Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Rintintin
diiselikissa oikein paljon onnea uuteen odotukseen!!

Muumimammalle onnea tyttösestä! :flower:

Täällä tämän viikon supistellut oikeastaan joka päivä, välillä niin että tuntuu selässäkin kuten eilen illalla ja välillä vaan ihan kivuttomia. Kaikki vaan mulle toitottaa koko ajan että esikoista odottavilla menee aina yli ja täti sanoi että jos yhtään sukuus tulet niin kaks viikkoa menee helposti yli. Kiitos näistä... :)

Rintintin & masukki 37+5
 
Muumimamma Onnittelut :heart:

diiselikissa Onnea raskautumisesta ja paljon tarrasukkia matkaan mukaan :)

Huomenna poksuu 38 viikkoa täyteen...voi pikkunen tulla jo ni saisin alateitse synnyttää..kovasti alkaa jännittää miten oikeen mahtaa käydä..

Taistis ja pikkuneiti 37+6 :heart:
 
Muumimammalle onnittelut!! Mahtavaa! :flower:

Sandrastiina, mulla ei ollut esikoisella sairaalassa kantoliinaa mukana, mutta ajattelin että otan nyt trikooliinan heti sairaalaan. Sillä tavalla voi pitää vauvelin sit koko ajan lähellä. Kietaisuristi(2) varmaan on hyvä sidonta ja siihen voi laittaa vauvan kehtoasentoon tai pystyyn. Meillä esikoista kannoin alusta saakka pystyasennossa, kun ei viihtynyt yhtään kehtoasennossa ja oli heti alusta saakka jämäkkä tapaus.

Maikki rv 36+4
 
Nopeasti tulin päivittään, eli meille syntyi poika 20.5 rv 37+2, painoa 3450g pituutta 50cm.

Eipä ole kerennyt koneella olemaan paljoa, kun on tuo 1v 1kk tyttö.. eli säpinää on aamusta iltaan, yötkin menty todella vähin unin. Onneksi tyttö nukkuu yöt:) Päivä kerrallaan mennään, isi on ONNEKSI kotona vielä 2vkoa, siinä ajassa pitäisi saada arkirutiinit toimimaan.. toivottavasti onnistun!

Onnea muillekin vauvan saaneille, on ne ihania <3
 
Huomenta naikkoset.

Jollain kokemusta raskaushepatoosista? Alkaako se niinko heti voimakkaana, vai pikkuhiljaa pahenee..? Ja jos jatkuu kutina, ni ei varmaan kauheen kauaa kannata odotella?

..tuskin nyt sellasta on :p mut aamulla heräsin järkyttävään molempien jalkapöytien kutinaan. Ja jatkuu edelleen.. Ellei sitte oo jotain itikkojen puremia ja patti tulossa vasta tms. jollekki allerginen..

Emby^ ja nökö 36+6 :heart:
 
Emby, henk. koht. kokemusta ei oo hepatoosista, mutta parilla kaverilla on ollut loppuraskaudesta. Molemmat ovat saaneet ataraxia, joka hillitsee kutinaa, kun muuten eivät ole saaneet öisin nukuttua. Ja maksa-arvoja on seurailtu ja muistaakseni toisella käynnistettiin synnytys vähän etuajassa maksa-arvojen takia. Kantsii varmaan soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä mitä suosittelevat.

Maikki rv 36+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Eilen illalla onkin ollut hiljaista!

Mulla tänään 38+0! Uskomatonta. Jotenkin tuntuu, että vaikka toisaalta aika menee hitaasti, toisaalta sitten kamalaa vauhtia! Eilen illalla supisteli taas napakasti ja nyt katsoin välejäkin, 10min, mutta eipä noita supistuksia tullut kuin n. tunnin verran. Nyt uusi aamu ja uutta energiaa. Ajattelin lähteä kauppoihin heti aamusta, katsotaan, saanko itseni väsytettyä :) Olen ihmetellyt sitä, että tämän vauvan potkut tuntuvat jotenkin pehmeiltä. Istukan tietämillä en liikkeitä oikeastaan tunnekaan, mutta tuossa sivussakin potkut ovat jotenkin pikkuisia liikkeitä. Esikoinen aikoinaan mojotti jalkaa ulos vatsasta niin, että saattoi useinkin erottaa pikkuisen jalkapohjan. Oiskohan tämä rauhallisempi tapaus?
 
Pum 36 Pum

Aanna sama täällä liikkeeitä tuntuu, mutta osa vain semmosia jytkyjä ja kun niitä aloittaa vetelemään on mun nahkani koetuksella. Käsien iskut tuntuu huonoiten kun istukka vaimentaa ne.

Supistukset tuntuu kipeiltä ja siirtyy alavatsalle menkkajomoksi joka jatkuu aika pitkään. (mun kuukautiskivut ei ole kyllä näin pliisuja kun nää, mutta iso kohtu tietty saa olon epämielyyttäväksi). Jääkö teille se kiputuntemus päälle vaikka kohtu pehmenisi takaisin? Toki nää on varmasti harjotussupistuksia ja muuttuvat vielä vahvemmiksi ja selkeä alku ja loppu tulee vielä löytymään.

Kiitos tuhannesti kantoliinakommenteista. Noita kietasuristejä oonki harjotellu joten hyvä jos ne on käyttökelposet pikkuisella. Löyty myös vihdoin yksi ystävä joka kantanu vauvasta asti ja sen neuvot on varmaasti kultaa kalliimmat. liinalapsi.fi sivut oli kanssa hyvät ja informatiiviset!
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Neuvolassa käyty aamusella. Kaikki kunnossa. Sf-mitta 31,5 cm eli alakäyrän tuntumassa majaillaan. Viikon päästä seuraavan kerran, tosin terkka epäili etten enää sinne silloin raahaudu. Omassa olossa ei suurempia muutoksia mitä nyt häpyluu kipuilee ihan kiitettävästi, yöunet on aika katkonaisia kuumuuden takia ja jotain ihme limaa pukkaa tuolta alakerrasta ihan kiitettävästi. Liekö sit limatulppaa, joka tulee osissa. Niin ja näiden lämpöisten ilmojen myötä turvotus on lisääntynyt huomattavasti.

Ohessa masukuva eräpäivän saavuttamisesta esikoisen aikaan ja nyt tästä odotuksesta. Hieman on erinäköiset masut.


Mupelo ja sintti rv 40+0 P-O-K-S! :heart:
 
Mupelolla taitaa olla ekana LA saavutettuna? Jospa se syntyisi pian, kun kerran limaakin tulee. Kyllä se varmaan on limatulppaa tai ainakin sitä enteilee!! :)

Mä en malttaisi odottaa perjantaista poliaikaa. Aika sattui samaan aikaan kuin neuvola-aika, joten se piti perua. Tänään puhuin terkkarin kanssa, ja se sanoi, että peru tuo seuraavankin viikon uusi aika sitten, jos et sitä tarvitsekaan. Apua, alkaako oikeasti oikeasti synnytys olla niin lähellä? Tai toki voihan sitä joutua polillekin sit seurantaan, mutta nyt kun laskettuun aikaan on enää vain kaksi viikkoa, alkaa oikeasti jo vähän jänskättää, että millainen tyttö sitten mahtaakaan syntyä :heart:
 
Onnea Muumimamma ja Piuh lapsosista :heart::heart:

Täällä paukkui lauantaina 38 :) Ja nyt voi sanoa kun maanantaikin on että ens viikolla on LA :D Eli ens viikon lauantaina sit ois 4 ja 0 :) huh ku aika onkin tässä raskaudessa mennyt nopeesti... :saint:

Täällä oli lauantai-illalla supistuksia jotka kesti 2-3 tuntia, en kellotellu että kuinka tiuhaan tai kauanko kesti mutta melko säännöllisesti niitä tuli ja kestikin ehkä noin 30 sekkaa kerralla eli valmistelevia ainakin. Vähän oli kipeitä muttei todellakaan mitään sellaista mitä se tulee olemaan, muistutti vaan tulevasta että ne on sit kipeempiä :D Supistukset loppu sit taas siihen kun nukahdin ja nukuinkin ku tukki :)

Me ostettiin sittenkin tässä lopussa ihan uus turvaistuin. Alettiin ajattelemaan että istuin on 6 vuotta vanha ja kun kävin lastentarvikekaupassa juttelemassa (okei, myyjät on myyjiä, mutta...) Ja se myyjä sai mut vakuutettua että tuonkin ikäinen istuin voi olla ihan susi muoviosista kun muovi kärsii vuosien varrella lämpötilanvaihteluista ja kolaritilanteessa se muovi ei toimikkaan enää niinkuin pitäisi ja mulle sit kuitenkin se turvallisuus on kuitenkin tosi tärkeetä, joten juniori sai siis ihka uuden istuimen, jonka kiinnitystelakkakin kiinnitettään huomattavasti tukevammin autoon ku vanha, se olikin löysästi kii :ashamed: Nyt kun vertaa tähän uuteen!

PikkuMyy ja kikko 38+2
 
Mun mielestä Mupelon masukuvat näyttää ihan samanlaisilta :p Ja samankokosilta masuilta. Vaatteet vaan saattaa hämätä ja ku kuva vähä erikohalta otettu.
Täällä rv 39+4 ja jännään koska se lähtö tulee. Teillä joillaki ollu jo noita supistuksia säännöllisinä, mutta ei oo tartenu laitokselleasti lähteä. Mietin vaan miten sitte itse osaan arvioida tilanteen jos supistelee säännöllisesti tuon 1-2tuntia. Mä varmaa olisin kovasti ollu jo menossa sairaalaan.
yks tuttava vasta puhui että hänellä ku alko supparit ni ei menny ku kaks tuntia ni oli laps maailmassa. Tämä hänen toinen lapsi... että mitenhä sitä sitte itse kerkeää XD jos tuleeki niin nopsaa. No ukolle oon sanonu että kylläkai hän osaa kätilönä olla jos tarvii ku poijittanu lehemiäki tähän maailmaan XD Ni ja sit neuvoin varmuudeksi että kahtua valamiiksi sitte narunpätkää että saa napanuoran sidottua mutta ei saa leikata sitä istukasta irti... XD nämä siis ihan huumorilla opastettu ukolle jos vaikka niinki sattus.

Ainiin meillä kotona naapurissa synty muuten joku vuosi sitte lapsi lattialle. Eivät kerenneet millään mihinkää sairaalaan.

Mutta joo käyhän se niinki. eipä tartte kärsiä kauaa kivuista jos sillee menee :p

Minä sadepäivää ootin ku lupas mutta aurinkohan tuolla näkyy, joten taijan lähteä ulos istuskeleen ja ihasteleen rikkaruohon täyttämää kukkapenkkiä...
 
Mulla ainakin supistukset ovat kipeinäkin olleet vielä sen verran lieviä (pientä menkkakipua), että oon pystynyt ihan aloillani istumaan ja odottamaan, että menevät ohi. Luultavasti suurimmalla osalla, joilla vauva syntyy nopeampaan, supistukset ovat kipeämpiä tai ainakin nopeasti kipeytyvät. Mä olin viimeksi kotona n.13 tuntia suppareiden alusta, koska eivät kipeytyneet/ tihentyneet nopeasti. Vasta aamuyöllä alkoivat olla sellaisia, ettei pystynyt paikallaan enää olemaan. Mutta mulla synnytys olikin siis hidas...ja supistuksia oli tosiaan useampana iltana/ yönä muutaman tunnin sarjoina jo synnytystä ennen. Yleensä kai ensimmäinen ei ihan syöksysynnytyksenä tule, mutta tuleehan se joillekin melko nopeasti! Kai sitä voi käydä näytillä, jos alkaa huolestuttaa, ettei kotiin syntyisi! Onko sulla Mandeliini pitkä matka sairaalaan?
 
Paljon onnea vauvautuneille! :hug:

Mupelolle onnea lasketun ajan saavuttamisesta :). Ja hauskat mahakuvat, selkeesti eriasennossa vauvat masussa.

Ja kyllä sitä yleensä sinne laitokselle kerkiää kun menee omien tuntemusten mukaan (ellei mitään syöksytaustaa). Itse olen aina yrittänyt olla mahdollisimman kauan kotosalla. Esikoisen kohdalla supisteli vartin välein 1,5 vuorokautta ennen kuin laitokselle lähdettiin, ehkä se pari tuntia ennen lähtöä tuli 5 minuutin välein ja kyllä silloin oli tunne että nyt lähdetään. Ja joku 8 tuntia ehdittiin siltikin vielä synnärilläkin olla ennen kuin tyttö syntyi. Muistan kun kävin edeltävänä päivänä ostamassa Stockalta vielä kälylle synttärilahjan ja tosiaan sen vartin välein supisteli ja jouduin nojailemaan johonkin niin tuli mietittyä että joskus voisi joku antaa edes kassajonossa tietä :D. Kuopuksensenkin kanssa supisteli ensin säännöllisesti koko yön, väli vaan oli taas joku sellanen 15 minuuttia, no hänen kanssaan ei sitten ehditty olemaan kuin pari tuntia synnärillä mutta on se kotona ihanampi odotella niin kauan kuin pystyy. Molemmista olen ollut jonkun 5cm auki kun olen laitokselle asti päässyt. Nyt vaan toivon että pääsen tuohon jännäämisvaiheeseen enkä joudu sektioon perätilan takia.

Tielsa 36+2
 
Onnea jakatuneille mammoille! heart: :heart:

...ja Onnea Mupelolle LA:n täyttymisestä.. niin se aika vaan on mennyt, muistan kun eilisen kun aloitin lukemaan tätä ja itse liityin.. voih :)

Itsellä ei muutosta olotilasta. Viikonlopun helteet sai kyllä turvotuksen uusille sfääreille ;) ..täytyy kyllä sanoa kiitos, siitä että LA ei sijoitu heinäkuunloppuun-elokuulle... sen verran tuskaista kuumuudessa kyllä on :)

Mitenkäs teillä tuo seksielämä nyt kun kaikilla alkaa oleen jo viikkoja paljon? ..mää oon ottanut aiheesta nyt uuden stressin aiheen ja se ärsyttää kyllä. Vaikka itse on väsynyt ja turvonnut niin haluaisi ja sit tuntuu että mies ei olekkaan niin innoissaan niin huomaan ottavani siitä itteeni..... :(

Eilen tuli poksuttua, RV 36 !!

Keskiviikkoa odotan kuin kuutanousevaa.. silloin se ultra ja mahdollinen lapsivesipunktio sekä käynnistyspäivän saanti HUI HUI!!!

Iäkseni voi päivittää 24

Hemutus ja Möykky 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Mupelolla on kyllä eri malliset vattat.. :) 40+0, jännää, kohta pikku nyytti tulee! :heart: Mäki jo kovasti odotan omaani, vaikka mulla viikkoja "vasta" 36+3. Isäntäki alkaa vissii olee valmis vauvan tuloon, vähä väliä kysyy, että eikö jo päästäis synnyttämään.. :D ..hakemaan kolmaspyörä kotia.. ;)

Emby Täysaikanen :heart: ..sulla oli sama päikkäriaika ku mulla 16:15, laitoin meinaan kellon tunnin päähän ku oikasin, siks muistan ajan.. :D Kuinkas sulla ny oli sitte jatkot, ku perätilashan nökö viä on? Oliko niin, että tulee suunniteltu sektio vai saaks koittaa normisti? Jos on suunniteltu, nii koska se sitte on? ..nii muuten, kutiseeko viä..?

Hemutus ..seksielämä?? Niin mikä seksielämä??.. Nyt täytyy kyllä myöntää, että sitä ei oo ollu, ei oikeestaa koko raskausaikana. Aluks pahoinvointi, sit selkäkipu, ja sitte ku vauva alkas oikeen kovasti liikkumaan nii korvienväli ei antanu myöten.. :ashamed: Haluja olis ajoittain ollukki, mutta se säätäminen.. Miten siitä pystyy kaiken säätämisen seas muka nauttimaan.. :ashamed: ..joten odotan nyt jo, että jälkivuoto loppuu (vaikka se ei oo viä alkanukkaa ;)) ja päästään nauttimaan toisistamme (jos meidän pikkunen kolmaspyörä suvaitsee nukkua sillon).. Mutta, täytyy kyllä sanoo, että ei oo isäntäkää "vongannu". Eli ei silläkää oo ihan ollu normifiilistä..

(.) Tänään on joteski tosi oudosti ollu iskias kipee.. Ku mullahan on ollu koko raskauden iskiasvaivaa, mutta tää on erilaista. Siis sama paikka, sama linja ku iskiakses, mutta sitä särki koko ajan, oli asento mikä tahansa, ihan pakaran yläosasta jalkapöytään asti. Aikasemmin kumartelu ja ylösnousut/liikkeelle lähdöt on ollu pahoja, mutta toi särki Koko Ajan.. Aiva ku koko hermo olis ollu pintees. Onneks anto takasin ku vedin 1g panadolin.
 
Mikä seksielämä ? Melkein koko raskaus mennyt niin, et mua ei oo kiinnostanut pätkääkään, pelkkä ajatuskin, niin yök! Ukko ei oikein tykkää, mut eipä sille nyt mitään voi, mua ei kiinnosta seksi joten...


Supistellut koko päivän. Mut ei kuitenkaan riittävän kipeesti. Äsken oli ihan rikki joka paikka, mut kivut helpotti taas ku otin särkylääkkeen.
Huoh!


Pillipöllö ja Aino-Einari 39+3
 

Yhteistyössä