***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Soraya kylläpä sulla oli tosiaan jättimäinen saalis,
nyt peukkuja että mahdollisimman moni hedelmöittyy!

Retuli hyvän saaliin sinäkin sait ja peukut että moni hedelmöittyy!

Kiikka onnea hyvin hedelmöittyneistä soluista!

Kamilla hyvä saalis sinullakin, miten tilanne tänään?

Sitten se alkaa teilläkin se vaikein vaihe, mun mielestä ainakin,
hermoja raastava piina, onnistuiko vaiko eikö..

-iitukka pp6-
 
No ohoh Soraya! Olo on varmasti ollu ku rantapallolla.
Onnea muillekin punktiosta hengissä selvinneille ja siirtoon meneville.

Mulla itsellä ei oo ollu tähän mennessä mitään tuntemuksia, paitsi aivan törkee väsymys. Mutta tänään kun ajoin autolla kotiin, ni oli tuolla kohdun kohdalla semmonen olo, kun joku olis niinku "puristanu" mun kohtua, en oikeen osaa kuvailla. Ja sitten kun tulin kotiin, ni arvatkaapas mikä oli postilaatikossa? No kaksplussa! Elämäni ensimmäinen tilattu versio. Olisko nää nyt niitä oireita? :LOL:
 
Oon yhä aivan ymmyrkäisenä tästä julmetusta saaliista. Olo on ihan sen mukainen, jomottaa edelleen aikas lailla. Fintun mainitsemaa rantapalloa en huomannut vatsan seutuvilla ennen punktiota... Oon hiukan pyöreä ja masu muutenkin pullottaa joskus enemmän joskus vähemmän. Pari päivää ennen punktiota oli kyllä jomotusta, mutta luulin sitä suolistovaivoiksi! :D Nyt osaan yhdistää, että tätähän se oli!

Retuli, hyvän saaliin sait sinäkin! :) On tämä operaatio semmoinen viheliäinen, että onneksi se on nyt ohi. Voi sua kun jouduit oksentaankin. :hug: Oma oloni on nyt vähän kuin jyrän alle jäänyt. Meidän kisu on tottunut polkemaan masun päällä ja nyt en voi antaa tulla tallomaan mua, kun sattuu. Makoilen kyljelläni. Kisu ei osaa olla kyljen päällä, katsoo mua ihmeissään, että mitä sä nyt tollain...
 
Retulilla sit samanmoinen saalis ku mulla, hieno juttu! :heart: Nyt sit vaan lepoa ja paljon nestettä!

Sorayaa jo onnittelinkin jo jättisaaliista pömppispinossa,
aivan mieletön määrä kyllä! :eek:

(.) Soitin klinikalle ja kahdeksasta viisi on pelissä mukana. Kaksi oli ollut raakaa ja yhdessä ei ollutkaan solua sisällä. Mutta nää viisi hedelmöittyi kuten piti, saapi sit nähdä montako on huomenaamulla hengissä... Jaksan kuitenkin uskoa että kahden alkion siirtoon päästään vaikkei sit pakkaseen saatais mitään.
Tuun sit huomenillalla kertomaan miten kävi ja minkälaatuiset siirrettiin! Testipäivä on sit 26.6
 
ONNEA kaikille punktion läpikäynneille! Iso askel on nyt takana -onneksi! Hienoja "saaliita" olette keränneet. Tsemppiä myös niille joilla se on vielä edessä.

Soraya: upea saalis! Toivottavasti mahdollisimman moni selviytyy siirtoon. Olo on mulle tuttu: viime punktiossa saalis oli 36 munista. Muista juoda nyt TOSI paljon, jotten hyperstimulaatio yllätä. Riskihän on suurempi kun munikset olivat niin turvonneet sekä niissä on nyt yli 30 reikää! Vaikka join kuin hevonen (yli 2L päivässä, vaikka normaalisti juon alle litran) niin silti pientä hyperiä oli ilmassa. En kuitenkaan joutunut sairaalaan eikä siirtoa tarvinnut lykätä. Eli juo juo juo!

ON: piinapäivät ovat menneet ihan mukavasti. Oireita ei ole minkäänlaisia. Väsyttää vietävästi, mutta voi olla henkistäkin. Varmaan siksi kun en oikein jaksa uskoa onnistumiseen niin odottaminenkin menee vaivattomammin kuin aiemmin. On tässä kuitenkin vielä viikko jäjellä...
 
Moi kaikille! Minä liityn varmaan keskusteluihin tässä vähän myöhemmin, mut ajattelin jo nyt ilmoitella itsestäni (kun nyt täällä jo teidän keskusteluja seuraan). Eli meillä on seuraavaksi tiedossa ivf hoidot. Olin toivonut ja kuvitellut että päästäisiin jo ensi kierrossa aloittelemaan, mutta klinikka (ollaan Ava-klinikalla hoidos) on suljettu juuri silloin kun olisi h-hetki, joten menee heinäkuun loppupuolelle :( Masentaa aika lailla kun pitää odottaa.. mut eihän sille mitään voi. Meidän oli tarkoitus mennä inseminaatioon tällä viikolla, mutta johtavaa follia multa ei löytynyt joten se peruuntui. Eikä Clomeista taida mulle olla apua, sen takia siirrytään suoraan ivf:ään.
Nyt pitää vaan yrittää nauttia kesästä ja palata asiaan reilun kuukauden päästä. Täällä kuitenkin sillä välin seurailen teidän kuulumisia =) ONNEA KAIKILLE YRITYKSIIN!!! :D
 
Levottoman yön jälkeen biologi soitti ja onneksi hyvin uutisin! 8 munasolusta oli 6 hedelmöittynyt, eli paremmin kyllä mitä uskalsin toivoakkaan =) Kyllä nimittäin oikeesti jännitti, että tapahtuuko niille soluille mittään ja että entäs jos tämä yritys tyssääkin tähän. Mutta huomenna sitten iloisin mielin siirtoon ja sitten sitä taaaas piinaillaan...

Finttu malta vielä hetki =) Ja Matildalle kans tsemppiä piinapäiviin =)

Mimi Tuttu tunne, odottavan aika on pitkä ja joskus myös masentavaa. Me odoteltiin tuossa keväällä pari kk, että päästiin aloittamaan tämä meidän ensimmäinen hoito. Mutta yllättävän nopeesti se aika kyllä kului, sinänsä mukavaa aikaa, kun ei tarvinnu miettiä kierronpäiviä ja piinailla, olla vaan. Eli nauti sinäkin miehesi kanssa kesästä ja sitten hyvillä voimin ja - mielin tuleviin koitoksiin :wave:
 
Moikkelis kaikki ihanaiset naiset... :LOL:

juu, elikkäs, tänään suvaitsi täti tulla kylään, veti sitte näköjään heti punaisen kolttunsa yllensä ja iski mua alavatsaan nyrkillä. Kyllä sattuu...Ihan kiva sinänsä, sillä nyt tietää et tää päivä on selkeesti kp 1 ja huomenna saa alkaa pistelemään. Ihanaa... :kieh:

Työvuoro-ongelmakin pistosajankohtia koskien on lähes hoidettu. Yhden vuoron vaihdoin ja yhden taidan antaa pois. Ei hitsi tytöt, mulla viis päivää enää töitä, niin alkaa loma! Ja loman alkajaisiksi pari visiittiä klinikalle sorkittavaksi tietty...

Soraya Ihan käsittämätön saalis, ihanaa, onnee...Yhtään en ole kade... :whistle:

Retuli82 ja Kiikka Tais teillä tulla samanlainen tulos suurinpiirtein ku mulla ekassa ivf:ssä. Mulla oli silloin 8 solua, joista 6 hedelmöitty...Siirtopäivänä ei kyllä määrä enää ollu sama, mut se ei tarkota etteikö teillä olisi. Nyt kaikilla sormet ja varpaat ristiin, ettei kato kävis :heart: :heart: :flower:

Hitsi että masuu koskee...Hyvä niin, koskis vaan ja vuotais oikee urakalla et kaikki limakalvo tulis pois ja saatais hyvä pohja kaikille mömmöille jota täs aletaan vetämään... :D
Palaillaan...aargh et pelottaa se punktio jo valmiiksi. :headwall:
 


[color=Green3]Mukana menossa torstaina 12.6.2008:[/color]



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp10

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp8

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp7

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp6

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6.

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6.

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 13.6. tai 16.6.

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Suuri ihmettelijä



 
Eli, minä olen 30 v. ja mieheni on 28 v. ja esikoista yritetään. Saimme 1 ½ vuotta sitten tietää että minulla on lievä pco. Silloin jätimme ehkäisyt pois ja tämän vuoden maaliskuussa päätimme hakeutua hoitoihin. Eka kierto Clomit + Luget, toinen kierto Clomit (silloin en kuitenkaan ovuloinut, ei löytynyt johtavaa follia) ja nyt kolmas kierto Clomit ja sama homma. Nyt kolmannella kerralla oli siis tarkoitus mennä inseminaatioon, mut se sit peruuntui. Lisäksi miehelläni todettiin 2 viikkoa sitten siemennestetutkimuksissa lievästi alentunut hedelmöittämiskyky. Eli näillä eväillä mennään nyt sit kohti IVF hoitoja. Minulla on muuten tosi pitkä kierto joten teroilla yritän nyt saada kierrot silleen että heinäkuun lopussa olis meidän ensimmäinen ivf :D

Joo totta, pitää kyllä yrittää nauttia kesästä.. B) ja kyllähän 1 ½ kuukautta menee suhteellisen nopeaa... :whistle:
 
Tervetuloa Miimi! Lisäsin sinut jo meidän listaan, vaikka hoito onkin tulossa ensi kuussa. =)

Finttu, malttia malttia. Koita vielä vähän jaksaa ennen kuin testailet!

Merikeijulle tsemppiä pistelyyn! Tästä se taas alkaa!

Matildalle lähetän uskoa onnistumiseen!


Kiitos kovasti kaikille munissaaliini onnitteluista! Oon edelleen aivan kipeä, kolottaa niin vietävästi.
 
Heippa kaikille !
Missä Kamilla siirto uutisineen luuraa? :wave:
Retuli hienosti sinunkin munasolut hedelmöittyneet :heart: Moneltako sulla se aika huomenna on?
Soraya joko tiedät moniko solu tuosta "jättisaalista"on hedelmöittynyt ja milloin on siirto?
Skye,Matilda,Iitukka ja Finttupeukkuja edelleen piinailuun,huomenna liityn(toivottavasti)teidän piinailuporukkaan ;)
ON:Tänään ollut maha turvoksissa ja iltalenkillä piti kääntyä takaisin kotia päin kun rupesi kovasti kivistämään tuolta munasarjojen kohdalta.Ilmeisesti ei vielä oikein kestä elimistö rasitusta vaikka en edes kovasti kävellyt niin silti tuntu tosi pahalta :( Mutta kaiken mä kestän sillä kyllä tämä kaikki on sen kärsimyksen arvoista,varsinkin jos se sitten vielä toisi toivotun tuloksen.Mutta nyt pikkuhiljaa nukkumaan että aamulla selviää "vauvelit"masuun hakemaan :D
-Kiikka-
 
No niin, Kamillalla taitaa olla jo masussa porukkaa ja
huomenna Kiikalla ja Retulilla, onnea matkaan!

Tervetuloa joukkoon Miimi!

(.) *huoh ja voih* en jaksa enää uskoa plussaan,
ei mitään oiretta edelleenkään. Ottaa pattiin ja ankarasti.
No, maanataina verikokeeseen niin sithän sekin on selvä.
Miks ihmeessä just mun täytyy olla tämmönen viallinen :'(

-toivonsa menettänyt iitukka pp7-
 
Morjens!

Tervetuloa Miimi78!! :heart:

Retulilla hienosti solut hedelmöittyneet, IVF:lläkö kaikki? Onnenpotkaisut huomiseen siirtoon!! :heart:

Iitukka, älähän luovuta vielä!! Moni on plussannut oireettomana!

(.) Täällä sit kaksi alkiota massukas! =) Toinen oli 2 luokan 2-soluinen ja toinen 3 luokan 3-soluinen. Vähä hitaanpuoleisia pakkaa meidän solut olla jakaantumaan :ashamed: Toivottavasti kuitenkin jatkavat jakaantumista kohdussa. Kolme muuta hedelmöittynyttä oli kans lähtenyt jakaantumaan, mutta olivat 4-luokkaa eli roskiin menivät :( Vähä pettymys oli että pakkaseen ei jäänyt mitään mutta onneks sentään sain kaksi kyytiläistä. Nyt sit vaan Luge-show pystyyn :x

Kamilla + sisko&sen veli :D
 
Huomenia.
Kamillakin kaksoset kyydissä. Ihanaa!
(.) Vetäkää mua kuonoon. Tänään on 10 päivää pregnylistä ja pissasin aamulla ovulaatiotestiin (en siis raskaustestiin) ja siihen paukahti tosi nopeesti haamuviiva. Ihan selvä haamu, näkyy vaikka katsois mistä suunnasta tahansa. Ja vaikka yrittäis olla näkemättä koko viivaa. Voiskohan se silti olla vieläkin tosta pregnylistä?
Jos tää on raskautta ni mä halkeen onnesta. Mut nyt tarvii laittaa jäitä hattuun. Kaduttaa jo koko pissatikku, mut minkäs teet.
 
Sori nyt vaan mutta mä kyllä heitän vaan pökkyä pesään!!!
Nyt juokset apteekkiin hakemaan herkimmän testin minkä löydät ja varmistat plussasi r-testillä =) :attn: Kyllä se mun mielestä on selvä juttu, että plussa on tulossa vaikka viiva tulikin ovistestiin! Wau, MAHTAVAA!!! :heart: :flower: :xmas: =) :whistle: B)
 
Ihanaa piinailua kera kaksosten Kamilla :heart: Mulle lääkäri puhui viimesessä ultrassa, että voitas osalle soluista kokeilla ICSIä. Kun kerran selittämättömiä ollaan. Olen tuossa puolen päivän aikaan lähdössä polille, toivottavasti alkiot on selvinny eilisesti ja että löytyisi ainakin se yksi paras. Ja oishan tuo kiva, jos jotain sais pakkaseenkin...

Kiikalle onnea myös tämän päivän siirtoon =) Yhden kieppeillä olis mun aika, harmi vaan kun mies ei taida keretä töidensä takia. Mites muuten muut, otteko käyny aina yksin vai onko mies ollu mukana? Mä olen suurimman osan käynneistä hoitanu ihan itsekseen, mies on ollu aina töissä ja joskus jopa toisella paikkakunnalla (yksityisyrittäjä). Mutta eipä tuo oo mua haitannu.

Lämpöistä kesäpäivää kaikille, toivottavasti tuo ilma nyt oikeesti alkaa lämpiämään B)
 
retuli ja kamilla: Teidänhän piti pistää jäitä mun yläpäähän... Mulla on tuolla kaapissa kyllä raskaustestikin, mutta en kyllä sitä uskalla vielä tehdä. Tosta pregnylistä on kuitenkin vasta niin vähän aikaa. Jos tekis huomenna uuden ovistestin ja kattos, onko se heti kättelyssä vahvempi viiva?
Siis se pitää paikkansa, et ovistesti näyttää myös raskauden, vai? Olen joskus tämmösen legendan kuullut.
 
Kyllä mä niin sanoisin, että sitä se vähä meinaa! Ammu mut sit jos oonkin väärässä :ashamed: :D Mulla itsellä on lievä PCO ja oon monta tyylipuhdas nega-ovistestiä tehnyt eli ei se haamuviivakaan siihen kyllä automaattisesti ilmaannu ellei jotain hormoneja pisusta löydy!
 
Mähän en mitenkään tähän pinoon kuulu mutta tietty jännitän nyt tuota Fintun ovistesti-juttua...Tietääkö joku oikeesti mihin tämä legenda perustuu...? Mä jotenkin olen luullut, että kun raskaus alkaa niin lh (ja FSH) putoavat ihan minimiin muttamutta...? Kieltämättä mäkin olen täällä palstoilla nähnyt että jengi testailee ovistikkuihin---onko kellään faktaa?

Ja Finttu - sun on pakko tehdä joku acon10 ja pian :) :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä