Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Suuret onnittelut kaksosista!

Tänään oli käynti äitiyspolilla ja oli kyllä aika kummallista touhua, sokeriarvot eivät kiinnostaneet lääkäriä yhtään vaikka eilenki oli 12 illalla, sanoi vain että sisätautilääkärin täytyy päättää jatkanko vielä mittailua. Sisätautilääkäri kyllä on yhteydessä sairauteni takia, mutta mun mielestä raskausdiabetes kuuluu äitipolin hoitoon. Eikä edes tutkinut kohdunsuun tilannetta. Ultralla katsoi että kasvu normaalia, nyt reilu 2kg paino. Onneksi on kesäkuussa uusi aika, harmi kyllä etten neuvolallääkärille enää pääse joka kuitenkin tutkisi kohdunsuunkin.
Aika ikävä olo jäi taas koko sairaalasta.
teris 34vko
 
Teris: RD kuuluu sisätautipolin puolelle, ainakin KYSsissä sisätautilääkäri hoitaa myös RD naiset. Elikkä diabetes kuuluu sille puolelle ja välttämättä äitipolin lääkärillä ei ole tarpeeksi diabeteksen hoidon tietoutta :)

Terveisin. heinäkuun puolelta Tanjuska joka aina lueskelee teitäkin, kun luulee jakaantuvansa jo kesäkuussa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Poikkka: munkin mielestä sykkeet vaihtelevat kovin. Mulla on neuvolassa usein kuunneltu pitkään sykkeitä, ja terkkari sanoo sitten vaihteluvälinkin, tyyliin 130-155, liikkeessähän tosiaan sykkeet nousee. Tosi hienoa, että kaikki oli kunnossa!!

teris: aika jännä, ettei katsonut kohdunsuun tilannetta :( Ei siinä nyt olisi kauan mennyt kuitenkaan. Ehkä ajatteli vaan, että sama se näillä viikoilla jo, mikä se tilanne on? En tiedä. Mäkin haluaisin tietää tilanteesta, ei auta kuin odotella vielä 1,5vkoa että on neuvolalääkäriaika.

Onko muilla jo sellaista kotonaolofiilistä? Ettei uskaltaisi oikein kauas lähteäkään? Mä en kyllä jaksa matkustaakaan autossa pitkää matkaa enää, mutta ei oikein huvitakaan ajatus esim. mökkeilystä jossain 200km päässä. Toisilla toki tuo matka sairaalaan on muutenkin jo yli 200km. Mulla kun se on 8km niin en siitä oikein luopuisi. Mutta sitten mietityttää, että jos nyt jo hautaudun tänne kotiin, niin synnytystä saan ootella hyvässä lykyssä vielä liki 6 viikkoa... että onkohan vähän aikaista jämähtää kotipiiriin rv36+ jo?
 
Onnittelut Malendra!!! :heart:

Eilen käytiin yksityisellä ultrassa. Vauva tosiaan ihan oikein päin, eli pää alhaalla! Pojan vehkeet siellä edelleen vahvasti näkyi ja niitä paljon tiirailtiinkin,eli kai se on vaan uskottava, että poika sieltä tulee! :heart: Painoarvio 2,4kg. Lapsivettä normaalisti ja istukka ok. Vauva teki hengitysharjoituksia, mikä on hyvä. Kohdunsuu pehmeä ja kiinni. Eli kaikki niin kuin pitääkin! :) Uskaltauduin ostamaan sitten siniset ja vihreät pienet sukat :)

Olo on tukala, turvotus jaloissa loppupäivästä kiusaa, vaikkei paljoa mitään tekisikään. Mulla on siitepölyallergia ja se on nyt tosi pahana, ihan tukossa olen, eikä noi suihkeet tunnu auttavan. Väsymys myös kiusaa. Muuten kaikki kuitenkin ok.

Lähipiirissä sattui viikonloppuna kuolemantapaus, jossa nuori poika kuoli ja se on vienyt ilon näistä päivistä. Mietin sitä jatkuvasti ja yöllä heräilen siihen, enkä saa nukuttua mietittyäni sitä. Jotenkin paska fiilis nyt sen pohjilta koko ajan, eikä anna itselleen oikeutta iloita mistään :'(

Mutta toivottavasti mieli tästä kohenee, synnytyskin lähenee! Muutaman viikon päästä saa nyyterön sylkkyyn asti. Toisille alkaa ihan pian olemaan hetki lähellä :heart:

Vointeja kaikille!

jkoo + pupu 35+0
 
Äitipkl:llä käyty.

Möhköpantti.

Meillä siis tänään viikkoja 34+3 ja pojan painoarvio 3221g!!!!! HÄRREGUUD.
Kuitekin kaikki pää, reisiluu ja vatsa kasvavat ihan täydellisesti toisiinsa nähden samalla käyrällä.
Rd:tä mulla ei ole todettu, sokerirasituksessa hyvät arvot siis. Mulla on kotona vs mittari niin ajattelin että voisin omaksi iloksi kuitenkin tota paastoarvoa ja 1h jälkeistä arvoa mittailla..
Pojalla kaikki hyvin, HYVIN SIIS KASVAA ;) ;) ja kaikki napanuoran ym virtaukset kunnossa. Istukka siis ainakin toimii hyvin :D
Kohdunkaulalla edelleen hyvä tilanne.
Sain itselleni ajan 30.5 eli kahden viikon päähän, jolloin taas koon vuoksi kontrolliultra. Lääkäri sanoi, että jos on ottanut jonkinlaisen kasvupyrähdyksen tässä ajassa niin ottavat lapsivesipunktion josta selviää keuhkojen tilanne. Kuitenkin lupaili käynnistystä rv 37-38:lle (IHANAA!!!) ...mutta ne asiat selvinee tosiaan silloin kahden viikon päästä.
Epäili lasketunajan painoarviota noin. 4,5-5 kg!! Joo kiitos aikaisemmin ulos.

Voihan se olla myös että poika päättää itse lähteä myös aikaisempaa syntymään ;)

Pääasia että kaikki oli kunnossa.

Meillä kaikki valmiina PAITSI pinnasänkyä ei olla vielä koottu ja sairaalakassia en oo pakannut. Tavarat kuitenkin valmiina. Ehkä ne vois laittaa jo varmuuden vuoksi valmiiksi :)

Hemutus ja XL Möykky 34+3
Nuohan olivat upeita kuulumisia :D Ja kiva jos saat tuon käynnistyksen.
Mä en ite saanut enään aikaa äippäpolille eli nyt pitäs kuukausi jännittää ja sit saa käynnistyspäivänä tietää millasta jättiä sitä aletaan synnyttään.Ja mullehan on sanottu että rv 38 tietämillä olisi sen 4,5-5kg niin kuinka paljon se on laskettuna päivänä öö..5,5-5,8kg =D Mut juu onneks sain tuon käynnistyksen mutta olisin mä jo vaikka heti tai vaikka ees ku syntys parin viikon aikana niin olis viä normi mitoissa 3-3,5kg
Mitenköhän tuon lapsivesipunktion kanssa miksei mulle o puhuttu mitään? Miksei ne mun tilanteessa kurkkaa keuhkojen kypsyyttä oisin niin valmis kyllä synnyttään vaikka samantien mutta on niin toiveajattelua mun tapauksessa ei tuu mitään tapahtuun ja mun tuurilla vauveliakin varmaan käynnistellään 2vk ennen kun suvaitsee tulla maailmaan.
 
Poikkka: Toivottavasti vauvel touhuaa mahassa. Mulla oli yhdessä raskaudessa poika todella vähä liikkeinen kotona en saanut liikkeitä täyteen ees kahdessa tunnissa ja ravasin jatkuvasti täysissä liikelaskennassa siis monta kertaa viikossa kyllähän sitä koko ajan mietti että onkohan kaikki hyvin.sairaalassakin mun piti välistä juoda kahvia,mehua,limua et jos oltas saatu vähän enemmän liikettä mutta ei auttanut,ja jotain nänni hierontaakin jouduin tekemään. Meinasivat ottaa sisällekkin mutta mä toivoin että saisin olla kotona kun siellä oli 1,5v poika odottamassa no onneks kaikki oli hyvin kun poika syntyi 38+2 eikä ikinä saatu selvyyttä miks oli niin vähä liikkeinen.

Nyt kun lapsia jo enemmän niin ei ees kiinnitä huomioo että onko liikkunut kun koko päivän koheltaa joskus illalla alkaa sängyssä tökkiin mutta sitten nukahdankin aika pian.

hemutus ja tielsa Kiva tosiaan että muitakin jotka saa normaalia isompia. Kun tuntuu että mikä mussa on vikana kun mä synnytän vaan noita dumboja. Toisin mulle tulee tuo rd aina (ja ei raskaana kaikki on aina ihan normisti) Vaikka pieniä ne 4,5kg on.
Ja vaikka mun edellinen dumbo syntyi 37+6 melkein 4,3kg niin olin ihan varma että 10kg paino tulee täyteen jo 6kk iässä mutta jotenkin se vaan sai tasotettua sitä ja 10kg taisi mennä rikki 10kk iässä ja nyt ihan normi poika pullaposkinen mutta normaaleissa mitoissa :)

Mua tosiaan lohduteltiin että on sitä muutkin yli 5kg synnyttänyt ja mun kaveri kerto just että oli syntynyt 5,3kg että kyllähän niitä tosiaan muillekkin tulee.

aanna Meillä olis 4pv reissu sukuloimaan piranmaalle/satakuntaan ja täältä matkaa siis semmonen mukavat 500km Mutta uskon selviäväni tarkotus olis kierrellä mun sukulaisia,yhdet häät ja sitten vielä särkänniemireissukin samalle matkalle.(viikkoja mulla on tuolloin 35+ risat) eli en millään usko että synnyttään ainakaan pääsisin vaikkei se kyllä haittaiskaan,saa nähdä miten takamus kestää. Tuon reissun jälkeen voikin sitten rauhoittua ja vaan olla kotona.

siitepölyallergia On iskenyt sit tänne.Lapsena kärsin siitä paljonkin mutta nyt murrosiän jälkeen oon saanut nauttia monta kevättä/kesää ilman oireita kunnes nyt se eilen kantautui uudestaan mun riesakseni eilen jo oli oireita mutta tänään ne on ollut kyllä ihan mahdottomia silmät on punasena kun vuotaa vettä, nenä on välistä ihan tukossa ettei henki kulje ja toisinaan taas saa jatkuvasti olla niistämässä (ihanaa mun nenäkin on kirkuvan punanen) kaikista ärsyttävin on kun mun henki pihisee/vinkuu tuntuu ettei jaksas ees hengittää kun tuntuu niin ärsyttävältä ja sit koittaa hengitellä vaan rauhallisesti.Mutta tää oireilu alko kun olin ulkona 30min 12.00 aikoihin kello on 22.50 ja henki vinkuu edelleenkin eikä mulla oo ees mitään lääkettä ja huomenna vielä mukavasti pyhä.Ja kun hengitys niin työlästä niin tuntuu ettei mitään jaksa tehdä.
Luultavasti jos tää yön aikana ees vähän helpottas niin en mee kyllä huomenna ulos yhtään. + tosiaan että aivastuttaa koko ajan viime yönäkin heräsin vartavasten vaan aivastelemaan.ärgh..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, olipas tullut hurrjasti tekstiä tänne!

Vauvojen isosta koosta on moni kirjoittanut. Mulla esikoinen käynnisteltiin rv 36+7 alkaen ison koon vuoksi ja poika syntyi 4,1 kg painoisena lopulta rv 37+2. Mulla ainakin tehtiin lapsivesipunktio ennen käynnistystä, olisko sitten ollut diabeteksen vuoksi (saattaa hidastaa keuhkojen kypsymistä). Mulla siis 1-tyypin diabetes. Nyt toivon ettei tarvitsisi käynnistää, kun luultavasti sen vuoksi synnytys meni esikoisella vähän "pieleen", mutta toki lapsen parasta ajatellen luotan lääkäreiden arvioon. Ens viikolla on synnytystapa-arviota äitipolilla.

möhköpantille tsemppiä allergian nujertamiseen!

jkoo, toivotan jaksamisia sinulle ja lähipiiriin.

Mulla alkoi nyt vihdoin ihan oikeasti äitiysloma, tänään oli viimeinen työrupeama. Sen kunniaksi taidan vetäytyä lukemaan naistenlehtiä :wave:

Maikki rv 35+1
 
Jkoo kurja tilanne ja tunteiden vuoristorata. Oma onni tuntuu niin väärältä noissa tilanteissa. Muista puhua sun tuntemuksista jonkun kanssa. Helpottaa alitajunnan työtä kun pusertaa ääneen fiilikset ja itkeä täytyy aina kun itkettää. Voimia.

kotihiirulaisuus oon ajatellu ainoastaan toimivani niin etten lähde pikkukyliin mistä tulisi lisää matka lähimpään sairaalaan. Näin kun synnytyssairaalaan on noin 40km matka ei tunnu pahalta lähteä isoihin kaupunkeihin kun siellä on lähempänä synnäriä jos niin ois, että sitä tarttisi yllättäen.

vauvojen painot on hirmusia! Onneksi arviot voi heittää, mutta kyllä tollanen jötkäle on pelottava ajatus ainakin itselle :D

sairaalakassi en osaa vieläkään pakata sellasta. Kai maar sinne irtoo mukaan sit juuri se mitä osuu käsiin :) meijän sairaalan vieressä on onneks kauppa josta voi mies kipasta hakemaan ainakin syötävää jos siltä vaikuttaa et tarvii. Vauvan kamat tosiaan katoin mut enpä ajatellu niitäkään mukaan ottaa kun synnyttämään lähetään ekakertalaisena ei tarvii kuvitella pääsevänsä nopeasti kotiin :D

teidän allergiat kuulostaa todella peeltä! Toivottavasti jokapaikassa satoi niin pölyt vähän laskeutuu!!

(.) mylläystä ja hikkaa vuorotellen. Juoksuaskeleet alkaa tekee kipeetä kyljessä.. Kyljen vaihtoon selän kautta täytyy ottaa kädet tueksi kun alkaa vihloo kohdun pohjaa minin paino. Selällään on kyllä paras nukkua. Sukkapuikot lisääntyny tän viikon ronklauksen jäljiltä, supistukset ei. Raskausarpia ei näy, mutta odotan kyllä niitä vielä tohon navan seutuun sen verran kiristävää nahkaa masussa on :D

Vaikka olen meidän listan viimisiä mammoja LA:n kanssa odotan siis ihan hekumoissa teidän vauvauutisia niinku saisi monta vauvaa tän kesän aikana <3! Ihan hermostuttaa odotella teidän käynnistystarinoita :)

Mini rv 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut ensimmäisistä vauvoista! :)

Mie alan olla jo ihan kyllästynyt tähän kotona oloon. (Maaliskuun alusta saakka kotona jo ollut) Nytkun opinnäytteet ym. kaikki on hoidettu, niin enää ei ole kun valmistujaisten odottelu. Kutsut laitettiin juhliin 1.6 ja LA olis sillon 4.6, jännäksi käy :D Esikoinenkin on vielä tämän kuunloppuun asti 2 päivänä viikossa hoidossa ja mie oon kaikki jo ikkunanpesusta lähtien tehny. Koti on lattiasta kattoon puunattu ja kaikki vauvan jutut on jo valmiina. Eilen aloitin etupihalle kukkapenkin ja vesiaiheen tekemisen, kun sain viimein vision sen kanssa. Käänsin monta tuntia pihaa ja ei edes yhden yhtä supistusta. Nytkun niitä viimeisellä saisi tulla :D

Ihana neuvolan täti lupasi miulle lähettiin äitipolille, jos tämä ei ole syntynyt viikolle 39 mennessä. Koska esikoinen syntyi 42+0 ja oli tosiaan sen 4310g, niin kovasti toivon ettei tätä ihan väkisellä niille viikoille asti haudottais.

Kokeillaas vielä kerran päivitysasioita: Eli sen miun iän voisi päivittää sinne 25

Cleopatra + Tiuhti 37+3
 
Ihan älyttömän kamala yö takana ja nyt väsyttääää nenä tukossa ja pihisin koko yön kun vedenkeitin..silmät vuosi yölläkin ja sit sai rähmää olla joka välissä pyyhkimässä pois.

nyt olo on ihan normi mutta mietin että uskallankohan mä tuon 2v kans ees lähtee ulos mieskin mokoma töissä.

lapsivesipunktiosta Mietin tosiaan kun mulle ei oo ikinä tehty edellinenkin poika käynnistettiin 37+6 ja suoraan lähdettiin käynnistykseen. Nyt toisin sain ohjeistuksen että eka äippäpolille missä ultraavat vauvan ja jos sillon tekevät lapsivesipunktion en tiedä.. Kun ei tuosta edellisestäkään tosiaan menty äippäpolin kautta että miks nyt. (en tajunnut kysyä)
Toisaalta haluaisin ilman käynnistystä kun koen noi käynnistykset kamalina mutta en millään usko että se ihme tapahtuisi että lähtisi enen 37+6 syntymään.
 
Möhköpantti täällä aivan samanlaiset oireet!!! Olo on ihan tuskaa, kun muutenkin jo henki pihisee pienestä suorituksesta, niin nyt tuon allergian takia vielä enemmän. Mitään muuta lääkkeitähän ei tähän allergiaan saa kuin nenäsuihketta ja silmätippoja, jotka ei mulla ainakaan auta yhtään. Itsellä tämä siitepölyallergia ei ole kanssa vuosiin ollut näin paha, juurikin tuo, että ottaa oikein henkeen asti. Tänään heräsin myös silmät turvonneina ja rähmäisinä, pelästyinkin jo että onko mulla joku silmätulehdus, mutta johtunee kai tästä allergiasta. Menis nyt äkkiä ohi, mulla tätä ollut jo muutaman päivän, joka paikkaan saa mennä nessu kourassa ja kiva meikata kun tekis miele koko ajan hieroa silmät päästä :kieh:

jkoo + pupu 35+1
 
Onnea Malendra minultakin, ihanaa että ehdin ekoiksi vauvauutisiksi aktivoitumaan tänne :) :flower:

sf-mitoista ollut juttua. Mullahan meni ihan alakäyrällä viime raskaudessa, maha oli ihan mitätön, mutta 4-kiloinen poika syntyi kuitenkin 40+3. En tiedä missä piileskeli, kätilökin oli ihan ihmeissään :D Nytkin menee sf hieman alakäyrän yläpuolella, saa nähdä minkä kokoinen vauva tulee tällä kertaa.

Poikkka onneksi oli vauva kunnossa! Mie en edes tajua seurata näitä liikkeitä tarkemmin, mutta vauva taitaakin möyriä sen verran säännöllisesti, ettei ole huoli iskenyt. Rauhallisesti kyllä liikkuu niinkuin esikoinenkin aikanaan.

jkoo :hug:

(.) itsellä kävely on välillä yhtä sipsutusta, kun on alapää jotenkin hellänä. Sellainen olo kuin ne luut siellä ois levähtänyt mitä varmaan onkin :) Koti on ihan kaaoksessa, mitään ei ole laitettu valmiiksi ja sairaalakassikin pakkaamatta. Ensi viikko on viimeinen kouluviikko, mutta olen ruvennut sitä jo keventelemään. Sitten ajattelin vielä lähteä 150 km:n päähän mummolaan ja sukulaisia kattoo viikoksi. Silloin viikkoja kyllä jo 37+4, joten saa nähdä tuleeko lähdettyä. Jotenkin kuvittelen synnytyksen sinne viikon 40 liepeille. Aika loppuu kesken mun kohdalla! Jospas nyt neljän päivän vapaan aikana saisin jotain tehtyä.
Niin ja anoppikin tulee ihan meille asumaan sit pari päivää ennen laskettua aikaa kuulemma. Huhhuh, toivottavasti tulee vauva ajallaan. Vaikka onhan hän varmasti ihana apu täällä esikoisen kanssa ja voidaan tehdä kivoja retkiä Helsingin nähtävyyksiin. Silti stressaavaa, kun ulkopuolinen ihminen asuu omassa kodissa odottamassa juuri sitä synnytyksen alkua. Onneksi on mukava anoppi, oma äitini elää ihan teinielämää juhlien ja ryypiskellen, joten anoppi on korvannut mulle paljon oman äitin puuttumista.

Seuraavia vauvauutisia odotellessa :)

36+0 POKS


 
Tsemppiä allergian kans taisteleville! Mulla on ollut myös aivan lieviä oireita: aivastuttaa paljon, nenä vähän valuu ja lievää silmien/nenän kutinaa ja vähän toinen korva menee lukkoon. Mutta tää ei oikeastaan haittaa vielä elämää. Lisäksi täällä satoi yöllä, joka ehkä ainakin nyt aamuksi helpotti tilannetta ulkona.

Öisin ravaan vessassa nyt vähintään kahdesti, kolmesti normaalisti. Siitä aloin epäillä, että olisiko kuitenkin vauva vähän laskeutunut, vai oisko toiveajattelua? Voihan se olla, että vauva on vain kasvanut ja painaa virtsarakkoa joka tapauksessa?

Joka ilta mulla on muutamia vähän napakampia supistuksia ollut. Mietin jo välillä, ovatko ne niitä normaaleja harkkasuppareita, mutta tänä aamuna sitten tuli niitä täysin kivuttomiakin, joten eivät ole. Mutta sen verran vähän kipeitä ovat olleet, etten tiedä, tekevätkö oikein mitään tuolla kohdunsuulla/kaulalla. Siihen vain kiinnitin huomiota, että enää suppareita ei välttämättä tule liikunnan jälkeen vaan iltaisin, kun otan rennosti ja katselen telkkaria. Mulla on edellisissä raskauksissa ollut myös niin, jopa niin, että oon miettinyt sitten lopulta, kun suppareiden määrä alkaa lisääntyä, että joko nyt tulee lähtö. Viime raskaudessa sitten yhtenä iltana ne eivät loppuneetkaan vaan jatkuivat vaan yön yli ja tihenivät/kipeytyivät. Nyt toivoisin, että monena iltana/etenkään yönä ei tarttis kärvistellä tunteja noiden supistusten kans ennen kuin tosi on sitten kyseessä.
 
Heipsan vaan kaikille ja onnittelut vaan Malendralle tupla pojista :)

Täällä kans kärsitään allergia oireista. Ja mulla on nyt kuitenkin ollut viikon verran käytössä antihistamiini, mitä saa lääkärin mukaan ihan rauhassa käyttää, koska sekään ei ole hyvä vaihtoehto että äiti kärsii kovista oireista mikä aiheuttaa vauvalle sitten stressiä. Mutta tosiaan lääkkeestä tai lääkkeistä, koska mulla on vielä sitten nenäsumute ja silmätipat käytössä, huolimatta eilen illalla alko hengitys vaikeutumaan ja vinkumaan. Eli oli siis aivan mahdotonta nukkua kun koko ajan tuntus et tukehtuu. Pystyssä ollessa pystyy ihan normaalisi hengittämään mut makuulla on aika hirveä olla. No siitä syystä eipä paljoa tarvinnut viimeyönnä nukkua. Ja sitten kun vielä yskittää ni tulee ihan verenmaku suuhun et tosi jees.... No ehkä se tästä...

Muuten täällä kaikki on valmista vauvaa varten, et kovasti jo odotellaan koska hän tulis. Kaikki supparit on oikeastaan loppunu et nyt sitten kun on varovasti tässä otettu ni menee yliaikaiseksi. No ens viikon tiistaina mulla on synnytystapa-arvio et siellä sitten näkee mikä ton alakerran tilanne on. Itse olen sen takia syntynyt jo viikolla 37 kun sillon oli lääkäri tehnyt äidilleni hieman kovakouraisen tutkimuksen. No nyt vaan toivotaan kun pätkä on päättänyt pysytellä pääalaspäin ni et mahtuis tulemaan vielä uloskin. No ainakin omistan ison ahterin, mutta eihän se aina kerro koko totuutta :LOL:

*madde ja topi 36+2*
 
Kaikki meni paremmin kuin hyvin! Tosiaan klo14 alko tihkuttaa lapsivettä, kun tehtiin se sisätutkimus ja siitä sitten osastolle lepäilemään ja lukemaan uutta seiskaa...:D klo18 alko tulla kipeitä supistuksia alkuun 10min välein...kerroin että haluaisin jotain kivunlievitykseksi, mut alhaalla oli yllättäen sulku :D No pääsin synnärille klo19 ja olin 6cm auki... Sain epiduraalin heti ja alko ponnistuttamaan klo20. No kätilö sano i et oonkin jo 9cm auki ettei enää tarvi estellä :) 3min ponnistuksen jälkeen syntyi herra A 48cm 3230g ja sit tuli äidille lepohetki...20min myöhemmin yhdellä ponnistuksella syntyi neiti B 48cm 3105g. Kaikki meni hyvin ja palkinto oli parhain! <3
 
Nuo siitepölyoireet on kyllä inhottavia, itsellä ei onneksi mitään allergioita ole.

Viime yönä alko yhtäkkiä supistaan tosi kipeesti. Aluksi en erottanut että hellittikö supistus vai ei, oli vain kovaa pitkäkestoista kipua. Sitten tuli tunnin ajan 10-15min välein supistuksia. Panadolin avulla nukahdin. Aamulla ei ole kuin yksittäisiä vain hieman kipeitä supistuksia tullut. Alaselässä koko ajan polttava jomottava tunne. Tuli sellainen olo nyt tänään on pakko pakata sairaalalaukku valmiiksi :)

Nyt kyllä väsyttää sen verran että pitää mennä päikkäreille. :)
 
Hengenahdistuksesta kärsivät allergikot, pyytäkää ihmeessä lääkäriltä inhalaattoriresepti! Mulla on sellainen Ventoline-merkkinen, joka maksaa vaan jotain 4 euroa, ja on ihan korvaamaton apu ja helpottaa hengitystä välittömästi. Öisinkin joskus herään siihen, kun hengitys vinkuu. Onneksi ei tarvii olla töissä, ois varmaan tänä keväänä ihan kamalaa. Nyt voi sentään olla kotona ja pitää ovet ja ikkunat kiinni ja ilmanputsari hurisee nurkassa :)

birdcherry 35+0 *poks*
 
Stiinuliini Onnittelut pikkuisista :heart:

meikkis on kans ihan tukossa lentsu ku iski... Huomen aikanen herätys ja meno käännösyritykseen. Saa nähdä kuin käy.. vähän jänskää...

Taistis ja pikkuneiti 36+4 :heart:
 
Stiinuliini: Tuplasti onnea! :flower: :heart:

(.) Neuvolassa käyty taas. Kaikki hyvin :) Painokin oli tullut hieman alas ja sf-mitta taas käyrillä. Niin paljon siis turvotus vaikutti viime kerralla. Nyt turvotus on pysynyt melko hyvin hallinnassa. Syön monta purkkia ananasta päivässä. Käskettiin jatkaa samaan malliin ;) Seuraavalla kerralla onkin lääkärintarkastus ja ultra. Jänskättää hieman kuinka iso vauva mahtaa olla. Kokoa ei ole arvioitu mitenkään rakenneultran jälkeen. Itsestäni tuntuu, että vauva on iso ja terveydenhoitaja oli vähän samalla kannalla. Vielä saa reilun viikon jännäillä.

Barbbis 34+5
 

Yhteistyössä