***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Tervehdys!Ja kaunis kiitos kaikille ystävällisestä vastaanotosta :hug:
Eilen illalla pisti Pregnylin mahamakkaraan,joka kerta sen pisto on yhtä vaikeaa tai oikeastaan se että paniikki meinaa iskeä siinä että osaanko nyt sekoitella ne aineet oikein ja etten hajoita niitä ampulleja ihan pieniksi palasiksi kun hermostuttaa niin vietävästi :p
Mutta hyvin kaikki meni.Tänään on onneks vapaapäivä,on nimittäin sen verran turvonnut olotila ja "nippailee"mukavasti mahasta.Huomenna on sitten se totuuden hetki että löytyykö sieltä kypsiä muniksia tarpeeksi ja että ne myös hedelmöittys.Aikasemmissa hoidoissa puolet kerätyistä soluista on hedelmöittynyt,toivottavasti olis sama tulos.
Retuli82oliko sulla perjantaina KYS:issä mihin aikaan se ultra,ajattelin vain että oltiinko yhtäaikaa ja kuka sulla oli /on lääkärinä?Pongasin pari sinun ikäluokkaan sopivaa ihmistä odotustilasta josko olit yhtäaikaa :)
Paljon tarrasukkia piinailijoille ja tsemppiä tällä viikolla punktioon menijöille :heart:
Ja harmitus suuri ihmettilijäettä siirto meni tällä kertaa sivusuun :hug:

Huomista odotellen Kiikka
 
Suurelle ihmettelijälle pahoittelut :hug:

Kiikan kans ollaan sit punktiossa huomenna :whistle:
Eri paikoissa vaan :)

Soraya ja Retuli tulee sit perässä :wave: Kiva kun on piinailuseuraa! :heart:

(.) Eilen illalla pistin sit Pregnylin, joka kerta pelkään että kämmään hankalien ampullien kanssa tms. :kieh: Onneks kaikki meni hyvin.
On se mielenkiintoista nähdä et minkälainen on huominen saalis, jänskättää :whistle:
Kaikki solut onneksi icsataan ettei tarvi jännätä hedelmöittymistä.
 
Kate74
Hello,

täältä töiden seasta kirjoittelen. Ei yhtään nyt jaksaisi jotenkin näitä töitä kun on ajatukset vaan hoitojutuissa. la kävin leikkaamassa kesätukan ja kiva tuli !
B)
Oon täällä palstalla kuulostellut teidän kokemuksia punktiosta ja ainakin Merikeijulla oli aika hurja kokemus. Mulla on se tilanne et asustellaan tällä hetkellä ulkomailla ja täällä myös hoidoissa. Mulla punktio tehty joka kerta nukutuksessa ja koska taju kankaalla niin ei mitään muistikuvaa eli ei mitään negatiivista sanottavaa siitä :) Ainoostaan alavatta ollu vähän arka pari päivää mut ei kyllä mitään muuta. Siirron jälkeen sit oon kyllä joka kerta onnistunu kuvittelemaan itelleni vaikka minkälaiset oireet ja pettymys ollut aina sen mukainen. Paitsi viime kerralla jollon tuli tää eka plussa niin sillon oli vähän erilaista, esim. mahasta saatto vihlasta kun nopeesti nousi sängystä ylös. Ja tota ei ollut sillon aikasemmilla kerroilla. Eli nyt senkin puoleen jänskättää kun kerran on tärpännyt ja tietää minkäl.oireet oli.. mut voihan se varmaan olla joka kerta erilaista ??

Merikeiju lyhyellä kaavalla mennään ja tätiä myös odotellaan niin et pääsis pistelemään ! Meillä tähän saakka aina menty lyhyellä kaavalla ja se toiminut hyvin. Eka kerralla saatiin muistaakseni 12 munista kerättyä joista 8 kypsää ja 7 hedelmöitty. Yksi huippuyksilö siirrettiin ja 5 saatiin pakkaseen. Noista pakkasessa olleesta riitti kahteen PASiin, yksi ainut alkio ei kestänyt sulatusta. Toisella kerralla kerättiin 8 joista 7 kypsää ja 6 hedelmöittyi. Kaksi siirrettiin (ei yhtään pakkaseen) ja noista (toisesta alkiosta) tuli se meidän eka plussa! Vaikkei sitä iloa sitten niin kauan kestänytkään. Saa nähdä miten menee tällä kertaa !?

Soraya noista siirrettävistä alkiosta. meillä ekalla kerralla siirrettiin vaan yks mut sen jälkeen aina kaks (sekä PAS & 2.icsi tuoresiirto. Viimeks ehkä senkin takia kun ei saatu mitään pakkaseen) ja nyt toivotaan et siirrettäis kaksi myös. Mun mies myös vihjailee miten 'kaksi kärpästä yhdellä iskulla' oliskin oikeestaan ihan hyvä juttu.. Väkisinhän tuo ajatus vähän houkuttaa kun tää homma on tavallista hankalammaksi mennyt.. Toisaalta se mahdollisuus että molemmat kiinnittyis on kai aika pieni. Ja onhan siinä ne riskitkin sitten suuremmat... Vaikka en kyllä valittais jos niin sattuis käymään...

Kiikka tervetuloa !

Suuri ihmettelijä no harmi et meni siirto sivusuun mut nauti kesästä kuitenkin ja kerää voimia elokuulle !

Terkkuja kaikille

:wave:
 
Kiikka, mulla oli perjantaina ultra-aika klo 11 kieppeillä, lääkärinä on MH. Olitko silloin paikalla? Itse olen kyllä tykänny Kysin porukoista, ammattitaitoista ja ystävällistä sakkia. Niin ja onnea huomiseen punktioon =) Kamillalle myös lykkyä tykö =) Vähänhän tuo jo jänskättää ylihuomisen punktio, mutta eiköhän siitäkin selvitä! Kohta tuikkaamaan Pregnyl vatsamakkaraan... Ainakin piikkikammosta olen kätevästi päässyt eroon, kun on joutunu pistelemään noita hormoneja. Kätsyä :LOL:

Iso :hug: Suuri ihmettelijä .
 
Suuri ihmettelijä harmillista että siirto meni ohi mutta elokuussa
sitten paremmalla onnella! :hug:

Kiikka ja Kamilla onnea punktioon, toivottavasti menee hyvin
ja saatte aimo saaliit!

oma(.) on vähän allapäin..
oon aikas varma ettei tärpännyt. Paikat on kuivat kuin sahara ja
lämmötkin normit. Että silleen. Mutta ei auta itku markkinoilla
vaan jos niin käy niin se olis PAS sitten elokuulla.

-iitukka pp4-
 
Retuli,en ollut enää silloin siellä,mulla oli aika jo aiemmin aamulla.Mulla kanssa ollut tällä hoitokerralla samainen lääkäri joka käynti kerralla ku aiemmissa hoidoissa lääkäri on vaihdellut.Kyseinen nainen on todella asiantuntija ja muutenkin mukava,samoin hoitajat.En varsinkaan pidä KP:stä jonka kanssa "kemiat"ei mene yhteen :p Onko sattunut kohdalle?
Nyt nukkumaan että on aamulla virkeänä lähdössä itse koitokseen ;)

:heart: Kiikka :heart:
 
Kiikka, sorry, olinki sillon perjantaina jo 9 maita siellä ultrassa... sekoitin ajat lahjakkaasti! Olitko silloin paikan päällä? Ja miten meni punktio, kauanko kesti?

Ja iitukalle positiivisia säteitä, kyllä sinä sen plussan tänne tuot vaiks välillä tuntuukin tärpittömyydeltä (no onpas kumma sana ...). =)
 
Punktiosta siis selvitty jo koti sohvalle,16kpl muniksia saatiin joista 9 oli kypsiä..
Itse toimenpiteestä ei mielikuvia sillä minuthan nukutettiin,anestesia porukkaa sai odotella kun oli jotenkin informaatiokatkos siellä mutta vihdoin tulivat ja laittoivat tajun kankaalle :whistle:Itse toimenpide ei sitten kestänyt kun n.15 min ja nukutusaika oli sellainen "hummautus"vain. Mahdollinen siirto on sitten perjantaina,tehdään pidempi viljely tälläkertaa.Nyt on massu aika kipeä ja aionkin vai lepäillä illan ja passuttaa rakasta miestäni ;)
Retuli,mulla oli silloin pe aika klo 9.30,olitko sitten ennen minua?Ja onnea huomiseen punktioon ja toivottavasti tulee paljon muniksia :) Ja samoiten Sorayalle onnea huomiselle ;)
Terkuin Kiikka
 


[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 10.6.2008:[/color]



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp8

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp6

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp5

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp4

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6.

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6.

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 13.6.

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Suuri ihmettelijä

 
Kiikka, oi miten hienon saaliin olet saanut =) Kunpa itsekkin saisi huomenna edes muutaman... että ovat kerenneet kasvaa ja kehittyä. Tiiäkkö, ollaan oltu kyl samaan aikaan siel odotustilassa sillon pe, sillä mulla oli aika 9.15 joka myöskin oli pikkasen myöhässä... en ole varma oletko jo kirjoitellut aiemmin, mutta saanko kysyä, että onko teillä jotain konkreettista syytä lapsettomuuteen? Me ollaan miehen kanssa selittämättömiä. Lisääkö se muuten onnistumisen mahiksia, jos on pidempi viljely?

Mitäs Kamillalle?

 
Retuli,ei meilläkään ole mitään syytä tähän lapsettomuuteen löydetty :/ Mulle tehty aukiolotutkimus sekä sappileikkauksen yhteydessä myös tutkittu kohtu ja muutenkin tutkitiin tuolta "sisältä" mutta ei mitään ole löydetty..Samoiten miehellä kaikki ok.
Tuosta pidemmästä viljelystä sanoivat että kun useampi hoito jo takana niin kokeillaan tätä vaihtoehtoa ja näkeepä sitten että kestääkö alkiot loppuun asti vai nuupahtaavatko ennen aikojaan.Nyt lähen jatkamaan suklaan mussutusta jota mies vesisadetta uhmaten kävi kävellen hakemassa kun oikein kauniisti pyysin :snotty:
Missähän Kamilla on,toivottavasti kaikki on hyvin?!
 
Huhuuuu, täällähän minä! =) :wave: Kiva kun oli huhuiltu! :heart:

Kiikalla tosi hyvä saalis, onnea! Melkein kadehdin sun nukutusta, olis kelvannu mullekin :/
Punktiosta kuitenkin selvitty, oli kyllä kivuliaampi kuin viimeksi.. En tiedä mistä johtuu, taisin jännittää liikaa. Hoitsukin touhus kaikkee muuta, eikä ollut koko aikaa mua rauhoittelemassa niinkuin viimeksi ;) Kahdeksan munasolua saatiin, huomenna sit kuullaan montako kypsää oli ja kuinka hedelmöittymisen kans on käynyt. Kaikki icsataan, mutta ilmeisesti se ei oo kuitenkaan täysin pomminvarma keino!? :eek: Ihan tyytyväinen täytyy olla, vaikka odotin et olis voinu olla muutama enemmänkin.. Kaikissa rakkuloissa ei vissiin ollut solua. Punktion jälkeen makoilin hetken ja nousin sit laittaan pikkareita jalkaan. Siinä tulikin sit tunne et ei helkkari, nyt pitää pistää takaisin maate :snotty: Inhottava kylmä hiki nousi päälle ja hetken luulin et taju lähtee. No, meni se onneks ohi ku jonkun aikaa makoilin. Oon juonut koko illan eikä huono olo oo enää päässyt yllättämään. Masu tietysti vähän arka ronkkimisesta, mut eikö se tästä! :)

Sorayalle ja Retulille oikein paljon onnea (ja muhkeeta saalista) toivottelen huomiseen punktioon!! :heart: :flower:
 
Kiikka hienon saaliin sait! Täällä peukut pystyssä että
hedelmöittyvät ja lähtevät siitä kasvamaan! Ja lepo ja suklaa ovat
nyt paikallaan.

Soraya ja Retuli onnea huomiseen punktioon ja toivottavasti teillä
sujuu toimenpide hyvin ja tulee hyvä saalis!

Kamillan kuulumisia täälläkin vartutaan..

oma napa ei edelleenkään oirehdi.. ei niin mitään.
Ei oo lugeistakaan muita haittoja kun väsymys joka on valtava
1,5-2h laiton jälkeen.. ei ole tissit kipeet ei nippaile..
Ei kertakaikkiaan MITÄÄN!! |O
Silti vielä joku toivonkipinä tuolla kytee..

-iitukka pp5-
 
Moro!Biologi soitteli äsken ja kertoi 6:n solun hedelmöittyneen ja lähteneen jakautumaan =) Olen niin onnellinen :heart: Siirto on sitten perjantaina ja 2siirretään jos hyvin käy,solujen pitäisi olla siinä vaiheessa sitten 8-soluisia.
Kamilla,hyvinhän sullakin on saalista tullut,peukut pystyyn että mahdollisimman moni hedelmöittyisi.Oli kieltämättä helppo tuo punktio nukutuksessa,voin suositella,sillä ei tarvinnut miettiä kipuja ja kaikki kävi niin nopeasti kun itse ei tiennyt mitään ;)
Iitukka,älähän nyt vielä turhaan murehdi,oirettomuus voi olla hyvä merkki. :hug:
Toivottavasti Retulilla ja Sorayalla punktiot menevät hyvin :)

Terkuin Kiikka
 
Punktiosta kotiuduttu!
Oon ihan halolla päähän lyöty! Munasoluja saatiin 32! :eek: Edellisen punktoidun kuuden sijaan ja nytkin viimeisessä ultrassa nähdyn 14:n tähden, en ymmärrä, mistä nämä tuli!!! Siirrosta ei olla vielä varmoja, tehdäänkö se perjantaina vai maanantaina. Lääkäri oli sitä mieltä, että voisivat tehdä pitkän viljelyn, kun munasoluja noin paljon, niin näkisivät, mitkä hyytyvät matkalla. Perjantaina sitten soittavat aamulla klinikalta. Operaatio kesti luonnollisestikin kauemmin kuin edellinen ja oli kivuliaampi. Pyysin kipulääkettä lisää operaatiossa ja sen jälkeen. Sain myös nestettä suoneen, sillä nyt on hyperstimulaation vaara. Toivottavasti vältyn siltä, sillä mies lähtee viikonlopuksi reissuun, itselleni tulee vieraaksi vanha ystäväni toiselta paikkakunnalta, perjantaina on siskon grillibileet ja lauantaina kissan kasvaimen poisto. Huh. Mutta nyt lepäämään, jomottaa, jomottaa. Kiitos kaikille tsempanneille!!! :heart:

Ja Kiikka, hieno hedelmöitys- ja jakautumistulos!

Iitukka, ei kaikki oireilekaan. Varmasti tuntuu turhauttavalta kuulostella, kun mitään ei tunnu. Pidä silti toivoa vain yllä! Peukkuja, peukkuja!
 
Onnittelut Kiikka ja Kamilla "tuotoksistanne"; siirtoa päin katseet sitten. Pahoittelut Suuri ihmettelijä, ettei tässä kierrossa onnannut. Toivotaan, että seuraava koitos tuo onnen tullessaan. Hyvää kesää Sulle!

Ninajoh, kerropa kuulumisia suuresta päivästänne!

Voi tuska miten hitaasti tämä viikko on mennyt. Tuhrua ei vielä ainakaan ole näkynyt, rinnat on edelleen arat ja etoo ajoittain. Osittain kyllä johtuu tästä jännityksestä, että ruokahalu on ihan hiipunut. Sitä niin mielellään antaisi itselleen luvan pieneen haaveiluun, mutta pakotan heti samassa itseni maanpinnalle.

Toivottavasti Sorayalla ja Retulilla on punktiot sujuneet kivuttomasti ja pääsette kotiin pian huilailemaan.
 


[color=Green3]Mukana menossa keskiviikkona 11.6.2008:[/color]



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp9

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp7

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp6

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp5

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6.

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6.

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 13.6. tai 16.6.

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Suuri ihmettelijä



 
Punktio myös onnellisesti täällä ohi, 8 munasolua saatiin :) Jossain vaiheessa sattui ihan h...vetisti, ja sain lisää kipulääkettä, mutta muuten ihan ok. Ainakin oli kunnon tropit! Ja ne varmaan aiheuttikin mulle sitten kaameen "krapula-tilan", kotona nimittäin lenti laatta kun tuli niin huono olo... vieläkin on pikkasen huono olo. Eikun sänkyyn ja unta balloon :p

Siirto olisi perjantaina. Toivottavasti huominen biologin soitto on mieluista kuultavaa... että olisi mahdollisimman monta hedelmöittyny ja päästäis siirtoon. Kyllä tämä on yhtä jännitystä ja odottelua. Ensin hoidon alussa jännäät että munikset rupee kasvamaan, sitten että punktio onnistuu, päästään siirtoon jne. Eilen illalla aloin jopa ajattelemaan, että mitäpä jos mulla ei ole ollenkaan munasoluja :x Mutta onneksipa niitä löytyi! Hatunnoston paikka kyllä kaikille, jotka näihin hoitoihin mukaan lähtee, varsinkin jos niitä on jo tehty useampi kuin yksi!

Soraya olet kyllä jättisaaliin saanut! Joskus voi näköjään tapahtua ihmeellisiä asioita =) Nyt vaan lepäilet ja nautiskelet paljon nestettä... ja passuutat ukkoa!

Kiikkalle onnea hedelmöittyneistä soluista :heart: Mennäänkin tosiaan sitten samana päivänä siirtoon!
 
Soraya,kylläpäs sulla oli mahtava määrä muniksia,toivottavasti niistä löytyy mahdollisimman paljon kypsiä soluja :flower:
Retuli,onnea myös sinulle,hienosti sullakin meni :flower: Mihin aikaan sulle se siirtoaika annettiin?Mulla on 10 jälkeen..
 

Yhteistyössä