Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

ja viikkoja oli kasassa 39+4

Kasvun stoppaamiseen ja pulssin hiipumiseen epäilevät syyn olevan yksvaltimoisessa napanuorassa. Ja eipä se lantio tainutkaa olla niin väljä lun meinasivat.. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja selvitään ilman vammoja.

Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Rokille pikkusesta rinsessasta! :flower: Ja isosti voimia koko perheelle.! :heart: ..mun ystävällä hyvin samanlainen synnytyskertomus neljän viikon takaa.. Ja heidän tyttö friskaantu tosi nopsaan vaikka aluksi sai happee ja nenämahaletkulla ruuat. Viikko synnytyksestä pääsivät kotiin ja nyt vauvan kontrollis oli 10pisteen tyttö!! Joten, vaikka tuntuu vaikeelta (en osaa edes kuvitella tunnetta, kun huoli omasta pikkusesta) nii leuka pystyyn muru.. Noi pikkuset on aikamoisia taistelijoita! :heart:
 
Onnea taasen uusista pikkusista! kiva lukea synnytyksien kulusta, aika nopeitakin tapauksia ollut.

Itsellä alkaa tulla taas kärsimättömyys pintaan, illat ja yöt menee toivoessa että jotain tapahtuisi ja kun makkari on kuin sauna ei nukkuminen edes onnistu.
Mikään rasitus ei näköjään nyt auta, ei kunnon suppareita pariin päivään.
Ehkä sitten juhannusviikolla sopivasti joutus sairaalaan. maanantaina äitipolikäynti, sitä odotellessa.

teris 38+
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja voimia taasen muille (teris, i feel u bro)

Kärsimättömyys alkaa olla kyllä jo sitä luokkaa, että pahaa tekee lukea syntyneistä vaaveista, kun itsellä on pelottava koitos vielä edessä..

Ja tajusin justiinsa että mullahan on tänään synttärit! Eipä oo kyllä hirveesti mitään erikoista keksitty, ei haittaa, koska mielessä on vain että milloin masuasukin synttäreitä sitten tullaan viettämään :D

demdem (tänään 17 vuotta, taidan olla porukan nuorin) 38+1
 
Kirjoittelinkin jo eilen mutta en näköjään sitten lähettänyt sitä tänne asti, miten niin aivot lomalla :D

Onnea siis kaikille vauvautuneille! Toivottavasti Roki ja Aanna saavat pienensä hyväkuntoisina pian kotiin. Mites Poikkkan pieni jakselee?

Synttärionnittelut Demdemille ja Möhköpantille (kokemuksesta sanon että tuo edeltävä päivä on näppärä synttäripäivä, molemmilla on omat synttärit ja kun lapsen synttäreille tulee vieraita niin yleensä tuovat mullekin jotain vaikka aikuistenjuhlia ei olla juhlittu aikoihin :D)

Itse kävin tänään äippäpolilla (rv 38+6). Vauveli istui siellä tyytyväisenä ja lääkäri kysyi käännetäänkö ja vastattuani "joo" hän otti kiinni mahasta ja alkoi kääntää (netistä olin lukenut kaikista valmisteluista ja selostuksista mutta tässä ei turhia pölisty). Muutaman minuutin kampesi ja sai vauvelin raivotarjontaan! Painoarvio oli tällähetkellä 4130g ja kysyi miten jakselen että laitetaanko käynnistykseen saman tien mutta ehkä olen hullu mutta halusin vielä odottaa josko omia suppareita alkaisi tulemaan. Sain sitten käynnistysajan viikon päähän kun lääkäri ei uskonut että tällä lapsivesimäärällä supistukset saisivat itsekseen mitään aikaiseksi tai jotain sellaista. No juhannussuunnitelmat on sitten sitämyöden selvät, tosin tuntuisi siltä että tuo pikkukaveri tuolla yrittää kääntyä takaisin mutta kuulemma ennen käynnistystä voidaan vielä yrittää kääntää jos on kääntynyt takaisin perätilaan.

Ihanaa pikkuvauva-arkea jo synnyttäneille ja jaksamista meille möhömahoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Elikkäs mistähä sitä aloittais..

12.6 oli aika varattu polille et ois katottu mitä tehdään synnytyksen osalta.
Neiti sitten halus maailmaan jo 11.6. aamulla meni vedet puol 9 aikaan ja soittoa synnärille.

pyysi et ambulanssil menisin, joten sellasta tilaamaan sit..

9.30 olin sitten synnärillä, jossa hetken joutu odottelee ku oli aikas kiirettä sopivasti...lääkäri ku viimein tuli katottiin tarjonta,painoarvio ja päätettiin miten lähdetään etenee.

kaikki oli sen puolesta hyvin, että alateitse sain lähteä synnyttämään.
Niin ja tosiaan alko supistelee vesien menojen jälkeen heti säännöllisesti. 5cm olin jo auki ku lääkärii tutki ja salia alettiin järjestää.

Supistukset kävi aikas koviksi. epiduraalin nappasin tässä vaiheessa..
siinä sitten olo helpottu ja odoteltiin et avautuu paikat kunnolla..
olo oli hyvä ja turvallinen tuli vielä kyseltyä kaikenlaista mitä vaan mieleen tulikaan perätilasynnytyksestä.
Siinä höpöteltiin ja alkokin jo tuntua et ois tarve alkaa ponnistaa..
täti tutki paikat ja oliki sitä mieltä et pikku hetki odotetaan et o kunnolla alhaalla ja sit saan alkaa tosi toimiin.

Kyllä alko tulevaa iskää jännittää tässä vaihees ;)

ite olin hyvin asennointunut ku ties, että ny pitää tosiaan itse ottaa ohjat käsiin ja tehdä työtä et kaikki menee hyvin ja et on turvallista vauvalle.
Ponnistusvaihe kesti 40min ja oli rankempi ku esikoisesta liekö syynä kilon isompi nyytti.
epparinleikkasivat ja vauva tuli maailmaan klo. 16.45.
voi onnellisuus sitä tunnetta, kun näki vauvan ekaa kertaa :heart:

kaks päivää oltii osastolla. kotona kaikki menny hyvin aika menee hujauksessa tässä sitä taas koitetaan rytmistä saada kiinni..
imettäminen sujuu ihan kohtalaisen hyvin..kipeetä tekee täälläkin menee tosiaan jokunen hetki ku tottuu tähän touhuun..rasvaa kehiin ja tarkailee et imuote on mahdollisimman hyvä..

Lonkkaluksaatiota meinaa meidän neidillä sitten olla perätilan vuoksi.kontrolli ens viikolla sitten selviää joutuuko lastahoitoon vaiko ei.. muuten tyttö voi mainiosti :heart:

itellä tosiaan o paikat vähä hellän mut kaippa tuoki haava alkaa pian paranee..

ihania vauvan tuoksuisia hetkiä kaikille jo nyytin saaneille ja imetykseen sekä paranemiseen voimia :heart:

kaikille joilla synnytys vielä tulossa jaksuja ja voimia koitokseen paras palkinto siellä odottaa sitten :heart:

Taistis ja pikkuneiti 4vrk :heart:
 
Oih oih oih. Pieniä pieniä pienä. Ihanaa ja kamalaa! Sekavia tunteita... onneksi olkoon ja voimia kamppailuun ja ensi metreihin!!!!!!!!!

Mantrat jatkuu täällä: pieni tulee kun aika on ja nauti kesän ilmoista ja touhua pihalla. Vain 3vko + maksimissaan kun pieni on maailmassa, avustettuna jos ei itse tykkää vaivaantua. Tää syömisen vimma on karmaiseva ja sitä yritän topuutella jos nyt aloitan antaa mennä vaan asenteella niin ei hyvää päivää. Fyysinen kunto kantaa ja henkinen puolikin pysyny vakaana, niin vakaana kun se voi siis olla :) äitit ja mummit ravaa vuorotellen mitä ihmeempien syiden takia ja soittelevat. Puh. En taida niille ilmotella ennenkun sairaalaan jääminen on 100% varmaa sen verran sekasin ovat. No ihanaa kun kantavat huolta ja kohta voivat mun antaa olla rauhassa ja keskittää kaiken voimansa ja rakkautensa nyyttiin..

Mini rv 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille nyytin saaneille :flower:
Rokille ynnämuille joiden pienet on joutunu jäämään sairaalaan, hoitoon, tsemppiä, toivottavasti kaik korjaantuu pian!!
Ite kävin tänään TYKS:is kokoultra-arvios, 3,4kg täl hetkel ja sain pillerit (sokrujen takia) loppuraskauteen.. Ens tiistaina osastolle sisään ja käynnistetään..ei ollu kohdunsuulla tapahtunu mitään muutosta 3 viikos MURMUR!!! Eli 2 cm jälkel..hiuka jännittää kummone tulee synnytyksest ku paikat on epäkypsät...
Tiituliini ja Pätkis rv 40+1
 
Emby: Samalla osastolla oltiin :D Me päästiin jo eilen illalla kotiin. Nyt totutellaan taas tähän vauva-arkeen. Tsemppiä imetykseen! Alkuun monella on tosiaan kaikenlaisia ongelmia sen kanssa ja silti useimmilla homma lähtee hyvin sujumaan.

Roki: Hirmuisesti voimia! :hug: Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin ja pääsee pian kotiin!

Tiituliini: Hyvin se menee! Mullakin oli kaula täysin jäljellä ja vain sormelle auki, kun käynnistykset aloiteltiin. Silti meni lopulta nopeasti. Ainakin mun kohdalla siis tehtiin aika nopeita ja tehokkaita ratkaisuja eikä tarvinnut turhaan odotella osastolla.

Luin läpi vielä synnytyksen paperit ennen kotiinlähtöä. Kokonaiskestoksi olikin merkattu vain 4 tuntia eli siitä kun supistukset olivat säännöllisiä. Itse aloitin laskut siitä vesien puhkaisusta (6 tuntia). Kuulemma lasketaan noin koska monella vedet menee jo kotosalla ja supistukset alkavat vasta myöhemmin. Joka tapauksessa siis nopea synnytys se oli.

Palautuminen synnytyksestä on sujunut mielestäni hyvin. Vatsa pienenee päivä päivältä, olotila kevenee, liikkuminen helpottuu ja kivut hellittävät. Synnärille jäi n. 7kg painoa mikä on aika hyvin sillä turvotukset vaivaavat edelleen jopa entistä pahempina. Kunhan vain sekin alkaisi helpottaa, olo olisi jo lähelle normaali =)

Vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Viime yönä vauva heräili n. 2 tunnin välein syömään hetkeksi ja muuten nukuttiin tyytyväisenä. Tänään käytiin jo ekaa kertaa kaupassa hänen kanssaan. Mies on harjoitellut innoissaan vauvan hoitoa. Kestovaippojen vaihto yllätti miehen positiivisesti. Oli pelännyt etukäteen, että oksentaa tms. Ei se ollutkaan kuulemma yhtään vaikeaa eikä ällöä vaan ihanaa hoitaa pientä :heart: On ihanaa, kun ollaan kaikki kotosalla. Miehen lisäksi sisaruksetkin ovat osallistuneet hoivaamiseen. Pääsen oikeastaan aika helpolla =)

Maito nousi tänään kunnolla rintoihin. Piti jo pumpata toisesta rinnasta desin verran pakkaseen pahan päivän varalle, kun alkoi niin kivistää ja pieni vaan nukkui tyytyväisenä. Vauvakin reagoi maidon nousuun. Selkeästi on nyt vähän protestoinut alkuun rinnalle tullessaan. Irvistää, sylkee rinnan ulos ja ärjähtää, mutta ottaa sitten uudestaan rinnan suuhun ilman taistelua ja jatkaa syömistä. Välillä yskittää kovasti eli maitoa taitaa tulla nyt vähän liikaa kerralla. No kyllä se siitä tasaantuu pikkuhiljaa =)

Barbbis + neiti 3pv
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Odotinkin jo barbbis sanaa kestovaippa :) onko sulla ne lillumassa vedessä/etikassa ja kerro vielä mitä yhdistelmää käytät.. Tuoreimmat käyttötavat kiinnostaa. kukas olikaan kantoliina äitinä???

Olipa yö, tuntu kun vauvan pää porautuisi emättimen puolelle ja vihlo/jomotti/poltti yhtäaikaa. Venko oikeen urakalla itteään. Taisin tunnin valvoa ja rauhoitella itteäni.

Tää imetystuki keskustelu on niiiiiin hyvä homma vaikkasitä toivoisi, ett kaikilla sujuisi kun vettä vaan tietysti. Osaa asennoitu siihen ettei luule sen olevan helppoa. Kiitos siitäkin!!
 
Täällä isoveikka (3,5 v.) saatu myös kotiin. On aivan innoissaan vauvasta, haluaa koko ajan seurailla kaikkia hoitotoimenpiteitä ja pönkeää imettäessä toiseen kainaloon :heart: Luulin jo mustasukkaisuuden nostavan päätään, kun poika sanoi, että "uimarannalle mentäessä jätetään sitten pikkusisko autoon". Kysyin että miksi ihmeessä, niin poika vastasi että hän pelkää pikkusiskon luiskahtavan veteen. Lupasin pitää huolen, ettei näin käy =)

Meillä myös kestovaipat käytössä. Oon käyttänyt sisävaippa + villahousut -yhdistelmää (ohuet lyhytlahkeiset merinovillapöksyt) tai sitten kuorena Imse vimsen kuorivaippa vanhasta äitiyspakkauksesta. Sisävaippoina meillä on kokoelma erilaisia frotee- ja flanellivaippoja (mm. Little lamb, Imse Vimse, itse ommeltuja) sekä muutama nauhavaippa + bambuisia lisäimuja. Pitkälahkeiset merinovillapöksyt olis tosi hyvät, ettei tarttisi erikseen laittaa päällyshousuja, mutta en viitsi enää investoida. Kantoliinassa ollaan jo oltu ulkona, on kätevä kun menee esikoisen kanssa puistoon. Ostin Lindexiltä lierihatun, jolla saa suojattua vauvan auringolta ja hyttysiltä.

Meidän tyttö tuntuu olevan oikea hienopeppu, ei kestä sekuntiakaan jos vaipassa on pissa tai kakka, alkaa kirkua ihan suoraa huutoa. Pahinta tässä on se, että imetyksen aluksi saattaa tehdä kolmetkin kakat ja joka välissä alkaa kauhea huuto ja pitää vaihtaa vaippa, jotta imetys voi jatkua :headwall: Ja melkein joka kerta vaippaa vaihtaessa pissaa hoitoalustalle :kieh:

Nimen mietintä on meillä päällä. Ollaan makusteltu ja kokeiltu erilaisia nimiä ja aletaan ehkä päätyä yhteen tiettyyn. Ristiäiset on todennäköisesti heinäkuun toisena viikonloppuna, joka tulee siis jo aika pian... Kummeista ei oo mitään hajua, ei yhtään tiedetä ketä pyydettäisi.

Sektiohaavan kanssa on alkanut tulla vähän tuska, kun sektiosta on nyt viikko. Mulla on pystyyn tehty haava (edellisen hätäsektion jäljiltä leikattiin samasta kohdasta) ja se on suljettu 35 hakasella. Joo, on siis todellakin haavaa ihan navasta alas karvoitukseen saakka, ja sitä jouduttiin vielä vähän pidentämään entisestä, jotta saatiin poistettua vanha arpikudos. Nyt se on alkanut kutista ja kipuilla ja hakasten kohdasta on ihan punottava. Maanantaina saan hakaset pois, toivottavasti sitä ennen ei tulehdu.
 
En mä ole koskaan liottanut kestovaippoja enkä tee niin tälläkään kertaa. Meillä on kodinhoitohuoneessa lavuaarin vieressä pyykkikori vaippoja varten. Ensin hoidellaan vauva puhtaaksi ja kuivat päälle. Sen jälkeen pestään likaantuneet kestot lämpimällä vedellä ja pahimmat tahrat (mitä näin alkuun tulee tähmäkakan vuoksi) sappisaippualla pika käsipesuna. Sen jälkeen vaipat heitellään pyykkikorin reunalle kuivahtamaan. Eilen heitin jo ekan satsin koneeseen. Samaan koneelliseen meni muitakin vaaleita 60 asteen pyykkejä, kuten pyyhkeitä, puklurättejä, vaatteita jne. Puhtaita tuli eli kaikki merkit lähes mustasta vauvan pihkasta = ensikakasta hävisi tällä käsittelyllä =)

Mun suosikki on ainakin tällä hetkellä Fuzzi Bunz koko S + Micro Insert. Meillä on siis niitä vanhoja versioita käytössä edellisten jäljiltä. Tuo koko sopii ihan täydellisesti meidän pikkuneidille just nyt. Villapöksyt ym. näyttävät niin jättimäisiltä, että odottelevat vielä vauvan kasvua.

Meidän neiti ei onneksi valita kovin nopeasti vaikka vaipassa olisi jotain. "Hymyilee" vaan tyytyväisenä turahduksen jälkeen ja jatkaa syömistä :LOL: Pissa tulee täälläkin aika usein vaipanvaihdon yhteydessä. Tyttövauvalla se on onneksi aika harmitonta. Pojan kohdalla tilanteet voi olla aika hupaisia :D Mun poika ainakin pissi myös aina vaipan vaihdon yhteydessä. Aika nopeasti oppi peittämään värkit välittömästi pyyhkeellä, kun otti vaipan pois.

Kantoliinaa en ole päässyt vielä kovin paljon käyttämään. Synnärillä tais olla vain kerran neiti liinassa. Hänellä on niin uskomattoman hyvät unenlahjat (isäänsä tullut), ettei ole tarvinnut rauhoittelun vuoksi tms. liinailla vaan neiti nukahtaa rinnalle ja nukkuu tyytyväisenä seuraavaan syöttöön asti vaikka välillä siirretään sylistä syliin sinä aikana. Edes metelit eivät tunnu häiritsevän hänen uniaan. Voidaan siis olla ihan normaalisti vaikka neiti nukkuu vieressä. Tänään ollaan lähdössä asioille, joten nyt päästään kunnolla liinailemaan =)

Jaahas neiti kutsuu syötölle... Viimeksi olikin hereillä joskus klo 7 maissa =)
 
Täällä arki alkaa hiljalleen rullaamaan. Esikoinen (3v) osaa kyllä osoittaa mieltään melkeinpä joka asiasta. Kuitenkin hän on kiinnostunut vauvasta ja aamuisin heti herättyään kyseleekin, että missä vauva. Koko ajan saa olla silmät selässä ettei toinen liian lujaa mene hellimään toista.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Käytiin jo perjantaina 4 vrk iässä neuvolassa kun terkka on ensi viikon lomalla. Kahdessa päivässä neiti oli saanut painoa lisää 250g ja näin ollen syntymäpainokin jo hieman ylittyi.

Tsemppiä kaikille pallomasuille! Ei mene enää montaa viikkoa kun tekin jo poksahdatte viimeisen kerran ;)

Mupelo ja neiti 5 vrk
 
En mäkään oo liottanut kestovaippoja. Oon vaan esikoisenkin aikaan nakannut vaipat kuivana pyykkikoriin ja siitä suoraan pesukoneeseen 60 asteessa. Ja samassa oon pessyt muutakin pyykkiä, puhtaaksi ovat tulleet. Sit kun kakka muuttuu kiinteäksi, niin oon huuhtaissut tai pyyhkinyt kakat tarvittaessa vessanpönttöön. Sitkeitä värjäytymiä esikoisen vaipoista poistin laittamalla vaipat aurinkoon, nythän sitä riittääkin :cool: Mä kans tykkään taskuvaipoista, kun tulee sirompi paketti, mutta mulla ei oo yhtään S-kokoisia. Yhdenkoon taskuja kyllä ostin, mutta en oo vielä edes kokeillut päälle, kun tyttö on tuollainen laiheliini. Villiksien kanssa kieltämättä on melkoinen hehtopaketti :D
 
Tulin käymään SVO:lla sillä vauva on ollut aamuyöstä asti ihan fleku... Muutaman laiskan liikkeen tunsin koko aamun/iltapäivän aikana. Nyt on ctg otettu joka oli kuulemma tosi hyvä.. Laiskasti silti liikkuu.. Nyt odotellaan vielä lääkäriä joka ultraa.
Noh olin ihan ahdistunut asiasta ja nyt ahdistus helpottui kun käyrä oli hyvä. Jos en muuta niin mielenrauhan saimme ainakin!

Hemutus ja Möykky 38+6

Ultrassa käyty ja sielä myös asiat hyvin. Poika on vissiin tänään vaan hieman laiskempi <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Tyhjin käsin vielä takaisin, kyllä oli rankka reissu. Koko eilisillan ja yön supisteli säänöllisesti ja voimakkaasti, kunnes aamulla loppuivat kokonaan. Kehitystä ehkä 2cm enintään koko aikana. Älyttömän paha mieli että näin kävi ja hirveä väsymys valvotusta yöstä. Ensi kerralla en kyllä lähde sairaalaan kuin liian myöhässä. Yön kätilökin vielä sanoi että kyllä tällä reissulla syntyy..

teris 38+
 
Onnea vauvautuneille ja Rokille voimahalaus! :hug:

Meille syntyi tyttönen viikoilla 39+6, 13.6. klo 8.52 mitoin 50cm 3730g 36,5cm

Edellisenä päivänä ei ollut mitään tuntemuksia, anoppi oli ehtinyt olla yhden yön ja oltiin vietetty retkeilyiltapäivää. Illalla itkeskelin esikoisen vauva-ajan loppumista (huom. jo 2v 2kk :)) ja tuntui, että jotain hormonimyrskyä kävin läpi. Aamuyöllä nousin vessaan ja syömään, kun oli hirveän kova nälkä. Vatsa oli sekaisin. Myöhemmin nousin vielä uudestaan syömään, kun nälätti vielä, mutta nyt ei leipä mennytkään alas, tuli huono olo. Tässä vaiheessa taisi jo vähän supistella välillä, ja rupesin yhdistelemään asioita. Tulin tietoiseksi mahdollisesta synnytyksen käynnistymisestä, mutta vesiä ei kuulunut ja ajattelin, että voi olla vika hälytys. Sitten tuli punertava limainen vuoto ja soitin Haikaranpesään kysyäkseni neuvoa. Kun olivat kehottaneet lähtemään mahdollisimman heti kotoa esikoisen nopean synnytyksen vuoksi. Sainkin kuulla sulusta, sitten lista jatkui. Kättäri, Naistenklinikka, Jorvi ja Hyvinkää oli kaikki kiinni ja lähin sairaala olisi Porvoo. Lupasin jäädä seurailemaan supistuksia ja soitella uudestaan. Yritin mennä nukkumaan, mutta supistukset olivat liian kipeitä nukkumiseen. Lopulta kuudelta herätin miehen kiinnittämään vuokraamani tens-laitteen selkään, jotta saisin vähän helpotettua kipuja.Vieläkin ajattelin, että saattaa olla ohimenevää. Mies nousi ja minä menin perässä ja päätin vähän kellotella supistuksia. Niitä tuli 2-3 minuutin välein ja kesti noin 40 sekuntia. Soitin taas Haikaranpesään kysyäkseni neuvoa ja siellä vastattiin, että nyt on vapautunut paikka, toivottivat tervetulleeksi. Herätettiin mummi ja soitettiin taksi. Sairaalassa olin klo 7.15, 8 cm auki, kätilö laittoi käyrille ja lähti auttamaan toiseen synnytykseen. Kun rupesi jo tuntumaan ponnistuksen tarvetta, soitettiin kelloa. Kätilö tuli ja sain ruveta pikkuhiljaa ponnistelemaan. Haettiin oikeaa asentoa ja lopulta ponnistin tytön maailmaan jakkaralla klo 8.52. Ilman kivunlievitystä mentiin niinkuin olin toivonut, mutta ehkä ponnistukseen joku paikallispuudute olisi ollut hyvä idea, huhhuh :)

Tyttö ei huutanut yhtään, kun syntyi, oli vain menossa suoraan tissille :D Sainkin hänet rinnalle ja siinä makoiltiin pari tuntia odotellen paikkaa osastolta. Soitettiin mummille, että vauva syntyi jo ja saatiin kuulla, että esikoinen oli vasta herännyt. Maailma jatkoi siis normaaliin tapaansa!

Eilen kotiuduttiin ja kaikki on mennyt loistavasti :D
 
Ei, en haluu että on sulku päällä, kun menen synnyttämään :| Mä haluan mennä sinne minne olen suunnittellut jne. Mä haluan! Perskules, täytyyköhän tosta ottaa nyt uus murehtimisen aihe öiksi.. ;) En kyllä yhtään tiedä mikä täälläpäin on tilanne.

Onnea taas uusista vauvoista! :heart:

Tänään on ollut ihana kesäinen päivä. Ihanaa saada vähän väriä pintaan ja suolaista meren tuoksua tukkaan.

Kärsivällisyyttä toivottelen kaikille mahaa vielä kantaville, itseni mukaan lukien. Kyllä me muutkin kohta ne vauvat saadaan.

Jännästi nyt kun laskettu aikakin jo meni, niin alkaa synntys vähän kauhistuttamaan. Tarvitaan siis vielä ripaus lisää turhautumista ja kyllästymistä, että synnytys alkaisi enemmän houkuttamaan.
Kipuja ja tuvotusta, ym on jo tarpeeksi.

Jotenkin se ensimmäisen synnytyksen karmaiseva kipuhelvetti vaan nostaa muistoissa päätään nyt ahkeraan. Noh, kyllä kai siitä selvitään taas.

Viimeinen neuvolakin oli jo ja seuraavaksi kait sitten yliaikaiskontrolli.

M & Pikkuinen rv 40+2
 
Onnea Sun Rise! Tosin tuo on kauheaa luettavaa että joutuisi PORVOOSEEN asti lähteä synnyttämään, kyllähän tuo jo tulisi matkalla kun ei ole hajuakaan missä Porvoossa synnytetään... Onneksi sait paikan Haikaranpesästä!! (Ja onneksi mulle on käynnistysaika varattu Kättärille, kuhan nyt ei synny ennen sitä..)

Terikselle jaksamista ja hyviä unia jos vauva ei vielä olekaan tulossa että saat levättyä!

Murukka, mulla ainakin kakkonen syntyi paljon nopeammin joten vaikka kipeetä teki silloinkin niin ei sitä kipua niin kauaa kestänyt ja silloin selvisin ilman epiduraalia (siinä vaiheessa kun epiduraalin halusin niin olin täysin auki ja sain alkaa ponnistaa joten luotetaan siihen että kakkonen ja seuraavat tulevat helpommin :D)

Mutta täytyy myöntää että kyllähän tuo synnytys jännittää, nyt kun tuo saatiin käännettyä raivotarjoontaan niin on joutunut asennoitumaan uudestaan tuohon synnytykseen kun olin jo melko varma sektiosta. No kai tuo vauva jotenkin tuolta vatsasta ulos saadaan...

Tielsa rv 39+0
 
Varmaan olisi pitänyt ambulanssi tilata, jos ois tullut Porvooseen lähtö. Toisaalta en halua välimatkaa inistä, koska monella kehäkolmosen ulkopuolella välimatkat on niin paljon pidemmät vielä tuosta!

Toivottavasti en nyt aiheuttanut uutta stressin lähdettä kelleen! Itsekin vähän jännitin mahdollisia sulkuja, mutta eihän niille sitten mitään voi. Pääasia että johonkin pääsee synnyttämään :)

Itse oon ihan kuoleman väsynyt päivisin, kun on niin suuret univelat kerääntynyt. Ja nyt kun vauva kakkavaipan vaihdon ja imetyksen jälkeen nukahti, tulikin itselleni niin kova nälkä että piti nousta ja täällä sitä istutaan... Nyt nukkumaan!
 
Varmaan olisi pitänyt ambulanssi tilata, jos ois tullut Porvooseen lähtö. Toisaalta en halua välimatkaa inistä, koska monella kehäkolmosen ulkopuolella välimatkat on niin paljon pidemmät vielä tuosta!
Juu, onhan nuo synnytysmatkat monella ihan huisin pitkiä mutta niihin osaa sitten varautua. Itsekin olen miettinyt että osattaisiin sitten Naistenklinikalle tai Jorviin tarvittaessa (meiltä varmaan Porvooseen ajaa nopeammin kuin Jorviin) mutta Porvooseen lähettämisestä en ollut kuullutkaan. No nyt osaa varautua siihenkin :D. Toivottavasti saat univelkoja nopeasti pois!
 

Yhteistyössä