Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

|O Täälä takana tosi huonosti nukuttu yö!! Sisko sai mun pieneen päähän pienen Tyhmän ajatuksen.. Kerroin meinaan sille siitä oksentamisesta nii, se sano, että oli alkanu oksentaa kuopuksesta illalla ja yöllä alko supistukset.! No, ei meillä mitää supistuksia alkanu.. Mutta yöllä kerkesin mielessäni tekemään kaikki tekemättömät hommat! :D Nyt oon sitte yöllisestä rankasta työnteosta ihan puhki!! ;)

Sandarstiina Kiva, että joku muuki (jolla loppukuusta la) on malttamaton.. Ku tuntuu, että mitä mä ny viä hötkyilen ku aikaa on viä kolme viikkoo! :whistle:

PikkuMyy ja Tirriäänen 37+0 PoKsPoKs :heart: ..me oltas nyt niinku Täysaikasia.. :D
 
Pöhinälle Onnea :heart:

ja Mupelolle kiitokset uudesta pinosta :flower:

Tosiaan se on meidän kuu nyt...toivon mukaan pian ois jo paljon vauvoja sylkys =)

Itellä on tullu pahaolo taas.heikottaa ja pyöryttää ei kovin mukavaa :(
pitänee tarkkailla vointia ja painua neuvolaa mittailee paineita jos tää tästä pahenee..
Vatsa itel toimii miten sattuu välil hyvin ja sit taas iskee ummetus.. pukamat pysyny kurissa ny sentää eikä tee kipeetä kop kop koputtaa puuta :D

Esikoinen odottaa niiiiiiiiiiiin paljon et pieni tulis, joka aamu pettyy ku ei vielkään.voi sitä :) mites teillä muilla joko sisarukset odottaa malttamattomina??

Taistis ja pikkuneiti 38+5 :heart:
 
Taistis Meillä on esikoinen nii ei sisaruksia oo odotamas, mutta siskon pojat.. Ne odottaa niin malttamattomana ensimmäistä serkkua, ettei meinaa nahois pysyä. Nuorempi pojista usein kyselee siskolta, että minkä kokonen se "Myyn" vauva Nyt on.. Ja aina on mitan kans pitäny kattoo. Ja sama kaveri kaivo äitinsä kas niitten vauvanvaatteet ja siitte V toi omat kotiutumisvaatteensa mulle ja sano, että saan lainata! :heart:Ja ne ilmeet ku ne koittaa vauvan liikkeitä.. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Hei! Liittyisin minäkin tänne. Laskettu aika oli 26.5., mutta eipä kuulu vieläkään mitään... Ensimmäinen siis tulossa ja poikalupaus. Kätilöopistolle tarkoitus mennä synnyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Rv 40+0 *poks* Se ois sit laskettu aika. Mähän _päätin_ jo aikaa sit et tää syntyy toukokuun puolella, mut kakan marjat, mahassa on ja pysyykin varmaan vielä seuraavat 2 viikkoa :kieh:
Turhauttavaa!
Nukuin viime yön tosi hyvin. Kertaalleen taisin vessassa käydä yöllä, kun esikko huuteli äitiä. Sit heräsin 7.40 kun esikoinen nukku edelleen. Menin suihkuun ja sen jälkeen vasta herätin esikoisen aamupalalle ja vein sen tarhaan.
Nyt sit jämähdin tähän sohvalle koneen ääreen vaikka pitäis imuroida! Ehkä kohta saan aikaseks! :D

Onnea vauvaantuneille ja tsemppiä odottajille! :heart:
 
Esikoinen tulossa eli ei oo innokkaita sisaruksia, mutta innokas tuleva mummo kyllä :D Anoppi soittelee joka päivä milloin milläkin verukkeella, mutta oikeastihan se haluaa vaan tietää onko mitään merkkejä :D Jaksaakohan se tuota vielä juhannuksen ylikin, jos mitään ei tapahdu...

birdcherry 37+1
 
kopioidaan nyt mun neuvola terveiset tältä päivältä tännekkin

neuvolakuulumisia: nyt 36+2 (35)
turvotus - (-)
verenpaine 114/71 (108/81)
pissa - (+)
paino ehhehee!!! + 1478 (-400g)jep jep en oo ees herkkua juuri syönyt mutta varmaan saan kiittää 4pv lomareissua kun tuli syötyä roskaruokaa sekä särkänniemessä että pysähdeltiin huoltoasemilla syömässä.
kohdun pohjan korkeus 38 (37,5)
liikkeet + ?? (++) Käski tehdä liikelaskentaa kun en taas ite muistanu yhtään koska ois viimeks liikkunut)

ensiviikon to 7.6.12 37+1 viiminen neuvola jos ei jo tuota ennen tapahtuisi maailman ihme ja masukki syntyisi..
käsikopelolla koitti ja sano että tuntuu YLI 3,5 kiloiselta..huox..

Tässä vois alkaa kyllä kaikki mahdolliset poppakonstit alkaa yrittään että syntys..
luultavasti kuitenkin ihan turhaa kun tänne ei tuu ees niitä supistuksia ei oikeita eikä harjotus.

Peitosta Meillä ei oo viä sänkyäkään laitettu kun siellä odottaa mein rikkinäinen telkku huoltoon menoa..Kiitos ukkelin joka ei sitä sinne saa kiikutettua ja siten kun se on niin iso niin ollaan koitettu varjella ettei lapset menis sitä kaatamaan,niin ollut tuo pinnasänky sit hyvä suoja. Peittona pidetään äippäpakkauksen peittoa. Mutta jos lämmin kesä tulossa niin luulen että mein möhkö-makkara nukkuu muutenkin pelkällä vaipalla tai t-paidalla.
 
Teretulemast Pioni! :) Toivottavasti on pikavisiitti ja saat pikkusen tuota pikaa syliin :) :heart:

..tänne ei uutta. Supistaa, ei supista, jännittää, kauhistuttaa, ei jännitä :)
Mut ihanaaaaaaa, tulee vettä!! :)
 
Nyt vaan paljon supistuksia teille rv40 mammoille!

Itse kävin tänään (rv36+6) Kättärillä ja siellähän tuo kaveri oli kauniisti poikittain. Lapsivettä oli runsaasti joten lääkäri ei edes yrittänyt kääntää kun ei vauvasta saanut mitään otetta tuon runsaan veden vuoksi. Painoarvio tänään 3,5 kg että ei mikään ihan pieni kaveri tulossa. Lääkäri oli sitä mieltä että eiköhän vauva käänny itsekseen, tosin suunta voi olla kumpi vaan. Kahden viikon päähän sain uuden ajan jossa katsotaan kuinka on käynyt.
 
Tielsa: tsemppiä! Mulla vauva oli pitkään poikittain ja sit viistottain ylhäällä sen jälkeen. Nyt viimein pää on mennyt jopa alaspäin eli vähän laskeutunut.

Polikuulumisia: Polilla tulikin vietettyä sitten aamupäivä. Pääsin kätilölle puolisen tuntia myöhässä, lääkäri oli vielä enempi myöhässä. Kävin käyrälläkin. Painoa ei ollut kai tullut lisää, tosin oli aamu ja vaaka oli eri, mutta miinusta näytti paino. Kaikki arvot olivat ok. Kohdunsuu oli sormelle juuri ja juuri auki ja kaulaa oli jäljellä, 2,5cm tämän lääkärin mukaan. Neuvolassahan sanottiin, että paikat ovat pehmenneet, nyt kortissa lukikin, että puolipehmeät.. mutta ainakin siis kohdunsuu on alkanut edes vähän aueta. Mutta sitten tuli se ultraus, ja moneen kertaan lääkäri otti mittoja, tulos: Paino nyt 4 kg!! Sanoin, että apua. Tänään eivät mua käynnistykseen ottaneet, maanantaina odottaa sitten käynnistys. Viikonloppuna toiveissa on, että paikat kypsyisivät vähän edes lisää, sillä tästä tilanteesta käynnistys aloitetaan cytoteceillä :( Haluaisin kyllä suoraan tippaan mieluummin. Kokonaisuudessaan käynnistys ei houkuta, mutta ei tuota painoakaan haluaisi vauvalle yhtään lisää. Pahinta on, että arvio voi heittää 15% myös ALAKANTTIIN, missä tapauksessa vauva oikeasti olisikin yli 4,5kg! Joten olen kyllä tyytyväinen käynnistyspäätökseen tässä tilanteessa, vaikka luonnollinen synnytys ois ollut kaikkein paras. Ehkä kivointa olisi ollut saada painoarvio 3,2kg ja sitten odotella rauhassa vielä :D. Mutta kun on isoksi veikattu niin ei tää yllättänyt kyllä. Ja onhan sitä malttamaton vauvan saamaan jo, mutta kun esikoinen vauhditettiin tipalla ja kuopus syntyi omineen niin olihan se kivaa viettää synnytyksestä suuri osa KOTONA ja rauhassa ja keskittyen. Sairaalassa mulle iskee paniikki ja ahdistus jotenkin päälle, ei tunnu luonnolliselta paikalta ja jotenkin tuntuu, ettei se edistä kyllä sit synnytystäkään mihinkään :( Mutta nyt oon ihan täpinöissäni ja puolipaniikissa. Toisaalta ihanaa, että viikon päästä ehkä ollaan vauvan kans jo kotona, mutta toisaalta sitten kyllä jännittää nyt koko synnytys.

Sen verran nyt edistyttiin, että käytiin ostamassa vauvalle kaukalo ja jalallinen vanna :) Nyt alkais kaikki olla valmiina. Sairaalakassiin on kai pakattava kirjoja ja tekemistä, sillä niillä tabuilla käynnistely kyl voi kestää :(
 
Aanna: Hyvä, että käynnistävät ajoissa. Itellä pelko persiissä, jos tässä joutuu ya-kontrolliin ens viikolla, niin millainen kaveri tuolla oikeasti majailee. Esikoinen ei tuntunut päälle päin isolle, kuten ei tämäkään ja silti painoa rv 40+5 4790g.
 
Joo, Mupelolla on ollut kyllä tosi iso esikoinen!! Mutta siis ainakin tuon kokoinen mahtuu tulemaan. Mäkin tiedän, että 4,2kg vauva mahtuu tulemaan, mutta mistä sitä tietää, missä se mulla menee se raja sitten, että jos oiskin 4,7kg eikä mahtuiskaan? Jotenkin ajattelisin, kun vauva on kääntyillyt niin paljon ihan viime viikkoinakin, ettei ois kuitenkaan mikään 4,5kg. Toisaalta mulla on paljon lapsivettä, minkä vuoksi on päässyt kääntyilemään hyvin. Vaikea tietää!

Nyt vaan koko ajan mietin tuota maanantaita, saa nähdä, saanko edes nukuttua seuraaviin 3 yöhön kunnolla.
 
Aanna Paljoks sulla nyt olikaan viikkoja kun sait tuon 4kg painoarvion??

Mä täällä kans mietin omaa norsu vauvaani tiedän että 4,3kg mahtuu tuleen(kun yks sellanen syntynyt) ja varmaan myös 4,5 mutta missä menee se raja kans tänne kun on annettu rv 38 masukin painoarvio 4,5-4,8kg ja kun nuo on vaan arvioita niin todellisuudessa se voi olla vieläkin isompi..mietityttää paljon että mahtuuko tulemaan ulos kun sektio on sit sellanen mitä pelkään vieläkin enemmän. =( Tai jää jumiin johonkin ja sitä sit riuhdotaan monta tuntia ulos :(

Toinen onkin mistä Aanna kans puhui että kun tässä nyt jokatapauksessa joudun käynnistykseen vaikka mielummin sitä synnyttäs ihan omilla supistuksilla mut jos nyt jostakin pahasta joku pitää valkata niin mielummin sitten ees tipalla kun jos tapletilla niin sen tietää että mein masukki ei oo syntynyt viä juhannuksenakaan ja kasvattelee vaan itteensä masun suojissa. Mutta en tiedä tosiaan tuota mun tilannetta että onko mitään tapahtunut kun rv 28 on viimeksi tutkittu tilanne.,toisaalta kun ei oo supistuksiaan ollut niin luultavasti tilanne on aika surkee.

möhköpantti rv 36+3
 
Aanna, toivotaan että sulla paikat aukeis maanantaihin mennessä ja saisit käynnistyksen tipalla. Yritähän rentoutua, hyvin se menee!

Mulla tulossa tiistaina käynnistys ballongilla, koska alla on yksi sektio. Viimeksi käynnisteltiin cytotecilla. Ballonki on näköjään tullut KYS:n repertuaariin vasta esikoisen syntymän jälkeen, mutta en oo kauhean mairittelevia kokemuksia siitä(kään) kuullut. Oon nyt yrittänyt pestä ikkunoita, saunoa ja kävellä (tänään kaupungilla 3 h shoppaamassa), jos siitä olis jotain apua synnytyksen käynnistymiseen. Mutta sama kuin möhköpantilla, supistuksia ei pahemmin ole kuulunut. Kävin tänään kirjastossa hakemassa käynnistelyluettavaa, jos ja kun siinä odottelua tulee varmaan yhden kirjallisuuden klassikkoteoksen verran.

Tielsa, toivotaan että sulla vauva valitsee oikean kääntymissuunnan!

Emby, sulla on kohta lähtö edessä, jos siis puhuit veden tulon yhteydessä lapsivedestä (etkä säästä)!

Maikki rv 37+3
 
Mulla on nyt viikot 38+4 (ja maanantaina 39+0) ja painoarvio on tämän hetken arvio, eli nyt sen 4kg. Eli laskettuna aikana arvio ois sit varmaan jotain 4300g, eikös sitä tuu vauvalle tässä lopussa painoa n. 200g/vko vai oliko se 150g? Mutta kun kuopus oli melko iso ja arvio on vain arvio, sanoi ainakin tämä lääkäri, ettei turhaan ruveta kasvattamaan 4,5kg:eek:on, kun voidaan käynnistelläkin. Kun se arvio voi heittää myös alakanttiin. Mutta ainahan on riski, että maanantaina on eri lääkäri ja vaikka sanookin, että mee vaan kotiin takaisin... sit en kyllä tykkää, kun oon henkisesti valmistautunut ja lapsetkin 100km päässä hoidossa! Varmuuden vuoksi lapset menevät jo maanantaiksi isovanhemmille, vaikka eihän sitä tiedä, kuinka kauan käynnistely vie aikaa.

Lääkäri teki vähän inhomman sisätutkimuksenkin, mutta yllättäen mulla ei oo suppareita tai mitään limaista vuotoa tullut, vaikka se toiveikkaana sanoi, että monelle aiheuttaa niitä tai jopa synnytyksen käynnistymisen. Vähän on supistellut mutta aika kivuttomasti. Vauva tuntuu olevan alhaalla kyllä, painontunne on tosiaan toinen kävellessä vielä muutaman päivän takaiseen verrattuna.

Mupelo: pääsitkö sä mihinkään kokoarvioon tässä raskaudessa, kun esikoinen oli noin iso?

Möhköpantti: onko sulle tuo painoarvio 4,5-4,8kg arvioitu paino LA:na? Ovatko puhuneet käynnistyksestä ennen LA:aa? Muistaakseni kirjoittelit kyllä aikaisemmin jotain, mutta taitaa olla ne viestit edellisessä ketjussa.
 
Pikainen päivitys.

Sairaalassa ollaan, käynnistys ballonki laitettu tänään ennen puolta päivää. Pienoisia supistuksia oli äsken 5-6min välein, ei mitään suurta. 12h paikallaan ja huomenna sitte oksitosiinia / kalvojen puhkaisua kehiin.

Emppa ja muori 36+0
 
Kirjotellaas kuulumisia piiiitkästä aikaa tännekin!=) Vähiin alkaa aika käydä..
Tänään oli lääkärineuvola, sijaislääkäri joka ei tuntunu tietävän mistään mitään! Ei viittiny tehdä edes sisätarkastusta (synnytystapa-arviota), ei kuulema tarvitse jos ei ole mitään erityistä!:O Soittelin sitten jälkikäteen neuvolaan, ens maanantaina kun on seuraava neuvola, ni sitten katsotaan, josko saisin uuden lääkäriajan.
Ripulista/ löysästä mahasta on näköjään täällä ollut keskustelua, itellä ollu maha ripulilla jo noin kk ajan, maitohappobakteeria (Lacto-Seven) olen syönyt. Tänään sitten lääkäri määräsi jopa verikokeita ja ulosteviljelyn ripulin takia. Nooh.. eihän niistä haittaa ainakaan ole.. Ja määräsi sitten Imodiumiakin! Max 6tbl/pvä! Oletteko muut käyttäneet Imodiumia raskauden aikana?? Paketissa lukee että ei suositella raskauden/ imetyksen aikana, ja näin sanoi myös apteekin hlö. Mainitsin tästä myös neuvolaan soittaessa, sovittiin että EN syö sitä! Että sellanen lääkäri tällä kertaa!!:stick:

Sänky/peittoasiaa: Vauvalle on ollut jo pitkän aikaa pedattuna jopa kaksi petiä, pinnasänky ja äitiyspakkauksen laatikko!:D Peittona äippäpakkauksen peitto, mutta onhan noita ohuempiakin olemassa jos liian kuumalta vaikuttaa.. Ajattelin ottaa pahvilaatikkoon pedatun sängyn oman sänkyni viereen, ja pinnis on tuolla vauvahuoneessa, josko pikkunen oppis mahd.nopeesti nukkumaan itekseen.. Mutta sittepähän se näkee..

Mitään sairaalakassia en ole vielä pakannu.. Mitäs te ootte pakannu mukaan?? Tänne siis esikoinen tulossa, eikä MITÄÄN kokemusta tälläsistä asioista..:confused: Jossain luki että esim. Trippimehuja ja suklaata että energiat palautuu.. ja tietysti hammasharja yms.

Supistuksia en ole tuntenut pitkään aikaan. Jossain vaiheessa oli kivutonta vatsan kovettumista, mutta enään ei ole sitäkään.

Turvotusta on PALJON, jalat ihan pölkyt. Oikea käsi on myös jatkuvasti puuduksissa (sormet/kämmen). Onko teillä muilla tällästä puutumista?

Rv 36+5
 
Mupelo Olen ihmetellyt facen puolella ja ihmettelen tälläkin puolella. Mun mielestä sulla pitäisi olla itsestään selvyytenä ainakin jossakin välissä se paino arvio kun esikko tosiaan jo noin iso tai saatika että päästivät vielä yli aikaa. Mutta jospa sieltä oikeesti tulisi pikkuinen vauveli :) Mun 4,2 kilosen pojan jälkeen pelkäsin henkihievärissä että tulee vieläkin isompi ja kun silloin sain raskausdiabeteksen ekaa kertaa eli ei paljoo auttanut mun mielen rauhaa mutta ison pojan jälkeen tuli raskausdiabeteksestä huolimatta myös pieni poika 3,2kg (ultrassa rv 37 painoarvio 2,9kg) <-- ja nyt rv 34 mun nykynen masukkini oli 2,6kg että juuh en tiä oikeesti haluanko ees etukäteen tietää kuin iso sieltä on tulossa.

Aanna Tuo painoarvio joka mulle on annettu 4,5-4,8kg niin se on rv 38 tietämille arvioitu. Että La:n tietämillähän se ois varmaan sen 5,5kg mutta mulle ei oo kyllä kertaakaan sanottu että päästettäskään rv 40 asti. Mulla kun on synnytykset itellä alkaneet tai käynnistetty niin 38+ viikolla.
Tässä olen saanut käynnistyspäivän 12.6.12 (37+6) Toisin tuo lääkäri sanoi että sairaalakassi mukaan mutta pelkään että joku toinen lääkäri passittaa mut vielä kotiin varsinkin jos ei oo paikat kypsentyneet tareeksi.
Mua kun hämää tuo että mulla on 2 lasta käynnistetty oon saanut ajat heti 9.00 ja mennä lähes heti saliin mistä alotettu tipalla, mutta nyt onkin eka äippäpolikäynti klo.13.40 että alkavatko ees sit noin myöhään käynnisteleen (???) ja jos paikat epäkypsät niin siinähän tosiaan kyllä saattaa mennä montakin päivää.
Tänään 36+3 terkka tosiaan käsikopelolla koitti masukkia ja sanoi että on Yli 3,5kg isoa siis lähdetään synnyttään mutta kuinka isoa..

Emppa Onnea koitokseen taitaa pian olla vauveli sylissä =) Saako udella miksi noin aikasin alkavat käynnistämään?
 

Yhteistyössä