Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

Terveppä terve.

Täälläkin sitte varatiin toi perkeleen sokerirasituskoe aika. Perjantaille. EN HALUA! En, en en! :( Noh, mut sinne siis.. Mulle sanoi yks naikkonen, että kannattaa syödä tukeva iltapala. Tiiä häntä sitte.. Kai sitä kannattaa ihan normaalia elämää viettää :)

Ja sitte 20 pv olis se joku lääkärintarkastus neuvolassa.. :O :) Joku sisätutkimus ja jotai, kaihähtäh..

Neuvolassa käytiin miekkosen kanssa tosiaan tossa torstaina, se oli se kerta missä puhuttiin niistä suhdekartotus lapuista.. :) Aikalailla samanlaiset mielipiteet on, vaikka ei se aina siltä vaikuta..
Neuvolatäti kyseli, haluanko pelokopolille, kun on tausta mitä on, mut enpä mää koe tarvetta sellaseen. Tiiän, et synnytys sattuu ja luotan kyl, et on ammattitaitoitoista henkilökuntaa arvioimassa tilannetta koko ajan. Lähinnä pelkään sitä, et tuleeko kaveri mun syliin hengissä ja ajallaan.. :rolleyes:

Eilen oli kyl aivan järrrrrrrrrrkyttävä päänsärky / migreeni kohtaus. Hyi helevata. Otin 1500mg Panadolia eikä auttanu.. :/ Yöllä oli pakko ottaa Buranaa 800mg, kun on kuitenkin eri vaikuttavat aineet, että tepseis. Noh johan katos kipu parin tunnin nukkumisen jälkeen, mut huoli heräs heti, että onkohan nököllä kaikki hyvin, ko on niin vaisu..
Noh, tänään on sit kaveri senkin edestä riehunu :) :heart:

Mukavaa loppu viikonloppua teille naikkoset!

Emby^ ja nökö 25+5 :heart:
 
Heissan, lomalta palailtu ja tännehän on tullut paljon tekstiä!

Poikka, toivotaan että tilanne kääntyisi parhain päin :hug: Oliko lääkärillä sanoa mitään sen tarkempaa, miksi kasvu on hidastunut?

Muumimammalle tsempit koulutehtävien kanssa!

Madde, onpa kenkku tilanne työvaatteiden kanssa. Miten ne luulee että sulle muka vielä mahtuis tavalliset housut jalkaan?

Vakuutuspäätöstä täällä odotellaan edelleen, jouduin lähettelemään lisää terveysselvityksiä, kun If:ltä tulee kaupan päälle vuodeksi henkivakuutus äidille. Henkivakuutusta tuskin myöntävät perussairauden vuoksi, mutta toivotaan että vauvavakuutus kuitenkin irtoaa.

Mulla esikoisen imetys oli alussa vähän takkuamista, jouduin pelaamaan rintakumien kanssa ekat kuukaudet, kun nännit oli niin matalat. Kipeääkin se välillä teki ja vauva sai rintaraivareita. Hätäsektion vuoksi muutenkin imetys lähti vähän hitaasti liikkeelle, kun vauva oli ensin teholla ja sai siellä pullomaitoa.

Mutta tosiaan imetyksen kanssa sitkeys kannattaa ja kantsii myös pyytää opastusta heti sairaalassa oikeisiin imetysasentoihin. Mutta kyllä meilläkin välillä annettiin korviketta, kun tuntui ettei vauva tullut kylläiseksi, enkä mä siitä mitään stressiä ottanut. Ja välillä taas piti pumpata rintoja tyhjemmäksi (laitoin sit maitoa pakkaseen), kun alkoi imetysten välissä pingottaa. Vauva oli nimittäin kellontarkka (ilmeisesti 70-luvulta? :LOL: ), heräsi aina 4 tunnin välein syömään.

Mulle on annettu vauvasta painoarviot ultrien yhteydessä, mutta oonkin äitipolin seurannassa, jossa syynäävät etenkin vauvan kokoa.

Närästys vaivaa täälläkin. Oon mennyt Rennien voimalla, mutta silti välillä öisin herään tuskaiseen oloon. Mulla on normaalitilassakin närästysongelmia ja nyt tietenkin tilanne on yltynyt.
 
Emby
Hyvin se sokerirasitus menee, ei ollut yhtään niin paha kun kuvittelin. Litku maistuu ihan vadelmatripiltä, tosin makeammalta.. Mulle suurin päänvaiva oli se että piti istua siinä aulassa ja tuijottaa ihmisiä :D (mulla oli kasa naistenlehitä mukana ;) ) ..mää söin illalla ihan normaalin iltapalan, ajattelin että jos se paastoarvoa nostaa niin sitten nostaa, sillä syön aina iltaisin 21-22.
Aamulla odotussalissa odottaessani tuli kyllä vähän heikko olo, mutta toisaalta, mulla oli se 1h arvo vaan 4.7 et toisaalta se johtunee siittä että vs oli matala! Ja syön aina heti herättyäni ison aamiaisen ja sekin jäi väliin.

Jos sulla on labraan Pitkä matka kotoasi niin suosittelen kyllä ottamaan evään mukaan jonka saat syödä heti viimeisen verikokeen jälkeen! :)

Hemutus ja Möykky 25+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Tääl vaa porukka poksuu eteenpäin kovaa vauhtia! :D

Liikkeistä Tääl vielki tytteli vetelee sellasii omii möyrintöjä tuolla ja sit toisina päivinä on hyvinki hiljainen. :whistle: :heart:
Onkos muillaki pikkuset majailleet hyvin alhaalla? Mulle ku sanottii viime tarkastukses et juu kaikki hyvin ja paikat viel kiinni, mut pää on jo hyvin alhaalla.
En sillai huolehtia osaa ku sentäs näin pitkälle jo ollaan päästy. :) Mut kuha ajattelin kysellä.. =)

Missy ja prinsessa 27+2 :heart: :heart: :heart:
 
Täällä minin liikkeet on alkanu tuntuu ennimäkseen navan yläpuolella ihan alempien kylkiluiden tasossa tuolla sivuilla siis. Samoin napaa möykytetään huolella ja voltteja taitaa vedellä kun tuntuu, että kohtu on yks trampoliinialusta ja suorastaan tutisee menosta. On kääntyny siis jotenkin eripäin kuin aiksemmin on tuntunu vain alhallaa lantion päällä potkut. Viikonlopun ajan ollu todella aktiivinen ja viimeyönä eka kerran heräilin menoon ja meininkiin <3. Ehkä tuo alkaa vielä ärsyttää ja vaivaa kun unet menee.

Cragon turvakaukalo autoon ilmesty edellispäivänä ja ens viikolla käyn kurkkaa gracon matkarattaita, mahtuvatko auton peräluukkuun ja sopiiko turvakaukalo matkiksiin. Oliko jollain kyseinen combo jo ollu käytössä? Muistan lukeneeni jostain?

Huomenna pam 25!
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Sandrastiina: Samat mietteet täällä noiden liikkeiden suhteen. Aiemmin on tuntunut selvästi enemmän ihan tuolla alhaalla, mutta viimeisen viikon aikana on tuntunut liikkeitä reilusti navan yläpuolella/navan seudulla sekä kyljissä. Lisäks tää kaveri tykkää pyöriskellä akselinsa ympäri, jolloin joku erittäin luiseva kohta (veikkaisin kyynärpää) osuu mua tuonne jonnekkin aiheuttaen erittäin kivuliaan reaktion. Arvelisin, että meillä on käännytty pää alaspäin, kun on öisin täytynyt alkaa juoksemaan pariin otteeseen vessassa kun aiemmin on saanut nukuttua joko ilman heräämisiä taikka yhdellä vessareissulla.

Meillä on Cragon kaukalo sekä cragon miracle rattaat. Ihan kätevä yhdistelmä.

Mupelo ja sintti 29+0 POKS :heart:
 
Moiks !

Liikkeistä ; tämä meidän hunsvotti potkii alhaalla, samalla korkeudella itseasiassa jo hyvinkin pitkään eli viihtyy väärinpäin. Kutittelee myös monesti tuolta kyljen suunnalta, ja ne olen järkeillyt käsien liikkeiksi.

Kaikkein kivointa on potkia niitä superpotkuja silloin, kun äitillä on pissarakko ihan täysi :)

Sokereista ; viime neuvolassa mulle lykättiin sokerimittari kotiin matkaan, kolmisen viikkoa pitää mittailla ja merkkailla, puuh. Mulla olis ollu vaihtoehtona (?!) sokerirasitus, mutta herkän yökkärefleksin takia koin mittarin helpommaksi.

Mulla on nyt jääny kuva, että kaikki muut menee suoraan rasitukseen, onko näin? Vai onko teille tarjottu tuota kotimittausta?

Biegga ja pikkuinen 25+6
 
Biegga, uusien suositusten mukaan kaikki yli 25 vuotiaat joutuu sokerirasitukseen. Ja joku sanoi, et ensisynnyttäjät, jos BMI on tietyn tason yli..
..mä en kyl henk.koht haluais sitäkään, et tarttis aamuin illoin verensokeria itteltään mittailla, sormenpäät hiukan hellänä : /

Jjjoo-o, tuli katottua sitte eilen se Knowing.. niii-ih.. tulihan se uniin sitte. Kaunis tulipallo lensi johonkin mereen ja alko kauhia sota ja voi hyvänen aika.. Ihana mielikuvitus..

Emby^ ja nökö 26+0 :heart:
 
Heips!
Täällä yksi joka sai sokeriarvo mittarin kotiin=)
Helppoa onneksi on otto ja 2:na päivänä vaan viikossa otetaan sitten 4 kertaa verikoe..Siis arvot ei heittänyt paljoa,mutta parempi katsoa ettei nousekkaan..en halua synnyttää 5 kilosta poikaa=) 4130g tyttö riitti viimeksi=)
Nyt pitää vähän katsoa ettei kaikkea suuhunsa vaan laita..paino minulla on siis ihan normaali. Kaikki tämä myös vauvan parhaaksi.
Onpa ulkona ihana kevät ilma.

Liikeet tosiaan tuntuu kylkiluiden alla=) välillä tekee pahaa,mutta tiedänpä ainakin että vauvalla kaikki ok kun jaksaa myllätä=)

maritta83 ja mooses 26+6
Aika menee nopeasti=)
 
Emby^ ; no se selittääki asian :)

maritta83 ; mun täytyy mitata jokapäivä neljä kertaa :) mut helppoa se on ! Nyt vaan alkaa joka sormenpää olla jo hellänä ja vasenta kättä en osaa käyttää sitten yhtään (;
 
Biegga: Mä en joutunu sokerirasitukseen esikoisen aikana, vaikka olin yli 25v. Ihmettelen suuresti, vaikka monia tekijöitä olis ollut, jotta mut sinne olis voitu passittaa mm. runsas painonnousu, iso sf-mitta, osittain sukurasitetta jne. Mut nyt sit jouduin käymään esikoisen ison koon takia, eikä arvoissa ollut häikkää.
 
Ultrassa käyty. Painoarvio 1,3kg, vieläkin näytti pojalta:) Paikat kiinni, ultrattiin oikein, seuraava ultra huhtikuun lopulla.. klexanen takia käyn useammin.

Supistelee joka päivä, välillä kivuliaastikin, mutta onneksi vielä noi paikat kiinni.. tosin neuvolalääkäri tuumasi toissaviikolla, että syntynee kans etuajassa, siitä säpsähtäneenä katselin jo pienimmät (50-62cm) vaatteet yhteen laatikkoon, mistä ne on helppo sitten siirtää oikeaan lipastoon.
Näki samalla, mitä vaatteita siellä oli.. bodyja ja housuja todella paljon, muutamat potkuhousut, yöhaalareita, kesäshortseja, päähineitä, parit 56cm fleecetakit ja housut, pari 62cm fleecehaalaria, 62 ja 68cm keväthaalarit ym. Silleen helppoa, kun tyttö syntyi viime vuonna samaan aikaan, mitä tulokaskin, muistan hyvin, mitä vaatteita tartti ja mitä ei. Potkuhousut meillä todella tarpeettomia, niitä ei käytetty juuri ollenkaan! Kun taas esikoisella käytettiin niitä vielä 80cm koossa.
Kestovaipat pitäisi vielä katsella kuntoon ja vaikka laittaa jo imuja sisään;D

Vähän katselin jo kotiutumisvaatteitakin, että löytyy varmasti jotain kivoja/keliin sopivia.. eipä tarvi mitään vaatteita hommata, löytyy niin hyvin.

Nyt vain jos kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Itselleni iski paniikki, että onko kaikki tavarat varmasti hankittu uutta vauvaa varten, koska olimme viikko sitten tytön kanssa yön keskussairaalassa - onneksi kaikki on ok taas. Mutta siellä maatessa tuli mieleen, mitä jos joutuisin sairaalaan makoilemaan, ja kaikki tavarat olisi hankkimatta.. tai jos tulisi pakkolepoa. Mitäs sitten. Sen takia katselin kaikki tavarat kuntoon, ja nyt voi vain nauttia loppuajasta:) Ei tarvi stressata, onko pikkuiselle vaatteita päälle laitettavaksi, tai nukkumispaikkaa (tosin se patja täytyy ostaa pinnasänkyyn, mutta sen voi ukkokin huolehtia..).

Itselläni on synnytyspelko, viime synnytys oli niin kamala. Eikä paljoa helpota tieto siitä, että joudun ehkä yksin menemään synnytykseen. Ei ole tytölle paikkaa, mihin laittaa synnytyksen ajaksi, jos ei sitten ota mukaan.. ei ehkä. Vielä en ole uskaltanut edes ajatella synnyttämistä, varmaan kohtapuolin täytyisi miettiä noita käytännön asioita..

Tulipas nyt kirjoiteltua:)

Muilla levottomia jalkoja? Itsellä alkanut öisin vaivaamaan, aloin taas ottamaan magnessiumia, jos se auttaisi. On viheliäinen vaiva, kun itseä väsyttää, mutta jalkojen tekisi mieli lähteä lenkille:D

piuh 27+3 (ultran painoarvion mukaan 28+3.. eli toukokuussa syntynee.. toivottavasti vasta silloin!!!<3)
 
Sandrastiina: meillä oli Gracon matkarattaat ja kaukalo. Hyvä systeemi oli kesällä etenkin. Toisaalta ei viitsitty pientä pitkiä aikoja pitää kaukalossa, mutta jos nukahti autoon niin sitten vain kaukalo rattaisiin ja menoksi kaupunkiin! Kätsyä. Nyt kaukalo on vielä hankkimatta, vanha me myytiin jo aikaa sitten. Matkarattaat on vielä tallessa, mutta en tiedä, käyvätkö Gracon uudet kaukalot enää niihin rattaisiin?

Tänään 27+0, huomenna lääkärineuvola. Vointi ok, viikonloppuna en saanut levättyä niin hyvin kuin yleensä niin oisko se syynä, että tänään kyllä supistelee. Huomenna sitten nähdään, onko mitään muutoksia tapahtunut noiden supistelujen vuoksi. Aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla ei vielä ole muutoksia ollut. Kuopusta oottaessa supparit eivät saaneet mitään aikaan vielä 34+ viikoillakaan, yli menikin raskaus sitten.
 
piuh-78 Mulla on myös levottomat jalat, aivan hirveetä!!!! :kieh: Yöllä pittää keittiötä kävellä ympäri, ei pysty nykkumaan! Sitten aamulla vois toki nukkua, ku pittääkin jo nousta ylös :/ Viime yönäkin sain unen varmaan yhden pintaan, ja valveilla taas puol3-5 :( Jalat huutaa että LIIKU LÄSKI LIIKU :LOL:
Toivottavasti et joutuisi yksin synnytykseen, eikö oo ihanketään teillä joka voisi tytön kanssa olla??? Voih, voimia sinulle :heart: Pelottaa itellä ajatuskin että joutuisin yksin synnytykseen...??

Mulla on nykyään niin norsu olo, saappaat ku laittaa jalkaan ni tuntuu että ulkoilemaan edes jaksaisi enään ees lähteä :D Painoa on tullut lisää nyt 5kg lähtöpainosta, ja ihan normi painoinen oon. Mutta silti on niin iso olo, ja maha painaa jaa jaa jaa :) Valivali, anteeksi kanssasisaret ;)

Ens vkolla sinne äippäpolille tarkistaan että onko se istukka kohdunsuun eessä, ja jos niin sektio edessä :/

Hantuliini ja masukki 27+2 :heart:
 
Mupelo ; Mulla hurja painonnousu ja vauvan kasvupyrähdys oli ilmeisesti ne hälyttävät tekijät, niin ja ei väsymys janoineen kaikkineen ainakaan lieventäny neukun epäilyksiä. Mutta toivotaan nyt parasta..

Täällä puhuttiin aikaisemmin "littanasta" masusta, tai navanseudusta. Multa löytyy kyseinen masutyyppi ja istukka on edessä. Se on aika hauskan näköinen, aivan kuin pöytätaso muuten pyöreän masun päällä :)

Ps. Löysin ensimmäisen arven masusta, en tiennyt olisko pitäny itkeä vai nauraa. Päädyin tehorasvaukseen :D
Rasvaatteko ihan tavallisella rasvalla vai jollain erityisellä? Itse olen jotenkin skeptinen kaikkien "erityisrasvojen" suhteen ja perusvoiteita oon käyttänyt. Nyt toi eka arpi sai mut ajattelemaan, että olisko niissä erityisissä sittenki jotain taikaa.. (;
 
Madde84 no huh, miten "ihanaa" meininkiä teiän työpaikalla! Koita jaksaa!

sokerirasituksesta Olin torstaina juomassa labrassa sitä litkua ja yllättävän kivuttomasti meni. Meillä se litku maistui kyllä pelkälle sokerivedelle, kun joillain se on ollut sitä vadelmanmakuista. Mutta ihan hyvin se meni alas, kun oli jääkaappikylmää. Söin edellisenä päivänä ihan normaalisti. Mulla pahin oli oikeastaan huono olo aamulla ennen labraan menoa, kun ei saanut syödä mitään. Siten kun sai sen sokerilitkun juotua siellä labrassa, niin paha olo ja nälkä hävisivät, mutta tilalle tuli tosi väsynyt olo. Tiedä sitten mitä noi olot kertoo arvoista, kun en oo saanut vielä niitä tuloksia. Mietinkin, että kaipa ne arvot on olleet ihan ok, kun nlatäti ei ole mitän soitellut... Mutta turhaa mun mielestä sitä rasitusta on pelätä, ei se niin paha ollut!

synnytys on käynyt viime aikoina mietityttämään...Tähän mennessä ajatukset on keskittyneet aiempien keskenmenneiden raskauksien takia lähinnä siihen, että kunhan vauva vaan pysyisi mahassa. Nyt on alkanut viikkojen suurenemisen myötä tulemaan sekin ajatus todelliseksi, että tämä vauva täytyy oikeasti saada uloskin täältä joskus :O Pieni synnytyspelko mulla on, mutta toisaalta yritän luottaa siihen, että kai siitä jotenkin selvitään, kun palkinto on kuitenkin ihanin mitä voi vaan olla. En pelkää niinkään kipua, vaan sitä, että vauvalle kävisi jotain.

liikkeistä Täällä on selkeästi toiset päivät hiljaisempia kuin toiset. Toissapäivänä oli aamun jälkeen nukkumaanmenoon asti niiiiin hiljaista, että olisin varmaan jo lähtenyt äippäpolille, jos ei olis ollut doppleria, jolla sai varmistettua, että ainakin sydän pompotteli entisen malliin. Eilen taas oli menoa ja meininkiä senkin edestä :heart: Ihan kuin neiti olisi otanut takaisin edellisen levätyn päivän ;) Eilen tuntui ekaa kertaa täälläkin liikkeitä kylkiluiden alla, tosin vain silloin kun istuin. Illalla ja tänään liikkeet tuntuneet taas selvästi alempana. Mutta mun puolesta meiän neiti vois kyllä pitää samanlaista jumppaa vaikka joka päivä, kuin eilen! On ne liikkeet vaan niiiiin ihania :heart:

Vauvavakuutus saatiin, vaikka ensin tulikin Ifiltä lappu, että päätös menee jonnekkin erikoiskäsittelijälle "äidin terveydentilasta saatujen tietojen perusteella", eli niiden aiempien keskenmenojen takia. Mutta lopulta eivät edes pyytäneet mitään lisätietoja vaan seuraavaksi tulikin vain lasku ja vakuutuskirja :) Olin ihan varautunut, että haluaisivat vähintään neuvolakortista kopion. Mutta hyvä, kun meni läpi.

Kelan päivärahoista Laitoin hakemuksen 31.1. ja vieläkin sen päivärahahakemuksen kohdalla lukee nettisivuilla, että "käsiteltävänä". Eli kohta jo 1,5kk käsitelleet sitä...huoh. Onneksi äitiysavustuspäätös ja itse pakkaus tuli perille suht nopsaan.

Sanmar + superpapunen 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar: mullakin oli aamuheikotus ennen rasitusta. Muutenkin kärsin edelleen usein aamuisin sellaisesta heikosta olosta, joka ei korjaannu välttämättä edes syömällä. Töissä taas saattaa iltapäivällä syömisen jälkeen tulla heikotusta, sellaista, ettei oikein jaksaisi seisoa / kävellä. Sokerilitkun jälkeen olin koko päivän väsynyt, osa ehkä muutakin väsyä, mutta tuon litkun juomisen + odottelun jälkeen olisin voinut mennä nukkumaan. Töihin vaan... kuitenkin mulla arvot olivat kunnossa. Joten väsymys ei välttämättä merkitse mitään häikkää arvoissa. Meillä neuvolaan piti itse soittaa ja kysellä arvoista, mutta tässä on varmaan eri käytäntöjä.

Kävin äsken pienellä kävelyllä, ehkä jopa 1,5-2km :) Siinäkin sai pulssin ylös ja puolisen tuntia menemään. Liitoskipuja alkaa vähän jo olla. Viikonloppuna iskiaskin vähän vaivasi, mutta onneksi vain varoitteli.
 
Eilen kävin sokerirasituksessa. Minusta kaikista vaikeinta oli se että ei saanut juoda mitään. Sokerilitku meni helposti alas, oli hiilihapottoman coca-colan näköistä ja makuista. Minullekkin tuli jälkeenpäin tosi kova väsymys, mutta arvot oli kunnossa. Tunti sokerrasituksen jälkeen mulla olikin sitten neuvola.

Neuvolassa taas painoa tullut REILUSTI. 1,1kg/vko ! :O:mad: Sf-mittakin oli kasvanut 4cm kahdessa viikossa ja on nyt 28cm. Muutoin kaikki oli kunnossa, toki terkkari nyt kehoitti hieman katsomaan syömisiä vaikkakin sokerirasitus on kunnossa. Tiedän sen itsekkin että nyt sairaslomalla ollessa on tullut syötyä kaikkea mahollista paljon. :ashamed:

Tänään on neuvolalääkäri. Arvioidaan sairasloman jatkot. Terkkarin mielestä mun kannattaisi nyt jäädä sairaslomalle äitiysloman alkuun saakka koska supistukset jatkuu edelleen. En pysty edes 100m kävellä ennen kuin alkaa supistamaan. Toki nämä supistukset on kivuttomia, mutta terkkarin mielestä kynnys ei ole suuri että ovat taas kivuliaita jos palaan töihin. Katsotaan nyt mitä lääkäri sanoo. Itse vaan toivon että supistukset laantuisivat niin että pystyisin edes vähän jotakin kotosalla tekemään.

Liikkeitä tuntuu vähän joka puolella, enimmäkseen kuitenkin oikealla kylkiluiden alla ja ihan alavatsalla nivusissa ja häpyluun yläpuolella. Toisinaan liikkeitä tuntuu navan seudulla. Ilmeisesti pikkuinen tekee vielä aikamoisia voltteja :D

Biegga, minä rasvaan vatsaa lähes päivittäin ihan perusvoiteella. Olen ottanut tavaksi että silloin oikean hieron ihoa joka puolelta. Olen ajatellut että se edes auttaisi sitä että kun iho venyy niin tulee vähemmän raskausarpia. Vielä ei ole yhtään tullut. Toisessa rinnassa on sinertäviä viivoja, ilmeisesti raskausarvet rintoihin tullut.

Muumimamma_ 28+3
 
Biegga Käytin ensi vaa perusvoidetta, mutta rintoihin tuli heti alkuviikoilla "kivat" arvet. Kaveri suositteli apteekin vichy-raskausarpivoidetta. Kokeilin ja oon Tosi tyytyväinen.. Uusia arpia ei oo tullu ja heti rasvauksen jälkeen jo tulleet arvet vaaleni! Suosittelen lämpimästi! =)
 
Mulla pamahti nyt saikut äippäloman alkuun asti, selkä kun on taas selvästi huonompi ja supparitkaan ei oo vähentyny. Hyvä ettei tarvii enää lääkärissä juosta! Fysioterapeutille pääsen perjantaina viel kattoon miten ton selän kanssa pitäs toimii. Ja sit joskus synnytyksen/imetyksen jälkeen aletaan kattoo et miten toi selkä lähtee paranee jos lähtee.

~ZZ&PikkuT 26+0~POKS!
 
Sandrastiina: Täällä ehdittiin jo ilakoimaan, että kaveri on kääntynyt pää alaspäin mikä ei nyt sit ilmeisesti enää pidäkään paikkaansa. Potkut tuntuu milloin missäkin ja eilen aamulla tais kääntyä kunnolla kun tuntu niin ilkeeltä tuossa kylkiluun alla. Veikkaisin, että meillä majaillaan tällä hetkellä poikittain. Noh, ehkä se selviää huomen aamulla neuvolassa.
 

Yhteistyössä