***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Tervetuloa kaikille minunkin puolesta! :wave:

ON: nyt 7. piikityspäivä ja sarjoissa jotain "tuntua" että kaipa
nuo siellä kasvavat. Huomenna sit ultra, jännittää.
Mutta sittenpä taas ollaan viisaampia.

Aurinkoista ja lämmintä, ihanaa keskiviikkoa kaikille! B)

Tervehdys! Liittyisin mielelläni mukaan minäkin. Olen valmistautumassa lääkkelliseen PAS:siin ensi viikolla. Taustaa hieman: 1. IVF 2005, josta kaksostytöt, Pas 2007, josta biokemiallinen, 2. IVF tammikuu 2008, siitä nega ja maaliskuussa 2008 PAS, josta niinikään miinusta. Ongelmana meillä on ovulaatiohäiriöni sekä vahva epäilys endometrioosista, olenkin jonossa tutkimuksiin julkiselle. Hoidoissa käymme yksityisellä klinikalla Hesassa.

Olen nyt reilun viikon ajan käyttänyt Progynovia ja huomenna olen menossa ultraan. Sitten alkavat Lugesteronit sekä Prednison- kortisoni. Aika lailla vaihtelee mieliala tämän hoidon suhteen; välillä toiveet hipovat taivaita ja sitten taas seuraavassa hetkessä pessimismi palauttaa maan pinnalle. Tuttu tunne varmasti jokaiselle meille.

Paljon lykkyä ja jaksamista kaikille pinolaisille vaiheisiinne. Toivotaan, että kesäkuussa meitä onnistaa :heart:

Moikka,
minäkin tänne... Viivin kanssa jänniteltiin yhtäaikaa edellisessä ketjussa, ja täällä sitä ollaan taas yhdessä :) Viimeksi meni päivät yhteen ja niin menee nytkin melkein... Pitkällä kaavalla mennään täälläkin ja sumuttelut aloitin eilen... Miekin pelkään minkälainen hirmu tai herkkis musta tulee... Meikäläinen kun menee puolentoista viikon päästä naimisiin :)
Juuri joku työkaveri kävi tossa onnittelemassa ja sitten totesi, että sitten vaan lapsia, että kyllä ne on ne elämän suola jne... Nyökyttelin siinä kuin viimeistä päivää, että tajuais nyt lähtee selittämästä... Toki hyvää kai se tarkoittaa, mutta välillä ottaa päähän... Odottelen tuota samaa liturgiaa sitten onnittelujonossa, sen saakin varmaan kuulla 85 kertaaperäkkäin puolentoista viikon päästä... Tuomarille (siviilivihkiminen) sanoinkin, että vois jättää ne perhejorinat vaikka vähemmälle, etten mä koko puhetta itke (surusta)...
Kyllä meitä nyt onnistaa...
Yritystä takana 2.5 vuotta.

Kertokaas mulle onko teitä muita väsyttäny ihan sikana, ku ootte pistelly lyhyttä kaavaa? En mä muista, et viimex olisin ollu näin totaalisen riepu. Edellispäivänä zippasin sohvalle ja nukuin tunnin, eilen nukuin kahden tunnin päikkärit ja tänään melkein KOLMEN tunnin. :eek: Ja 7-8 tuntia yössä kuitenkin kans.

ninajoh:moikka :heart: oli jo hiukan ikäväkin..ajatellut monta kertaa että mitä sinulle/teille oikein kuuluu..aivan hienoa kun mennään taas rinta rinnan..tosin minä 1 päivän viiveellä..ollaan kans pitkäl kaavalla liikenteessä!kuinka olet jaksellut?aivan IHANAA kuulla sinusta nina :hug:

finttu:silloin kun olin lyhyellä kaavalla liikenteessä niin minua väsytti todella paljon..välillä töissä oli todella vaikeeta kun ei jaksanut oikein keskittyä ja meinas nukahtaa pystyyn..illalla olin kahdeksan aikaan valmis nukkumaan,nukuin välillä jopa päikkäreitä joita en kovin usein tee :D

Ja nyt iski taas paniikki.
Mul oli edellisellä kerralla semmoset pistokset, että kaksi viimeistä gonal-päivää pistin samanaikaisesti myös orgalutranin. Eli jos nyt mentäs samoilla piikeillä, huomenna ja ylihuomenna olis myös noi orgalutranit. Nyt niitä ei ole edes vielä mulle kirjoitettu.
Onko joku pistäny pelkkää orgalutrania jossain vaiheessa?

Finttu väsymystä täälläkin, tekis mieli vaan sohvalla torkutella.
Mutta meidän prinsessa pitää kyllä huolen aktiviteeteista.
Tosta orgalutranista en osaa sanoo, mulla se menee yhtaikaa
puregonin kanssa ainakin neljänä päivänä.
Soita sinne hoitopaikkaan ja kysäse asiaa.

Tuo kyllä mua huolettaa että punktion jälkeen kuin mä pystyn hoitamaan
tuon likan, en kyllä pysty lainkaan lepäilemään. :/
Joo, on mies mutta yrittäjänä on hänellä pitkät työpäivät.
No, kaipa se siitä jotenkin lutviutuu.

ninajoh nauti hääpäivästäsi ja anna vauvapuheiden mennä
ohi korvien..(oliskin noin helppoa ) mutta kuitenkin, sinä
päivänä tärkeintä olette sinä ja miehesi ja teidän välinen rakkaus. :heart:

Gonal-piikitys alkoi tänään, annoksella 225. Aikaisemmin annos on ollut muistaakseni 150, laihoin tuloksin. Kysäisin tänään klinikalla, että monettako IVF-hoitoa tässä mennään. Ensimmäistä tosiaan, niinkuin arvelinkin, kun kahdella aikaisemmalla kerralla ei olla päästy siirtoon. Julkisella tehdään kolme IVF-hoitoa. Känkkäränkkä olen ollut pitkävaikutteisen jarrupiikin ansiosta! Jonkin verran yöllä hikoillut ja pikkuisen särkenyt päätä, normaalisti kun en ole taipuvainen päänsärkyyn. Väsyttänyt on ja viluttanutkin, mutta se nyt taitaa olla muutenkin itselläni normaalia olotilaa...

Finttu, en osaa sikäli auttaa, että itsekin pistin Orgalutrania Gonal-pistospäivinä 6&7.

Finttu: 2. ICSI punktio vko

Iitukka: ICSI punktio vko 23

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS vko 23

Suuri ihmettelijä: 1.IVF:n 2.PAS vko 23/24

Soraya: 1.ICSI punktio vko 24

Retuli82: 1.IVF punktio vko 24

Viivi73: IVF punktio vko 26

Kamilla: 2.ICSI punktio vko 24

Kate74: 3.ICSI punktio vko[/quote]

Täällä vaan odotellaan huomista, että "pääsen" pistelemään. Maanantaille on varattu eka ultra, sain ajan onneks tänne kotipaikkakunnalle ettei tarvi lähtee Tampereelle ajelemaan.

Saapi nähdä montako pistospäivää tällä kertaa kertyy (viimeksi 12), nyt aloitetaan päivää aikaisemmin ja 25IU isommalla annoksella Puregonia. Kahden alkion siirtoa haluttais, jos on mitä siirtää. Viimeksi loppupeleis oli 3kpl siirtokelpoista, joista yksi top-alkio siirrettiin ja kaksi laitettiin pakkaseen huonoin tuloksin. En nyt niitä kaksosia välttämättä havittele, mut jäi aikamoiset epäilyt tota PAS:ia kohtaan, niin ajateltiin et vois olla paremmat mahikset jos siirrettäis kaksi "parasta" alkiota.

Mietin tuossa, että minkä ikäistä porukkaa täällä on? Osan ikä selviää nimimerkistä, mut muiden? Itse olen 33 v., Katen74:n kans samaa vuosikertaa =)

Kamilla, 34v mittarissa, samaa vuosikertaa minäkin. :)

Tervetuloa:
Skye, tutulta kuulostaa mielialan vaihtelut! :hug: Itselläni tämä on ihan selvää tunteiden vuoristorataa.. Välillä rämmin pohjamudissa ja toisinaan olen aivan intoa täynnä, onneni kukkuloilla. :)

Ninajoh, tuleva morsian! Tsemppiä!

Mun miäs on kaks vuotta mua vanhempi.

Fintulla muuten loistava huumorintaju, oon hihitelly sun kirjoituksille monta kertaa :D Hyvä että sanot asiat suoraan, uppoo ainakin tällaiseen suorapuheiseen pohojalaiseen :whistle: :wave:

Thänks Kamilla. Usein musta ei just ton suoraan sanomisen takia tykätä. Itse en voi sietää selän takana puhumista. Asiat pitää sanoa niin kuin ne on (tosin ei ihan välttämättä niin suoraan, kun mä sanon). Ja mun huumorintaju tulee perintönä isältä, siitä ei moni yleensä saa kiinni.

Heh, no ainakin mä oon saanut monet naurut :saint: Taitaa mun huumori olla aika samanmoista B) Mulla kans sama tyyli, en pelkää sanoa suoraan asioita! Ja pitää täällä palstallakin saada sanoa suoraan jos v*tuttaa, on nää hoidot sen verran veemäisiä välillä et höyryjä pitää saada päästellä :xmas:

[color=Green3]Mukana menossa torstaina 29.5.2008:[/color]

Finttu: 2.ICSI punktio vko

Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto pp

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS vko 23

Suuri ihmettelijä: 1.IVF:n 2.PAS vko 23/24

Soraya: 1.ICSI punktio vko 24

Retuli82: 1.IVF punktio vko 24

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Kamilla: 2.ICSI punktio vko

Kate74: 3.ICSI punktio vko

Moikka kaikki, :flower:
Itse olen 30 ja mies 32, esikoista yritetään... Huomaan, kuten monet muutkin että toiset päivät on parempia kuin toiset. Tänään taas on huono fiilis, tai oikeastaan enemmänkin sellainen epäilevä tämänkään hoidon suhteen. Kai se johtuu siitä, että eilen eräs ihana ja tärkeä ystäväni oli kuullut ensimmäisen kerran tulevan lapsensa sydänäänet. Siis olen aivan äärettömän onnellinen siitä heidän puolestaan, vilpittömästi, mutta se kummasti kuitenkin muistuttaa omasta kovasta halusta saada lapsi ja siitä todellisuudesta että se ei olekaan niin helppoa.

Viivi, samoin mäkin olen paljon miettinyt sinua :heart: , mutta tarkoituksella yritin pysyä hetken poissa... Nyt kun nämä hoidot taas aktiivisesti päällä niin mielellään tänne tulee kirjoittamaan ja lukemaan. Nuo sumut ei ole ihan kauheasti vielä vaikuttaneet (tai en ole huomannut), vähän jomotellut päätä ja ollut etova olo, mut ihan siedettävää kuitenkin. Lieneekö tämä "pahamieli" osin senkin syytä. Oikeasti olen kuitenkin se ikuinen optimisti ja hyvään uskova. Mut hei nyt mä muuten keksin että se yksi HUONO asia mikä tosta sumusta on tullut ( en tajua kuinka se on näin nopeasti mahdollista) on se, että mun rinnat on kutistunut. On mulla ihan mukava varustus, ei siinä siis mitää sellaista, mutta haluaisinpa mä ettei hääpuvun täytteenä olisi pelkkää ilmaa, jolta näyttää jos tämä tätä tahtia jatkuu. :LOL:
Mut voimia kaikille tasapuolisesti ja potkiskellaan toisiamme eteenpäin.
Ps, munkin punktio samalla viikolla kuin Viivin.

Niin, ja takana on 1 lääkkeetön ja 3 lääkkeellistä inseminaatiota ja yksi IVF, josta ei herunut mitään pakastukseen...
Nyt siis toinen IVF edessä. Kuinkahan monta hoitoa ihmiset käy läpi keskimäärin ennenkuin tärppää tai tekee päätöksen hoitojen lopettamisesta. Toki yksilökohtaistahan tämä on, mutta tuli vaan mieleen :wave:

Kiitos, Soraya, kun päivitit mut listaan. Olen vuosimallia -76, eli ihan lähiviikkoina täytän 32, mies on 34. Tyttömme ovat 2 v 9 kk. Kävin tänään lekurissa ja ihan hyvältä näytti ultrassa, limis oli 11 mm. Aloitin tänään kortisonien nappailun, lauantaina Luget ja maanantaina on siirto. Toivottavasti ainakin. Aiemmat 4 alkiota meillä on selviytynyt sulatuksesta hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Meillä tämä tulee olemaan toistaiseksi vika hoito, ja ehkä juuri siksi suhtaudun niin varovaisesti (lue skeptisesti) koko PAS:siin. Lisäksi tämä ihanan kaunis kevät herkistää mun mieltä. Reilun viikon päästä vietämme tyttöjemme kastejuhlaa; kaikki tämä saa mulle ihan pakahduttavan tunteen aikaan.

Mut ihanaa, että Ninajohilla häät lähestyvät! Toivotaan, ettei lääkitys aiheuta sen kummempia oireita sulle kuin tähänkään mennessä, ja pystyt täysillä keskittymään ainutkertaiseen päiväänne.

Leppoisaa päivän jatkoa kaikille!

NO, ultrassa käyty ja kyllä nyt näyttää huonolta.
Vain kolme tarpeeksi suurta follia löytyi että näinköhän
päästään edes siirtämään mitään. Vaihtoehtoina tässä vaiheessa
joko keskeyttää hoito tai siirtyä punktioon.. ja kyllä,
minä valitsin punktion joka on maanantaina.
Pregnylin pistän la-iltana, annoksella 7500IU.

Minä olen vm -77 ja mies -76.

Ihana lämmin vkl tulossa, nautitaan siitä!
:wave: B)

Yhteistyössä