Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Tirlittan87: mulla oli esikoisesta kauhea kutina ja tuli ihan ihottumaa käsivarsien taipeisiin. Myös silmäluomet olivat tosi kuivat. Sainkin silloin neljää eri voidetta :/ Nyt oon itsekin raapinut sääret verille, -kaunista! :D

HelenV tervetuloa!!!! :)

Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille!

Stiinuliini +tuplat 13+1

Viimeksi muokattu:
Menipäs taas myöhäseks mun kirjottaminen. Mut sain luettua tähän asti kaikki! :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :heart: Ja joku oli saanut tietää odottavansa kaksosia, onnea tuplasti :heart:

Mä oon ollut ihan väsy viikonlopun jäljiltä, esikoinen on niin hemmetin vilkas tapaus, et mä en tiedä miten jaksan sen kanssa muutaman kuukauden päästä.
Tällä viikkoo on esikon 4v lääkärineuvola ja siellä aijon sanoa tosta vilkkaudesta ja pyytää lähetettä tutkimuksiin, epäilen vahvasti et jotain ongelmaa pojalla on. Ei toi ole normaalia 4veen käytöstä ja uhmaa enää. Meillä on aina ollut vaikeeta, jo ihan vauva-ajoista lähtien.

Jospa menis nukkumaan nyt, kun väsyttää. Kohta menee muuten uni ohi ja sit taas valvon...

Pillipöllö ja Aino-Einari 13+3

Malendra: Oi, tuplaonnittelut! :heart: :heart:

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Torstaina ensimmäinen neuvola. Ja silloin vasta varataan aika np-ultraan. Koska se kuitenkin menee lähelle joulua (tai ainakin joulukuun puoltaväliä) niin vielä ei tiedetä järjestetäänkö se tämän kaupungin sairaalassa vai Kuopiossa. Täällä nimittäin on tyyliin yksi ihminen joka niitä ultria tekee ja neuvolasta ei vielä tiedetty onko se lomalla silloin.

Minusta tuntuu että suurin osa raskausoireista on hävinnyt. Enää ei kuvota ollenkaan. Maha on kyllä vieläkin välillä tosi turvoksissa, niin ja rinnat on kyllä kipeet :D Ruskeaa vuotoa tuli taas viime viikolla, nyt taas loppunut. Minähän toki ajattelen aina että kesken tää on mennyt tms. Mies ärsyyntyy siitä ja jankuttaa etten sais niin ajatella. Pitää varmaan alkaa ajattelemaan vähän positiivisemmin :ashamed:

Dopplerin minäkin tilasin. En oo saanut sillä vauvan sydän ääniä kuulumaan. Omani kuulen kyllä vaikka kuinka monesta kohdasta mahasta :D Kuuleeko kukaan muu sellaista naksuttavaa ääntä? Mulla kuuluu sellainen ihan selkeästi oikealta puolelta, vähän karvoituksen yläpuolelta. Se on todella nopeaa ääntä mutta doppleri ei ainakaan tunnista sitä sydän ääniksi (mulla on sellainen malli jonka näyttöön tulee syke). Oon yrittänyt googletella mutta en löydä mitään. Onko mun mahassa joku vialla kun kuulen tuollaista? :D

Laurelle 10+2

• Tykkää
Reactions: malendra
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:D

Nyt olen taas päässyt siihen vaiheen raskautta jossa on aika kiva olla,ei ole paha olo,mutta mahakaan ei ole vielä tiellä.Vähän väsyttää ja iskias kiukuttelee,mutta se nyt on niin pientä että sitä ei lasketa.:whistle:

Ihanaa kun on edes muutama aste pakkasta täällä etelässäkin,tulee ihan hyvä ja reipas mieli jo pelkästään siitä.Täytyy iskeä pojille kohta vaatetta päälle ja lähteä nauttimaan tosta ihanasta ilmasta ja mun uusista ihanista talvikengistä.

Kovasti mielisi hankkia vauvalle jotain pientä,joku vaate tai jotain,mutta ehkä mä hillitsen vielä,täytyy sitten tammikuussa katsoa jos saisi tietää minkä väristä hankitaan.Tupliakin tekisi mieli jo katsastaa,kirppiksellä ainakin voisi käydä kääntymässä ja tutkimassa tarjontaa.

nedra ja pömppis 11+6

:flower: Onnea hyvistä ultrakuulumisista saaneille!

Tänään ois sit lääkärineuvola iltapäivällä puoli neljän aikaan ja toivotaan että saadaan sydänäänet kuulumaan kun np-ultrakin on vasta edessä, torstaina.

Täälläkin maha jo niin pömpöllään että alkaa olla jo vaikeuksia piilotella töissä : / Jos torstaina on ultrassa kaikki hyvin niin kerron esimiehelle ja työkavereille heti perjantaina että saan lopettaa tämän typerän piilottelun telttojen alla :LOL:

PikkuMyy ja Muppelo 12+3

Ihottumaa mulla ei tainnu olla esikoisen aikaa, mutta iho kutisi, jos ihan oikein muistan.

Tervetuloa joukkoon HelenV. :flower:. Lisäilen sut listoille kunhan ensin teen tuon joulukuun pinon.

Yhtään ei huvittais olla töissä kuuntelemassa oletko tehnyt näin, ai et. No ois pitänyt. -löpinöitä. Mistä minä voin tietää mitä pitää tehdä, jos kukaan ei siitä mulle ole koskaan maininnut. Sorry, purkaus, mutta jonnekin pitää avautua ja te saatte olla sijaiskärsijöitä. Vielä pitäis jaksaa 5 täyttä työpäivää ennen kuin lomautus astuu voimaan. Ja ei, en todellakaan aio kertoa vielä, että olen raskaana. Kerron vasta sit helmikuun lopulla. Ehkä saan pidettyä tän masun viel jemmassa ens torstaihin asti.

Aamun käytin tehokkaasti selvitellen pojan muuttuvia hoitokuvioita. Mies oli ensin sitä mieltä et ehdottomasti mun kanssa jää kotiin, mutta nyt kuitenkin haluaa, että on se pari päivää viikossa tarhassa kavereiden kanssa leikkimässä. Tää sopii mullekin loistavasti, kun esikoinen on sen verran vaativa, että tekee ihan hyvää päästä purkamaan höyryjä tuttuun paikkaan. Vaativa siksi, että on niin omatoiminen ja utelias, että työntää nenänsä joka paikkaan ja mitään ei voi tehdä rauhassa.

Nykyään tuntuu jo päivittäinnoita hentoisia kalanpyrstön sipaisuja. :heart: Onneks masussa taitaa olla kaikki hyvin.

Mupelo ja kirppu 14+1

Viimeksi muokattu:
Onnittelut ultrakuulumisista!

Täällä alkaa vihdoin pahaolo nähtävästi helpottaa. Unikaan ei äsken tullut huolimatta siitä että esikoinen viihdytti meitä yöllä 4-6 että ilmeisesti pahin väsymyskin alkaa olla ohi. Kohta vois alkaa taas harkita jonkin sorttista urheilua kun saa vähän ruokaakin mahaan.

Soitin äsken Kättärille ultra-ajasta kun kutsua ei kuulu. Oli juuri lähtenyt postilla ja aika on (vasta) 9.12.

Pinklady meetkö sä samalla siihen verikokeeseen? En muista yhtään mitä neuvolantäti sanoi ja viimeeksi kävin muistaakseni samalla.

Mulla oli kanssa välillä kamalaa kutinaa esikoista odottaessa. Se oli muistaakseni kyllä mahan alueella, joten ajattelin sen littyvän jotenkin venyvään nahkaan. Myöhemmässä vaiheessahan erityisesti kai raajojen kutina voi viitata hepatoosiin mutta ei kai vielä nyt.

Sofiia 10+1

Onnittelut minunkin puolestani kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Malendralle tupaonnittelut! :) :)

Äitiyshousuista olette keskustelleet. Itse olen myös pähkäillyt että mistä löytäisin kunnolliset housut. Satuin sitten nettikauppoja selailemaan ja Espritin sivuilla oli paljon kivannäköisiä äitiyshousuja, myös legginsejä. Taidan laittaa tilausta sinne jossain vaiheessa :)

Mutta eipä noilla äitiyshousuille vielä näytä tarvetta olevan. Olo on todella turvonnut, mutta ainakin vielä toistaiseksi normi-farkut mahtuu päälle.

Huomenna olisi neuvola. En tiedä miksi, mutta minua jännittää ihan kamalasti. Edelleen sellainen olo ettei kaikki ole kunnossa :/. Pahoinvointi on kyllä tullut takaisin, kun tuossa jokin aika sitten manailin oireiden katoamista. Mutta nyt on sen sijaan ollut kummallisia ehkä hieman supistusmaisia kipuja mahassa ja alaselässä. Vaivaa enemmän aamuisin ja menevät hetkessä ohitse. Täytyypä ottaa kuitenkin huomenna neuvolassa puheeksi.

Mielikin ollut jotenkin maassa. Poikani lähtee huomenna isälleen ja saan lapsukaisen vasta sunnuntaina takaisin kotiin. Ei siihen kyllä näytä ikinä tottuvan kun joutuu lapsesta erossa olemaan.. ja varsinkin nyt raskausaikana olen ottanut asian paljon raskaammin. Tietysti se on pojan kannalta hyvä asia että isä haluaa lastaan tavata, mutta kun tämän äidin ikävöinti on niin kovaa. Nytkin meinaa tippa tulla linssiin kun asiaa ajattelen.
Pinnakin ollu niin kireällä että välillä pelkästään oman miehen naaman näkeminen ärsyttää. ja vali vali vali.... ;) huoh..tätä menoa tulossa pirttihirmuksi :D

Tervetuloa mukaan HelenV

Oon ehkä nyt huomannut että en oo enään niin saamaton lahna kun tässä oon viimiset pari kuukautta jo ollut. Ei väsytä enään niin paljon,eikä tarvi heti 21.30 olla nukkumassa vaan jaksaa valvoo pitempäänkin. ja nuo pahoinvoiinnit ei nyt niin voimakkaita enään.

Tänään toisin olin poikaa viemässä päiväkotiin tulomatkalla mulla tuli niin kauhee pahoinvointi kohtaus että oli pakko pysähtyä ja kyyristyä ku tuntu että oksennus tulee mä kyökin siinä jonkun tovin mutta onneks ei oksua tullut.toisin vilkkaan tiän varressa että saatoin muutaman katseen saada :)

Mutta tuosta aamuisesta selvittyäni join kahvia!!!! Oli se kuulkaa hyvää,eilen jo illalla nautiskelin ja tänään uskaltauduin aamulla juomaan ja se oli niiiin hyvää monen viikon tauon jälkeen.

en tiä mihin mun makeen himo nyt hävis mutta nyt tekee mieli kaikkea kirpeää tai ei niin makeaa kuten puolukkahilloa,mustaamakkaraa,omenakiisseliä (ei makea)ja ne kirpeät karkit olix ne nyt ässä mix?? (vai missä x) mut ne kirpeemmät kuitenkin. :)

möhköpantti+ heta-einari 9+6
(ultraankin vaivaset 3vk miten tässä jaksaa odottaa)

Viimeksi muokattu:
Pinklady18 Mäkään en oikeen tykkää mistäkään tuplista, mutta luulen että näin vilkkaamman lapsen kanssa ei oo vaihtoehtoja, mä en oo valmis ottamaan sitä riskiä että se joku kerta kerkeekin juosta autotielle tai lähen sen perään ja vaunut lähtee valumaan tms. Yök, hirveetä ees ajatella tämmöstä!! :ashamed:
Emmaljungalla on niitä vierekkäin istuttavia tuplia, ainakin tuolla Tammiston Lastentarvikeliikkeessä oli esillä.
Hassua kun itiksessä kävin kattomassa noita Britaxin B-Dualeja niin näytti tosi näpsäköiltä ja hyviltä, mutta ku mentiin sinne Tammistoon ja laitettiin poika sinne istumaan ni näytti tosi isoilta ja jotenki kömpelöiltä
(mutta niinhän ne tuplat aina onkin isoja.. :/ )
P&T en haluu ku niissä on vaan 3 pyörää ja toiseks niissä ei oo ku yks kuomu eli toinen ei saa kuomua ollenkaan mikä on tosi hölmö "keksintö" |O

VIIIIIKOT POKSUUUUU !!!
ninanina + pompula 13+0

Pikkumyy: meillä on myös torstaina ultra. Jännittää hirmuisesti! Oon myös päättänyt, että jos kaikki on hyvin, niin sitten kerrotaan lapsille yms. Jotenkin en ennen ultraa uskalla kertoa kuitenkaan tutuille, koska tieto sitten heti leviää. JOS kaikki ei olisikaan kunnossa, olisi varmasti kurja selitellä kumminkaimoille :( Mutta toisaalta tämä salailukin on ihan tyhmää, etenkin, kun mun maha on tosi iso. Siis en voi kuvitellakaan enää pukevani muita kuin mammahousuja! Paitsi aivan matalavyötäröisiä.

Turvotusta oli välillä vähemmän, nyt on taas enemmän. Suuri osa masusta on varmaan jo olemassa ollutta vararengasta sekä turvotusta, mutta kyllä se vaan on muutenkin kasvanut. Mut jos ilman raskautta näyttää jo siltä, että voisi olla raskaana, niin viikolla 12 tällä turvotuksella todellakin näyttää siltä.

Arvoisat kanssasisaret! Nyt tartten teidän mielipide apuja. Laitoin aamulla työhakemuksen ja nyt sain kutsun haastatteluun. Kyseessä vakkaripaikka, mutta kerkeisin olla hieman vajaa 4 kk töissä ennen äitiyslomaa, mitäs tekisitte? Kertoisitteko heti vaiko vasta sitten kun on pakko eli sen 2 kk aiemmin?

Mupelo - Kinkkinen tilanne. Kuinka pitkä koeaika paikassa on? Jos se on lyhyehkö, niin yrittäisin venyttää ehdottomasti kertomista sen yli. Jos kerrot etukäteen, niin en valitettavasti usko, että sua palkataan.

Malendra: Onnea tuplista! =)

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista!

Tervetuloa uusille! :wave:

Mupelo: Onko sulla vakipaikka tällä hetkellä? Jos on, kertoisin ehdottomasti. Olet jo niin pitkällä, ettet voi pitää raskautta salassa kahta kuukautta. Se näkyy varmasti jo siihen mennessä. Yleensä koeaikaa on aika pitkään eli voit saada kenkää ilman selityksiä ja olet sitten ilman työtä äitiysloman jälkeen. Toisaalta jos olet nyt työttömänä, lyhytkin työsuhde voi olla hyvä juttu. Siinä tapauksessa tilanne on hieman hankalampi. Tuskin työsuhdetta jatketaan, jos olet epärehellinen. Toisaalta taas valitsevat todennäköisesti toisen hakijan, jos olet rehellinen. Vaikea tilanne. Olin itse saman tilanteen edessä esikoista odottaessa. Valitsin rehellisyyden, koska minulla oli vakipaikka. Oli tärkeämpää, että on työ mihin palata äitiysloman jälkeen vaikka tuo uusi työpaikka olisi ollut unelmien täyttymys. Ei ole kaduttanut jälkeenpäin, vaikken sitä paikkaa saanut =)

Mullakin on jo vaikeuksia salata mahaa. Viikko vielä pitää salata, sillä en halua selitellä työkavereille, asiakkaille ym. jos saadaan ultrassa taas huonoja uutisia. Onneksi on enää 4 työpäivää. Perheelle ja parhaille ystäville olen kertonut. Tarvitsen tukea myös siinä huonossa vaihtoehdossa ja he osaavat pitää suunsa kiinni meidän historian tietäen.

Viikko tosiaan vielä ultraan. Ahdistus kasvaa päivä päivältä. En uskalla jutella miehen kanssa peloistani, sillä hän masentuu niistä totaalisesti. Täytyy koittaa jotenkin jaksaa kannatella häntäkin näiden pelkojen kanssa. Meidän maailma romahtaa totaalisesti, jos pahin tapahtuu. Ei varmaan enää jakseta jatkaa yritystä, jos näin käy. Vaikka matemaattisesti voisi ajatella, etten voi taas olla se yksi tuhannesta, mutta miksen voisi? Valitsihan se kohtalon sormi minut viimeksikin. Elämä on...

Barbbis 10+3

Mulla on siis tällä hetkellä vakipaikka, josta lomautus alkaa toistaiseksi voimassa olevana 9.12->. En meinannut sanoa itseani hetkeen irti tästä nykytyöstä ennen kuin uusi vakipaikka on varma.

*muok* eli voin tehdä toista työtä, joka olisi mielekkäämpi vaihtoehto kuin työkkärin rahat.

ja koeajan pituudesta ei ole tietoa. Ei ollu mainittu hakemuksessa, mutta yleensähän se on sen 4 kk. Eikä tää enää kauaa salassa pysy ellen ala kulkemaan kunnon teltoissa.

Viimeksi muokattu:
Mupelo: Mullekin tuli heti mieleen että miten pitkä koeaika on? Vaikea tilanne tosiaan. Jos se on sen 4kk niin et voi kyllä niin kauaa säilyttää salaisuutena kasvavaa mahaa. Hitsi, on kyllä oikeasti vaikea tilanne.

Itsehän olen vielä koeajalla vakkarihommassa, koeaika onneksi loppuu vuodenvaihteessa. Sitä ennen en meinaa kertoa töissä. Hetken verran mietin kyllä kertomista, koska meillä on yt-neuvottelut päällä yhden henkilön osalta (tai oikeastaan henkilön siirto eri tehtäviin). Toki asiaan vaikuttaisi varmaankin että jään toukokuun lopulla äitiyslomalle. En kuitenkaan näin aikaisissa vaiheessa halunnut töissä kertoa joten toivotaan että pomo tekee siitä huolimatta hyvän ratkaisun :)

Huh, kun aamulla oli liukasta ulkona! Meinasin kaatua ainakin 5 kertaa 2km:n matkalla, kun kävelin kotoa asemalle. Toivottavasti keli ois vähän parantunut päivän aikana, kun lähden kotiin päin. Mitkäköhän supernastakengät sitä laittais jalkaan, että pysyy koko talven pystyssä :kieh:

Masun salailusta Mä luulin tänään pukeutuneeni "telttaan", eli löysään neuletunikaan. Mutta siitä huolimatta yks työkaveri töksäytti äsken, että "Toi sun mahas näkyy kyllä jo aika hyvin". Joo....näiden mammahousujen huono puoli on kyllä just se, että kun ne ei kiristä, niin ne ei myöskään litistä tota (ennestään) pömppistä. En oo siis vieläkään kertonut pomolle, vaikka se on ollu viimeset 2 viikkoa joka päivä mielessä. Miten voi olla niin vaikeaa saada sanottua yksi ainoa luonnollinen asia?! Monta kertaa oon aatellu, että nyt kerron, mutta viime hetkellä oon jänistäny. Ehkä mua vähän mietityttää kuinka pomo suhtautuu, kun oon ainut kuka tekee näitä hommia meillä töissä. Mulla ei siis lomillakaan oo ollu ketään varsinaista tuuraajaa, vaan pomo on itse tehnyt osan ja jotain helpoimpia hommia delegoinut joillekin muille heidän omien töidensä ohella. Kivaa on ollu tulla aina lomilta levänneenä takasin, kun puolet loma-ajan hommista on ollu tekemättömänä mua oottamassa. Ja muutaman päivän päästä on ollu taas yhtä loman tarpeessa, kun ennen lomaa :D

Charleene ja Piuh-78 onnea hienoista ultranäkymistä :heart:
HelenV tervetuloa mukaan :wave:

Mupelolla kyllä kinkkinen valinta. Oon samaa mieltä muiden kommentoineiden kanssa, että jos oot rehellinen, niin valitettavasti tuskin saat paikkaa. Jos et kerro etukäteen, niin koeajalla "paljastuminen" voi olla huono juttu. Vaikka raskaus ei saisi olla peruste irtisanomiselle, niin koeajallahan on helppo vedota muihin syihin. Mutta jos pystyt samaan aikaan aloittamaan uuden työn ja pitämään tuon vakkaripaikan, josta olet lomautettuna, niin silloinhan siinä olis se takaportti vanhaan paikkaan...Tsemppiä päätökseen!

Tsemppiä ja hyviä hermoja kaikille ultran odottelijoille:wave: Varsinkin Barbamamalle extratsempit :hug: Toivon kovasti kaikille hyviä uutisia!

Oiskohan mun doppleri tullu tänään postiin :p

Sanmar + superpapunen 13+3

Onnea ultrakuulumisista ja erityisesti tuplista! :)

Hankala tilanne Mupelolla, itse ottaisin työn vastaan jos sun ei tarvitse vanhastakaan vielä irtisanoutua. Johtuu varmaan alastakin miten tällaisiin suhtaudutaan.
Itse kuitenkin ehkä kertoisin esim. ekana työpäivänä, sillä ymmärtääkseni (kannattaa varmistaa!) raskaus on nimenomaan vahva peruste PITÄÄ ihminen töissä lain mukaan (vahvempi irtisanomissuoja). Jos raskausaikana (vaikka koeajallakin) irtisanotaan, siihen pitää olla silloin joku muu perustelu kuin raskaus (yleensähän koeajalla ei perusteluita tarvita, mutta jos epäilet irtisanomisen johtuvan raskaudesta voit riitauttaa sen). Raskaana olevaa ei nimenomaan saisi irtisanoa kuin muusta painavasta syystä. Jos taas et kerro olevasi raskaana, voi työnanataja väittää ettei tiennyt raskaudestasi. Siksi kannataakin kertoa asiasta vaikkapa kirjallisesti. Näin olen ymmärtänyt, en ole asiasta varma!
Kuuluthan liittoon? Sieltä saat riitatilanteessa ja muutenkin apua/neuvontaa.

Omaa napaa: (Toisesta ketjusta kopsattua...) Pahoinvointi on ollut nyt jo melkein 2 vk poissa kokonaan, ja nälkä alkaa tulla kuvioihin. Joinakin päivinä nälättää enemmän, toisina palaan siihen alkuraskauden "juuri mitään ei tee mieli"-tilaan. Pakko kylläkin on syödä, kun olin eräs aamu syönyt todella kevyesti olin parin tunnin päästä pyörtyä koulun ruokalaan. Oli pakko pistää pää polvien väliin ja istua lattialle... Silmissä mustenee joka kerta kun nousen sohvalta mutta tää oli voimakkaampi tunne.

Innostukseni: maito (n. 1 l päivässä, ennen en juonut yhtään) ja kaikki hedelmät. Erityisesti greippi! Nam. Laskin että varmaan puolet kaikesta mitä syön sisältää hedelmää... Ei tule kovin edulliseksi, mutta viis siitä, vitamiinit talteen ja herkuttelemaan! Kahviakin olen voinut juoda jo joskus runsaalla maidolla.

Vatsa alkaa ehkä sitten jo näkyä. Kävin tänään sopimassa kevään töistä ja vedin vatsaa hurjasti telttapaitani alla sisään päin.

Liikkeistä: olen ollut tuntevinani ehkä jotain, hmm... Tosin on myös ilmaa mahassa(vaihtelun vuoksi) ja sekin sekoittaa. Alavatsalla (ihan alhaalla) on pari kertaa tuntunut sellainen pieni "värisevä" tuntemus, ihan hetken. Sen ehtii juuri tajuta kun se loppuu... Onkohan se niitä vai kuvittelenko? Ensisynnyttäjälle jolla
on istukka eessä ja kohtu taaksepäin olisi tosi aikaista.

Tuli tehtyä ekat ostoksetkin: ostin pienen bodyn alesta kun en malttanut ja tänän kirpparilta läjän kestovaippoja vastasyntyneelle... Niitä pitääkin alkaa hamstraamaan hyvissä ajoin, jos saisi mahdollisimman paljon (vähän) käytettyjä.

Hyviä vointeja!
t. Avocado ja Kivi 14+0 (poksista vain!)

Mupelo tosi kinkkinen tilanne! Itse en mainostaisi raskaudesta ainakaan ekassa haastattelussa! Ja tosiaan tarvitaan tosi vahvat perusteet irtisanomiseen myös koeajalla. Ja ainahan koeaika on neuvottelukysymys; itsellä ei kaikissa töissä oo edes ollut koeaikaa. :) Mut tosiaan voit kertoa raskaudesta vasta jos sit päätetään valita; "ottaisin työn, mutta minulle selvisi että olen raskaana". Kinkkisiä juttuja!

:wave: ultrakuulumisia täältä ilmoittelen, masuasukilla kaikki hyvin!! Todella helpottavaa ja ihanaa oli nähdä siellä pikkuinen ihmisen alku, kovasti oli meno päällä, kädet ja jalat heilui koko ajan =) LA muuttui kuten melkein arvasinkin eli uusi olis 14.6. ja tänään siis viikkoja 11+5, viikolla aikaistui ekasta ultrakäynnistä! Eli jos joku päivittelee niin voipi muutella, kiitos :flower

Nyt jännitetäänkin sitten meneekö juhannus synnärillä vai tuleeko ajallaan =)

Kareliini ja pikkuinen jo 11+5 :heart:

Mupelon tilanteeseen liittyen: "Työnantajan suorittaman purkamisen on liityttävä työntekijän henkilöön tai hänen työsuoritukseensa. Oikeuskirjallisuudessa ja -käytännössä on todettu, että mikäli työntekijä esittää uskottavia perusteluita purkamisen syrjivyyden tai epäasiallisuuden puolesta, työnantajan velvollisuudeksi jää näyttää purkamisen syyn liittymisen koeajan tarkoitukseen (työntekijän työsuorituksen tason toteamiseen)"

Jos koeajan suorittaa mallikkaasti, niin irtisanomisperustetta ei pitäisi syntyä, koska raskauden perusteella ei saa irtisanoa. Tosin voihan työnantaja yrittää keksiä ties mitä syitä, joilla kiertää tätä.

Yhteistyössä