Tervetuloa mukaan!
Laitoin sinut listaan. Kyllä se niin vaan on, että tämä palsta on taivaan lahja! Täällä on saanut jakaa ilot ja surut. Täällä on ystäviä, joihin voi nojata vaikeina hetkinä. Täällä on kohtalosiskot, jotka tietävät tasan tarkkaan, miltä tuntuu. Ja tietoakin täältä on kertynyt aimo annos, lääkäreiltä kun ei aina kaikkea kuule... Täällä on aivan valtava kokemuspohja!
Ja hieno saalis sinulla tulossa! Todella ikävää, että punktiot ovat olleet niin kivuliaita. Onneksi saat nyt nukutuksen, voit hyvillä mielin mennä operaatioon.
Itselläni on takana yksi punktio, joka oli helppo. Mutta muniksiakaan ei tosin ollut silloin kun kuusi. Nyt niitä on tulossa 14 ja operaatio tulee olemaan varmasti erilainen, ainakin kestää kauemmin. Viimeksi sen teki minulle ihanin lääkäri, johon olen julkisella törmännyt. Olen Taysissa ja kolme eri lääkäriä on siellä itselläni ollut. Yksi on aivan ihana, ystävällinen, empaattinen ja taitava. Toinen on melkein yhtä hyvä. Kolmanteen ei saa oikein yhteyttä. On liukuhihnamainen, mumisee niin hiljaa tutkiessa, etten kuule mitä sanoo, joudun aina kysymään, että niin mikä siellä se tilanne olikaan. Sählääkin ympäriinsä pöytiensä väliä ja suihkii inhottavasti sitä öljyänsä, tulee mieleen jonkun verran rähmäkäpälä... Hän oli juuri viimeksi ultrassa minulla ja kysyin, että kukakohan tekee punktion. Lääkäri sanoi, että hän tekee sen viikon punktiot, jolloin minä menen ja ajattelin, että kääk, ei varmasti tule olemaan yhtä miellyttävä kokemus, kuin ensimmäisellä kerralla... Mutta totesi sitten, että juuri sinä päivänä hän ei tee, vaan ehkä juuri se ihana. Olin aivan riemua täynnä ja sanoinkin ääneen, että kiva, hän teki viimeksi ja meni niin hyvin, että toivoinkin juuri hänen tämän seuraavankin tekevän! :ashamed: Mies vähän torui minua, kun niin olin sanonut lääkärille. Että en häntä olisi halunnutkaan. Mutta onhan se nyt vähän inhottavaa, jos punktiokokemus voi olla jonkin verran lääkäristä kiinni. Kyllä siihen ainakin kaiken empatian haluaa mukaan! Sitä ei kaipaa liukuhihnameininkiä näin tunnepitoisessa asiassa ja tilanteessa, jossa pelkää kipua. Rupesin oikein miettimään synnytystä ja kuvittelin nämä lääkärit kätilöiksi... Sen, kenen käsissä satut olemaan, sen armoilla olet.
Retuli, hyvä, että munikset kasvaa! Samana päivänä mennään sitten punktioon! :wave: Ja onnea koiravauvasta!!! Kyselit alkottomasta linjasta... Meille lääkäri sanoi, että juoda voi niin kauan ennen kuin tehdään alkion siirto, kunhan ei mene överiksi. Ei ole kuitenkaan osunut juhlia eteen, enkä osaa sanoa, ottaisinko maljan tai boolia. Eli täysin alkoton olen ollut. Siskollani on suuret grillibileet juuri siirtopäivänäni, joten ilakoin silloin muiden mukana limukalla!