Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Laurelle: Oisko valemenkat? Oisko sulla nyt seuraavien menkkojen aika, jos et olisi raskaana? Joillakin tulee hieman tuhrua useampien kuukautisten ajan. Toivottavasti on vain harmitonta. Voimia! :hug:

Univaikeuksista: Mulla oli tuota unettomuutta / heräilyä alkuun, mutta nyt olen saanut nukuttua ihmeen hyvin. Herään pissille 1-3 kertaa yössä, mutta nukahdan samantien uudestaan. Onneksi! Olotila on huomattavasti virkeämpi päivällä, kun on saanut nukuttua.

Ulkoilu lasten kanssa: Joku kirjoitti tuolla aiemmin, ettei jaksa lähteä lapsen kanssa ulos. Olen huomannut, että se helpottaa pahoinvointia ja yleistä olotilaa muutenkin, kun saa raitista ilmaa ja hiukan liikuntaa. Kannattaa siis koittaa vääntäytyä sinne vaikka se aluksi raskaalta tuntuisikin. =)

Oireiden vähentyminen: Näillä viikoilla tuo oireiden vähentyminen voi olla ihan normaalikin juttu. Yleensä tämä ensimmäinen kolmannes raskaudesta on vaikea pahoinvoinnin, väsymyksen ym. vuoksi, toinen kolmannes sitä raskauden parasta aikaa ja viimeisessä alkaa taas uudet vaivat kasvavan vatsan vuoksi. Tsemppiä kaikille!
 
(.) Omaa napaa: Kauheeta kyllä tää epätietoisuus.. Itellä tänään etova olo ja väsymys helpotti yht'äkkiä! Tietysti alkaa pelkäämään että mitä jos.. Eiliseen asti oli etova olo, mutta tänään ei mitään..
Torstaina ensimmäiseen neuvolaan, mutta eipä siellä taideta mitään muuta kun jutella..=/

Maha on jo turvonnut aika reilusti, alkaa ihmiset jo huomaamaan, vaikka en haluaisi vielä kertoa tässävaiheessa!:|

Rv 7+6
 
SeInka ootko soittanu suoraan kättärille?
Mun ymmärtääkseni nt-ultra pitäis tehä rv 10-12+6 jos haluaa downsyndrooma veriseulonnan.., ton jälkeen ei kait ole niin luotettavat tulokset.
(En siis ole mikään lääkäri, tällänen muistikuva on vaan jostain jäänyt)

Mulla siis ke aika ultraan kättärille ja silloin viikkoja 11+1 <3
 
kiitos kaikille lohduttavista sanoista..
mies on ollut innoissaan kyllä tai sitten esittänyt todella hyvin, että haluaa lapsen..
lapsi todella toivottu. oon ihan umpikujassa ja sitä aikaa tässä tarviin et saan ajatuksen
kulkemaan järkevästi. siskot on onneksi olemassa, jotka kuuntelee.
Huomenna lääkärille sairaslomaa hakemaan..
sydänääniä kuuntelin ja voi et mikä olo...
pää täynnä kysymyksiä, joihin tuskin koskaan vastauksia saan :'(

Taistis ja pikkukamu 10+1
 
Barbamama: Kiitos lohdutuksen sanoista. Mun menkat ei aivan säännölliset ollu ennen raskautta mutta suurin piirtein nyt olis menkat jos en ois raskaana. Tää on kyllä todella inhottavaa... Pelkään koko ajan että verta alkaa vuotamaan. Eikä kannattaisi lukea netistä keskenmenoista. Laurelle 8+1
 
halaus kaikille huonoja uutisia saaneille.

tänään meidän pienin "sai" vihdoin putket korviinsa ja tais olla aika hyvä juttu kun lääkäri totesi että molemmissa korvissa 3 plussalla=paha liimakorva, tähän asti kuulo on ollut sitä luokkaa kun jatkuvasti olisi kuulokkeet korvilla...

olin jo onnessani ettei tänään tarvi oksentaa mutta tuli sekin sitten tehtyä, sais jo riittää kun on pitänyt oksennella viimeiste 6 viikkoa.

mulla on torstaina nt-ultra ja pelkään sitä jotenkin kun on koko ajan ollut sellanen olo ettei kaikki olis pienellä ihan kohdillaan. kävin siis viime viikolla neuvolassa jossa myös ultrattiin ja yllätys oli aikamoinen kun viikkoja olikin melkein kolme enemmän kuin ajattelin.

nyt taidan painua unten maille...

tanjamaa
 
diisselikissa, :'( :hug:

taistis, :hug: Joku viisas joskus sanonut, että parempi yksi rakastava, kuin kaksi huonoa ja riitelevää vanhempaa.. Voimia päätöksiisi!

..hmph :snotty: täällä on paruttu koko päivä.. Koira lopetettiin tänään :'(

..joten ei muuta lisättävää.. Halit niitä kaipaaville yms, mä meen nukkumaan.. Hiukan tota univelkaa viikonlopulta, kun ei vaan se nukkumatti muistanu tulla :(
 
diiselikissa :'( Oon tosi pahoillani. Niin väärin, ettei kumpikaan pieni jaksanut. Kovasti jaksamista ja paljon tsemppiä uuteen yritykseen, sitten kun se on ajankohtaista :hug:

taistis iso tsemppihali myös sinulle :hug: Paskamainen temppu mieheltäsi! Komppaan sitä, joka tuossa aikaisemmin jo kirjoitti, että anna aikaa itsellesi, äläkä tee hätiköityjä päätöksiä. Onneksi sinulla on siskosi tukenasi.

Laurelle mullakin tuli mieleen toi, että jos sen takia vuotaa, kun ois ns. menkkojen alkuaika. Mitä oon ite noista vuodoista lukenut aikoinaan paljonkin, niin yleisimmät ajankohdat vuodoille tuntuu olevan ihan alussa tai sitten just 8 viikon tuntumassa. Tälläisen löysin täältä Kaksplussan sivuilta (Raskauden abc):Noin 25 prosenttia odottajista havaitsee alkuraskauden aikana ruskeata ja niukkaa verenvuotoa, joka ajoittuu usein päiviin, kun kuukautisten normaalisti pitäisi alkaa. Vuotoa kutsutaan implantaatiovuodoksi, ja se on vaaratonta. Jos ilmiöön liittyy kipua, vuoto on kirkasta ja pulputtavaa, ota yhteyttä neuvolaan tai äitiyspoliklinikalle.

np-ultrakuulumisia Siellä meidän pieni tänään aamulla köllötteli :heart: Kaikki rakenteet näytti normaaleilta, kokoa oli 4,54cm ja niskaturvotusta 0,9mm. Koko vastasi viikkoja 11+2, kun menkoista laskettuna tänään 11+4 ja varhaisultrasta laskettuna 11+3. Laskettuaika pysyi menkkojen mukaan laskettuna, eli 31.5. Tosin oviksen mukaan noita viikkoja on ainakin tuo yksi päivä vähemmän ja la olisi sen mukaan kesäkuulla ;) Kovin oli vaan laiska tai sikeä uninen tuo meidän papunen. Aluksi katsoin ultraruutua ihan kauhusta kankeana, että onko se elossa ollenkaan, kun ei liikkunut. Piti ihan kätilöltä varmistaa, että onhan hän varmasti elossa ;) Sitten kun kätilö aikansa tökki pientä, niin hetken jaksoi liikkua, mutta sen jälkeen kävi takaisin unille. Taitaa olla äitiinsä tullut noissa unenlahjoissa :D Kysyin sitäkin, että onko varmasti normaalia, että oli niin vähäliikkeinen, mutta kätilö vakuutteli, että on ihan normaalia.

Oli uskomaton fiilis kaikkien keskenmenojen, menetyksen ja surun kyynelien jälkeen nähdä tuo oma pieni :heart: Uskaltaisikohan tässä ihan hiljaa kuiskata sen ääneen, että "meille ehkä ihan oikeasti voi tulla vauva kesäkuussa, jos kaikki menee hyvin jatkossakin" =)

Miten muuten te joilla on jo lapsia, niin kuinka aktiivisia/passiivisia teiän vaavit on np-ultrassa olleet?

Missie ja muut oireettomuutta pohtivat: Mullahan on koko alkuraskaus ollu aika vähäoireinen, en siis oo voinu erityisen pahoin tms. ja mullakin oli viime viikko (10+) sellainen, että oireet selkeästi väheni/muuttuivat lievemmiksi. Ja kaikki siis tänään np-ultrassa hyvin. Joten ei noi oireet aina kaikkea kerro, vaikka sitä itse tietenkin niiden puutteesta/vähenemisestä huolestuu. Toivottavasti sullakin Missie on kyse vaan siitä, että oireiden vaan kuuluu tässä vaiheessa vähentyä.

Mulle voi päivittää tuohon etusivun listaan tuon la:n tohon viralliseen, eli 31.5. Kiitos :)

Tsemppiä kaikille lähiaikoina ultraan menijöille :wave: Mupelolle tais olla ultra jo huomenna, tsempit!

Sanmar + superpapunen 11+2 (11+4)
 
Viimeksi muokattu:
diiselikissa :hug: Voimia!

Taistis Paskamainen temppu tosiaan :( Voimia sinulle paljon :hug: Eroaminen on jo itsessään v-mäistä niin vielä raskaus siihen kaupanpäälle :( Voin vain kuvitella mitä käyt nyt läpi :( (Ex-)Ukkos on kyllä (anteeks vaan) yksi idiootti!!! :kieh:

Emby^ :hug: Mua helpotti aikanaan, kun jouduin viemään rakkaan vanhuksen piikitettäväksi, ajatus siitä että nyt se koiruliini juoksee vehreillä nummilla ilman kipua ja tuskaa onnellisena. Ja sitten kun mut aika jättää niin hän tulee mua vastaan jälleen häntä heiluen ja suukkoihin hukuttaen :':))

Voi ei, mä oon oikeesti raskaushormoneissa kun mua rupee itkettää kaikki nää pahat asiat :'( Siis tottakai sitä tuntee aina myötätuntoa mutta et rupeen ihan vollottamaan...

Sanmar82 ihanaa että hyviä ultra kuulumisia :heart: Muistaakseni np-ultrassa papunen pyöri hirmusesti ja ultraaja yritti hirveetä vauhtia ottaa mittoja ennen kuin simahtaa. :D

Laurelle Netin selaus ja google pitäisi kieltää lailla,samoin lääkärikirjat. Jospa ja toivottavasti sulla ois vaan valemenkat ja kaikki ok :) Ja noista lihas(tjsp)kivuista, niinkuin aijemmin kirjoitin niin mulla on KAIKKI paikat ihan kosketusarkana ja kipeänä. Sama juttu oli tyttöä odottaessa niin en osaa asiasta sillä tavalla huolestua. (Paitsi ehkä vähän nyt kun asiasta km yhteydessä mainitsit :headwall:)

Dingelidong :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin. Ja kaikki raskaudethan on erilaisia! Ei ne asiat stressaamalla parane, ja niinkuin aijemmin jo mainitsin niin mulle se dopleri ois todella huono keksintö kun jatkuvasti olisin sitten kuuntelemassa onhan kaikki hyvin...

Tanjamaa, ninanina ja muut joilla ultra pian onnea matkaan!! :) Toivottavasti kaikki on hyvin!

(.) Huomenna jos sinne neuvolaan soittais ja varais ajan :)

Hormonihirmu T + toveri 8+3
 
Sanmar, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla on ninaninan kans nt-ultra samana päivänä, jännäillään siis yhdessä!

Voimahalit kaikille niitä kaipaileville, toivottavasti kaikki järjestyy pian.

Tokihan tuo oireiden väheneminen voi olla normaalia, mutta pessimistinä ajattelen pahinta... Olisipa jo keskiviikko, niin sais tietoa suuntaan tai toiseen. Lienee dopplerin hankinta edessä, jos ultrassa on kaikki hyvin.

Nettipalstojen lukeminen lienee vihonviimeinen homma, jota kannattaa tässä huolentilassa tehdä. Näiden ansiosta oon varma siitä kkm:sta ja näin viime yönä taas ikävää unta.

Olen muutenkin nukkunut tosi huonosti viime öinä. Nukun pari tuntia ehkä ihan hyvin, sit herään ja en saa unta ennen aamua. Tosi kuluttavaa sekin.

Nytkin kello vetelee jo yli puolen yön, eikä toivoakaan nukkumisesta..

Missie rv 11+1
 
Diiselikissa: Voi ei, voimia kamalasti :hug: ja onnea uuteen koitokseen.

Taistis: No voihan vitalis mitä miehes on menny tekemään. Voimia koitokseen! :hug:

Sanmar: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Itse saan kärvistellä vielä 9,5 tuntia. Varasin ilta-ajan, jotta miehelläkin olisi mahdollisuus tulla mukaan, mutta hän ei pääsekään töiden takia tulemaan.

Emby: Lemmikin menettäminen on aina yhtä raskasta, voimia :hug:

Joku kyseli lasten liikkuvuudesta np-ultrassa. Muistaaseni poitsu oli aika vilkas. On meillä muutama minuutti siitä videokuvaakin vhs-kasetilla, mutta videot ei toimi.

(.) Tää neitonen on pari päivää sairaslomalla jatkuvien migreenien ja jumiutuneiden niskojen takia. Tässä odottelen, että aukeas tuo akupunktio/hierontalaitos, jotta voisin koittaa saada sinne aikaa ja hieman helpostusta tähän tilanteeseen.

Mupelo ja kirppunen 12+1
 
Emby: Pahoittelut lemmikin poismenon johdosta :hug: Voimia sinne!

Sanmar: Onnittelut ultrakuulumisista! Ja kiitokset kovasti tuosta valekuukautis-infosta. Lohdutti paljon :) Ei sais stressata, tiedän. Jos alkaa vuotamaan verta tai tulee kovia kipuja niin sitten soitan neuvolaan. Vielä on kai ihan turha sinne ilmoitella mitään. Ei ne kuitenkaan mitään voi tehdä.

Tirlittan: Netti pitäis kyllä kieltää :D Toisaalta sieltä voi löytää lohduttaviakin asioita mutta minä meinaan vaan kiinnittää huomiota niihin km-tarinoihin. Ei pitäis. Sori jos huolestutin sut tuolla lihaskipu+km jutulla, ei ollut tarkoitus! :ashamed:

Vuorokauteen ei oo tullut tuhruvuotoja, ainoastaan valkovuotoa. (pitäiskö koputtaa puuta...) Toivotaan että jatkuu samalla tavalla. Jänskättää kyllä.
 
iso väsy hyvä et simmut auki pysyy ja sellanen pahaolo et oksu meinaa tulla....ihan on päivät menny niin ettei oo tajunnut et ultrakin on viikon ja 2 päivän päästä :) kohta lääkäriin ja kaupan kautta kotiin ostan kyllä semmosen määrän herkkuja et saa parin päivän takaset kalorit takaisin..Nokka kohti kattoa nyt vaan ei tämä murehtimalla parane....
pahoittelut keskenmenon saaneille nikit unohtu :hug:
kaikki lueskellut mut vähän usvassa menty pari päivää...
nyt alkaa tsemppi ja eiköhän tunnelin päässä pian näy valoa :)
mukavaa päivää kaikille ja kiitos tuesta :heart:

Taistis ja pikkukama 10+2
 
Missie monen aikaan sulla on huomenna ultra?
Meillä on "vasta" 12.45 ja huomenna pidänkin samalla vapaapäivän töistä :)
Nyt on alkanu vähän jännittämään että mitä siellä selviää, väkisinkin tulee viime kerta mieleen kun kaikki ei ollutkaan hyvin :ashamed:
arrrrggggh, ei sais stressata :headwall:
Toivo ainakin todella korkealla ja huomenna se sitten selviää :heart:

Viikot poksuuuuuu

ninanina + pompula 11+0
 
Ninanina, mullakin on ultra vasta klo 12:00 ja varmasti ens yönäkään ei uni tuu.. Olis ollut edes aamuaika :) Pelottaa just se, että jos kaikki ei ookaan hyvin.. Vaikka turha sitä on miettiä, eipä siihen voi itse vaikuttaa tässä vaiheessa. Mutta helpommin sanottu kuin tehty, eikö vain? :)

Mupelolle tsemppiä ultraan, kuulumisia jäädään odottelemaan.

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

Missie 11+2
 
ninanina: En pystykään, onneks oon sairaslomalla ni ei tarvikaan pystyä.

Ja tuossa lähempänän ajattelin käydä hieman shoppailemassa mahdollisia joululahjoja... Pitää koittaa saada ajatukset pois...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Vieläkö mahtuis mukaan? :)

Täällä on tehty totaalinen yllätysplussa viime torstaina ja tänään ultrassa rv:ksi annettiin 8+4 eli juhannusvauvaa pukkais :) Mulla on viimeiset kuukautiset ollu HEINÄKUUSSA joten en kyllä olisi ikipäivänä uskonu tulevani raskaaksi niin pitkällä kierrolla ja kaikki oireetkin olen laittanut arjen haipakkuuden piikkiin. reilu viikon tässä on kuitenkin oksettanut sen verran ja päätä särkenyt, että vaisto käski ostamaan testin. viiva piirtyi testiin ennen kuin kontrolliviivakaan oli piirtyny ja voin sanoa, että melkoinen järkytys ja shokki oli kun tajusin, että se viiva on ja pysyy siinä!melkeinpä luulin sen olevan joku vitsi :D

Alkujärkytys on jo vähän laantunut ja iloisia olemme vauvasta.Meidän tilanne kun on nyt vähän hankala kun muutimme erilleen elokuussa ja mies ite lähti toiseen kaupunkiin töihin..ite aloitin syyskuussa opiskelutkin siinä uskossa, että tähän hätään ei lisää lapsia tule :D noh, näin se elämä taas opettaa ja kai kaikella on joku tarkoitus!
Meillä on siis 2 lasta ennestään ja aika tiiviisti tuli täällä kirjoiteltua viime vuoden lokakuisissa :) muutama tuttu sieltä nyt täälläkin, joten terveisiä vaan ja kiitos painostuksesta ;)

Ajatukset pyörii tulevassa jatkuvasti, sillä olisi niin paljon asioita päätettävänä..muutto lasten isän luo nyt ainakin tulee jossain vaiheessa eteen ja koulujutut täytyy miettiä jajajaja. Mut mitäpä niitä murehtimaan nyt, kun ultrasta löytyi tänään yksi ihana pieni salamatkustaja ja ihmisen taimi, jolla sydän löi niin hienosti että olisin voinut purskahtaa itkuun :`)

eli tiedot olisi seuraavat ainakin np-ultraan asti :Emmabella 3.lapsi LA 23.6 KOKS
tänään olis myös ensimmäinen neuvola :) Ihanaa kun saa sen kalenterin johon voi kirjotella ajatuksiaan ja seurata raskautta.oon säästäny edellisetkin likoille annettavaksi joskus :)
 
:hug: huonoja uutisia saaneille!

On tullut juttua niin paljon että en kyllä muista mitä kukakin kirjoitti :/

Emby Minulla lähti myös hiljattain koira ja kissa sateenkaarisillalle, itkettää vieläkin harvase päivä... Koira kuoli tuohon omalle terassille kun en saanut lastenhoitajaa ja kyytiä tarpeeksi ajoissa eläinlääkäriin ja kissa jäi tuossa talon edessä auton alle...

Sori vaan en jaksa kirjottaa enempää menen päiväunille, josko loppupäivä paremmilla fiiliksillä...

Jane ja vaavi
9+4
 
Huhhuh kun on tullut paljon tekstiä sitten viime käynnin...

Ekaks täytyy kommentoida Taistis, mulla oli viime vuonna eli viime raskaudessa samankaltainen tilanne eli ymmärrän sua ja sun tunteita:( mulla mies petti pariin kertaan. Olin aina yksin kun hän työttömänä meni ja ryyppäs kun viimestä päivää. Sitten kuukausi ennen laskettua aikaa mies sanoi että hänellä on klamydia joka oli sitten tarttunut myös muhun. Yhdessä kuitenkin pysyttiin, mies ei kyllä pyytänyt anteeksi eikä sanonut kertaakaan katuvansa ja vieläkin olen usein viikonloppu illat yksin esikoisen kanssa, kun mies on juomassa. Sori tää kauhee vuodatus ja tsemppiä sulle vaan kovasti :heart:

diiselikissa:hug: voimia

Täälläkin oireet ollu tosi heikkoja aikasempiin raskauksiin verrattuna. Esikoisessakin mahaa turvotti jo tässä vaiheessa ihan järkyttävästi, mutta nyt ei kyllä yhtään.

Laurelle toivotaan että tuhrut loppu ja oli harmitonta. Ei enää keskenmenoja tähän pinoon kiitos!

Esikoinen liikkui np-ultrassa ihan hirveesti ja muutenkin oli aina liikkeessä. Usein oli ongelmia mittauksessakin kun ei pysyny sen vertaa paikallaan... Mutta yks tuttu oli joutunu pomppiin siä np-ultrassa, kun ne ei saanu sikiötä liikkelle, että aika yksilöllistä tuokin :D

emmabella tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! Teillä meni sitten suunnitelmat vähän uusiks, mutta onneks kaikki on järjesteltävissä :)

torstai ja hippunen 9+0 POKS
 
Jeeee! Tervetuloa Emmabella! Nyt meitä on täällä jo 4 lokakuista mutta tähän taitaa jäädä ellei näitä ylläreitä pukkaa vielä lisää :LOL:

Ultraan käy tieni parin tunnin päästä. Nyt alkaa jännittää!

Sofiia
 

Yhteistyössä