Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Lennille sattunu Oikeen Ihana lääkäri, :| mistä noita törppöjä oikeen tulee (itse myös paskan neuvolalääkärin tykönä käyny)!! Voin kyllä kokemuksesta kertoo, että jos oli lääkäri joka ei mistää mitää tie, nii oli paljo parempi ettei se sitä kohdun suun tilannetta edes kattonu.. Tie mitä puutaheinää se siitäki olis sanonu, ku ei olis tienny oikeesti! Toivottavasti pääset toiselle lääkärille ens viikolla.. :) Enkä mäkää oo viä pakannu kassia, mutta tänään oon aatellu sen tehdä. Uuden hammasharjan ja tahnan oon jo ostanu, eikö se oo jo paljo!? :D ..eipä kai sinne ihmeitä tarvii, kovin vähälläki luulis pärjäävän.. omia sukkia ainaki ajattelin ottaa, en voi sietää mitää flunuja. Ja isännälle ajattelin kans pakata lehtiä luettavaks, jos kovaa tulee aika pitkäks. Sitte, meille sanottii valmennukses, että kannattaa ottaa iskälle joku väljä vaihtopaita mukaan. Jos sattuu, että vauva tuodaanki iskän paidan alle (jos äitiä esim. kursitaan kasaan..), mulla ei kyllä moinen olis tullu mieleen. :)

EmBy Mä vein eilen ehtoolla roskia ja tuli kans vettä (taivaalta ;)) ja oli niiiin ihana raikas ilma! =)

Pillipöllölle isot tsempit tulevaan! =)

( . ) Mulla oli eileen aika pöhkö olo. Siis pää oli aiva outo ja heikotti ja kovin epämääränen. Ja aamusta olin jo kovaa turvoksis. Mulle sitte yks hoitopuolen ystävä sano, että näytät aika huonolta, ja oot kasvoistaki turvoksis, että pitäsköhän sun käydä neuvolas näytillä. No, soitin neuvolaan, mutta eihän siä ketää ollu. Oli kai jossai koulutukses koko konkkaronkka. Soitin sitte vastaanottoon ja ne pyysi heti käymään. Kohdunsuun tilanne katottii ja se oli kii, lääkäri sano, että näyttää paikat olevan ihan aikataulus. Ja paineet oli ok, turvotuksetki oli sen mielestä normirajois.. Eli, ei mitää hätää kuitenkaa ollu. Ittelle tuli vähä tyhmä olo, että hätäilinköhän ihan turhaan. Lääkäri kai näki mitä tuumasin, ku sano sitte viä, että ehdottomasti hyvä, että tulit, ja heti jatkossaki jos epäilyttää nii tulla vaan, vara paree ku vahinko! :) Jäi tosi hyvä mieli käynnistä, vaikka oliki "turha"..
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Pillipöllöllä on sit ehkä tosi kyseessä! Ja Emppakin on käynnistyksessä! Tsemppiä!

Mäkin pelkään, että maanantaisesta käynnistysajasta huolimatta joku toinen lääkäri lähettääkin mut kotiin! Ärsyttäisi kovasti, etenkin lasten takia, kun ajateltiin viedä ne jo edelliseksi yöksi hoitoon, siis 100km päähän. Mummin autokin on rikki, niin meille tulisi tuo vienti. Kuopus ei oo ollenkaan innokas lähtemään, oli toukokuussa yökylässä juuri ja vissiin sitten oli ikävöinyt, vaikkei paljon sitä ollut osoittanutkaan.

Mutta mulla oli eilen jopa vähemmän supistuksia kuin aiemmin. Yöllä ja nyt aamulla ei mitään. Eiköhän tilanne maanantaina ole tosi epäkypsä sit edelleen, voi itku!

Ja samaa mieltä, mupelon ois kyllä ehdottomasti pitänyt päästä painoarvioon. Ihmeellistä, ettet päässyt! Mutta voihan tämä vauva vaikka ollakin pienempi, ja toisaalta samankokoinenkin mahtuu tulemaan testatusti.

Aamupalalle!
 
heips!
Onpas täällä jännät ajat menossa=) tsemppiä kaikille ihan kauheesti=)
Täällä siis ei saatu kännistysaikaa sittenkään,vauva painaa 3,7 ja arvio LA ois 4,3 mutta mahtuu kuulemma tulemaan kun esikoinenkin tullut 4130g alateitse..
No eipä auta kun ootella alkamista..jospa tulis jo ens viikolla=) LA on siis 12 päivä.
Suppareita tulee sillon tällön,eli ei ainakaan vielä kummempia alotuksen merkkejä..

Sairaalaan otan joo omia sukkia,sairaalan ei pysy jalassa=) lehtiä,omia alusvaatteita yms muita vaatteita..trippejä ja namuja jos sattuu tulee nälkä=) ja rintapumpun otan tällä kertaa omani=)

maritta83 ja mooses 38+4
 
Kiva kuulla, että tämmöttis viimisillä olevana uskaltautuu käydä lekurilla jos siltä tuntuu. Hyvä ettei pikkumyyllä ollu mitään epänormaalia!

Tuo viikon vanha vauva jonka tapasin.. Tutkin äitin neuvolakorttia ja siinä uä painoarvio oli 36 vkolla 3.2kg ja mullahan oli 2.8kg nooo tää tyty paino siltikin syntyessään v a i n 3550kg (syntyi siis rv 40+2). Painoarviot on siis todella painoarvioita.. Tuli vaan mieleeni. Tämäkin äiti luuli puskevansa aika isoa jöötiä, mutta eipä ollu. En tietysti puolustele yhtään systeemiä ka sitä ettei tarkempaan syyniin painoata oteta...

Mä sit nautin sateesta. Taidan saada pinnasängyn tänään kuntoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Aanna ja möhköpantti: Se on tää pieni kunta kun kaikessa pitää säästää. Mut nyt ei siis pitäis olla kovin iso tulossa, ainakaan, jos vertaa esikoisen aikaiseen odotukseen. Sf-mitta vetelee alakäyrää ja painoakin on tullut 13 kg vähemmän. NÄin ollen ei siis ole perusteita epäillä isoa vauvaa. Pöh, sanon mie. Totuus selviää kunhan tää joskus suostuu tulemaan ulos! Toisaalta täytyy toivoa ettei joutus sinne ya kontrolliin niin olis taas autuaan tietämätön minkäkokoista veijaria sitä puskee pihalle. Uskon, että kyllä tuolta mahtuu kun tuo esikoinenkin tuli loppujen lopuks suht vaivatta kunhan sai ensin ponnistamiseen tarpeeks voimaa.

Empalle tsemppiä! Samoin Pillipöllölle! Sekä Aannalle tsemppiä maanantaille! Nyt niitä vauvoja alkaa satelemaan, saas nähdä koska sitä itse pääsee tositoimiin.

Mupelo ja sintti rv 40+5
 
Mäkin ajattelin, että sanovat mulle, että reilu nelikiloinen kyllä mahtuu tulemaan todistetusti. Että odotellaan ainakin LA:aan asti. Mutta voihan joku vielä maanantaina noin sanoakin :( Nyt jotenkin mietin koko ajan, ja toivon supistuksia, että pääsisi synnytys nopsemmin käyntiin. Mutta nyt ei vaan supistele, ei!!
 
Seksistä kun oli puhetta jossain vaiheessa, niin eilen innostuttiin harrastamaan ekaa ja mahdollisesti vikaa kertaa tässä raskaudessa kyseistä toimintaa. Hiljasta on siis ollu aikasemmin. :ashamed: Itteä on jotenkin pelottanu vuotojen ym. takia niin paljon ja sitten jossain vaiheessa ku uskallettiin yrittää, niin tuntui niin pahalta kuivien limakalvojen ym. takia, että pakko lopettaa. : / Eilen kuitenkin jostain iski halut ja oli siitä jotain hyötyäkin: Viime yönä supisteli ekaa kertaa kunnolla parin tunnin ajan n. 10 minuutin välein. Harmi vaan, että ne hiipui ja nyt ei taas oikeen tunnu mitään muutamaa yksittäistä supparia lukuunottamatta... :headwall: Alan uskoa, ettei noista käynnistyskikoista oo oikeasti mitään hyötyä - jotain väliaikaista ne voi aiheuttaa, mutta ei se synnytys sieltä käynnisty ennen kuin sen aika oikeesti on...

Toivottavasti Pillipöllöllä supparit on sitä itseään! :)
 
Supistukset loppu melkeinpä kokonaan tossa 10.30 jälkeen. Muuttu melkein kivuttomiks. Sain nukuttuakin.
Heräsin sit tos vajaa puol tuntia sitten kipeeseen suppariin. Nyt on sit 3 kipeetä supistusta tullut taas 25min aikana.
 
Pillipöllöllä on nyt ollut niin paljon kipeitä suppareita, että kyllä luulisi synnytyksen käynnistyvän lähipäivinä viimeistään! Ehkä ensi yönä? Mullakin oli pari napakampaa supistusta, kun imuroin tuossa äsken oikein kumarrellen ja vauhdikkaasti. Vaikuttaisi myös, että tuli limaista vuotoakin reilummin, muttei varsinaista limatulppavuotoa kuitenkaan, ts. ei ole veriviiruja seassa eikä sitä nyt niin runsaasti sit tullut. En kuitenkaan tiedä, onko nyt aivan fiksua sitten väsyttää itsensä totaalisesti supistusten toivossa... Esikoinen mulla varoitteli vähän samaan tapaan kuin pillipöllöllä, eli pari huonoa yötä oli. Sitten meni aamulla limatulppaa, lähdin shoppailemaan kaupungille päiväksi ja olin aika väsyksissä, ja illalla menivät vedet. Siitä sitten vielä pari valvottua yötä sairaalassa ennen tippakäynnistystä, ja olin totaalisen univelkainen, mutta kyllähän se synnytys meni niissä hormoneissa :) Osastolle kun pääsin illalla, nukahdin samantien kun laitoin silmät kiinni ja nukuin käytännössä koko ajan 2 vuorokautta yötä päivää milloin en imettänyt/syönyt tms.

Mutta mä uskon, että kipeät supistuksetkin tekevät jotain, eli edes vähän valmistelevat paikkoja. On se kyllä turhauttavaa, jos niiden takia joutuu yötolkulla valvomaan :( Toivotaan, että pillipöllöllä supparit ens yönä voimistuisivat sit kunnolla :) Kuinka kipeitä ovat nyt olleet, menkkakipumaisia?
 
Jaahas, täällä onkin jänniä hetkiä monilla!! IIks!! Olispa itselläkin, mutta ei mitään, ei niin mitään :D

Tänään tarvi lähtee oikein kaupungille kattelemaan vauvalle jotain lämpimämpää päällepantavaa, kun taitaa mulla ainakin olla suht kesäisiä kaikki vaatteet. Onhan mulla sellainen puuvillainen Kappahlin haalari, mutta sekin taitaa olla liian kylmä tällaisiin keleihin ja kun tuo sääennuste on aika pitkään kylmähköä ja epävakaista, niin eihän reppana pärjää nuilla mitä minä olen ajatellut, kun olen ajatellut että nyt on kesä!! Noh, eipä siellä kaupungilla ollut tarjolla kuin kesävaatetta, eli se siitä sitten. Onneksi löysin esikoisen vaatteista sellaisen pehmoisen haalarin mikä menee pojallekin...että kiva kesä on täällä :whistle: Tuli vaan yhtäkkiä tänään mieleen, että mitä jos pieni nyt lähipäivinä syntyy kun asteita just ja just +10

Pinnasängyn paikka missä teillä sijaitsee pinnis makkarissa?? Esikoisen sänky oli ihan mun vieressä, mutta nyt kun asutaan eri kämpässä ja tilaa makkarissa eri tavalla, niin se olis niin passeli paikassa, joka ei ole mun sängyn vieressä...kyllähän mä sitten näen että missä paras paikka sille on, kun vauva on maailmassa, mutta ajattelin teiltä kysellä, että onko jollain niin, ettei pinnis ole ihan siinä vieressä...? :)

jkoo + Pupu 37+3
 
Meilläkin pinnasänky mahtuisi parhaiten noin 50cm päähän sängystä mutta uskoakseni tulen järjestelemään huonetta niin että saan pinnasängyn ihan kiinni sänkyyn, jotta saan rauhassa nukahtaa kun vauva on rinnalla eikä tartte pelätä että putoaa alas sängystä. Mutta jos pinnis ei ole ihan kiinni omassa sängyssä niin sitten ei taida niin kovasti olla väliä missä kohtaa huonetta vauva nukkuu.
 
Hei tuli tuossa eilen mieleen että onko jollekin mainittu omega3 lopettamisesta synnytksen lähestyessä?? Kun meillä ainakin leikkauspotilaille on tullut ohjeistukseksi lopettaa omega3 valmisteiden käyttö kaksi viikkoa ennen toimenpiteeseen tuloa tuon vuotoriskin takia niin eikö se siis myös kaiken järjen mukaan lisäää vuotoriskiä synnytyksen aikana??? Siis kun ainakin itse olen noita omega3 syönyt koko raskausajan kun eipä tota kalaa ole oikein tullut syötyä tarpeeks.

Tsemppiä vaan kaikille kellä supistelee ja näyttää siltä että vauvaa pukkaa maailmaan :) :)

*madde ja pätkä 38+3*
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän pillipöllölle kuuluu?
Täällä ei toiveista huolimatta muutamaa kipeämpää supparia enempää eilenkään. Mutta oli kyllä ehkä kipeimpiä tähän asti, mutta ei taida paikat hirveästi kypsyä kuitenkaan parilla supistuksella... ainakin, kun muistelee, että kuopuksella supisteli näitä mietoja suppareita muutaman illan/yön pari, kolme tuntia 10min välein ja sitten käytännössä vielä n. 14 tuntia (joista osa sitten jo kipeämpiä) ja sitten vasta olin 4cm auki, kun mentiin näytille...

Mulla on jo nyt lapsia ikävä, kun tietää etukäteen, että ne menevät tänä iltana jo mummille, ja koska synnytyksen käynnistymisestäkään ei voi olla varma, en sitten tiedä, milloin lapsia seuraavaksi näen. Lisäksi pienempi ei nyt haluaisi mennä mummilaan, mikä tuntuu vielä kurjemmalta :(
 
Jaahas se olis 40+3

Mitähän sitä tänään. Eilen siivosin eikä tullu ees suppareita.
Hm.. eikai se auta ku alkaa esikoiselle antaan aamupalaa ja itellekki. Sade päivä ja mulla on silti iha kauheen kuuma :p
Mulla esikoinen syntyny syksymmällä ja hänellä oli ohut puuvilla viltti tyynyliinan sisällä peittona silloin. Varmaan nytkin mennään kesä joko pelkällä tyynyliinalla tai sillä pienen viltin yhdistelmällä. Meillä on kauhean kuuma talo, kun aurinko paistaa suoraa isoista ikkunoista sisään. hirvittää jos ristiäisten aikaan on kuuma pv ja anaki 30 vierasta pitäis vähintää mahduttaa alle 100 neliön taloon :p
 
Eilen koko päivä siivottu eikä sitten yhtä ainootakaan supistusta tullut..pöff..
Tänää taidan kyllä vaan löhöillä mutta huomenna vois taas vaikka pestä pari mattoa + saunan.

pinnasängyn paikka Meillä se on jalkopäässä ja niin että joutuu yöllä nousemaan oikein sängystä pois. Mutta jos yöllä en jaksa sänkyyn kiikuttaa niin voi jäädä mein sänkyyn nukkumaan.

Jokohan pillipöllö on päässyt tosi toimiin??

Vaatetuksesta Mitä ootte meinanneet laittaa kotiutumis vaatteeksi?? Mulla on itellä ihan hirmusen kesäistä olin meinannut että laitan pitkähihaisen bodyn+liivimekon+ legginssit tai sukkikset ja päähän myssyn mutta nyt kun näitä sade ilmoja ollut ja täällä ainakin hädin tuskin +10 niin mietin että tarkeneekohan tuo edes noilla että pitääkö nyt lähtee jotain haalaria metsästämään tai riittääkö joku peitto?
Mäkun oon aatellut että me kun päästään sairaalasta niin on sellanen +35 lämmintä (vaikka eihän sitä viä tiä on tässä reilu viikko aikaa tullakkin ne helteet) Kun en usko että saisin tätä ite mitenkään syntymään.

möhköpantti 36+4
 
Huh, monella jännät paikat. Eiköhän näitä vauvoja tässä rupee syntymään oikeen urakalla kun ollaan nyt kesäkuun puolelle vihdoin päästy.

Täällä eilen oli valtava paineen tunne ja kivuttomia suppareita tasasesti kokopäivän. Johtuiskohan siitä et tää mamma joutu eilen ottaan oikeen juoksuaskelia heti aamusta jotta ehti esikoisen peruskoulun päätös juhlaan. Ja tunteet oli pinnassa. kyyneleet vain virtasivat. On se semmonen virstanpylväs tuokin. siitä on tulossa jo isomies. Nyt vielä jännäillään tulevaa opiskelupaikkaa. Toivottavasti sellaisen saa. Ja pääsee opiskelemaan.

Huomenna olis äippäpolil kontrolli käyrät. Vähäsen sekin jänskättää. Toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin ettei taas tarvii huolestuu. On ainakin liikkunut hyvin.

Pinnasänky meillä ihan sängyn vieressä kiinni. Tämä siksi ettei muualle mahdu.
Peittona mulla pakkauksen peitto. Täällä kyllä niin lämmin sisätiloissa ympärivuoden ettei varmaan peittoa tarvii kuin jonkun lakanan vaan päälle. Peitolla saa tuettua hyvin vauvan asentoa. Kun "rullaa" sen vauvan selän taakse. Ihan selällään vauvaa ei ole hyvä kuitenkaan makuuttaa.

Kotiutumis vaatteista; mulla pakattuna pitkähihainen body, potkuhousut, villa töppöset, lakki ja fleecepuku vauvalle kun nuo ilmat ainakin nyt näyttäis olevan sen verran viileet.
Fleesepuvun tai vastaavan sijasta voi myös laittaa vauvan päälle kaukaloon jonkin peitteen suojaamaan pikkuista viileältä. Toimii myös sekin.

Nona ja rymyiita 37+5
 
Aina jännää tulla kattoon onko tullu pikkuusia! :heart:

Täälä kotiutumisvaatteiks laitettu pitkähiaanen body ja varooks myös lyhythiaanen (katotaa sään mukaa kumpi päälle), puolipotkarit, ja collaripuku (takki ja housut), sukat, tumput ja ohkaanen mösä. Eli kerrospukeutumista, siitä on sitte kätevä ottaa pois tai lisätä.. Autos on ohkaanen peitto viä, kuitenki ilmastointi päällä nii. Muutaman päivän ikäsen kuitenki pukisin viä aika hyvin. Hassua miten epävarma voi olla lapsen pukemisesta.. ;) Itte ainaki miettiny tätä pukemisasiaa, mutta oon sitte aatellu, että eiköhän maalaisjärjellä pärjää. :)

( . ) Ihanaa ku takana on hyvin nukuttu yö. Vessaski käyty vaan kaks kertaa! ;) Mun pitää nyt kyllä alkaa miettii sitäki vaihtoehtoo, että meidän Tirriäänen Saattaa tulla vasta n.5vko päästä.. Muuten oon laskettuna aikana ihan romuna jos se ei jo tuu!! Tällähetkellä on laskettuun aikaan se Vajaa 3vko (rv37+2), ja se kuulostaa niiiin paljo mukavammalta ku 5vko!! :D Toivottavasti täälä ei monen tarvii kärvistellä yliaikaseks! :)

Sairaalakassia paikkailin eilen, ja musta se oli vähä hankalaa.. Ku lähes kaikki on sellasta mitä käytän viä koko ajan. Vaatteitakaa ku ei nii paljoo oo, siis ainakaa niitä jotka mahtus päälle ;), että omia vois laittaa laukkuun odottamaan.. No, on siä ny jotai valmiina. :)

Eilen sain tehtyy vauvan hoitopöydälle virkatun korin, ja pinnasängynreunasuojukseen sain nauhat. Nii, ja ellokselta saapu Ihana hoitoalusta.. Ja nyt oliski oikeestaa vauvan huone valmis. Kaapiis tosiaan pitää viä vähä tehdä järjestelyjä, mutta se on pikkuhomma, ja ei niin akuutti. :)

Joko teidän miehiä jännittää/menottaa tosi toimiin..? :) Meillä on muutaman viikon ajan ollu sellasta pientä jännitystä ilmas. Tänään isäntä viettää vapaapäivää ja illalla vaa totes, että nyt voitas vaikka lähtee synnyttää, nyt olis aikaa.. ;)
 
Pikkumyy87: Täällä la meni jo melkein viikko sitten, eikä tää taida syntyä ennen juhannusta :whistle: tai ei ainakaan ilman apuja. Onhan tässä vielä toivoa, mutta en tosiaan usko, että lähtis ilman käynnistystä tulemaan, vaikka toivoinkin ettei tarttis käynnistää. Taitaa olla liian hyvät oltavat masussa.

Eilen kaivoin vauvan kaukaloon valmiiksi vanupuvun juurikin näiden kylmien säiden takia, jonka mies sitten saa kiikuttaa sairaalaan mikäli tarvetta on. Esikoisen aikaa kun päästiin sairaalasta 1.6 oli päälle 20 lämmintä.

Pinnasänky on makkarissa niin, että pinnasängyn toinen pääty on melkein kiinni meidän sängyssä mun pään vieressä. Esikoisen aikaa oli n. puolen metrin päässä meitin sängystä, mutta nyt ei mahdu niin.

muoks* Pillipöllön kuulumisa jännäillään täälläkin.

Mupelo ja sintti rv 40+6, juhannusta odotellessa...
 
Kolme päivää käynnistystä takana eikä merkkiäkään.. Tänään on välipäivä lääkkeistä niin pääsin pariks tunniks "lomalle".. Illalla tarvis olla 7 taas takasin osastolla :)

Monilla on viimeset hetket käsillä. Yritän illalla lukee tarkemmin teiän kuullumisia, sain miniläppärin sairaalaan mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Poikkka toivon mukaan pian alkaa tapahtumaan...

39 Poks :heart: eilen jo ajattelin et nytkö mut ei..limasta veristä vuotoa tuli ja alko tekee aikas kipeetä tuol alakerras mut ei sit mitää sen ihmeellisempää.toivon mukaan pian ois tosi toimes...

Taistis ja pikkuneiti 39:heart:
 
Poikkkalle pitkää pinnaa käynnistyksen kanssa! Mulla esikoisella käynnistyi vasta kolmantena päivänä ja siitä sanottiin jälkikäteen, että lähtipä helposti synnytys käyntiin. Hyvä että sait miniläppärin seuraksi =)

Täällä oli eilen melkoinen päivä, kävin koulun kevätjuhlassa (oon ope) ja koko illaksi jouduinkin saattajaksi sairaalaan miehen äkillisen silmäongelman vuoksi. Onneksi esikoinen oli jo valmiiksi mummolassa, niin ei tarvinnut huolehtia äkillisestä hoidon järjestämisestä. Mies on vielä osastolla, toivottavasti kaikki menee hyvin ja kotiutuu viimeistään ennen tiistain synnytyksen käynnistystä. Aika huonosti nukuin viime yön |O

Aanna, mulla kans jo kova ikävä esikoista, vaikka on ollut vasta 2 päivää mummolassa. Hyvin poika itse on siellä viihtynyt.

Kotiutumisvaatteeksi oon laittanut valmiiksi pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, puuvillaneuletakin, ohuen puuvillamyssyn + neulotun puuvillamyssyn ja tumput. Siihen päälle sitten kaukaloon vielä viltti, jos tuntuu viileältä.

Pinnasänky on meillä sängyn vieressä, mutta välissä on yöpöytä. Katsotaan sitten siirretäänkö yöpöytä pois ja pinnis ihan sänkyyn kiinni ("sivuvaunuksi"), jos alkaa kyrsiä ylösnouseminen syötöille.

Mä oon täällä laskeskellut ensi kevään vanhempain-, isyys- ja hoitovapaajaksoja, kun sain juuri kuulla saaneeni ensi lukuvuodeksi työsopparin! Haluaisin mennä loppukevääksi töihin ja mies haluaisi pitää isäkuukauden. Opettajana haluaisin sovittaa töihinpaluun yhteen koulun jaksojen kanssa, mutta siinä meinaa mennä päivämäärät ristiin. Täytyy maanantaina selvitellä asiat kelasta, ja virkavapaakin pitää sit heti hakea, niin pääsevät valitsemaan sijaista.

Osaisko joku sanoa, että oonko mä ymmärtänyt oikein (toki kysyn tän vielä kelasta maanantaina): jos jätän 12 viimeistä vanhempainvapaapäivää isälle, niin voin jäädä vielä esim. kuukaudeksi hoitovapaalle ennenkuin palaan töihin. Ja sit isä voi pitää siirrettynä ne isäkuukausipäivät (12+24) tuon kuukauden hoitovapaajaksoni jälkeen? Eli siis mun ei tarvitse välttämättä mennä suoraan töihin, kun vanhempainvapaa (miinustettuna 12 vimeisellä päivällä) päättyy?

Maikki rv 37+5
 
Tää on kyllä aina jännä tulla kattomaan onko joku jakaantunu kahtia :D :heart:

Täällä edelleen kasassa, vaikka supistuksia on ollut, mutta ovat joko hiipuneet ittekseen tai Panadoli höryihin :D Torstaina oli ihan henkeen ottavia supistuksia 5,5 h, mutta ne loppu ittekseen. Sit pe iltana alkoi supistukset ja kesti lähes koko yön, meidän sänkytouhujen jälkeen ja ne olikin jo sit sitä luokkaa että eka otin 2* 500 mg Panadolia, mut supistukset jatkui ja tuntui lonkissa josta säteili reisien kautta polviin asti, eihän siitä nukkumisesta tullu mitään, joten otin sitten vielä sairaalasta keskiviikkona mukaan saamani Litalginin ja se sit rauhotti kaikki ja sain nukuttua klo 5-7, jepa jee :) Eka ajattelin etten lääkkeisiin koske, mutta sitten mietin että jos oikeasti lähtö tulee niin ois hyvä saada nukuttua. Joten eilen ei ollu ku raaka väsy ja lonkat selvänä yöllisistä supistuksista.

Nyt aamulla taas päätettiin herättyämme koittaa aamutuimaan sitä yhtä ässää ennen esikoisen heräämistä :D. Ei oikein mitään, pienen pientä ajoittasta vattan kovettumista, mutta sit lähin tuossa aamulla kävelemään esikoisen kanssa ja sen jälkeen on tullu selkäsupistuksia, mutta ei kyllä oo mitään kauheen kipeitä, mutta veikkaan kans ettei noista kikkakolmosista oo ku hetken avut ja katoaa sit lääkkeillä tai levolla, kun ei oo tavallaa niitä ns. ´"oikeita" itse alkavia supistuksia. Joten mä päätin nyt aamulla tuon yhden ässän jälkeen että saa samperi olla ku ei auta :mad: :stick: |O Pitäköön tunkkinsa :D

Mutta on tää jatkuva supistelu kyllä aika turhauttavaa henkisesti, varsinkin kun ne silloin viikko sitten alkoi, jotenkin oletti että nyt se alkaa ja tulee onneksi vähä ennemmin eikä tarvi odotella. Mieluummin olisin odotellu niin kauan ku tosi toimet alkaa vaikka olis menny LA:n yli, kuin tälläinen supistuksia sinne ja tänne ja ei tiedä miten paljon mikäkin supistus vaikuttaa. Pelkään kun nyt on supistellu moneen otteeseen että sit kun tosisupparit alkaa niin kaikki tapahtuu rytinällä :/ Mitä taas en halua, haluaisin kaikki kivunlievitykset mitä tarjolla on :saint:

PikkuMyy ja Kikko 39+1
 

Yhteistyössä