Moikka Piiiitkästä aikaa....
Oon ollu niin rättipoikkipuhki, etten oo paljo netissä roikkunu eli en oo edes lukenut teidän kirjoituksia, muutaku nyt vähä noin suurin piirtein.
Eli mähän olin eka viikon saikulla ennen äippälomaa ja sit viime viikon perjantaina oli ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :heart:
Ja se että ois alkanut ihanasti äippäloma niin esikoiselle pukkas jonkin sortin viruksen, kuume nousi, kurkku ihan sairaan punanen ja näppyinen ja sit oksenti muutaman kerran 3 tunnin aikana ihan taudin alussa. Ei ollu mahatautia, kun käytiin sitten kurkun takia täs viikolla lääkärillä ettei oo angiinaa tms. sanoi vaan että tällästä on liikkeellä ja joillakkin lapsilla se kuume aiheuttaa niin pahan olon että tulee oksennus. Ja tuo ei ollu meillä eka kerta ku oksenti kuumeen noustessa. Nyt sit ollaan terveiden kirjoissa noin niinku suurin piirtein. Kuume on poissa mutta yskä ja nuha meinaa nyt sit kammeta päälle ja kurkku sillä on aamusin ilmeisesti kipeä kun pitää kaulastaan kiinni
Reppana... Joten aika poikki ollaan oltu, ku eka oma kunto tai no raskaus väsytti ja aiheutti niitä supistuksia, ne on nyt onneksi helpannu, vähä, ja mäkin jo tänään vähä siivoilin täällä. Toki miehelle jäi imurointi ja lattian pesu
opcorn:
Supisteluista oottee kirjoitellu ja täällä tosiaan oli hieman niitä kovempia tuli sielä ennen äippälomaa aina iltaisin. Nyt hieman rauhoittunu, tokikin eilen oli illalla vähä taas, mutta katotaan jatkuuko tänä iltana kun oon täällä vielä siivoillu täällä... nivusta kyllä repii, mutta taitaa olla liitoskipuja kun täällä on nyt
vauva selvästi raivotarjonnassa ja kiinnittynytkin jo jonkin verran. Viimeksi neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että pää ei ole kiinnittynyt ja se heiluu vielä tuola, mutta eilen ei enää ja sf-mittakin oli kasvanut vain 0,5cm kun maha on niin laskeutunut ja se
tuntuu :O
Lasten/vauvojen nukkumapaikoista olitte myös keskustelleet... Meillä siis esikoinen siirrettiin lasten sänkyyn Pääsisäisenä joten meillä on pinnasänky vapaana ja se tullaan tuomaan meidän makuuhuoneeseen. Esikoinen nukkui meidän kanssa samassa huoneessa kunnes oli 4kk, koska mä en saanu sen tuhinoilta nukuttua ja samaan aikaan mun maitokin loppui, joten siirrettiin se silloin omaan hhuoneeseen. Mitään ei suunnitella sen koommin uuden tulokkaan varalle, mutta ei mua haittais jos saatais se omaan huoneeseen samoihin aikoihin kun esikoinen
Mun unenlaatu ainakin parani huoneen vaihdon myötä silloin, eikä mua haitannut käydä syöttämässä lasta eri huoneessa. Ainakaan silloin
Katotaan ny kuinka nyt käydään...
Hienoa kun kenenkään meidän vauvat ei oo ollu liian hätäisiä! Kaverille syntyi Vappuaattona vauva rv 36eli kk etuajassa. Vauva voi nyt hyvin, mutta joutuu olla sairaalassa kunnes saa vähän enempi lihaa luitten ympärille, kun vauva oli painanut 2470 g. Mutta pääasia että kaikki hyvin
Valmisteluita oon täällä tehnyt sen mitä jaksanut, eli pessy vanhat vauvan vaatteet ja nakannu ne kaappiin. Eipä siinä kauheita ponnisteluja tarvinnu ku kone ne pesi ja kuivina sit viikkasin kaappiin. Enkä tällä kertaa edes lähtenyt silitteleen niitä niinkuin tein esikoisen aikaan
PikkuMyy ja kikko 35+4