Tielsa: tsemppiä! Mulla vauva oli pitkään poikittain ja sit viistottain ylhäällä sen jälkeen. Nyt viimein pää on mennyt jopa alaspäin eli vähän laskeutunut.
Polikuulumisia: Polilla tulikin vietettyä sitten aamupäivä. Pääsin kätilölle puolisen tuntia myöhässä, lääkäri oli vielä enempi myöhässä. Kävin käyrälläkin. Painoa ei ollut kai tullut lisää, tosin oli aamu ja vaaka oli eri, mutta miinusta näytti paino. Kaikki arvot olivat ok. Kohdunsuu oli sormelle juuri ja juuri auki ja kaulaa oli jäljellä, 2,5cm tämän lääkärin mukaan. Neuvolassahan sanottiin, että paikat ovat pehmenneet, nyt kortissa lukikin, että puolipehmeät.. mutta ainakin siis kohdunsuu on alkanut edes vähän aueta. Mutta sitten tuli se ultraus, ja moneen kertaan lääkäri otti mittoja, tulos: Paino
nyt 4 kg!! Sanoin, että apua. Tänään eivät mua käynnistykseen ottaneet, maanantaina odottaa sitten käynnistys. Viikonloppuna toiveissa on, että paikat kypsyisivät vähän edes lisää, sillä tästä tilanteesta käynnistys aloitetaan cytoteceillä
Haluaisin kyllä suoraan tippaan mieluummin. Kokonaisuudessaan käynnistys ei houkuta, mutta ei tuota painoakaan haluaisi vauvalle yhtään lisää. Pahinta on, että arvio voi heittää 15% myös ALAKANTTIIN, missä tapauksessa vauva oikeasti olisikin yli 4,5kg! Joten olen kyllä tyytyväinen käynnistyspäätökseen tässä tilanteessa, vaikka luonnollinen synnytys ois ollut kaikkein paras. Ehkä kivointa olisi ollut saada painoarvio 3,2kg ja sitten odotella rauhassa vielä
. Mutta kun on isoksi veikattu niin ei tää yllättänyt kyllä. Ja onhan sitä malttamaton vauvan saamaan jo, mutta kun esikoinen vauhditettiin tipalla ja kuopus syntyi omineen niin olihan se kivaa viettää synnytyksestä suuri osa KOTONA ja rauhassa ja keskittyen. Sairaalassa mulle iskee paniikki ja ahdistus jotenkin päälle, ei tunnu luonnolliselta paikalta ja jotenkin tuntuu, ettei se edistä kyllä sit synnytystäkään mihinkään
Mutta nyt oon ihan täpinöissäni ja puolipaniikissa. Toisaalta ihanaa, että viikon päästä ehkä ollaan vauvan kans jo kotona, mutta toisaalta sitten kyllä jännittää nyt koko synnytys.
Sen verran nyt edistyttiin, että käytiin ostamassa vauvalle kaukalo ja jalallinen vanna
Nyt alkais kaikki olla valmiina. Sairaalakassiin on kai pakattava kirjoja ja tekemistä, sillä niillä tabuilla käynnistely kyl voi kestää