Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Onko kellään tietoa mistä esim nettikaupasta saisi äitiyspitkiksiä? en löytänyt
ainakaan hm:stä
Hajut tekee täälläkin pahaa, vaippojen vaihto töissä vanhuksille ei ole enää
helppoa. Pikkujouluissa viinan hajukin tuntui pahalta :)

teris 9+3
 
:wave: lukemassa kuulumisia, paljon tekstiä tullut!!

DingeLiDong pahoitteluni ja paljon voimia sinulle :hug:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja malendralle tuplaonnea!

Täällä oireita todella vähän verrattuna ekaan odotukseen, olenkin siis tulkinnut että on varmaan poika tulossa tällä kertaa, jotenkin tosi vahva poikaolo :) Nimet on tiedossa kumpi vaan tulee!

(.) päätin sitten vihdoinkin hakea apteekista jo syyskuussa lääkärin kirjoittaman antibioottikuurin, limaisuus ja tukkoisuus ei oo vieläkään mennyt ohi ja näin ajatellen ihan turhaan odottelin että menis jotenkin itsellään ohitse.. en haluaisi mitään ylimääräisiä lääkkeitä syödä jos ei ole ihan pakko :( nyt ollut monta päivää painontunnetta poskipäissä ja silmäntakana tuntuvaa jomotusta joten siellä varmaan poskiontelotulehdus jyllää pahasti. Lääkäri ja apteekintäti kyllä vakuuttelivat ettei tässä lääkkeessä(Amoxin) ole mitään riskejä vauvalle, niin lukee kyllä pakkausselosteessakin. Pakko saada nyt itsensä kuntoon ja luottaa ettei tästä haittaa ole :whistle:

IIKS, huomenna ultra!! Jänskättää aikalailla että mitä siellä näkyy ja onko kaikki hyvin, tuskaista odotella huomista! Keskiviikkona olis sitten neuvola ja eka lääkärikäynti. Mä sain ne verikokeiden tulokset tekstiviestillä eli se S-Pappa arvo ja s-HCG arvo ja ne tiedot pitää olla mukana ultraan mentäessä, ilmeisesti olivat ok kun terkkatäti sanoi että toisen arvon ainakin kuuluu olla huomattavasti korkeampi kuin toinen mutta ultrassahan se sitten selviää paremmin.


Kareliini ja pikkuinen 10+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: malendra
Onnea iloisia ultrakuulumisia saaneille ja tsemppiä ultraan menijöille! :)

Aanna Multa muistaakseni katsottiin silloin toi laktoosi-intoleranssi verikokein, mutta "maitoallergian" (en kuolemaksenikaan muista mikä se oikea nimitys on) totesi lääkäri ihan oireperustein. Mulla on siis myös "osittainen" keliakia sekä stressi maha (ärtyvän suolen oireyhtymä). Eli on tota suolta tähystetty, verta imetty ja näytteitä tutkittu enemmän kuin laki sallii. Voin kertoa että mä en edes tiedä mitä on normaali suolentoiminta.. Toivotaan ettei periytyis omille lapsille : /

Istukan sijainnin lääkäri katsoi mulla varhaisultrassa o_O Tai sanoi että näyttäisi nätisti asettuvan kohdun takaseinämälle. Et vähän outoa jos ei np-ultrassa näy mutta näkyy muka varhaisultrassa..

Kahvi maistuu mulle ihan hullun hyvin. Joutuu ihan rajoittamaan kun normaalisti juon päivässä monta ISOA kupillista kahvia niin nyt oon vaihtanut semmosiin muumimukeihin. Coca-cola on toinen mitä himoitsen. Oon vissiin outo. :D Maalaisjärkeä mun mielestä tossakin asiassa et ei se ole pilkulleen se 3 kuppia, en ainakaan mä niin usko.

Listan saa päivittää joulukuulle mun puolesta kuka haluaa/ehtii. Oliko se Mupelo joka tarjoutui? :)

Liikkeitä oon jo olevinaan tuntenut nyt parina päivänä semmosia hentoisia kalan pystön heilahduksia. Taitaa olla vaan mielikuvitusta tai ilmaa suolessa.. ei kai nyt vielä voi tuntua?

Tää meinas saada viikonloppuna sydänkohtauksen kun ostoksia raahasi kaupasta (pakko oli saada jotain herkkuja), tyttö rintarepussa ja koirat hihnassa ja tuntu et jotain lämmintä valuu pöksyihin. :O Onneks paljaistui ihan limaiseks valkovuodoks mut opetti kyllä sen et en lähde enää taiteilemaan yksinään tommosten kantamisten kanssa.
Vielä ois kaksi viikkoa np-ultraan.. huoh... :headwall:

T + toveri 10+3
 
Malendra ja yykaakoonee onnea hyvistä ultrakuulumisista! Malendralle oikein tuplasti :heart::heart:

Embylle onnea sydänäänistä :heart:

Pöhinä Sori kun utelen, mutta oliko sulla siis jotain "syytä" olettaa, että seula olisi hälyttänyt? Vai oliko se vaan sellainen "fiilis"?

Tirlittan mulla on kans muutaman kerran käyny noin, että oon meinannu saada sätkyn, kun jotain lämmintä valuu pöksyihin! Onneksi on täälläkin aina paljastunut valkkari syypääksi. Mutta miten se aina tapahtuukin jossain kaupassa tai ulkona, ettei edes heti pääse vessaan tarkistamaan asiaa!

dopplerista sorruin sitten perjantaina lopulta tilaamaan kyseisen vehkeen :ashamed: Tilasin sen Angelsoundsin halvimman mallin. Parhaassa tapauksessa jo huomenna olis postissa ja pääsis kokeilemaan. Toisaalta mietin nyt, että minkä paniikin saan itselleni aikaiseksi, JOS en saakaan niitä ääniä kuulumaan, kun Pöhinä tossa mainitsi, että hällä kuulunut aina vasta 14+, kun on taaksepäin kallistunut kohtu. Sama "vika" siis täällä tuon kohdun suhteen.

istukan sijainnista minullekin np-ultrassa kätilö sanoi istukasta, että sijaitsee etuseinässä ja tosi alhaalla, mutta yleensä istukka nousee raskauden edetessä.

ON: ostin perjantaina ekat mammahousut ja voi elämä nää on ihanat jalassa =)! Ihana tunne, kun ei housut kiristä istuessa mahaa! Naurattaa vaan, kun toi "mahakappale" nousee vielä tonne melkein kainaloihin :D Yritin metsästää mammafarkkuja, mutta kaikki H&M:n farkut oli tosi leveälahkeisia, vaikka olivat olevinaan suoralahkeisia. Löysin sitten ihanat legginstyyliset farkut. Ainut vaan, että nää on tälläset kesämallit, eli tosi ohuet. Tykkään siis enemmän kapealahkeisista tai oikeasti suoralahkeisista housuista/farkuista. Toivottavasti jostain mammamallistosta löytyisi sellaiset farkut.

Vkloppuna oltiin miehen kanssa mun kaverin tupareissa ja oli vähän orpoa juhlia selvinpäin kännisten joukossa. Ja karpalosiideri tuoksui NIIN hyvältä nenään, aaaah:D

listan päivittämisestä mun puolesta Mupelo saat tehdä meidän joulukuun pinon, jos vaan haluat :)

Sanmar + superpapunen 13+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: malendra
Ultraonnittelut! Ja vielä tuplana malendralle! :)

Mulle sanottiin ultrassa kanssa sama kuin riesa79:lle eli että istukan sijaintia ei voida vielä niin aikaisessa vaiheessa sanoa (silloin oli 12+2). Ja kyllä näin itsekin siinä ruudulla, että istukkaa oli melkein puolet kohdun kehästä, sillä lailla levittäytyneenä. Mutta ehkä tosiaan toisilla asettuu istukka paikalleen aiemmin kuin toisille? Sehän liikkuu sitten vielä aika myöhäisille viikoille kyllä. Viime raskaudessa jouduin (=pääsin :)) kontrolliultraan rv33 kun rv25 oli istukkaa kohdunsuun edessä, ja ihan itsekseen oli sitten siirtynyt ylemmäs.

Eilen sain sydänäänet dopplerilla kuulumaan :). Eikä tarvinnut edes kauaa kokeilla. Ilmeisesti nuo yli 3-v. vanhat patterit ja vuosi sitten vanhentunut geeli toimivat kuitenkin ihan hyvin... Pikkuinen taisi olla nukkumassa kun ehdin huutaa miehenkin kuuntelemaan ja vielä sen jälkeen itse kuunnella lisää ja koko ajan pysyi syke samassa paikassa.

Mä en oikein tiedä tunnenko liikkeitä vai en. Silloin tällöin tunnen, mutta "tunsin" myos tyyliin jo viikolla 8 ja silloin tuo ei todistettavasti edes liikkunut... Mietin jo silloin, että mitenköhän ihmeessä tunnistan sitten ne oikeat liikkeet ja tässä sitä nyt ollaan. No, pitää kai odottaa ihan kunnon potkuja sitten.

Mulle ei maistu kahvi myöskään yhtään. Ei sittenkään, vaikka muuten pahoinvointi alkaa olla aika lailla mennyttä ja ainoastaan tosi väsyneenä alkaa oksettaa. Viime raskaudessa join kahvia hyvällä halulla sen tavanomaisen kuppini päivässä ihan joka päivä.

Kävin aamulla vaa'alla, ja 900g tullut jo viime neuvolasta...oho.

No, töiden pariin. Palailen myöhemmin lukemaan Charleenen ultrakuulumisia!

Inka ja maha 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: malendra
Noista mammahousuista vielä. Mä kanssa tykkään ainakin raskausaikana pitää kapealahkeisia farkkuja, kun kapeat housut mielestäni tasapainottavat sitä pakosta telttaa yläosaa. Viimeksi ostin ASOSilta yhdet ja TopShopista toiset ja hyvin pelittivät ja säästössä ovat nyt tätä raskautta ajatellen. Noilta löytyy myös pieniä kokoja, mikä oli must. Nuo ehkä vähän huonot Suomessa asuvalle kun farkkuja olisi tietysti kiva sovittaa ensin, mutta toisaalta molemmat postittavat ilmaiseksi ja ovat sen verran sopuhintaisia, että ei päätä huimaa vaikka joutuisi maksamaan palautuspostarit epäsopivistä tuotteista. Suosittelen kyllä.
 
Mä oon nyt alkanu empimään noitten tuplien kanssa.
Meijän poika on aika vilivilperi, eikä todellakaan oo minkäänlaista itsesuojeluvaistoa
(ainakaan vielä)
Perjantaina ku oltiin menossa autoon ni lähti äkkiä juoksemaan karkuun ja sain just hupusta vetästyä ennen ku pääs juoksemaan autotielle :'(
Kyllä taas ite pelästy niin ettei tosikaan!!

Oonki miettiny et mitä jos en aina jaksakkaan kantaa vauvaa manducassa tai mitä jos toi mun alaselkä alkaa sitte vihottelee enkä pystykkään sitä paljoo käyttää ja seisomalautaan en luota ton pojan kanssa kun sitä ei saa siihen mitenkään "köytettyä".

Kävin tänään taas kattomassa noita Britax B-Dualeja ja niihin kyllä varmasti päädytään jos ostetaan tuplat :)

Onneks tässä on vielä "hetki" aikaa muuttaa mieltä sata kertaa :LOL:

ninanina + pompula 12+6
 
Onnea minultakin hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Sanmar, ei minulla sinäänsä ollut mitään syytä odottaa seulan hälyyttävän, mutta osallistuin siihen nyt ensimmäistä kertaa ja olen tällainen inhorealisti luonteeltani.

Ninanina, tuplien tarpeen tulee kyllä huomaamaan, kun on liikkeellä vauvan ja taaperon kanssa. Rauhallisen taaperon kanssa pärjää, mutta vilkkaan kanssa voi olla hankalampaa. Itse hommasi tuplat aikoinani, kun olin ollut vähällä kaataa kaksi kertaa vauvan vaunut yrittäessäni pitää vaunuista kiinni ja hyökätessäni tielle hyppäävän taaperon perään. Ei siinä nimittäin ole aikaa alkaa laittaa vaunuihin jarruja päälle...
 
Malendra: onnittelut kaksosodotuksesta ja hyvistä ultrakuulumisista!

Pöhinä: en oo kuullutkaan, että raskausoireet pahenevat raskauksien myötä. Mulla kyllä tämä pitää paikkansa, tämä kolmas odotus on ollut vaikein. Mutta toisaalta oisko tuo ikä sitten syynä myös?

Sokerirasituksen tulokset sain tänään, olivat ok, paastosokeri oli melkein siinä rajalla, mitä saa olla. Mulla taisi olla 5,2 ja raja oli 5,3. Muistankin nyt, että tuttuni kertoi, että noita raja-arvoja olisi nostettu, eli vielä 2007 5,2 olisi tarkoittanut diabetestä mutta nyt sitä ei enää katsotakaan diabetekseksi? Muut arvot olivat ok, joten jatkan varmaan entiseen tapaan. Sokeri ei maistu nyt edelleenkään. Joudun toistamiseen rasitukseen joskus tammikuussa, silloin sitten voi makea jo maittaakin... netistä kuitenkin juuri lukaisin, että normaalisti alkuraskauden sokerirasituksen tulokset ovat alhaisempia kuin myöhemmän raskauden. Tämän perusteella kuulostaisi siltä, että mun paastosokeriarvolla on hyvinkin mahdollista saada raskausajan diabetes :( Ei tartte nousta kuin pykälän...

Viikot poksuu täälläkin, 11+0!
 
  • Tykkää
Reactions: malendra
Moikka naiset.. Oon ihan pihalla mistä tää on juteltu. Ei kertakaikkiaan oo riittäny voimat avata tietokonetta.

Tänään olin hammaslääkäris ja tekivät juurihoidon!! Nyt oon Niiin Kipee!! Kaks panadolia ei vie kipua pois! Soitin jo takasinki sille lääkärille, että onko ihan normaalia.. Sano, että pitäs tän päivän aikana helpottaa. Soittaa huomenna uusiks jos ei helpota!!

Viideltä olis tänään tk lääkäri! Vointi on niin heikko.. Töis oon paineita mittaillu ja ne on ollu 90/60 s. 90-100..! Onko muilla painetten takia heikkoo oloo? Toivon mukaan lekuri tajuu, etten kykene töihin.. : /

Poksumisen kunniaks oksensin ensimmäisen kerran eilen.. Oksensin nii, että silmien ympäriltä ja leuasta katkes ihan sikana pieniä verisuonia! :O Oon aika pelottavan näkönen..

Anteeks, pelkkä omanapailu.. Mutta, ehkä mä jossai vaihees pysyn peräs missä tää mennään! Voimia kaikille! :heart:

-pikkumyy87 ja edelleen nimetön 10+2-
 
Viimeksi muokattu:
Pikkumyy87: Mulla tuli lauantaina saunassa huono olo. Saunan jälken mittasin verenpaineet, jotka oli huimat 84/44, pulssi 67. Ilman saunaa paineet on ollu luokkaa 100-110/60. Nää on mulle alhasia lukemia kun omaan valkotakkikammon. Vastaanotolla paineet on aina luokkaa 140/90.
 
Ultrassa käyty, siellä polskutteli vauveli kovasti:) La olisi siirtynyt 3.6, mutta lääkäri piti kuiteskin tuon 8.6.. tammikuussa sitten rakenne. Niskaturvotusta oli 0,8 ja lääkärin mukaan ei mitään hälyttävää ollut - 1:20700 oli cp-vamma jne. eli en stressaa niistä.

Olot joka aamu vieläkin joudun pöntölle marssimaan, saisi helpottaa jo!! Vatsa on kauhean iso, mutta johtunee siitä kun synnytyksestä on vähän reilu 7kk..

Sisarusrattaat on pakko ostaa, neiti on niin pieni isosisko silloin.. täytynee alkaa katselemaan vaihtoehtoja kohtapuolin, ensi vuonna...

Nyt syöttämään neitiä

piuh 12+3 (13+1)
 
Hyviä uutisia! :heart:

Pienokainen heilutteli käsiään ja jalkojaan ultrassa ja koko vastasi rv 10+4 eli -1päivä, mutta laskettua aikaa ei vaihdettu, eli se on edelleen 20.6. Syke oli 174 ja niskaturvotus oli alle 0,6mm eli normaali. Istukka on toisella sivuseinällä ja kohtu on hieman kallellaan eteenpäin. Verikokeissa olin ultran jälkeen ja pissanäytteen vien labraan huomenna. Mukaamme saimme 4 ultrakuvaa! :heart: Seuraavaksi odotellaan neuvolaa (20.12) ja silloin varataan aika rakenneultraan. Happy! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!
Täällä taas voidaan pahoin ylläri ja päänsärky vaivaa :mad:
millähän tän päänsäryn sais kuriin???
Huomen neuvolaan kuuntelee sydänääniä jne...aika hauskaa ku kotona niitä jo on tullu kuunneltua viikoilta 9+ jotain...
odottelua et aika kuluis nopee ja tammikuus olikohan ny 24 pvä ultrakin vasta.
tänä aamuna ku heräsin oli toinen puoli masusta alhaalta ihanasti koholla ja tuntu kova möykky kaiketi pikkukamu siinä kölli :heart: oon aika hoikka niin nyt alkaa näkyy pyöristymistä.mulla ultraki tehtii mahan päältä.

Taistis ja pikkukamu 12+1
 
Onpas taas ollut ahketia kirjoittajia täällä!:D

Mupelo: Ois oikein kivaa, jos viitsisit joulukuun foorumin järkätä!=) Mulle vois laittaa sairaalaks KOKS

Ite oon pitäny kanssa jo mammahousuja, ne on niin ihanat ku ei purista! Maha pullottaa jo kovasti.. Yhdet tilasin netistä ja toiset sain kaverilta. Nettiputiikeissa näytti olevan kaikkea ihanaa, mutta koitan malttaa.. Tälläsestä tilasin omani, ja oli tosi hyvät MamaMia.fi - Siellä näyttäis olevan kapeitakin, mitä muutamat kaipaili! Ja legginsejä myös, eikös ne aja pitkien kalsareitten aseman!:D

Join äsken kahvia!!:eek: Ja hyvältä maistui! ..Siinä ohessa paistoin tortut, siivoilin ja laitoin pyykkiä.. Taitaa olla taas tää maanantaireippaus, mikä viime viikollakin oli.. Viikonlopun kun on saanu nukkua hyvin niin jaksaa! Huomenna taas väsyneempi olo, luulisin.

ONNEA HYVIÄ UUTISIA ULTRASSA SAANEILLE!:heart:

9+6, huomenna poksutaan..:D
 
Sainpas Doppleria kokeilla (angelsounds kuulokkeellinen) ja löytyi sydänäänet :heart: Vähän aikaa sai etsiä ja ensin löytyi istukan(?) äänen (semmoinen viuhviuh.. mun sykkeen tahdissa) ja siitä vierestä sitten nopea tum tum tum... :) Ihan tosta häpykummun päältä löytyi eli alempaa kuin kuvittelin..
Tekisi mieli oma doppleri hommata (nyt sain työkaverilta lainata hetkeks), se on jotenkin hypnoottinen se sykkeen ääni :heart:
 
heippatirallaa.

Tänne onkin tullut kamalasti tekstiä.

Kaikille ultrassa olleille onnea ja jollekkin oikein tupla onnea!

mupelo Mun puolesta saat huolehtiä päivityksistä ym =)


paineista Mulla on itellä hirmusen matalat paineet ollut aina tähän mennessä mistä sit aina saa kuulla. ekassa neuvolassa oli 92/52. mut saa nähä miten tästä jatkuu.

voinnista
Täällä on nyt ollut pari päivää lähes normaali olo (pitää kai koputtaa puuta ) tänäänkin söin aamulla ja koko päivän menin paikasta toiseen ja ehdin taas syömään 15.30 eikä koko aikana ollut huono olo vaikka olin noin kauan syömättä. aamusin on vähän huono olo mutta loppu päivä meneekin ihan kivasti.

Tänään meinasin jopa reilu vk:n jälkeen uskaltautua juomaan kaffia ostin tänään jopa munkkipossunkin. ( pitää nauttia kun lapset nukahtaneet)

keskiviikko aamuna olis se pissa/verinäytteet ,onneksi terkka anto mukaan purkin ni ei tarvi terveyskeskukselle asti pidättää vaan voi kotona käydä. toisin en tiä osaanko näytti niin monimutkasilta pitää huomenna perehtyä ohjeisiin =)

möhköpantti + heta-einari 9+5
 
Kokeilinpa minäkin taas doppleria,, eikä vieläkään löytynyt mitään nopeaa "ravia"!:mad: "Viuhviuh"- ääntä ja "kovaa tuulta" kuului kyllä useammastaki kohdasta(?) En kyllä enää ymmärrä..:ashamed: Ihan häpyluun yläpuolelta koitin kuunnella, ei kai luun päältä mitään kuulu?

Koitettava taas odotella joitakin päiviä, sitten TAAS uusi yritys.. Ei malttais millään!

9+6
 
Verenpaineesta: neuvolassa mitattiin jotain 145/85 ja olin ihan äimistynyt, aikaisemmissa odotuksissa nlassa jotain 120/75. Mittasin sit kotona äitin mittarilla ja kas, 107/ 65 eli tosi paljon alhaisemmat lukemat. Toistin vielä mittauksen, eikä se muuttunut mihinkään. Ihmeellistä. Aikaisemmin mulla on ilman raskauttakin olleet verenpaineet matalalla, jotain 90/60, ja on pyörryttänyt ja silmissä sumennut usein. Nyt ei ole ollut sitä ongelmaa, ennen kuin taas viime päivinä toisinaan.

Erehdyin mäkin reipastuneeni, kävin kaupassa lapsen kanssa. Ja huh mikä väsymys, kun viimein pääsin kotiin! Eli en nyt sitten kovin reipas olekaan. Mutta pääsin sentään ylös sohvalta ja jääkaappia kauemmas ;) Pakko oli saada lisää greippimehua, iski kamala himo siihen.
 
Lenni mulla kuulu tosta karvotuksen päältä (vasemmalta keskeltä). Itekkin olin et "ei voi" mut just sieltä se sit löyty. :D

Verenpaineesta mulla on luonnostaan todella matalat paineet (100/50 keskimäärin) mut nyt mitatessa 125/70 p. 100. Mulle tekee noi hormonit ton kovan sykkeen (e-pillereitä kun käytin niin leposyke oli 120-140 välillä ja samalla tavalla taitaa vaikuttaa noi raskaushormonit...) Viimekskin raskaus nosti paineet ylöspäin, toivottavasti ei hirveesti rupeis paukkumaan.. Kun sitäpaitsi tekee mieli lakua ja kaikkee suolasta :p

Onko kellään muulla ilmestynyt outoa "ihottumaa?" Mä oon nyt muutamana yönä onnistunut raapimaan säärien ihoa vereslihalle asti. Itse ihossa ei näy mitään poikkeavaa, ainoastaan noi raapimisjäljet. Kutinaa on kyl valveilla ollessakin. Voi tietty olla nää kylmemmät ilmatkin että ihoa kuivattaa....
 

Yhteistyössä