Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Sunnuntaita,
huomenna ei taida uskaltaa herätä, kun tulokset voivat tulla... viikonloppu meni ihmeen kivuttomasti, kun ei tarvinnut vahtia puhelinta. Mutta huomenna se taas alkaa.

Oon ollut energisempi kuin vielä koskaan tämän raskauden aikana, jos ei nyt aivan alun paria viikkoa lasketa. Mutta: mulla taitaa olla rintatulehdus!! Rinnassa on kova kohta, se punoittaa ja on kipeä, yöllä tosi kipeä. Mullahan tulee jo sitä "maitoa", joten yritin saunassa tyhjentää ja mielestäni jotenkin onnistuinkin mutta nyt taas tuntuu tuo kova patti ja rinta on kipeä. Joten eikun taas huomenna lääkäriin. Mulla on ollut tällainen alkava rintatulehdus imetysaikana pari kertaa ja lisäksi kerran ehti jo alkaa nostaa kuumettakin.

Vastasyntyneille tämä meidän kunta ei taida tarjota mitään :( Sairaalamaksutkin on saanut ihan itse maksaa. Täällä ei myöskään ole esim. kotihoidontuen kuntalisää kuin niille, jotka saavat sitä lisäosaa muutenkin, eli pienituloisimmille.

Niin joo, ja unohdin mainita, että tuosta rintatulehdusrinnasta tulee nyt sellaista verensekaista "maitoa" :( Pitäkää peukkuja, ettei nyt mitään kuumetta ainakaan tulisi! En haluaisi taas jäädä saikulle.
 
Viimeksi muokattu:
Meidänkään kaupunki ei tarjoa odottajille tai synnyttäjille mitään. Ei edes synnytys-/perhevalmennusta, ja sairaalamaksutkin saa maksaa ihan itse. Vasta männä vuonna tuli busseihin ilmaiset matkat vaunujen kanssa, juhuu!

Aanna, toivotaan että saat rintatulehduksen kuriin pian! Mulla tuli esikoista imettäessä rintatulehdus ja se nosti ihan puskista yhtäkkiä 40 asteen kuumeen ja rinnassa oli kuvailemasi kova punainen kipeä patti. Ensin en meinannut tajuta, mistä kuume iski (tuli ihan kauhea kylmänhorkka, vaikka muuten oli terve olo), ja kun rinnat oli muutenkin niin turvoksissa, niin ei siinä yks patti aluksi kauheasti erottunut. Sain silloin antibioottikuurin, jolla tulehdus lähti nopeasti. ps. Täällä pidetään peukkuja huomisten hyvien tulosten puolesta!

Maikki rv 16+5 (aamulla taisin kirjata päivän pieleen)
 
^Eihän ole virtsa(tie)tulehdus? Sen voisi kuvitella tuntuvan tuolla tavallakin.

Meidän kaupunki tarjoaa vauvalahjan, joka näyttäisi olevan 400e suuruinen, lahjakorteista koostuva paketti. Tietääkseni nuo lahjakortit ovat paikallisiin liikkeisiin, ja niistä lähtevät kuitit kaupungille jotta voidaan varmistua korttien kohdentumisesta vauvalle. Ne sai muistaakseni neuvolasta, mutta en sitten tiedä vielä miten niitä anottiin tai missä vaiheessa. Mielestäni hyvä, etenkin jos äitiyspakkauksen lisäksi tulee tarvetta milloin millekin. :)

Omaa napaa: Poksunta kävi lauantaina. Nyt siis menossa 19+2. :eek: Eilen vaavi monotti mahaa samanaikaisesti jo navan molemmin puolin. Vaikuttaa kaikin puolin vauhdikkaalta nappulalta, saa nähdä onko yhtä tempperamenttinen kuin vanhempansa. :D Parhaillaankin tökkii mahaa, joskin suht kevyesti tällä kertaa. Painoakin on vihdoin ja viimein alkanut tulla, pikku hiljaa mutta pääasia että tulee. Ja tänään pääsen tutkimaan juuri Matkahuoltoon saapunutta "beibiboxia". Viime viikon lopulla tilasin ja nyt jo perillä. :)
 
Helsinki ei tarjoa vastasyntyneelle yhtään mitään, ihme että edes neuvolakäynnit on ilmaisia :LOL:

Mulle on tullut kauhea stressi maha-asukista, kun liikkeet tuntuu kuitenkin tosi harvakseltaan vielä ja ultraankin on viikko... On ehkä pakko käydä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa. Jotenkin tuntuu, että mahakin on pienentynyt...:ashamed:

Eebowi 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Laskennallinen puoliväli saavutettu eli rv 20+0 POKS!! :heart:

Täälläkään kunta ei tarjoa vastasyntyneelle yhtikäs mitään eikä kotihoidon kuntalisääkään ole. Tosin meillä kunta tukee yksityistä päivähoitoa sen verta hyvin, että maksimit ovat samat kuin kunnallisessa.

(.) Liikkeet tuntuu päivittäin ja oikeastaan aina kun menen selälleen makoilemaan. Vahvistuneet ovat sen verran, että osan potkuista pystyy jo näkemään ulkoapäin. =) Pää lyö ihan tyhjää kun takana on huonosti nukuttu yö. Tällä kertaa syy ei ole hormoneissa vaan noissa saamattomissa kissoissa, jotka jo kaksi yötä on jahdannut yhtä hiirulaista meidän makkarissa.
 
Eebowi Itellä on sama tunne et maha on vähä pienentyny ja sit mieski sano samaa.. :O Tänää en viel oo tuntenu potkui, mut on täs viel aikaa, mut ku joka pv oon jo tuntenu aamust heti, noh toivottavast huolin turhaan, huomen on neuvola onneks ja saa kuulla varmaanki sydänäänet... mut joteski jänskättää.. : /

Missy 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Kipeenä ollut koko viime viikon, onneksi jäin saikulle, vasta abkuuri alko
helpottamaan. Painoakin hävisi n kilo kun ei pystynyt nielemään kiinteää ruokaa,
masua tuskin näkyy. Saa nähdä mitä neuvola ylihuomenna sanoo.
Joku puhui paineentunteesta alapäässä, sama juttu vaivannut täällä. Mut mulla
myös valkovuotoa paljon, lääkekuuri varmaan pahensi. Ei virtsatulehduskaan
ihme olisi. Käsitääkseni nyt joka kerta neuvolassa otetaan näyte..ekalla ei otettu.
Onko muilla nimi ahdistusta? millään ei tunnu sopivia löytyvän ikäänkuin kiire jo olisi

teris 15+3
 
Heippa vaan kaikki masut!! :)

Pikkumyy, joo olin se minä kun parvosta puhuin. Mä en oo omia vastauksia vielä saanut, mut pojalla oli 99% varmuudella nokkosrokko, eli meillä ei pitäisi olla sen suhteen huolta :) Toivottavasti sulla ei ole parvoa ollut!!! Otettiinko sulta vaan yhdet negatiiviset näytteet? Meillä th sanoi, että jos nää ekat on negat, ni uudet otetaan 2vkon kuluttua, jolloin voi varmuudella nähdä, olenko tällä hetkellä sairastanut parvoa.

Synnytyksistä, menen ihan avoimin mielin :) Esikoisen kohdalla oli kauheat suunnitelmat ja kaikki meni päin mäntyä. 2pvän käynnistelyjen jälkeen kiireelliseen sektioon (raskausmyrkytys), poika elvytettiin ja kiidätettiin TYKS:iin teholle, ei ollu kivaa :/ Selvittiin molemmat kuitenkin ilman kummempia kommelluksia, mä paranin sektiosta tosi nopeesti, ainut mitä tais koko systeemi aiheuttaa, oli synnytyksen jälkeinen masennus, josta sit taisteltiin ulos :/ Olin suunnitellu ennen synnytystä, et kaikki on ok, kunhan sektiota ei tule.. No tuli, enkä vois olla onnellisempi, sillä ilman sitä meillä ei ois tuota esikoispoikaa :heart:
Toinen synnytys käynnistettiin myös vesien tihuttelun vuoksi, otin epiduraalin, koko homma oli ohi 5,5tunnissa :) Tyttö syntyi alakautta ja kaikki meni nappiin, oma suunnitelma oli ennen synnytystä, että annetaan mennä omalla painollaan :) Olin ajatellut, että ilokaasua en ota, no, otin ja hyvät kännit sai, ei tullut pahaolo, joten sitä voisi kokeilla uudestaankin :) Aloin ponnistamaan tyttöä jakkaralla, mutta pää painoi niin pahasti välilihaan, että kätilö pyysi mua kääntymään kontilleen tukeutuen mieheen ja siitä homma lähtikin käyntiin, eikä mennyt kauaa, kun tyttö oli syntynyt :) En vois ikinä kuvitella ponnistavani muuten kuin tuollaisessa asennossa, jossa painovoima tekee tehtävänsä. Mulla oli epiduraali vielä ponnistusvaiheessa, kun avautuminen kävikin nopeammin kuin kuviteltiin, mutta ei se sitä hidastanut, 17min kesti.
Nyt siis menen taas täysin avoimin mielin synnytykseen ja katson tilanteen mukaan mitä tarvitaan :)

Miehestä, vaikka tämä on "jo" kolmas, niin on melkein enemmän innoissaan kuin aikaisemmista :D Esikoisesta oli neuvoloissakin mukana ja ultrat, liikkeitä ja masun kasvua odotti :) Synnytykseen ei sitten päässyt, mutta näki pojan ennen kuin poika lähti ambulanssilla turkuun. Toisessa ei tullut enää neuvoloihin, vaan oli esikoisen kanssa kotona, mutta ultrissa oli mukana ja synnytyksessä iso tuki :heart: Nytkään ei ole neuvoloissa, mutta ultrissa on ollut, silittelee masua, aina kun kuunnellaan sydänäänet, niin mä vaan makaan ja hän etsii äänet :) En tiedä tekeekö se sen sitten, ku on viimeinen, niin on aivan täysillä mukana? :) Tai sitten vaan on tuollainen ihana :heart: Synnytykseen on tulossa myös mukaan ja on pohtinut isäkuukauden pitämistäkin :) Tavaroita ettii netistä mun kanssa innoissaan :D

Synnytystapa-arviosta, Salossa se on kaikille ensisynnyttäjille ja sektiolla synnyttäneille. Mullekin on siis tehty kahteen kertaan, kun ensimmäinen oli sektio. Nyt en sitä enää saa, mutta ajateltiin mennä yksityiselle sitten viimeisillä viikoilla. Salossa se tehdään äippäpolilla, lääkäri ensin käsikopelolla kokeilee ja ultraa vauvan koon. Tutkii sit tietysti myös paikat, että onko jotain jo tapahtunut. Itse haluan mennä lähinnä siksi, että saa jonkinlaista painoarviota :)

(.) Eipä oikein uutta. Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu hyvin, mies tunsi ensimmäisen kerran perjantaina aamulla :) Lapset on ihan kateellisia, kun eivät oo vielä tunteneet liikkeitä kädellä :D Rakenneultraa odottelen kuin kuuta nousee, se on kuun vika päivä. Aika vaan tuntuu matelevan.....

Joku oli kirjoittanut, että on töissä palaveerattu jaksamisesta. Aika hienoa tuollanen, ei meillä oo mitään, vaikka vuodeosastolla olenkin töissä. Oon nyt nostokiellossa ja yhdeltä työkaverilta tuli sanomista ja kävi esimiehellekin valittamassa, ku oon töissä enkä saikulla. Esimies sano mulle vaan, että älä välitä :) Yritän parhaani töissä tehdä, meilläkään ei nostolaitteita ole, joten aika paperihommaksi menee... Rakenneultran jälkeen selviää istukan tänhetkinen paikka, ni nostokielto arvioidaan uudestaan.

Jospa lopettelis jo :)

Bamse* ja Viuhti 17+5 :heart:
 
Kaunista maanantaita kaikille :wave:

Täällä poksutaan :) :heart: 17+0 jo kasassa! Uskomatonta!! Kolme viikkoa vielä rakenneultraan! Hittolainen. Sit ollaa jo puolessavälissä ja sithän tuo nökö jo syntyyki! Huiiiiiijj!! :heart:

Mä en o tota synnytystä kyl juur miettiny.. Mitäs sitä sitte miettimään. Ulos tuo tuolta tulee jokatapauksessa..

Ja miehen suktautumisesta. Noh. Tuo perusjuntti nyt.. Ota siitä sit selvää. :) Eiköhän hää tästä nauti, ottaa toki varauksella, kun eka päättyi miten päättyi..

..ainii, neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :) Kaverin syke oli 147 ja siellä hää potki doppleria. Sitte karkas toiselle sivulle ja toisella kertaa syke oli 153 tms :p Ihana murunen!
Painoa oli tullu neljässä viikolla sellanen 300g ja ottaen huomioon, et joulu oli välissä. Jeejee! :) Ja jumpatki alkaa tällä viikolla \\o \o/ o//

Emby^ ja nökö 17+0
 
Viimeksi muokattu:
Masun kasvusta täälläkin sellanen tunne, että tuo masu on ollut tossa samankokoisena jo tovin, tuntuu ettei kasva lainkaan. Mutta muistan kyllä esikoisesta saman, että juurikin näillä viikoilla mahan kasvu "jämähti" tai siltä tuntui ja oli huolestunut olo, kun se ei kasva. Kai nyt on kaikki turvotus poissa ja vauvamasu alkaa tässä oikeasti tekemään kasvuaan. Onhan mulla tuossa tota mahaa ja muutkin sen jo huomanneet, mutta tuntuu, ettei oo hetkeen kasvanut...mutta kyyyllä ne masut kasvaa ja ollaan jo pian aikas isovattaisia, täällähän toiset hipoo jo odotuksen puoltaväliä, wautsi wau!! Aika menee kyllä hurjan nopeasti! =)

Mies on täällä innoissaan tulevasta vauvasta, kovin jo odottelee potkuja. Esikoisen kanssa he juttelevat kaikkea hassua vauvalle tuonne mahaan. Tai nyt on alkanut olemaan enemmän mukana taas vauvajutuissa, kun tuo alku on miehille varmaan niin hölmöä aikaa, kun ei näy vielä mitään konkreettista. Nimiä mies myös yrittää kovin keksiä.

Liikkeet itse en ole vielä kovin hyvin liikkeitä tuntenut. Sellaista myllerrystä tuntuu välillä kun makailen, mutta ei ole vielä tullut sellaista mojovaa potkua vastaan...niitä odotellessa. Ja mitään tietoa ei mulla ole kyllä siitä, että missä istukka sijaitsee.

Jkoo + Pupu 16+5
 
Aanna, Paranemisia rintatulehduksesta! Tuuhan heti kertoo miten kävi seulassa, mäkin jännään täällä sun puolesta!

Eebowi ja missy1985, Toivottavasti kaikki olis hyvin masuasukeilla! Mun mielestä toi oma doppler on just hiton hyvä keksintö huolien ym. takia... : /

Mupelo, meilläkin kissat aiheuttaa harmaita hiuksia.. Ovat taas innostuneet pitämään konsertteja yöaikaan |O Mies uhkas jo tehdä kissoista rukkaset jos ei yörauha saavu taloon. Mitä lie sitten mouruavat, varmaan naapurin kissa-tytöllä kiima...

Kaupunki ei tarjoo/anna täällä mitään synnyttäneille. Ei ainakaan esikoisesta saatu mitään "bonuksia" :D

Mulla on masu vissiin pullahtanut hyvin näkyviin, ainakin taputtelijoita on riittänyt. Mun mielestä toi on vieläkin läskimahan näköinen enemmän mutta.. :D

(.) Nestemäistä vuotoa tulee edelleenkin mutta onneksi vähemmän. Ja mulla taitaa olla hiivatulehdus, ainakin eilen oli niin tutunnäköistä riisipuurovuotoa.. Jospa toi nestemäinen vuoto johtuukin siitä?
Eipä tullut tänään rakenneultraan aikaa vaikka kovasti sitä odottelin :( Huomenna jospa...

T ja toveri 16+3
 
Tervehdys,

mä voisin tunkea mahoineni joukkoon, jos huolitte.
Perusinfot:
ventti, 34v, toista odotetaan, TYKS, LA 11.6.

Olen satunnaisesti käynyt teitä vakoilemassa, mutta kirjoittamiseen ei tahdo aikaa löytyä melkein 3v esikoisen, töiden ja yleisen sähläyksen ohella. Täällä kuitenkin porskutetaan ja potkitaan rv 18 kieppeillä. Aikamoista möyrintää toi tyyppi jo pitää, esikosta en muista tässä vaiheessa pahemmin mitään tunteneeni, en varsinkaan mojovia, teräviä töksäyksiä. Mönkimistä harrastaa myös hän.

Mahalla alkaa olla kokoa, sopivissa vaatteissa näyttää jo ihan komealta pallolta, saas nähdä mihin mittoihin tuo aikoo paisua. Itse olen mallia hippiäinen, joten saisi nyt hiukan pysyä järjellisissä mitoissa kun täytyy Ipanankin kanssa touhuta vielä se 5kk. :) Krääh, 5kk. Toisaalta pitkä aika, toisaalta se menee aivan yhtäkkiä!

Koitan päästä kärryille keskusteluistanne ja kuulumisistanne, nyt meni vähän minä-minä -viestiksi. Oikein hyvää vuoden 2012 alkua nyt vielä kaikille!

ventti. 18+0 tjsp.
 

Rv 18+0 poks poks, ja vielä on mitättömän kokoinen vatsa :D Onko muita mammoja joilla on vielä näillä viikoilla pieni vatsa? Kateeksi käy muiden komeita masuja :) noh, eiköhän tuo tuosta vielä kasva... Ainakin normaalit vaatteet mahtuu pitkään päälle :LOL:

Vivi ja katkarapu 18+0
 
Viimeksi muokattu:
tirlittan87 ja ventti Tunsin vähä aika sitte pari potkua, mut silti tulispa jo huominen!
Mulla vatsa ollu näkyvillä jo pitkään mut se varmaa johtuu siitä et normien ylämitoist lähetty ja nyt jo lihonnu enemmän ku lakisallis. Kaikenlainen jumppa ja normiliikuntaki kielletty, töissäkää en oo ollut. Nyt oon kyllä katellu tarkemmin mitä suuhuni pistäny, et toivon et toi "masun lasku" johtuis siitä, siis en laihuta tietenkää.. =)
Aiemmin oli yli 3päivää ummetusta mut ai et levolac on tehokas ja toimii nopeasti!

Poikkka tervetuloa joukkoon!

Missy 18+3
 
Viimeksi muokattu:
IHANAA!
Vauvalla ei ole niitä yleisimpiä trisomioita! Tulokset ovat viimein tulleet!!! Voi miten helpottavaa! Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen, että saan taas alkaa odottaa vauvaa. Tämä on kuin toinen plussatesti... ;) Lopulliset tulokset tulevat myöhemmin, mutta kyllä noiden pitäisi luotettavia olla. Kiitokset kaikille tuesta ja tsempeistä :)

Viviette: söpö pikkumasu sulla on. Turha kadehtia tätä palloa, mulla alkaa tuntua, että maha on jo vähän tiellä. Vaikka vasta rv 18+0 kuten sullakin!! Olet niin hoikkanen, että eivät läskit suurenna massua. Mulla on maha alkanut aina kyllä näkyä ajoissa, ja kahtena edellisenä odotuksena olin suht hoikka odotuksen alussa, mutta nyt on lisänä vielä vararengas ja olo sen mukainen. Kuten joskus kuvailin, oli tuttavallani tämänkokoinen vatsa rv 40 :D Tuttava on pitkä, hoikka nainen.

Rintatulehduksesta kysyin äitipolilta. Kyseessä lienee tiehyttukos siis vasta eikä varsinainen tulehdus, kun ei oo kuumetta. Seuraan tilannetta huomiseen, jos rinta kipeytyy lisää niin sitten lääkäriin. Itse asiassa viime yö meni edellisyötä paremmin. Mutta seuraillaan.
 
Kyllä mä alitajuisesti uskon, että kaikki on mahassa hyvin, vaikka hiljaista on ollutkin. Olen nyt sairaslomalla niin tulee ehkä vähän liikaakin kiinnitettyä huomiota mahaan kun on aikaa kerrankin... Nytkin kyllä parhaillaan jotain pientä vipellystä taitaa tuntua.

Onneksi olkoon Aanna hyvistä tuloksista :)
 
Aanna oikein paljon onnea hyvistä uutisista :heart: Uskon hyvin tuon, että tuntuu samalta kuin ois uuden plussatestin tehny :)

Tervetuloa mukaan ventti ja Poikka :wave:

Mupelolle onnea puolivälin saavuttamisesta!

Laurelle sama juttu täällä noiden vaunujen kanssa! Oon ihan pihalla kaikista termeistä ja koko vaunumaailmasta ylipäänsä. Ja google "laulaa" :D

viviette ihana pieni massu :) Oot kyllä niin hoikka, että sen takia varmaan on pysynyt vielä noin pikkuisena. Mulla on sellanen mielikuva, että jos on pitkä selkä, niin sekin vaikuttaa, että vauvamasusta ei tule niin isoa. Mutta kyllähän tuossakin jo vauvamasun alun erottaa ;)

Nyt kun charleene puhui tuosta Turun mammajoogasta, niin kävi kiinnostamaan täälläkin! Turkuun asti en ihan taida lähteä, mutta jos lähempää jotain löytyisi. Onko kukaan käyny Helsingissä tai muualla pk-seudulla mammajumpassa/joogassa? Googlen kautta löysin ainakin pari paikkaa, joissa järjestetään kurssimuotoisena noita jumppia/joogaa ja niitä harkitsen. Mutta kokemuksia ois kiva kuulla, jos jollain on!

Kiitos kaikille, jotka kerroitte kokemuksistanne liikkeiden tuntemisesta aikaisemmissa raskauksissa! Huojentavaa kuulla, että joillain mennyt sinne rv22 astikin ennen kunnon liikkeiden tuntemista. En tiedä tunsinko oikeasti vai kuvittelinko, mutta ihan kuin olisi pieni tökkäisy äsken tuntunut! Makoilin sängyllä kuuntelemassa dopplerilla sydänääniä ja samaan aikaan kuin kuulin dopplerin kautta liikkeen/potkun, niin samassa kohdassa mahaa tuntui ihan pienen pieni "ilmakupla" tms. ja hetken kuluttua toisessa kohtaa mahaa toinen samanlainen. Tai sitten vaan kuvittelen, kun niin kovasti niitä liikkeitä toivon :D

Sanmar + superpapunen 19+2 :heart:
 
Aanna Onneksi sait hyviä uutisia eikä tarvitse enempää miettiä asiaa.

viimatar Mäkin oon suunnitellut käyväni siellä joogassa sunnuntaisin, joten nähdään siellä! :)

Tervetuloa Poikka ja ventti!
 
Viimeksi muokattu:
Rintintin
Aannalle oikein paljon onnea hyvistä uutisista!

Uusille tervetuloa!

Mammajoogasta olette puhuneet, itsekin innostuin ideasta. Yksi kurssi alkaisi täällä päin parin viikon päästä. Pitää pohtia, vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Sanmar82 ymmärrän niin hyvin tuon tunteen. :)
Liikkeitä kun ei tunne vieläkään, silloin tällöin jotain pientä kutitusta/muljahtelua ehkä mutta kun ei tiedä mitä odottaa niin ei voi varmaksi sanoa. Tahtoisin niin kovasti jo tuntea liikkeitä! Nyt elättelen toiveita että saisin eräältä tutulta lainaan dopplerin, saisi ainakin sydänääniä kuunnella. :heart: Seuraavaan neuvolaan vielä viikko... Tämän päivän on tuntunut sellasta ikävää kiristystä vasemmalla puolella, ei ole kivulias mutta epämiellyttävä tunne. Kaiketi jotain kasvu tms. kipuja. Vaikka hienoisen stressin sekin taas aiheuttaa. :) Lisäksi kun viikonloppuna tuli kerrottua muutamalle kaverille niin jotenkin pelottaa olla näin optimistinen...

Kiitoksia kaikille vaunu-vastauksista!!

Rintintin & masukki 18+1
 
Ihanaa Aanna! Hyvää kannatti odottaa :D

viviette mulla oli viimeeksi vatsalihakset aika hyvässä kunnossa (siis myös syvät sellaiset :O) ja uskon että se oli syynä siihen että vielä 20+ viikoillakaan mahaa ei välttämättä huomannut. Ihan eri tavalla pysyi kroppa kasassa silloin :LOL:

Mammajooga olisi varmasti ihanaa varsinkin loppumetreillä kun ei enää normaalisti jaksa liikkua. Mutta mutta.. Kun maksaa salijäsenyydestä niin en viittis millään maksaa enää ylimääräisistä tunneista. Tosin joutuuhan tuon salijäsenyyden laittamaan tauolle jossain vaiheessa. Pitääpä selvittää missä täällä PK-seudulla olis sellaista ja mihin hintaan!

Sofiia 15+6
 

Yhteistyössä