Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Heippa!

Täällä on ihania masukuvia :)

Täällä supistelee muuten joka päivä mutta se ei ole vielä säännöllistä. Eli ei tapahdu vielä mitään :) Ylihuomenna on aika äitiyspolille, silloin keskustellaan sektiosta ja tarkistetaan vielä a-vauvan asento ennen sektioajan varaamista. Jännää milloin ne syntyy :)

Turvotusta esiintyy vain toisessa jalassa, yöllä se ei laskeutunut eli nyt on vieläkin jalka ihan turvoksissa... Se on kai tavallista raskauden aikana? Toivottavasti synnytyksen jälkeen vaiva häviää kokonaan.

malendra 36+0 POKS!
 
Sokeriarvot ovat olleet liian koholla eli lähtö äitipolille tulee varmasti, miten ihmeessä pystytte välttämään herkuttelua? vähentänyt olen paljonkin mutta varsinkin aamuarvot liian paljon. Huomenna onneksi neuvola.
Ihania mahakuvia teillä itsellä niin paljon arpia ettei paljon kannata esitellä, koko on varmaan aika keskiverto ei kuulemma näy takaa ollenkaan.
teris 32+4
 
teris Mulla ollu jo koko raskauden ajan seurannassa nuo arvot. Oon semmonen herkkuperse että tiukkaa on tehny olla ilman herkkuja,mutta oon koittanu ajoittaa herkku hetket niin, että oon tehny pienen kävelylenkin tai imuroinut sen jälkeen, ettei kovin ole päässy arvot kohoomaan.
Omasta mielestä ne heitteli, (varsinkin) aterioiden jälkeiset arvot,mutta th oli sitä mieltä että kaikki ok. Ei siis mitään kovin hälyttäviä tuloksia,mutta lääkäri määräsi silti (minun ilokseni) tabletti hoidon. Oikeastaan vain muutama yli suositusten oleva arvo,mutta silti lääkäri päätti aloittaa lääkityksen.
Paasto arvot on tippunu alkuraskauden rajoille ja hiukan oon saanu syödä jo vapaammin eikä arvot ole noussu =) TO taas äitipolille tarkastukseen.
Hemutus sun masu näyttää aivan mun masun kokoiselta ja muotoiselta =)

MaTu ja ylläripylläri 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Tarjonnasta monet jutteli ja mulla oli esikoisen aikana vauva perätilassa viikolla 36 ja jotain ja sitten lääkärille aika kääntämiseen viikolle 37+4. Mutta siinä vaiheessa ainakin minulla se oli jo ihan liian myöhäistä, kun peppu oli jo kiinnittynyt. Tällä kertaa on arvio tarjonnasta jo tällä viikolla rv34 ja yritetään kääntää jo samalla viikolla, jos on perätilassa. Tosin uskon vauvan olevan nyt ihan pääedellä ja kiinnittynyt, koska liikkeet niin pienet ja aina samaan kohtaan ja vauvakin tosi alhaalla. Tosin olen kyllä lyhyt, joten senkin vuoksi pitää kääntää aiemmin jos aikoo! Mutta yrittäkää pitää puolianne ja saada se arvio/kääntäminen mahdollisimman aikaiseksi!

Supisteluja on päivittäin hieman kipeinäkin ja säteilee reisiin ja selkään, mutta ei ole säännöllisiö ja rauhoittuu levossa!

Liikkuminen on täällä jäänyt ihan säälittävän vähiin, kun heti supistelee. Esikoisen aikana hiihtelin synnytysviikollakin 10km lenkkejä ja ihmettelin, miksi jotkut odottavat äidit ei liiku. No nyt ymmärrän! Jo 1-2km aiheuttaa sellaiset kivut, että ei vaan pysty liikkuun. Ainakin nyt ymmärrys kasvoi ja raskaudet voivat olla tosi erilaisia, vaikka ihan hyvässä kunnossa luulin olevan myös ennen tätä raskautta. Muutama viikko niin sitten pääsee toivottavasti taas liikkumaan!

Nyt alkaa jo jännittään, koska ensimmäiset vauvat syntyy :heart:

Ceciilia ja Benkku 33+ 5
 
Täällä on supistellut ihan urakalla tämän illan. HUH! Kävelin muutaman kilometrin ja siitä tämä ilo alkoi... Ensin alkoi tuntua vaan ikävältä ja pikkuhiljaa supistukset vahvistuivat ja niitä alkoi tulla aika tiheään. Ei meinannut rauhoittua millään edes levossa. Nyt vaikuttaisi hiukan rauhoittuneen. Toivottavasti loppuu kokonaan, niin saan nukuttua. Ei näköjään saisi tehdä oikein mitään enää. Kunhan nyt päästäis sinne kesäkuun puolelle, niin ei olis enää niin väliä vaikka pieni päättäisi tullakin. Todennäköisesti menee taas yliajalle vaikka nyt hiukan väälillä murehdinkin :LOL:

Mullakin noi sokeriarvot ovat vähän vaihdelleet. Etenkin paastoarvoissa on raja-arvoja ylittäineitä mittauksia. Ei kuitenkaan lähetetty äitipolille tms. vaan jatkan vain omaa seurantaa. Se kyllä hiukan helpottaa pitämään herkuttelut vähäisinä. Muuten tulee naposteltua jotain pientä vähän väliä. Sokereita mittaillessa ei oikein voi, kun pitää kyttäillä niitä kellonaikoja milloin on syönyt ja koska pitää taas mitata. Jää siis huomaamatta jotain ylimääräisiä pois. Vapun herkuttelujen jälkeen olen taas koittanut tsempata ja katsoa tarkemmin mitä suuhuni laitan.

malendra: Ihana kuulla, että sullakin on vauvat vielä masussa =) Viikko vielä, niin ovat jo täysaikaisia. Hieno juttu!

Barbbis 33+1
 
:wave:

Ihania masukuvia ootte laittanut! :) Mun masu näyttää malliltaan ja kooltaan Hemutuksen masulta.

Nyt on kaikki viimeisetkin vauvan tarvikkeet ostettu. Ihan ei kyllä ole kaikki oikeilla paikoillaan ja kaikkia vaatteita ei ole pesty, mutta ainakin kotiutumisvaatteet pesty, joten nou hätä! :) Mitään sairaalakassia en ole vielä pakannut, ehkä sitä voisi ensi viikolla ajankuluksi ainakin vauvalle kotiutumisvaatteet pakata valmiiksi. Imetysrintaliivitkinkävin ostamassa ja mulle oli yllätys että kaarituellisia ei suositella ensimmäisen kahden kuukauden aikana. Kävin ihan rintaliivikaupassa ostamassa ja ensimmäisiksi liiveiksi valkkautu hyvin mummotyyliset rintaliivit.. :vampire: Kuulemma imetysliivejä eivät osaa tehdä kovin näteillä kuoseilla.

Vauva tuntuu edelleen olevan perätilassa ja hieman jo jännittää. Minua kun se sektio pelottaa kovasti. No katsotaan mitä ne ensi viikolla äitiyspoliklinikalla sanovat..

Muumimamma- 36+1 :heart:
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Oon jumittunu tonne Fb-palstalle, niin kirjottelut on jäänyt totaalisesti. :/

Onko teillä muuten suonenvetoja? Tajusin just, että esikoisestakin loppuraskaudessa tuli ihan kauheita suonenvetoja yöllä. Tai en nyt tiä onko ne vaan jotain kramppeja, kun pohjetta rupee yhtäkkiä ihan kauheesti sattumaan... Onneks hieromalla sit menee ohi...

Mää oon saanu vältettyä sokerirasituksen vetoomalla siihen, ettei oo sukurasitetta. En kyllä tiedä mikä olis tulos jos menisin. Painoo ainakin tullu enemmän, kun esikoisesta. Tosin muksu menee sitten taas alakäyrillä, joten ei varmaan sokeri lapsi ainaakaan oo... Oon kyllä leiponu aika paljon ja pullaa syöny ihan liikaa... Onneks meillä ei oo kuitenkaan puntaria kotona. Muuten tulisin varmaan ihan neuroottiseksi.

Mulla on huomenna aika äitipolille. Tässä ollaan otettu pari viikkoa super rauhallisesti. Ultrassa muutama viikko sitten todettiin, että kohdun kaulaa on enää 2cm jäljellä. Ihmeen kautta on silti menty muutama viikko eteenpäin ja huomenna poksuu jo rv 34! En oo ikinä päässy raskauksissa näin pitkälle, kun esikoinenkin synty rv 33+1. Juhlan paikka siis! Silti huominen äitipoli jännittää ihan hirmuisesti!
 
Tuli tässä vielä mieleen että tuon perätilan vuoksi työkaveri arveli että meille on tyttö tulossa, kun tytöt kuulemma sitkeämmin viihtyvät perätilassa :D Saa nähdä sitten kun vauva syntyy että pitikö arvaus paikkaansa. Me kun ei kysytty että kumpi on tulossa, joten yllärinä pysyy loppuun saakka! :) Minusta on jotenkin niin ihana kuulla ihmisten arvailua että kumpi on tulossa :)

Toivotaan että Milkajan vauva pysyy vielä joitakin viikkoja masussa, joten tsemppiä sinnekkin lepoon!
 
malendra toispuoleinen turvotus ei ilmeisesti ole kovin normaalia missään tilanteessa, ei edes raskausaikana. Ja ilmeisesti turvotuksen pitäisi aina vähentyä yön aikana. Kannattaa siis ehkä kysellä neuvolasta tai jostakin vielä varmuuden vuoksi asiasta. Itselläni oli muutama viikko samaa ongelmaa ja pelkäsin jo jotain suonitukosta tms., turvotus kuitenkin laski aina yön aikana, joten ilmeisesti johtuu kuitenkin vain raskaudesta. Ainoa selitys mitä terveydenhoitaja neuvolassa keksi oli, että vauva painaa jotenkin enemmän toiselle puolelle, jonka vuoksi vain toinen jalka turpoaa. Nyt on taas tämä ihana toispuoleinen turvotus palannut pari päivää sitten. Oikea jalka kuin jalkapallo ja vasen vain hieman turvonnut.

Suonenvedot ovat olleet täälläkin kiusallisia. Nyt ei muutamaan viikkoon ole ollut kuin muutamana yönä, mutta keskiraskaudessa oli melkein joka yö. Villasukat ja säärystimet tuntuivat vähän auttavan, mutta silti niitä tuli usein. Jos oikein kunnolla yöllä kramppaa, niin pohje saattaa olla kipeä monta päivää, todella ikävä vaiva. Mutta kuulemma "kuuluu raskauteen, eikä siihen oikein ole apukeinoa". Alan kyllästymään tuohon fraasiin. Kaikki on olevinaan normaalia ja ehkä onkin, mutta tuntuu tyhmältä, että kaikista ongelmista kysellään ja sitten vaan todetaan, että kuuluu asiaan eikä sille voi mitään tehdä.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 34+1
 
Turvotus on mullakin ollut välillä hiukan toispuolista. Toinen jalka tai käsi on turvonnut enemmän kuin toinen. Olen ajatellut sen johtuvan omasta tai vauvan asennosta. Ei mulla ainakaan turvotus häviä enää tässä vaiheessa raskautta edes yön aikana. Se voi hiukan helpottaa - tai sitten ei. Monesti herään aamulla turvoksissa ja se alkaa helpottaa aamun mittaan, kun juo monta lasillista vettä ja liikkuu hieman. Näin mulla tää on aiemminkin mennyt, että loppua kohti mennessä turvotus tulee yhä pahemmaksi ja pysyvämmäksi. Se helpottaa vasta raskauden jälkeen. Silti omalla kohdalla ei ole koskaan ollut mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä. Siis verenpaineet hyvät ja pissa puhdas. Ei tuo turvotus käsittääkseni yksittäisenä asiana ole mitenkään huolestuttavaa raskauden aikana. Ärsyttävää toki.

Kutina on pahentunut jo sellaiseksi, etten saa nukuttua :( Viime yönä raavin itseäni ihan koko ajan vaikka kuinka yritin olla raapimatta. Lopulta hain tumput käteen joskus neljän maissa ja sen jälkeen sainkin nukuttua yön ainoan kunnon pätkän (2 tuntia). Olisin nukkunut varmaan pidempäänkin, mutta mies herätti nauramalla mun tumppuja :LOL: Kohta pitäis soitella neuvolaan niistä verikoe tuloksista. Kaikki arvot eivät ole vielä tulleet, mutta jospa saisi jo jotain suuntaa tietää.

Barbbis 33+2
 
turvotukset ihan minimaalisia,mutta se mitä on, on toispuoleista. Ja mulla ainakin nimenomaan sillä puolella nää esintyy missä vauvan suurin paino on eli sen selän puolella. Vauvaa painaa lymgaattista järjesrelmää eli imusuonistoa joka hoitelee normaalitilanteessa tuon 'nesteiden' tasaantumisen. Toki tukoksissa esiintyy kanssa tuota turvotusta, mutta siiheen liittyy myös muita oireita kuumotusta, punoitusta ja paikallista kipuakin. Tietty kannattaa kysellä ja näytellä jalkojaan neuvolassa.

suonenvedot oon kokeillu kylmägeeliä yöksi niille alueille missä välillä tuntuu ja helpottaa kyllä.

ihan mahtavaa jos mahdollisimman monen vauva haluaisi ja pysyisi sen rv 35 yli, että ne keuhkot vahvistuisi. Huomaa tämän vaiheen olevan aktiivisesti menossa omassa masussa kun hikat on lisääntyny ihan valtavasti ja semmosia hikkoja, et tuntuu vauvan hermot palavan kanssa. Ja takoo päätään käsillään :)

Tein masut näyttää niin isoilta! Oma vaikuttaa ihan pikkiriikkiseltä. Täytynee ottaa iltakuva ja laittaa tänne, että saa iltaturvotukset kehiin :D

Täällä synty sektiolla juuri perätilapoika ystävälle ja sen masu ei laskenu kauheasti kun ei se pylly tipu millään niin alas kuin pää tippuisi.

( . ) omassa napasessa tai voinnissa ei muutoksia. Lomalla on aikaa touhuta ja mennä. Nukun päivittäin syömisen päälle niinkauan kuim huvittaa :) ja touhuumisten välissä otan tietysti rauhaksiiin. En osaa jännittää synnytystä tai sektiota kun viikon saa vielä odottaa ennenkuin istukan korkeus selviää. Vauva kun on rt voi sen pään tippuminen tietysti työntää vielä istukkaa ylös jos se marginaalinem vieläkin on. Kohtapa tuo selviää.. Nyt aamulenkille ja puutarhan kimppuun!

Voimia alkavaan viikkoon!

Sandrastiina ja Mini poks 33 <3!
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Tänään on se päivä, kun kakkonen syntyi vuosi sitten (rv 35+3). Viime vkolla kävin ultrassa, rv 34+3 oli ja painoarvio 2500g. Vauva saa tulla, kun on tullakseen.

Tänään oli neuvola, kaikki ok, sf mitta 33. Vauva on tosi alhaalla, supistuksia on melkein joka ilta, eilen tuntui jaloissa "hassulta", niinkuin supistuksia:D Hikka on pojalla todella usein, tuntuu ikävästi itsellä alapäässä:D

Suonenvedot
joka öisiä, yritän pitää päivisin villasukkia jaloissa, öisin on polviin saakka olevat villasukat jalassa ja pieni paita päällä - ilman peittoa! Meinaa olla niin kuuma öisin.

Neuvolasta tuumasivat, että kun kokoajan ollaan puhuttu, että tämäkin tulee ennenaikaisena, voi olla että meneekin yliajaksi.. no, äitienpäivän jälkeen olen sanonut vauvan syntyvän, saas nähdä kuinka käy:) 2vkon päästä uudelleen neuvola.

Viime yönä heräsin 5 kertaa, nyt kauhea väsy, täytynee ottaa päikkärit tytön kanssa..

piuh 35+3
 
Mulla turvotusta on ollut melko vähän, mutta kun sitä on, se ei häviä yön aikana, vaan aamulla joka paikka on raidoilla, mitä on tullut lakanoista :( Iltaisin toki turvotus on pahinta. En ole oikein päässyt kärryille, mistä tuo satunnainen turvotus sitten tulee, mutta kun sitä on sen verran vähän, niin en ole huolestunut.

Mulla suonikohjut ovat toisella puolella! Sillä, millä vauvakin on majaillut. Toinen jalka on suht ok ja toinen kamalassa kunnossa. Eli ehkä johtuu tosiaan vauvasta ja siitä, että painaa toisen puolen suonia enemmän.

Vauva oli eilen taas ehkä eri päin, potkut tuntuivat aivan eri puolella. Nyt tänään potkut ovat palanneet ylös! Koska mun vauva kääntyilee jatkuvasti, en usko, että kääntämisyrityksellä olisi paljoakaan vaikutusta vielä. Vauva on niin ylhäälläkin. En tiedä, kuinka nopsaan se voi laskeutua ja kiinnittyä? Mulla toinen lapsi ainakaan ei ollut kiinnittynyt edes vielä synnytykseen mennessä, vaikka oli tosi alhaalla.

Kokoarvioista ultralla: kuka tietää, mitkä mitat siinä otetaan? Esim. päänympäryshän voi olla tosi erilainen eri vauvoilla. Meidän aikaisemmat tytöt ovat pienipäisiä (olisko ollut 3,3kg 32cm ja 4,2kg 34cm päänympärykset). Koska tämäkin on tyttö, jotenkin oletan, että pää ei olisi paljoakaan tuota isompi, mutta kuopus jäikin sitten vähän kiinni hartioista ison kokonsa vuoksi.

Tänään 35+0! Uskomatonta, miten aika menee. Ja joillakin vauvat jo täysiaikaisia!
 
Tulinpas tänne taas itsekseni höpöttämään!

Kärsiikö kukaan muu selkävaivoista tällä hetkellä tai pahoista liitoskivuista? Mä oon tänään jo kerran itkenytkin, kun iskias on tänään sitten äitynyt ikäväksi. Ei nyt vielä aivan mene jalka alta, mutta vähän sellaista jo on. Ja lähinnä itkin sitä, että 5 viikkoa vielä laskettuun aikaan! Jopa 7 viikkoa mahdolliseen käynnistykseen! Jos joka päivä on tällaista :( Oli pakko ottaa panadolia päivälläkin, jouduin viime yönä ottamaan myös vaikka illallakin otin. Eikä tuo panadol suoraan sanoen oikeastaan auta tähän kipuun. Särkee niin lapojen väliin kuin tuohon iskiakseen. Kävely on ihmeellistä köpöttämistä muutenkin, kun liitoskipujakin on. Enpä muista tässä kunnossa olleeni edellisissä odotuksissa vielä tässä vaiheessa - tai sit en vaan muista? Sellainen mielikuva on, että olin kuitenkin suht ok kunnossa raskauden loppuun asti. Nyt ei tunnu siltä, mutta jospa tämä tästä. Tai jospa syntyisi edes ennen laskettua aikaa. Kuopus meni 8pv yli...
 
Täällä toinen selkävaivainen. Nyt on ollut melkein viikon alaselkä oikealta puolelta niin kipeä, että ei saa nukuttua, kumarruttua, mentyä kyykkyyn tms. Nukkuessa kun vähänkin liikahtaa, niin on hereillä kivun vuoksi. Ja kun yrittää nousta sängystä, niin meinaa jalat lähteä alta. Myös liitoskivut on aivan kauheat.

Ennen raskautta ajattelin käveleväni tällä tavalla ehkä viimeiset 2 viikkoa, mutta tässä on tosiaan vielä viikkoja paljon enemmän jäljellä. Kävelen kuin ankka ja todella hitaasti ja vasta viikolla 35, noloa! Ja hyvin rasittavaa, vielä olis paljon kouluhommia ym. tehtävänä tässä ennen laskettua aikaa, mutta saa nähdä mitä saa tehtyä. Tietokoneella istuminen turvottaa jalkoja niin paljon, että taitaa kouluhommat jäädä aika vähäisiksi.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 34+1
 
Selkävaivat täälläkin alkanut vaivat kiusaamaan, vaikka tähän asti olen voinut todella hyvin, ilman mitään vaivoja (närästystä lukuunottamatta). Minulla istumatyö ja iltaisin ovat jalat turvoksissa ja kävely vaikeaa, olisko sitten liitoskipuja. Alaselkä on myös välillä todella kipeä ja kävely on tosiaan välillä ankkamaista. Itse myös kauhistelin, että synnytykseen on vielä viikkoja ihan reippaasti, että toivottavasti eivät kivut ja vaivat tästä pahene. Minulla on onneksi enää tämä viikko töitä ja sitten pääsee lomalle, uskon,että tämä istuminen osaltaan tuottaa noita kipuja ja turvotuksia.

Väsymys on myös alkanut vaivaamaan! Yleensä olen pirteimmilläni heti aamupäivästä ja saan silloin eniten aikaiseksi, mutta viime viikonloppunakin olin jo valmis päiväunille heti aamupalan syötyäni ja väsyttää pitkin päivää :( Myös töiden jälkeen olen aivan kuitti ja makailisin vain sohvalla tai voisin mennä vaikka yöunille jo klo 19 :kieh: Nooh, odotan äippälomaa, josko se helppaisi ja saisi huilattua. Ihan oikeaan aikaan kyllä loma alkaa, en jaksaisi ehkä enään, juurikaan tämän väsymykseni kanssa. Kaikki vauvanvaatteet on pesemättä kyllä, että siinä sitä pikkuhommaa sinne lomailuunkin.

Huomenna taas neuvolaan :D

jkoo + Pupu 33+6
 
Täällä kanssa yksi, jota vaivaa selkävaivat toisinaan. Joka päiväistä ei sentäs ole, mutta esim. viime viikon loppupuolella meinas itku tulla kun toiseen kankkuun/alaselkään sattu tuhottomasti hiemankin kun liikautti jalkaa. Eli iskias-tyyppistä kipuilua kuten aannalla. Ja myös noina päivinä kun vaivaa, on jalka meinannut lähteä alta. Itsellä auttaa selällä makaaminen kovalla alustalla ja siinä hieman heijaan tota alaselkää jalat koukussa vatsan päällä.

Liikkumaan pystyn vielä suht normaalisti, tosin välillä tunnen vaappuvani kuin ankka.

Turvotuksia ei vielä kauheasti ole, mutta jonkin verran on kyll havaittavissa. Odotan kauhulla esikoisen aikaisia elefantin jalkoja.

Laitetaas masukuva eiliseltä poksupäivältä. Arvet ovat esikoisen aikaisesta super isosta mahasta eli sintin yksiö rv 37+0.
 
  • Tykkää
Reactions: maritta83
Ajattelin sellaista tulla tänne ihmettelemään, että onko kenelläkään kokemusta raskausmyrkytyksestä?

Itselläni on tosiaan tuo turvotus nyt jollakin tasolla jatkuvaa, ei siis poistu yölläkään kokonaan. Tosin joku taisikin sanoa, että ei enää näin loppuraskaudesta poistukaan. Noh, toinen oire on, että painoa on nyt viikon aikana tullut 2,2 kg. :eek::eek: En ole syönyt sen kummemmin kuin aikaisemminkaan, joten ei selity syömisellä tuo painonnousu.

Lisäksi on ollut "ylävatsakipua" tuossa heti rintojen alapuolella. Kipu on kuitenkin tuntunut vain yhdessä kohdassa eikä ole ollut "vannemaista". Myös päänsärky on vaivannut parina päivänä, mutta lähtenyt pois.

Nyt olen herättyäni istunut tässä koneella noin tunnin ja nilkka on taas samannäköinen mitä oli eilen nukkumaan mennessä. :mad: Lisäksi tuo turpoaminen särkee.

Millaisia oireita pitäisi olla, että pitäisi ottaa heti yhteyttä jonnekin? Voin varmaankin kuitenkin odottaa huomiseen iltapäivällä olevaan neuvolaan?
 
PikkuistaOdottava: Mulla kanssa alkaa tuo turvotus lisääntymään hiljalleen. Aamuisin sormet on ollut turvoksissa jo pidemmän aikaa ja nyt ei näköjään enää laske aamun jälkeen vaan jatkuu koko päivän. Yöllä vielä jalkojen turvotus laskee, mutta kyllä jo nyt näyttäis olevan painaumat nilkoissa. Tukisukat auttaa hyvin tohon jalkojen turvotukseen. Muistathan juoda riittävästi sekä liikkua? Mites verenpaineet? Mulla tulee helposti päivän aikana kilo kaks lisää ja se selittyy juurikin tuolla turvotuksella. Jos yhtään huolestuttaa niin soittele neuvolaan mitä mieltä ovat, kannattaako odotella huomiseen neuvolaan vai ei.

Tässä vielä kuva esikoisen ajoilta rv 40+1 mun norsun jalasta. Nesteet vaan hölsky kävellessä ja jalkoja kolotti ihan kiitettävästi. 40+2 neuvolassa ei merkkejä myrkytyksestä.

 

Yhteistyössä