Mulla
turvotusta on ollut melko vähän, mutta kun sitä on, se ei häviä yön aikana, vaan aamulla joka paikka on raidoilla, mitä on tullut lakanoista
Iltaisin toki turvotus on pahinta. En ole oikein päässyt kärryille, mistä tuo satunnainen turvotus sitten tulee, mutta kun sitä on sen verran vähän, niin en ole huolestunut.
Mulla
suonikohjut ovat toisella puolella! Sillä, millä vauvakin on majaillut. Toinen jalka on suht ok ja toinen kamalassa kunnossa. Eli ehkä johtuu tosiaan vauvasta ja siitä, että painaa toisen puolen suonia enemmän.
Vauva oli eilen taas ehkä eri päin, potkut tuntuivat aivan eri puolella. Nyt tänään potkut ovat palanneet ylös! Koska mun vauva kääntyilee jatkuvasti, en usko, että kääntämisyrityksellä olisi paljoakaan vaikutusta vielä. Vauva on niin ylhäälläkin. En tiedä, kuinka nopsaan se voi laskeutua ja kiinnittyä? Mulla toinen lapsi ainakaan ei ollut kiinnittynyt edes vielä synnytykseen mennessä, vaikka oli tosi alhaalla.
Kokoarvioista ultralla: kuka tietää, mitkä mitat siinä otetaan? Esim. päänympäryshän voi olla tosi erilainen eri vauvoilla. Meidän aikaisemmat tytöt ovat pienipäisiä (olisko ollut 3,3kg 32cm ja 4,2kg 34cm päänympärykset). Koska tämäkin on tyttö, jotenkin oletan, että pää ei olisi paljoakaan tuota isompi, mutta kuopus jäikin sitten vähän kiinni hartioista ison kokonsa vuoksi.
Tänään 35+0! Uskomatonta, miten aika menee. Ja joillakin vauvat jo täysiaikaisia!