Onnea ultrakuulumisista ja erityisesti tuplista!
Hankala tilanne
Mupelolla, itse ottaisin työn vastaan jos sun ei tarvitse vanhastakaan vielä irtisanoutua. Johtuu varmaan alastakin miten tällaisiin suhtaudutaan.
Itse kuitenkin ehkä kertoisin esim. ekana työpäivänä, sillä ymmärtääkseni (kannattaa varmistaa!) raskaus on nimenomaan vahva peruste PITÄÄ ihminen töissä lain mukaan (vahvempi irtisanomissuoja). Jos raskausaikana (vaikka koeajallakin) irtisanotaan, siihen pitää olla silloin joku muu perustelu kuin raskaus (yleensähän koeajalla ei perusteluita tarvita, mutta jos epäilet irtisanomisen johtuvan raskaudesta voit riitauttaa sen). Raskaana olevaa ei nimenomaan saisi irtisanoa kuin muusta painavasta syystä. Jos taas et kerro olevasi raskaana, voi työnanataja väittää ettei tiennyt raskaudestasi. Siksi kannataakin kertoa asiasta vaikkapa kirjallisesti. Näin olen ymmärtänyt, en ole asiasta varma!
Kuuluthan liittoon? Sieltä saat riitatilanteessa ja muutenkin apua/neuvontaa.
Omaa napaa: (Toisesta ketjusta kopsattua...) Pahoinvointi on ollut nyt jo melkein 2 vk poissa kokonaan, ja nälkä alkaa tulla kuvioihin. Joinakin päivinä nälättää enemmän, toisina palaan siihen alkuraskauden "juuri mitään ei tee mieli"-tilaan. Pakko kylläkin on syödä, kun olin eräs aamu syönyt todella kevyesti olin parin tunnin päästä pyörtyä koulun ruokalaan. Oli pakko pistää pää polvien väliin ja istua lattialle... Silmissä mustenee joka kerta kun nousen sohvalta mutta tää oli voimakkaampi tunne.
Innostukseni: maito (n. 1 l päivässä, ennen en juonut yhtään) ja kaikki hedelmät. Erityisesti greippi! Nam. Laskin että varmaan puolet kaikesta mitä syön sisältää hedelmää... Ei tule kovin edulliseksi, mutta viis siitä, vitamiinit talteen ja herkuttelemaan! Kahviakin olen voinut juoda jo joskus runsaalla maidolla.
Vatsa alkaa ehkä sitten jo näkyä. Kävin tänään sopimassa kevään töistä ja vedin vatsaa hurjasti telttapaitani alla sisään päin.
Liikkeistä: olen ollut tuntevinani ehkä jotain, hmm... Tosin on myös ilmaa mahassa(vaihtelun vuoksi) ja sekin sekoittaa. Alavatsalla (ihan alhaalla) on pari kertaa tuntunut sellainen pieni "värisevä" tuntemus, ihan hetken. Sen ehtii juuri tajuta kun se loppuu... Onkohan se niitä vai kuvittelenko? Ensisynnyttäjälle jolla
on istukka eessä ja kohtu taaksepäin olisi tosi aikaista.
Tuli tehtyä ekat ostoksetkin: ostin pienen bodyn alesta kun en malttanut ja tänän kirpparilta läjän kestovaippoja vastasyntyneelle... Niitä pitääkin alkaa hamstraamaan hyvissä ajoin, jos saisi mahdollisimman paljon (vähän) käytettyjä.
Hyviä vointeja!
t. Avocado ja Kivi 14+0 (poksista vain!)