voi tuollalailla puhua omalle lapselleen ja vähätellä hänen kipujaan ym. Oma äitini taas vaikuttaa liiankin suojelevalta.. "ei niin saa tehdä ja nyt et kyllä enää liiku enempää" ym. mutta ei koskaan kiella valittamasta tms.

Eilen oli neuvolalääkäri ja lääkäri tuumasi, että vauva saa syntyä heti kun on syntyäkseen. Toivottavasti siis pian! En haluaisi kauhean isoa vauvaa ja on nyt jo varmaan yli 3 kg.

Aloitin eilen vauvan tarvikkeiden pesun.. Pesin turvakaukalon päällysteet ja nyt on koneellinen vaatteita ym. pesty. Sitten aloin pohtimaan noita meidän vaunuja (hartan topline s), ohjeissa lukee, että kaikki irroitettavat kangasosat saa pestä koneessa 30 asteessa, mutta lisäksi lukee, että jos vaunut kastuu sateessa, niin pitää heti kuivata, ettei mene johonkin väleihin tms. vettä ja kankaat haalistu. Vaunuista näyttäisi lähtevän kaikki kangasosat irti, eli voinkohan oikeasti laittaa ne kaikki koneeseen? Mukana siis koko pehmeä kantokoppa ym. pehmusteet.

Lisäksi mietin, että uskaltaako vauvan vaatteita kuivata ulkona tuon kauhean siitepölymäärän vuoksi?

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 36+2
 

Yhteistyössä