Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Missie: Tekstejä lukiessa huomasin monen sanovan, että oireet välillä häviää/ hiipuu ja sitten taas palaa takaisin! Eiköhän ne oireet sieltä tule.. Eihän mitään vuotoja ole ollut?

Meilläpäin nyt sellaista oloa, että VÄSYMYS on valtava, edelleen! Etovaa oloa on ollut tällä viikolla vähemmän!=) Työpäivästä kun selviää, ilta meneekin nukkuessa!
Kahvia en ole juonut pariin viikkoon, ei tee yhtään mieli! YÖK!

Päänvaivaa tuottaa, että kuinka tämän mahan saa piiloteltua vielä viikkoja!! Tänään kerrottiin anopille ja appiukolle, kun tarjoilivat isänpäivä viiniä. Hyvin tuntuivat suhtautuvan!=)

Neuvola ensi torstaina, 17.11.

Rv 7+4
 
Kiva että saan syödä herkkuani metsäsieniä :D

Missie Toivotaan että oireet tulevat takaisin, tai että siellä masussa on jokatapauksessa kaikki kunnossa!

Kissat Meillä on 2 kissaa jotka myös ulkoilee.. Ite siivoon hiekan, kun mies ei muka pysty kun tulee pahaolo.. paskat sanon minä vaipan vaihto kyllä sujuu! Käytän kumihanskoja siivotessa, mutta en tosiaan ala koko hiekkaa vaihtamaan joka kerta.

Eipä ole tänne kuulunut ultra aikaa vielä...

Isänpäivä alkoi hyvin nukuttiin 9.40 asti koko perhe :O se on todella harvinaista!

Pahaolo senkun jatkuu vaan, mutta oksentanut en oo kertaakaan vaikka lähellä on ollutkin!


Jane ja vaavi 9+2
 
Aanna. Joo, mulla on unen kanssa ihan sama ja oli edellisessäkin raskaudessa. Nyt on iltaisinkin jotenkin hankalampi nukahtaa puhumattakaan kun esikoinen herättää aamuyöstä. Keski- ja muistaakseni myös loppuraskaus oli paljon sikeäunisempaa ja jotenkin levollisempaa aikaa.

Missie katos niitä kutsutaan ALKUraskauden oireiksi ihan syystä ;D Oikeasti mullakin muistaakseni viimeeksi alkoi (luojan kiitos) helpottaa joskus 10 viikon tienoilla. Sitä odotellessa siis.. Kohta sullakin kuitenkin alkaa jos toinen kolmannes!

Pahoinvointi täällä vaan jatkuu. Ja väsymys. Meillä oli esikoisen 1-vuotis synttärit perjantaina ja eilisen nuokuin sohvalla melkein kokonaan. Tänään päästiin sentään vähän uloskin jo.

Tiistaina vihdoin ar-ultra. Jännittää aika paljon mutta ei kyllä niin paljon kun viimeeksi. Nyt on niin samanlaiset oireet että uskon alkion kyllä löytyvän, toivottavasti vaan oikeasta paikasta. Tai pettymys ainakin on valtava jos näin ei ole!

Sofiia, viikkoja kai jotain 8
 
heippa.

Täällä nyt omaa napaa ja enimmäkseen valitusta.

eilen selvisin hädintuskin tytön 10v synttäreistä,oli niin pahaa oloo ja kun ensimmäinen kakkupohja ei onnistuni niin ärsytti ihan vietävästi kiukuttelin ku pikku lapsi. no onneksi toinen pohja tajusi onnistua ja tyttö sai perhoskakkunsa.

mä kamppailen tän jatkuvan pahoinvointini kanssa ja mä oon ihan poikki tän huonon oloni kanssa. Tänään oon 3 kertaa käynyt oksentamassa mutta sit loppuaika on vaan sitä kyökkimistä..ääärghh.. mä en vaan jaksa!! ja kun oon huomannut että nyt se mokoma öklö olo valtaa mut yölläkin. mä syön kyllä illalla mutta aamuyöstä jossakin välissä herään siihen huonon olon tunteeseen,enkä kyllä tosiaankaan jaksa hipsiä syömään mitään ,niin koitan sitten vaan saada nukuttua mut välistä saatan kyllä olla 30-1h hereillä.

En tiä turvottaako mun masua vai oonko lihonut entisestäänkin mutta mies tokas tänään että -et sä tota mahaa kyllä kauaa pysty salaileen.
Mullakin siis kyllä entuudestaan tuota läskiä vaikka muille jakaa vaikka sain tiputettua ennen tätä raskautta -8kg mutta kyllä sitä vieläkin on. toivon kans etten hirveesti lihos tässä max 10kg (vaikka tuo joulu tuossa on pahin) edellisessä raskaudessa painoo tuli +8kg johon olin ihan tyytyväinen kun kaikista aikasemmista tullut 15-20kg/per lapsi.

möhköpantti +heta-einari 7+4 ( menkkojen mukaan olis ollut tänään 9+0 joka oiskin ollut jo ihan mahtava.

lähtee taaaaaas syömään....
 
Voij, eiköhän ne oireet sieltä vielä ilmaannu Missie! :hug:

Täällä on valvottu kaks vuorokautta, ei oo uni perkele tullu! :( Mä vaan pyörin sängyssä ja ihmettelen maailman menoa. Ehkä sitä hetkeks sitte nukahtaa, mut ei sellasia kunnon yöunia oo tullu vedettyä :( Nyt kyl väsyttää, mut niin väsytti eilenki, et sillai.. Jos ei tänä yönä tuu uni, ni soitan aamulla kyl jonnekkii.. : / Hitto!!

Me kerrottiin tänään mun vanhemmille :)
Laitoin varhaisultran kuvan taakse tosiaan sen runon: Silitti hiljaa enkelin siipi, kauneinta kaikista käytti. Onnen ovesta sisään hiipi, todeksi toiveet täytti. ja sitte siinä luki alla "käännä ->" :)
Hihi, mun äiti oli heti, et "Mä arvasin! Mut nyt ei kerrota sit kellekkään!" :) ja iskä meni hiukan hiljaseks, ja oli vaan totisena, että "Ai sä oot taas raskaana?" ja mä totesin vaan, et "No ollaanpas sitä ny vakavana" mut kyl hää sit halas ja onnitteli :heart:

Jjjjoo, mut jos menis kokeilee nukkumista?

Toi kello täällä Kaksplussalla on muuten ihan päin härän pyllyä : /

Emby^ ja rakas Jormaliini 7+? tai 8+?
 
Viimeksi muokattu:
^^ Sofiia, toki voi olla noinkin, mut jotenkin oletin oireiden helpottavan vähitellen ja sitten tuossa 12 viikon jälkeen.. Eikä näillä viikoilla ja ihan yhtäkkiä..
Mut keskiviikkona selviää... Josko sit vois kertoilla asiasta läheisillekin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)

-Missie 11+0(??)-
 
emby^ kaunis runo :) Mulla on kanssa ollut nyt uniongelmia ja todella sekoja unia sillon kun oon saanu nukuttua. Toivottavasti saat apua jos ei helpota :) Mut ennenkuin meet lekurille ton asian kanssa niin kato et perusasiat on kunnossa nukkumisen suhteen, ihan vaan kokemuksesta varotan et jos sulla on vaikka tapana syödä raskaammin illalla niin käskevät sen jättämään pois ja "tuu kahden viikon päästä uudestaan jos ei helpota" thanks for nothing ja money well spent..:rolleyes:

Missie Kyllä sitä itekkin välillä miettii et onkohan noita oireita oikeesti vai kuvittelenko mä. Siis vaikka oireet on olemassa niin silti kyseenalaistaa, kun toi ihmisen psyykekin on ihmeellinen verme... Mut jos se jotain lohduttaa niin lopputulosta ei voi ennustaa sillä onko oireita vai ei. Vaikka jos käy tuolla keskenmenon puolella lukemassa ihmisten tarinoita niin osalla kkm kohdanneilla on tuota oireiden katoamista ja toiselle kkm tullut ihan yllätyksenä ultrassa.
Sitä pitäs vaan osata pitää päänsä kylmänä ja ajatella et asiat menevät miten ne menevät, ei ne stressaamalla/miettimällä ainakaan parane. Helpommin sanottu kuin tehty........... : /

(.) Äh mua hitusen ahdistaa kun mies on kertonut raskaudesta jo KAIKILLE. Siis sellaisillekin ihmisille jotka eivät osaa pitää turpaansa kiinni (eli sama ois ollu laittaa lehteen ilmoitus).. Mut sovittiin kyllä et jos kertoo niin mulle ei sitten näiden ihmisten tarvii tulla asiasta kommentoimaan ja jos jotain sattuu niin saa mies asiasta kertoa... mut silti. Olisin kyllä ite halunnu pitää vielä salaisuutena asian. Omalle äidilleni kerroin asiasta ja sehän veti herneet nenäänsä. Se on hyvin omanlainen persoonansa (narsisti) ja alkoi taas nämä saarnat siitä miten mun pitäs keskittyy kouluttamaan itteeni ja haukkui mut jälleen pystyyn kun en imettänyt esikkoa kuin 2kk (tämä johtui siis musta riippumattomista syistä, en sitä jaksa ruveta selittää) :( Ei ainakaan helpota tätä mun hormoni ahdistusta.
Onko kellään muulla ympäri kropan lihakset kipeinä? Siis mulla on nyt kipeytyny selkä, reidet, hartiat, niskat.. Ihan siis kipeää tekee kun esim. reisistä sormella painaa. Muistaakseni tää oli myös aijemmassa raskaudessa mut tosi inhottavaa :mad:

T ja Toveri 8+2
 
Muillakin siis ON univaikeuksia. Toivottavasti Emby sait nyt hyvin nukuttua!

Möhköpantti: tiedän kyllä tunteen. Mä luulin jo viime viikolla, että tämä tästä helpottaa, mutta katinkontit. Perjantaina olin aivan pahoinvoiva ja väsynyt taas, tuntui, että parasta oli taas vain maata paikallaan. Sama juttu jatkui viikonloppuna. Tänään poksuu viikot, 9+0, ja toivon todellakin, että tämä alkaisi jo helpottaa. Mietin vain, miten jaksan tämän viikon töissä ja sitten illat taas aivan poikki. Sellaista sinnittelyä. Kai se on, kun sitä jatkuu viikkotolkulla, niin henkisestikin alkaa jo tympiä. Vaikka hyvän asian takia tässä tilanteessa ollaankin.

tirlittan87: kurjaa, miten äitisi suhtautui :(

Nyt aamupalalle (yöks) ja sitten töihin. Aamuisin on pakko varata itselle aikaa heräillä, että pystyy töihin lähtemään jotenkin kantavin jaloin... syön kyllä aina jotain jo ennen sängystä nousemista.
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Mulla ei vielä toistaiseksi ole univaikeuksia. Voisin nukkua kellon ympäri. Migreeni taas kiusaa sitten senkin edestä. Kolmena aamuna heränny näköhäiriöihin. Niskat+hartiat on vetässyt taas totaaliseen jumiin etteivät näköjään aukea edes kunnon jumpalla. Varasin tuossa itselleni akupunktioajan kun viimeeksi siitä sain avun n. 3-vuodeksi.

tirlittan87: Kurjaa tuo äitisi suhtautuminen.

Mupelo ja kirppu 12+0 POKS! :heart:
huomenna np-ultraan...
 
LKN
Jaahas, eka neuvola olis 16.pvä eli ylihuomenna! sen tiedän että joudun tällä kertaa sokerirasituksiin, koska esikoisesta mulla oli raskausajan diabetes tietämättä ja nyt sitten on kova syyni tulossa :ashamed: ja toinen juttu mikä selviää että onko mulla sellanen vasta-aine E veressä, joka voi aiheuttaa sikiölle anemiaa, kun miehen suvulla sitä on miehillä ja näin ollen jos esikoinen kantaa sitä niin oon voinu saada sen synnytyksen aikana myös itelleni, mutta se selvii sitten aikanaan enkä aio stressaa sitä :)
Mä oon kanssa miettiny tota paino juttua.. esikoisesta tuli +11kg ja 7kg lähti jo laitoksella, mutta nyt tota elopainoa on enemmän kun esikoista odottaessa niin suotavaa ois ettei nyt ihan hirmusti tulis extraa.. :D Raskaus arpia mulle tuli vain muutama haalea viiva kumpaankin kylkeen ja sisäreisiin ihan pieniä juovia, rasvasin kyllä mahaa ja aion rasvata nytkin,jos siitä mitään hyötyä on.
Oireet menee aaltoilevasti, niin pahaolo kun väsymyskin, toivon että loppuisivat jo, mua itseä ärsyttää kun on ihan vetämätön olo ja ei ees jaksa siivota vaikka lattialla pyörivä hiekka ym. ärsyttää suunnattomasti. Mä haluun mun puhdin takaisin!! :D
Sain muuten jo np-UÄ ajan, se on 12.12 :) Meilläpäin otetaan nykyään verikokeet ym. muut näytteet suoraan labrassa ekan ultran jälkeen, sillon melkeen 5 vuotta sitten ottivat neuvolassa ekalla käynnillä. Mua hieman epäilyttää että saadaanko UÄ:n asti pidettyä tätä salassa kun musta tuntuu että maha pömpöttää jo nyt ihan hirmusti, se on kyllä turvotusta mutta varsinkin illansuussa vois luulla että oon jo puolessa välissä raskautta! En nimittäin haluais kertoa ennen kun tiedän että kaikki on varmasti hyvin :)

T. LKN ja kirppu 8+?
 
asiaa olis ja paljon tässä on käynyt ikäviä asioita....mies meinaan jäi kiinni valheista ja siitä
missä vietti la-su illan yönsä..... kaikki kaatuu päälle ja on niin paska olo kun vaan voi.
päässä pyörii kaikki mahdolliset asiat pidänkö lapsen vai en jne... äijää en halua enää nähdä koskaan se on varma anteeksi en tule antamaan...en pysty..en ole nukkunut 2 vrk enkä ole syönytkään ei kykene.
voiko enään mitään pahempaa tapahtua voiko??miten mä selviän ja mitä mä teen kaiken kanssa..tämän piti olla onnellista aikaa mut nyt vedettiin matto pahasti jalkojen alta pois..itkee:headwall:

Taistis ja pikkukamu 10+1
 
Voi kauheaa Taistis ,voimia sinne!! En osaa edes kuvitella, kuinka pahalta sinusta tuntuu, mutta varmasti olo on lohduton. Tiedän, että tämä ei nyt auta, mutta aika auttaa varmasti, päivä kerrallaan on elettävä :hug: : /

Nukkuminen itsellä kanssa ongelmia yöunien kanssa, herään pari kertaa yöllä vessaan, enkä meinaa saada unta sen jälkeen. Uni on katkonaista ja näen painajaisia liittyen raskauteen. Vaikka olen tosi väsynyt ja menen aikaisin nukkumaan, niin uni on silti katkonaista. Ja päivällä olen taas tosi väsynyt.

Jkoo + Pikkuinen 8+5
 
Heips!

Mut voi poistaa pinosta, np-ultrassa löytyi n. 2viikkoa sitten kehityksen lopettanut sikiö ja toisesta alkiosta vain kaiku, mennyt luultavasti jo hyvin pian ar-ultran jälkeen kesken. Oireethan mulla lieveni n. 2 vkoa sitten ja näin sen keskenmenounenkin, niin mulla ne tiesi nyt tätä. Takki on aika tyhjä, kun haave kesävauvasta kaatuu, mutta järjellä ajateltuna parempi näin, koska ilmeisesti vauvoilla olisi ollut vikaa.

Toivottavasti tämän pinon huonot uutiset loppuvat minuun, :hug: kaikille ja tarrasukkia pienille! :heart:

Taistis: :hug:
 
Taistis Voi ei!! Hirveästi jaksamisia ja :hug:
Menee varmasti aikaa että saat koottua ajatukset ja päätettyä mitä teet, todella paskamaista käytöstä mieheltäsi, varsinkin kun olet raskaana!! :mad:

diiselikissa hirveät pahoittelut sinulle myös :'(
Todella kurja tilanne, ja varmasti menee aikaa että tästä tokenee..
Ainoa mitä voin sanoa on että aika ja uusi raskaus auttavat asiassa eteen pääsemisessä. (itselläni kkm 2/11) Toivottavasti miehesi osaa tukea sinua tämän asian kanssa, tai sinulla on joku kenen puoleen kääntyä. Mielialat tulevat heittelemään varmasti laidasta laitaan seuraavien kuukausien aikana. :hug:
Tuolla helistimen sivuilla on ainakin sellainen ketju (keskenmenon vasta kokeneet) missä itse sain ainakin purettua sen pahimman olon pois ja siellä on muita jotka ovat kokeneet saman, eli ainoita jotka voivat sua oikeesti ymmärtää, hirmusesti jaksamisia!!

).( ke nt-ultra, jännityksellä odotan...

ninanina + pompula 10+6
 
Kissoista. Meille muutti lauantaina kissa ja parin viikon päästä tulee mun "vanha" kissa maalta takaisin kotiin. Itse tulen siivoamaan laatikon. Se oli ehto kissojen saannille:p.

Nyt mulla ei enää turvota yhtään masu.. vähän ihmetyttää.. Väsyttää ja kuvottaa kyllä, eikä mitään keskenmenon oireitakaan.

Pinklady81 + Masukki 9+0.
 
Taistis :hug: Järkyttävää... oikeesti, en tiedä mitä sanoa, varmaan mikää ei lohduta, mutta voimia ja tsemppiä! Niinkuin joku tuola jo kirjoittikin, että ajan myötä jollain tapaa alkaa helpottamaan...

Diiselikissa :hug: Tsemppiä tuleviin yrityksiin!

Välillä oireettomuutta täälläkin ihmetellään, mutta olen ajatellut että kun aikaa kuluu niin alkuraskauden oireet katoaa ja tulee varmaan jotain muuta kivaa tilalle :D

(.) Omaa napaa: Täällä yskä jatkuu ja välillä miettii että kohtukin varmaan lentää pian pihalle tällä yskimisellä |O Muutenkin kiva viikko tulossa, kun mies lähti viikoksi työreissuun ja mun pitäis yrittää pyörittää huushollia ja omakotitalo rakennustyömaata jollain tapaa pystys että sielä on raksamiehillä tarvittavat tavarat :O Siihen sit tosiaan päälle tää flunssa ja 1 v. 3 kk tyttö, joka valvotti yskivää äitiä viime yönäkin 3 tuntia : / Ja mun yskiminen ei ainakaan edesauttanut tytön nukahtamista... Taitaa olla tää mamma ihan finiitto kun isä tulee kotio :ashamed: En edes jaksanu tänään viedä labraan pissanäytettä enkä antamaan verikoetta kun olin niin poikki yöstä, ehkä mä huomenna tai keskiviikkona jos lapsi antaa äitin nukkua :)

PikkuMyy & Muppelo 10+2
 
Huh miten paljon oli tullut viestejä viimeisen käyntini jälkeen! Olette ihanan ahkeria kirjoittajia =) Olen pitänyt pientä taukoa listailusta, kun olo on ollut aika kehno. Saisi alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa...

Hirmuisesti voimia Lumi ja diiselikissa! :hug: Elämä ei ole aina reilua :( Tuolla kuumeilijoiden puolella on keskenmenon jälkeen kuumeilevien lista, josta löytyy vertaistukea. Se helpotti minuakin vaikka hieman erilainen kokemus onkin takana. Vaikka keskenmeno tuntuu ihan kauhealta, olette oikeassa siinä, että se on helpompi kuin tehdä se päätös itse myöhemmässä vaiheessa. Silti se on raskasta ja mitä pidemmälle raskaus on ehtinyt, sitä raskaampi menetys on. Hirmuisesti voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Taistis: Sinullekin toivotan roppakaupalla voimia! Tuostakaan asiasta ei ihan helpolla selviä. Itsekin olen tullut petetyksi ja jäänyt yksin pienten lasten kanssa. En tiedä miten olisin selvinnyt ilman hyvää tukiverkkoa. Onko sinulla ympärillä perhettä ja ystäviä, jotka voivat auttaa? Pyydä ihan suoraan apua, jos et jaksa. Raskaana ollessa voimat on muutenkin vähissä ja tuollainen tilanne voi pistää ihan totaalisesti sekaisin. Kannattaa puhua asiasta neuvolassakin. Sitä kautta voit saada vaikka keskusteluapua, jos ei kuuntelevia korvia löydy muutoin riittävästi. Puhuminen auttaa yllättävän paljon. Muista pitää huolta itsestäsi jo vauvankin takia. Miehen perään ei kannata haikailla - niitä tässä maailmassa riittää! Ansaitset parempaa ja varmasti löydät vielä arvoisesi kumppanin. Lapsi on taas toinen juttu ja päätös on varmasti vaikea. Kannattaa miettiä joka kantilta elämää eteenpäin ja mitä sinä siltä haluat. Iso lämmin voimahalaus :hug:

Toksoplasmoosista: Jos olet ollut tekemisissä kissojen kanssa vuosia, olet todennäköisesti immuuni sille eli huolet pois! Jos kissa on sisäkissa, ei vaaraa ole juurikaan. Olen ymmärtänyt, että kissat saavat sen ulkoa kaivellessaan multaa, syödessään hiiriä, lintuja ym. Siispä saman tartunnan ihminen voi saada kukkamaata kuopimalla tai linnun ulosteeseen koskemalla kuin kissan vessaa siivoamalla. Harmillisesti se vain mielletään kissaongelmaksi ja joskus olen kuullut jopa kissoja lopetettavan raskauden vuoksi :( Kumihanskat on tosiaan ihan riittävä keino tai se, että mies hoitaa vessan siivouksen. Meillä mies tai lapset hoitavat sen homman muutenkin ;)

Raskausarvista: Minäkin olen sitä mieltä ja näin olen lukenut, että jotkut saavat niitä joka tapauksessa ja toiset eivät. Se on ihotyypistä kiinni. Itse olen saanut niitä runsaasti jo teini-iässä ja myös jokaisen raskauden myötä. Enää en jaksa välittää - olen joka tapauksessa kuin seepra raitoineni :LOL:

Ruokarajoituksista: Minäkin suhtauduin rajoituksiin maalaisjärjellä. Toki yritän pitäytyä suositelluissa rajoissa, mutta hysteerinen en ole. Ne on tosiaan suosituksia ja jokaisella on tietty syy, miksi näin suositellaan. Esim. maksaa pitää välttää sen korkean A-vitamiini pitoisuuden vuoksi. Se aiheuttaa epämuodostumia sikiölle. Monissa on taas listerian vaara ja esimerkiksi papaijaa käytetään jossain maissa aiheuttamaan keskenmenoa. Ei ne ihan tyhjästä ole siis nuo suositukset repäisty. Kyllä niitä kannattaa hiukan tarkkailla. Toisaalta esim. itse en vältä salmiakkia tai lakritsia, koska verenpaineeni on ennemminkin liian alhainen kuin korkea ja nuohan sitä nostavat. Näin raskaana himoitsen salmiakkia ja se auttaa selvästi pahoinvointiin ja huimaukseen. Tervettä järkeä saa siis käyttää =)

Barbbis 8+2
 
Taistis: Voimia sinne! Toivottavasti teet oikean päätöksen. Kamala tilanne varsinkin nyt kun olet raskaana. :hug:

Diiselikissa: Voimia myös sinne! Ja tsemppiä uuteen yritykseen. :hug:

Kissoista: Meillä on myöskin kissa. Ja ihan normaalisti ajattelin siivota hiekka-astian. Hanskoja pitää vaan käyttää. En ymmärrä niitä ihmisiä jotka luopuvat kissoista ihan sen takia että ovat raskaana. Mulla on lähes aina ollut kissoja (mun vanhemmillakin on nyt 3) joten en millään pystyisi meidän pienestä kisuvauvasta luopumaan :heart:

ON: Mulla on tullut nyt kaksi päivää ruskeaa vuotoa ja tietenkin panikoin. Tänään mietin et vähenikö raskausoireet yhtäkkiä. Verta ei ole vielä tullut mutta aina kun vessaan meen niin oon ihan varma että kesken on menossa. Viime viikolla ar-ultrassa kaikki oli hyvin, joten lohduttaa ettei ainakaan kohdunulkopuolinen ole. Mulla on ollut muutaman päivän hartiat jumissa ja oikea käsi kipeä. Eka epäilin jännetupputulehdusta mutta nyt pelkään (kiitos googlen) että se tarkoittaa keskenmenoa. Hohhoijaa mun kanssa...

Panikoiva Laurelle 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Diiselikissa, oliko sulla siis nyt nt-ultra? Isot pahoittelut :hug: Se vie aikaa mutta kyllä siitä selviää. Mulla on myös takana keskenmeno melkein viikolla 12 ja kyllä se tuntu siinä vaiheessa jos siltä että aika pitkällä oltiin ja että mielummin olis tapahtunu vieläkin aikasemmin niin olisi (ehkä) tuntunut helpommalta.

Taistis onpa kurja tilanne. Ei kai voi olla mitään paniikkia lapsen saamiseen liittyen?

PikkuMyy ei kyllä käy kateeksi sunkaan tilanne. Jaksamisia!

LKN mä saan kanssa rampata niissä vasta-aine verikokeissa siitä syystä että olen Rh-. Viimeeksi ei onneksi löytynyt mitään vasta-aineita ja sen piikin saaminen oli ainoa asia mistä olin sektion jälkeen huolissani :LOL:

Huomista ultraa jännittäen!

Sofiia
 
Voi kurjuus, millaisia uutisia :(

Taistis: voimia oikein paljon! Tuo on varmasti aivan kamalaa! Kyllähän tuo muuttaa niin paljon elämää ja tulevaisuuden suunnitelmia kuitenkin. Plus että mikä pettymys tosiaan, että piti olla onnellista aikaa ja sitten älypää mies tekee noin. Tiedän, miten raskas ero voi olla, ja etenkin tuossa tilanteessa sitten että toinen pettää ja olet itse raskaana. Koska olet itse ollut onnellinen lapsesta, käsittääkseni, ehkä päädyt sen lopulta pitämään? Kovasti voimia!!!

Voi diisselikissa! Miten surullista luettavaa. On elämä niin epäreilua joskus.

Laurelle: Toivottavasti pelko osoittautuu aiheettomaksi!

Barbamama: mä oon aika tarkka ruokavalion suhteen, mutta mullekin salmiakki ja laku on poikkeus. Edellisissä raskauksissa mua välillä kehotettiin oikein niitä ottamaan ensiavuksi, juuri matalan verenpaineen takia. Muuta karkkia en pysty syömään, mutta kovia vahvoja salmiakkipastilleja syön pahaan oloon silloin, kun en töissä vielä pääse syömään ruokaa.
 
Taistis: Ihan kamalaa :(. Voi kun pystyisi jotenkin auttamaan :(.
Mä kanssa korostan tukiverkon tärkeyttä. Puhu perheelle ja ystäville ja hae ja pyydä apua, älä yritä jaksaa yksin!

Ja diiselikissalle kanssa iso :hug:. Alkoi omasta puolesta pelottaa....

Täällä on kanssa oireet helpottaneet. Tosin olin viime viikon niin kamalassa flunssassa vielä kaiken muun lisäksi, että joskus ajattelen, että tuntuu helpommalta vain siihen verrattuna. Nyt kun sentään ajatus juoksee ja silmätkin pysyvät auki muuten kuin väkivalloin. Paha olo iskee voimakkaimmin iltaisin noin seitsemän jälkeen, mikä on tietysti opiskelujan ja muiden menojen kannalta ihan hyvä ajoitus, mutta aiheuttaa sen, että en oikein ikinä saa rentouduttua ja nautittua kotona olosta kun yökin sohvalla. No, kai tämä tästä, ylihuomenna poksuu varhaisultran mukaan 13. viikko käyntiin.

Ultra-aikaa en ole saanut ja käskivät vaan odottamaan. Kuulemma tekevät niitä tuolla kättärillä aina 13+6 asti eli onhan tässä kaksi viikkoa vielä. Mieli tekisi kyllä päästä mahdollisimman pian mieltä rauhoittamaan! Tuolla otetaan kanssa verikokeet ultran yhteydessä, mutta suureksi hämmästyksekseni tulosten saamisessa menee viikko. Viimeksi Lontoossa kone laski tulokset reaaliajassa siinä kun olin ja sama ultraava lääkäri selitti ne sitten mulle heti siinä. Oli ihana lähteä ultrasta kuvien ja hyvien tulosten kanssa kotiin.

Raskausarvista oli kanssa ollut keskustelua. Itselleni niitä tuli lähinnä synnytyksessä. Ärsyttävää. Mies kertoi, kuinka oikein näki kun niitä siinä ponnistaessa repesi mahaan. Onneksi nahan kutistuessa katosivat näkyvistä todella hyvin, ainoa näkyvä jälki raskaudesta mun kropassa on napa, joka jäi tuollaiseksi kummalliseksi puolittain ulkonevaksi. Sen ajattelin varmaan leikkauttaa normaaliksi kun on kaikki lapset tehty, häiritsee minua sen verran ja ei kai pitäisi olla mikään iso operaatio. Painoa tuli viimeksi reilut 10kg ja nuo lähti kyllä kaikki ihan parin viikon sisällä pois ja siitä vielä korkoja imetyksen myötä. Nyt oli neuvolassa alkupaino 2kg enemmän kuin viimeksi aloittaessa, että jos nyt tulisi vähän vähemmän painoa. Hyvä laihdutuskuuri mulle tämä lapsen saanti...

Vielä yksi univaikeuksista kärsivä ilmoittautuu! Yleensä nukun kuin tukki, muta nykyään heräilen pitkin yötä ja saatan valvoa parikin tuntia pyörien sängyssä aamuyöstä. Vaikka kuinka nukuttaisi. Mä en kanssa muista ensimmäisestä raskaudesta tätä, paitsi ihan lopussa. Mutta silloin se taisi johtua lähinnä siitä, että ei väsyttänyt tarpeeksi kun makasin kaikki päivät tekemättä mitään. Nyt ei ole sitä ongelmaa...

Inka ja maha 11+3
 
Rintintin
Taistis oikein paljon voimia! Todella kurja temppu mieheltä. :(

diiselikissalle myös paljon jaksamisia!

Ja paljon isoja :hug: kaikille joilla on epävarmaa, tukalaa tai muuten vain ikävää aikaa!! Toivotaan että asiat järjestyy (ja niinhän niillä on tapana ennen pitkää, odottavan aika vaan tuppaa olemaan tuskaisen pitkää.)!

Itsellä oireet kadonneet tai ainakin lieventyneet viimeisen viikon aikana. Ja yllättäen nyt pelottaa. Ja np (nt?, kumpi lie oikeammin sanottu)-ultraan on vielä aivan liian pitkä aika. Ei millään jaksais odottaa että saa tietää jotakin, hyvää tai huonoa. Neuvolassa LA muuttui päivällä muttei päivitetä vielä mitään kun odotetaan seuraavaa ultraa jos vielä muuttuu, jokin....

Paljon paljon tarrasukkia ja positiivista mieltä kaikille!!

Rintintin 10+1
 
Voi diiselikissa :'( Paljon voimia :hug:

Taistis no kylläpä oli törkeä sun miehes. Ei voi muuta sanoa. Anna nyt itsellesi aikaa äläkä hätiköi mitään päätöksiä :hug:

Meillä on kans kissa, ja mulla on ollu kissoja joka raskauden aikana. Ekan ja tokan raskauden aikaan siivosin ite laatikon, mut viime raskaudessa ja nyt on mies hoitanu siivouksen. Mut tosiaan ihan älytöntä ois joka päivä vaihtaa hiekkaa, me kun käytetään niitä rakeita niin nehän menee monta viikkoa hyvänä, et juu ei. En mä silti jaksa toksoa pelätä, meidän kisu kun on muutenki vaan sisäkissa. Niin eikä sitä oo koskaan ikinä multa testattu et jännä ku muualla testataan automaattisesti.

Täällä kärsitään kans univaikeuksista. Yleensä ne ajottuu aamuyöhön, hyörin ja pyörin ihan tuskassa ku ei uni tuu. Toivottavasti menee pian ohi!

(.) Mua alko harmittaan kun en sit hommannutkaan sitä doppleria. Oon ihan hirveen hermona et pikkusella ei oo nyt asiat hyvin. Mä en voi uskoa et kun jos mä olen kolme raskautta oksentanu puoliväliin puolikuolleena, niin nyt tää menis muka näin helpolla?! Pelottaa ihan hirmuisesti :(

Dingelidong 11+3
 

Yhteistyössä