Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

möhköpantti mä kanssa pähkäilen, että voiko tuohon ultrassa nähtyyn sukupuolinäkymään luottaa :p Kun itsekin kyllä ihan selkeesti näin ne kassit siinä, oli vauva niin hyvässä asennossa, ihan sillä normaali ultralla vain katottiin. Ja lääkärikin naureskeli ettei taida olla epäselvää, mutta ei silti saa maalata lastenhuonetta vielä siniseksi. Kun itsellä ei ole oikein mitään vahvaa poikaoloa (ei tyttökään), mutta kun aika selvältä se näytti, et jos tuosta tyttö syntyy, niin on kyllä helkutin turvonnut alapää :D Mutta uskaltaako sitä jo sitten ostella vähän poikien vaatteita..hmm...en tiedä kuinka usein nuo lupaukset menevät mönkään ja että menevätkö sellaisetkin, jotka ihan selkeesti näyttää tytöltä tai pojalta ja siltinkin syntyy "väärä" sukupuoli. Onko muilla kokemuksia näistä lupauksista tai tunnetteko ketään, jolle annettu 100% lupaus ja mennytkin ihan metsään? En tiedä kyllä, miten tuo pippeli ja ne kassit siitä vois muuttua vielä tytön "hampurilaiseksi", mutta ei mittään tiedä...vaiko??!! :whistle:

Ja hyvää naistenpäivää arvon naiset!! ;)

jkoo + Pupu 25+1

jkoo: En tiiä kuinka tarkan lupauksen exä sai uuden naikkosensa kanssa esikoisensa kohdalla, mutta heille povattiin poikaa. Pettymys oli suuri kun syntyikin tyttö.

Poikka: Minäkin suosittelen soittamaan lekurille ja pyytää selittää suomeksi mitä tuo tarkoittaa.

Heips,

pitkästä aikaa kirjoittelen. On ollut kaikenlaista. Kuulumisia olen käynyt lukemassa mutta kirjoittelu on jäänyt.

Teris viikon 27 jälkeen ainakin Finnair vaatii todistuksen lääkäriltä raskauden normaalista kulusta. Ja muutoinkin kannattaa käydä katsastamas paikat ennenku lähtee reissuun. Jos mitään "lääketieteellistä" estettä ei ole niin ilman muuta kannattaa reissuun lähteä. Itse lähden perheen kanssa ensiviikolla 26+ lomamatkalle. Kohde kannattaa valita niin ettei lentomatka ole kovin pitkä. Meillä vajaa 4 tunnin lento välillä jaloittelua ja runsaasti nestettä.

Imetyksestä mul esikoisen aikaan paha rintatulehdus 16v sitten. Poika silloin vajaa viikon ikäinen. Siihen aikaan imettäminen tulehduksen aikaan oli kiellettyä. Ja poika oli pulloruokinnalla sen ajan ku tulehdus oli kunnossa. Tämän jälkeen imetys ei enää onnistunutkaan yrityksistä huolimatta. Poika oli tottunut "helppoon maitoon". Silloinen vanha eläkkeelle jäävä terveyden hoitaja syyllisti minut äitinä pahasti kunnen imettänyt. Olisin kovasti halunnutkin imettää mutta poika ei rinnasta saanut mitään ja oli kiukkuinen. Pulloruokinnalla tyytyväinen lapsi.

Toista lasta imetin 2kk, kun sain pahan korvakäytävän tulehduksen sairaalassa hoidettiin kovilla antibiootella. Ja imettäminen ehdottomasti kiellettyä. Viikon jälkeen ei enää lapsi osannut ottaa maitoa rinnasta. Tämä oli mulle erityisen raskasta aikaa. Ja tosissani yritin, mutta ei auttanut kun lapsi ei rinnasta maitoa saanut. Eli pulloruokinnalla mentiin tämänkin kanssa.

Kolmannen kanssa ei ikäviä esteitä imettämisen suhteen. Täys imetin häntä 4kk ikään asti ja sitten otettiin mukaan lisänä soseita ja velliä. Koska yksin maito ei riittänyt.

Terveitä ja tyytyväisiä lapsia kaikki.

Aina imettäminen ei omasta tahdosta ole kiinni. Joten ketään ei tule syyllistää siitä että ei imetä. Ystävälläni jolla 4 lasta ja viides tulossa ei ole koskaan pystynyt imettämään kuin mutaman viikon kun maitoa ei yksin kertaisesti tule enempää.

Imettämisestä ei kannata ottaa tressiä. Rintatulehdukselta kannattaa suojautua hyvin jopa kesällä.

omaa napaa Vatsa tuntuu olevan jo valtavan kokoinen ja tiellä. Pikkuinen potkii ja kiemurtelee kovasti. Neuvolakäyntejä ollut vähän vain 3. Meillä toi terkkari jotenki outo ei sen kanssa ees tee mieli enempää keskustella. Harmi...

Sokerirasitus ois ensviikolla, ei kiva kun joutuu niin kauan istuun labrassa.:(

Ihanan aurinkoista alkanutta päivää kaikille=)

Nona76 ja rymyiita 25+2

jkoo Mullakin tää on jo viides raskaus mutten ikinä oo ollut näin epävarma sukupuolesta. Mun omat tuntemukset menneet aina oikeaan 1 tyttö 3 poikaa (en tiä miten oon esikkoa ollessa ollut varma että se on tyttö) Mutta kun nyt on ollut alusta asti poika olo ja kahdessa ultrassa nyt veikkailtu tyttöä niin mun on ollut hirmusen vaikee käsittää sitä jotenkin mä aattelen koko ajan että kyllä se loppumetreillä vaihtuu pojaksi tai viimeistään kun syntyy että se ei vaan voi olla tyttö.
Mulla on kyllä aina myös ultrat pitäneet paikkansa tyttö ollut tyttö ja pojat pysyneet poikina ,mutta nyt en vaan usko.
Alussa kyllä oli pieniä viitteitä että ajattelin että voisko olla tyttö ,mun pahoinvointini oli tosi rajua (samanlaista kun esikois tytön aikana) ,Mun naama on täynnä finnejä ja näppyjä = näytän teiniltä (ikinä ei oo raskauksisa iho ollut näin huono) Eikä sitä karva viivaa oo tullut napaan asti mikä on aina tullut pojista) Mutta nämäkin laitoin vaan erinlaisen poikaodotuksen piikkiin.
Kesällä sen kuitenkin näkee kumpi sieltä tulee.

Meinaan kyllä ostella tytön vaatetta saahan ne sit kesällä myytyä tai annettua jollekkin mullakin nyt 3 sukulaista ja 2 kaveria odottaa vauvaa kesä-syyskuuksi.
Mutta en kyllä myy poikien vaatteitakaan ennen kesää.

Terkka taitaa pitää mua ihan hulttiona :) Mun piti tänään soittaa sinne kun oon hävittänyt sen raskaustodistuksen että voin hakea rahaa 140e tai pakkauksen ( mikron alle sen jätin ja kaikki muut paprut löyty mitä sain samana päivänä mutta ei tuota)
toinen oli että mun sokerimittari tippu lattialle ja siitä irtos patteri kotelo ja sitäkään ei löytynyt mistään..en tajuu ei se nyt kauan voinut lentää mutta en vaan löytänyt vaikka lasten kans joku 30min kontattiin ees taas ja etittiin..no käyn sit hakeen uuden mittarinkin :D

möhköpantti+ Heta (ko) 24+1

• Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Niin, kun mullakin on ihan ristiriitaiset olot tuon sukupuolijutun kanssa. Itsellä kuitenkin ehkä enemmän se tyttöolo, vai onko se vain sitä kun hiljaa toivoo vielä sitä toista prinsessaa...ja jotenkaan ei osaa yhtään luottaa tuohon ultraan, vaikka se puhui ihan muuta, sellaista "hampurilaista" siellä ei tosiaan näkynyt. Ja tavaraa oli niin paljon, että vaikea uskoa, että olisi niin turvonnut alapää. Minulle ei kyllä tosiaan tule olemaan pettymys, on hän sitten kumpi vain, kun en uskalla luottaa tuohon ultraan. Tyttöjen vaatetta kyllä löytyy onneksi yllin kyllin esikoiselta, joten ehkä voin muutaman poikavaatteen ostaa ja antaa sitten tosiaan pois, jos sieltä se tyllerö syntyykin. Voih, kun ei vaan millään malta odottaa kesään :D Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että se poika olisi, ei nyt istu se ajatus kanssa päähäni lainkaan, mutta katotaan sitten möhköpantti että kummat saadaan ja meneekö se äidinvaisto oikeaan vai ultra :D

Rintintin
Poikkka soita ihmeessä lääkärille ja pyydä selvitystä!! Kyllä pitää selittää. Kovasti jaksamisia! :hug:

Suuri kiitos kaikille jotka imetyksestä olette kertoneet! Pitää laittaa muistiin nämä sivut jotta voi sitten kesäkuussa lueskella uudelleen. :) Imetystä yritetään kyllä, mutta en väkisin. Onnistuu jos onnistuu ja jos ei niin ei. Ei stressiä. :) (Viime yönä näin unta että menin kaupasta hakemaan maitoa vauvalle ja mietin että juoko ykkös- vai kevytmaitoa.) :LOL:

jkoo; mun yhdellä kaverilla on viis lasta, neljä tyttöä ja yksi poika. Heidän toinen tyttärensä oli ultrien mukaan satavarma poika ja vanhemmat ostikin kaiken sinisenä, vaatteet, vaunut jne. Yllätys olikin suuri kun synnytyssalissa kerrottiin että teille syntyi tyttö. :) En tiedä missä kohtaa oli ultraajalle käynyt moka, mutta olisiko kyse sitten voinut olla osaamattomuudesta tms että turvonneet häpyhuulet näyttivät kiveksiltä ja napanuora pippeliltä...? Ja kaiken lisäksi heidän seuraava lapsensa oli satavarma tyttö ja kuinkas ollakaan, syntyi poika! :) Vahingosta viisastuneena kahdesta nuorimmasta he eivät enää uskoneet arvauksia. :) Myös toiselle kaverilleni kävi niin että alussa ollut tyttölupaus muuttui ultrissa pojaksi ja kuitenkin syntyi tyttö. :) Että näiden sattumusten takia mun on ainakin hirveän vaikea uskoa kumpaakaan, vaikka ultrassa kuinka selvästi näkyis mitä. :) Hankitaan kaikki neutraaleina väreinä alkuun ja vasta kun vauva on syntynyt niin aletaan hankkia jompaa kumpaa väriä. Kukin siis tietenkin tässäkin tilanteessa tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta tosiaan kun on minun lähipiirissä useasti käynyt noin niin siksi en itsekään luota. :) Vaikka itse olen vauvan pojaksi ihan alussa kuvitellutkin...

Mulle on nyt kaks mun tätiä, yks kaveri ja kaverin äiti sanoneet että kyllä on ihan selvä tyttömasu ja sitten taas moni sanonut että en ole yhtään sivuille levinnyt niinkuin tytöstä kuulemma käy. Yksi kaveri on ihan satavarma että saadaan poika, on kuulemma ihan poikavatsa! :) Ja tietysti pahoinvoinnit yms mietitään että mitenkäs se olikaan omalla kohdalla ja kysellään että oletko oksentanut aamulla vai illalla kun sekin vaikuttaa jne jne. Ja kun ei nuo oireet kaikilla mene vain samoin ja sitä ei ihan kaikki tunnu ymmärätävän. :) Että onhan näitä kiva arvuutella mutta varmuus saadaan sitten synnärillä. :) Kunhan vain pieni on terve. :heart:

Mukavaa naistenpäivää kaikille!! :flower:

Rintintin & masukki 26+4

• Tykkää
Reactions: Missy1985
Poiikka voi ei miten teitä koetellaan! Minäkin kyllä kehottaisin soittamaan lääkärille ettei turhaan tuokin asia vaivaa mieltä.

Imetyksestä. Meillä lähti tosi hyvin imetys käyntiin sektiosta huolimatta. Ensimmäinen mutka matkaan tuli kun jouduin vauvan ollessa 1kk lopettamaan vatsaoireiden takia munan, maidon ja kalan syömisen. No, ruokavalio meni niin tiukaksi että ei meinannut maidon tekemiseen riittää energiat millään ja paino tippui ryminällä. Pumppasin myös jatkuvasti ylimääräistä maitoa pulloon lisätäkseni maidon tuloa ja päästäkseni välillä pois kotoa. Ja tähän väliin huomautus että nestettä pitää tosiaan nauttia paljon!!

Varmaan tuo niukahko maidon tulo ja satunnainen pulloruokinta saivat sitten aikaan sen että lakkoilu alkoi jossain vaiheessa. Tilanne meni siihen että imettäessä piti kävellä tai pumpata ja antaa pullosta. Varmaan 8kk ikään me tätä tahkottiin, jonka jälkeen mitkään harhautuskeinot ei enää onnistuneet ja homma loppui siihen.

Toi imetystukilista.net oli muuten mullekin arvokas tuki!

Tosta pumppaamisesta muuten. En herunu minäkään aluksi mutta kun meillä alkoi parin viikon maitoaltistukset niin oli pakko keksiä jotain kun 50% tuli pullosta. Mulla ratkaisu oli sähköpumppu ja netissä surffaaminen ;) Yhtään en saanut ajatella pumppaamista tai homma ei toiminut.

Hyvää naistenpäivää!

Sofiia 24+2

Viimeksi muokattu:
Hyvää Naistenpäivää!!
Neuvolassa käyty ja lekuril.
Kaikki oli hyvin!!!!!En oo avautunu yhtää lisää mitä tässä oon pelänny eniten
Lepo ollu siis hyvä homma :) SF mitta on 24 ja hemppa oli vihdoinki noussu 120.

Me so happy :heart:

Äippäpakkauksen hain tänään postista.Mua ei jotenki mielyttäny se yhtään..aika poikamaisia vaatteita siel oli noh eipä mahda minkään....

Taistis ja pikkuneiti 26+4 :heart:

• Tykkää
Reactions: Missy1985 ja Mupelo
Naistenpäivää tasapuolisesti kaikille!

Poikkalle superpaljon voimia ja puhelinlangat laulamaan lekurin suuntaan ton tekstin kanssa. Parempi varmistaa omalta hoitavalta taholta asiasisältö kun kysellä mielipiteitä netin välityksellä (vaikka kuinka lääkäri vastaisi). Teidän hoidosta vastaava ihminen on oikea ihminen kertomaan ja pitämään tiedon sellaisena, että maalikko sen ymmärtää.

Hyviä näkemyksia imetyksestä ja voi vaan odotella miten siinä sitten tulee tapahtumaan tai ei tule. Hirmu nopeasti nykynaiset tuntuu sitä lopettavan ja tiedä sitten johtuuko juuri noista pienistä ongelmista joiden takia vaan luovutetaan.. Ken tietää. Kohtapuolin sitä saa ite ihmetellä miten se homma sitten sujuu tai ei suju..

Neuvolassa käyty ja arvoja kehiin, sulkeissa rv 20+3 ja nyt siis rv24+3

paino +500kg/vko (+820g/vko), lähtöpainosta +9kg
RR 105/72 (109/69)
Pissa puhdas (puhdas),ketoaineet nyt koholla, juon aivan liian vähän
HB 114 (104) rautaa (obsidan) syöny tän kuukauden 1-2tbl/vko, vatsa ei kestä.
SF 20 (18) nyt jäänyt 0 käyrän alle kun viimeks oli yli
Vyötärön ympärys 91cm (85cm)
Syke 145 (139)
Liikkeet ++ (+)

Oon uumoillu supistusten määrästä juovani aika nihkeesti ja sen tuo pissa vaan vahvisti. Jonkun verran päänsärkyjä kanssa ollu ja sekin veden juonnin vähyys selittää. Ei muutakun vesipulloa kehiin tankkaamaan. Rautakuuri on nyt vetästävä ja laksatiivejä käytettävä hanakasti samaan aikaan.

Ruokalappuja oon alkanu ompelemaan ja samoin äitiyspakkauksen kopan päälystäminen on ajatuksissa. Oon kohkannu kyllä kaikki komerot läpi ja järjestelly tavarat, jotta uuden kaverin tavarat mahtuisivat kanssa jotenkin johonkin :) Pinnasänky on ihan pakko pystyttää tässä tulevina viikkoina ei malta enään odottaa :) Gracon turvakaukalo on autoon löytynyt tuttavalta lainaksi ja siihen sopivat matkarattaat vielä ostan toiselta tuttavalta.

Mun oloni ei sano tytöstä tai pojasta mitään. Mä odotan ajatuksissani vain vauvaa :) vaikka jokin lupaus ultrasta saatiin sukupuolesta en osaa suhtautua siihen todellakaan totuutena, koska se voi olla juuri päinvastainen kun syntyy. Kyllä noissa aikaisemmissa ryhmissä on aina joku ilmoittanut saaneensa jonkun muun kuin on luvattu :) Joten tätä foorumia kauempaa ei tarvii todella etsiä löytääkseen vastauksen onko sukupuoli aina oikein..

Viimeyönä näin unta, että olin ravintolassa hyvin hyvin humalassa. Kesken tanssimisen otin vatsasta kiinni ja sanoin ihmisille ympärillä, että mä olen raskaana ja on nyt lähdettävä kotiin. Olin hyvin epävarma unessa voiko raskaana olla humalassa vai ei... Erikoista, eikä mun todellakaan tee mieli lähteä ravintolaan tai ottaa edes alkoholipitoisia juomia.. Enemmän kaipaan 100% liikunnaniloa, miksi en näe siitä unta. Höh.

Viimeksi muokattu:
Tänään 26+3. Niin se aika menee! Odotan, että 27 viikkoa tulisi täyteen. Sitten, että pääsisi 30:n yli, sitten että 32... jotenkin ne supistelut ovat taas saaneet vaan toivomaan, että vauva saisi kasvaa rauhassa kohdussa ja ei ainakaan syntyisi keskosena. Samat supistelut olivat riesana edellisissä raskauksissa, eivätkä silloin mitään muutoksia aiheuttaneet, joten syytä suureen huoleen ei pitäisi olla, jos vähän supisteleekin. Alkuviikko meni hyvin, supisteli tosi vähän, mutta näköjään loppuviikkoa kohti supistelut lisääntyvät taas, tänään supistellut enemmän kuin eilen ja huomenna varmaan taas enemmän kuin tänään :(

Embylle tsemppiä närästyksen kanssa kamppailuun! Mulla närästys on kyllä vähentynyt, mutta vatsakin tosiaan alempana jo nyt. Vauva vaihtoi mielestäni asentoa, vatsa ehkä vähän nousi takaisin mutta jotenkin roikkuva se on. Joku kirjoitti, että vatsanympärys on kasvanut 5cm. Mulla on 15-20cm, kun uteliaisuudesta mittailin... siis tuntuu, että pallo on samankokoinen kuin esikoista oottaessani joskus ihan loppuraskaudesta! Silloin mun vatsa oli suht pienehkö.

Voisin myös lisäillä neuvola kuulumisia, vaikka eipä niissä mitään ihmeellistä ole.

paino +500 g/vko (+940g)
hb edelleen ilman rautalisiä 132 (133)
sf mitta 25cm (20cm), menee tasaisesti keskikäyrän yläpuolella
Syke ja liikkeet +, eli sen mukaan mitä itse kertoo laitetaan nuo liikkeet.
Aina edellisessä raskaudessa oli merkitty syke taajuus, tässä vain +.
Prot. ja sokerit -

Painoa näköjään kertyy, kuten edellisestäkin, eikä ihme kun karkit maistuu ja liikuntaa vaihtunut jokapäiväisestä ahkeroinnista harrastuksen parissa (fyysistä) tällaiseen oleiluun ja kävelyyn.

Meidän neuvolan lääkäri oli ilmeisen ärtynyt, siitä, että mulla oli lapsi mukana siellä. Olis kiva tietää minne ne lapset pitäisi lykätä keskellä päivää, kun ei ole isovanhempia tai muuta tukiverkkoa lähellä.

Heiiijheiijheiiiij.

Täällä on joskus ollu puhetta isyyspakkauksesta, eikö?
Noh, mut nyt otan asian puheeksi :)

Jos ootte sellasen koonnu, mitä ootte siihen laittanu ja koska ootte aatellu sen miekkoselle antaa? :)

Mulla olis koossa nyt:
- Juha Vuorisen Vaippaihottumaa
- Mies hoitaa vauvvaa - kirja
- I love DAD-sukat :)

Ajattelin hankkia:
- Bodyn jossa lukee jotain Isän kulta tms
- Ehkä joku ruokalappu jossa lukee samantyyppistä
- Tutti, jossa vois lukee kans jotain isään viittaavaa
- Batteryä
- Viskiä?
- Sikareita
- Hanskoja

Miltäs kuulostaa? :)

Aanna, kiitos :) Mitäs, käytitkö sä Rennietä tms vai katoitko mitä laitat suuhun iltasin tai muutenkii? Neuvolatäti sano, et se olis yks helpoin keino :p Ehkä, juu, mutko ruoka on aika hyvää.. :D

Emby^ ja nökö 25+3 :heart:

Harkkasupistuksista vielä piti laittaa.. Mulla saattaa supistaa kun vauva potkasee, samoin makuulle meno ja ylösnousu on sellasia laukasijoita, yläkertaan kävely tai pyykkien viikaus.. Samoin ihan sohvalla makoillessa niitä kyllä tulee. Kova pissahätä saa myös tilanteen herkästi käyntiin.. Ei nätä tiheästi kuitenkaan tule päivän mittaan, mutta ihan sama miten olen tai mitä teen niin niitä tulee. Hengitän syvään ja rentoutan keskivartalon lihakset samalla joka helpottaa tilanteen laukeamista nopeasti.
Eivät oo kovin kivoja ihan omalla ajatuksen tasolla vaikka tuskin ahdistavat vauvaa millään tavalla kun eivät aiheuta mitään kipua, tiedä koska päänuppi hajoo tähän kun epävarmuus niiden vaikutuksesta alkaa kalvamaan mieltä..

Isyyspakkaus on ollut pohdinnassa ja ajattelin ite sen antaa kun nyytti on maailmassa.. Se mitä se sisältää on sitten eri asia. :) Ainakin sikarin ja varmaan jonkun pienen pullon väkevää juomaa, jotain i love dad krääsää (sori en välitä siitä kyllä yhtään, mutta varmaan ihan kiva siinä kohdassa) ja jotain muuta mitä matkanvarrella tulee mukaan...

Viimeksi muokattu:
Moikka taas!

Eli sokerirasituksen tulokset on saatu, ainoastaan paastosokeri oli hieman kohollansa, ja sitä nyt seuraillaan jatkossa, saan ensi viikolla paremmat ohjeet ja ilmeisesti joudun mittailemaan sitä arvoa, no ei paha.. Viimeksi oli kaikissa arvoissa heittoa, joten olen todella onnellinen, että suht normaalit arvot sieltä löytyivät.
Vauvan potkut tuntuu tosi ylhäällä, en tiedä olisiko neitokainen kääntynyt pää alaspäin, tuntuu kyllä niin jalkojen painelulta..

Vielä yksi IHANA UUTINEN: meidän asunto on myyty ja meni kun kuumille kiville, jaloppujen lopuksi viimeisin tarjous oli jo yli pyyntihintamme. Nyt siis muutto edessä 1.5, ja mun laskettuun aikaan silloin enää yli kuukausi aikaa. :flower:
Vauva pääsee sitten UUTEEN KOTIIN ja toivon että saamme kaikki tavarat paikalleen siihen mennessä.

Emby: Olen kanssa ajatellut miehelle lahjaksi tuota isyyspakkausta, hän kun täyttää vuosia toukokuulla, mutta en yhtään tiedä mitä siihen laittaisin, sun kuulostaa tosi hyvältä, onnea kokoamiseen :)

Niin ja vinkkejä otetaan isyyspakkauksen kokoamiseen vastaan oikein mielellään, olen itse kauhean huono keksimään.;)

Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaahan paksusti! :heart:

t. Enisa ja pikkuinen 26+4

Viimeksi muokattu:
Heippa!

Eilen siis mulla oli se sokerirasitus ja tulokset sain äsken (suluissa siis max arvo)
Paasto 4.5 (5.5)
1h 4.5 (10)
2h 6.0 (8.3)
Eli siis läpi päästiin :) Th vain hieman ihmetteli tuota noinkin alhaista vs arvoa 1h kohdalla...

Sit toinen mistä oon ollut nyt huojentunut on se, että otin puheeksi tuon SF arvon 29, joka siis tuossa äitiyskortin käyrällä huitelee yläkäyrän yläpuolella +2. Niin th sanoi että kyseinen lääkäri on sellainen, jolla aina tulee sf arvot yläkanttiin! sanoi että on melkein jokaisen äidin kohdalla joutunut kontrolloimaan kys. lääkäri mittaamat sf arvot.. Sanoi että nomraalisti eri mittaajilla arvot voivat heitellä n.2cm mutta että tämän lääkärin kanssa arvot heitelleet jopa 4-5cm! Voin siis olla asian suhteen rauhassa, saanpa ainakin ylimääräisen ultran :) JEJ :)

Tänään tuli postista äitiysavustuksen hyväksyntä :) Kivaa!!
vanhempainrahasta tuli vielä joku selvitys.. plaah mutta muuten kaikki alkaa oleen hyvin kelan puolelta!
Niin ja Pohjolasta tuli myös että meidän vauvavakuutus on hyväksytty :)

Hemutus ja Möykytys 24+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Emby: joo, mulla ei tässä raskaudessa onneksi tullut niin pahaa närästystä (ainakaan vielä - mistä sitä tietää...), ettei Renniellä ois pärjännyt. Parasta on aivan ennen nukkumaan menoa olla syömättä mitään pari tuntia - tai ylipäänsä, kun menee makuuasentoon, ettei ois just syönyt. Kahvit jne. jätin kokonaan suosiolla juomatta, samoin esim. appelsiinituoremehu ei oikein ollut hyväksi. Närästyksen ollessa pahimmillaan, kun odotin esikoista, jouduin nukkumaankin ylävartalo korotettuna, siis vähän kohoasennossa. Oli kyllä tuskaista ja heräilinkin vähän väliä :( Tämä siis kesti jonkin aikaa, vaikka sainkin vahvat närästyslääkkeet lääkäriltä. Kun en ollut mun närästystä närästykseksi tajunnut, se ehti pahaksi. Mulla tuolloin närästys tuntui vain vatsalaukun yläosassa, ylemmäs ei noussut mitään. Nyt on sitten ollut vähän toinen juttu tässä raskaudessa. No, tuossakin raskaudessa vatsa laskeutui sitten rv32 jo, ja närästys helpotti.

Enisa84:lle onnittelut asuntokaupoista!

Ensi viikolla sitten neuvola&lääkäri. Nyt edessä viikonloppu, ihanaa. Supisteluja ei ole tänään ollut eilistä enempää, hyvä niin! 26+4 tänään, pian 27 viikkoa täynnä!

Lääkärintarkastus Tänään selvitty siitä ja kotiin pääsin siis vielä, IHANAA!
Prinsessa kasvaa kyllä oikein hienosti nyt oli keskikäyrän just yläpuolella. Eli painoarvio oli 1126g, elikkä hyvin kasvetaan siellä. Kaikki oli muuteski hyvin nytten ja sitten tasan kahden viikon päästä kontrollikäynti ellei täs nyt mitää aiemmin ilmene. :whistle: =) Kaikinpuolin hyviä uutisia siis!! :heart:

Hankinnoista Ihka ensimmäisen vaatekappaleen uskalsin ostaa vihdoin! Sellanen vaalee body jossa lukee englanniksi:
" I'm so small, I need my mum, I love my dad, I'm so happy " :D

NIIH JA POOOOOOOOOOKKKKKKKKKKKKSSS!!!!
Missy ja prinsessa 27+0 :heart: :heart: :heart:

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!!=)

Miks muilla lääkärit on sanonut vauvalle nykyisen painoarvion?
Höh=( mulle ei sanonu mitää..ois ollu kiva tietää paljonko pikkanen nyt about olisi.
Potkiiko muilla vauvat jo tohon ylös kylkiluiden kohalla? mulla taitaa jo osua kylkiluihin nuo potkut..ja toisella puolella onkin jo iso patti,oisko vauvan peppu=)

Ihanaa kun kevät tulee kohinalla=)

maritta83 ja mooses 26+3

Täällä mamma pakkaus haettu postista ja sitä tutkailtu. Onhan ne vaatteet ihania. Saa kyllä olla kiitollinen että sellaisen pakkauksen saamme suomessa :) yks asia ehkä hieman harmittaa... kun ne vaatteet on.. niinku bodit pitkähihaisia, eli ei varmaan meillä kauheesti tuu kesällä niitä käytettyä. Meillä kauheen kuuma talokin niin ei sisätiloissakaan voi käyttää kuumalla.

Ihana yllätys oli tuo villahaalari, joka varmaan mahtuu lapselle tulevana talvena.

Esikoisella en käyttäny koko talvena kuin ä-pakkauksen kevyt vanu haalaria kun vaunuissa oli ja ä-pakkauksen makuupussia, ja hyvin tarkeni. Eli silloin jäi ulkoilu haalari koskemattomana kaappiin.
saas nähdä miten tällä kertaa käy.

Oon odotellu että tulis kauppoihin vauvojen kesävaatteita vielä ku jaksaa kaupoissa edes käydä.

Heips kaikki mammat :)

No nyt sitten selvis miks mun päätöksistä eikä pakkauksista ole kuulunut mitään.... Se mun työpaikalle tekemä hakemus on roikkunut ylihoitajan seinällä 5 viikkoa kun on pohdittu mitä mun siihen pikkutyöpätkään käytetään pohjana. Voi v....u et meni hermo kun tän kuulin, no kait se nyt sitten lähtee eteenpäin... Nii ja oleks mä kertonu senkin tästä mun ihanasta työpaikasta et mulle sanottiin et mä en saa tilata uusia vaatteita kun olen just jäämässä pois. Joo todellakin tavalliset housut menee jalkaan tässä vaihees... No sosialisoin kolleegan työhousut joka oli jo jäänyt äippälomalle kun sillä oli mammahousut kun se on töissä eri osastolla ni se oli saanu sellaset tilata. No ne tosiaan haluaa varmistaa etten todellakaan tule sinne takaisin töihin.

Anteeks avautuminen mut mä luulen et mä tarttisin hermolomaa :mad:

*madde + topi 26+2*

maritta83 Mul ultraavat tiheään k.kaulan takia ja siks saan painoarvion, neuvolalääkäriä mulla ei oo enkä tartte ku oon seurannas äitipolilla. =)

Mandeliini Meki tykättii niistä äitiyspakkauksen vaatteista. :heart:

Madde84 No joha on outoo tuollainen työpaikalla.. :eek: Voiha elämä, ei muuta voi sanoa! :O

Tääl taas yks päivä mennyt eteepäin, ihanaa! :heart:
Missy ja prinsessa 27+1 :heart: :D :heart:

Aurinkoista huomenta kaikille!!

Täällä päivittelin yksi pvä ku mahaan kävi, painon tunne oli hirveetä. Nvlassa kävin, ja kaikki hyvin <3 Sydänäänet sai minut taas kyynelehtimään, ne on vain niin ihanat!! <3
Parin viikon päästä äitipolille meno kontrolliin, istukan paikkaa katsovat, että onko kohdunsuun edessä vaiko ei.. Mutta ihana ku näkee vauvan taas <3

Hmm.. mitä mieltä te olette sektiosta synnytyspelon vuoksi???? Tää jakaa niin mielipiteitä :/ Itse pelkään synnytystä ihan hirveenä ;( Pelkopolille onkin aika taasen varattuna.. Joka yö näen aivan hirveitä painajaisia synnytyksestä!!! herään omaan itkuuni!!
Nämä johtunee siitä että ensimmäinen lapsi syntyi pitkän synnytyksen/ponnistuksen jälkeen hätäsektiolla!

Tänään POKS!!! 27vko :) :) <3 <3

Hantuliini ja masukki <3

Voi kuinka ihana ilma tuolla ulkona onkaan! :cool:

Ihana on ollut lukea kaikkien mielipiteitä ja ajatuksia imetyksestä. Itse olen sitä mieltä että vaikkakin lapsi voi yhtä hyvin kasvaa ja kehittyä ja olla terve pelkällä korvikkeella, niin kyllähän se äidinmaito on kuitenkin aina sitä parasta ravintoa lapselle. Toki jokaisella meistä onneksi oikeus itse päättää mikä on kullekkin oikea tapa oman lapsena kanssa tehdä. Itsellä on kyllä kovat odotukset että saisin täysimettää lasta, toivotaan että kaikilla näillä neuvolla ja omalla sinnikkyydellä onnistun.

Ihana Missy kuulla että prinsessalla kaikki hyvin ja että taas olette päässeet päivän eteenpäin! Toivotaan teille mahdollisimman paljon lisää näitä hyviä päiviä! :heart:

Mulla on sokerirasitus maanantaina. Miten te muut olette tehneet ennen sokerirasitukseen menoa, oletteko tieten tahoten välttäneet kaikkea ylimääräisen syömistä pari päivää ennen sokerirasitusta? Olen jostakin kuullut että jos tankkaa kovasti ruokaa pari päivää ennen sokerirasitusta niin se voi vaikuttaa tulokseen.

Tiistaina olisi taas neuvolalääkäri ja saa nähdä miten sairasloma jatkuu. Olen kyllä huomannut että mitään isompaa en vieläkään pysty tekemään ilman että supistelee. Hyvä jos päivittäin saan ruoan tehtyä, niin mies hoitaa loput. En kyllä omasta mielestä ole kykenevä palaamaan työhön, mutta lääkärihän se päättää. Kivuliaat supistukset oikeastaa loppuneet, mutta kyllä jokainen supistus tuntuu jotenkin. Aina ovat napakoita ja toisinaan supistuksen aikana tuntuu että pissat tulee housuihin kun supistaa niin kovasti. Ja jos enemmän supistaa niin tulee painon tunnetta alapäähän.

Meilläkään neuvolalääkäri ei tee painoarvioita, koska on aina sanonut että ei osaa niin hyvin tehdä että osaisi antaa luotettavaa tulosta.

Maitoa on alkanut tihkumaan rinnoista ja rintoja kihelmöi päivittäin. Eniten maitoa tihkuu öisin. Kiva kun saa yhtenään olla rintaliivejä ja pyjamia pesemässä. :whistle: Kuulemma tämä tihkuminen voi vielä loppuakkin.

Olen sairaslomalla ollessa yrittänyt vääntää koulutehtäviä. Olen työn ohella opiskellut lisää ja nyt olisi lopputyön aika. Voi että minä inhoan näitä kirjallisten tehtävien laatimista. Tämä on kyllä ehdottomasti minun heikoin kohta. Varsinkin kun pitää miettiä mitä tutkimusmetodia käyttää ja tieteellisisistä tutkimuksista tehdä yhteenvetoa.. Ei meinaa millään pinnaa riittää tehdä näitä tehtäviä.

Ja tänään taas POKSUTAAN! :heart: :D

Muumimamma_ 28+0 :heart:

Yhteistyössä