Heippa piiiiitkästä aikaa!! On toi FB vetäny niin puoleensa, ettei oo tullu tänne enää kirjoteltua, jospa nyt parannan tapani
Madde, otapa nyt sit tosiaan ihan rauhallisesti ja toivotaan, et supistelut loppuu! Ja toivoen myös, ettei kehkeydy mitään myrkytystä, itellä oli ekassa raskaudessa, eikä ollu mukavaa millään lailla :/
Turvakaukaloista ollu puhetta. Meiän piti ekaks jo vaihtaa auto, kun ei meidän farkkuaccordiin mahtunu takapenkille turvavyöistuinten lisäksi kaukaloa millään lailla. Ostettiin corolla verso ja sinne menee melkeen mikä tahansa
Mut asiaan
Ostettiin cybexin kaukalo jalustalla, ei isofixeillä, kun ei keskipaikalla niitä ollu. Maksoi 249e, joten ihan kohtuuhintainen meiän mielestä
Kaukalo kasvaa vauvan mukana, kun siinä on sellanen pehmuste, jonka saa irti kun vauva kasvaa. Eli on "rakennettu" niin, ettei vastasyntynyt huku sinne, vaan pehmuste auttaa siihen. Oli mukavan kevyt ja muutenkin kivanoloinen
Paino- ja ulkonäkökriisiä en oo juurikaan potenu. Ekassa raskaudessa painoa tuli raskausmyrkytyksen vuoksi 19kg, joka lähti hetkessä pois, arpia ei tuolloin tullut. Toisessa raskaudessa painoa tuli 9,5kg, tosin oli lähtöpainokin 10kg enempi ku ekassa, joten melko samoissa sen mukaan. Lähti nekin nopeasti pois ja mentiin vielä miinuksellekin. Raskausarpia tuli masu täyteen, mutta ovat kyllä vaalentuneet niin, että viime kesä mentiin jo bikineissä, kun eivät juurikaan näkyneet. Vaikka ei ne mua koskaan oo häirinneet
Nyt on painoa tullu n.9kg, joten varmaan n.15kg tulee yhteensä, uskon että ne lähtee myös pois. Laihdutin ennen raskautta lähes 10kg, joten lähtöpaino oli sama kuin esikoisen alussa. Arpia ei oo vielä tullu lisää, mut uskon että tulee
Ne on kuitenkin muistoja ihanista raskausajoista, joten eivät tosiaan häiritse
Synnytys on hiukan jo ollut mielessä. Ei pelota. Esikoinen syntyi 2vrk käynnistelyjen jälkeen kiireellisellä sektiolla ja toinen syntyi alakautta, molemmista toivuin tosi nopeesti. Alatiesynnytyksessä ei tullut repeämiä ollenkaan. Nyt odottelen, josko tämä synnytys käynnistyisi itsestään, eikä tarvitsisi taas käynnistystä. Eka käynnistettiin myrkytyksen vuoksi ja toinen lapsiveden tihkumisen vuoksi, kun ei supistuksia alkanut tarpeeksi tulemaan. Olen molemmista joutunut olemaan 1vrk osastolla ennen käynnistystä ja nyt toivon, että saisin olla kotona mahdollisimman pitkään. Mutta katsotaan kuin käy
Kunhan saan vauvan turvallisesti rinnan päälle, niin olen onnellinen :heart:
Selkäkivuista joku kyseli. Mulla ei oo selkä kipee, mut lonkat sitäki enempi. Yöt menee pyöriessä, kun ei sopivaa asentoa löydy. Liitoskivut vaivaa myös, tuntuu että häpyluut on ihan just räsähtämässä rikki. Issias on myös ollut kaverina jo useamman viikon... Supistuksia on nyt alkanu enempi tulemaan, toistakymmentä tulee päivittäin ja osa saa kyllä jo pysähtymään ja keskittymään koko touhuun. Neuvolalääkäri on ensi tiistaina ja terkka meinas, josko kirjotettais saikkua äippäloman alkuun asti.
Vauvan asennosta mulla ei juurikaan oo käryä
Tuntuu, et neitokainen pyörii ja hyörii vielä kovastikin
Välillä on selkeesti poikittain, koska liikkeet tuntuu samaan aikaan molemmissa kyljissä. Mut sitten kun kääntyy poikkitilasta pois, niin en tiedä miten päin on. Liikkeeitä tuntuu ylhäällä ja alhaalla samaan aikaan, enkä osaa erottaa kummat tulee käsistä ja kummat jaloista
Välillä istuessa tuntuu ahtaalta, kun kohtu ylettyy jo toiseksi alimpiin kylkiluihin, niin pää tai peppu tunkee ihan tuonne ylös, puuh :heart: Ihanaa tää silti on :heart: Jospa tiistaina sais jotain arviota tarjonnasta.
Oiskohan tässä taas tarinaa kerrakseen
Vointeja kaikille ja kesän odotusta!! :heart:
Bamse* ja Viuhti 27+2