Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Onnea ventti! :flower:

Täällä vika neuvola takana ja nyt odotellaan aikaa ya-kontrolliin, joka yleensä on ollut rv 41+5. Viikot osuu lauantaille, joten saas nähdä meenkö silloin vaiko jo perjantaina mikäli ei sintti ole siihen mennessä syntynyt. Pää on kyllä asettunut lähtökuoppiin kun ei terkka enää sitä löytänyt.

Mupelo ja sintti 41+0 P-O-K-S!
 
Aanna tsempit! pidän peukkuja että tänään alkaa käynnistely!!


Meillehän kävi just niin että viime äitipkl:n käynnillä lääkäri anto uuden ajan. Mun potilas teksteissäkin lukee että seuraavalla käynnilla lapsivesipunktio tai suoraan käynnistys rv 37-38. Noh seuraavalla kerralla kun menimme niin ei otettu punktiota eikä saatu aikaa käynnistykseen vaan saatiin uusi kontrolli aika 38+2. Toki ymmärrän että haluavat silloin katsoa onko mun kroppa yhtään pehmentynyt mutta silti ärsyttävää kun menee siinä toivossa että "tänään selviää asiat" ja sit ei ne selviäkkään vaan joutuu odottamaan lisää!


Hemutus ja Möykytys 37+1
 
Aanna tsemppiä käynnistykseen!! vaikka taidatkin olla siellä jo, kun tätä kirjoitan ;)

Poikalle myös tsemppiä käynnistelyn kanssa!

ventti ja pillipöllö Onnea molemmille :flower::flower:

pinnasängyn paikka Me laitettiin ainakin nyt alkuun pinnis meiän sängyn jalkopäähän, mutta ei siis ole ihan kiinni sängyssä vaan pinniksen ja meiän sängyn välistä mahtuu kävelemään. Kaveri kävi kylässä toissapäivänä ja epäili, että maltanko pitää sängyn niin kaukana. Oli itsekin kuulemma ensin laittanut samanlailla, mutta lopulta hilannut sängyn ihan omaan sänkyyn kiinni, kun vauva oli hänen mielestään liian kaukana ;) Voi olla, että täällä käy lopulta samanlailla...

tulevan isän jännitys sitä on ainakin täällä ilmassa :D Välillä tuntuu, että tuo mies jännittää enemmän kuin minä. Koko ajan se kyselee, että koska lähetään ja eikö se nyt voisi syntyä. Käsken aina kysyä vauvalta itseltään, että koska se syntyy :D

Täällä edelleen yhdessä kasassa, eikä supistuksen supistusta...saas nähä ootellaanko tätä tulokasta vielä ens viikollakin.

Sanmar + superpapunen 40+4
 
Moikka!
En oo tännekkään pitkään aikaan kirjoitellu mitn on mukamas niin kiire :)
Neuvolassa käyty tänään, hemoglobiini oli vain 102 että ei ihme että on vähän huipannu :)
Onko täälä muuten muita kellä todettu streptokokki b bakteeri?(täälä otettiin ainakin alapäästä jollain puikolla näyte..) tuli vähän yllätyksenä kun neuvolantäti sano tänään että mulla on sitä ja synnytyksessä laittavat antibioottia sitten tulemaan..

Vieläkös sinne facebook ryhmään pääsis? vois siellä yrittää vähän aktiivisemmin kirjotella kun useammin siellä käy kun täällä :)

mimskuliini 38+0
 
Onnea Matte pikkuusesta Rinsessasta! :)

Mimskuliini Mulla otettii kans näyte tos viimesellä neuvolalääkäri käynnillä ja äsken olin normineuvolakäynnillä ja sanottii, että tulos negatiivinen. Itte en asiasta sen kummemmin tie, en oo perehtyny.. Sen vaa just et olis se antibiootti laitettu meneen synnytykses, ettei vauvalle tuu mitää..

( . ) Olin tosiaan äsken neuvolas käymäs. Vauvalla kaikki hyvin. Ittellä oli hb 113 (viimeks 119), paineet oli ok, pissa puhdas, Mutta toi !!paino!! +1700g, sano, että rajana on 2kg/vko nousua turvotuksen takia nii laitetaa käymää polilla vaikka paineet ja pissa olis ok. Kehotti kotona seuraamaan painon vaihteluu päivän aikana. Ja sano, että soitella tällä viikolla jo uusiks sinne jos kovin tukala olo on.. Sano, että joskus on sen potilaalle annettu loppuajaks nesteenpoistolääkkeet (mutta ilmeisesti ei kovin herkästi saa) tai sitte voidaan lähtee käynnistämään. Mutta ku oon ensisynnyttäjä ja ainakaa perjantaina ei ollu paikat yhtää auennu nii ei siihen lähde, ku niin huonosti yleensä lähtee käynnistymään.. En sitte tie, oon niin kypsä tohon nesteeseen!! Ei täs muuten mitää hätää oliskaa!! : /
 
Onnea Matte prinsessasta! :flower:
listaa ajatellen niin syntyikö tämän vai viime vuorokauden aikana?

Terkka soitti jokunen aika sitten ja perjantaina olis tarkotus suunnistaa äippäpolille yliaikaiskontrolliin, jos ei sintti sitä ennen ole syntynyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
täällä viimeyönä oli pientä alamaha kipuilua ja alaselkäkipua mutta ku aamu tuli ni loppu neki.
Huomenna NLA vaihteeksi. viimeviikolla oli puhetta tosian että laitetaa äippäpolille lähete jos vielä huomena oon kasassa, eli toivottavasti laittavat sitte kans.

Tylsiä päiviä kun ukko on töissä iltaan asti, eikä itellä ole oikeastaa mitää tekemistä.
 
Heippa kaikki!

Täällä kaksplussassa ensimmäisiä kertoja kirjoittelen, terve vaan.
Minulla siis myös laskettu aika tässä kuussa!! 28.6 ja poika on tulossa :) synnyttämään aion HYSiin
Toivottavasti laitoin tuon värijutun oikein, eli mun tietoja voi päivitellä Mupelon pinkkaan :)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja jaksamista meille muille! <3

demdem, rv. 36+4
 
ainiin onko moni jo uskaltanut suunnitella ristiäisiä/nimiäisiä?

Minä hokasin just että meille on tulossa vieraita vähintään 35 kääks!
Esikon ristiäisissä oli puolet tuosta vaan ja seki tuntu jo monelta.

Tässä oon miettiny että mitä suolanpuolta voisin tehdä. oon kahden vaiheilla. joko suolasia kinkku tai lohi tai kumpiaki tuulihattuja tai sitte yks iso voileipäkakku jommalla kummalla täytteellä.

Sitte jotain kakkuja varmaan kaupasta ja jos joku leipoo kranssin ni sitte sitä, mutta ei sen kummempaa.

sitte oon myös miettiny astioiden lainaamista ja muutaman lisä tuolin.. tai no aika monen XD eihän meillä oo nimeksikään istumapaikkoja XD.
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Tervetuloa uudet ja en kestä teitä vauvautuineita awwwww. Tästä tulee r a s k a s t a lukea kesäkuun mittaan. Onneaksi olkoon siltikin urakka suoritettu yhdeltä osin :)

Neuvola takana. Tiedän, että olen hiukan herkutellu :D 1,1kg/vko eli 15kg alusta - noottia en saanu ku pien n olen mukamas vieläkin. Sf 33 (+2cm) vyötärö 100,5cm (+2 cm), muut arvot ok ja minin pää vapaana. Oli kiva uusi neukku, sykkeiden ja tunnustelun ajan puhu vain vauvalle eikä mulle :) olin hieman ulkopuolinen, mutta onnellinen siitä. Eka kertaa noin konkreettisesti tajusin jonkun ulkopuolisen toimesta, että sieltä tulee kyllä ihkaoikea ihminen vielä joka ei ole osa mua vaikka nyt onkin tossa vaunussa matkustanu..

Jutustelu synnytyksen käynnistymisestä rauhotti tietysti mieltä ja käski vaan soitella ajoissa sairaalaan ennemmin kuin panikoi kotona. Turhia käyntejä ei ole jos itelle saa rauhan.. Samoin liikelaskennasta nyt muistutti. Ehkäisystä kanssa juteltiin ja tiedän ettei sellasta tule. Ei tainnu uskoa kun niin vaan jatko, että katsotaan sitten.. Hor

Nimiäisiä on tullu pohdittua ja aika selvät sävelet on ja tommonen 30+ henkeä täällä kanssa ois tulossa.

Mini rv 37
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Höpöttäjä pienestä tylleröstä! :flower:

Sandrastiina: Täällä hieman samat fiilikset noiden jo vauvaantuneiden suhteen kun kerran oma laskennallinen eräpäivä meni jo viikko sit. No, jos mennään ya-kontrolliin asti niin saanpahan sen koko raskausajan kaipaamani kokoarvion ultran yhteydessä. Toisaalta en kyl yhtään enää halua tietää minkälainen pikkujätti tuolla mun masussa on.
 
Matte07 ja Höpöttäjä75 Onnea :heart::heart:

Tervetuloa uudet!!

voi et ku enää ei malta odottaa sitten yhtään 12pvä tosiaan o meno synnärille ja saa nähdä mitä sit tekevät jos ny ei ole tullu itestää sitä ennen... ei oo supistuksen supistusta tullu sitten aamupäivän mälsää.. yöllä varmaan taas saa valvoa..

Taistis ja pikkuneiti 39+1 :heart:
 
MaTu Tähän käden puutumiseen on alkanu jo tottua, vaikka onhan se vähän kömpelön tuntusta. Jossain vaiheessa särki enemmän koko käsivartta öisin, otin silloin muutamina iltoina Paracetamolia, se autto että sai nukuttua!

(.)Tänään oli neuvola viime perjantain "epäonnistuneen" lääkärineuvolan jälkeen. (Sijaislääkäri joka ei siis tehnyt sisätutkimusta eikä oikein mitään..) Sain tän viikon perjantaille uuden lääkäriajan OIKEALLE lääkärille!:)
RR vähän koholla useammasta mittauksesta huolimatta, korkeimmillaan luokkaa 148/88. Pitää kuulemma levätä vaan enemmän.. Ja pitää soittaa heti neuvolaan tai yöllä synnytyssairaalaan, jos päänsärkyä tulee.

Ehkäpä se on alettava pakkaamaan vauvalle kotiinlähtövaatetta ja itelle sairaalakassia!:D Vauvalle ajattelin pakata pitkähihasen bodyn, housut, sukat, pipon.. Ehkä sellasen puuvillahaalarin jos viilee keli sattuu, ja sellasen "torkku"peiton ajattelin ottaa automatkaa varten varuiks mukaan!

Omien vaatteitten pakkaamisessa sama ongelma, kun mitä joku muukin mainitsi, että mites pakata, ku ne mukavimmat on yleensä päällä.. Ei viittis vielä mitää jemmata kassiin odottamaan..

Rv 36+6 (kai?)
 
Täälä siis supiaatukset alko 3pv 9illalla ja 10alkokin sattuu nii kovin että ruvettii tekee lähtöö...puol 12 oltii sit tayssissa ja suoraa käyriltä salii.tuolloin olin siis 4cm auki.salissa hoitivat nopeesti kivunlievitystä ja heti kun supistukset saatii kurii ni alko kauhee paineen tunne ja pian neiti syntykin...synnytys ajaks kirjattii vähä reilu 4tuntia.
Joku täälä kyseli tayssin toiminnasta ja ite oon kyl ollu tosi tyytyväinen niin vuonna 07 kuin nytkin :)
 
Keneltäköhän tänään tulee vauva uutia? Tuntuu että joka päivä nyt tullut vauva uutisia..ihquu..

Täällä nyt menossa 36+6 ja viikko siihen että pääsen äippäpolille ja toivon mukaan siihen käynnistykseen mikä mulle on luvattu..pelkään kyllä että käännyttävät kotiin jos paikat on ihan epäkypsät :(
Ku sais tämän viikon nyt tästä nopeesti eteenpäin.. Aikakin sinne vasta 12.50 niin saa siinäkin puol päivää odottaa :(( ( kaksi aikasempaa käynnistystä oon saanut heti aamuksi niin mietityttää tosiaan että miks nyt näin myöhään)
 
Hei!

Minun odotukseni päättyi onnellisesti pienen terveen prinsessan syntymään 2.6 klo. 17.29. rv 38+3
painoa pikku tytöllä oli 3400g ja pituutta 49 cm.
Eilen kotiuduttiin, äiti on väsynyt mutta niin onnellinen ja vauva on aivan ihastuttava pakkaus.

Tässä hieman synnytystarinaa:

Supistukset alkoivat viime lauantaina kuuden aikaan aamusta ja jatkuivat todella kivuliaina, kunnes lähdimme sairaalaan klo. 10 aikaan. Kohdunsuu oli 5cm auki ja synnytys käynnissä. Supistukset laantuivat vähitellen koska kalvot eivät puhjenneet itsestään, kolmen aikaan puhkaistiin kalvot ja supistukset muuttuivat lähes heti todella kivuliaiksi ja säännölliseksi, olin hetkessä kokonaan auki ja pääsin ponnistamaan, tuskallisin vaihe oli ponnistusvaihe koska kätilö huomasi pian että vauva on kasvot ylöspäin, kyllä voimat meinasi mennä ja huusin kivusta, mutta kaikki päättyi onnellisesti kun mieheni tuen ja kahden ihanan kätilön avustamana sain viimein ponnistettua vauvan ulos. Vauva nostettiin heti rinnalleni, siinä hän oli kenen pikku potkuja, liikkeitä ja hikkaamista olin saanut tuntea tämän koko pitkän matkan, katseli äitiään, olin niin onnellinen että itkin vaan taukoomatta.

Imetys on käynnistynyt hyvin ja vauva on tyytyväinen ja ihan jokaisen synnytyskivun arvoinen rakkauspakkaus. :heart:

Onnea kaikille joilla tämä vielä edessäpäin, muistakaa että kipu on pientä siihen verrattuna, minkä lahjan siitä palkinnoksi saa.

Kiitos vielä tästä ihanasta palstasta, täällä oli kiva lukea ja jakaa ajatuksia teidän muiden kanssa. :)
voin tulla moikkailemaan tuonne syntyneiden palstalle ja kertoilemaan kuulumisia, jos siellä meille joku oma ketju.

t. Enisa ja pikku prinsessa
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä