Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Mieskin oli ihanan liikuttunut eilisestä ultrasta ja illalla höpötteli kaikkea vauvaan liittyvää. Paras oli, kun heitti, että "Eikö tollasta ultraa saa kotiversiona? Mä haluisin nähdä lisää!" :D Isovanhemmat ei tiedä vielä mitään. Omille vanhemmille paljastan varmaan vkloppuna, kun menen kotona käymään. Miehen vanhemmillekin varmaan tällä viikolla kerrotaan. Töissä lähti oikein ihanat juorut käyntiin, kun päivitin Face statukseen, että "Onnellinen <3" Kumma kun ei ihminen muka mistään muusta vois olla onnellinen :O Varmaan pakko huomenna kertoa pomolle, kun haluan kertoa sille itse, muuten jos en pian kerro, niin juorut kyllä tavoittaa sen nopeasti. Ihana tällänen naisvaltainen työyhteisö :kieh: Onneksi pomo on mies.

Emmabella tervetuloa mukaan :wave:

Sanmar + superpapunen 11+3 (11+5)
 
Huonoja uutisia kohdanneille :hug:
Hyvistä ultrakuulumista saaneille onnea :heart:
Ja tervetuloa vielä uudelle :wave:

Sain vihdoin ja viimein varattua ajan neuvolaan ja ensi viikon keskiviikkona sit pääsis. Neikkatäti oli ihan ihmeissään miksen aiemmein ollut varannut aikaa... nooh, en kait vaan ole ehtinyt... Nyt päästään onneksi neidin 2vee neukan yhteydessä, jos sattuu tuttuja oleen, niin eipä tartte vielä selitellä kun on muksu mukana :D Toivoisin salaisuuden pysyvän jouluun asti... Olisi kiva sitten läheisille ihmisille joulukortilla kertoa :) Pelkään vaan et arvaa pian kaikki, kun masu vaan turpoo...
Lueskelin tuosta karppauksesta... joo, eipä sitä oikein voi raskausaikana noudattaa mitenkään supertehokkaasti... En vaan tiedä mitä teen kun on pakko muka koko ajan syödä jotain, tai tulee huono olo... Ja kun nuo hedelmät, vihannekset ja muut terveelliset jutut ei oikein maistu, karkkia pullaa ja roskaruokaa vaan pitäis saada..:|
Lauantaina olis tytön 2vee synttikset, saas nähdä mihin kaapuun pukeuden ja miten selitän kun en juo kahvia... ennen join pannun päivässä...:$

jaahas, menee taas juoksuksi muksuilla touhu... aaarrrgghhhh Mies pitkään töissä, ja ihan pinna kireenä oon jo täällä...

Jisse
 
Heippa! Täältäkin hypättäis mukaan odottamaan kesäkuuta.

Eilen oltiin ultrassa, jonka piti olla np-ultra, mutta koska viikkoja olikin vaan 9+4, niin uusinta-aika saatin parin viikon päähän. Sinänsä ultrassa kaikki oli hyvin, sydän sykki ja pieni pyörähteli, mutta, koska kiertoni on niin pitkä niin uusiks siis meni.

Oireita ei juurikaan ole vielä näkynyt. Mutta eipä niitä esikoisen odotuksessakaan juurikaan ollut. Nyt oli parin viikon ajan ihan vähän etomista, joka johtui lähinnä siitä, että ei ollut syönyt. Tätä ei viime kerralla ollut ollenkaan. Esikoinen meillä on siis nyt 1v8kk pieni mies.

Mutta näin ekaks kirjotukses vaan omia juttuja ja jatkossa sitten muittenkin juttuja kommentoimaan.

miqri, 30v., toinen,js, la 14.6.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Tervehdys :wave: ja tervetuloa uusille!

Mupelo :heart: Onnea!

Jisse78 Mä saan varmaan kanssa sanomista kun en oo aijemmin neuvolaan soittanut : / Tänään yritin 50min soittaa vähän väliä ja vastaajaan meni. Sit soitin toisen alueen hoitajalle niin tuli vaan tiedote että "puhelintuntia ei tänään ole" HUOH :mad: Huomenna uusi yritys...

Sanmar82 Anna vaan akkojen juoruilla ;)

Mä oon tehnyt sellaisen huomion kanssasisarissani et moni kuvittelee et se raskaus paistaa oikeesti kilometrien päähän vaikka alussa on. Mun yks työkaveri oli viime talvena about rv7 ja masuaan hieroskeli ja oli ihan et "vitsi mulla on iso maha" No ei ollu, en ois huomannu jos ei itse olis kertonut. Joten rauhallisesti mammat :) Tottakai toisilla näkyy herkemmin ja jotkut jäävät kiinni ihan silmien pilkkeestä (lähinnä vanhat ihmiset näkee raskauden tosi herkästi ja oudoista asioista) :)

T+ toveri 8+4
 
Kiitos kaikille osanotoista! :heart:

Ja ONNEA ihanista ultrakuulumisista niitä saaneille! :heart:

Stiinuliini; ei oo ollu mtn kipuja tai vuotoja. Pari vkoa sitten vaan yht´äkkiä en tarvinnukaan päiväunia, vaikka toki sit iltasin väsytti ja voimakas pahoinvointi muuttui ajoittaiseksi, kahvi alkoi maistumaan jne. Eli oireet lieveni aika rajuista tosi mietoihin. Laitoin osittain jo hyvien viikkojen piikkiin, mut kyllä viimoset pari vkoa on ollu sellanen omituisen varovainen fiilis. En iloinnut raskaudesta vaan se ikäänkuin kulki vaan mukana ja hoin koko ajan miehellekin, et katotaan nyt mitä siellä np-ultrassa näkyy ja alkoi tuntumaan ettei kaksosia ainakaan tule(ja toinenhan olikin jo melkein hävinny pois ja toinen vasta pari viikkoa sitten lopettanu kasvun.) Sellasia pieniä merkkejä kans mietin, et miksi maha ei kasva vaik siel pitäis olla 2 ja miksi ei yhtään tunnu repäsykipuja, vaikka mulla oli kova yskä jne. Ja jotenkin en sinänsä yllättyny yhtään, ku näkymät ultrassa aukeni. Huomasin heti, et kaikki ei oo kohdallaan, ku kuitenkin yhdet normaalit np-ultrakokemukset ja -kuvat on esikoisesta takana. Vaikka sitä jo tietenkin suunnitteli elämäänsä vauvan tuloa varten ja mietti ensi kesää, niin kaikkiaan joku vaisto pidätteli kyllä aika paljon, vaikken suoranaisesti ajatellukaan että jtn olisi pielessä.

Viimoset 2 päivää on ollu ihan hirveet; en ottanut edes kipulääkettä tyhjennykseen, kun tuntui että pieni fyysinen kipu vei terän henkiseltä...Erityisen epäreilulta tuntuu, kun ollaan kuitenkin aika kovaa henkistä työtä tehty viimoset 4vkoa, että sopeudutaan kaksosten tuloon ja nyt sit kaikki vietiin pois. Ja ei ehkä vielä ajankohtaista, mut kyllä heti astui pelko kuvioihin, et miten uskaltaa ottaa riskin uudesta raskaudesta, jos käy samallalailla. Oon miettiny myös, et oliko mussa nyt jtn vikaa(painoa enemmän kun esikon aikaan, vikaa hormoneissa tms.) vai vaan sikiöissä. Iloitsin niin kesävauvasta(ja pienestä ikäerosta), kun esikoinen on syntynyt keskellä talvea. Toisaalta tämän kokemuksen jälkeen syntyköön toinen vaikka jouluaattona, kunhan tulis.

Huh, olipa vuodatus ja ei ehkä tälle palstalle sopiva :ashamed: , mut kun ootte jo kuitenkin niin "tuttuja". Toivon erityisen onnellista odotusta teille kaikille ja käympä varmaan kurkkimassa välillä kuulumisianne! :heart:

Diiselikissa + "tyhjyys"
 
diiselikissa eli sullakin tais olla lääkkeellinen tyhjennys?
Ja siitä oon täysin samaa mieltä että esikoinen (poika) joka syntynyt helmikuussa niin toivoin toisessa raskaudessa ylikaiken että syntyis kesällä ja olis tyttö, enkä missään nimessä halunnut "loppu vuoden vauvaa" yms.
Kkm:n jälkeen sanoin miehellekkin miten oonkaan voinut olla niin pinnallinen näissä asioissa?! Nyt mulle on ihan sama vaikka syntyis kaks poikaa jouluaattona, kuhan vaan saataisiin se oma nyytti syliin... :heart:
Kovasti tosiaan jaksamisia sulle ja voimia tuleviin koitoksiin :hug:

).( Tänään ultra, aargh, viime yönä en saanu ees nukuttua ja nyt sellanen etova jännitys olo :headwall:
Jotenkin vaan palaa mieleen viime nt-ultra ja pelottaa jos olisinkin taas kkm :'(
Mä tuun hulluks, onneks enään "muutama" tunti tätä piinaa!!

ninanina + pompula 11+1 :heart:
 
Sofia ja Mupelo onnea ihanista ultrakuulumisista!! :heart: Mupelolla ihana kuva =)

diiselikissa :hug: Noita keskenmenoja kokeneena voin sanoa, että ymmärrän aika hyvin noita sun fiiliksiä. Ja tottakai saat tänne "avautua". Puhuminen ja asian läpikäyminen ainakin helpotti aina itseäni. En usko, että sussa oli mitään vikaa, joka km:n olisi aiheuttanut. Älä turhaan sitä mieti. Eikös kaksosraskaus ole aina riskiraskaus, joten "vika" (inohttava sana) on voinut olla jotain siihen liittyvää. Seuraavan raskauden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin vielä sama, kun sellaisella, joka ei ole yhtään km:a kokenut. Kovasti voimia!

Tirlittan87 Niinhän se pitäis antaa vaan akkojen juoruilla ;) Pistää vaan niin verenpaineet koholle, kun ärsyttää noiden käytös!

ninanina Tsemppiä ultraan!!

Tajusin muuten, että meiän papunen vastasi ihan täysin niitä viikkoja, jotka varhaisultran mukaan olisi maanantaina ollu (11+2), eli ei ollutkaan päivän pienempi kuin varhaisultrassa. :) Sekoitti toi sairaalan/neuvolan laskentasysteemi, joka jostain syystä antaa menkoista laskettuhin viikkoihin yhden päivän enemmän, kuin mitä itse "normaali" laskutavalla saan. Normaalilla tavalla (menkkojen eka päivä 0+0) viikkoja olis tänään 11+5, mutta virallisesti ne näköjään laskee ton niin, että menkkojen eka päivä on jo 0+1, eli tänään sen mukaan 11+6.

Sanmar + superpapunen 11+4 (päätin mennä papusen viikkojen mukaan)
 
Emmabella: Tervetuloa mukaan! :) Meilläkin on miehen kanssa tällä hetkellä etäsuhde töiden takia mutta onneksi mies sai nyt töitä täältä päin niin muuttaa vuodenvaihteessa takaisin mun luokse. Eli uskon että tekin saatte asiat järjestymään. Uskon kyllä että raskaus oli yllätys mutta eikö se yleensä ole aika ihana sellainen :heart: Mutta tosiaan, kiva saada sinutkin tänne joukkoon mukaan!

Ninanina: Täällä pidetään kovasti peukkuja että ultrassa on kaikki hyvin :)

Sofiia: Oikein paljon onnea sinne! Ihanaa että kaikki oli hyvin :heart:

Mupelo: Voi että, ihanaa! Onnen halauksia täältä! :heart:

Miqri: Tervetuloa mukaan :)

diiselikissa: Tottakai saat tänne avautua! Hyvä vaan että kerroit tuon jutun. Todella harmillista kyllä. Voimia vielä sinne, en osaa ajattellakaan miltä teistä nyt tuntuu :hug:

Just meinasin intoilla että kahteen päivään ei oo tullut ruskeaa vuotoa niin tottakai tänään sitten oli alkkareissa tuhrua. Voi piip. Ei oo kiva. Kohta neuvola saa itkuisen puhelun.
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!:)

Maanantaina oireet sitten tosiaan loppu.. Tai siis sunnuntaina eto viimisen kerran. Nyt ei ole etomista ollut eikä sitä kauheaa väsymystä. Huolestuttaa!:(
Huomenna neuvola, mutta eihän sielä vielä mitää "todeta", täällä kun pääsee ultraan vasta rv 11-12.
Mahassa on pieniä tuntemuksia (repäisyjä) ollut, mutta eipä kummempia..
Huh huh, kauheeta tää epätietoisuus!

..Tai onhan mielesää käynyt sellanenkin ilonen asia, että entä jos raskaus oiskin saanut alkunsa jo edellisestä kierrosta, vaikka kuukatiset tuli.. Nyt olisi rv 12.. Ja oireitten loppuminen kuulostaisi normaalimmalta..ehkä..:mad:

Rv 8+1(?)
 
^mulla oireet olivat poissa 1,5 vkoa (rv6-7 tienoilla) ja sitten ne taas ilmaantuivat takaisin. Helpolla olen kyllä päässyt, eli oireet ovat muutenkin hyvin vähäiset.

Mies sanoi eilen tullessaan kotiin, että "sä näytät niiiin raskaalta". Kuulemma kasvot ja maha oli kunnolla turvonneet. Ihmettelenkin ettei kukaan muu ole ihmetellyt asiaa, tai ainakaan ole mulle sitä kertonut.. Tosin näin vähäisillä oireilla en edes ole jäänyt kiinni mistään... :) Np-ultraa on vielä odotettava vajaat 2 viikkoa.


Tänään 9+0
 
Tänään neuvola.. jännittää taas eipä siellä kai kummempia nyt ekalla kerralla, ei
varmaan vielä kuunnellakaan sydänääniä..

Mupelo: onko sulla esikko syntynyt khk:ssa, millanen paikkana? Mulla se olis nyt
sairaalana ja mietityttää

teris 7+3
 
Ninanina, tsemppiä, jos vielä käyt täällä lukemassa! Itsellä aika 40 minuutin päästä ja jotenkin varman pessimistisenä raahustan paikalle.

Onnea ihanista ultrakuulumisista, ainakin Mupelolla näytti olevan kuvakin, ihana!

Missie 11+?
 
Oi teitä onnellisia jotka pääsette jo ultraan :) Toivottavasti tulee vain hyviä uutisia.
Mä täällä edelleen ihan hermot riekaleina ja viikko vielä omaan ultraan. Mietin kyllä tässä et kehtaiskohan soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelee sydänääniä. Vai pitäsköhän se täti mua ihan ylihysteerisenä.. : /

Dingelidong 11+5
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

teris: Esikoinenkin syntyi K-HKS:ssa. Itelle jäi ihan hyvät fiilikset, vaikkakin vastaanottava kätilö olikin hieman töykeä, mutta muut olivat sitten aivan ihania. Vuodeosastolla näkyi kiire, mutta itseäni se ei pahemmin haitannut kun ei kauheasti ollut asiaa hoitajille. Aika omissa oloissa sai olla, mutta apua sai kelloa soittamalla, jos tarvis oli. Olin sairaalassa viikonlopun yli, joten se omalta osaltaan lisäsi tuota kiirettä kun on vähemmän henkilökuntaa paikalla. Lisämaitoa sai tarvittaessa, tosin en tiedä johtuiko pojan suuresta syntymäpainosta, että ei tarvinnut kauheasti sitä kinua.

Oireettomuudesta muutama sananen. Itsellä ei suurempia oireita ole ollut ja todisettvasti masussa on elämää. Lievää pahoinvointia on ollut toisinaan ja rinnat ehkä hieman aristaa eikä iltaväsymystäkään saa unohtaa, mutta muuten olen elämäni kunnossa. Tai kunnossa ja kunnossa kun hartiat ja niskat on niin jumissa, että hierojakin totes mun tehneen oikean ratkaisun suunnatessani sinne. Jospa ne tästä vetryis.

Diiselikissa: :hug: ajatuksesi ovat täysin ymmärrettäviä ja saat purkaa niitä tänne.

ninaninan ja missien ultrakuulumisia odotellessa.

Mupelo ja kirppu 12+2
 
:hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.

Onnea ja tervetuloa uusille!

En ole pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne, mutta nyt on pakko ja valitettavasti nyt vain omaa napaa. Iski kauhea pelko lauantaina 12.11 ja nyt taas. Lauantaina tuli muutaman kerran vuotoa vessassa käydessä ja nyt testi oli haalistunut. Kuuluuko testin siis olla edelleen vahva, vai haalistuuko se jo tässä vaiheessa? En usko että haalistuu, mutta en haluaisi uskoa keskenmenoon.

Oireetkin ovat käytännössä kadonneet lukuunottamatta satunnaisia pistoksia vatsassa, jotka olen tulkinnut kohdun kaskukivuiksi. Vatsaa kuitenkin turvottaa edelleen tosi paljon ja näytän ihan raskaana olevalta. Toivottavasti kukaan ei nyt kiinnitä huomiota, jos en sitten enää olekaan raskaana. Meinattiin jo isänpäivänä kertoa kaikille, mutta onneksi ei kerrottu.

Äh, millä sitä jaksaa lähteä töihin kohta, kun on niin masentunut olo.


PikkuistaOdottava ja Pikkuinen 9+3 (tai pitäisi olla nuo viikot)
 
siis hirmusesti tullut tekstiä kun en pariin päivään oo käynyt lukemassa.

kommentoidaan nyt muutamia mutta en varmasti läheskään kaikkia varmaankaan muista mitä piti.

diiselikissa
:hug:

Taistissinne kanssa voima hali.ikävä juttu. Täällä minä petin aikoinani miestä ja sen jälkeen mies kosti ja petti mua toisen kans. erottiinkin mutta palattiin yhteen ja monen monta vuotta siinä meni että luottamus palas.

Embyan voima hali :hug:

Hirmusen monella on jo nt-ultria tiedossa ja lähipäivinä.minä oottelen vielä omaani.

liikkuminen np tai nt-ultrassa Mulla oli yks lapsista ekassa ultrassa tosi hiljanen ja jouduin hyppimään huoneessa,ja masukkikin virkos siitä. 06-syntyneen pojan kans oli ihan lopussa joskus rv 35 jälkeen että liikkeet väheni,ite en saanut sitä tarvittavaa määrää laskennassa ja sit ravasin äippäpolilla liikelaskennassa,siinäkin piti pomppia,juoda kahvia,mehua ym meinasivat sisäänkin ottaa mutta lopulta sain käydä sairaalassa ite päivittäin,kun en halunnut yöksi jäädä.puhuttiin rauhallisesta hepusta joka ei oo kyllä rauhallista päivää nähnytkään aina tuo on menossa ja rymyämässä.

omaan napaan. tänään poksu rv 8..jei.. pahoinvointien kanssa kamppaillaan eilen kauheella vaivalla väsäsin riisipuuron +mansikkasopan omin pikku kätösin mutta heti kun olin syönyt niin kaikki tuli välittömästi ylös että se siitä.
sen huomasin että olikohan se barbamama35 tai sinnepäin joka sano että raitis ilma auttaa ja tää on kyllä niin totta oon huomannut että niin se on..se vaan kauhee kynnys hilata ittensä sinne ulos.
Ukkelikin tuossa tokas että oksentelitko sä muka viime raskaudessa näin paljon..ku munkin mielestä saatoin päästä helpommalla tai sitten aika kultaa muistot enkä vaan muista että yhtä kauheeta se tais sillonkin olla..


möhköpantti +heta-einari 8+0
 
Heissan ja kiitos kaikille tsempanneille!

Niinhän siinä kävi, että kaikki oli masussa hyvin :) Pää-perämitta oli 54 mm, joten ultran mukaan viikkoja olisikin jo 12+0, tässä poksutellaan nyt sit viikkoja *POOOOKS*.
Jännitti ihan vietävästi, ja muutama kyynel tuli tirautettua, kun papana oli niin mahdottoman vilkas ja kätilö "ei keksinyt moitittavaa". Kuunneltiin sykettä ja sitä jumpsutusta olis tahtonut kuunnella vaikka loppupäivän. Kovasti potki ja huitoi, sitä oli hassua katsella, kun ei itse tuntenut mitään :) Ah, nyt on taas rauhallinen mieli hetken.

Mites ninanina?

-Missie ja papana 12+0-
 
Viimeksi muokattu:
diiselikissa, kirjoittelet tänne niin paljon kun jaksat! Se auttaa ja me kuunnellaan :hug: Olet erittäin tervetullut tänne kurkkimaan ja kommentoimaankin mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että pidemmän päälle se ei kyllä paranna mieltä.

Laurelle toi vuotaminen on varmaan hirmu rankkaa. Kauanko sitä on nyt kestäny? Saiskohan neuvolasta jo lähetteen kontrolliin jos soittasit sinne oikeen hysteerisen puhelun että nyt ei enää pää kestä tätä epävarmuutta? Kannattaisi varmaan muutenkin soittaa jos se vaikka vähän rauhottaisi mieltä. Vuotohan ON normaalia monessa raskaudessa.

DingeLiDong mun mielestä toiset neuvolan tätit kuuntelee ääniä kyllä jos pyytää ihan vaan rauhottaakseen äitiä.

Ja toistaalta, kukaanhan ei voi sanoa että onko vaikka jotain epämääräistä alavatsakipua? Mulla nimittäin oli joskus 13 viikon kieppeillä viimeeksi ja sen takia menin neuvolalääkärille tutkittavaksi (ja kuuntelemaan sydänäänet.. :D).

PikkuistaOdottava HCG määrän ei kai kyllä pitäisi vähentyä jos sitä mittaavaa testiä käytät. Olethan tehnyt testin ihan normaaliin aikaan ja et kovan juomisen päälle yms. Täältä löytyy: Perhesuunnittelun kotisivut. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin siellä!

Ultrassa liikkumisesta. Meillä kanssa esikoista on joka ultrassa alkuraskaudesta tuupittu ja tökitty ja myöhemmin mulle juotettu pillimehua tölkkikaupalla että on saatu jotain eloa. Taisi olla aina parhaaseen uniaikaan noi käynnit ;D

Nyt täytys ottaa niskasta kiinni itteään ja lähteä puistoon. Moro.

Sofiia 8+2
 

Yhteistyössä