Hei kaikille ja aurinkoista sunnuntai-aamua!!
Kaukaloista olette puhuneet. Me käytiin kyselemässä, ja haettiin infoa netistä ja kokeiltiin sitten suosikkia autoon että mahtuu, saatiin kaverilta vinkkiä että kannattaa koittaa. Graco (logico s tms.) oli mun mielestä tosi iso ja raskas, Briosta en tykännyt yhtään ja Britax oli oikeestaan alun alkaenkin ykkönen.
Joten me päädyttiin myöskin Britaxin baby safe plus 2 shr malliin. Jossa ne adapterit matkarattaita varten. Ensin ajateltiin ettei matkiksia tarvittaisi mutta on nuo meidän yhdistelmät aika isot ja kömpelöt.
Mutta saatiin kun saatiinkin sellaset kun haluttiin! Täytti kaikki meidän vaatimukset joten en valita vaikka ovatkin melko isot.
Selkäkivut oli jollain muullakin riesana, mulla myös. Alaselkä tulee tosi herkasti kipeäksi, ei edes tarvitse tehdä mitään, istuu vain huonossa asennossa niin riittää jo. Saatikka että lähtisi tekemään jotakin enempi.
Mutta tää on ollut jo viime marraskuusta ja silloin jo sanottiin että todennäköisesti pahenee ja menee sitten ohi synnytyksen jälkeen. Nyt pari päivää sitten huomasin että jalat oli ihan mielettömän turvoksissa!! Ilmeisesti kuuluu myös asiaan... Pitänee lääkärissä ens viikolla jutella siitäkin. Muuten on pystynyt kyllä nauttimaan raskaudesta. :heart:
Ulkonäköpaineet, mulla ei toistaiseksi juurikaan ole (paitsi oman miehen kohdalla), helposti tietty vertaa muiden masukuviin tms että oma ei näytä yhtään noin söpöltä jne mutta eikös sitä yleensä olekin ihan itse itsensä pahin kriitikko.
Enempi pelottaa että miltä synnytyksen jälkeen näyttää ja saako raskauskilot pois... Itsekuri kun ei ole ihan parhaimmasta päästä...
Ja miehen suhtautuminen on myös aika iso asia.... Olisi kiva jos silittelisi masua tai jotakin, mutta lähinnä tuntuu ettei tahtoisi edes koskea. On jotenkin varautunut eikä tahdo kuin halata ja petihommat tuntuu vain pikaiselta suorittamiselta... Ja kun on itse niin herkässä tilassa niin kaipaisin enemmän lämpöä ja läheisyyttä.
Olen yrittänyt asiasta miehelle sanoa mutta eipä auta... Sitten saa itkeskellä kun tuntuu ettei toinen huomioi tarpeeksi... Muilla samankaltaisia ongelmia ja johtuuko tämä vain niistä kuuluisista raskaushormoneista?
Hankintoja vauvalle pitäisi tehdä ihan älyttömästi!! Kaikki ns. pikkutavara puuttuu mutta kun vaatii tämä meidän asunto hieman uudelleen järjestämistä niin turha hankkia tavaroita nyt kun ei kuitenkaan mahdu mihinkään.
Huomaatteko vauveleissa mitään eroa kun olette jossain muualla kuin kotona? Tai tuleeko itse käyttäydyttyä erilaisesti jonka vauva saattaisi aistia? Itse olin poissa viisi päivää, opiskelemassa ja tietysti tuli stressattua tenttejä jne, ja masukki oli todella rauhallinen koko sen ajan (ehkä jopa pari päivää ennen lähtöä), vain satunnaisia nyrkin iskuja. Mutta perjantaina kun pääsin takaisin kotiin niin jo alkoi riehuminen! Liekö pienellä ollut vain koti-ikävä... :heart:
Vai onkohan tämä nyt sitten sitä rytmiä, päivä pari riehutaan ja sitten rauhoitutaan viikoksi jotta jaksaa taas.
Tulipas taas kirjoitettua.
Mukavaa kevättä kaikille!!
Rintintin & masukki 28+0 poks poks