kesäkuun IVF/ICSI/PAS

Minulla on tulossa 1. ivf kesäkuun tokalla viikolla (eli vk 24). Minulla on ollut endon takia triplajarrut eli procrenia pistettiin kolme kertaa ennen kuin aloitan menopurit viikon päästä tiistaina. Jännä tunne, että pian päästään tositoimiin, kunhan vain kaikki etenisi niin kuin on suunniteltu. <br><br>
 
Minäpä pomppaan Helinäkeijun kaveriksi tänne tuolta toukokuun pinosta.

Meillä piti alunperin tehdä siis IVF viikolla 22. Mutta vuotava kysta sitten sotki suunnitelmat. Nyt sumuttelen Synarelaa ja punktio ja mahdollinen siirto olisi sitten viikolla 25. Eka IVF kyseessä meillä. Kolmen neganneen inssin ja vuosien yritysten jälkeen.

Minä se vielä heilun tuolla toukokuun pinossa, mutta tännehän minä sitten virallisesti kuulun. :) :wave:
 
Moi!
Mä aloitin tänään pistämään Menopuria ja punktio ja TOIVOTTAVASTI myös siirto olisi sitten vkolla 23.
Ja tämähän on siis neljäs ivf/icsi. \|O
Aiemmin mulla on lääkkeenä ollut Puregon,mutta nyt sitten vaihdettiin tuohon Menopuriin...
 
Minä pomppaan kans tänne tuolta toukokuun inssipuolelta !

Heippa Nampula :wave: taidettiin olla keväällä pariin otteeseen samoilla piinaviikoilla inssipinossa...

Eihän tuo inssi meilläkään tulosta tuottanut. 4yritystä käytiin läpi, ja nyt sitten heti perään eka IVF ! Nyt kyllä jännittää jo tosissaan.

Aika nopeassa tahdissa siis mennään.Tänään kp9 ja takana 8pv Puregon pistoksia, aika huikeilla annoksilla 300 IU/pvä. Lisäksi eilen tuli mukaan Orgalutran piikit , ja maanantaina olis jo punktio.
Toi pelkkä sana punktio saa mut jo kananlihalle.

Tänään kävin toisessa seuranta ultrassa ja folleja taisi olla jotakuinkin 12 kappaletta.Pelottaa jo vähän etukäteen minkä laatuisia saadaan kerättyä, hedelmöittyvätkö ja lähtevätkö jakautumaan jne. Meillä kun on toi selittämätön lapsettomuus diagnoosina, mutta inseminaatioissa huomattiin myös joissakin kierroissa ovuloimattomuutta lääkityksestä huolimatta.Vaavia ollaan yritetty jo lähes 5 vuotta.

Viikonlopun ajattelin kuitenkin olla ihan rennosti ja ressaamatta...kai siitä punktiostakin hengissä selvitään....tulen sitten kertomaan miten meni.

Hurjasti voimia ja toivonsäteitä meille kaikille - tähtäimessä se maailman paras palkinto jonka näinkin ikävillä hoidoilla on mahdollista saada !
 
Taidanpa minäkin hypätä tähan pinoon... tänään kävin ultrassa ja huonosti oli lähtenyt kasvamaan, toisella puolella 3 ja toisella ei mitään :( nyt lisättiin puregonit 200 ja ma uusi ultra, mutta ilmeisesti punktio siirtyy, (piti olla tiistaina).
Meilläkin eka ivf ja lasta yritetty kolmisen vuotta.
 
Hormonihirviö
Tänne kuulun sitten minäkin tuolta toukokuun puolelta. En päässyt pas siirtoon, johtavaa follia ei ollut ja vuotokin alkoi kp20 joten ehdin vielä passiin ennen kesätaukoa. Oysissa ainakin sanoivat että juhannus viikolla ei tehdä enää siirtoja. Mulla siis pitäisi olla pas vkolla 24. Zumemon menee kp 13 asti. Onko muilla zumemonit tai joku muu lääke passiin?
 
Tänään oli ultra eikä vieläkään olleet kasvaneet niin kuin pitäis, joten piikittelyt jatkuu ja ke seuraava uä. Mulla ollut melkeinpä yhtä jaksoinen pääkipu sitten perjantain ja nyt sain jo määräyksen jäädä sairaslomalle ja meinas tohtori että jos ei ke ole kasvua tapahtunut ja tää pääkipu vaan jatkuu niin pitäis harkita hoidon keskeyttämistä :'( Kysyisinpä nyt ett onko muita jotka kärsivät migreenistä ja mitä teille on lääkärit sanoneet? En millään haluais jättää nyt kesken ku oon jo näin pitkälle päässyt...
 
Tänään oli punktio ja ihan oli positiivinen kokemus, pienessä humautuksessa siis tehtiin, nukahdin ja kaikki oli ohi noin 20 minuuutissa.Hyvän suonensisäisen kipulääkityksen takia ei ole tarvinnut ottaa edes särkylääkettä vielä, ja vatsakin tuntuu olevan aikalailla normaali.

Meidän solusaalis kyllä jäi kovin heikonlaiseksi. On tässä nyt sulattelemista ja pieni sokki oli kun 12 munasolusta VAIN 3 oli kypsää ja 2 muuta voivat ehkä kypsyä vielä! Itku siinä tuli, sitä kun odotti niin parasta ja tulos oli nyt tämä. Kovin huonosti tuntuu munasarjani reagoivan piikityksiin vaikka annostus oli mielestäni aika kova 300 iu Puregonia ja 11 päivää pisteltiin. Onko muilla ollut vastaavaa? Onkohan toivoa vielä?

Huomenna klinikalta lupasivat soittaa miten on yö mennyt ja onko nuo elämän alut edes ottaneet hedelmöittyäkseen. Surettaa vieläkin tämä, ja pelottaa päästäänkö edes siirtoon asti. No mutta odotetaan nyt huomista ja ollaan sitten taas viisaampia. Yksihän siihen plussaan vaan tarvitaan, mutta silti en voi kieltää pettymystäni, lähinnä tätä omaa kroppaani kohtaan.

Lääkkeitä taas saatiin kassikaupalla mukaan, progesteronia, estrogeenia, aspiriinia sekä suureksi hämmästykseksi siirtopäivänä pitäisi pistää vielä 5000 IU pregnyliä. Jäinkin miettimään miksi pregnyl määrätään siirron JÄLKEEN? Onko muilla ollut näin? En pienessä nukutus hiprakassa älynnyt tuota lääkäriltä kysyä..

:LOL:
 
mulla tässä ihka ensimmäisessä passissa vain zumenon-lääke käytössä, annoksella 2+1. keskiviikkona sitten olisi taas ultra ja sovitaan sitten se siirtopäivä ja kaipa saan sen luge-reseptinkin kun en sitä viime viikolla vielä saanut.
pikkasen rupeaa jo jännittämään, että päästäänkö koko siirtoon ollenkaan... ensi viikolla se sitten kesäloman kunniaksi olisi. onneksi saa kotona rauhassa piinailla ja olla möllöttää, jos semmoiselta tuntuu.
 
Moikka kaikille!

ja lisätervehdys kaikille muista pinoista tutuille! :wave:

Tuulialle tsempityksiä, jotta pääkipu heltiäisi ja pääsisitte eteenpäin hoidossa!

Dreamer: Yksihän riittää, joten nyt peukut pystyyn jotta ne vähäisetkin olisivat sitten sitäkin parempia!

Omaa napaa: Synarelaa sumuteltu nyt reilun viikon sekä Teroluteja popsittu samalla. Ihmeellisyyksiä ei ole ilmaantunut, mitä nyt hieman mielialan muutoksia sekä nyt huomannut uutena ihon rasvaisuuden, mikä onkin sitten tosi inhottavaa. Ensi viikon tiistaina on ultra ja jos nyt menkat alkaa niin kuin suunniteltu, niin pistokset alkaa sitten samoihin aikoihin. Torstaina sitten hyppäämme lentsikan kyytiin ja suuntaamme nokkamme kohti Kroatiaa. :) Mutta sitä ennen vielä pitäisi saattaa töissä koululaiset kesälomille ja hieman laittaa paikkoja kesäkuntoon.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Moi!
Eilen kävin ultrassa kurkkaamassa onko lääkitys tehonnut.Toisella puolella 6 ja toisella 3 rakkulaa.Ainahan niitä kai enemmän saisi olla mutta kun mua jo epäilytti että onko siellä yhtään mitää.Aikaisemmilla kolmella kerralla mulla on ollut Puregon ja nyt sitten vaihdettiin Menopuriin annoksella 225ky.Eli kotikemistinä sekoittelen yhteen nesteeseen kolme ampullia lääkettä.Ja on siinä oma hommansa...huh huh.Keskiviikkona aloitan Orgalutranin ja perjantaina taas ultraan.SIlloin sitten saa tietää ensi viikon aikataulun....
 
Hormonihirviö
Dreamer: Meillä kävi ekassa ivf:ssä niin että yksikään 14 munasolusta ei hedelmöittynyt, sen jälkeen icsi1 9 munista/3 alkiota, icsi2 18 munista/ 10 alkiota. Aina se että on paljon munasoluja olekaan hyvä vaan moni on raaka tai tyhjä. Toisella lääkkeellä voi asiat olla aivan toisin. Toivottavasti pääset kuitenkin tuoresiirtoon. Voimahaleja!
Helinäkeiju: Mulla menee 1x3 kierron 8 päivään saakka, sitten 2x2 zumenonia kierron 13.päivään jolloin on ultra. Tiedätkö pitääkö munasolun kypsyä passiin vai riittääkö että on kunnon limikset? Aloitin eilen zumon ja heti pää kipeä ja itku herkässä. Mulla vasta 8.6 lääkäri eli piinailua ois jussinakin jos nyt pääsen siihen piinailu vaiheeseen. Eka pas ja odotukset ei kovin korkealla kun katsoo onnistumis prosentteja. googlesta löytyi 'takes 2005' lapsettomuus hoidosta kaaviot jos joku haluaa käydä katsomassa.
 
Heissan !
tulen nyt pikaisesti kertomaan että meidän 3 ainokaista pikku "sissiä" ovat hedelmöittyneet ja jakautuneetkin hyvin!!!! Taistelutahtoa ainakin riittää niillä palleroilla :LOL:

Piti taaas itkeä tirauttaa tuon uutisen kuulemisen jälkeen :'( , tälläkertaa tosin hepotuksesta ja ilostakin, edes tästä ensimmäisestä kriittisestä vaiheesta selvittiin.

Tunteet heittää melkoista vuoristorataa, ja itkukin on herkässä, ei kyllä ihmekään kun tällaisia määriä hormooneita on pumpattu kroppaan toista viikkoa! Nuo kolme sissiä hedelmöitettiin ICSI:llä, kun simpat olivat aika laiskanpuoleisia eilen.Taisi olla raukoilla ramppikuumetta kun melkoiset treffit oli tulossa ;)

Tästä se sitten lähtee.Nyt vaan pitäisi pähkäillä että siirretäänkö 1 vai 2 alkiota.Lääkäri puoltaa tosin tuota yhden alkion siirtoa, mutta meille sopisi kyllä kaksikin. Jäisi sitten yksi taistelija pakkaseen. Torstaina siirtoon. Jännittää....jännittäää......
 
Dreamer: Mukava kuulla, että sinulla punktio meni sujuvasti ja onnea tuloksesta!!

Helmi: Minullakin on menopur käytössä. Olin tänään ivf-hoitajan luona piikittelyharjoituksissa, ja hän oli jo valmiiksi ottanut puregon-ruiskut kehiin, kun tämä taitaa olla niin paljon yleisempi lääke. Minulla on ainakin nyt alussa 150iu, joten kahta ampullia sekoittelen veteen.

Tuulia: Jaksamista ja toivottavasti pääkipu on hellittänyt.

Kävin tänään nollaultrassa, joka kesti tosi vähän aikaa, kun kaikki näytti olevan kunnossa. Olen tottunut siihen, että ultra kestää pitkään ja lääkäri huokailee tilannetta, mutta nyt procren on tehnyt tehtävänsä ja kuivattanut endoa. Viiden päivän päästä on verikoe ja reilun viikon päästä ultra. Minulla on tosiaan eka ivf menossa, joten tähän liittyy ylimääräistä jännitystä. Olen jo etukäteen vähän surkutellut sitä, että minulla ei varmaan tule kovin isoa saalista, kun endon takia toinen munasarja on poistettu ja toisestakin on leikattu pois 3cm. No, täytyy yrittää miettiä tätä vaihe kerrallaan.. Minulla on punktio tulossa parin viikon päästä. Onkohan meitä enää montaakaan siinä vaiheessa (aika monella taitaa olla punktiot jo aiemmin..)<br><br>
 
Heippa kaikille :wave:

Minäkin hyppään pinoon. Täällä jo piikittelyt loppuneet tänään pistin Pregnylin. Minä kasvattelin 12 päivää Gonal-f:llä 300 yksiköllä munarakkuloita, 7-8 niitä saatiin ja ongelmana oli kanssa, että eivät tahtooneet kasvaa, mutta perjantaina punktioon ja maanantaina siirtoon.

En muista monesko IVF tämä on. On tehty myös useita PASia.
Tuloksena näistä hoidoista superihana poika reilu 3v ja kohtuun menehtynyt prinsessa rv 38 ja kaksi alkuraskauden kesken menoa.
Nyt toiveet korkealla hoidon suhteen, että saataisiin pieni nyytti syliin :saint: Sitten voisi unohtaa lapsen tekemisen, jos Luoja suo luomusti, niin avosylin vastaanotetaan. Endo on meidän kiusamme, leikattu kerran tähystämällä ja kerran avoleikkauksella. Kiinnikeitä tullut myös kiusaamaan.

Toivotan kaikille plussasäteitä :saint: ja oikein mukavaa alkanutta kesää =)
 
Tänään oli taas ultra ja nyt on 6 kasvanut hyvin toiselle puolen ja toiselle 3 pientä, mutta niitten kasvua ei kuulemma aleta ootteleen, joten mullakin pe punktio. Olemme näköjään samassa aikataulussa kuu-ukon kanssa :) Mulla irrotuspiikkinä Ovitrelle ja se täytyy pistää tän.klo 22.30. Jännittää kyllä se punktio tosi paljon. Kävin tänään akupunktiossa ja se auttoi tohon pääkipuun, joten eiköhän tässä hengissä selvitä. :D
Dreamer: Ei se määrä vaan se laatu :)
 
:wave: Mulla pitäs olla eka IVF kesäkuussa. Huomenna pitäisi alkaa pistämään Puregonia.
Osaisitteko te jotka olette jo kokeneet IVF:n, kertoa mulle että miten sellaisen tilanteen kanssa tehdään kun minulla tulee eteen, eli: Eikös punktio tapahdu kahden viikon päästä menkkojen alkamisesta? Vai voiko mennä pidemmälle? Itselläni ei ole koskaan normaali ovis kun vasta joskus kp17 tienoilla. Mietin vain että tällä hetkellä punktiopäivä olisi varmaan torstai ja sitten istutuspäiväksi osuisi lauantai!! Siinähän on yksi päivä väliä punktion ja siirron välillä. Eli mitäs sitten?! Tehdäänkö keräystä ja miten käy alkion istutuksen? Tällaiset asiat vaivaavat :( Onko kellään kokemusta loppuviikosta tehdystä punktiosta??
 
Ruukengu: Mehän ollaan sitten melkein samoissa vaiheissa, kun itse aloitin piikittelyt eilen. Olen hoidoissa Naistenklinikalla, jossa on se systeemi, että punktiot ovat aina ma, ti tai ke. Hoitaja kertoi, että viikoittain on 10-15 punktiota, jotka ajoittuvat näille päiville niin, että jonain päivänä voi olla enemmän ruuhkaa. Hoitajan mukaan kierron päivä ei ratkaise punktiopäivää, vaan tärkeintä on se, miten munarakkulat ovat alkaneet kasvaa. Eka ivf on tulossa minullakin..
 
Helinäkeiju oliko sulla ihan normaali vuoto kun aloit zumeja (lyhensin kun on niin outo sana :)) syömään? Mun vuoto kesti 2 päivää ja mahakaan ei ollut yhtään kipeä. Limat tuntuu olevan tosi paksut jo nyt...
Ruukengu: Ovista ei katsota ollenkaan ivf:ssä vain sitä että munarakkulat (munasolu on sen sisällä) on kasvaneet tarpeeksi isoiksi eli n.18-20mm punktio päivään mennessä.. Tai ainakin isoin olisi tota luokkaa. Meillä on aina ollut siirto 2 päivää punktiosta mutta voi se olla 3 päivääkin. Mulla on ollut kahden päivän heitto punktion ajankohdalla kun eri hoidoissa on kasvanut eri vauhtia munikset. Toivottavasti nyt valaisin asiaa =) ja onnea hoitoon!
 
Mulla oli tänään punktio ja kävi kyllä tosi kipeetä huolimatta hyvästä kipulääkityksestä. Mutta onneksi toimenpide ei kestänyt kauan. Saatiin 11 munasolua, joista 9 näyttää tosi hyviltä, joten positiivinen yllätys! Ja miehen siittiötkin olivat näyytäneet hyviltä ja niitä oli tosi paljon. (3 spermanäytteestä 2 ollut liian vähän ja huonosti uivia siittiöitä, mutta nyt ilmeisesti 4kk sinkkitbl syönti auttanut asiaa) Hu sitten tohtori soittaa ja kertoo miten hedelmöitys onnistunut, aiko antaa 4 munasolua hedelmöittyä itekseen ja 5 käyttää injektiota avuksi. Toivottavasti onnistuu ja saatais pakkaseenkin jotain, kun meinasivat ett mun elimistö ei kestäis toista samanlaista hormonisatsia ainakaan puoleen vuoteen. Mies on kyllä tosi positiivinen, oli aikaistanut kylppärin remonttia kuukaudella kun sanoi ett täytyy olla kylppäri käytössa kun alkaa se aamupahoinvointi, suloista =)
 
Täällä punktio myöskin takana. Masu kipeä ja arka, mutta lepäilyä sohvalla, niin auttaa.
Meillä lääkäri oli yllättynyt munarakkuloiden loppukiriin kasvussa, oli kuulemma hyvänkokoisia. Munasoluja löytyi kuusi ja huomenna soittavat mitenkä ovat hedelmöittyneet. Jänskättää :hug: Kohdunlimakalvo oli ohut, niin sain laastarit käyttöön. Onko jollakin kokemuksia ohuesta limakalvosta, lääkityksestä ja onnistumisesta? Tälläinen huoli tuli tällä kertaa...
 
mulla nää "nappulat" aloitettiin kp3. muuten mulla oli tosi oudot menkat, tunnutteli 3 päivää ja 3 päivää kunnolla että luulin ettei loppua tule. ja sitten loppui kuin seinään.
tänään mulla alkoi taas ne ällötykset, kaikki varmaan tietää että kysessä luget ja tämä "nappula" menee siinä rinnalla.
eilen olin ultrassa ja kaikki ok ja limis hyvä. joten maanaantaina 4.6 kesäloman kunniaksi mennään felicitakseen klo 12.
oman lääkärini kanssa juttelin, että JOS molemmat alkiot selviää sulatuksesta ja oisivat siirtokelpoisia, niin EHDOTTOMASTI molemmat siirretään, vaikkakin suositaan yhden alkion siirtoja. sitä jäljelle jäänyttä ei voi kuulema pakastaa uudelleen, joten se menee roskiin! JA MEILLÄ EI MUUTEN MENE, sanoin siihen lääkärille.
samalla keskusteltiin kaksosraskaudesta ja sen riskeistä. mulla kun suvussa kaksosia ihan luonnostaankin tullut, nuorimmaiset ovat alle 1kk vanhoja (veljen perheelle) tytön tylleröitä.
 
Kiitos Lotta77 ja Hormonihirviö että jaksoitta valaista mieltäni painavaa asiaa. Tuntuu jo selkeämmältä. Tänään alan pistämään ekaa kertaa Puregonia. Ens keskiviikkona on sitten lääkäri.
Jännittää ihan kauheesti se punktio. Olen niin kipuarka. :x
 

Yhteistyössä