Elikkäs mistähä sitä aloittais..
12.6 oli aika varattu polille et ois katottu mitä tehdään synnytyksen osalta.
Neiti sitten halus maailmaan jo 11.6. aamulla meni vedet puol 9 aikaan ja soittoa synnärille.
pyysi et ambulanssil menisin, joten sellasta tilaamaan sit..
9.30 olin sitten synnärillä, jossa hetken joutu odottelee ku oli aikas kiirettä sopivasti...lääkäri ku viimein tuli katottiin tarjonta,painoarvio ja päätettiin miten lähdetään etenee.
kaikki oli sen puolesta hyvin, että alateitse sain lähteä synnyttämään.
Niin ja tosiaan alko supistelee vesien menojen jälkeen heti säännöllisesti. 5cm olin jo auki ku lääkärii tutki ja salia alettiin järjestää.
Supistukset kävi aikas koviksi. epiduraalin nappasin tässä vaiheessa..
siinä sitten olo helpottu ja odoteltiin et avautuu paikat kunnolla..
olo oli hyvä ja turvallinen tuli vielä kyseltyä kaikenlaista mitä vaan mieleen tulikaan perätilasynnytyksestä.
Siinä höpöteltiin ja alkokin jo tuntua et ois tarve alkaa ponnistaa..
täti tutki paikat ja oliki sitä mieltä et pikku hetki odotetaan et o kunnolla alhaalla ja sit saan alkaa tosi toimiin.
Kyllä alko tulevaa iskää jännittää tässä vaihees
ite olin hyvin asennointunut ku ties, että ny pitää tosiaan itse ottaa ohjat käsiin ja tehdä työtä et kaikki menee hyvin ja et on turvallista vauvalle.
Ponnistusvaihe kesti 40min ja oli rankempi ku esikoisesta liekö syynä kilon isompi nyytti.
epparinleikkasivat ja vauva tuli maailmaan klo. 16.45.
voi onnellisuus sitä tunnetta, kun näki vauvan ekaa kertaa :heart:
kaks päivää oltii osastolla. kotona kaikki menny hyvin aika menee hujauksessa tässä sitä taas koitetaan rytmistä saada kiinni..
imettäminen sujuu ihan kohtalaisen hyvin..kipeetä tekee täälläkin menee tosiaan jokunen hetki ku tottuu tähän touhuun..rasvaa kehiin ja tarkailee et imuote on mahdollisimman hyvä..
Lonkkaluksaatiota meinaa meidän neidillä sitten olla perätilan vuoksi.kontrolli ens viikolla sitten selviää joutuuko lastahoitoon vaiko ei.. muuten tyttö voi mainiosti :heart:
itellä tosiaan o paikat vähä hellän mut kaippa tuoki haava alkaa pian paranee..
ihania vauvan tuoksuisia hetkiä kaikille jo nyytin saaneille ja imetykseen sekä paranemiseen voimia :heart:
kaikille joilla synnytys vielä tulossa jaksuja ja voimia koitokseen paras palkinto siellä odottaa sitten :heart:
Taistis ja pikkuneiti 4vrk :heart: